Witam pytanie z czystej ciekawości czy w silnikach typu FSI można stosować mokry(do kolektorów ssących jest wstrzykiwany gaz+paliwo) podtlenek azotu? czy może dodatkowy gaz może zaburzyć cyrkulacje powietrza w cylindrze a tym samym powodować nieprawidłowe spalanie mieszanki?
witam. podepnę sie pod temat - mam taki sam silnik i podobny problem, tylko że u mnie bierze jeszcze więcej oleju i już kopci (po hamowaniu silnikiem i ponownym daniu na gaz). te silniki z tego co widze nie mają odmy. czy ktoś miał podobny problem z takim silnikiem? u mnie cały kolektor ssący jest czarny i mokry.
Witam. Od dwóch tygodni jestem posiadaczek Golfa III 1,9 D z 95 roku. Przed zakupem szukałem opinii na temat spalania tego terminatora szos. Samochód spala mi w granicach 10l/100 km. Z opinii innych kierowców dla tego silnika po mieście powinien mieścić się w granicach 5,5-6,5 ropy na 100 km. Samochód trochę kopci, a od dzisiaj wiem już dla czego. W...
Rozrząd zobacz, takie dmuchanie w kolektor ssący skądś się bierze.
Inwestycja sprawny korek ze sprawnym zaworkiem . Postaw samochód przednią osią 25-30 wyżej niż tylną (nagrzewnica ze względu na sposób montażu)powinna odpowietrzyć się nawet grawitacyjnie.Zagrzej silnik do kilkakrotnego włączenia się wentylatora,wyłącz silnik pozwól ostygnąć (nie ruszając korka),po ostygnięciu uzupełnij ew. brak.Z "cienkiego"przewodu...
Jak strzela na sekwencji to czas do gazownika się udać. Mój typ jest taki że wtryskiwacze/wtryskiwacz nie zamyka się całkowicie szczelnie i powoli gaz z parownika ulatuje do kolektora. Potem przy rozruchu skład mieszanki niewłaściwy i efektem jest bum. Drugi powód to zawory (nieszczelne, może brak luzów, ale nie wiem czy w twoim silniku są regulowane...
Witam, jak w temacie, pacjent Mitsubishi 1.8 GDI. Auto zalewa na 1 i 2 cylindrze, kopci na biało, lecz to z powodu nie spalonego paliwa. Kolektor ssący cały czarny i mokry, przepustnica również raka była, lecz została wyczyszczona. Auto na wolnych obrotach potrafi chodzić, lecz po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów auto przestaje chodzić na wszystkie gary...
Silnik jako silnik nie jest zły, tylko oprzyrządowanie do dupy. Mam złe zdanie na ich temat. Niby łańcuch, a po 95tyś plastiki ze ślizgów były już w misce, a wyszło bo ciekło na uszczelnieniu wału. Alternator już robiony, komputery silnika pierdzielą się na potęgę. Kolektory ssące - zaworki odmy - porażka. Turbiny pękają, a teraz przy 105 tyś zaczyna...
Chciałem wymienić kolektor ssący i ujrzałem taki oto widok https://obrazki.elektroda.pl/2920369100_... Mamy tu częściowo czyste grzybki zaworów; jeden wlot suchy, drugi "mokry". Czy to oznaki nieszczelności i co za tym idzie problemy z odpalaniem nawet ciepłego?
Witam,posiadam Model E36 316,udałem sie na regulacje gazu,gazownik stwierdził ze regulacji nie bedzie bo niema odczytu z sondy,paliła wcześniej około 19 litów,teraz gdy ta sonda zdechła wychodzi na to że przy 20 litrach gazu robie tylko 60 km.Ostnio zakładałem emulator wtrysków i zaobserwoałem iż górny kolektor ssący jest cały mokry z benzyny.Jeśli...
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
Posiedziałem wczoraj przy glebogryzarce i zaobserwowałem że ona jednak nie ma za mało paliwa, a za dużo. Jest zalewana. Filtr powietrza (gąbkowy) jest mokry od PB. Jak dodam gaz na max to silnik się dusi i gaśnie. Nawet jak psikne plakiem w kolektor ssący to silnik przygasa. Glebogryzarka nie ma mocy. Może zbieg okoliczności i trzeba ją podregulować,...
Cześć odkręć kolektor wydechowy odpal silnik i obserwuj wylot z głowicy. Dla pewności odkręć gumowy łącznik pomiędzy kolektorem ssący a interkulerem da ci to pewność że nie ciągnie oleju z interkulera.Jeśli nie ma białego dymu to turbo umarło, natomiast jeśli nadal kopci na biało to masz problem z głowicą lub jej uszczelką.z tego co piszesz wygląda...
Witam. Mam następujący problem; w aucie wymieniłem turbinę na regenerowaną przy tym wyczyściłem kolektor ssący, egr, miskę olejową oraz interculer i założyłem nową odme i wymieniłem olej na elf 10w40+filtry. Po 3000 kilometrów zauważyłem że auto zaczęło kopcić przy dodawaniu gazu i ubywa mi olej, zauważyłem że przewód dolotowy od filtra jest mokry z...
Z tym że władki raczej do lasu przystosowane nie są a w szczególności do szarpania bo właśnie siada to sprzęgło łubkowe oraz wałek, kiedy obrobił się ten wałek i sprzęgło to po jego wymianie od razu zostały dodane dodatkowe obejmy na końcach tego sprzęgła aby go nie rozgięło, nie powstały luzy na klinach i tym samym ich nie wyrobiło i nie obróciło....
Ten element, to redy start oraz łopatka otwierająca przepustnice ssania. Jedyne co mnie niepokoi ze zdjęcia nr 2 to to że w okolicy kolektora ssącego jest mokro, tam może dostawać lewego powietrza i podczas pracy może słabnąć, dokręć w tym miejscu te dwie śrubki mocujące kolektor ssący do cylindra, albo najpierw sprawdź stan uszczelki pomiędzy kolektorem...
Może zalać świece płynem za sprawą tych podkładek w kolektorze ssącym o których pisałem wcześniej. Szpilki mocujące głowicę cału czas są w płynie ( bo to silnik na tulejach mokrych!)
Moim zdaniem problem może tkwić w termostacie, jeżeli instalacja gazowa ma trochę przebiegu to w kolektorze dolotowym napewno osadził się osad z gazu ,bo jakość jego jest jak wiemy bardzo różna.Następnie w trakcie rozprężania gazu w parowniku występuje niska temperatura w efekcie czego do kolektora ssącego zasysane są nawet odrobinki lodu powstałe z...
Witam, mam problem z laguną II z 2001r. (benzyna+lpg). Zaczęło się od zaświecania się kontrolki świec i serwisu po rozgrzaniu silnika. Po wymianie świec, problem na jakiś czas zniknął. (Nie pamiętam dokładnie ile czasu minęło od tamtego momentu, może ok. 4miesięcy) Od jakichś dwóch miesięcy, staram się znowu rozwiązać ten problem. Jest prawie identyczny...
Jak widać, filtr fazy lotnej jest "mokry". Może to właśnie tu jest nieszczelność. Ja nie widzę na zdjęciu, żeby filtr fazy lotnej był mokry, w którym dokładnie miejscu? To jedno, a drugie od czego miałby być mokry i po trzecie wg mnie śmierdziałoby wtedy gazem. W tym miejscu nieszczelność można można wykryć przy pomocy mydlin lub środka do mycia naczyń...
Zobacz czy w wężu gumowym, który odchodzi od turbiny do kolektora ssącego w środku jest mokro od oleju. To będziesz wiedział, czy turbina pluje olejem czy nie.I dobrze byłoby sprawdzić, czy końcówki wtryskowe nie leją.Bo wtedy silnik daje właśnie niebieski dym. Im więcej w pedał, tym bardziej niebiesko z tłumika.A na wolnych obrotach jeszcze jakoś.
Jak mierzysz wakuometrem "suchym" to bedziesz mial takie wychylki ,przeciez kazdy cylinder po kolei zasysa powietrze wiec teoretycznie przy 800 rpm bedzies zmial ...... w 4 cylindrowym silniku ,jedno ssanie na obrot ..... 800 drgan na minute :) , tak mysle . Ale jak uzyjesz miernika "mokrego" ,ktory jest zalany ciecza to wskazania bedziesz mial "usrednione"...
Witam wszystkich i proszę pomóżcie. Założyłem do siebie silnik 1.8 na wtrysku wielopunktowym, który to został wyjęty z innego. Po założeniu kablówki pompa paliwa pompuje, iskre daje ale silnik nie chce odpalić, nie podaje paliwa do kolektora ssącego, ponieważ świece nie są mokre. Po bezpośrednim wstrzyknięcu paliwa do garów zaskakuje. Co to może być?...
Ciśnienie żądane i rzeczywiste muszą się w miarę pokrywać ,to musisz sprawdzić podczas testu drogowego, w zakresie obrotów , w których auto nie ciągnie. Moja też w deszcz szajby dostaje , mokry icek i para w powietrzu;). Warto też do kolektora ssącego luknąć, bo czasmi smołą na amen zabity.
wyciek jest prawdopodobnie z elektrozaworu na pompie (tylko on jest mokry) a szarpanie chyba powstało przez to że wyleciał czujnik cisnienia z kolektora ssącego (chyba doładowani) - ale nie sprawdziłem jeszcze czy to przez ten czujnik bo mechanik nie założył jeszcze pokrywy zaworów.
Witam radził bym zrobić badanie ciśnienia na cylindrach na sucho i na mokro bo z tego co piszesz to wydaje się że w twoim aucie słabe pierścionki lub nieszczelne zawory.
Niestety rurka to nie jest wychodzi na to że to wypalone zawory .Jak odkręciłem początek kolektora ssącego i zaświeciłem do środka koło szustego garu widać trochę zgorzeli i tak jakby mokro było .Decyzja pada za tydzień zciągamy głowicę i do remontu.
Witam. No i mam problem z tym Escortem. Rozrząd jest złożony głowica też auto odpala. Na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze a na wolnych tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Ale co jeszcze... z rury wydechowej kopci się białym gęstym dymem który szybko wyparowuje. Podejrzewam ze powodem tego jest niedopalona mieszanka w cylindrach gdyż po wyjęciu...
spoon Bardzo dobra teoria ale nie w tym modelu on ma cewkę ( podzespół który nie idzie od cewki do kopułki i na świece przewodami tylko odrazu kostkę podpinamy do cewki a cewkę całą przykręcamy do pokrywy bezpośrednio fajki od niej na świece i iskra idzie na świece ) nie ma tam oleju wilgoci. uwaga trafna z uszczelką przy kolektorze ssącym ale zostało...
Wczoraj wyciągnąłem pokrywę głowicy, jest ona zarówno osłoną klawiatury oraz kolektorem ssącym zarazem, na kolektorach dolotowych były ślady oleju i uszczelka też była mokra, wyczyściłem i wkleiłem ja na silikon. A czasami czy jest tam na pewno szczelnie. Być może nie ma jednak szczelności i silnik zaciąga olej i nim się "żywi" i dlatego ma takie obroty,...
Po pierwsze ciśnienie paliwa, ma być 3,5 bara, po drugie masy przykręcone do kolektora ssącego, po trzecie sprawdź, czy nie zacina się klapa pomiarowa przepływomierza
(at)Ricoh_220 Nie wiem jakiego masz BRC-ka ale właśnie dlatego napisałem że "większość" a nie "wszystkie" instalacji idzie odpalić awaryjnie na samym gazie, sam raz miałem przypadek że sekwencja AKME nie miała takiej możliwości. Co do tematu, objawy wyglądają na zalewanie się silnika, nie wiem czy EGR by miał coś z tym wspólnego, warto by zobaczyć...
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Witam, w Moim seicento 1.1 MPI uszkodziłem blok silnika ( urwane ucho do łapy) Mam możliwość kupna silnika sprawdzonego w dobrej cenie ale SPI. Czy ktoś się orientuje czy mogę przełożyć blok i głowice od SPI a kolektor ssący wraz z wtryskami od MPI ??? Czy skrzynie pasują zamiennie?? Moja skrzynia ma tzw mokre połosie. Z góry dziękuje za pomoc.
Koledzy jeśli nie można odpalić samochodu to znaczy że rozszczelniły się uszczelniacze (oringi) na przewodach i nie tylko, żeby to sprawdzić należy włożyc rękę pod kolektor ssący , pod spód pompy wtryskowej i sprawdzić czy jest mokra od paliwa. Jeśli tak to należy wymienic uszczelniacze radzę wszystkie nie radzę kupować w serwisie mercedesa tylko w...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
szmata nie miała jakiś guzików czy coś? sama szmata się wypalić powinna, ale jak podparła zawór jakimś cudem tak bardzo, no to trzeba zdjąć kolektor ssący i kręcąc wałem ustawić tak, żeby zawór ssący był otwarty i powyciągać resztki tej szmaty jakimś np Koherem Nie było guzików, szmatka nie wiem z pościeli czy obrusów. Iskra jest w każdej świecy ale...
Panowie proponuje sprawdzić uszczelnienie dolotu poniewarz przy wyrzszych biegach turbina się "uspokaja" i niewielka nieszczelnoś doprowadza do wywalenia błedu w sterowniku, co doprowadza do trybu awaryjnego. Najczęstrzą przyczyna jest zawór EGR który jest umieszczony z tyłu za kolektorem ssącym ( w wiekszości przypadków słychaś syk uciekającego powietrza...
Palca nie wymieniałem bo nie był zużyty wcześniejszy właściciel musiał wymienić. Ale nie daje mi to spokoju wiele aut naprawiłem a ze swoim mam problem. Nie daje mi spokoju regulator ciśnienia na listwie. Jutro jeszcze go sprawdze bo zaobserwowałem i usłyszałem dziwny objaw o którym nie pisałem bo uważałem że słychać na kolektorze ssącym (kompresje)...
Witam.Panowie jadąc spokojnie autem po prostej,równej drodze poczułem targnięcie i pojawiły się kłęby białego dymu za autem,wyłączyłem zapłon,zjechałem na pobocze.Po podniesieniu maski silnik rozgrzany ale kolektor ssący zimny.Odkręciłem korek wlewowy płynu,po chwili kolektor się zagrzał.Silnik zapalił ale nierówno pracuje.Sprawdziłem rozrząd czy nie...
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
Witam. Pomocy bo mi sie pomysły skończyły i już brak sił. Mam golfika 3 1.6 AFT 101km (+LPG STAG4) 97' variant. Padła mi sonda lambda, a więc podczas jej wymiany musiałem wykręcić kolektor wydechowy bo wszystkie inne śruby były tak zapieczone ze normalnie sie nie dało, przez co musiałem wymontować kolektor ssący żeby dostać sie do wydechowego- wiadomo...
Witam, Pacjent to Kia Sorento 2.5 CRDi przebieg 350tkm Samochód po odpaleniu zaczyna lekko dymić, po rozgrzaniu ilość dymu jest większa. Po przejechaniu kilku kilometrów dymi mniej. Po zgaszeniu i kilkunastominutowym staniu i ponownym odpaleniu powstaje zasłona dymna ale po przejechaniu znów ilość dymu jest mniejsza. Płynu ubywa ze zbiorniczka, zwiększania...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
manio123 usiłujesz w agresywny sposób wybrnąć z idiotyzmu, który napisałeś wcześniej: Przy przełączaniu na gaz otwiera się zawór elektromagnetyczny fazy ciekłej gazu i jednocześnie zamyka podobny zawór benzyny. Najprawdopodobniej masz zanieczyszczony zawór benzyny i się nie domyka ( rozebrać i wyczyścić, lub spalona cewka . W celu sprawdzenia cewki...
(at)żyleta67 Mówiąc o przegrzanej parze przypomniał mi się filmik z YT [url=https://www.youtube.com/watch?v=dAk... na którym facet podaje gorącą parę (chyba z myjki parowej) bezpośrednio do filtra i do sprężarki. Dzień był dość chłodny i facet był bardzo zdziwiony faktem iż kiedy silnik działa bez podawania pary z wydechu leci biały dym, a...
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
A proszę wytłumacz mi czy turbina po regeneracji ujmuje nowej turbinie? ja nie mówię o regeneracji turbiny ,która była przegrzewana tak że łopatki uległy wykrzywieniom czy widać odbarwienia na karterze gdyż w takiej sytuacji należy ją wymienić. Każda turbina po ok 150tyś/km nie będzie idealnie szczelna. w momencie kiedy nie chcesz mieć problemów z dalszym...
Cześć! Mam problem z wykryciem źródła piszczenia w silniku Opel Corsa A12XER (ecotec 1.2 benzyna, 2012). Może ktoś się już z czymś podobnym spotkał? Po kolei: Dźwięk o jakim mowa uchwyciłem na filmach: https://youtube.com/shorts/3YwXnvHpl_4?s... https://youtube.com/shorts/zBobu3ZccWQ?s... Dźwięk pojawią się najczęściej...
Zrób ten test na spaliny, lub poważniej zastanów się nad parownikiem, chłodnice same nie wybuchają, albo to ciśnienie związane z UPG, albo gaz idzie w obieg chłodzenia silnika, co już będzie zależeć od konstrukcji parownika/reduktora gazu. Są parowniki, które są narażone na takie awarie, trzeba by sobie sprawdzić swój model. Ile może mieć najechane?...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
kolektor ssący zafira kolektor ssący czyścić kolektor ssący
zablokowane kapilary wentylator przestał chodzić blaupunkt balans
LED4202 CV9202H-A39 brak 12V na J14, obecne na JJ16 – analiza zasilania, typowe usterki Wymiana panewek silnik 1.5 dCi K9K – polecane warsztaty Wrocław, Renault, Dacia, jakość usług