Witam przewody sprawdzone brak oleju w wężu czyli turbina ok dymi na taki siwy czuć spalony olej wyczyszczony kolektor ssący bo był zabity ale to też nie pomogło we wtorek wymieniam jeszcze odmę i bembramę jeśli to nie pomoże to nie wiem ...
i usterka rozwiązana... błąd P0960 oznacza czujnik regulacji ciśnienia oleju i niestety nie był to żaden czujnik w pompie ani na listwie CR.. padł czujnik ciśnienia nastawiacza oleju który znajduje się pod pompą wysokiego ciśnienia (ledwo widoczny w tej wersji silnikowej, dostać się do niego można jedynie zdejmując kolektor ssący i listwie CR) Skutek...
Jak sprawdzić, czy sterownik silnika (ECU) Bosch lub Opel Z19DTH jest sprawny? Interesuje mnie test zasilania, komunikacji OBD-II, analiza DTC i oscyloskopowa.
Prawdopodobnie reduktor LPG do regeneracji zdejmij wężyk podciśnienia między reduktor a kolektor ssący i spryskać pianką do sprawdzania szczelności jak bąbli a pewnie tak to masz przyczynę
witam.mam problem z zafirą z silnikiem y20dth z roku 2003. mianowicie chodzi o błąd 0070(błąd temp. powietrza otoczenia) którego nie moge skasować-silnik pracuje normalnie, drugi błąd 0400(błąd EGR-u) da się skasować ale powraca-silnik pracuje w "trybie awaryjnym". wyczyściłem kolektor ssący z klapkami bo był "zamulony", po wyciągnięciou EGR-u zawór...
Dzięki za podpowiedz problem z falowaniem obrotów oraz z szarpaniem silnika został rozwiązany. Gdzieś poprosru w kolektorze dolotowym lub w samej uszczelce pomiędzy kolektorem dolotowym a głowica był łapał lewe powietrze. Rozebrałem kolektor ssący wyczyściłem wszystko uszczelniłem na nowo dałem nową uszczelkę pod kolektor i przepustnice ( dodatkowo...
Zrób diagnostykę to wyjdzie czemu się zapala,a profilaktycznie to kolektor ssący i klapki zawirowań do czyszczenia,i posprawdzać podciśnienia czy się gdzieś nie powypinały
za ok 4 h będę wiedział(mam taką nadzieje co Zosi jest :) Dodano po 5 Już wiadomo. Kolektor ssący lekko zaje... zabrudzony i łopatki sie nie otwierały jutro ma przeczyścic i bedzie chyba chodzić jak ta lala. na komputerze nie pokazało żadnego błędu.Dzięki wszystkim za checi jutro napisze co i jak :)
Jak już pisałem zawór EGR wymieniony i wyczyszczony cały dolot czyli kolektor ssący z przepustnicami i jest szczelny. Pompa jest z jedną wtyczką ale przepływka była ta dużo droższa założona 0 281 002 428 i taką kupiłem nową. Czujnik doładowania też wyczyszczony z sadzy. Jedyne co mnie dziwi to Autocom pokazuje 1 bar na czujniku doładowania w trakcie...
Witam, Mam pytanie czy ktoś demontował kolektor ssący w Zafirze A 1.8 Z18XE ? Problem jest taki, że nie mogę go wyjąć w całości. Wygląda na to, że trzeba demontować pokrywę zaworów ? Pozdrawiam
Witam spróbuj pomóc mu Plakiem dozując do kolektora ssącego.
DPF tak zapchany że gaśnie. Rozkręć wydech i sprawdź.
Z tym EGR musisz sprawdzić czy membrana trzyma. Lekko wciskać zawór i przytrzymać palcem wlot podciśnienia. A i jeszcze warto sprawdzić stan klapek w kolektorze ssącym. Jeśli syf w EGR to i tam także.
Wyłącz instalacje gazową, a najlepiej zakręć zawór na butli, i przejedz kilka dni na samej benzynie. Parowniki BRC są znane z tego że z czasem pękają w nich membrany i po dłuższym postoju gaz dostaje sie do kolektora ssącego i zalewa silnik przy odpaleniu.
ERRATA: błąd p0068 powrócił po 19 dniach od czyszczenia przepustnicy... Będę wyciągał przepustnicę do gruntowanego czyszczenia oraz poprawię masę na przepustnicy (nie podoba mi się spadek napięcia pomiędzy obudową i klemą "-"). Planuję też przeczyscic/wymienic czujnik cisnienia w kolektorze ssącym. Blad P0068 to niezgoda we wskazaniach TPS i czujnika...
Dwa doloty z kolektora ssącego do każdego cylindra?
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
Jeśli kolega posiada TEXE tam jest napisane jak poradzić sobie z częstym błędem EGR. Jeśli nie ma to sprawdź po kolei przewody idące do 3 elektrozaworów jeśli ok to dalej same elektrozawory. W następnej kolejności zawór EGR i siłowniki od turbiny oraz klap wirowych w kolektorze ssącym. Swoja drogą pewnie przydało by się już wyczyścić kolektor ssący.
miałem to samo wykręś zaworek do którego dochodzą węzyki cisnieniowe w poblizu turbiny ( z lewej strony) przedmuchaj z wykorzystaniem sprężarki, następnie oczysć zawo EGR chyba sie na zywa na kolektorze ssącym taki okrągły, plastikowy, i oczyść czujnik (dopełnienia chyba)z prawej strony kolektora ssącego. (podobny do czujnika temperatury) Samochod bedzie...
P0400 - Za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR. Zabrudzony egr, zabity nagarem kolektor ssący. Od tego zacznij :)
Zobacz, jakie masz podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym do normalnej temperatury silniku, przy wyłącznych wszystkich odbiornikach energii, w szczególności klima. Masz mieć 320-370 milibarów, jeśli powyżej 400, duża szansa, że zawory już ciasne, ale taki objaw daje też uchylony EGR, czy lekko przestawiony rozrząd. Oprócz ciśnienia możesz jeszcze...
Wyczyść kolektor ssący,może nie mieć powietrza na któryś cylinder,anie raz się zdarza że niema otworu tak jest załadowany.
Zrób jak pisałem wcześniej. 1. Na uruchomionym silniku psikaj plakiem po kolektorze ssącym i rurze do przepustnicy. Jeśli zmieni się charakterystyka pracy silnika, masz nieszczelność w układzie dolotowym. To zajmie Tobie 1 min. Oczywiście wszystko ma być skręcone. 2. Odepnij rurkę odmy, taką która łączy pokrywę zaworów z rurą dolotową od filtra powietrza...
Witam Mam problem z Oplem Zafira B 1.9cdti, mianowicie podczas przyspieszania tak jakby odłączało turbo i auto zwalnia i zaświeca się kontrolka awarii silnika, po chwili kontrolka gaśnie i znowu zaczyna przyspieszać, po wpięciu tech2 wyskakuje błąd P0243 Boost Pressure Valve Circuit Open. Przeczyściłem czujnik ciśnienia doładowania, ten przy kolektorze...
Witam, miałem taki przypadek w tym modelu egr przechodził test ale błąd był dalej generowany wymienione zostały świece i cewka (miała widoczne pęknięcia i przebicie) problem zniknął dopiero po poprawieniu masowania silnik-nadwozie-akumulator.Jeżeli silnik jest nie uruchomiony błąd z czujnika położenia wału może się pojawić w niektórych modelach najlepiej...
popsikaj plakiem do okoła kolektora ssącego na łączeniu z głowicą (od góry i od dołu) na pracującym silniku, jeśli będzie się poprawiać lub zmieniać praca silnika to uszczelka kolektora ssącego do wymiany, miałem tak w jednej z moich Asterek jak nie to to jeszcze możesz zatkać wąż podciśnieniowy do serwa, też potrafi nim ciągnąć lewe powietrze
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
skyliner91 jak by się rozjechały mapy to chodził by na benzynie a nie chodzi i na pb i lpg. a tak do servislaser, sprawdź ( nie pamiętam jakie czujniki ma ) map sensor( czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym) , czujnik temperatury płynu, szczelność kolekrora ssącego, przepływomierz , i czujnik tem. pow. zasynanego. i jeszcze jedno, morze ci podawać gaz...
doczytaj no w jakiejś instrukcji od Twojego woza , czy nie masz pochłaniacza oparów zbiornika Jeśli tak to jest to dobry objaw Ze zbiornika paliwa - znad lustra paliwa , opary sa odsysane poprzez filtr węglowy - dalej to idzie do elektrozaworu i dalej do kolektora ssącego Jeśli jest wszystko prawidłowo to w zbiorniku będzie lekkie podciśnienie
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
Zakładam że to silnik x18xe1 .Trzeba by sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Jak nie to ubierz grubą gumową rękawiczkę rozkręć dolot między przepływomierzem a filtrem powietrza i na pracującym na wolnych obrotach silniku zatkaj dolot. jak silnik nie zgaśnie od razu to szukaj fałszywego powietrza. Trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa....
Jak by był walnięty czujnik temp, wyskakuje błąd na desce. Zobacz wężyki podciśnieniowe do turbiny i do sprawdzenia klapy na kolektorze ssącym, jak puszczają u góry na oringach to warto je wywalić i zaspawać otwory. A co do egr-u, to że na kompie widać jego pracę, nie oznacza że pracuję dobrze.
Witam. Dziś udało mi się dorwać drugie auto które szło na złom ze względu na korozję budy więc wyciągnąłem z niej przepływomierz, zawór egr, pedał gazu, czujnik na kolektorze ssącym(czujnik map) i podmienić. Po podmianie nadal jest to samo co i było więc wadliwy pedał gazu można wykluczyć. W okolicach pedału gazu również nie znalazłem żadnego czujnika...
Witam. Od 4 lat jestem użytkownikiem ZafiryB z silnikiem Z19DTH (oczywiście baza fiata) zrobiłem ok.50kkm. Większość po mieście, ale zdażały się trasy po 700km. Auto nigdy nie stanęło! Rok po zakupie wymieniłem kompletne sprzęgło gdyż powoli słychać było 2-masę, przy okazji wymieniony został olej w skrzyni na Fuchs Sintofluid i wlano go o 2 setki powyżej...
Na pracującym silniku odłącz podcisnie i zobacz czy sztanga sie rusza. Spróbuj jazdy bez podcisnienia. Powinna wrócic moc na chwile aż do przeładowania. Druga sprawa do szczelnosc kolektora ssącego. Jezeli masz zawór EGR otwarty to przepływka będzie pokazywała mniej i tym samym bedziesz miał mniej mocy. Kolejna sprawa to pompa wtryskowa. Co tam masz...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Kolego rob4028 w trafiłeś w 10. :D, bo jednak dało mi to do myślenia z powodowaniem błędu. A więc tak: Mając schemat instalacji zaobserwowałem na podstawie kolegi rob4028 jak w cytacie: Kod usterki może być również wtedy wprowadzony, gdy nieprawidłowe jest zasilanie napięciem na zacisku ECM: 49, 51, 53, 55 (X93). Te numery sterowane według schematu...
Witam, posiadam Zafirę 2.0 DTL 82 km, mam problem z odpalaniem auta. Sam wymieniłem filtr paliwa, wszystkie świece na nowe Bosh, znajomy elektromechanik wymienił mi bendiks w rozruszniku. Po tych zabiegach auto ładnie kręci, ale długo odpala po nocy. Dałem auto do mechanika, aby sprawdził co je boli, wspomniałem o możliwym zapowietrzaniu się układu....
W silniku Y22DTR trzeba przy okazji zdemontować cały kolektor ssący.Składa się on z 2 części.W jednej z nich znajdują się przepustnice (8 szt.) i trzeba je wyczyścić.Jest tam sporo nagaru.Przy okazji nie radzę dodawać gwałtownie gazu w tym silniku.Widziałem jak się taki silnik rozleciał po tym jak urwał się łańcuch.W tym silniku są 3 łańcuchy.
kolektor ssący zafira kolektor czyścić kolektor ssący
microsoft windows ultimate wymiana tylny tuleja wahacz radmor programator
passat sygnał dźwiękowy specyfikacja techniczna
Opadający fotel kierowcy w Mitsubishi Colt 1.3 2006 Audi A6 C5 pokazuje -45°C po wymianie czujnika temperatury