Witam pytanie z czystej ciekawości czy w silnikach typu FSI można stosować mokry(do kolektorów ssących jest wstrzykiwany gaz+paliwo) podtlenek azotu? czy może dodatkowy gaz może zaburzyć cyrkulacje powietrza w cylindrze a tym samym powodować nieprawidłowe spalanie mieszanki?
Inwestycja sprawny korek ze sprawnym zaworkiem . Postaw samochód przednią osią 25-30 wyżej niż tylną (nagrzewnica ze względu na sposób montażu)powinna odpowietrzyć się nawet grawitacyjnie.Zagrzej silnik do kilkakrotnego włączenia się wentylatora,wyłącz silnik pozwól ostygnąć (nie ruszając korka),po ostygnięciu uzupełnij ew. brak.Z "cienkiego"przewodu...
witam. podepnę sie pod temat - mam taki sam silnik i podobny problem, tylko że u mnie bierze jeszcze więcej oleju i już kopci (po hamowaniu silnikiem i ponownym daniu na gaz). te silniki z tego co widze nie mają odmy. czy ktoś miał podobny problem z takim silnikiem? u mnie cały kolektor ssący jest czarny i mokry.
Silnik jako silnik nie jest zły, tylko oprzyrządowanie do dupy. Mam złe zdanie na ich temat. Niby łańcuch, a po 95tyś plastiki ze ślizgów były już w misce, a wyszło bo ciekło na uszczelnieniu wału. Alternator już robiony, komputery silnika pierdzielą się na potęgę. Kolektory ssące - zaworki odmy - porażka. Turbiny pękają, a teraz przy 105 tyś zaczyna...
Ten element, to redy start oraz łopatka otwierająca przepustnice ssania. Jedyne co mnie niepokoi ze zdjęcia nr 2 to to że w okolicy kolektora ssącego jest mokro, tam może dostawać lewego powietrza i podczas pracy może słabnąć, dokręć w tym miejscu te dwie śrubki mocujące kolektor ssący do cylindra, albo najpierw sprawdź stan uszczelki pomiędzy kolektorem...
Rozrząd zobacz, takie dmuchanie w kolektor ssący skądś się bierze.
Witam wszystkich i proszę pomóżcie. Założyłem do siebie silnik 1.8 na wtrysku wielopunktowym, który to został wyjęty z innego. Po założeniu kablówki pompa paliwa pompuje, iskre daje ale silnik nie chce odpalić, nie podaje paliwa do kolektora ssącego, ponieważ świece nie są mokre. Po bezpośrednim wstrzyknięcu paliwa do garów zaskakuje. Co to może być?...
Witam, Proszę o poradę w którym miejscu będzie nieszczelność jeżeli silnik jest mokry od paliwa w okolicach kolektora ssącego? Problem dot. scanii serii 4, 380 KM, 2003 r. Próbuje zlokalizować wyciek, ale bez skutku... Ciężko jest dojrzeć ze względu na osprzęt. Na początku podejrzewałem rurki od "powrotu", ale dokręciłem tzw. śruby holenderki na łączeniach...
Moim zdaniem problem może tkwić w termostacie, jeżeli instalacja gazowa ma trochę przebiegu to w kolektorze dolotowym napewno osadził się osad z gazu ,bo jakość jego jest jak wiemy bardzo różna.Następnie w trakcie rozprężania gazu w parowniku występuje niska temperatura w efekcie czego do kolektora ssącego zasysane są nawet odrobinki lodu powstałe z...
Zobacz czy w wężu gumowym, który odchodzi od turbiny do kolektora ssącego w środku jest mokro od oleju. To będziesz wiedział, czy turbina pluje olejem czy nie.I dobrze byłoby sprawdzić, czy końcówki wtryskowe nie leją.Bo wtedy silnik daje właśnie niebieski dym. Im więcej w pedał, tym bardziej niebiesko z tłumika.A na wolnych obrotach jeszcze jakoś.
Niestety rurka to nie jest wychodzi na to że to wypalone zawory .Jak odkręciłem początek kolektora ssącego i zaświeciłem do środka koło szustego garu widać trochę zgorzeli i tak jakby mokro było .Decyzja pada za tydzień zciągamy głowicę i do remontu.
wyciek jest prawdopodobnie z elektrozaworu na pompie (tylko on jest mokry) a szarpanie chyba powstało przez to że wyleciał czujnik cisnienia z kolektora ssącego (chyba doładowani) - ale nie sprawdziłem jeszcze czy to przez ten czujnik bo mechanik nie założył jeszcze pokrywy zaworów.
Ciśnienie żądane i rzeczywiste muszą się w miarę pokrywać ,to musisz sprawdzić podczas testu drogowego, w zakresie obrotów , w których auto nie ciągnie. Moja też w deszcz szajby dostaje , mokry icek i para w powietrzu;). Warto też do kolektora ssącego luknąć, bo czasmi smołą na amen zabity.
Jak mierzysz wakuometrem "suchym" to bedziesz mial takie wychylki ,przeciez kazdy cylinder po kolei zasysa powietrze wiec teoretycznie przy 800 rpm bedzies zmial ...... w 4 cylindrowym silniku ,jedno ssanie na obrot ..... 800 drgan na minute :) , tak mysle . Ale jak uzyjesz miernika "mokrego" ,ktory jest zalany ciecza to wskazania bedziesz mial "usrednione"...
Chciałem wymienić kolektor ssący i ujrzałem taki oto widok https://obrazki.elektroda.pl/2920369100_... Mamy tu częściowo czyste grzybki zaworów; jeden wlot suchy, drugi "mokry". Czy to oznaki nieszczelności i co za tym idzie problemy z odpalaniem nawet ciepłego?
Witam. Od dwóch tygodni jestem posiadaczek Golfa III 1,9 D z 95 roku. Przed zakupem szukałem opinii na temat spalania tego terminatora szos. Samochód spala mi w granicach 10l/100 km. Z opinii innych kierowców dla tego silnika po mieście powinien mieścić się w granicach 5,5-6,5 ropy na 100 km. Samochód trochę kopci, a od dzisiaj wiem już dla czego. W...
Po pierwsze ciśnienie paliwa, ma być 3,5 bara, po drugie masy przykręcone do kolektora ssącego, po trzecie sprawdź, czy nie zacina się klapa pomiarowa przepływomierza
Może zalać świece płynem za sprawą tych podkładek w kolektorze ssącym o których pisałem wcześniej. Szpilki mocujące głowicę cału czas są w płynie ( bo to silnik na tulejach mokrych!)
Jest tam trochę upchany ten silnik ale widać że cieknie na przód silnika z kolektora? Nad kolektorem sucho? Mokro jest po całości czy od jednej strony bardziej? Nad kolektorem a pokrywa zawor jest sucho czy też mokro, w nowszych tych silnikach przeciekały pokrywy na zgrzewie, może delikatnie pęknięty kolektor i jak się nie nagrzeje no puszcza, najlepiej...
Witam, jak w temacie, pacjent Mitsubishi 1.8 GDI. Auto zalewa na 1 i 2 cylindrze, kopci na biało, lecz to z powodu nie spalonego paliwa. Kolektor ssący cały czarny i mokry, przepustnica również raka była, lecz została wyczyszczona. Auto na wolnych obrotach potrafi chodzić, lecz po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów auto przestaje chodzić na wszystkie gary...
Witam radził bym zrobić badanie ciśnienia na cylindrach na sucho i na mokro bo z tego co piszesz to wydaje się że w twoim aucie słabe pierścionki lub nieszczelne zawory.
Posiedziałem wczoraj przy glebogryzarce i zaobserwowałem że ona jednak nie ma za mało paliwa, a za dużo. Jest zalewana. Filtr powietrza (gąbkowy) jest mokry od PB. Jak dodam gaz na max to silnik się dusi i gaśnie. Nawet jak psikne plakiem w kolektor ssący to silnik przygasa. Glebogryzarka nie ma mocy. Może zbieg okoliczności i trzeba ją podregulować,...
Wielkie dzięki szawert!!!:D Dzięki Tobie zaoszczędziłem ok.400 zł U mnie płyn leciał prawie ciurkiem. Myślałem, że to raczej pompa, ale silnik był mokry od góry. W warsztacie samochodowym stwierdzili, że to kolektor. Na początku proponowali jedynie wymianę kolektora - nowy ok 300 zł + pół dnia roboty. Powiedziałem im, że jest sposób naprawy tej usterki...
turbina przypuszczam będzie w dobrej kondycji, olej który dostaje się do kolektora ssącego tą rurą to lej ciągnięty z odmy silnika czyli odpowietrzania skrzyni korbowej - zawsze tam jest olej w każdym TDI jeśli odma nie została puszczona pod silnik albo przez "oil catch tanka" gdzieś ewidentnie jest nieszczelność na tym przewodzie.
Witam,posiadam Model E36 316,udałem sie na regulacje gazu,gazownik stwierdził ze regulacji nie bedzie bo niema odczytu z sondy,paliła wcześniej około 19 litów,teraz gdy ta sonda zdechła wychodzi na to że przy 20 litrach gazu robie tylko 60 km.Ostnio zakładałem emulator wtrysków i zaobserwoałem iż górny kolektor ssący jest cały mokry z benzyny.Jeśli...
Jak strzela na sekwencji to czas do gazownika się udać. Mój typ jest taki że wtryskiwacze/wtryskiwacz nie zamyka się całkowicie szczelnie i powoli gaz z parownika ulatuje do kolektora. Potem przy rozruchu skład mieszanki niewłaściwy i efektem jest bum. Drugi powód to zawory (nieszczelne, może brak luzów, ale nie wiem czy w twoim silniku są regulowane...
Fiat 125p (FSO 1500) 1.5 ME z silnikiem Poloneza fabrycznie tak wyszedł rok produkcji 87 Samochód jest w stanie ogólnym dobrym i silnik był jakiś czas temu remontowany , osprzęt sprawdzony, gaźnik był regenerowany, pompa paliwa była zamontowana nowa. Występuje następująca sytuacja: Problem z ssaniem - podczas odpalania wyciągnięcie ssania powoduje nieprawidłową...
Kiedyś przyjeżdża golfik ze spaloną instalacją gazową. Przyczyna - jeden z wężyków zsunął się z króćca kolektora ssącego, gaz się zapalił i robił swoje. W sumie skończyło się na dużym strachu i smrodzie spalenizny. Wymiana kilku przewodów elektrycznych, wtyczka i jest dobrze do dzisiaj. Już dawno temu klient przyjechał z pod niemieckiej granicy Omegą...
Witajcie, Jakiś spory czas temu zakupiłem na części Octavię 1 z silnikiem 1.6 AKL (czysta benzyna, przebieg około 23000KM). Głównymi bolączkami silnika były falujące obroty, problem z uruchomieniem jak był pół ciepły i spore spalanie (zresztą czuć było za samochodem niespalone paliwo). Falujące obroty wyeliminowałem adaptacją przepustnicy. (poprzedni...
Cześć odkręć kolektor wydechowy odpal silnik i obserwuj wylot z głowicy. Dla pewności odkręć gumowy łącznik pomiędzy kolektorem ssący a interkulerem da ci to pewność że nie ciągnie oleju z interkulera.Jeśli nie ma białego dymu to turbo umarło, natomiast jeśli nadal kopci na biało to masz problem z głowicą lub jej uszczelką.z tego co piszesz wygląda...
spoon Bardzo dobra teoria ale nie w tym modelu on ma cewkę ( podzespół który nie idzie od cewki do kopułki i na świece przewodami tylko odrazu kostkę podpinamy do cewki a cewkę całą przykręcamy do pokrywy bezpośrednio fajki od niej na świece i iskra idzie na świece ) nie ma tam oleju wilgoci. uwaga trafna z uszczelką przy kolektorze ssącym ale zostało...
Witam. No i mam problem z tym Escortem. Rozrząd jest złożony głowica też auto odpala. Na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze a na wolnych tak jakby nie chodził na jeden cylinder. Ale co jeszcze... z rury wydechowej kopci się białym gęstym dymem który szybko wyparowuje. Podejrzewam ze powodem tego jest niedopalona mieszanka w cylindrach gdyż po wyjęciu...
Panowie proponuje sprawdzić uszczelnienie dolotu poniewarz przy wyrzszych biegach turbina się "uspokaja" i niewielka nieszczelnoś doprowadza do wywalenia błedu w sterowniku, co doprowadza do trybu awaryjnego. Najczęstrzą przyczyna jest zawór EGR który jest umieszczony z tyłu za kolektorem ssącym ( w wiekszości przypadków słychaś syk uciekającego powietrza...
(at)Ricoh_220 Nie wiem jakiego masz BRC-ka ale właśnie dlatego napisałem że "większość" a nie "wszystkie" instalacji idzie odpalić awaryjnie na samym gazie, sam raz miałem przypadek że sekwencja AKME nie miała takiej możliwości. Co do tematu, objawy wyglądają na zalewanie się silnika, nie wiem czy EGR by miał coś z tym wspólnego, warto by zobaczyć...
Czy możesz określić czy kanały wydechowe są mokre od nie spalonego paliwa czy od oleju lub co gorsze płyn /woda/z układu chłodzenia ,bywa również tak niekiedy że silnik podczas docierania zaczyna wyganiać olej kolektorem wydechowym wówczas trzeba go bardziej obciążyć /zakładam że filtr powietrza jest czysty,sprawdzony termostat i świeca płomieniowa...
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
Witam. Mam następujący problem; w aucie wymieniłem turbinę na regenerowaną przy tym wyczyściłem kolektor ssący, egr, miskę olejową oraz interculer i założyłem nową odme i wymieniłem olej na elf 10w40+filtry. Po 3000 kilometrów zauważyłem że auto zaczęło kopcić przy dodawaniu gazu i ubywa mi olej, zauważyłem że przewód dolotowy od filtra jest mokry z...
Palca nie wymieniałem bo nie był zużyty wcześniejszy właściciel musiał wymienić. Ale nie daje mi to spokoju wiele aut naprawiłem a ze swoim mam problem. Nie daje mi spokoju regulator ciśnienia na listwie. Jutro jeszcze go sprawdze bo zaobserwowałem i usłyszałem dziwny objaw o którym nie pisałem bo uważałem że słychać na kolektorze ssącym (kompresje)...
(at)żyleta67 Mówiąc o przegrzanej parze przypomniał mi się filmik z YT [url=https://www.youtube.com/watch?v=dAk... na którym facet podaje gorącą parę (chyba z myjki parowej) bezpośrednio do filtra i do sprężarki. Dzień był dość chłodny i facet był bardzo zdziwiony faktem iż kiedy silnik działa bez podawania pary z wydechu leci biały dym, a...
Z tym że władki raczej do lasu przystosowane nie są a w szczególności do szarpania bo właśnie siada to sprzęgło łubkowe oraz wałek, kiedy obrobił się ten wałek i sprzęgło to po jego wymianie od razu zostały dodane dodatkowe obejmy na końcach tego sprzęgła aby go nie rozgięło, nie powstały luzy na klinach i tym samym ich nie wyrobiło i nie obróciło....
Tłoczek rozdzielacza faktycznie był zatarty i nie można go było ruszyć, ale spryskałem go odrdzewiaczem i ruszył - teraz porusza się lekko. Próbowałem odpalić również bez tej kostki, jednak nadal to samo - silnik chodzi jakieś dwie sekundy i gaśnie. Pytanie: Czy na rurkach prowadzących do kolektora ssącego (napisałbym, że do wtryskiwaczy, ale nie jestem...
Witam, w Moim seicento 1.1 MPI uszkodziłem blok silnika ( urwane ucho do łapy) Mam możliwość kupna silnika sprawdzonego w dobrej cenie ale SPI. Czy ktoś się orientuje czy mogę przełożyć blok i głowice od SPI a kolektor ssący wraz z wtryskami od MPI ??? Czy skrzynie pasują zamiennie?? Moja skrzynia ma tzw mokre połosie. Z góry dziękuje za pomoc.
Nagar już masz na tłoku i głowicy, zaworach - patrz zdjęcie - benzyna będzie go powoli rozpuszczać, stąd może być efekt "oleju" na świecy Własnie to mam na myśli od samego początku. Endoskop pokazał trzy dekle tłoków jasno-brązowe-piaskowe a 4-ty z nagarem i ciemno-mokry. Nie ma gazu w aucie, płyn z chłodnicy nie gubi się. Jak zarzuci świecę wyskakuje...
Witam, posiadam piłarkę nac sps 01-45. Nabyłem ją od dziadka, była uszkodzona, wymieniłem co trzeba, do grudnia chodziła wyśmienicie. Nagle z dnia na dzień (dzień przedtem było wszystko w porządku) zaczęła wariować. Ścinałem drzewo w lesie na opał, pierwszym problemem jaki się pojawił było delikatne wolne spadanie z wysokich obrotów po dodaniu gazu...
manio123 usiłujesz w agresywny sposób wybrnąć z idiotyzmu, który napisałeś wcześniej: Przy przełączaniu na gaz otwiera się zawór elektromagnetyczny fazy ciekłej gazu i jednocześnie zamyka podobny zawór benzyny. Najprawdopodobniej masz zanieczyszczony zawór benzyny i się nie domyka ( rozebrać i wyczyścić, lub spalona cewka . W celu sprawdzenia cewki...
Witam, mam problem z laguną II z 2001r. (benzyna+lpg). Zaczęło się od zaświecania się kontrolki świec i serwisu po rozgrzaniu silnika. Po wymianie świec, problem na jakiś czas zniknął. (Nie pamiętam dokładnie ile czasu minęło od tamtego momentu, może ok. 4miesięcy) Od jakichś dwóch miesięcy, staram się znowu rozwiązać ten problem. Jest prawie identyczny...
Ważne info na start: W związku z rozwojem rodzinnym (dołączyły bliźniaki) planuję kupić większe auto ale przed sprzedażą chcę naprawić Zafirę żeby nie zostawiać nowego właściciela z problemem. Co się dzieje? 1. Pożera olej w tempie 1l na 700-800 km (dolewam po 0,5l). 2. Przekroczona emisja spalin CO 3. kontrolka check engine 4. mokre ślady pod wydechem...
Witam. Widzę że nie tylko mi ten problem spędza sen z powiek, z cieknącymi wtryskiwaczami borykam się już kilka miesięcy. Cała przygoda zaczęła się od delikatnie mokrego gniazda wokół wtrysku. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął ale niestety na zimnym silniku zaczęło szarpać i kopcić na czarno. uznałem ze coś sknociłem podczas montażu i pojechałem...
Jak widać, filtr fazy lotnej jest "mokry". Może to właśnie tu jest nieszczelność. Ja nie widzę na zdjęciu, żeby filtr fazy lotnej był mokry, w którym dokładnie miejscu? To jedno, a drugie od czego miałby być mokry i po trzecie wg mnie śmierdziałoby wtedy gazem. W tym miejscu nieszczelność można można wykryć przy pomocy mydlin lub środka do mycia naczyń...
mokry kolektor wydechowy mokry kolektor ssący zdjąć kolektor ssać
rolka myszy prestigio android zasilanie przełączanie awaryjne
bufor ciepła czujnik wstecznego peugeot
Lodówka nie chłodzi - przyczyny i diagnostyka Goclever Drive Yanosik – brak opcji przywracania ustawień fabrycznych, tylko reset – jak wykonać factory reset?