Czujnik jest montowany na głowicy silnika od strony kolektora dolotowego. Pozdrawiam Janusz
Trudny jest dostęp do kolektora ssącego w Mercedesie W213 2.2 diesel 654.920 2016 r.
Podgrzewanie kolektora to „19” - dochodzi jak widać gruby przewód 2,5
Sprawdź ustawienie linki automatu, podciśnienie ssania w kolektorze.
Wtryski są już nie tegez to raz. Dwa jest problem z turbo, albo pije już olej, albo jest dziura pomiędzy turbo a kolektorem ssący,.
Napisz jaki samochód. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... Ja do tego używam niby prostej konstrukcji wkrętarka na 12 V żeby w razie czego podpiąć się pod akumulator. I wiertło 9 z wprowadzeniem 6. Z tym że przy oplach 2.0 muszę odkręcić nieraz turbinę bo nie mam jak podejść. Przy fordzie i mercedesie musiałem odkręcić kolektor ssący żeby...
trzeci kolektor ssący
Witam posprawdzaj wezyki podcisnieniowe i w okolicach kolektora ssącego moze się którys przetarł albo spadł
no a panowie co z tym dmuchaniem w kolektor ssący
Witam, problem rozwiązany piszę bo może komuś się ta informacja przyda, powodem wycieku oleju były uszczelniacze pod wymiennikiem ciepła pod kolektorami ssącymi.
Zapłon jest "nieregulowalny"!! Sprawdź szczelność kolektora ssącego
Wygląda to na nieszczelność w kolektorze ssącym.
Wymien zawór ERG nowy 1200 uzywany 600 i po kłopocie. znajduje się on na kolektorze ssącym
Podgrzewacz kolektora ssącego.
Czujnik ciśnienia doładowania, ten w kolektorze ssącym. Przekroczenie zakresu pomiaru lub zwarcie, przerwa...
Kolego przede wszystkim zaczął bym od zmiany filtra paliwa i zobacz między filtrem są takie malutkie oringi i czy z nich nie leje podobny przypadek miałem w 2.5 ,i nie obeszło się bez ściągania kolektora ssącego.
A jak doszło w ogóle do awarii ? Przed tym kolektorem palił?
Wystarczy odkręcić kolektor ssący ;)
Witam. ktoś mi może powiedzieć gdzie mogę szukać przyczyny tego błędu Szukaj na kolektorze ssącym.
psuły się przepływomierze. Jest na ECU przy kolektorze ssącym.
Przejechałem z 1500km z urwana klapka. Czy mógł uszkodzić się cylinder. Silnik pracował równo tylko syczał w związku z nieszczelnym dolotem. Nie wiem czy rozbierać dalej i szukać klapki. Czy zaślepiac i składać.
Witam może turbina się kończy. Odłącz przewód pomiędzy kolektorem a głowicą i odpal.
Rzuć okiem na węże podciśnienia wychodzące z kolektora ssącego.
Moc wróciła,powodem braku mocy były pourywane klapki w kolektorze ssącym.
kolego tenczujnik u góry z trzema kablami to map sensor on musi byc podłonczony wężykiem do kolektora ssącego
Czy do wymiany świec żarowych konieczny jest demontaż kolektora ssącego ? Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
No chyba turbosprężarka nie jest w porządku,pojawił się olej .Jak dobrze widzę to od strony kolektora wydechowego, warto sprawdzić czy turbina nie pcha oleju do kolektora ssącego.
Podciśnienie W202 Mercedes. Czy posiada ktoś schemat podciśnienia do Mercedesa W202 C180 1.8 benzyna? Chciałem wymienić uszczelkę kolektora ssącego i zauważyłem, że pod nim jest urwany przewód, ale nie wiem, gdzie powinien iść. Może ktoś posiada taki schemat, gdzie go podłączyć?
Czy do komputera jest podłączony wężyk z kolektora ssącego za przepustnicą.?
Tak, jest odrębna pompka wytwarzająca podciśnienie. W starszych modelach Mercedes zrealizował inne rozwiązanie-klapa w kolektorze ssącym.
Czujnik barometryczny powinien znajdować się w kolektorze ssącym.
Mam taki problem gdy przekręcę kluczyk w stacyjce to zapala mi się lampa od grzania się świec ale on tak szybko nie zgaśnie dopiero gdy trochę pojeżdżę. Wydaje mi się ze to jest wina świec ale żeby je wymienić muszę zdjąć kolektor ssący jak go zdjąć ?
Mercedes silnik V6 benzynowy (2400, 2800 ccm >1998 r.), proszę o podanie lokalizacji czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, przewodów ciśnieniowych łączących kolektor z czujnikiem. (intake mainfold sensor)
stałym tematem w mesiu jest podgrzewacz kolektora ssącego - nie wyłacza się, odłacz go i zobacz jak bedzie
Mercedes naprawiony jak by ktoś szukał, problem tkwił w regulatorze ciśnienia paliwa znajdującego się na kolektorze ssącym przed przewodem op nadmiaru paliwa. Temat można zamknąć .
jest duża szansa że problem z EGR, ostatniu walczyłem z podobnym problemem, ktoś wyciągał alternator i mosiał ściągnąć rurę od turba, później założył ale nie skręcił opaski i zwaliło rurę... Sprawdź układ ssący od przepływomierza w kierunki kolektora ssącego
Ciśnienie w kolektorze ssącym 986 hPa. Nie zmienia się.
A jak można sprawdzic turbine? Nie jest zatarta, lekko się kręci. Natomiast na wejściu do kolektora ssącego są ślady oleju.
Z tego co moi znajomi mieli problemy z Mercedesami 190E, to pamiętam, że trzeba rurę kierować na ciepłe powietrze pod maską, nie wystawiać ssania na zewnątrz, trzeba dbać o czystość filtra powietrza. Ewentualnie jak masz mechaniczny wtrysk benzyny, sprawdź uszczelknę pod kolektorem dolotowym, może mieć "lewe" powietrze. No i na koniec kable, aparat...
Zobacz czy przypadkiem nie ma na niego miejsca w kolektorze ssącym (u jego dołu)
Sprawdź gumowy łącznik pomiędzy zespołem rozdzielacza paliwa , a kolektorem ssącym oraz gumowe kolanko łączące zawór dodatkowego powietrza z kolektorem ssącym.
Witam, czy ktoś może podać mi jakie ciśnienie pokazuje MAP w trakcie pracy silnika, na wolnych obrotach i przy wciśnięciu gazu? Silnik jest wolnossący.
Witam. A jaki to silniczek w tej C-klasie?Jeżeli cdi to bywało parę razy że załączało się dogrzewanie silnika (w tym wypadku moduł pod kolektorem ssącym nad rozrusznikiem). Pozdrawiam.
Masz ten silnik napewno na mechanicznym wtrysku takim samym jak mercedes . Nie strzelił ci w kolektor ssący? Sprawdż podciśnienie węże czy nie ciągnie fałszywego powietrza.Zobacz czy go nie zalewa dodatkowy wtrysk. Możliwości jest więcej napisz co sprawdziłeś . Znasz ten wtrysk choć troche.Jak nie znasz to nie ruszaj bo możesz pogorszyć .
A 190 (benzyna) automat 2000 rok Pytanie do praktyków . Jak dostać się najprościej do rozrusznika a konkretnie , jak dokręcić śruby go mocujące ? Po prostu się poluzowały. Jaki tam jest rozmiar klucza ? Czy aby opuścić silnik razem ze skrzynią , wystarczy odkręcić śruby sanek i opuścić , czy coś się nie pourywa ? Jak najprościej zdjąć kolektor ssący...
Dziś auto odpaliło od tak, po podłączeniu do komputera wyskoczyły błędy czujnika temperatury, ciśnienie na kolektorze ssącym i sygnał autoryzacji kierowcy.
Witam. Po dokładnym wyczyszczeniu kolektora ssącego problem zniknął :) Dzięki za podpowiedzi.
sprawdz wylot spalin, czy drożne tłumiki i filtr cząstek stałych tzw. katalizator, jak to jest ok to problem ze sterowaniem turbiny. W dobrym serwisie sobie z tym poradzą bez problemu. Na regulacje ciśnienia doładowania ma wpływ przepływomierz, zawór recyrkulacji i czujnik ciśnienie doładowania. Jeżeli cały układ ssania powietrza od filtra do kolektora...
Jeżeli na wysokich obrotach pali, a na małych się dusi, to mogła spaść ta rurka pod rozdzielaczem paliwa. Układ ssący jest rozszczelniony i nie ma wystarczającego podciśnienia w kolektorze żeby otworzyć klapę przepływomierza. Na czujniki nie patrz, to jest prymitywny, mechaniczny wtrysk ze wspomaganiem elektroniki. Jak motor jest ciepły, to możesz cały...
Albo waga przepływomierza się pogięła i haczy o ścianki, lub wystrzelił by-pass z gumowych węży, z tyłu kolektora ssącego nad filtrem oleju.
Samochód powinien trafić do warsztatu na porządną diagnozę.
Najprawdopodobniej uszkodzony przewód po stronie ciśnieniowej turbiny na drodze turbo-intercooler, lub intercooler-kolektor ssący. Gwizdy i świsty o tym by świadczyły.
ESI tronic mówi o ciśnieniu 6,2 do 6,4 bara OK - nie jestem w stanie potwierdzić mojej wersji. Niektóre silniki z KE rzeczywiście mają wyższe ciśnienie niż podałem. Korzystam jednak z nowej wersji programu warsztatowego WIS i wiele informacji dotyczących starszych silników zostało z programu wywalone. Znalazłem jednak informację, że silniki 117 mają...
Skoro chcę kupić klasę premium, to raczej wiem, na co się piszę Co rozumiesz przez "premium EU"? No właśnie chcesz kupić ale nie masz za bardzo pojecia co...a co zrobisz jak Ci z przodu ledziki wysiądą? albo czujnik taki czy siaki? Tam masz bodajże koła 19tki to sobie zobacz ile jedna opona kosztuje. Ogólnie chodzi o to że marki europejskie premium...
Witam, ja bym zaczął od sprawdzenia zasilań sterownika być może masa jest słaba na sterowniku a błędu wcale nie musi pokazać, ja bym sprawdził ciśnienie w kolektorze ssącym również, to jest podstawa.
W W203 Kompressor pęka rura przed kolektorem ssącym (już nie pamiętam dokładnie w którym miejscu) i ucieka ciśnienie.
Jakie masz te wolne obroty jak trzęsie? Sprawdź szczelność układu ssącego (albo przynajmniej podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach). Jaki tam masz wtrysk? HFM czy PMS?
Na moje oko to jest spływka z głowicy. Musiał bys sciągnac kolektor ssący bo najprawdopodobnie gdzies masz wyciek paliwa w górnej czesci głowicy. wtrysk badz luzny przewód paliwowy który delikatnie cieknie.
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem potrzebuje pomocy odnośnie podciśnienia Mercedes se380 80r Szukam miejsca gdzie w kolektor ssący wchodzi górny wężyk podciśnienia z aparatu zapłonowego. Patrz zdjęcie. Dziękuję za pomoc Błażej 506800181
Klapa spiętrzająca rozdzielacza paliwa - krzywa i się wiesza. Sprawdź dobrze czy nie bierze lewe powietrze - dolot kolektora ssącego po przepustnicy oraz "gumiak" pod zespołem rozdzielacza / może być pęknięty/. Masz założone na kolektorze zawory antywybuchowe?
Tam nie ma przepływomierz , jest rozdzielacz paliwa. Dalej masz lewe powietrze , na gumowym kołnierzu pomiędzy rozdzielaczem , a kolektorem ssącym. Po wystrzale gazu , to jest częsta przyczyna.
sprawa pierwsza to sprawdź wtryskiwacze czy się w ogóle zamykają bo to że leją to druga sprawa sprawdza się prosto: wykręcasz z kolektora, podlączasz do rurek, gaz do końca i kręcisz rozrusznikiem aż ze wszystkich nie będzie leciało dobry wtryskiwacz pyli i nic z niego nie kapie po zatrzymaniu silnika jeśli masz manometr do ok 60bar to możesz założyć...
Dziś rano odpaliłem auto po nocy, odpalił ładnie, żadnych odgłosów niepokojących podczas i po odpaleniu. Ruszyłem i auto ładnie przyspiesza, nic nie szarpie niezależnie czy przyspieszam delikatnie, czy dynamicznie. Jak tylko wskazów temperatury podniosła się do około 50℃ zaczął poszarpywać przy delikatnym przyspieszaniu, albo jeździe ze stała...
Jeśli rozrusznik obraca z odpowiednią prędkością wał silnika ,to wina najprawdopodobniej,, leży,,w niskim stopniu sprężania [pierścienie, głowica-zawory].Remont silnika lub w takim przypadku do odpalenia silnika zamiast samostartu- lepiej sprawdza się tzw.,,kopciuch,,-po prostu wysoka temperatura z palnika gazowego lub innego żrudła do kolektora ssącego...
Podaj chociaż numer vin i typ silnika a nie jego pojemność. 20 lat przy MB robię ale silnika z pokrywą zaworów jako kolektorem ssącym to nie pamiętam. :) A najlepiej wrzuć fotki tego wynalazku, łącznie z tym "kolektorem" i pompą wtryskową.
Brak powietrza w układzie ssącym, zapchany kolektor dolotowy, lub brak odprowadzenia spalin jak napisał kolega wcześniej. Pozdro.
nie pamiętam jak jest w waszych silnikach ale ja miałem podobny przypadek jak kolektory ssące są zanieczyszczone i nie ruszają się w nich klapy wirowe przez ten nagar z egr
no to trzeba by zacząc od wyczyszczenia przeustnicy , trzyma sie na 4 imbusach i odpiecie wtyczki pod kolektorem ssącym, sprawdzenie też czujnika temperatury silnika a nie powietrza
mam gumeczkę na tym krućcu co jest na kolektorze ssącym więc to nie to.Naprawdę nie wiem gdzie już ręce włożyć...
To jednak KE-Jetronic , z tym systemem wtrysku nie każdy sobie poradzi!! Pisze , że po strzale trzeba było klapę rozdzielacza na siłę wpychać z powrotem - pogięta na pewno , może też blaszka , na ramieniu jej , popychająca wałek rozdzielacza - przestawiona. Zawory anty wybuchowa zainstalować na kolektorze ssących (dwa) , klapę rozdzielacza z ramieniem...
Dawno się nie odzywałem, otóż mam taki sam problem i przekaźnik ten służy do podgrzewania komory ssącej pod rurami dolotowymi głowicy. To znaczy tak, jak odkręcić od głowicy kolektor ssący to grzałka ogrzewa głowicę. Kabel podłączenia jest pod kolektorem ssącym, z uwagi na duży pobór prądu jest po za bezpiecznikami. Trochę lipa, ale działał przez 23...
Czujnik temperatury paliwa w CDi znajdziesz pod kolektorem ssącym, kostka elektryczna na 2 piny. Czujnik wkręcony w układ zasilania paliwem. Pozdrawiam.
Moc odcinało, magicy już doszli dlaczego. Mam nadzieję, że to jest to i nie będzie już niespodzianek. Zepsuty był Czujnik doładowania ciśnienia i Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym . Na razie temat do zamknięcia. Dziękuję wszystkim za chęć pomocy
Witam, mam ten sam problem co Ty. Zrobiłem już prawie wszystko co jest możliwe. Kolejną rzeczą obstawiamy pęknięty kolektor ssący, jak tylko będę coś więcej wiedział to dam znać. Jaki przebieg ma Twój Sprinter? 316?
Witam -coś luźnego przy silniku -zła jakość paliwa -lejący wtrysk -pompa -rozrząd(napinacz lu przestawiony kąt) O ile pamiętam w CDI w kolektorze ssącym są cos w rodzaju "przepustnic"- sprawdź ich działanie.
Poszukaj i sprawdź zawór powrotny paliwa z silnika(na silniku) do zbiornika paliwa ,może nie trzymać ciśnienia. Jest na bloku pod kolektorem ssącym. Dlatego łatwiej najpierw zmierzyć ciśnienie, sprawdzić filtr, zamiast rozbierać pół silnika. :)
Czy on nie ma przypadkiem podgrzewania kolektora ssącego jak VW ? Jak ma to może być uszkodzona grzałka.
A0005400372 to jest numer katalogowy części, prosił bym o poprawę jak nazywa się dana część , nie dysponuję katalogiem części zamiennych Problem rozwiązany ,przyczyna podgrzewacz odpowietrzania skrzyni korbowej dostał zwarcia to samo się dziej przy uszkodzonym silniczku klap .Może komuś się przyda , prawidłowa wartość podgrzewacza na stykach to 91 omów....
Miałem taki problem i ssący sadzą był zawalony. Wyjście do przepływki też! Myjka ciśnineniowa, kolektor przepłukano i gotowe wóz jak nowy.
15T to podgrzewanie kolektora ssącego - jest tylko w autach benzynowych (nie wszystkich) Reszta jest ta sama dla diesla i benzyny.
ta guma (kalosz) jest dobry bo kupiłem go, ale to nie ma nic wspólnego moim zdaniem bo kolektor ssący jest oddzielnie a przepustnica jest na maxa zamknięta i ma wysokie obroty
Jak klapa nie porusza się przy dodawaniu gazu , to masz pęknięty gumiak - łącznik zespołu rozdzielacza paliwa a kolektorem ssącym. Chyba nie K-J , bo nic nie pisze o potencjometrze klapy spiętrzającej!
Witam. Mam pytanie czy silnik to wytrzyma jak dołoże kompresor mercedes 2,3 M62 EATON i jakie ciśnienie mogę maksymalnie uzyskać,planowałem 0,5 bara. Na dzień dzisiejszy jest zmodyfikowany wydech,kolektor ssący i mapa w ECU.Na hamowni wyszło 190 KM i 290 Nm. Proszę o pomoc
W moim poście napisałem " silnik traci olej przez turbinę ".Teraz poprawię : olej z turbiny dostaje się do kolektora ssącego i na pierścienie - z rury wydechowej na zewnątrz co widać dobrze na śniegu.
Witam. Mam problem z samochodem, a mianowicie od bardzo niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Vito 2.3D (bez turbo). Problem polega na tym że jest słaby (wiem że to nie demon prędkości), ale myślę że coś jest nie tak, ponieważ jechać jakoś tam jedzie ale do 4 biegu, na 4 biegu jak rozpędze go do 90km/h i wrzuce 5 bieg to max prędkość to 100km/h nawet...
Udało się znaleźć.Winny był silniczek sterujący klapkami w kolektorze ssącym .Dawał błąd do sterownika i zaskakiwał błąd recylkulacji w cdif2.Wymiana na nowy i jest ok.;-)
Na kolektorze ssącym , za przepustnicą / lecz nie w okolicach przepustnicy/ , jest wejście zabezpieczone czapeczką gumową , sprawdź ją , lubi się wykruszyć.
Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego. inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności. sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza
Nastawniki Hella-Garrett to jednorazowe gówno — zębatka wykonana z grafitu, wycierająca się jak szczotki w elektronarzędziach i niewymienna. Nie może być luzu kątowego na dźwigni wychodzącej z nastawnika, inaczej cały układ napędowy (silnik), czyli 1/2 nastawnika do wymiany. Druga sprawa, że nastawnik z turbiną musi być skalibrowany na specjalnym...
Tak dokładnie, musisz mierzyć w kolektorze ssącym. Tyle że manometr na przewodzie i do środka do auta żebyś widział wskazania. Jedziesz i patrzysz jakie jest ciśnienie
Nie wiem czy nie łapie 'fałszywego powietrza". Sprawdz wszystkie połaczenia przy kolektorze ssącym. Może przetarty jest któryś węzyków. Miałem podobny problem w Vectrze. Przyczyną był pęknięty przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego. Pozdrawiam
Panowie ogarnąłem :). Jednak błąd P1189 w silniku ma wpływ na skrzynię. Odleciała jedna listwa sterująca klapami kolektora ssącego i zablokowała się o chłodniczkę paliwa. Odblokowałem listwę, błąd dał się skasować i skrzynia zaczęła działać w trybie automat. Do naprawy klapy kolektora ssącego. Dzień dobry mam podobny problem z w211. Kolego sprawdź błędy...
to jest tak jak z 20 razy pokręce stacyjką to się włacza kontrolka od świec a świece nie chciały chodzić po dłuzszym odstoju z 3 tygodnie bo rozwaliłem misę olejową i naprawiłem ja i założyłem ale to mu nie zaszkodziło akumulator jest nowy próbowałem grzać kilka razy i nic a po pełnym cyklu pracy po (dwóch obrotach) leci dym z rury a jak się kolektor...
Instalacja BRC ,kiedy była regulowana trudno zgadnąć, ale była nieszczelność w kolektorze ssącym po uszczelnieniu dostał tyle gazu ze go zalewało i nie chciał wcale jeździć więc na parowniku zmniejszyłem ciśnienie i jakoś jeździ ale problem benzynowy pozostał
Ten samochód ma dwa czujniki temperatury jeden z nich jest do temp około 30stopni i najprawdopodobniej nie pokazuje prawidłowej temperatury zimnego silnika znajdziesz go gdzieś na kolektorze ssącym można na zimnym silniku zdjąć z niego wtyczkę i jak zapali normalnie to po prostu go wymień.
Witam właśnie wróciłem od Merola wszystko sprawdziłem ,i nic żadnych wyraźnych śladów wycieku oleju, ale zauważyłem w turbinie olej i w rurze wydechowej .Nawet pod spodem auta na połączeniu rur gdzie jest taka klamra sprężynowa. Kolego box-mann jeśli chodzi ci o wyciek oleju spod pokrywy zaworów to odpada . Olej w kolektorze ssącym i począwszy od turbiny...
Witam, podłączę się pod temat. Mam podobny problem z brakiem mocy Atego 815 2000r, nie wyświetla żadnych błędów. Na 1 biegu jak obroty narastają szybko to nawet jest OK. Im wyższy bieg tym gorzej. Przy ok 2000 zaczyna mieć przerwy w mocy. Na biegu jałowym dochodzi do 2600 i spada na 2400 i w tych okolicach faluje. Po pewnym czasie na tych max obrotach...
Uważam że problem ewentualnego oleju po wydechowej stronie turba ma drugorzędne znaczenie. Mamy olej w itercoolerze. Dominikus2008 a zaglądałeś w elastyzce przewody mìędzy chłodnią i silnikiem? Jest olej w kolektorze ssącym? Swoją drogą mało przekonuje mnie teoria że odma musi być przy turbinie bo ta zasysa. Dziwne to jakieś.
Witam! dokładnie jak wyżej, pod kolektorem ssącym czyli jak stoisz przed maską to po prawej stronie, dość ciężko jest go założyć i zlokalizowć ale znajdziesz tam wąż o otworze około 15mm.
Mercedes w124 2,3 benzyna posiada grzałke w kolektorze ssącym która podgrzewa powietrze. Dowiedziałem się o tym gdy szukałem przyczyny przepalania bezpiecznika 8 amperowego. Po przewodach doszedłem do przekaźnika 40A. Wymieniłem go i przez jakiś dłuższy czas bezpiecznik nie strzelał. Problem wrócił, zacząłem szukać dalej i od przekaźnika doszedłem po...
kolektor ssać mercedes mercedes ssać ssać mercedes
domykanie drzwi twingo kontrolka silnik wsady flash blaupunkt
integra sterowanie roleta carisma klimatyzacja
Schemat przyłącza zasilania wodnego Black & Decker FSM1600 Understanding Smooth Transition Speed in Electronics