wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Niestety brak w obu instrukcjach infa o momentach dokręcania tych śrub
Według instrukcji to tak:
Witam. Jaki jest moment dokręcania łożysk głównych wału korbowego?
Witam Nakrętki głowicy dokręcamy momentem 220-240 Nm. Śruby korbowodowe dokręcamy momentem 125-135 Nm. Nakrętki pokrywy łożysk głównych dokręcamy momentem 200-220 Nm.
W URSUS C330 dokręcałem ile tylko pary w rękach oczywiście zamek do zamka panewki i dobrze zabezpieczyć to bardzo ważne.
Jakim momentem dokręcasz śruby kosza? Jak blokujesz mechanizm przy dokręcaniu? Czy sprawdzałeś moment dokręcenia w instrukcji lub specyfikacji? Moim zdaniem słabo skręcony kosz satelitów.
Olej był już raz wymieniany, w połowie docierania, teraz jest lotos turdus, wcześniej był superol cb40. Na wolnych go nie zostawiam, jeżeli pracuje w łuparce to obroty 1200 i też co jakiś czas mu te obroty zmieniam. Obciążenie zgodnie z instrukcją od 30 mth obciążenia do 3/4 mocy. Głowica była zdejmowana i coś mi nie wyszło, reszta głowic Trzyma od...
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
Kolega ma jakieś doświadczenie w skradaniu silników np URSUS C360/1224 lub 1614 ? Ksiazka do napraw John Deere 6300 jest droga, ale jest ...
Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na zewnątrz. Należy stosować zasadę dokręcania śrub lub nakrętek na krzyż i na przemian. Moment dokręcenia najlepiej rozłożyć na 2 lub 3 proporcjonalne etapy. Powoduje to lepsze ułożenie się uszczelki.
Może to chodziło nie o kąt dokręcenia ale o odpowiednią kolejność dociągania śrub. Zwykle przy dociąganiu głowic podaje się kolejność dokręcania i z jakim momentem dokręcać (na ile ustawić klucz dynamometryczny).
W kolektorze dolotowym? To się na wyczucie dokręca kolego, według mnie. Ale niech inni wypowiedzą. Jak montowałem w swojej C-328 kilka lat temu to dokręcone na wyczucie i do dziś działa.
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_...
Witam Poszukuję informacji na temat siły z jaką powinno się dokręcić -koło wałka rozrządu - koło sprężarki/pompy - koło pasowe wału Do demontażu używałem klucza pneumatycznego więc jakoś poszło Hasło ''do oporu z czuciem'' mało mi mówi
Proszę wspomóc się instrukcją do polskiego ciągnika URSUS w których montowane były analogiczne silniki.
Prawdę powiedziawszy to nigdy tego na klucz dynamometryczny nie dokręcałem a zwykłym płaskim na tyle na ile pozwalała możliwość. I problemu nie było. Ale jeśli już chcesz to są tablice z momentami jakimi dokręca się śruby różnej średnicy i klasy wytrzymałości.
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
A może to być tuleja przegnita, pęknięta. Tuleje były wymieniane pół roku temu przy remoncie, teraz były sprawdzane, nie ma śladów uszkodzenia. Masz termostat, Mam, sprawny jest jeśli o to chodzi. było coś robione z głowicą, planowanie czy cokolwiek innego? Głowica była oddawana do regeneracji podczas remontu ciągnika. Było robione planowanie, regeneracja...
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
Tuleja nie obsiadła? Ile wystaje ponad blok?
1.dokładne oczyszenie korpusu bloku. 2.nowe głowice muszą być lekko splanowane. 3.zmierzenie wstawania tulei tłokowej linjałem metalowym i szczelinomierzem. 4 moment dokręcenia głowic 15kG.
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
Dokręć szybko tą głowice bo zaraz będziesz musiał ją zdejmować, za niski moment to nie dociśnięta uszczelka później wywali ją na dobre.
Witam. Skoro zając działa ci prawidłowo to stronę hydrauliczną masz w porządku. Przyczyną twoich problemów jest nie wyregulowana taśma albo uszkodzona sprężyna zaciskająca taśmę.Regulacja taśmy jest dosyć kłopotliwa.Regulację rozpoczynamy od wyregulowania szczeliny między taśmą a bębnem,służą do tego trzy wkręty m8 wkręcone w obudowę skrzyni pośredniej.Wkręty...
Dokładnie jak kolega opisał wyżej ale zacząć możesz prościej. Znajdz moment wtrysku pierwszej sekcji, ruszaj wałem tak aż wskoczy kołek ustalający, popuść regulację pompy i obracaj jej wałkiem tak aż drgnie paliwo w rurce. Dokręć i sprawdz to samo jeszcze raz obracając silnikiem. Mniej kręcenia na oko. I pamiętaj że pompa kręci się w tą samą stronę...
Cześć, Słuchajcie, czy jest ktoś kto ma zamontowany dokładnie ten zestaw: https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Wspomaga... i mógłby mnie poratować jakimiś zdjęciami z podłączenia? Nie mam żadnej instrukcji bo nic nie dali. Jak zadzwoniłem to mi wskazali warsztat...
witam witam. Szukałem takiego tematu od dawna.... Mam identycznie. // Witam. Mam identyczny problem (nawet miejsce początku problemów identyczne//orka) Gorąca prośba-co dokładnie odkręciłeś tomaszu (które śruby), że puźniej już wszystko grało?? Moja historia wygląda tak: 1Orka/po około 2 ha zaczął mi się delikatnie dławić.. im więcej gazu tym bardziej...
moment dokręcać hyundai moment dokręcać moment dokręcać skoda
głośniki szerokopasmowe budowa sharp migające podświetlenie transformator ferrytowy
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Kosiarka traktorek Briggs & Stratton – biały dym, zgaśnięcie, zablokowany szarpak po postoju Daewoo Matiz 0.8 1999 – brzęczenie przy zapłonie, trudności z odpalaniem, kostka stacyjki