Ciężko mi się do tej sytuacji odnieść. Kilka głowic zdarzyło mi się przykręcić, ale nie robi to ze mnie żadnego eksperta. Zawsze dobrze używać nowych śrub, takie mam zdanie. Dbałem o to, aby otwory gwintów były dobrze wydmuchane np. od spływającego oleju. Jedne głowice przykręcało się płynnie bez trzasków czy zgrzytów, no a w innych odgłosy dokręcanych...
Nie ma tam takich rzeczy, luzy zaworowe , moment dokręcania głowicy, dane diagnostyczne które jeżeli nie robisz mechaniki nie są Ci potrzebne. Masz tu przykładowy screen z serwisówki do subaru forestera i tym sie musisz kierować. Nie ma takich ogólnych danych. W zasadzie starzy wyjadacze głowic chyba wszystkie robia na jedno kopyto. https://obrazki.elektroda.pl/8293529700_...
Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem zapieczonych i zakleszczonych zamków - i ich wyjęciem, a potem ze złożeniem tego do kupy. Znajomy ma stół do demontażu z pneumatycznymi siłownikami i często trzeba stuknąć, żeby zamek puścił. Właśnie o to zakleszczenie się boję. Czy pomysł ze...
Wszelkie korki spustowe czy kontrolne, rzeczy takie jak piasty, przeguby czy głowice dokręca się momentem podanym przez producenta pojazdu. Musisz sobie zdobyć/kupić instrukcję serwisową danego auta i tam będą wszelkie informacje.
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Nie robiłem zbyt wielu takich silników, ale sądząc po częściach, które zawsze zamawiałem to są takie same silniki. Różnią się tylko ilością cylindrów. Na każdy cylinder masz oddzielna głowice więc wartości powinny być takie same. Pierwszy raz jak naprawiałem taki silnik nie miałem żadnych momentów. Patrzyłem na średnicę szpilek i podług nich dobierałem....
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
1----75 f/lbs (101 Nm) 2----110f/lbs(149 Nm) 3----poczekać 5 minut i jeszcze raz 110f/lbs(149 NM) 3---- dokręcić o 60 stopni kątowych.
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
Jeśli jeszcze aktualne, to proszę: http://obrazki.elektroda.pl/8329846200_1...
prosze bardzo: http://obrazki.elektroda.net/56_12592640... Glowica: M10x1,25 = 20Nm + 40Nm + 90stopni + 90stopni + 90stopni
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
Witam Może pomoże: http://obrazki.elektroda.pl/6567143100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9920547800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2502387000_1...
1 etap 24 Nm 2 etap 49 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap śruba M10 58 Nm
Witam, chciałbym dowiedzieć się z jakim momentem dokręcić głowice w e-techu 480 oraz w macku 430 .
Możesz dokręcić rura na ile chcesz, ja ci podałem dane z dokumentacji servisowej.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
Tak naprawdę ten silnik Deutz-a nie jest silnikiem Deutz-a. To Lombardini FOCS i ten silnik tam się nazywa LWD 1204T. Pełna dokumentacja serwisowa do tego silnika jest na elektrodzie. Wstawił ją (at)georgesgr tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Luz zaworów dolot zimny/gorący 0,10 zimny/0,20 gorący Luz zaworów odlot zimny/gorący 0,17 zimny/0,25 gorący W podziękowaniach możesz kliknąć pomógł ;)
Nowe śruby Dokręcanie 25Nm Dokręcanie 50Nm Dokręcanie 90* Dokręcanie 120* Dokręcasz od środka ruchem kulistym
1.1 44kW to silnik HFX czyli TU1A lub TU1JP. Dla tego silnika są 3 etapy dokręcania głowicy wedle Reling, Reinz czy Ajusa: 1 20Nm 2 120 stopni 3 120 stopni https://obrazki.elektroda.pl/8573982100_... https://obrazki.elektroda.pl/4156387300_... https://youtu.be/sNQOlsU6bb4 Maksymalna krzywizna bloku to 0.03mm, wystawanie...
1-40 NM 2-60 NM 3-90 stopni 4-90 stopni
Witam. Ja zawsze kręce na 12 kilo przy tych samych szpilkach - nowych nie daje. Fabrycznie moment wynosi 9 kilo. Pozdrawiam
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
Który rok?
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Kup dobrej firmy uszczelkę pod głowice i będziesz miał wszystko podane.
Czy poprawnie zinterpretowałem? Tak
Witam. poszukuje momentu siły z jaką należy dokręcić głowice oraz pokrywę głowicy w renault scenic 1,6 8v 90KM z 98 roku. jeśli ktoś posiada taką informacje byłbym wdzięczny za pomoc!
1- 34 Nm 2- 68 Nm 3- 90 stopni 4- 90 stopni
Ciężko cokolwiek znaleźć, spróbuj poszukać serwisówki Haynes, dużo ich jest, ale trzeba po opisach posprawdzać, czy będzie pasowała do tego silnika.
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
Łatwiej by było jakiś to samochod więcej info ewe nr vin do rozkodowania prawidłowego samochodu ?
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
1. 30Nm 2. 30Nm 3. 300° +/-6° nowe śruby oczywiście.powodzenia
panowie ja mam taki problem ze musze dokrecic głowice w audi a6 2,5Tdi 150KM i nie wiem w jakiej kolejnosci i z jaką siłą to zrobic. moze ktos podopowiedziec ?
Ktoś posiada.
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
Panowie wiem że temat zabytkowy , ale wielka prośba . Napiszcie jakim momentem dokręcić głowice w tym dziadku . Motor to S359.
No jak ktoś chce robić głowice to powinien się zaopatrzyć w taki kątomierz za zawrotne 20 zł. W moim rzęchu np. kąt dokręcania wynosi 213 stopni.
Po spirali, od środka.
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
Witam Mam pytanko z jaka siło dokrecic głowice gdyż zagineła mi kartka na której było to własnie opisane . Pozdrawiam
To spróbuj naprawić. a głowice dokręć na wyczucie bo ciężko znaleźć jakieś dane. Powodzenia! :)
1. 20nM 2. 40nM
jakim momentem dokrecic sruby mocujace głowice w audi 80 1,8 gaznik 86 rok
Tak jak schemat dokręcania mówi i na tym koniec. Nic więcej nie ruszać :)
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
nie nadal nie wiem 110 uszczelki 300 klucze(które zostają) uszczelkę wydmuchało ponieważ silnik był bez płynu wymieniałem i jak go kupowałem facet mówił że na 80% wydmucha. A z tym planowaniem to jest już jazda gostek który robi takie rzeczy chyba wie co mówi wziął tą głowice na jakieś "szablony" Nie wiem o co chodzi Stwierdził że wszystko ok Nie przekracza...
Są na forum. Sam podawałem.
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
1.4 TSI cavd jaki momentem dokręcić głowicę silnika?
Niczym nie smaruj, ma być czysto i sucho. Głowicę sprawdź pod kątem zwichrowania. A dokręcanie - no cóż, z wyczuciem <wink>
Kiedyś widziałem na emule i miała coś ok. 50MB. Czyli jak masz modem to zapomnij
FORD Cargo silnik 7 AA momenty dokręcania śrub głowicy http://obrazki.elektroda.pl/4470888800_1... http://obrazki.elektroda.pl/7779367000_1...
Prosze: http://obrazki.elektroda.pl/1420571200_1...
standardowo zaczyna się od środka i idzie na boki, 60nm potem przerwa 30min i 90stopni i przerwa 30min i 90 stopni i przerwa 30 min. Przerwy są po to żeby materiał się rozciągnął i sprawsował odpowiednio
Witam. Mam problem nie wiem z jaką siła dokręcic głowice oraz w jakiej kolejności czy ktoś mi może napisać??? Chodzi o forda fieste 1996r. 55kw
Wg. Autodaty: Głowica- wymiana śrub, 40Nm, 90°, 90°. Łożyska korbowodów- wymiana śrub, 30Nm, 90° Dane dla silnika:1.6 BGU (1T1)(03-06) 75kW(102hp)(at)5600rpm
Moze to bedzie pomocne.
https://obrazki.elektroda.pl/7972467900_... https://obrazki.elektroda.pl/7972467900_...
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na zewnątrz. Należy stosować zasadę dokręcania śrub lub nakrętek na krzyż i na przemian. Moment dokręcenia najlepiej rozłożyć na 2 lub 3 proporcjonalne etapy. Powoduje to lepsze ułożenie się uszczelki.
powini byc wszystko
Wszystko znajdziesz w tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/9941401200_...
Witam...Czy ktoś mi może podpowiedzieć jaka siłą [w Nm] dokręca się panewki korbowodowe-panewki główne i głowice ? Także- czy sprzegło [dwumas] jest taki sam w Mazdzie z 02r 121 KM jak i w mojej tylko 136KM ? pozdrawiam..
Wysłałem spakowane zdjęcia w wiadomości prywatnej.
10 18 29 kilo w ślimaku
Poszperałem trochę po sieci i co udało mi się znaleźć to momenty dokręcania głowicy w pierwszym etapie to 49-58.8 Nm, a etap drugi 102.9-112.7. Luz zaworowy 0.15-0.25 mm. Jeżeli ktoś ma inne dane to proszę mnie poprawić.
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Zróbmy tak: Silnik PSA 2.2 16V 158KM benzyna. Potrzebuję schematu, kolejności dokręcenia śrub głowicy. Potrzebny także momaet z jakim trzeba dokręcić owe śruby. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o schemat dokręcania śrub głowicy oraz momenty dokręcania dla silnika PSA 2.2 16V 158 KM benzyna. Jest to kluczowa operacja, która wymaga...
Maksymalna długość śruby 151 mm. 1 etap 20Nm, 2 etap 50Nm, 3 etap 170 Nm, 4 etap 280 Nm, 5 etap 90 stopni, 6 etap 90 stopni.
Podawałem na forum kolega skorzysta z szukajki.
Jaki sinik tam dokładnie? D12 o to Ci chodzi?
http://obrazki.elektroda.net/55_12898527... To chyba to.
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
VOLVO 440/460 1.8i B18U 1794cc 1991-1996 66kw a ja mam tak Etap 1 30(Nm) Etap 2 70(Nm) Etap 3 t = 3 min Etap 4 -360°(°) Etap 5 20(Nm) Etap 6 +125°(°)
dokręcanie od środka do zewnątrz - rysunek od perkninsa 4 chodzącego w fordzie ja u siebie mam 3 cylindrowego więc nie potwierdzę czy to dokładnie taki o jaki pytasz ale mam nadzieję , że Ci to pomoże.
hyundai i10 silnik 1.0 12v g3la moment dokręcania głowicy
Momenty dokręcania głowic masz poniżej w tabelce: https://obrazki.elektroda.pl/3948555000_...
Podaj typ silnika, numer to łatwiej będzie.
10 do 11 Nm.
Witam posiada serwisówkę MAN TGX Euro 6 480KM z 2016 roku a dokładnie momenty dokręcania głowicy i elementów zawartej w niej luzów zaworowych oraz stop korbowodów
Jaki jest moment dokręcenia śrub głowicy w Peugeot 3.0 V6 benzyna?
Jeżeli podasz dokładnie jakiej firmy jest silnik (ile cylindrów, czy jest turbo) czyli dane z tabliczki to dopiero będzie można mówić o szczegółach.
Witam. https://obrazki.elektroda.pl/9924948100_...
Witam wszystkich Szukam wszędzie ale nie mogę znaleść z jakim momentem dokręcać głowice po sprawdzeniu Silnik 2.0 TDI 114KM CAAD Montowane w VW multivan/transporter Może ktoś pomóc? Dość pilna sprawa
tu masz wszystko http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?...
dokręcania głowice briggs moment dokręcania moment dokręcania skoda
inercyjny opóźnieniem magboss baterie układ odejmujący
mikrokomputer cobra1 amica ecotronic
Mercedes ML W163 Diesel – czas wymiany stacyjki EIS/EZS, programowanie, klucze ecoMAX 800 R1 PLUM – nie ładuje się program, problem z firmware, bootloader, micro-SD