Ciężko mi się do tej sytuacji odnieść. Kilka głowic zdarzyło mi się przykręcić, ale nie robi to ze mnie żadnego eksperta. Zawsze dobrze używać nowych śrub, takie mam zdanie. Dbałem o to, aby otwory gwintów były dobrze wydmuchane np. od spływającego oleju. Jedne głowice przykręcało się płynnie bez trzasków czy zgrzytów, no a w innych odgłosy dokręcanych...
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
Tam były montowane silniki Hanomag D 964 T. Mam wolny net i więcej nie mogę wyszukać póki co. Wstawiam tylko PDF z danymi Hanomaga 60e.
Te 6 etapów możesz sobie darować, wystarczy 40Nm, 60Nm i 2x po 90°, zresztą w opakowaniu dobrej uszczelki np elringa masz instrukcję dokręcania. Istotne jest tylko sprawdzenie śrub, najlepiej kupić nowe. Nie jest to wbrew pozorom, wyrzucanie pieniędzy w błoto, robiliśmy kiedyś 2 głowice jednocześnie na hali, kumpel takiego, jak Twój, ja benzynę 1,8....
Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem zapieczonych i zakleszczonych zamków - i ich wyjęciem, a potem ze złożeniem tego do kupy. Znajomy ma stół do demontażu z pneumatycznymi siłownikami i często trzeba stuknąć, żeby zamek puścił. Właśnie o to zakleszczenie się boję. Czy pomysł ze...
Nie ma tam takich rzeczy, luzy zaworowe , moment dokręcania głowicy, dane diagnostyczne które jeżeli nie robisz mechaniki nie są Ci potrzebne. Masz tu przykładowy screen z serwisówki do subaru forestera i tym sie musisz kierować. Nie ma takich ogólnych danych. W zasadzie starzy wyjadacze głowic chyba wszystkie robia na jedno kopyto. https://obrazki.elektroda.pl/8293529700_...
Wszelkie korki spustowe czy kontrolne, rzeczy takie jak piasty, przeguby czy głowice dokręca się momentem podanym przez producenta pojazdu. Musisz sobie zdobyć/kupić instrukcję serwisową danego auta i tam będą wszelkie informacje.
Głowica 92 Nm (gwinty i łby zwilżone olejem). http://obrazki.elektroda.pl/8814520500_1... Korbowody 51 Nm (olej jak wyżej). Luz zaworów 0,22mm.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
50Nm + 210°
Strona 31 prawa kolumna.
Nie robiłem zbyt wielu takich silników, ale sądząc po częściach, które zawsze zamawiałem to są takie same silniki. Różnią się tylko ilością cylindrów. Na każdy cylinder masz oddzielna głowice więc wartości powinny być takie same. Pierwszy raz jak naprawiałem taki silnik nie miałem żadnych momentów. Patrzyłem na średnicę szpilek i podług nich dobierałem....
40nm 79nm 90*
Głowica: http://obrazki.elektroda.pl/1093323700_1... 1 etap - 25Nm 2 etap - 60° 3 etap - 60° 4 etap - 60° Wałek rozrządu: koło zębate - 50Nm=60° panewki - 8Nm pokrywa zaworów - 8Nm Panewki główne i korbowodowe też?
1----75 f/lbs (101 Nm) 2----110f/lbs(149 Nm) 3----poczekać 5 minut i jeszcze raz 110f/lbs(149 NM) 3---- dokręcić o 60 stopni kątowych.
http://obrazki.elektroda.pl/5637359600_1... momenty dokręcania w trzech etapach: 1.20 Nm 2.49 Nm 3.67 Nm
Chrysler Pacifica 4.0 V6 24V 2008 r. Witam, przymierzam się do zrywania głowic w tym aucie, w celu wymiany uszczelek pod głowicą oraz zrobienia głowic. Mam parę pytań do szanownych forumowiczów. - Czy jest na forum ktoś, kto robił to w tym aucie? Jeżeli tak, jakieś wskazówki dla mnie macie? - Czy konieczna jest wymiana śrub głowicy? W internecie zdania...
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
https://docplayer.pl/docs-images/63/5004... jeśli kupiłeś nowa uszczelkę powinien być schemat i momenty dokręcania na rysunku.
Ups całkiem zapomniałem ale tak jak pisałem pierwsze 3 etapy ok a ostatni to właśnie 90stopni.
Zerknij czy to będzie to, bardzo możliwe że mają te same silniki.
Witam. W zał. 1.Dokładna instrukcja wymiany rozrządu w silniku 3.2 V6 FSi (AUK) - rysunki, momenty obr. poszczególnych dokręceń, opis po polsku - 16 str. w .pdf 2. Dane dotyczące regulacji (sinik AUK), a tam m/i kolejność przykręcania śrub głowicy cylindra i moment obrotowy jak i sposób ich przykręcania - 2 str. w .pdf Całość w .rar
dokręć na 30Nm.
Głowica 45Nm+90deg+90deg+90deg, wałki 20Nm.
Wysłałem spakowane zdjęcia w wiadomości prywatnej.
"""Nie wiem jaki masz silnik i kod silnika do 1.1 44kw HFV 2009-2016 1.10nm 2.20nm 3. 240 stopni""" Gdzie widzisz 1 nm? Wpisałem kroki dokręcania 1, 2 ,3. Szukasz pomocy, nie podajesz danych konkretnych skoro zależy Ci na dobraniu dobrego momenty dokręcania, na nr vin nikt Ci kredyty nie weźmie i auta nie ukradnie. Kup uszczelkę pod głowice jest tam...
10 18 29 kilo w ślimaku
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
prosze bardzo: http://obrazki.elektroda.net/56_12592640... Glowica: M10x1,25 = 20Nm + 40Nm + 90stopni + 90stopni + 90stopni
Dane dla MP2/MP3, ale ten sam silnik V6 Głowica - 4 śruby na krzyż 1. 10 Nm 2. 50 Nm 3. 100 Nm 4. 200 Nm 5. 90 stopni 6. 90 stopni Korbowód 110 Nm + 90 stopni Oś dźwigni zaworów 60 Nm + 90 stopni Wtryskiwacz 50 Nm Zawory 0,40 i 0,60 mm
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
1. 30Nm 2. 30Nm 3. 300° +/-6° nowe śruby oczywiście.powodzenia
Witam, chciałbym dowiedzieć się z jakim momentem dokręcić głowice w e-techu 480 oraz w macku 430 .
Witam Może pomoże: http://obrazki.elektroda.pl/6567143100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9920547800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2502387000_1...
nieprawda, w niektórych silnikach śruby dokręca się np 100 Nm +pół obrotu, albo + 1/4 obrotu, itp. w ciapku akurat tak nie ma
1 etap 24 Nm 2 etap 49 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap śruba M10 58 Nm
Możesz dokręcić rura na ile chcesz, ja ci podałem dane z dokumentacji servisowej.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Uruchomić silnik. + 30 st + 15st. Trochę dużo roboty żeby dokręcic głowice po zagrzaniu silnika. Trzeba ponownie ściągać wałek rozrządu i nie wiem czy nie wtryskiwaze. Śmieszny silnik...
http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9360626100_1...
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
http://obrazki.elektroda.net/55_12898527... To chyba to.
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Nowe śruby Dokręcanie 25Nm Dokręcanie 50Nm Dokręcanie 90* Dokręcanie 120* Dokręcasz od środka ruchem kulistym
Proszę momenty obrotowe dokręcania.
Tak naprawdę ten silnik Deutz-a nie jest silnikiem Deutz-a. To Lombardini FOCS i ten silnik tam się nazywa LWD 1204T. Pełna dokumentacja serwisowa do tego silnika jest na elektrodzie. Wstawił ją (at)georgesgr tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
http://obrazki.elektroda.pl/1060129600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5974655800_1... Dodano po 2 Luzy 0,40 ssanie i 0,50 wydech na zimno.
Regeneracja zaworów to dośc prosta sprawa .Z wykręceniem mogą być problemy ja w ostatecznosci biorę twardy pręt np ze złamanego gwintownika i pod kątem uderzam czasem puści czasem trzeba zawór zniszczyć aby wykręcić . Póżniej to szlifowanie gniazda zaworu i płytki ,czasem można odwróćić płytkę stroną dotychczas nie pracującą .Papier na szkło albo sklejkę...
Witam a czy te momenty tez dotycza silnika audi 1.8 AEB bardzo bym prosil o podpowiedz
Hmm czy coś takiego? https://obrazki.elektroda.pl/4639040400_...
witam serdecznie mam pytanie czy zostawiałeś stare śruby i dokrcałeś głowice na te niutonometry co tu wyżej opisane czy nowe szpilki??
Luz zaworów dolot zimny/gorący 0,10 zimny/0,20 gorący Luz zaworów odlot zimny/gorący 0,17 zimny/0,25 gorący W podziękowaniach możesz kliknąć pomógł ;)
Podczas dokręcania głowic najważniejszą zasadą jest stopniowe dokręcanie, a w wielu silnikach wielocylindrowych dokręca się głowice właśnie od środka. W wielu to nie znaczy że we wszystkich a dałem Ci prosty przykład z ciągnika w którym miski oleju czy głowicy się nie dokręca według twojej "praktyki" bo ta praktyka kończy się prędzej czy później sporymi...
Dzisiaj kupiłem taką uszczelkę i była w opakowaniu ulotka, kolejność ,momenty. Do pioart, szczęściarz jesteś, mnie tylko i zostało.
momenty dokręcania śrub głowicy, kolejność i luzy zaworowe masz na zdjęciach. Wymień od razu broki w płaszczach wodnych mając pozciągane głowice bowiem te często też ciekną poprzez przekorodowanie na wylot
1-40 NM 2-60 NM 3-90 stopni 4-90 stopni
witam potrzebuje schemat z jaką siłą dokręcić głowice przy wymianie uszczelki pod głowicą
65Nm
Witam czy wie może ktoś jak dociągnąć głowice w seacie cordoba silnik 1.4 bo w książce pisze Etap I 40Nm II 60Nm III 60Nm IV 20Nm V 90 stopni
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Witam mam pytanie z jaką siłą dokręcic głowice kluczem dynamometrycznym w cienkusiu 900 z 1993 roku . Z góry dziękuje .
Znalazłem takie wartości, ale nie jestem ich pewien. Głowica: - 30Nm, - 73Nm. Łożyska wału: - 25Nm, - 52Nm. Korbowody: - 16Nm, - 32Nm. Wałek rozrądu: M8 - 22Nm M6 - 12Nm
Który rok?
Kup dobrej firmy uszczelkę pod głowice i będziesz miał wszystko podane.
http://obrazki.elektroda.net/46_12274330... Powinno pomóc.P
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
HauptIagerschrauben 30Nm 60°+ 45° = 105° Pleuelschrauben 30Nm 60°+ 30° = 90° Zylinderkopfschrauben 40Nm 45°+ 45°+ 45°+ 30° =165°
Witam wszystkich.Mam problem z silnikiem japońskiej produkcji Yanmar disel montowany w mini ładowarkach. czy ma ktoś szczegółowe dane na temat tego silnika tzn. na jakie siły dokręcać głowice wał korbowy itp.
W załączniku jest wycinek z instrukcji serwisowej od tego modelu.
1:50nm 2:90° 3:90°
Osobiście przy wymianie uszczelki głowicy nigdy nie dokręcam głowicy po pewnym przebiegu zawsze stosuje zalecenia producenta pojazdu związane z dokręcaniem głowicy i niema to znaczenia czy w pojeździe jest LPG .Ważny jest dobry klucz dynamometryczny klucz do dokręcania kątowego uszczelka dobrej firmy , prosta głowica i procedura dokręcania. A dla tych...
Witam. poszukuje momentu siły z jaką należy dokręcić głowice oraz pokrywę głowicy w renault scenic 1,6 8v 90KM z 98 roku. jeśli ktoś posiada taką informacje byłbym wdzięczny za pomoc!
Witam robię kapitalny remont silnika perkins 3 cylindry. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam Mam pytanko z jaka siło dokrecic głowice gdyż zagineła mi kartka na której było to własnie opisane . Pozdrawiam
W tej co mam nie ma tego właśnie mam głowice i wszystko a akurat od panewek nie mam 😔
Witam, niedługo przyjdzie mi przykręcić zregenerowane głowice do bloku ciągnika, czytałem że powinno się to robić z momentem 140 Nm, ale niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego. Czy ktoś z forumowiczów może wie o jaki kąt powinno się dokręcać te śruby?
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
panowie ja mam taki problem ze musze dokrecic głowice w audi a6 2,5Tdi 150KM i nie wiem w jakiej kolejnosci i z jaką siłą to zrobic. moze ktos podopowiedziec ?
No jak ktoś chce robić głowice to powinien się zaopatrzyć w taki kątomierz za zawrotne 20 zł. W moim rzęchu np. kąt dokręcania wynosi 213 stopni.
Czy poprawnie zinterpretowałem? Tak
Witam czy wie ktoś z jaką siłą dokręca się głowice w case 5140 6bt i odrazu schemat kolejności dokręcania śrub oraz luzy zaworowe z góry dzięki
1- 34 Nm 2- 68 Nm 3- 90 stopni 4- 90 stopni
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
Ciężko cokolwiek znaleźć, spróbuj poszukać serwisówki Haynes, dużo ich jest, ale trzeba po opisach posprawdzać, czy będzie pasowała do tego silnika.
Witam robię kapitalny remont silnika wursusie cc330. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach i w jakiej kolejności ustawia się zawory
Zerknij proszę tu: https://forum.opel24.com/topic/16196-dok... https://forum.opel24.com/topic/83679-mom...
2 (+/-0.2) daNm 4 (+/-0.5) daNm 260° (+/-5°)
Witam, potrzebuję siły dokręcenia poszczególnych elementów takich jak siła dokręcenia głowicy, wałków rozrządu, panewek głównych, śruby centralnej wału, siła dokręcenia vanosów i stopy ktobowodów BMW N45B16A. Z góry dziękuję
Prosze bardzo http://obrazki.elektroda.pl/4858237800_1...
Panowie wiem że temat zabytkowy , ale wielka prośba . Napiszcie jakim momentem dokręcić głowice w tym dziadku . Motor to S359.
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Na zdjęciu kolejność śrub i siła.
Witam. Ja w swojej katanie dokręcałem głowicę z siłą 32-34 Nm ( wymieniałem pęknięty pierścień), tak informacje odnośnie dokręcania głowicy w tym skuterze podał mi kiedyś zajmy holender który prowadził serwis japońskich motocykli i skuterów w Den Hag.
Qwa,po prostu mnożymy razy 1000. 10kN=10 000Nm 30kN= 30 000Nm 40kN=40 000Nm
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
Ktoś posiada.
A co mówi instrukcja zamieszczona przy uszczelce? Podejrzewam, że ważny jest nie tylko moment.
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
moment dokręcania głowice planować głowice zaschnięte głowice
pixma ustawić wydruk dobrać obudowę głośnika smart pilot samsung
obudowa lutownicy transformatorowej obudowa lutownicy transformatorowej
Zawór napełniający stuka przy zamykaniu dopływu wody Podłączenie falownika do wrzeciona CNC - szczegółowy przewodnik