Dokręcanie głowicy dla silnika OM.366 http://obrazki.elektroda.pl/3033076300_1... Moment dokręcania Dla silników do numeru 071683 Długość śruby L = 112mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120 Nm 4) po odczekaniu 15 min ponownie powtarzamy 3 5) 120 Nm Dla silników od numeru 071684 Długość śruby L = 113mm MAX Etap 1) 60 Nm 2) 90 Nm 3) 120...
rozrząd: schemat-> na punkty lub na blokady głowica: kupisz nową uszczelkę to bedziesz miał napisane na schemacie jakie momenty dokręcania i w jakiej kolejności... nie zapomnij nowych szpilek kupić.... głowica: daj do sprawdzenia czy nie jest krzywa..... jak delikatnie ją splanuję a w zasadzie oczyszczą z wżerów to napewno jej nie zaszkodzi... szpec...
silnik jest leżący (at)ElektrodaBot podaj linki do zakupu! Szybka odpowiedź Dla Peugeot Kisbee 2T 2013 z silnikiem leżącym (AC) najpewniej kupisz gotowe kity „Sport 70 cc” w poniższych, sprawdzonych polskich sklepach. Wszystkie pozycje są fizycznie dostępne w chwili pisania odpowiedzi (08 / 05 / 2025); podaję bezpośrednie, krótkie linki oraz numer...
Wymiana pierścieni to nie remont, a twoje zdanie to pomówienie. Pokaż twarde dowody. Tak jeśli robi to dobry mechanik a nie amator. Mechanik najwidoczniej coś namieszał ja obstawiał albo za słabo dokręcone korbowody albo jeszcze lepszy myk zamiana korbowodów miejscami. Oczywiście masz racje bez dowodu niczego nie udowodni ale teraz to trochę za późno...
Witam. Ja zawsze kręce na 12 kilo przy tych samych szpilkach - nowych nie daje. Fabrycznie moment wynosi 9 kilo. Pozdrawiam
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Spróbuj wymienić szpilki i nakrętki, oraz zachowaj kolejność dokręcania i odp. moment.
Producent silnika podaje momenty, kolejność i sposób dokręcania śrub - w nowoczesnych silnikach stosowane są uszczelki tzw. "nieosiadające", wszelki luz mogący pojawić się na skutek plastyczności części silnika czy samej uszczelki kompensowany jest sprężystością szpilek - dlatego ważna jest ich każdorazowa wymiana i prawidłowe dokręcenie.
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Witam, naprawiam silnik od johna 6430 silnik to 4045hl283 potrzebuję takich informacji: jakim momentem dokręcić śruby korbowodowe, jaki jest schemat dokręcania głowicy (momenty kąty, nowe szpilki 4f ) luzy zaworowe i moment dokręcenia pokrywy zaworów ewentualnie. Będę wdzięczny za informacje ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć. Serwis również nie jest...
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
witam serdecznie mam pytanie czy zostawiałeś stare śruby i dokrcałeś głowice na te niutonometry co tu wyżej opisane czy nowe szpilki??
czesc na twoim miejscu zmienil bym szpilki na nowe, wiek auta zmecznie materialu po drugie skad wiesz czy juz ktos 2 lub 3 razy ich nie zmienial? dobrze wiesz ze w bmw diesel siadaja glowice, uszczelki powodzenia
Śruby mierzysz jak są przewenżone to wymieniasz. Pomiar w połowie długości ( jakieś 3/4 gwintu, nie może być mniej niż 8,63 mm. Momenty dokręcania 1-17Nm 2-34Nm 3-90 stopni Kolejność 7 5 2 4 10 9 3 1 6 8 W ustawieniu łancucha nie ma żadnej filozofii. Koła na znaki, napinacz blokujesz cienkim drutem, slizgacz ma dopusczalne zużycie 0,5 mm.
Jedna mówi 20Nm a po 10 minutach 90Nm, Druga mówi 20Nm za 10 minut 40Nm, za 10 minut 60Nm a za 15 minut 90Nm. Kolejność dokręcania szpilek jest chyba standardowa - zaczynamy od środka, rozchodząc się symetrycznie na zewnątrz. (cytuje tu słowa mojego kolegi mechanika)
Ja mam klucz dynamometryczny tylko jeden ? Ja mam klucz dynamometryczny ale go nie używam od czasu jak przykręcałem nim szpilkę głowicy wartość dokręcania wziąłem z książki sam naprawiam ale "czas " w książce przesunął przecinek i urwałem szpilkę od tego czasu klucz leży w walizce Kolego invx - gdzie tam był moment podany razy dziesięć. Ucz nas skoro...
A i jeszcze jedno, moja jest z 97 roku, zdecydowałem się na tą metodę bo szpilki kolektora wydechowego, nie miały ochoty ruszyć, nie chciałem nic ukręcić, metodą którą opisałem wyżej ogarniesz uszczelniacze w około 2 godzinki, na spokojnie. Z założeniem sprężyn, i zabezpieczeniem nie ma zbytniego problemu, ponieważ nowe uszczelniacze, będą dość ściśle...
Ciśnienie nad tłokiem wyciska spod krzywej lub słabo dokręconej głowicy uszczelkę. Droczysz się he he. Tradycyjne uszczelki pod głowicę są w zupełności wystarczające. Zakłada się je na sucho, bez smarowania jakimiś wynalazkami. Po kilku kilkunastu godzinach pracy dociągamy jeszcze raz. Dociągniesz jeszcze około połowę a czasem i więcej obrotu nakrętki....
potrzebuje pilnie momety dokrecania szpilek glowicy i kolejnosc bmw e34 2.0 l vanos Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Witam Niedawno kupiłem traktor MF 30 z lat 60tych z padniętą uszczelką lecz nie mogę odszukać momentów dokręcenia śrub i ich schematu. Kod silnika to A4.107 Perkins Jeśli ma ktoś odpowiedz na to pytanie z góry dziękuję. A i jeszcze jedno czy powinienem wymienić szpilki na nowe?
Wiem że to nie twoja wina, lecz muszę napisać by ostrzec innych . Przejechałem się na tym PDF-ie który mi podrzuciłeś o dokręcaniu wtryskiwaczy . Postępowałem zgodnie z tym co tam napisane , przynajmniej tak mi się wydawało . Czyli miałem dokręcać wtryskiwacze momentem 30 Nm . Ponieważ wydawało mi się to dużo to ustawiłem 20Nm . Nie dojechałem nawet...
Nie robiłem zbyt wielu takich silników, ale sądząc po częściach, które zawsze zamawiałem to są takie same silniki. Różnią się tylko ilością cylindrów. Na każdy cylinder masz oddzielna głowice więc wartości powinny być takie same. Pierwszy raz jak naprawiałem taki silnik nie miałem żadnych momentów. Patrzyłem na średnicę szpilek i podług nich dobierałem....
Jak nie znasz momentu dokręcania to dokrecasz mniej więcej do średnicy szpilek/śrub. Jeszcze ma znaczenie czy uszczelka stalowa czy z tworzywa. W necie powinieneś coś znaleźć odnośnie momentów i średnic.
A mnie uczono że uszczelkę dobiera się do wysokości wystających tłoków, a nie do planowanej głowicy. Co do kolejności i momentów tak jak wyżej. Co do samych śrub będziesz miał podaną maksymalną ich długość, prawidłowo powinno się wymienić.
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Ja próbowałem dokręcić wszystkie szpilki...bo tak mi doradził jeden "fachowiec". Podczas dokręcania momentem 100 Nm, jedna z nich poprostu zerwała się, równo po bloku.Na całe szczęście nie było problemów żeby ją wykręcić.Po przestudiowaniu książki serwisowej okazało się że nie ma potrzeby ponownego dokręcania głowicy po przejechaniu iluśtam kilometrów,...
Jak w temacie ..szukam danych.Jakim momentem dociagnoc nakretki szpilek(8mm) w tym zabytku. W orginalnej ksiazce Fiata brak jakichkolwiek danych. To juz drugie podejscie do tej glowicy a konkretnie uszczelki pod glowice. Ostatnia uszczelka pocila sie na zewnatrz woda. Prawdopodobnie mimo ze ,,nowa,, to miala juz swoje lata, praktycznie sie kruszyla....
Skoro ma mi miska pęknąć to może ktoś konkretnie napisze mi jak to dokręcić. Szybciej znalazłem to w instrukcji niż odpisałem Ci na ten post https://obrazki.elektroda.pl/8207568900_... Tutaj brakuje poprzedniego zdania:" Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na...
Przede wszystkim pytanie: dlaczego jest wymieniana ta uszczelka? A co do szczegółów długo by pisać. Kolega wyżej napisał, długość szpilek.... a gdzie opis, że mogą być wygrzane i nie wytrzymają ponownego momentu dokręcenia? Ja sam kiedyś robiłem pod klienta i najtaniej jak tylko się dało, dopóki nie urwała mi się śruba równiutko z blokiem silnika w...
No niestety okazało sie ze jedna szpilka jest peknieta i została w bloku na razie zlozylem bez jedenj sruby i dojezdze ten silnik do konca a juz szykuje drugi. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i polecam programik Vivid Workshop Data naprawde swietny program ze wszystkimi danymi regulacyjnymi bledami itp do wiekszoći modeli aut ja juz sciagnalem i na...
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
Korek zbiorniczka wyrównawczego ma zaworek utrzymujący równe ciśnienie w układzie. Były dwa rodzaje zbiorniczków- okrągły i taki kwadratowy. W okrągłym w korku jest na 100% taki zaworek w tym drugim zbiorniczku nie wiem, nie widziałem nigdy na własne oczy. Taki korek kosztuje nowy koło 10zł. W swoim Golfie II wszystko mam dograne na tip top i węże tak,...
Dzień dobry, Jako, że zbliża się przebieg jak w temacie oraz widmo przejechania dużej ilości kilometrów, chciałbym zrobić coś na zaś w moim touranku. Będzie rozrząd z pompą wody, uszczelki pompowtryskiwaczy, oraz panewki wałka rozrządu i panewki korbowodowe. W związku z tym ma kilka pytań: 1. Czy należałoby dopisać coś jeszcze do listy? 2. Ile cofamy...
http://obrazki.elektroda.net/43_12551958... http://obrazki.elektroda.net/43_12551958...
Głowica: 1- 5Nm 2- 30Nm 3- 150 stopni +- 3st. 4- 150 stopni +- 3st. Szpilki nowe, jeśli dokręcisz tak na starych, to na pewno zerwiesz! To samo z korbowodami!!! Korbowody: 1- 25Nm 2- 55 stopni +-6st. Jak nie chcesz kupować nowych to kręć na własne wyczucie i odpowiedzialność.
Podbijam temat. Podobna sytuacja. Z jakim momentem dokręcić szpilki w przy montażu głowicy ?
Kaziu 1991 zgadza sie i jak pourywam gwinty w bloku albo szpilki tez bede musial wziac za to odpowiedzialnosc. To nie jest pierwsza glowica jaka robie i chyba czuje ze cos jest nie tak inaczej bym tego tematu nie zakladal. W niektorych autach robi sie wedlug instrukcji i czuc w rece ze mozna by jeszcze dociagnac a tu opor. Dodano po 1 Sigwa18 to nie...
Przed założeniem głowicy wkładasz np. plastelinę, czy inny materiał łatwo odkształcalny. Po dokręceniu wszystkich szpilek z odpowiednim momentem obracasz wał o 360 stopni. Następnie po zdjęciu głowicy mierzysz grubość odkształconej próbki. Dobierasz uszczelki tak, aby ta wysokość wynosiła 1.0 mm - 1.2 mm.
Jezeli wymieniałeś nowa uszczelke pod głowicą , zazwyczaj do uszczelki dołaczona jest instrukcja z momentem jak i kolejnością dokrecania szpilek.
Witam !!! mam problem z moim silnikiem na łodzi Lister petter LPWS2A wysiadła uszczelka pod głowicą w czasie pływania ( koszmar ). wszystko rozebrałem wyjąłem nieszczęsną uszczelke z trudnością zdobyłem zastępczą i problem ? jakim momentem dociągnąć śruby głowicy tak żeby znów nie narobić bigosu w czasie rejsu .Bardzo proszę czy ktoś mi pomoże i zdradzi...
Mam jeszcze jedno pytanie natomiast z jakim momentem powinienem dokręcić szpilki głowicy. Ja dokręciłem na oko a tu okazało się że kolega ma klucz dynamo i nie wiem na ile go nastawić
Zdjąć głowice, wykręcić ukręconą szpilkę wkręcić nową, najlepiej to wszystkie wymienić, dać nową uszczelkę, dokręcić używając klucza dynamometrycznego ustawionego na odpowiedni moment, a nie jakieś tam wynalazki tworzyć.
Witam. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Pisałem powyżej. Głowica planowana i remontowana.
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. I naprawdę oryginalne uszczelki pod cylindrem i pokrywą sprzęgła wytrzymają ponowne ściśnięcie i utrzymają szczelność? Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie nakrętek głowicy z momentem 7 Nm. To fajnie, ale zawsze zawsze lepiej dopytać, bo jedyny podobny przypadek (aluminiowa głowica...
Odkopuję temat gdyż prawdopodobnie znalazłem przyczynę problemów. Miałem zdjętą głowicę ponieważ płyn chłodniczy uciekał mi do oleju. Ostatni raz uszczelka pod głowicą była wymieniana jakieś 12 lat temu, przez osobę która się na tym nie znała. Prawdopodobnie została za słabo dokręcona (na pewno nie dynamometrykiem) oraz zgubiona jedna nakrętka + podkładka,...
moment dokręcania śrub głowicy moment dokręcania głowicy renault dokręcania głowicy
spalinowa kosiarka schemat płyta indukcyjny przebieg napięcia przetwornica
samsung ue40j5100 samsung ue40j5100
Usterka uziemienia kontrolnego 521F w podstacji UT2 Kod błędu 043F - Przerwana komunikacja CAN