standardowo zaczyna się od środka i idzie na boki, 60nm potem przerwa 30min i 90stopni i przerwa 30min i 90 stopni i przerwa 30 min. Przerwy są po to żeby materiał się rozciągnął i sprawsował odpowiednio
Witam. Ja zawsze kręce na 12 kilo przy tych samych szpilkach - nowych nie daje. Fabrycznie moment wynosi 9 kilo. Pozdrawiam
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Witam, naprawiam silnik od johna 6430 silnik to 4045hl283 potrzebuję takich informacji: jakim momentem dokręcić śruby korbowodowe, jaki jest schemat dokręcania głowicy (momenty kąty, nowe szpilki 4f ) luzy zaworowe i moment dokręcenia pokrywy zaworów ewentualnie. Będę wdzięczny za informacje ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć. Serwis również nie jest...
Nie mam pewności co do typu silnika :( ale Jutro sprawdze :) Gdzie są te parametry "napisane"?? w Nr.silnika??? Czy mogę nie wymieniać szpilek??? Czy korzystniej poczekać do poniedziałku i kupić nowe szpilki.
Spróbuj wymienić szpilki i nakrętki, oraz zachowaj kolejność dokręcania i odp. moment.
Ciśnienie nad tłokiem wyciska spod krzywej lub słabo dokręconej głowicy uszczelkę. Droczysz się he he. Tradycyjne uszczelki pod głowicę są w zupełności wystarczające. Zakłada się je na sucho, bez smarowania jakimiś wynalazkami. Po kilku kilkunastu godzinach pracy dociągamy jeszcze raz. Dociągniesz jeszcze około połowę a czasem i więcej obrotu nakrętki....
rozrząd: schemat-> na punkty lub na blokady głowica: kupisz nową uszczelkę to bedziesz miał napisane na schemacie jakie momenty dokręcania i w jakiej kolejności... nie zapomnij nowych szpilek kupić.... głowica: daj do sprawdzenia czy nie jest krzywa..... jak delikatnie ją splanuję a w zasadzie oczyszczą z wżerów to napewno jej nie zaszkodzi... szpec...
A i jeszcze jedno, moja jest z 97 roku, zdecydowałem się na tą metodę bo szpilki kolektora wydechowego, nie miały ochoty ruszyć, nie chciałem nic ukręcić, metodą którą opisałem wyżej ogarniesz uszczelniacze w około 2 godzinki, na spokojnie. Z założeniem sprężyn, i zabezpieczeniem nie ma zbytniego problemu, ponieważ nowe uszczelniacze, będą dość ściśle...
Ja mam klucz dynamometryczny tylko jeden ? Ja mam klucz dynamometryczny ale go nie używam od czasu jak przykręcałem nim szpilkę głowicy wartość dokręcania wziąłem z książki sam naprawiam ale "czas " w książce przesunął przecinek i urwałem szpilkę od tego czasu klucz leży w walizce Kolego invx - gdzie tam był moment podany razy dziesięć. Ucz nas skoro...
Wiem że to nie twoja wina, lecz muszę napisać by ostrzec innych . Przejechałem się na tym PDF-ie który mi podrzuciłeś o dokręcaniu wtryskiwaczy . Postępowałem zgodnie z tym co tam napisane , przynajmniej tak mi się wydawało . Czyli miałem dokręcać wtryskiwacze momentem 30 Nm . Ponieważ wydawało mi się to dużo to ustawiłem 20Nm . Nie dojechałem nawet...
Wymiana pierścieni to nie remont, a twoje zdanie to pomówienie. Pokaż twarde dowody. Tak jeśli robi to dobry mechanik a nie amator. Mechanik najwidoczniej coś namieszał ja obstawiał albo za słabo dokręcone korbowody albo jeszcze lepszy myk zamiana korbowodów miejscami. Oczywiście masz racje bez dowodu niczego nie udowodni ale teraz to trochę za późno...
Skoro ma mi miska pęknąć to może ktoś konkretnie napisze mi jak to dokręcić. Szybciej znalazłem to w instrukcji niż odpisałem Ci na ten post https://obrazki.elektroda.pl/8207568900_... Tutaj brakuje poprzedniego zdania:" Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na...
No niestety okazało sie ze jedna szpilka jest peknieta i została w bloku na razie zlozylem bez jedenj sruby i dojezdze ten silnik do konca a juz szykuje drugi. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi i polecam programik Vivid Workshop Data naprawde swietny program ze wszystkimi danymi regulacyjnymi bledami itp do wiekszoći modeli aut ja juz sciagnalem i na...
Korek zbiorniczka wyrównawczego ma zaworek utrzymujący równe ciśnienie w układzie. Były dwa rodzaje zbiorniczków- okrągły i taki kwadratowy. W okrągłym w korku jest na 100% taki zaworek w tym drugim zbiorniczku nie wiem, nie widziałem nigdy na własne oczy. Taki korek kosztuje nowy koło 10zł. W swoim Golfie II wszystko mam dograne na tip top i węże tak,...
Jak w temacie ..szukam danych.Jakim momentem dociagnoc nakretki szpilek(8mm) w tym zabytku. W orginalnej ksiazce Fiata brak jakichkolwiek danych. To juz drugie podejscie do tej glowicy a konkretnie uszczelki pod glowice. Ostatnia uszczelka pocila sie na zewnatrz woda. Prawdopodobnie mimo ze ,,nowa,, to miala juz swoje lata, praktycznie sie kruszyla....
witam serdecznie mam pytanie czy zostawiałeś stare śruby i dokrcałeś głowice na te niutonometry co tu wyżej opisane czy nowe szpilki??
http://obrazki.elektroda.net/43_12551958... http://obrazki.elektroda.net/43_12551958...
silnik jest leżący (at)ElektrodaBot podaj linki do zakupu! Szybka odpowiedź Dla Peugeot Kisbee 2T 2013 z silnikiem leżącym (AC) najpewniej kupisz gotowe kity „Sport 70 cc” w poniższych, sprawdzonych polskich sklepach. Wszystkie pozycje są fizycznie dostępne w chwili pisania odpowiedzi (08 / 05 / 2025); podaję bezpośrednie, krótkie linki oraz numer...
Witam Niedawno kupiłem traktor MF 30 z lat 60tych z padniętą uszczelką lecz nie mogę odszukać momentów dokręcenia śrub i ich schematu. Kod silnika to A4.107 Perkins Jeśli ma ktoś odpowiedz na to pytanie z góry dziękuję. A i jeszcze jedno czy powinienem wymienić szpilki na nowe?
Jedna mówi 20Nm a po 10 minutach 90Nm, Druga mówi 20Nm za 10 minut 40Nm, za 10 minut 60Nm a za 15 minut 90Nm. Kolejność dokręcania szpilek jest chyba standardowa - zaczynamy od środka, rozchodząc się symetrycznie na zewnątrz. (cytuje tu słowa mojego kolegi mechanika)
potrzebuje pilnie momety dokrecania szpilek glowicy i kolejnosc bmw e34 2.0 l vanos Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
A mnie uczono że uszczelkę dobiera się do wysokości wystających tłoków, a nie do planowanej głowicy. Co do kolejności i momentów tak jak wyżej. Co do samych śrub będziesz miał podaną maksymalną ich długość, prawidłowo powinno się wymienić.
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Nie robiłem zbyt wielu takich silników, ale sądząc po częściach, które zawsze zamawiałem to są takie same silniki. Różnią się tylko ilością cylindrów. Na każdy cylinder masz oddzielna głowice więc wartości powinny być takie same. Pierwszy raz jak naprawiałem taki silnik nie miałem żadnych momentów. Patrzyłem na średnicę szpilek i podług nich dobierałem....
Jezeli wymieniałeś nowa uszczelke pod głowicą , zazwyczaj do uszczelki dołaczona jest instrukcja z momentem jak i kolejnością dokrecania szpilek.
Zdjąć głowice, wykręcić ukręconą szpilkę wkręcić nową, najlepiej to wszystkie wymienić, dać nową uszczelkę, dokręcić używając klucza dynamometrycznego ustawionego na odpowiedni moment, a nie jakieś tam wynalazki tworzyć.
Kaziu 1991 zgadza sie i jak pourywam gwinty w bloku albo szpilki tez bede musial wziac za to odpowiedzialnosc. To nie jest pierwsza glowica jaka robie i chyba czuje ze cos jest nie tak inaczej bym tego tematu nie zakladal. W niektorych autach robi sie wedlug instrukcji i czuc w rece ze mozna by jeszcze dociagnac a tu opor. Dodano po 1 Sigwa18 to nie...
Ja próbowałem dokręcić wszystkie szpilki...bo tak mi doradził jeden "fachowiec". Podczas dokręcania momentem 100 Nm, jedna z nich poprostu zerwała się, równo po bloku.Na całe szczęście nie było problemów żeby ją wykręcić.Po przestudiowaniu książki serwisowej okazało się że nie ma potrzeby ponownego dokręcania głowicy po przejechaniu iluśtam kilometrów,...
moment dokręcać głowica dokręcać głowica moment dokręcać szpilka
chrysler skrzynia biegów wymiana moduł mazda sterownik odszraniania
przekaźnik mitsubishi pajero laguna przekaźnik rozrusznika
Czerwona kontrolka akumulatora po złym podłączeniu Schemat elektryczny wyważarki Uni-Trol 2050 - dostępność i alternatywy