Proponuje silniki szeregowe prądu stałego, duży moment napędowy przy małych obrotach.
Moment dynamiczny dowolnego układu kinematycznego definiuje się jako Me - Mo, gdzie Me - moment napędowy (moment elektromagnetyczny silnika windy), Mo - moment obciążenia, wszystkie siły sprowadzone do wartości momentu na wale napędowym, jaki trzeba przyłożyć do wału, aby te siły pokonać (tarcie, grawitacja). Dane silnika można odczytać z tabliczki...
Podstawowy problem to indukcyjność. Drugi problem to straty magnetyczne w ułożyskowaniu magnetycznym. Spróbuj wymyślić, żeby zawieszenie magnetyczne dawało moment napędowy. Ja myślę, że sprężone powietrze + turbinka i ułożyskowanie na poduszce powietrznej jest łatwiejszew realizacji
To sobie kup diesla z elektrycznym rozruchem i regulatorem napięcia wbudowanym, a nie jakiś truchło o zgrozo 2 suwowe. Przecież od dawna nie ma takich generatorów bo nie dość że się tłucze, to kopci mieszanką i marny moment napędowy sprawia że każde obciążenie wpływa bardzo na prędkość obrotową prądnicy.
Ogólna zasada jest taka że im więcej łopatek tym wolniej kręci się wiatrak. Pisząc inaczej moc śmigła nie zależy od ilości łopatek lecz od średnicy , od ilości łopatek zależy moment napędowy i ilość obrotów a zasada jest taka. Śmigło jedno płatowe ( mały moment napędowy ) ma najwyższe obroty około 5000obr/min pod znamionowym obciążeniem natomiast śmigło...
2700N x 0,05m = 135Nm Tak to się liczy. d=m×z=100 nie bardzo rozumię ten zapis, tzn nie znam znaczenia poszczególnych liter. W przypadku pary koło - listwa zębata parametrami charakterystycznymi jest moduł oraz liczba zębów koła zębatego. Wartości modułu są znormalizowane, liczby zębów są liczbami całkowitymi. Moduł może wynosić 1mm, 1.25 mm, 1.5 mm...
Nie wiem czy o to chodzi, bo mechanikiem nie jestem - ale jest prosty wzór wiążący prędkość obrotową, moc silnika i moment na wale. Coś w stylu M = P / 2*pi*n - ale lepiej to sprawdź, bo moja wiedza na ten temat jest niepełna.
Widać, że nie bardzo rozumiesz co chcesz zrobić. Trzeba zacząć od określenia jaki jest potrzebny moment napędowy i do niego dobrać odpowiedni silnik, a nie biadolić że moja bateria rozładowała by się okropnie szybko A to jaki prąd pobiera silnik zależy miedzy innymi od tego co ten silnik napędza. Pozdrawiam wszystkich jjanek
Na tabliczce znamionowej jest umieszczana moc czynna czyli przekształcana z energii elektrycznej na moment napędowy na wale. Moc czynna jak i bierna jest pobierana przez silnik,z tymże ta druga przetwarzana jest na energię magnesującą blachy stojana. Wzór na moc silnika jest następujący: P=√3*U*I*cosφ*η. Nie znamy dwóch ostatnich wartości....
Daj jakieś namiary na tą technikę 87 Hz.. Ale po przepięciu w trójkąt, przy np zmniejszeniu częstotliwości (bo np układ wymaga regulacji obrotów- częstotliwość w zależności od zapotrzebowanego przepływu) do 50Hz chyba odbije się to na silniku niekorzystnie.... Chyba że się mylę... A jeszcze drobna uwaga: moment znamionowy się nie zmieni, bo zależy on...
To nie tak. Żeby wzrosły obroty, musi wzrosnąć moment napędowy, a on wzrasta wtedy, gdy silnik dostanie więcej papu, Wzrasta moment napędowy, wzrastają obroty czyli wzrasta moc (która jest ich iloczynem). Na jedno wychodzi.
... wyciągnę ok 5kW ... - jeśli przy sprawności 90% będziesz miał obroty 2650/min i moment napędowy 20,5Nm: napięcie będzie 250V, a prąd 29A. Kłania się FIZYKA: moc mechaniczna, którą musisz dostarczyć, aby prądnica przetworzyła ją na moc elektryczną (ze sprawnością <100%) to obroty (w radianach na sekundę) razy moment (w niutonometrach), podzielone...
Potrzebujesz specjalnego zaworu sterowanego ciśnieniem zasilającym silnik. Jak jedziesz z górki, to masz ujemny moment napędowy i silnik zmienia się w pompę. Zawór powinien być zamontowany na wylocie z silnika do zbiornika wyrównawczego i w normalnych warunkach jest zawsze otwarty. Dopiero gdy pojawi się ujemy moment to się zamyka i dławi przepływ oleju...
VAWT ma taką konstrukcję, że zwiększanie ilości łopat powoduje, że zaczynają one siebie nawzajem zasłaniać i z każdą następną łopatą "uzysk" mocy w przeliczeniu na ilość materiału jest coraz gorszy. Chcesz coś policzyć? Proszę bardzo: - narysuj rzut swojej VAWT (widok z góry, poosiowo), - narysuj strugi wiatru, - dla każdej łopaty policz jej "zysk"...
Moment bezwładności można wyliczyć znając moment napędowy i czas rozpędu znanej masy.
Co to jest ten moment napędowy?
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Napęd mało praktyczny. Najlepszy to szeregowy prądu stałego. Chodzi o koszt regulacji i duży moment napędowy przy małych obrotach
Siła nie zmieniona - czyli max. moment napędowy. Z pilota śmiga, także to nie to. Kierunek obrotów raczej dobry. Sprawdzę jeszcze opcję z DIP6 na ON. Dzięki za sugestie!
zaczynam zabawę z elektronika i elektryką i mam parę pytań, proszę o odpowiedzi zrozumiale dla początkującego 1. mam wzór którym oblicze czy dany silnik wystarczy dla mojego pojazdu ale moment napędowy podany jest w tym wzorze w jednostce Ncm - co to za jednostka? nigdzie nie mogłem znaleźć info o niej. Jak przeliczyć ja na kg? bo w kg podawany jest...
Fajny ,prosty pomysł .Niepotrzebnie przerabiałem ten silniczek. Już teraz nie chciałbym z powrotem go rozbierać im powracać do poprzedniego układu szeregowo-bocznikowego połączenia. No chyba że będę chciał przywrócić jego większy moment napędowy .Wydaje mi się ,że wg tego pomysłu powinno zadziałać na moim zmodfikowanym układzie . https://obrazki.elektroda.pl/8965847200_...
A czemu nic dziwnego w tym nie widzisz? Bo źródłem wstępnego wzbudzenia jest stałe namagnesowanie wirnika. Można je usunąć powoli obniżając napięcie pradnicy asynchronicznej, np zmniejszając powoli moment napędowy obciążonej prądnicy. Po takim zabiegu układ wzbudza się dużo trudniej.
No nie wierzę. A jak przeniesiesz moment napędowy z silnika na skrzynię biegów? Z góry zapewne zjedziesz ale dalej już pewnie nie.
Pracujące przy dużych obrotach czyli szybciej zużywające się. Tu masz rację i dodatkowo olej grzejące. ALe silnik powinien zapewnić moment napędowy aż do zadziałania zaworu przelewowego tu 175bar, jeśli tego nie zapewni to silnik się zarzyma po prostu. WIęc bez sensu w ogóle takie coś budować. A gdzie 7,5kw a gdzie 18kW.
Uzwojenia należałoby połączyć w trójkąt i kondensator ok. 100 uF. Normalne, że przy takim połączeniu moment napędowy spadnie o ponad połowe, dlatego nie rozpędza kompresora.
Nie tędy droga szanowny panie, ponieważ jak to pisałem w tym pierwszym, wstępnym, poście przez cały czas sprawdzam działanie tego rozrusznika na stole, ciągnąc zasilanie z akumulatora kablami rozruchowymi bez obciążenia w postaci napędu koła zamachowego, więc jakiś błąd w stylu trwałego zwarcia obwodu stacyjki nie wchodzi w grę. Oglądałem dzisiaj b....
Piętą Achillesowa tych sprężarek jest zerwanie wielowypustu na tarczy sprzegłowej tzn moment napędowy nie jest podawany z koła na wałek sprezarki - wypadałoby to sprawdzić. Elektrozawór.... też pada ale rzadziej - czy po jego wyjeciu widziałes jakieś ślady opiłków? Elektrozawory takie sterowane są sygnałem prostokątnym o zmiennym wspólczynniku wypełnienia...
Jak sprawny silnik to kręcisz go w zasadzi dopóki ciągnie czyli ok 3500-4000obr ma jakiś tam moment napędowy znaczny. Pali tak jak wciskasz gaz im mocniej tym więcej. Ale w zimie pali od strzałą przynajmniej.
A jaki jest sens dawania większych kółek? Zwiększysz przełożenie, ale tym samym zwiększysz potrzebny moment napędowy... Wielkość kółek w tym rozwiązaniu nie ma żadnego znaczenia. Weź takie jakie masz pod ręką.
Witam. Czy możliwe jest osiągnięcie 3000 obr/min silnika indukcyjnego z pominięciem oporów łożysk i powietrza. Silnik trójfazowy i częstotliwość sieci 50 Hz. Nie. Warunkiem powstania momentu napędowego jest różnica prędkości wirnika oraz wirującego pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez uzwojenie stojana. Przy prędkości wirnika 3000 obr/min (jeśli...
Jak każda każda maszyna elektryczna !! Każda maszyna elektryczna jest odwracalna czyli, że zasilana energią elektryczną wytwarza moment napędowy (ewentualnie siłę ) a po dostarczeniu momentu lub siły generuję energię elektryczną.
Silnik prądu stałego - równoległy Dzień dobry. Raczej wygląda na obcowzbudny. Jeżeli będziemy regulować napięcie w obwodzie wzbudzenia - a konkretnie obniżać jego wartość możemy "odwzbudzić" silnik. Uzyskamy wyższe obroty, ale znacząco zmaleje moment napędowy.
Źle myślisz, bo jeżeli pobierasz więcej energii a prędkość się nie zmienia to znaczy, że musisz dostarczyć więcej energii na wejście układu. No ale właśnie napęd tej prądnicy dostarcza energię wykonując pracę. Dla ruchu liniowego praca = siła * droga (i dlatego ta droga się pojawiła w rozważaniach), dla ruchu obrotowego - moment napędowy * kąt obrotu....
Oczywiście, da się zrobić, tylko trzeba pamiętać o odpowiedniej mocy i odpowiednim momencie napędowym. Silnik to silnik To bzdura ! Jakikolwiek silnik samochodu osobowego ( nawet o bardzo dużej mocy ) nie zda egzaminu w ciągniku rolniczym. Zdyskwalifikuje go chociażby wielkość / wytrzymałość sprzęgła, które sobie nie poradzi z przeniesieniem napędu.Po...
Licznik "tarczowy" jest rodzajem 2-fazowego silnika indukcyjnego prądu zmiennego, w którym moment napędowy jest iloczynem 2 strumieni magnetycznych (1- od cewki prądowej, 2- od cewki napięciowej) i cosinusa przesunięcia fazowego miedzy nimi. Taki licznik NIE DZIAŁA na prądzie stałym, więc musi być włączony po przetwornicy DC-> AC (50Hz).
Zawsze są zyski i straty, kwestia co w danym momencie przeważa i jaki spełnia cel. Zawsze w samochodzie osobowym trzeba dopasować moment napędowy silnika i obroty silnika do potrzebnego momentu na koła i do obrotów kół, przy zapewnieniu innych parametrów.
A możesz opisać jak wygląda sprawa z autotransformatorem? Cena, zagrożenia dla silnika, o ile spadną obroty, możliwość docisku do ścierniwa Używałem autotransformatora i tak jak pisałem moment napędowy prawie zerowy, ale poczekasz dłużej to w końcu rozpędzi do prędkości na oko/ucho prawienie odróżnialnej od nominalnej. Inaczej mówiąc regulujesz moment,...
...Generalnie zależy mi na tym, aby działał on nawet przy bardzo wolnych obrotach W takim razie o regulacji napięciem silnika indukcyjnego zapomnij, ten sposób regulacji się do tego nie nadaje (moment napędowy proporcjonalny do kwadratu napięcia).
Nie wiem jak to wygląda w przypadku liczników indukcyjnych. Dokładnie miałem na myśli licznik indukcyjny w którym moment napędowy wytwarzają dwie cewki prądowa i napięciowa a moment hamujący mały magnesik. Co do drugiej części wypowiedzi wczesniej czy później by to nastąpiło. Byli juz tacy kombinatorzy co spowalniali liczniki magnesami neodymowymy...
Jeżeli zmieniasz wartość pojemności to zmienia się moment na wale czyli kolokwialnie siła silnika. Teraz jeśli silnik obciążasz np. śmigłem wentylatora to obciążenie na wale wzrasta wraz ze wzrostem prędkości i prędkość stabilizuje się na takiej wartości, która występuje przy zrównaniu momentów napędowego i obciążenia. A jeśli moment napędowy się zmieni...
Mam budżet do około 50 zł To może zainwestuj w książkę z fizyki dział mechanika. Wyliczyłem, że potrzeba mocy 15 Nm, W Nm nie podajemy mocy tylko moment obrotowy. Jak wyliczyłeś tą wartość? Taki moment obrotowy pozwala na zamontowanie walca o promieniu 1m (średnica 2m) i podnoszenie ciężaru 15N czyli masy 1,5kg w polu grawitacyjnym Ziemi. Oczywiście...
Model w postaci układu równań różniczkowych składa się z dwóch kawałków elektrycznego i mechanicznego. Wyjściem z elektrycznego jest moment napędowy a dokładniej prąd i(i) mnożony przez stałą silnika, jeśli chcesz podłączyć obciążenie to wystarczy zastosować sumator i dodać do momentu napędowego obciążający a następnie wyciągnąć ten tor sygnałowy. W...
Dla licznika(sprawnego) nie ma znaczenia czy jest w sieci kondensator, czy nie ma. On niczego nie nalicza z tego tytułu(nie jest wytwarzany moment napędowy). Licznik nalicza, te odbiorniki(czy ich elementy składowe), które pobierają prąd zgodny w fazie z napięciem. Przeczytaj jeszcze raz ten temat(przejrzyj wszystkie obrazki i linki). :wink:
Czyli bardzo istotnym elementem jest określenie minimalnego czasu potrzebnego na rozruch silnika, oraz sposobu narastania sygnału taktującego (liniowo lub nieliniowo). Może mój przedmówca zna wzory wiążące: moment bezwładności, moment oporowy oraz moment napędowy potrzebne do wyznaczenia czasu oraz charakterystyki sygnału sterującego.
A wiatrak ma deklarowaną moc dla jakiej prędkości wiatru? Jakie sa jego wymiary? Wiatr 4m/sek niesie 15 razy mniej energii, niż 10m/sek! Przy 10m/sek wiatrak HAWT może otrzymać od wiatru ok. 150W dla 1m2 powierzcni zakreślanej rotorem, a wiatrak VAWT - ok. 50W. Dla 4m/sek VAWT dostanie poniżej 4W (HAWT dostanie ok. 10W), ale mając obroty ok. 10 razy...
Ja się przymierzam do kupna Fortschritta 303 z przednim napędem , może ktoś ma , zależy mi głównie na poruszaniu się drogami i widlaku z przodu. Prawie nic obróbki pola no może sąsiadowi jak go czas ściśnie. Spalnie ma 4 rzędne znaczenie, ma jeździć w miarę szybko być w miare wygodny i ma mieć moment napędowy.
promień wstawiasz koła które napędza gąsienice. Bo to jest moment na tym kole napędowym... inne koła nie mają tutaj nic do rzeczy. Co do Twoich obliczeń... T=n*µ=500*10*0,02=100[N] M=T*r=100*0,09=9Nm , czyli na koło przypada 4,5Nm Jednak współczynnik 0,02 to jest raczej za niski dla gąsienic... niestety nie znam zadnych danych i bez testów trudno...
Poszukaj jakiegoś serwisu pralek a na elektrodzie -też w dziale serwis AGD, pralki itd. Musisz dobór powiązać z funkcjami. Będziesz musiał dla kolejnych funkcji i programów dobierać moment napędowy, obroty i moc. Istnieją i są w pralkach stosowane silniki dwusystemowe, gdzie masz dwa w jednym.
Proponuję "odwrócenie" pomiaru. Jeśli silnik kręci wałem, to obciążony wał "chce" skręcić silnik w odwrotną stronę (reakcja równa akcji ...). Jeśli zamocujesz silnik na elmentach podatnych, to moment napędowy (skrętny) będzie się przenosił na mocowanie silnika. Na takim elemencie podatnym (to może być np. resor piórowy) możesz nakleić tensometr i pociągnąć...
Tylko chodzi o to że nie jestem po szkole elektronicznej... ani elektrykiem i tego typu specjalizacjach.... Zastosuj regulator fazowy, znany pod nazwą ściemniacza oświetlenia - o ile ta metoda regulacji zawodzi przy dużych silnikach indukcyjnych to przy małych się sprawdza o ile wymagany moment napędowy obciazenia spada ze zmniejszeniem obrotów.
hmmm moze by tak silnik od ele hulajnogi ? Właśnie chciałem to napisać:D Takie silniki są zasilane napięciem 24V, więc wystarczą do zasilania dwa akku żelowe (myślę, że można by je połączyć szeregowo). No i moment napędowy jest odpowiedni, z tym, że trzeba jeszcze doliczyć masę wózka-może redukcja, np. na przekładni paoswej:?:
Jeśli przyjąć że opory ruchu będą wynosiły 30% wagi to jest 1,2kG =12N wówczas całkowity moment napędowy wyniesie 3,2 + 6x 3,2 = 22,4 Ncm = 2,28 kGcm ( 1kG = 9,81N ) Jeśli chodzi o silniki to warto zastanowić się nad zastosowaniem serwo, które w przeciwieństwie do krokowych mają dużą przeciążalność i nie tracą momentu przy wzroście obrotów Senior.
Jak rośnie obciążenie osi wyjściowej to silnik zwalnia. Musiałbyś miec jakieś sprzężenie obroty -> napięcie zasilające silnik. Co do obrotów, to jak będzie się wolniej kręcił (przy niższym napięciu) to będzie miał słabszy uciąg (czy też uwij ;) ). Tu by się raczej przekładnia spowalniająca przydała, spadną obroty a wzrośnie moment napędowy na wałku...
Z tego co wiem, alternator ma sporo par biegunów, więc uzyskanie takiej prędkości wiąże się z dosyć dużą częstotliwością wyjściową falownika. Projekt odpowiedniego falownika to bojowe zadanie, bo fabrycznego to raczej nie znajdziesz. Dochodzi kwestia napięcia zasilania i granicy odwzbudzania przy dużych prędkościach, co wiąże się z odpowiednimi algorytmami...
Mam walec będzie na łożyskach czyli opory toczenia małe. Przemyśl to co napisałeś jeszcze raz, a wcześniej przypomnij sobie zasady rządzące tarciem tocznym. Opory toczenia mogą być bardzo duże. W ogrodzie z reguły walcujemy ziemię, a ona po ciężarem walca może się moccno odkształcać tworząc duży opór toczenia. Wg mnie, należy zrobić próbę ciągnięcia...
Dobrze prawi Gienek, problemem jest słaby docisk lub poślizg rolki pośredniczącej do osi rolki napędowej, słaby moment napędowy lewego talerzyka i w konsekwencji jego zatrzymywanie się oraz zadziałanie autostopu. Standardowy problem w MDS 442 a w zasadzie wada konstrukcyjna. Bo zamiast wykorzystać ten drugi silnik który służy do przewijania również...
Przekładni już próbowałem jest za duży spadek mocy noże po prostu stają. A jakim falownikiem moge to zrobić poprosze o konkretny przykład. W przypadku zastosowania falownika będzie tak samo jak w przypadku przekładni, moc pozostanie ta sama wzrosną obroty i spadnie moment napędowy na wale.
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
Kondensator jest wpięty cały czas i on daje 'sztuczną przesuniętą fazę'. Silnik 3-fazowy wpięty z kondensatorem na 1 fazę ma o połowę mniejszą moc, niż na 3 fazach - pewnie w tym zastosowaniu to wystarcza (wentylator?). Zmniejszenie pojemności zmniejszy moment napędowy. Jeśli spadną obroty, to pogorszy się chłodzenie, a to grozi uszkodzeniem z powodu...
Rezystancję mierzysz w omach -> oznaczenie Ω jednostki wielokrotne lub podwielokrotne to: - miliomy -> 1mΩ=0.001Ω (np. rezystancje połączeń, boczników prądowych) - kiloomy -> 1kΩ=1000Ω - megaomy -> 1MΩ=1000kΩ=1'000'000Ω - gigaomy -> 1GΩ=1000MΩ=1'000'000kΩ=1'... Ω ( rezystory są zwykle...
Za prędkość przesuwu taśmy odpowiada tylko i wyłącznie silnik capstain, pod warunkiem że nie ma żadnego poślizgu taśmy na wałku tego silnika. Patrząc na zdjęcia z linku który podrzuciłem to akurat żeby wyjąć wirnik silnika capstain i przesmarować jego łożyska to nie powinno być żadnego problemu. Na wcześniejszym Twoim filmie słychać że ten silnik chodzi...
No własne chcę to to sprawdzić, bo w momencie przekroczenia punktu osi wirnika magnesy będą odpychane w dół, czyli w kierunku linii pola grawitacyjnego. Z jednej strony oddziaływać będzie moment napędowy pola grawitacyjnego, a z drugiej pole magnetyczne... Te dwie siły będą się dodawać... Nawet jak magnes zatrzyma się kawałek przed końcem prowadnicy,...
zasięg zależy od prądowego obciążenia akumulatora, małe obroty silnika duży moment napędowy(duży prąd) duże obroty mały prąd. silniki elektryczne są oszczędne przy relatywnie wysokich obrotach, a silniki spalinowe przy niski. a różnica w oporach toczenia między 28` oponach a 14`przy tej samej szerokości i podobnym profilu jest niewielka a moment (prąd)...
Ten rozrusznik podczas biegu luzem ( bez obciążenia) pobiera około 40A,i to bez wyłącznika elektromagnetycznego :) To jest silnik szeregowy, nie powinien pracować bez obciążenia bo się rozbiega. Dlatego też prąd na biegu jałowym jest duży. Przypuszczam, że tak duży moment napędowy jaki dysponuje rozrusznik nie jest potrzebny i należy zasilić go napięciem...
Chyba używasz regulatora złego rodzaju czyli takiego jaki jest używany w prostych wiertarkach ręcznych na 220 V.A potrzebny jest taki jak w wiertarkach akumulatorowych. Całkiem inna idea regulacji.Czy ten układ który pracuje poprawnie nie jest przypadkiem na tranzystorach wysokonapięciowych?By silniki prądu stałego kręciły na małych obrotach i miały...
A czy można zrobić to w taki sposób: 1. Obliczyć maksymalną siłę styczną jaką można przyłożyć na koła bez obawy straty przyczepności 2. Obliczyć spowolnienie(opóźnienie) maksymalne takie aby nie zerwać przyczepności kół z asfaltem 3. Wykorzystując powyższe spowolnienie obliczam maksymalny moment na wale napędowym(znam już jego wartość). Tutaj pytanie...
Jedyny element namagnesowany w liczniku elektrycznym, to magnes, który sluży do hamowania ruchu tarczy aluminiowej, której ruch jest spowodowany zmiennym polem magnetycznym wytwarzanym przez 2 cewki: prądową i napięciową. Moment napędowy jest tym większy, im wiekszy jest iloczyn prądu i napięcia (z uwzględnieniem przesunięcia fazowego!). Z kolei hamowanie...
W skrócie po to aby wygładzić drgania momentu napędowego na wale. Gdyby były prostopadłe to wirnik byłby "pchany" z inną siłą w momencie gdy pręt zrównywał by się ze żłobkiem a z inną w chwili przeskoku do następnego żłobka.
Prawdopodobnie jest to 3-fazowy regulator działający na zasadzie przesunięcia fazowego załączania triaków. Dla silnika 3-fazowego klatkowego jest to podobne w skutkach działanie do obniżania napięcia zasilającego. Charakterystyka tego typu silników powoduje, że moment napędowy szybko spada i szęsto silnik zamiast zmniejszyć obroty utknie (zatrzyma się)....
witam może ktoś może mi pomóc w temacie przekładni ? przekładnia ta kręci stołem obrotowym i co 1/4 obrotu ma jakby wolny bieg mianowicie jak motoreduktor nią kręci co 1/4 obrotu zatrzymuję się na moment oś napędowa stołu, a silnik cały czas kręci szukam takiej bo mi się uszkodziła ,ale nie wiem jak to się fachowo nazywa ,może ktoś zna ten typ przekładni?
osobiście wolałbym Fryderyka - naprawdę zacny, a nieskomplikowany sprzęt. z tego co pamiętam to Adam i Daniel miały bezpośredni napęd i jeśli byś chciał się bawić w DJ'a to faktycznie były by lepsze niż Fryderyk, ale do słuchania muzyki, to już nie koniecznie. "Adam" i "Daniel" nie nadają się do scratch'u! Słaby moment napędowy, delikatne łożyskowania...
Zacząłem pisać o wnioskach a w końcu ich nie napisałem :) A więc wniosek jest taki że silniki sie grzały dlatego ponieważ za bardzo były obciążone ponad prąd nominalny 16,5A A pierwsze testy to były testy przyspieszenia więc cały czas prąd miałem większy niż 16,5A Wiem że ten silnik ma moment napędowy niezależny od obrotów i na ogół wtedy nie trzeba...
http://obrazki.elektroda.pl/7962306500_1... Przedstawiam swą kolejną konstrukcję, która będzie elementem sterującym silnikiem DC z przekładnią, a ten z kolei będzie napędzać trój drogowy zawór mieszacza wody dla ogrzewania podłogowego tak by do rurek systemu nie płynęła gorąca woda. O tym jednak napiszę jak już skoczę ten system. Teraz...
tak wszystko jest ok.musze teraz zrobic ten test na podnosniku.to wystarczy podpiac zewnetrzne powietrze do retardera do retatdera dobrze skumalem i podniesc starczy jedno kolo .? We wszystkich autach w których robi się test retardera odkręca się wal napędowy, komputer steruje silnikiem mierzy moment napędowy hamuje śkrzynia biegów i na tej podstawie...
- opory przy rozruchu wentylatora są małe (polecam poczytać np. o momencie wentylatorowym, bądź przejrzeć jakąkolwiek charakterystykę wentylatora) Niby prawda ale nie do końca - moment napędowy silnika musi zrównoważyć nie tylko moment wynikający z tłoczenia powietrza (i tu wszystko lala - zależny od 3 potęgi obrotów) ale także rozkręcić wirnik o ogromnym...
Serwa modelarskie nie są dobrym pomysłem, ponieważ jeśli ramię jest w miejscu napęd musi cały czas "pracować" i zużywać prąd. Najlepszym sposobem napędu ramienia jest zastosowanie przekładni ślimakowej. Zapewnia ona samohamowność, oraz duże przełożenie, a co za tym idzie duży moment napędowy konieczny do podnoszenia większych ciężarów. Informacje o...
Czy napięcie zasilania ma wpływ na poślizg? Nie. Na wielkość poślizgu wpływ ma głównie moment obrotowy obciążenia silnika. Gdy nie ma obciążenia wirnik kręci się bez poślizgu względem pola stojana. Oczywiście teoretycznie, bo raz, że obciązenie nigdy nie jest zero - chośby opory w łozyskowaniu. Po drugie przy poślizgu zero moment napędowy silnika też...
Trochę już więcej wiemy. W takim przypadku nic prostszego niż regulator na triaku nie zrobisz. Będą jednak kłopoty z regulacją obrotów w tak szerokim zakresie (100 - 4500). To znaczy obroty można regulować w takim zakresie ale przy tych małych moment napędowy będzie też mały co spowoduje wrażliwość obrotów na zmienne obciążenie. Ominięcie tego problemu...
Nie używaj słowa wajcha w sprawozdaniach i pismach techniczno urzędowych, to jest określenie slangowe - pisz dźwignia. niezależnie w którą stronę, odczuwalny był duży opór - moment skierowany przeciwnie do kierunku wykonywanej pracy moment napędowy wewnętrzny (wynik oddziaływań magnetycznych pomiędzy wirnikiem i stojanem przy odchyleniu wirnika od położenia...
Pasek rozrządu pracuje tak samo przy rozruchu rozrusznikiem, jak i na pych, na hol czy korbą. Chodzi po prostu o to aby wprowadzić wał korbowy w ruch obrotowy. Napinacz paska działa również tak samo przy różnych metodach rozruchu (nie działa w jedną stronę - jak ktoś wcześniej napisał). A ucierpieć (w nikłym stopniu) może skrzynia biegów, jej mocowanie...
Przykro że Tobie to powiem, ale musisz doczytać. Wyślę kilka materiałów, ale musisz zastosować metodę długotrwałego wpatrywania się, bo dobrze Tobie mówią, ale po prostu jeszcze tego nie rozumiesz. Nie ma w tym nic przykrego. Zawsze czytam, tylko tym razem nie mogłem znaleźne odpowiednich materiałów. Tak że dzięki za podesłanie. Rozumiem że najwięcej...
To prawda ale cewka napięciowa ma pewną indukcyjnośc i jej strumień maleje wraz z częstotliwością liniowo bo cewka nienasycona napewno. Więc i moment napędowy tarczki maleje bo on nie zależy od obciązenia (cewka napięciowa) za licznikiem. Tylko od przyłożonego napięcia. Idąc w dół z częstotliwością przez cewkę napędową płynął by coraz większy prąd i...
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Ciekawa teoria. Mógłbyś to uzasadnić? Prosto po chłopsku, np. silnik którego obroty zależą od częstotliwości, wraz z jej wzrostem będzie przyspieszał obroty i pobierał więcej energii. Albo jeszcze lepiej, licznik energii jest de facto silnikiem 2-fazowym, w którym moment napędowy jest proporcjonalny do iloczynu natężenia pola 2 cewek i cosinusa przesuniecia...
Trzeba by było umiejętnie dobrać się do mechaniki tego magnetofonu. Możliwe, że ze starości gumka napędu talerzyka prawego jest poluzowana i za słaby jest moment napędowy. Możliwe także, że talerzyk się nieco obniżył i wskutek tego następuje tarcie szpuli o obudowę, co hamuje ruch szpuli. Możliwe, że wytarły się filcowe klocki pod talerzykiem prawym....
Zacząłem pisać o wnioskach a w końcu ich nie napisałem :) A więc wniosek jest taki że silniki sie grzały dlatego ponieważ za bardzo były obciążone ponad prąd nominalny 16,5A A pierwsze testy to były testy przyspieszenia więc cały czas prąd miałem większy niż 16,5A Wiem że ten silnik ma moment napędowy niezależny od obrotów i na ogół wtedy nie trzeba...
Ładna aniacja, ale ja tam silnika nie widzę. Zwykle takie konstrukcje mają za zadanie stworzyć pozory poprawności. W Twoim przypadku to ja nawet problemu nie zauważam. To, że coś się porusza po nadaniu mu momentu pędu i nie zwalnia bo nie ma oporów hamujących wynika z prawa Niutona i nie jest to silnik. Silnik jest wtedy gdy pokonuje on własne opory...
Mysle że silnik od wycieraczek ma wystarczającą przekłądnie a sterowanie 12 V czy 24 to nie jest problem wystarczy stabilizować prąd . Silniki AC + falownik przy niskich f niestety się grzeją , a i koszty nieporównywalne. Raz w traku robiłem sterowanie Ac bo tam jest potrzebny duży i stały moment napędowy i jego płynna regulacja ale i tak sie nie obyło...
Silnik krokowy jest kiepskim wyborem: jego precyzja nie ma znaczenia (sprawdź, jaka jest różnica między sin90°, a sin82,5°), bardziej złożony układ sterowania, koszt jest znacznie wyższy, a moment napędowy mniejszy. Nawet (a może ZWŁASZCZA) na studiach nie powinno się robić rzeczy bezsensownych ... Gdybym ja miał zrobić to praktycznie (do tego też warto...
Dodam jeszcze, że jeżeli uda ci się ograniczyć prąd rozruchu do 16,35A (3x5,45A) to będzie sukces przez bardzo duże S. Prąd rozruchu można ograniczyć nawet o zera (przy prędkości n=0), żaden problem. Można na przykład nie podać napięcia i wtedy prąd będzie zerowy. Sęk jednak w tym że trzeba zapewnić moment rozruchowy większy od momentu hamującego,...
Najlepsza turbina pionowa daje ok. 3 razy mniej mocy z 1 m2 wiatru, niż wiatrak "śmigłowy", przy wielokrotnie większym zużyciu materiału. Przyczyna kiepskiej sprawności turbiny pionowej jest prosta: pół turbiny porusza się "pod wiatr" i to z prędkością większą, niż prędkość wiatru (kto nie wierzy, niech sobie to narysuje!), więc moment napędowy pochodzi...
Pamiętaj że wymiana falownika nie wystarczy. Przy zejściu do niższych częstotliwości silnik się grzeje więc wypadałoby go chłodzić / entylator zewnętrzny /. Możesz zwiększyć moment układu napędowego stosując mechaniczną redukcję obrotów. Pzdr
Przedni wał napędowy do obudowy łożyska koła (Śruba sześciokątna) Wymienić śrubę Etap 1 200 (Nm) Etap 2 180 (°)
Witam, Witam, Przygotowuje pewien referat na temat THD i mam pewne wątpliwości, oto jego fragment: Cytat: "Pamiętając o tym, że pomiar prawdziwej wartości skutecznej (opcja „True RMS”) napięć, zwłaszcza napięć odkształconych, jest również dość trudny Dlaczego pomiar napięć odkształconych jest dojść trudny? Czy miernik "True RMS" będzie miał...
Witam Mam problem z bramą. Od jakiegoś czasu silnik nie ma mocy aby szarpnąć ją do otwierania / zamykania. Muszę wysiąść z samochodu i pomóc ręką, potem już jakoś idzie... Co może być przyczyną? Silnik do wymiany czy coś jeszcze mogę poustawiać na płytce? W instrukcji wyczytałem: 6.8 Ogranicznik momentu silnika Aby zmienić moment napędowy, przenieść...
Nie sprowadzam tematu do podstaw, bo wówczas do niczego nie dojdziemy. Wtedy nawet ustrój pomiarowy voltomierza czy amperomierza moglibyśmy nazwać silnikiem. Próbuję wyjaśnić zasadę działania i budowę licznika i to że bardziej trafnym porównaniem licznika jest porównanie go do watomierza niż do silnika (watomierz tarczowy). No nie wiem o czym chciał...
Po prostu mam wątpliwości co do użycia stycznika ponieważ przy każdym impulsie prądowym występuje duże iskrzenie styków w efekcie może dość do przyklejenia lub wypalenia styków, moim zdaniem lepiej zastosować "Mosfety". Wróć do pierwszego postu. Wiadomo że styki nie będą wieczne ale trochę powinno na zgrzewać zanim padnie. MOSFET-y padły przy drugim...
Napisz jaki moment napędowy potrzebujesz osiągnąc i jakie przewidujesz max obroty silnika .Bardzo ważną sprawą jest też jak szybko mają narastać obroty .To niezbędne dane aby można było ci cokolwiek podpowiedzieć . Silniki krokowe mają dużo zalet ale niestety są wymagające jesli idzie o sterownik i nap zasilania . Wstepnie moge ci napisać że jesli potrzebne...
Pomysł z gatunku: czy jak zamontuję sobie 1 nogę od konia, to czy będę szybciej biegał? Sens turbodoładowania polega na tym, że dzięki turbinie mogę "zmieścić" więcej powietrza w cylindrze, ale to nie powietrze da mi moc, tylko dodatkowa porcja paliwa, która będzie można spalić w tym dodatkowym powietrzu. A więc nie tylko turbina: również dawkowanie...
Gdyby agregat generował prostokąt, to 3 harmoniczna miała by amplitudę ok. 30% generowanego napięcia i niosła by ok. 10% mocy. Przyłączenie takiego przebiegu do silnika, który ma charakter indukcyjny, spowoduje, że wszystkie wyższe harmoniczne będą proporcjonalnie tłumione, a wiec 3 harmoniczna będzie miała tylko 10% udział w prądzie i 1% w mocy, zamieniając...
oblicz moment napędowy elektromagnes napędowy napędowy bramy
połączenie równoległe grzałek kogut lampa skrzynia automatyczna dodge
przeglądarka została zablokowana sprzedam tp118
Czyszczenie palników w kotle Termet MiniMax Elegance Trzeszczenie spod deski rozdzielczej Maserati Ghibli - przyczyny i rozwiązania