W astrze wystarczy rezystor 5-8 Ohm wstawić w obwód silnika klapki i jest ok, nie trzeba żadnych układów tworzyć.
Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Witam Podaję dość prosty sposób pomiaru momentu obr. Tym sposobem wyznaczysz max. moment, osiągniesz go wtedy gdy silnik przestanie podnosić ciężarek. Aby wyznaczyć moment nominalny musisz znać nominalną prędkość kątową danego silnika. Następnie mierząc tą prędkość zwiększasz masę ciężarka. "Nominalny" ciężarek będzie wtedy gdy obroty silnika zmniejszą...
Moment możesz też policzyć z takiej zależności. Podniesienie 300 kg na wysokość 0,1 m w czasie 1 sekundy wymaga 300 W mocy. Moc na wale silnika to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika: P=Mxn Skoro wiesz jaką prędkość obrotową musi mieć silnik aby uzyskać wymaganą szybkość podnoszenia i znasz też wymaganą jego moc to łatwo możesz...
Sprawdź kondensator czy nie stracił pojemności.
Wszystko się zgadza.
Koledzy ale pier....., w falowniku 3x230V napięcie międzyfazowe wynosi 230V i silnik należy przełączyć w trójkąt jeśli się da . Zaletą tego falownika jest to że jest zasilany z 1 fazy , wadą to że daje 230V międzyfazowe i nie każdy silnik ma 6 przewodów wyprowadzonych. Dodano po 1 Tak jak napisał Tuning Marek sekundę wcześniej.
A jakie wybrałeś sterowanie, bo z tego co wiem to też ma duże znaczenie -> http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/... , chyba największą moc uzyskuje się przy half-steppingu. Link już poprawiony ( za blisko dałem przecinek :( )
Witam. Co do łożysk - zastosowałbym łożysko oporowe - u dołu . Robiłem platformę obrotową do foto i silnik był malutki ( z drukarki jakieś ) . Przy przełożeniu 1 - 8 moment wzrasta tak samo 8x . Więc silnik 2A ( chodzi o sterowni - takie są dostępne bez problemu ) musi dać radę. Jeżeli na szynie do " timelapse " ustawię coś o wadze 5kg i silnik z przełożeniem...
Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
M=P/n M - moment w [N] P - moc w [W] n- obroty w [obr/s]
1 ) Wynika z tego że moj moment obrotowy, który musi mieć silnik do obrócenia tego wszystkiego jest rowny momentowi bezwładności poszczególnych elementów tj (wał od silnika, "widełki", oraz ciezar ) tak ? Nie. W stanie ustalonym, czyli po uruchomieniu układu i pokonaniu sił bezwładności, niezbędny moment obrotowy, pójdzie na pokonanie sił tarcia w...
Spadnie moment obrotowy silnika
Kiedyś testowałem falownik Delta Electronics z serii VFD-C2000 na kruszarce do betonu. Z tego co pamiętam to koło napędowe ważyło około 5 ton. Porównanie było z bezpośrednim załączeniem z sieci w trójkącie. Podczas pracy na falowniku po autotuningu, przełączeniu w heavy duty i pracy w wektorze udało mi się rozpędzić napęd kilka sekund szybciej niż z...
Podejrzewam, że chodzi o śmigło helikoptera - innymi słowy kolega szuka "uniwersalnego" wzoru wiążącego prędkość obrotową, moment obrotowy silnika, rozpiętość śmigła z wartością siły ciągu powietrza wytworzonego przez taki układ napędowy.
Jest jeden sposób - falownik. Krótkotrwale (do ok. 30s) możesz przeciążyć silnik (w zależności od porducenta o 30-50%)
Wiutam, Witam wszystkich! Mam taki problem. Musze obliczyć moment obrotowy silnika krokowego majac takie dane: Srednica wału to d=5mm , ciężar który jest zawieszony na wale ma m=50g . ale to nie jest ważne jaki to silnik. Istotne jest tu tylko to, iż wał tego silnika wykonuje ruch obrotowy jednostajny (czyli o stałej wartości, ale w przypadku przyspieszania...
WITAM I właśnie chodzi o to że moment obrotowy silnika asynchronicznego będzie zbyt mały żeby poruszać wózek. REASUMUJĄC: Gdyby rozwiązanie z tanim silnikiem asynchronicznym dawało dobry efekt inżynierowie z firmy produkującej takie wózki np. LINDE czy HYSTER już dawno by je tam zamontowali. Więc najlepiej trzymać się zasady : zanim zaczniesz coś ulepszać...
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
W tym przypadku Nie powinieneś mieć problemu uzyskać maksymalny moment dla zmniejszonego napięcia i prędkości obr. Ale Na 100% może potwierdzić to producent silnika. Generalnie czym większa prędkość (krótszy czas przełączania) tym potrzebne większe napięcie aby utrzymać ten sam moment, inaczej moment będzie malał, poprostu nieugięte prawa fizyki.
A oprócz tego że się zastanawiasz, to przynajmniej wiesz nad czym?
tak sie nie liczy przelozenia przekladni srobowej wyjdzmy od tego, ze ciezar ktory chcesz podniesc to 5 kg... wiec ok 50 Nm... przelozenie przekladni wylicza sie ze stosunku z2/z1 gdzie z1 - krotnosc slimaka (w twoim przypadku 1) z2 - liczba zebow slimacznicy... biorac pod uwage ze slimacznica na pewno ma >30 zebow masz przelozenie przynajmniej 1:30......
Silników prądu stałego specjalnie nie polecałem, trudno jest je zasilić po niskich kosztach A koszty redukcji obrotów w silniku prądu przemiennego ?? Oraz lichy moment obrotowy. Silnik od wycieraczki samochodowej (ze złomu naprzykład) równoważy koszt zasilacza 12VDC bo posiada solidną, zintegrowaną przekładnie ślimakową.
dziękuję skrzynia żuka radzi sobie dobrze :D
Witam. mid 128 ppid 270 fmi 2 Wykrycie niemożliwego poziomu NOx. Możliwe uszkodzenie czujnika NOx, polecam zrobić diagnostykę by ustalić przyczynę. Jak usterka nie ustąpi, to po odliczeniu czasu nastąpi ograniczenie mocy. O ile dobrze pamiętam to moment obrotowy silnika zostanie ograniczony o 40%.
Otóż mam takie szybkie pytanie, muszę zrobić charakterystyki silnika ale muszę wyliczyć moment i mam wątpliwość wobec tego wzoru M=(F1-F2)*D/2 Nie wiem czy dobrze zapisałem ale co oznacza lidera D?
Witam Sprawa jest następująca: Mam silnik indykcyjny klatkowy trójfazowy o mocy 85W. Jest to specjalnej konstrukcji silnik z przekładnią. Problem polega na tym, że z racji pewnych ograniczeń klienta i popełnionych przez niego błędów nie ma możliwości zastosowania silnika o większej mocy ze względu na gabaryty. Niestety aplikacja, w której ma pracować,...
Witam. Potrzebuje użyc tego silnika krokowego w swoim doświadczeniu. Jednak interesuje mnie jaki on ma moment obrotowy. Nigdzie nie moge znaleźc odpowiedzi czy danych na jego temat. Parametry jakie posiada są podane tylko na nim i widac je na zdięciu. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
dla tej samej sprężarki jeśli chcesz wstawić silnik o mniejszej prędkości o połowę aby mogła współpracować współosiowo to silnik musi pozostać takiej samej mocy jak był przy poprzednim zestawieniu, gdyż silnik elektryczny trójfazowy gdy jest zbudowany na wolniejsze obroty posiada więcej par biegunów przez co jego moment obrotowy rośnie a moc to obroty...
Moment obrotowy wzrośnie tyle razy jakie przełożenie ma przekładnia np. 1/30 na jeden obrót przekładni przypada 30 obrotów silnika i tyle razy mniej-więcej wzrośnie moment obrotowy.
Moment obrotowy silnika zależy od prądu... ale może przy 12V prąd był za mały, bo opór rozrusznika przeszkadzał?
Hej Stoję przed problemem wyboru odpowiedniego silnika do swojego robota. Co prawda robot nie jest jeszcze w pełni skonstruowany ale już potrzebuje silników. Czy ktoś zna wzory na obliczenie momentu obrotowego silnika. Proszę o pomoc.
Witam składam sobie auto sterowane bluetooth przez arduino, mam problem ponieważ mam silniczki 9V i 12 V , po podaniu zasilania nie mogą one ruszyć gdy tylko podniosę pojazd silniczki ruszają i rozpędzają się do maksymalnej prędkości. Moje pytanie brzmi jak zwiększyć moment obrotu silnika by bez problemu ruszył ? Myślałem na zastosowaniu jakiś przekładni...
Witam Panowie. Mam pytanie i proszę mnie poprawić jeżeli sie mylę. Mam silnik krokowy bądź serwo o stałym momencie 12 Nm, obroty to max 3000obr/min. Do wału silnika montuje coś w rodzaju bębenka z wyciagarki na ktorej wyciągam cieżar. Pytanie 1. Jeżeli 12 Nm to okolo 1,2 kg unoszone na bębnie o srednicy 1 metra to jeżeli zamontuje beben o srednicy 10...
W NVSD ależ i owszem może to byc przełącznik funkcji... ale nie koniecznie... tutaj radził bym zacząć od takiego małego plastikowego elementu osadzonego na osi silnika ładowania mechaniki ( silnik ten znajduje się pod mechaniką - jak wyjmiesz mechanikę i odwrócisz ją to bedzie ten umieszczony w białym mocowaniu plastikowym.). Element ów przenosi moment...
W jaki sposób?
Poszukaj regulatora PWM bo silnik będzie zwyczajnie pracował w przeciwieństwie do rozwiązania z LM317 gdzie poniżej pewnej prędkości obrotowej (napięcia) silnik będzie się "kleił" (moment obrotowy nie będzie w stanie pokonać oporów własnych silnika).
20 ton to bardzo duża siła. Hydraulika się tu spisuje lepiej. Łatwiej ją kontrolować, regulując ciśnienie. Jeżeli upierasz się nad silnikiem elektrycznym, to rozwiązaniem jest prasa śrubowa. Ramiona można połączyć obręczą z zębatką. Silnik można zamocować tak, by obracał zębatkę. Dobierając wielkość ramion i obręczy można je dopasować tak, by moment...
Trochę dziwne że silnik rusza bez kondensatora (może mieć małe zwarcie międzyzwojowe) ale na razie się tym nie martw. Mniejszy kondensator to mniejszy moment obrotowy.
Charakterystyki momentu od prądu masz w literaturze. Przy PWM (w rozsądnych granicach) wystraczy wziąć prąd średni.
System pomiaru obciążenia np jakimś silnikiem elektrycznym chyba odpada, gdyż nie mam pomysłu jak zmieniać płynnie obciążenie . Elektrycznie, np wodnym opornikiem.
Witam Prawdo podobnie czeka Cię wymiana sterownika silnika.Akurat ten przypadek należy do rzadkości jeśli chodzi o ten model silnika a dokładnie układu paliwowego (częsty to problem z czujnikiem paliwa czy czujnikami prędkości obrotowej silnika) ale spotkałem się z tym problemem. Jednostka sterująca Opis Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyna...
Wzór jest ten sam.W silniku DC też spadnie moment przy mniejszych obrotach ,gdyż średnia moc będzie mniejsza przy niskich obrotach( obojętnie czy jest regulowany PWM ,czy napieciowo).Przy trójfazowym wyjdzie ci 91A na fazę ,to ponad 5X mniej niż przy DC.
Witam, projektuje sobie robota o konfiguracji RTT. Nie potrafię sobie poradzić z doborem silników krokowych a dokładniej z doborem parametru jakim jest moment obrotowy. Masa poszczególnych elementów mojego robota to: Podstawa9,197 kg Belka pionowa15,82 kg Ramię10,618 kg Łącznik pomiędzy ramieniem a belką0,16 kg Wzmocnienie pionowe0,136 kg Wzmocnienie...
Jężeli będą te wtryski pasowały możesz próbować ale nie jestem przekonany czy to zda egzamin. Patryłeś w specyfikacje czym te silniki sie różnią moc moment obrotowy stopień sprężania?
czy w takim przypadku podłączenie 2 faz nie poprawi jego pracy? Pracy nie poprawi, wręcz przeciwnie, bardzo szybko go spali. ostatnia prośba jaki byłby wystarczający silnik 3 fazowy gdybym postanowił go podmienić czy 3 kw to nie jest za wielki Ten jednofazowy silnik ma około 2,2kW, tak więc silnik 3 fazowy o tej samej mocy na pewno da radę, a ze względu...
Jaki ma moment obrotowy silnik elektryczny 12V/3A, 6000 obr/min ?
Witam !!! Zaczne od tego ze dorwalem silniczek i chcialem go wykorzystac jako naped do mini samochodziku. Parametry silniczka to: 18W moc 15 DCV zasilanie 6000 obr/min A pytanie jest taki w jaki sposob obliczyc jakie to cuś ma moment i ewentualnie gdybym chcial go wykorzystac do napedzania samochodziku o łącznej masie 3kg to czy jest on w stanie to...
Samym potencjometrem nic tu nie zdziałasz. Moim zdaniem aby zachować moment obrotowy silnika potrzebny jest falownik
Wytrzymać wytrzyma. Do tego zmniejszasz prąd i moc. Tylko piszesz że silnika ma 4600W prąd ciągły przy 36V to 100A więc nijak ma to się do podanej mocy. A przy 60V i 45A to będzie miał 2700W. Ale większy moment obrotowy.
Czy jest jakiś wzór, którym byłbym w stanie obliczyć potrzebny mi moment obrotowy? M=F*r czyli iloczyn siły i ramienia na którym działa ta siła. Pewnie można by wyliczyć jaki moment jest potrzebny do podnoszenia rolety, zaglądając do środka i mierząc wymiary i masy , ale to obliczenie nie uwzględnią tarcia, zdarzało mi się mierzyć moment potrzebny...
A może opory mechaniczne obrotu wrzeciona są zbyt duże - na mniejszych obrotach ten sam moment obrotowy silnika daje większy moment obrotowy wrzeciona i silnik jakoś sobie radzi ale dla wyższych prędkości silnikowi momentu zaczyna brakować.bo coś ciężko pracuje. Sprawdź dokładnie także mechanikę.
Witam Częstotliwością zadajesz prędkość wirowania, a wypełnieniem moc, czyli w silniku moment obrotowy. Gdy chcesz zachować obecną prędkość wirowania a zmniejszyć moment, to musisz tylko zmniejszyć wypełnienie i analogicznie dla zwiększenia momentu. Dobrze kombinujesz. Pozdrawiam
Jutro spróbuje przestawić tak jak piszesz. Dziękuję. Edit: Dziś zmieniłem parametry w F34 i F35 na 10% ale brama nadal była silna, więc zmieniłem moment obrotowy silnika w A6 na 1. Przy ustawieniu momentu na 1 jestem w stanie zatrzymać bramę czyli jest ok.
Zapominasz o 2 ważnych rzeczach - po pierwsze podczas pracy maszyny elektrycznej, prąd uzwojeń wpływa na strumień, a zmiana strumienia wpływa na prąd uzwojeń. Wszystko jest od siebie zależne. Po drugie - w silniku szeregowym nie rozpatrujemy regulacji prędkości obrotowej bo ta zależna jest od wielu czynników, tylko patrzymy na regulację momentu obrotowego....
Ta regulacja obrotów to dramat. Mam jeszcze starą maszynę Łucznik z regulacją w postaci pedału w który są rezystory. Ten rodzaj regulacji bardzo zmniejsza moment obrotowy silnika. Szycie tą maszyną to udręka, bo trzeba pokręcić ręcznie, aby pomóc silnikowi ruszyć i ogólnie ciężko utrzymać wolne obroty.
Czy bez falownika (silnik wpięty bezpośrednio do sieci) też jesteś w stanie zatrzymać? Jeśli tak to silnik do wymiany. Jeśli z podłączonym falownikiem zatrzymuje się przy niskich prędkościach, to objaw normalny dla falownika skalarnego (sterowanie U/f=const). Do tokarek stosuje się falowniki wektorowe, które utrzymują stały moment obrotowy.
Panowie czy silnik 1kw z pompy wanny hydromasażem lub pompy ogrodowej da rady pracować z kompresorem od IFY? Przełożenie 1:2 bo te silniki mają 2800obr/min, a dałbym na koło pompy jakieś bezpieczne 1200-1400 obr/min żeby wzmocnic moment obrotowy silnika. Sporo jest ich do dprzedania w sieci za 100zl albo i taniej a są 1fazowe i takie mam tylko zasilanie...
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
A maksymalnych 9500 czy 7500? W instrukcji jest "-Moc znamionowa maszyny 2.6 kW-7500 obr./min -Maksymalny moment obrotowy silnika 3,5 Nm-5500 obr./min -Maksymalna prędkość obrotowa bez obciążenia 9500 obr./min "
Prawdopodobnie chodzi Ci o regulację obrotów i ich stabilizację przy zmiennym obciążeniu. W takim przypadku należy zastosować układ ze sprzężeniem zwrotnym. Poniżej daję opis i schematy regulatora z książki, której autorami są: Franciszek Rajchert, Adam Sitnik, Jerzy Stępień. Tytuł: "Tyrystory i ich zastosowania" Wydanie drugie, WKŁ, Warszawa 1980....
Witam Na pewno moc jest mniejsza przy niskich obrotach, to niestety jest wadą tego sposobu regulacji że przy niskich obrotach spada równierz moment obrotowy.Z tego co mi wiadomo to silniki prądu stałego mają stały moment w zakresie regulacji , a przy asynchronicznych trzeba stosować więkrzą moc silnika ( nawet 50% więcej) jeżeli chce się utrzymać moment...
Głowica to koszt 30 zł, nie widze sensu robienia samodzielnie wstawki gwintowanej pod świece. Swiece z długim gwintem są. Od strony sprzęgła idzie najpierw łożysko póżniej symering i znowu łożysko. Łożyska 6204 C3 ewentualnie C2 ale nie pochodzą długo. Przerwa na przerywaczu 3mm według instrukcji daje mizerne rezultaty, ustaw 0.5mm jest lepszy moment...
Zamęczysz tego XUD-a. Do napędu pompy hydraulicznej z zapotrzebowaniem mocy 50kW musisz mieć typowy silnik stacjonarny, uzyskujący max moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej.
Przy mniejszym napięciu zasilania, silnik będzie miał mniejszy moment obrotowy. Być może nie ruszy przy znacznym obciążeniu i finalnie się może spalić.
Szanowni Państwo, Wkrętaki Kilews charakteryzują się sprzęgłem o niespotykanej w innych rozwiązaniach, powtarzalnością wkręceń, która wynosi +/- 3 % w całym zakresie działania urządzenia. Urządzenia te są tak dobre, że DeSoutter i Sumake poddały się z własną produkcją i elektryczne wkrętaki dla tych firm produkowane są w fabryce Kilews'a - zamieszczam...
1. Po pierwsze olej w niskich temperaturach gęstnieje. 2. Niski moment obrotowy silnika na rozruchu 3. Jeżeli ten chińczyk nie ma problemu ze startem to pewnie nie jest tak spasowany jak bardziej firmowy stanley. Myślę że przy -10 C też nie wystartuje. 4. Trochę może pomóc zaworek odprężający na sprężynce jak w pompie VDC orginalnej (na trójniku).
który silnik jest "łatwiej zatrzymać" ten który ma mniejsze napięcie a taką samą moc Jeżeli oba silniki są tej samej mocy łatwiej zatrzymać ten, który ma mniejszy moment obrotowy. Moc = moment x obroty. Trudniej zatrzymać silnik osiągający tę samą moc co inny ale przy mniejszych obrotach.
Jednostopniowa przekładnia to za mało, sugeruje sie zaopatrzyć w silnik z przekładnią wielostopniową i dopiero z wału tej przekładni przenieść moment obrotowy na oś.
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaki jest moment obrotowy silnika o tabliczce znamionowej zamieszczonej w załączniku. Nie posiadam hamowni, ani przekładni ślimakowej do badania momentu obrotowego.
Nie, a jak według Ciebie kondensator miałby zwiększyć moment obrotowy silnika? Przekładnia jest niezbędna, zwolni obroty i zwiększy moment obrotowy silnika.
3. czy potrzeba jeszcze jakąś skrzynię do redukcji prędkości pojazdu? Oj trzeba, trzeba. Przeczytaj, kolego parametry silnika S21, zwłaszcza użytecznych obrotów i momentu obrotowego. Nowoczesne silniki spalinowe charakteryzują się małym momentem obrotowym, a moc wynika ze wzoru: moment obrotowy razy obroty. Stosując oryginalne graty z Żuka z nowoczesnym,...
Tematów o robotach i ich napędach jest mnóstwo. Najpowszechniej są używane silniki z wycieraczek samochodowych, lub jeszcze chętniej z wkrętarek akumulatorowych (kompletny zespół napędowy z regulacją i przekładnią). Serwa to silnik DC z przekładnią i czujnikiem położenia (potencjometr) w jednej obudowie. Serwa są różnej klasy. Od kilkudziesięciu gram...
Witam. Moment obrotowy silnika jest proporcjonalny do kwadratu napięcia, czyli napięcie maleje 2x moment maleje 4x Ponieważ tutaj napiącie wynosi 0,8Un to moment obrotowy silnika będzie wynosił około 0,64Mn. Pozdrawiam.
Witam. Niestety jednak muszą Cię interesować takie szczegóły jak odleglośc od osi silnika :) Generalnie zasada jest taka, że napęd dobiera się do urządzenia ze względu na prędkośc obrotową (n) i moc (P). Jeżeli znasz siłę potrzebną do "wsunięcia/wysunięcia" tłoka to musisz przeliczyć tą siłę na moment (M). Wtedy dobierasz silnik ze względu na jego moment...
To zależy. Jakiej prędkości oczekujesz? Jaki maksymalny pobór prądu? Jaki czas do maksymalnej prędkości? Pytasz o typ silników, moment obrotowy, czy jeszcze inne parametry?
Nie maksymalna prędkość bez obciążenia jest 72, a z obciążeniem nie jedzie więcej niż 55. Moc sterownika + moment obrotowy silnika równoważą się z oporami przy tej prędkości. Samochody też nie osiągają maksymalnej prędkości na maksymalnych obrotach silnika. Wracając do oryginalnego pytania. Można zwiększyć prędkość maksymalną bez wymiany silnika i...
Miej na uwadze jedną rzecz. Zmniejszając prędkość obrotową za pomocą przekładni wraz z redukcją obrotów (prędkość) rośnie moment obrotowy (siła) W przypadku silnika sterowanego falownikiem tego efektu nie ma. Co więcej W przypadku pracy skalarnej (u/f) wraz z zmniejszeniem obrotów spada moment na wale. W przypadku pracy wektorowej jesteś w stanie utrzymać...
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
Jest w tej maszynie użyty silnik DC (duzy moment obrotowy), a przed soba masz prostownik. Odłącz najpierw jeden przewod od silnika od tej płytki np. niebieski i posprawdzaj diody testem diody multimetru. Potem pomyślimy dalej.
Nie ma problemu. Wstaw zawór dławiący i ograniczysz tak prędkość obrotową, moment obrotowy się nie zmieni.
Mogą być TSM - 1 i M611 ustawiony na 2,5A Swoją drogą to nie za małej mocy ten silnik jak na krajzegę, tym bardziej, że wysoko obrotowe mają mały moment.
Bez kalibracji się nie obejdzie. Po zmierzeniu mocy z mojego przykładu wyliczasz moment obrotowy ze wzoru I=P/f, gdzie I - moment obrotowy [Nm] f - prędkość obrotowa [1/s] P - moc na wale [W]
Witam chciałbym ustalić jaki to model silnika ,pojemność , moc , oraz moment obrotowy. silnik to perkins pochodzi od kombajnu Claas europa rok 1966. poniżej zdjęcia. Z góry dziękuje za podpowiedzi. https://obrazki.elektroda.pl/7033702300_...
Dzięki, ale konwersja mnie „nie eksajtuje”. Wolę gotowy produkt, bo będzie używany przez każdego po trochu. Konwersja to w pewnym sensie samoróbka i „wyrazy niezadowolenia” spadną na mnie. Poza tym wole rower z mniejszymi kółkami, aby moment obrotowy silnika lepiej sobie radził z jazdą pod górkę. Motor centralny to dobra myśl, ale np Bafang 500W wraz...
witam,czy ktoś może próbował tym regulatorem zmieniać obroty silnika trófazowego i czy jest to wogóle możliwe a jeżli tak,to jak to wpływało na moment obrotowy silnika i jaki był zakres regulacji.pozdrawiam
silnik OM471 510KM, skrzynia PowerShift 3, moment obrotowy silnika przenosi turbosprzęgło z retarderem i błędy są odnośnie sprzęgła Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/6987578200_... Dodano po 3 skrzynia raz pracuje normalnie, a w drugi dzień po odpalaniu wyskakują błędy i zero reakcji na biegi
(at)Kraniec_Internetów Styczniki i falownik, bój sie boga, człowieku :cry: . (at)Qwai Dane falownika poproszę.....istnieje możliwość, że przy odpowiednim zaprogramowaniu go, uda się maksymalnie zwiekszyć jego napięcie wyjściowe. Jednocześnie odpowiednio programując czestotliwość ,,nośna" (carrier frequency), uda się podnieść trochę moment obrotowy...
Zwykle moment na wale to iloraz mocy i obrotów. Opisz dokładniej to urządzenie, jest to jakiś silnik czy coś innego?
(at)radarator Jesteś zadowolony z bezawaryjności, czy może z samej jazdy (moc, moment obrotowy)?
(pomijam celowo moment obrotowy silnika bo wiem do czego zmierzasz z tym poborem mocy z sieci )
Ogniwa wysokoprądowe oraz przekładnia kątowa zwiększająca moment obrotowy silnika. W przypadku niskoprądowych ogniw li-ion znacznie przysiada napięcie w czasie mocnego obciążenie silnika.
Witam mam problem z pewnym projektem otóż za zadanie mam dobrać napęd oraz przestawić niezbędne obliczenia do doboru mocy silnika oraz moment obrotowy. Wózek ma poruszać się z prędkością 0,67m/s a przyspieszanie to 0,47 m/s^2 i jest obciążany siłą 225N(rysunek). Napęd który jest zastosowany jest to koło zębate pas zębaty koło zębate o średnicy 40mm....
Silnik ma stałą prędkość, natomiast wielkościami kół pasowych zmieniasz prędkość obrotową wału tarczy. Większa "siajba" na silniku= większe obroty tarczy i jednocześnie mniejszy moment obrotowy. Przyjrzyj się rowerkowi z przerzutkami. 120/80=1,5 > 1420*1,5=2130
Kondensator przy silnik jest po to żeby silnik w ogóle działał jak należy - dodatkowa faza. Dodatkowy dławik lub kondensator da spadek napięcia docelowo "pogarszający" parametry silnika, jak moment obrotowy, prędkość obrotowa.
Zacząć trzeba od doboru silnika hydraulicznego. Dla obrotow 150/min pewnie najlepszą opcją byłby silnik gerotorowy lub ewentualnie jakis zebaty. (powinny byc stosunkowo tanie) Mamy kilka typów silników ale do glebogryzarki najbardziej odpowiednie będą silniki gerotorowe: - nisko i średnioobrotowe - stosowane do napędów jazdy, napędów urządzeń roboczych...
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
Witam mam niecodzienne pytanie a mianowicie silnik elektryczny (zasilany z gniazdka) z prędkością obrotową max 2850 obr/min i chciałbym zamontować do niego wał o długości 60cm i średnicy 2cm o wadzę 2kg jak zmieni się prędkość obrotowa i moment obrotowy po takim zabiegu?
(at)zbich70 co za scenariusz na film katastroficzny. Odwijając 6 zwojów osłabiło to strumień magnetyczny stojana, a to jak to w silnikach szeregowych zwiększa max obroty ale jednocześnie zmniejsza moment obrotowy silnika. Więc nie rozbiegnie się. Zresztą rozbieganie się jest ogólną cechą silników szeregowych nawet bez odwijania zwojów stojana, wystarczy...
Proszę o radę co można z tym faktem zrobić i jeżeli to nie problem, wskazać mi właściwy regulator. Tego typu regulatory już tak mają. Tyrystorowym sterowaniem nie da się zejść do zera z obrotami - z powodu regulowania ogólno-pojętą "mocą" zasilającą" - na niskich nastawach obrotów, napięcie jest niskie, i moment obrotowy silnika też bardzo niski -...
silnik moment obrotowy moment obrotowy obliczyć moment obrotowy silnik
insignia automat toyota avensis odpalać wyjęcie szyby
mikrokomputer cobra1 yaesu pasmo lotnicze
Schemat połączenia elektrycznego stacyjki i rozrusznika w Mercedesie Sprinterze 311 Schemat połączenia zasilania paliwa Mercedes Sprinter 311 CDI