W tym przypadku Nie powinieneś mieć problemu uzyskać maksymalny moment dla zmniejszonego napięcia i prędkości obr. Ale Na 100% może potwierdzić to producent silnika. Generalnie czym większa prędkość (krótszy czas przełączania) tym potrzebne większe napięcie aby utrzymać ten sam moment, inaczej moment będzie malał, poprostu nieugięte prawa fizyki.
W astrze wystarczy rezystor 5-8 Ohm wstawić w obwód silnika klapki i jest ok, nie trzeba żadnych układów tworzyć.
Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Witam Częstotliwością zadajesz prędkość wirowania, a wypełnieniem moc, czyli w silniku moment obrotowy. Gdy chcesz zachować obecną prędkość wirowania a zmniejszyć moment, to musisz tylko zmniejszyć wypełnienie i analogicznie dla zwiększenia momentu. Dobrze kombinujesz. Pozdrawiam
Witam Podaję dość prosty sposób pomiaru momentu obr. Tym sposobem wyznaczysz max. moment, osiągniesz go wtedy gdy silnik przestanie podnosić ciężarek. Aby wyznaczyć moment nominalny musisz znać nominalną prędkość kątową danego silnika. Następnie mierząc tą prędkość zwiększasz masę ciężarka. "Nominalny" ciężarek będzie wtedy gdy obroty silnika zmniejszą...
Nie musisz liczyć jeżeli masz gotową konstrukcję. Wtedy mierzysz moment dynamometrem, wynik dla pewności mnożysz np. pięć razy i kupujesz odpowiedni silnik.
dla tej samej sprężarki jeśli chcesz wstawić silnik o mniejszej prędkości o połowę aby mogła współpracować współosiowo to silnik musi pozostać takiej samej mocy jak był przy poprzednim zestawieniu, gdyż silnik elektryczny trójfazowy gdy jest zbudowany na wolniejsze obroty posiada więcej par biegunów przez co jego moment obrotowy rośnie a moc to obroty...
Sprawdź kondensator czy nie stracił pojemności.
Moment możesz też policzyć z takiej zależności. Podniesienie 300 kg na wysokość 0,1 m w czasie 1 sekundy wymaga 300 W mocy. Moc na wale silnika to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika: P=Mxn Skoro wiesz jaką prędkość obrotową musi mieć silnik aby uzyskać wymaganą szybkość podnoszenia i znasz też wymaganą jego moc to łatwo możesz...
Wszystko się zgadza.
Koledzy ale pier....., w falowniku 3x230V napięcie międzyfazowe wynosi 230V i silnik należy przełączyć w trójkąt jeśli się da . Zaletą tego falownika jest to że jest zasilany z 1 fazy , wadą to że daje 230V międzyfazowe i nie każdy silnik ma 6 przewodów wyprowadzonych. Dodano po 1 Tak jak napisał Tuning Marek sekundę wcześniej.
A jakie wybrałeś sterowanie, bo z tego co wiem to też ma duże znaczenie -> http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/stepper/... , chyba największą moc uzyskuje się przy half-steppingu. Link już poprawiony ( za blisko dałem przecinek :( )
Poszukaj regulatora PWM bo silnik będzie zwyczajnie pracował w przeciwieństwie do rozwiązania z LM317 gdzie poniżej pewnej prędkości obrotowej (napięcia) silnik będzie się "kleił" (moment obrotowy nie będzie w stanie pokonać oporów własnych silnika).
M=P/n M - moment w [N] P - moc w [W] n- obroty w [obr/s]
Witam. Co do łożysk - zastosowałbym łożysko oporowe - u dołu . Robiłem platformę obrotową do foto i silnik był malutki ( z drukarki jakieś ) . Przy przełożeniu 1 - 8 moment wzrasta tak samo 8x . Więc silnik 2A ( chodzi o sterowni - takie są dostępne bez problemu ) musi dać radę. Jeżeli na szynie do " timelapse " ustawię coś o wadze 5kg i silnik z przełożeniem...
Kondensator przy silnik jest po to żeby silnik w ogóle działał jak należy - dodatkowa faza. Dodatkowy dławik lub kondensator da spadek napięcia docelowo "pogarszający" parametry silnika, jak moment obrotowy, prędkość obrotowa.
To zależy. Jakiej prędkości oczekujesz? Jaki maksymalny pobór prądu? Jaki czas do maksymalnej prędkości? Pytasz o typ silników, moment obrotowy, czy jeszcze inne parametry?
Prawdopodobnie chodzi Ci o regulację obrotów i ich stabilizację przy zmiennym obciążeniu. W takim przypadku należy zastosować układ ze sprzężeniem zwrotnym. Poniżej daję opis i schematy regulatora z książki, której autorami są: Franciszek Rajchert, Adam Sitnik, Jerzy Stępień. Tytuł: "Tyrystory i ich zastosowania" Wydanie drugie, WKŁ, Warszawa 1980....
Będzie się niestety przegrzewał, a przy prędkości obrotowej 140 rpm na wale silnika moment obrotowy będzie znikomy. Taka opornica jaką posiadasz, służy WYŁACZNIE do ROZRUCHU ! Przede wszystkim przegrzeje sie ta nieszczęsna opornica. Ten układ, ma na celu zmniejszenie prądu rozruchu, a nie regulacji obrotów. Możesz taką regulację (180 rpm) zrealizować...
Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
Moment obrotowy wzrośnie tyle razy jakie przełożenie ma przekładnia np. 1/30 na jeden obrót przekładni przypada 30 obrotów silnika i tyle razy mniej-więcej wzrośnie moment obrotowy.
Przy mniejszym napięciu zasilania, silnik będzie miał mniejszy moment obrotowy. Być może nie ruszy przy znacznym obciążeniu i finalnie się może spalić.
Jężeli będą te wtryski pasowały możesz próbować ale nie jestem przekonany czy to zda egzamin. Patryłeś w specyfikacje czym te silniki sie różnią moc moment obrotowy stopień sprężania?
Spadnie moment obrotowy silnika
Jest w tej maszynie użyty silnik DC (duzy moment obrotowy), a przed soba masz prostownik. Odłącz najpierw jeden przewod od silnika od tej płytki np. niebieski i posprawdzaj diody testem diody multimetru. Potem pomyślimy dalej.
Jak jest duży moment, czyli siła razy ramię, to przyspieszenie powinno być duże. ...i zwykle jest duże, ale przez krótki czas. Żeby się rozpędzić od 0..100 km/h musisz wielokrotnie zmienić bieg. Poza tym to od przełożeń będzie zależało jak samochód będzie przyspieszał i w jakim zakresie prędkości. Jeden może przyspieszać lepiej w zakresie 0..50km/h,...
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
Zamęczysz tego XUD-a. Do napędu pompy hydraulicznej z zapotrzebowaniem mocy 50kW musisz mieć typowy silnik stacjonarny, uzyskujący max moment obrotowy przy niższej prędkości obrotowej.
Jeśli nie rozumiesz mojej wypowiedzi, to wyłącznie Twój problem. :D Przed chwilą nawet sprawdziłem w książce(Maszyny Elektryczne - W.Latek), czy się nie pomyliłem - nie. Moja wypowiedź jest OK. Zażalenia składać do autorów książek: Latka, Steina, Plamitzera. Idę Arni o zakład że znalazło by się tu więcej ludzi którzy nie mogą zrozumieć sensu Twojej...
Dzień dobry. Na zał zdjeciu mamy dwa silniki prądu stałego pracujące jako rozrusznik w qaudzie. Ten po lewej czyli silnik który posiada cztery magnesy trwałe jest uszkodzony. Magnes sie uszkodził. Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. Tu pojawia sie pytanie - Czy ilość magnesów wpływa na obroty...
Witam Na pewno moc jest mniejsza przy niskich obrotach, to niestety jest wadą tego sposobu regulacji że przy niskich obrotach spada równierz moment obrotowy.Z tego co mi wiadomo to silniki prądu stałego mają stały moment w zakresie regulacji , a przy asynchronicznych trzeba stosować więkrzą moc silnika ( nawet 50% więcej) jeżeli chce się utrzymać moment...
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
Zwykle moment na wale to iloraz mocy i obrotów. Opisz dokładniej to urządzenie, jest to jakiś silnik czy coś innego?
Silników prądu stałego specjalnie nie polecałem, trudno jest je zasilić po niskich kosztach A koszty redukcji obrotów w silniku prądu przemiennego ?? Oraz lichy moment obrotowy. Silnik od wycieraczki samochodowej (ze złomu naprzykład) równoważy koszt zasilacza 12VDC bo posiada solidną, zintegrowaną przekładnie ślimakową.
Witam. Niestety jednak muszą Cię interesować takie szczegóły jak odleglośc od osi silnika :) Generalnie zasada jest taka, że napęd dobiera się do urządzenia ze względu na prędkośc obrotową (n) i moc (P). Jeżeli znasz siłę potrzebną do "wsunięcia/wysunięcia" tłoka to musisz przeliczyć tą siłę na moment (M). Wtedy dobierasz silnik ze względu na jego moment...
Trochę dziwne że silnik rusza bez kondensatora (może mieć małe zwarcie międzyzwojowe) ale na razie się tym nie martw. Mniejszy kondensator to mniejszy moment obrotowy.
A może opory mechaniczne obrotu wrzeciona są zbyt duże - na mniejszych obrotach ten sam moment obrotowy silnika daje większy moment obrotowy wrzeciona i silnik jakoś sobie radzi ale dla wyższych prędkości silnikowi momentu zaczyna brakować.bo coś ciężko pracuje. Sprawdź dokładnie także mechanikę.
Na co mam patrzeć w silniku do rowera elektrycznego na któreś z tych? -moment obrotowy(nM) -moc(W) Te pierwsze parametry są ściśle ze sobą połączone. Słaby silnik nie da dużego momentu obrotowego. Chodzi o to żeby mocno pomagał w pedałowaniu) Czyli tu patrzysz na moc silnika. Mocne silniki mają zwykle większe napięcie pracy, aby nie płynął przez ich...
Na jednej ze stron w necie jest opis trybów pracy: MPPT - pozyskiwanie max. energii z paneli bez regulacji napięcia wyjściowego STABLE - utrzymywanie 230Vac lub wyłączanie się. Ten drugi tryb warto stosować dla silników (bez wbudowanego falownika) gdzie moment obrotowy zależy od I²
dodam jeszcze ,że przy gaszeniu samochodu i wyjęciu kluczyka silnik jeszcze pracuje. To powoduje generowanie kodu 62-Prędkość silnika musi zmniejszyć się przynajmniej o 150 obr./min w ciągu 4 sekund cewka nastawcza nie ma zasilania (silnik jest wyłączony). Przy kolejnym uruchomieniu silnika, moment obrotowy jest ograniczony. Normalny moment obrotowy...
KOD USTERKI 62 ZAWÓR PALIWOWY Usterka:Prędkość obrotowa silnika nie spada wystarczająco szybko po jego wyłączeniu. Przyczyna:Częstotliwość sygnałów prędkości obrotowej doprowadzanych do pinów 21 i 22 nie maleje wystarczająco szybko po zaniku napięcia na pinie 47. Komentarz:Prędkość obrotowa powinna zmniejszyć się co najmniej o 150 obr/min w ciągu 4...
przy tym "brzęczeniu" próbowałem mupomóc kluczem 19 żeby wyeliminować problem z kondensatorem. I ruszył? Wydaje mi się, że to będzie kondensator. Kondensator pracuje cały czas, a nie tylko przy rozruchu. Jeśli jest słaby to silnik traci swój moment obrotowy. Wystarczy, że na ślimaku pojawi się większy opór i zatrzyma się wszystko.
Silnik ma stałą prędkość, natomiast wielkościami kół pasowych zmieniasz prędkość obrotową wału tarczy. Większa "siajba" na silniku= większe obroty tarczy i jednocześnie mniejszy moment obrotowy. Przyjrzyj się rowerkowi z przerzutkami. 120/80=1,5 > 1420*1,5=2130
Jednostopniowa przekładnia to za mało, sugeruje sie zaopatrzyć w silnik z przekładnią wielostopniową i dopiero z wału tej przekładni przenieść moment obrotowy na oś.
Podejrzewam, że chodzi o śmigło helikoptera - innymi słowy kolega szuka "uniwersalnego" wzoru wiążącego prędkość obrotową, moment obrotowy silnika, rozpiętość śmigła z wartością siły ciągu powietrza wytworzonego przez taki układ napędowy.
3. czy potrzeba jeszcze jakąś skrzynię do redukcji prędkości pojazdu? Oj trzeba, trzeba. Przeczytaj, kolego parametry silnika S21, zwłaszcza użytecznych obrotów i momentu obrotowego. Nowoczesne silniki spalinowe charakteryzują się małym momentem obrotowym, a moc wynika ze wzoru: moment obrotowy razy obroty. Stosując oryginalne graty z Żuka z nowoczesnym,...
WITAM I właśnie chodzi o to że moment obrotowy silnika asynchronicznego będzie zbyt mały żeby poruszać wózek. REASUMUJĄC: Gdyby rozwiązanie z tanim silnikiem asynchronicznym dawało dobry efekt inżynierowie z firmy produkującej takie wózki np. LINDE czy HYSTER już dawno by je tam zamontowali. Więc najlepiej trzymać się zasady : zanim zaczniesz coś ulepszać...
który silnik jest "łatwiej zatrzymać" ten który ma mniejsze napięcie a taką samą moc Jeżeli oba silniki są tej samej mocy łatwiej zatrzymać ten, który ma mniejszy moment obrotowy. Moc = moment x obroty. Trudniej zatrzymać silnik osiągający tę samą moc co inny ale przy mniejszych obrotach.
Sam regulator do silników obniży obroty i moment obrotowy. Jeśli potrzebujesz stałych 6000 obr przy stałym momencie to może poszukać czegoś dedykowanego? Szlifierki kątowe z regulacją obrotów i stałym momentem zaczynają się od około 600zł...
Wytrzymać wytrzyma. Do tego zmniejszasz prąd i moc. Tylko piszesz że silnika ma 4600W prąd ciągły przy 36V to 100A więc nijak ma to się do podanej mocy. A przy 60V i 45A to będzie miał 2700W. Ale większy moment obrotowy.
Masz wzór i sam sobie odpowiedz. Moc silnika = moment obrotowy * obroty
i teraz skoro przyspieszenie to moment obrotowy to dlaczego w/w mają porównywalne osiągi? Honda powinna dużo wolniej przyspieszać bo ma prawie 100 Nm mniej przecież? To wsiądź do jednego i drugiego i porównaj odczucia... to porównanie miałoby sens gdyby przyspieszanie odbywało się w tym samym zakresie prędkości obrotowych silnika. Moment obrotowy wynika...
Jedynym rozsądnym wg mnie rozwiązaniem będzie zmiana zasilania w domu na 3-fazowe. Nie jest to ani przesadnie drogie, ani bardzo skomplikowane organizacyjnie, ZE nie robią teraz przeszkód. Silnik 1-fazowy do napędu takiej maszyny to raczej nieporozumienie.
Bez kalibracji się nie obejdzie. Po zmierzeniu mocy z mojego przykładu wyliczasz moment obrotowy ze wzoru I=P/f, gdzie I - moment obrotowy [Nm] f - prędkość obrotowa [1/s] P - moc na wale [W]
Czy bez falownika (silnik wpięty bezpośrednio do sieci) też jesteś w stanie zatrzymać? Jeśli tak to silnik do wymiany. Jeśli z podłączonym falownikiem zatrzymuje się przy niskich prędkościach, to objaw normalny dla falownika skalarnego (sterowanie U/f=const). Do tokarek stosuje się falowniki wektorowe, które utrzymują stały moment obrotowy.
Zapominasz o 2 ważnych rzeczach - po pierwsze podczas pracy maszyny elektrycznej, prąd uzwojeń wpływa na strumień, a zmiana strumienia wpływa na prąd uzwojeń. Wszystko jest od siebie zależne. Po drugie - w silniku szeregowym nie rozpatrujemy regulacji prędkości obrotowej bo ta zależna jest od wielu czynników, tylko patrzymy na regulację momentu obrotowego....
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Kiedyś testowałem falownik Delta Electronics z serii VFD-C2000 na kruszarce do betonu. Z tego co pamiętam to koło napędowe ważyło około 5 ton. Porównanie było z bezpośrednim załączeniem z sieci w trójkącie. Podczas pracy na falowniku po autotuningu, przełączeniu w heavy duty i pracy w wektorze udało mi się rozpędzić napęd kilka sekund szybciej niż z...
Ale ten silnik ma maksymalny moment obrotowy (210Nm) już przy 1750 obr. i utrzymuje się do prawie 5 tyś obr. Mam w rodzinie A4 z takim silnikiem tylko, że w wersji fabrycznej 163KM i w dolnym zakresie obrotów nieporównywalnie lepiej sobie radzi niż silniki wolnossące o podobnej mocy. http://obrazki.elektroda.pl/9850060800_1...
W którą stronę to musisz policzyć? Czy mając dane silnika musisz obliczyć moment jaki bęben otrzyma, czy mając dane bębna i zasypu musisz obliczyć moment jaki ma dostarczyć silnik ?
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Tematów o robotach i ich napędach jest mnóstwo. Najpowszechniej są używane silniki z wycieraczek samochodowych, lub jeszcze chętniej z wkrętarek akumulatorowych (kompletny zespół napędowy z regulacją i przekładnią). Serwa to silnik DC z przekładnią i czujnikiem położenia (potencjometr) w jednej obudowie. Serwa są różnej klasy. Od kilkudziesięciu gram...
Kiedyś, chyba nawet na elektrodzie, widziałem projekt wózka pomagającego chyba ładować i rozładowywać worki z węglem. Napędzany chyba wkrętarką. No nie wózek, ale podnośnik nożycowy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Próby można zrobić na wkrętarce - czy sobie poradzi z tym zadaniem. Mimo wszystko konstrukcja jest znacznie inna......
Przecież silnikiem nie hamuje się na półsprzęgle, więc dlaczego miałoby ono powodować jakieś nadmierne zużycie sprzęgła? Sprzęgło podczas hamowania silnikiem przenosi dokładnie taki sam moment obrotowy, jak podczas przyspieszania.
Mogą być TSM - 1 i M611 ustawiony na 2,5A Swoją drogą to nie za małej mocy ten silnik jak na krajzegę, tym bardziej, że wysoko obrotowe mają mały moment.
Z tego co pamiętam ze szkoły to powinno być tak: Jeżeli cięzarek waży X to naciska na podłoże z jakąś siłą Fx żeby go podnieść trzeba tą siłę conajmniej zrównoważyć. O ile dobrze pamiętam to to będzie: Fx=masa*przyspieszenie_ziemskie i wyjdzie w niutonach. Teraz należało by policzyć jaką siłę rozwija silnik przy takiej średnicy kółka: 500mNm=0,5Nm....
Wiutam, Witam wszystkich! Mam taki problem. Musze obliczyć moment obrotowy silnika krokowego majac takie dane: Srednica wału to d=5mm , ciężar który jest zawieszony na wale ma m=50g . ale to nie jest ważne jaki to silnik. Istotne jest tu tylko to, iż wał tego silnika wykonuje ruch obrotowy jednostajny (czyli o stałej wartości, ale w przypadku przyspieszania...
Temat może stary ale komuś może się przydać, najlepszym rozwiązaniem będzie tu zbudowanie prostej skrzynki (wiertarki) z silnika który masz i dorzucenie biegu (przerzutki w skrócie) z przełożeniem 1:2 i wajcha zazębiająca wałek z drugiego silnika (prędkość obrotowa wzrośnie ale moment obrotowy spadnie o 50%) tylko przy tym silniku i tak nie wykorzystasz...
Przedmowca ma racje, dużo naciągaczy jest :) ale znalazłem coś takiego http://restelectronics.com/motorcontroll... i to ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nas...
W jaki sposób?
Czy jest jakiś wzór, którym byłbym w stanie obliczyć potrzebny mi moment obrotowy? M=F*r czyli iloczyn siły i ramienia na którym działa ta siła. Pewnie można by wyliczyć jaki moment jest potrzebny do podnoszenia rolety, zaglądając do środka i mierząc wymiary i masy , ale to obliczenie nie uwzględnią tarcia, zdarzało mi się mierzyć moment potrzebny...
Jest jeden sposób - falownik. Krótkotrwale (do ok. 30s) możesz przeciążyć silnik (w zależności od porducenta o 30-50%)
Zobacz czy nie rozjechał sie (wyzerował) parametr IbrA w menu Parametry - aktywny hamulec silnika (nie taki jak opisał przedmówca tylko centralka hamuje silnikiem - daje przeciwny właściwemu ruchowi moment obrotowy) .
Zacząć trzeba od doboru silnika hydraulicznego. Dla obrotow 150/min pewnie najlepszą opcją byłby silnik gerotorowy lub ewentualnie jakis zebaty. (powinny byc stosunkowo tanie) Mamy kilka typów silników ale do glebogryzarki najbardziej odpowiednie będą silniki gerotorowe: - nisko i średnioobrotowe - stosowane do napędów jazdy, napędów urządzeń roboczych...
Chodzi mi dokładnie o moc tego silnika. Właściwie parametrem to określającym nie jest moc silnika a moment obrotowy. Musisz założyć sobie potrzebną siłę jaka ma działać na element który ma się przesuwać wzdłuż prowadnic. Następnie przeliczyć (w zależności od zastosowanej śruby) jaki moment obrotowy jest potrzebny. Musisz też pamiętać że im silnik krokowy...
Moment obrotowy silnika zależy od prądu... ale może przy 12V prąd był za mały, bo opór rozrusznika przeszkadzał?
W tym napędzie regulacja momentu obrotowego jest od 0 do 99 co jeden. Im większa wartość, tym silnik pracuje z mniejszym momentem obrotowym. Ustawiłem dzisiaj moment obrotowy na 10, czyli powinno pchać praktycznie z pełną mocą, i wyłączyłem funkcję antyzgnieceniową. Zobaczę, jak się teraz będzie zachowywać. Jeżeli moment obrotowy będę miał taki wysoki,...
Nie ma problemu. Wstaw zawór dławiący i ograniczysz tak prędkość obrotową, moment obrotowy się nie zmieni.
tak sie nie liczy przelozenia przekladni srobowej wyjdzmy od tego, ze ciezar ktory chcesz podniesc to 5 kg... wiec ok 50 Nm... przelozenie przekladni wylicza sie ze stosunku z2/z1 gdzie z1 - krotnosc slimaka (w twoim przypadku 1) z2 - liczba zebow slimacznicy... biorac pod uwage ze slimacznica na pewno ma >30 zebow masz przelozenie przynajmniej 1:30......
Napięcia się nie pobiera. Napięcie się przykłada, a w konsekwencji pobiera się prąd. Jeśli masz za małe napięcie, silnik ma zbyt mały moment obrotowy, mniejszą prędkość, za to bierze więcej prądu. Wkrętarka nie będzie miała siły, a zmuszona do pracy, będzie się grzać. Lepie wtedy użyć ręcznego wkrętaka.
Hm... jaką silik będzie miał siłę? Chyba chodzi ci o moment obrotowy.... Moment zależy od ramienia jakiech chcesz zastosować. Parametry na które powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze silnika to: moc predkość obrotowa napięcie pracy (żebyś potem mię maił problem z wysterowaniem/ zasileniem go)
Moment wytwarza silnik nie koła. Odpowiedź to dowolny nawet 1Nm wystarczy. To tylko kwestia przekładni i zakładanej prędkości.
witam technika jazdy ma duzo do spalania ale również odcinki na jakich porusza sie auto im krótsze i czestsze tym gorzej proponuje najpierw udać sie do ASO na podłaczenie do Actii, moze masz uszkodzoną lambde lub jakiś czujnik sprawdzić trzeba świece i przewody WN sprawdz dokładnie przy jakich obrotach silnik ma maksymalny moment obrotowy i staraj sie...
Witam, problem jak w temacie. buduję slider fotograficzny po którym będzie jeździła na specjalnym wózku lustrzanka. Podstawa w zasadzie jest już zbudowana teraz kwestia wprowadzenia tego w ruch. Jaki silnik krokowy będzie najodpowiedniejszy?? przenoszenie napędu poprzez pasek zębaty. Jaki moment obrotowy powinienem wybrać? Założenie jest takie, by slider...
Sugeruję rozwiązanie. Mniejsze obroty znamionowe silnika = większy moment obrotowy. Zamiast przekładni ślimakowej, przekładnia hipoidalna (ponad 30% większa sprawność, mniej idzie w ciepło).
Witam, zastanawiam się, w jaki sposób zwiększyć moment obrotowy ( nie moc) silnika andoria s 301d. Może jakieś pomysły?
Witam Gdy silnik osiąga moment obrotowy 3-3.5 tys., gaśnie ale nie zawsze. Auto nie ma problemów z odpalaniem, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Co może być nie tak?
Hej Stoję przed problemem wyboru odpowiedniego silnika do swojego robota. Co prawda robot nie jest jeszcze w pełni skonstruowany ale już potrzebuje silników. Czy ktoś zna wzory na obliczenie momentu obrotowego silnika. Proszę o pomoc.
1,1 kW to sam się ledwo kręci ;) ;) Żartuję :) To po prostu nie jest moc która by urywała wałki ;) Za to Wan AW to już klamot :D Ale i wałek ma stosownie gruby ;) Zmierzałem do tego, że silnik mający 2800 obrotów ma dwa razy mniej biegunów niż silnik 1400 obrotów, co za tym idzie 2800 ma dwa razy mniejszy moment obrotowy od silnika 1400 obrotów (pracującego...
Niestety wygląda że silnik zakończył żywot, nie powinien dać się zatrzymać ręką. Kwestie wielkości przepływu, byłyby istotne gdyby silnik nie osiągał pełnych obrotów. W tym wypadku, pompa wytwarza ciśnienie nominalne, więc silnik powinien obracać się, zachowując moment obrotowy. Czyli wyjąć, rozebrać, zweryfikować, lub wysłać do regeneracji.
20 ton to bardzo duża siła. Hydraulika się tu spisuje lepiej. Łatwiej ją kontrolować, regulując ciśnienie. Jeżeli upierasz się nad silnikiem elektrycznym, to rozwiązaniem jest prasa śrubowa. Ramiona można połączyć obręczą z zębatką. Silnik można zamocować tak, by obracał zębatkę. Dobierając wielkość ramion i obręczy można je dopasować tak, by moment...
Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
Jaki ma moment obrotowy silnik elektryczny 12V/3A, 6000 obr/min ?
Jeśli mamy stabilny prąd przez silnik to mamy stabilny (dosyć) moment obrotowy na osi. Coraz więcej papieru oznacza zwiększanie średnicy. Czyli promień, czyli wzrasta ramię - jeśli moment na osi jest taki sam to wzrasta siła naciągu taśmy. Aby siła naciągu była stała to moment na wale powinien spadać wraz ze wzrostem średnicy rolki. Prędkość to sprawa...
Trzeba wziąć pod uwagę charakterystykę silnika a zwłaszcza generowany moment obrotowy. Diesel ma z reguły duży moment przy niższych obrotach i skrzynia projektowana pod inny silnik może tego nie wytrzymać. Dużo „zmot” Uazów z ropniakami cierpiało na awarię układów przeniesienia napędów.
Witam Sprawa jest następująca: Mam silnik indykcyjny klatkowy trójfazowy o mocy 85W. Jest to specjalnej konstrukcji silnik z przekładnią. Problem polega na tym, że z racji pewnych ograniczeń klienta i popełnionych przez niego błędów nie ma możliwości zastosowania silnika o większej mocy ze względu na gabaryty. Niestety aplikacja, w której ma pracować,...
Przy takich obrotach to tylko i wyłączeni silnik z reduktorem. Tak wolne silniki elektryczne raczej nie istnieją.
...Parametry silnika pneumatycznego: Obroty: 18-93 Moc 1.9HP czyli 1.45KW Moment obrotowy: 41.6Nm ...wedle katalogu SEW wystarczyłby wtedy silnik 0.25KW z przekładnią... Wedle praw fizyki ponad 0,4kW nie doliczając strat przekładni. http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C...
do czego ten silnik moment zależy od prędkości obrotowej i mocy
2. Dodatkowo zastanawiam się nad mocą samochodów. Przykładowo jeżeli wg producenta wynosi ona 100 KM co to tak właściwie oznacza? Czy jest to moc całkowita czyli tyle zostanie zamienionej energii w proporcjach 40% kinetyczna 60% cieplna. Czy może oznacza to że te 100 KM tylko energia kinetyczna a pozostałe 60% czyli 150 KM to energia cieplna. Na koniach...
moment obrotowy silnik moment obrotowy obliczyć moment obrotowy silnik
blokada klawiatury panasonic uszczelniacze zaworowe kolektor toyota corolla
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Opel Zafira A: Różnice wyświetlaczy 03A i 03B Zabezpieczenie elektroniki pieca ekogroszek przed uszkodzeniem