Więc moment obrotowy spada ponieważ opory są większe i tylko dlatego.? Liczy się charakterystyka momentu i praktycznie dla każdego silnika spalinowego jest ona inna. Na to jak wygląda charakterystyka momentu danego silnika ma wpływ mnóstwo czynników. Na zdjęciach charakterystyka silnika 2.0TDI i jakiegoś silnika benzynowego - wygląda na silnik z turbiną....
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Przy tym przebiegu diesel nie ma sensu. A przy jakim ma sens? Wiekszym - tak , ale tylko nowy. Ale nowy jest z reguły o 20% droższy od benzynowego więc gdzie tu sens? Diesel za 20 tys może mieć 200-400 tys. km. Myślisz , że będzie tańszy w utrzymaniu na dużych przebiegach? Właśnie go zamortyzował poprzedni właściciel, a następny bedzie miał na głowie...
witam poszukuję charakterystyki uniwersalnej do silnika benzynowego (może też być diesel), marka dowolna. wykres M[Nm]=f(w[1/s]) oraz ge[g/kWh]=f(w) lub M=f(n[obr/min]) oraz ge=f(n) Najlepiej gdyby miał parametry: 6 (lub 8 ) cylindrów, pojemność 3-4l, moc ok 200-300KM, moment obrotowy powyżej 300Nm Mile widziane też inne silniki za pomoc dziekuje
trzeba zauważyć że najczęsciej dla silnika jest podawana moc max. a dla silnika benzynowego z turbiną ta moc jest przy ok 5000-5500 obr\min. więc żeby te 75 kg przesuwać w czasie 1s. to trzeba na moc poczekać o wiele dłużej. więc trzeba patrzeć na charakterystyke i porównać dwa silniki przy tej samej liczbie obrotów np. może się okazać że jakiś diesel...
predkosc 12tys dla silnikow modelowych to malo bo w samochodach modelarskich osiagaja do 66tys (zaraz poleca teksty ze glupoty gadam ale o tym koles w telewizji sie wypowiedal ktory siedzi w tym i sie zna b.dobrze na tym) a 12tys dla nowego 2suwowego "scigacza" to norma..i wiele razy to slyszalem bo kumple owymi jezdza...z ludzimi w dziedzine elektroniki...
Witam, wszystkich i Wesołych Świąt oraz Nowego ROKU życzę. Witam zwolenników wszelkich niekonwencjonalnych metod pozyskiwania energii a w szczególnosci przeciwnikow twierdzacych ze wszystko to NIE DZIALA !!! Pisze to po przeczytaniu całosci postów! Jako PODSUMOWANIE I pisze do tzw przeciwnikow, którzy niczego nie spróbowali zrobic , malo rozumieja...
Mam problem.Musze obliczyc moment obrotowy pewnego silnika spalinowego,czy da sie to zrobic bez specjalistycznych urzadzen??
W szkole na lekcjach fizyki wprawdzie nie spałem, ale mam kilka (może i banalnych) wątpliwości, które ktoś miły mógłby rozwiać, a oto i one: 1)Czy można domowym sposobem zbudować prowizoryczne coś pozwalające na orientacyjne zmierzenie z małą dokładnością momentu obrotowego silnika? 2)Jeśli silnik ma dany moment obrotowy, powiedzmy 1Nm i zamontuje na...
Kolega ma poloneza caro+ na monowtrysku i ma dziwna przypadlosc . autko dodaje nagle gazu gdzies tak do 4tys i potem spadaja i jest ok.Co jakis czas obroty ida w gore a po dojsciu do 4tys spadaja i chwile jest dobrze .Czasami pol dnia nie wystapi ta dolegliwosc a czasem bardzo czesto.Czy to silnik krokowy czy jakis czujnik ktory nim steruje ?? pozdrawiam...
.......A dieselek z definicji ma wiekszą masę koła zamachowego, czyli wiekszy jednostkowy moment obrotowy.........
Jak w automacie zrobisz "strzał ze sprzęgła" lub podcięcie ręcznym w zakręcie? Tego typu pojazdy mają być toporne niczym offroad-ówki jednocześnie zachowując niską masę i "sterowność", a cały pic polega na wyczuciu maszyny i umiejętnościach kierowcy. silnik benzynowy Fiata 1.4 T-Jet 150 KM Zastanawiałeś się ile ten silnik wytrzyma w takim pojeździe?...
Trzeba brać pod uwagę nie moment obrotowy na wale korbowym silnika, choć on też jest ważny, ale moment na kołach samochodu przekazany poprzez skrzynię biegów i most (dyferencjał). Na biegach 1-3 mamy mniejszą prędkość obrotową na wyjściu ze skrzyni, co za tym idzie większy moment, na 4 przeważnie 1:1, na 5 i ew. 6 już tzw nadbieg, czyli wyższe obroty...
Witam. Dla tych którzy ewentualnie śmiali by się z SDI powiem tak: Mam Ibizę SDI 64 KM a znajomy Vectrę 115 KM chyba 1.6 albo 1.8. Jechaliśmy w trasę obaj załadowani po brzegi i przy wyprzedzaniu nie miał ze mną żadnych szans, nie był w stanie dotrzymać mi kroku. Wyprzedził mnie dopiero na drodze ekspresowej kiedy moje możliwości skonczyły się na 155...
Osobiście odradzałbym. Nawet jeśli połączysz silnik ze skrzynią to to auto będzie koszmarnie jeździło, bo skrzynia jest zaprojektowana do silnika benzynowego, nie diesla (inny zakres obrotów i inny moment obrotowy)
Diesel ma większy moment obrotowy. Więc poradzi sobie sprawniej. Ale dla zadnego z tych silników nie jest to jakieś wyzwanie.
Twój styl jazdy można śmiało nazwać sportowym. Wspólczesne silniki są dość elastyczne więc tak po prawdzie nie ma jakiegoś sztywnego punktu zmiany biegów. Ale jest zasada że dla silnika (szczególnie benzynowego) bardziej szkodliwa jest jazda na niskich obrotach, dlatego nie polecam jazdy poniżej 2000rpm (szczególnie na 4 czy 5). Jeżeli zależy ci na...
Tak, są silniki benzynowe które już przy tych obrotach mają spory moment obrotowy i dają możliwość płynnego przyspieszania. Np 1.8 GDi Carisma.
witam niedawno przerabiałem taki układ, mam obecnie skrzynie dzika, skrzynię poloneza i silnik benzynowy maszynowy ok 10hp wszystko połączone sprzęgłem malucha. jak do dzisiaj nieźle się sprawuje. Witam. ja ze swojej strony powiem, że montowanie silników benzynowych w pojazdach takich jak ciągnik jest niezbyt rozsądnym rozwiązaniem chociaż by z względu...
Diesle mają z natury większy moment obrotowy niż benzyniaki. Dlatego benzynowy szarpie, bo musiałbyś podnieść znacząco obroty. Przypuszczam, że z litrowym silnikiem w jakimś Yarisie zupełnie nie da się tak jechać.
Benzynowy silnik od 126 ma zbyt mały moment obrotowy. Pompa zadusi go po przesunięciu dźwigni rozdzielacza.
W niektórych nowszych modelach jest na wyposażeniu przełącznik trybu jazdy (eko, zima, sport). W obecnych samochodach to nie tylko zmiana charakterystyki mocy silnika, ale też i zmiana charakterystyki działania układu hamulcowego, wspomagania kierownicy, a w samochodach premium także charakterystyki zawieszenia (wysokość, tłumienie). Dzięki elektronicznie...
Popieram przed mowce. Jechałem 130 konnym dieslem i do setki troszkę gorzej idzie od 1.8t, lecz aż tak bardzo tego nie odczujesz lecz od 110km/h w górę 1.8T wprost miażdży tego diesla. Teoretycznie diesle mają mocny moment obrotowy przy niskich obrotach, lecz zwracam uwagę iż 1.8t jest jednym z nielicznych silników benzynowych które max moment obrotowy...
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo? Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego. Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 :) potrzebują wyższych obrotów żeby...
I tak jednymi z najlepszych silników są turbodiesle Nie jednymi z najlepszych tylko najlepszymi, ponieważ mają najwyższą sprawność, a silniki wankla mają podstawową wade - uczelnienie wirującego tłoka, poza tym te silniki mają bardzo mały moment obrotowy. Dlatego stosuje się je w samochodach, które pokonują duże przebiegi - autobusy, ciężarówki a i...
Jeżeli podrasowywać silnik to tylko pod względem momentu obrotowego. Dobrze by było gdyby jego wartość maksymalną przesunąć tak, aby był osiągany przy niższych obrotach i dążyć do tego aby jego charakterystyka przebiegała możliwie płasko, jak w silnikach wysokoprężnych. W silnikach benzynowych jest to praktycznie niewykonalne. Ale raczej sie należy...
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Nigdy w zyciu diesel nie jest wytrzymalszy. A odczytywanie stanu licznika to juz kompletna bzdura. Zeby rozwazyc ten problem nalezaloby okreslic liczbe obrotow walu korbowego ktore wykonaly oba silniki do zgonu. Wg mnie liczba ta jet zblizona ale przy ekstremalnych obciazeniach jednak lepiej wypadaja benzyniaki. Zreszta sam fakt wykorzystania obu silnikow...
Mimo wszystko polecam diesla. Nie są one wcale tak drogie w naprawach a po za tym pamiętaj, ze 'robią" one znacznie większe przebiegi od benzynowych. Tak jak wcześniej pisałem palą o 2 litry ( przy tej samej mocy silnika ) mniej od benzynowych. No i ten spory moment obrotowy który uprzyjemnia jazdę. Poszukaj Seata 1.9 tdi a będziesz zadowolony
Maksymalny moment obrotowy dla danego silnika jest podany czasem nawet jest wykres momentu nic nie trzeba wyliczać. Co do momentu hamowania silnikiem wystarczy porównać przyspieszenie przy rozpędzaniu na danym biegu z przyspieszeniem (zwalnianiem) przy hamowaniu silnikiem. W automatach jest tzw żeglowanie. Czyli właśnie nie odłączanie silnika by spalanie...
Silnik passata 1.9 D ma sporo większy moment obrotowy niż benzynowy poloneza, a jak dasz paski przed skrzynią to jeszcze sporo wzrośnie i skrzynia długo nie pożyje tymbardziej że nowa zapewne nie będzie. Oczywiście nie padnie odrazu ale długiej żywotności nie wróżę, lepiej zastosować mocniejszą skrzynię np z uaza, lublina, avia, robur itp ewentualnie...
No i teraz ustalmy jakie parametry ma ją wpływ na sprawność jednostki napędowej, a jakie na dynamikę pojazdu. 1). Masa jednostki napędowej i masa całego pojazdu. 2). Sprawność jednostki napędowej. W przypadku benzyniaka jest to 28-35% w przypadku diesla 35-45%. Oczywiście w przypadku skomplikowanych konstrukcji silników benzynowych sprawność jednostek...
nie chce osiągać dużych przyrostów mocy i momentu obrotowego chce doładować silnik ciśnieniem 0.3bara tak żeby nie musiał być odprężany
Już chyba rozumiem, ale dla pewności zadam pytanie aby to zweryfikować. Mamy silnik Diesla i benzynowy o takich samych pojemnościach, średnicach tłoka i skokach tłoka. W silniku Diesla, gdy tłok jest w górnej pozycji, szczelina pomiędzy tłokiem a ścianką komory spalania jest mniejsza niż w silnikach benzynowych, a więc jest mniejsza komora spalania....
Potwierdzam. Najmniejsze zużycie jednostkowe paliwa przez silnik benzynowy jest w okolicach max. momentu obrotowego. Największy moment obrotowy nie występuje przy maksymalnej mocy, którą uzyskujemy dopiero przy prawie maksymalnym otwarciu przepustnicy. Aby uniknąć dalszych nieporozumień, powinniśmy uzgodnić co rozumiemy przez dławienie przepustnicą...
Z tego co się orientuję, to w przypadku agregatów prądowych zwykle moc silnika musi być 2-krotnie większa od mocy prądnicy np. 5 KW - silnik 10 KM ( przelicznik ten dot. głównie silników benzynowych). Z uwagi tej, iż dysponuje Pan silnikiem diesla informuję, że silniki te mają większy moment obrotowy i w/w przelicznik może się różnić.
Mam pytanie Jaki przyrost mocy,momentu obrotowego można by uzyskać na silniku benzynowym 2.0 16V 150 KM przy takich przeróbkach i czy to wogóle ma sens???. Zastosować 4 przepustnice zamiast jednej-przepustnice sterowane linką. *Dorobić kolektor ssący z 4 oddzielnymi kanałami dla każdego cylindra *Każdy cylinder zyskuje swoją przepustnice+filtr *Przepustnice...
Witam, jakiś czas temu nabyłem samochodzik marki Smart z uszkodzonym silnikiem. Chciałem wykorzystać skrzynie półautomat do innego pojazdu typu SAM ożeniony z innym silnikiem benzynowym Ma to być kompaktowa mini ładowarka. Kwestia połączenia skrzyni z silnikiem nie jest problemem, co sama automatyka skrzyni. Posiada on komputer odczytujący czujnik indukcyjny...
to jest diesel , nie benzyna , silnik benzynowy w samochodzie( civic) kręci max 7000 obrotów , silnik 1,9 diesel Vw passat 5000 obrotów , tu nie o ilość obrotów ale o moment obrotowy mi chodzi , teoretycznie z 3 można startować , jak pisałem wczesniej w poście to sprzęt do taniego lansu jest silnik 9 konny dla mnie wystarczający :)
Ibiza była dobra ale miała pewne minusy. Według mnie samochody 3 drzwiowe mają ładniejszą stylistykę ale nie napisałem przecież że to jest wymóg. Przecież Clio, Punto i Alfę robią 5 drzwiowe. Miałem samochód Diesla i oczywiście to prawda co napisałeś ale nie wziąłeś pod uwagę pewnych warunków. Silnik Diesla mniej pali i ma większy moment obrotowy ale...
Witam. Mam pytanie odnośnie jednostek benzynowych. Jak wiadomo ludzie modyfikują silniki by podnieść moc i moment obrotowy. Czy jest możliwe zmodyfikować silnik na przykład z 400KM na 150KM i również spaść z momentu obrotowego odpowiednio w celu zmniejszenia konsumpcji paliwa takiej konstrukcji i zwiększenia żywotności części/silnika jako całości? Bardzo...
Podstawowe parametry Fiat Marea Weekend 2.0 20V 147KM wyprodukowany 1997 Pojemność skokowa 1998 cm3 Typ silnika benzynowy Moc silnika 147 KM przy 6100 obr/min Maksymalny moment obrotowy 186 Nm przy 4500 obr/min Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC Liczba cylindrów 5 Układ cylindrów rzędowy Liczba zaworów 20 Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1 Średnica cylindra...
Rzuuf znów się wypowiadasz i znów gadasz głupoty.... czy utrzymując prędkość 160km/h wykorzystujesz cały czas 100% mocy silnika? Raczej nie, do utrzymania prędkości potrzebujemy tylko jakiejś części z tego. Hmm... mój samochód ma bardzo zbliżone parametry silnika jak ten opisywany75kW i 150Nm momentu obrotowego (tak, zbieżność przypadkowa, tylko mój...
Witam wszystkich. Problem stanowi zbyt niskie ciśnienie w układzie hydraulicznym wiertnicy (max 160bar, potrzebne max. 200bar), powodujące problemy z wierceniem (zatrzymanie świdra w trudnych gruntach). Wiertnica do geotechniki, średnica świdra 110mm, głębokość wiercenia aktualnie do 10m. Układ wygląda następująco: -silnik benzynowy Lifan 13kW, max....
A czemu benzynowy silnik? Jest tyla fajnych starszych wysokoprężnych wolnossących i doładowanych które z elektryki mają zasilany tylko wyłącznik w pompie "stop". Jeśli napęd będzie przekazywane przez dwie skrzynie to masz biegów masę, wykorzystujesz najbardziej ekonomiczne obroty silnika a prędkość w czasie pracy zmieniasz tylko biegami. Pompy wtryskowe...
Takie pomysły się stosuje powodzeniem. Większość myśli, że moc silnika jest najbardziej istotna. Jak myślisz dlaczego tak jest większość jest w błędzie ? Teraz nie ma większego znaczenia czy samochód rozwija max prędkość 170 czy 250, i tak nigdy lub prawie nigdy nie jeździ się z takimi prędkościami maksymalnymi. Zgadza się przecież jeździmy po drogach...
O ja Cię.... A wiesz, że to zależy od obciążenia auta np? Pod wiatr jest inaczej, z teściową wewnątrz jeszcze inaczej.... Oj nieszczęśniku ja swoją teściową pochowałem. ::D A teraz poważnie najniższe spalanie silnik ma przy takich obrotach gdzie moment obrotowy jest najwyższy ( wykres charakterystyki zewnętrznej silnika się kłania ). Co do ekonomicznej...
Może sie powtarzam ale jest tak: Moment obrotowy = przyspieszenie Moc = prędkośc maxymalna. Inna sprawa że ludzie rzadko wykorzystują moc maxymalną i rzadko kręcą silniki benzynowe do 6000obr, czyli tam gdzie mają swoje osiągi. Diesel ciągnie od dołu i ma niby lepsze przyspieszenie. Ale to g... prawda Golf 1,9TDI ma taki sam moment jak VR6 benzyna i...
Puntem 1.3MJ codziennie robię ~140km i nie odczuwam zmęczenia, choć na trasę nie polecam (ale robiłem nim trasy po 300-500km bez problemu, i piękne w nim jest to że trasę 400km zrobię bez problemu w obie strony bez wizyty na stacji benzynowej). Z jednym z czym się zgodzę - tempomat to super sprawa, ale kompakt z silnikiem 100KM jest absolutnie wystarczający...
Ciekawa dyskusja... Troszkę namieszaliście, popatrzcie na wykresy z hamowni, jak wyglądają krzywe momentu i mocy. Moment obrotowy, wpływa bezpośrednio na przyspieszenie auta, moc silnika wpływa na maksymalne prędkości osiągane przez to auto. Dlatego auta seryjne stroi się pod moment obrotowy, z dwóch powodów. Auto porusza się w cyklu mieszanym, często...
Witam. W moim przekonaniu również najlepszym wyjściem było by zastosowanie przekładni do napędzania generatora. Stabilizacja częstotliwości była by wtedy o wiele prostsza. Moc to nie wszystko, ważny jest również moment obrotowy a wątpię czy nawet duże pojemnościowo silniki mają moment obrotowy bliski maksymalnemu przy tak niskich jak zakładane obroty....
Znacznie łatwiej rusza się samochodem z silnikiem Diesla niż benzynowym. Ja sam po przesiadce z dość mocnego Diesla (kompakt 320Nm) do benzynowego (Focus 1.6) mam wrażenie jakbym ruszał z 2-3 biegu. Chyba chciałeś napisać turbo diesla z wolnossącym benzynowym. Ten pierwszy 2,0TDCI ma maksymalny moment obrotowy przy 1750 obr./min, a ten drugi 1,6 benzyna...
Przy wtrysku wielopunktowym paliwo jest podawane niemal wprost w gniazda zaworów dolotowych, natomiast w monowtrysku paliwo musi przejść przez cały kolektor (i to cykl pracy silnika decyduje o tym do którego cylindra ono trafi). W sekwencyjnym MPI każdy cylinder otrzymuje indywidualnie dobraną dawkę paliwa. Grupowy MPI jest podobny do SPI ale i tak...
moment obrotowy silnika moment obrotowy silnika krokowego moment obrotowy silnika indukcyjnego
lexia sterowniki interfejsu klocki hamulcowe wymiana wsparcia toshiba
grafik pracy excel grafik pracy excel
Wymiana przewodu jonizującego w Viessmann Vitopend 100 Naprawa radia samochodowego Carminat - gdzie?