Witam. Mam taki problem, potrzebuję dokonać pomiaru momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik indukcyjny w czasie rozruchu (bez obciążenia). Sprawa wygląda następująco: mam silnik indukcyjny sprzęgnięty poprzez momentomierz tensometryczny z prądnicą prądu stałego. No i tutaj pojawia się problem, gdyż momentomierz ten mierzy moment skręcający wał...
Eksperymenty z elektromagnetyzmem rozpoczęły się we wczesnym XIX wieku, pod kierunkiem naukowców takich jak Michael Faraday. Pierwszy działający silnik elektryczny został wynaleziony przez Thomasa Davenporta w 1834 roku. Wykorzystywał on prąd stały (DC) i posiadał nieruchomy elektromagnes jako stojan do stworzenia nieruchomego pola magnetycznego. Rotor...
Jaka moc silnika i zastosowanie?. Silnik -180W Aplikacja -Stół obrotowy Z twojego pytania wynika że chcesz ograniczyć jedynie moment na wyjściu (silnika). A moje pytanie jest czy wiesz po co to robić, czy wiesz co się dzieje w przypadku gdy urządzenie napędzane ma większy moment hamujący niż silnik mam moment napędowy? Tak, znam charakterystykę momentową...
To jest ogólny wzór na wyliczenie momentu znamionowego z mocy silnika indukcyjnego. Ogólny oznacza, że dla różnych typów silników indukcyjnych wyliczenie momentu znamionowego z tego wzoru będzie obarczone mniejszym lub większym błędem. P = 0,37 kW T = 2,5 Nm. Pojęcie przenoszenia mocy, momentu obrotowego i prędkości w ruchu obrotowym wiąże fizyka....
Manipulowanie poślizgiem silnika indukcyjnego jest jednym ze sposobów regulacji jego prędkości obrotowej. Zatem: poprzez zmianę częstotliwości, Poprzez zmianę częstotliwości regulujemy prędkość obrotową silnika, ale to nie poślizg odpowiada za tą zmianę a właśnie zmiana częstotliwości. zmianę napięcia zasilania, dodanie rezystancji dodatkowej wirnika...
Witam, poszukuję praktycznych informacji na temat metod wyznaczania momentu rozruchowego, momentu krytycznego oraz prądu rozruchowego silnika indukcyjnego. Na sieci jest sporo informacji na temat tych parametrów ale nie udało mi się znaleźć informacji na temat jak je wyznaczyć. Posiadam stanowisko hamowni wyposażone w dobrej klasy momentomierz oraz...
Silnik indukcyjny pracujący jako prądnica (z falownikiem) może się sprawdzić. Można tym sposobem zapewnić stabilizację obrotów albo stabilizację momentu. Czyli sterować tym jak hamulcem, aby zrobić wykres charakterystyki drugiego silnika. Oczywiście będzie jeszcze potrzebny czujnik momenty obrotowego opomiędzy wałami tych dwóch silników. Można też ten...
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Moc silnika to moment x prędkość obrotowa. Teoretycznie silnik powinien stanąć gdy moment hamujący będzie większy/równy momentowi napędowemu silnika dla danej prędkości obrotowej. A to już zależy od mocy silnika. Są też jeszcze takie zjawiska ograniczające Vmax jak wytrzymałość uzwojeń silnika i inne szczegóły budowy. A poza tym pewnie ma na to wpływ...
Silnik BLDC można potraktować jak komutatorowy DC - przełączanie uzwojeń zachodzi przy określonych położeniach kątowych tak aby moment obrotowy był zawsze w tą samą stronę (i w miarę stały). Silnik DC (komutatorowy) nawet bez zasilania daje SEM na wyjściu, proporcjonalną do prędkości obrotowej (cewki poruszają się w polu magnetycznym). Ta SEM nie jest...
W wirniku klatkowym zwarte pręty nie są wykonane równolegle do wału wirnika. Ze względu na pewne zalety zachowany jest niewielki kąt. Nazywa się to skośnym wirnikiem. Przewody wirnika są skośne z następujących powodów: Przede wszystkim, aby zapobiec zjawisku Cogging (moment zaczepowy) – Jest to zjawisko, w którym, jeśli przewody wirnika są proste,...
ostatnio zastanawiałem się dlaczego sprawność silników elektrycznych zależy od obciążenia. Czytałem artykuł na ten temat odnośnie silnika indukcyjnego, jednak nie było tam żadnych wyjaśnień. Moje wyjaśnienie jest takie,że skoro sprawność to stosunek mocy wyjściowej na wale do pobieranej mocy elektrycznej, to w przypadku silników AC wynika to z obecności...
to i ja elgregor bede miał pytanko wiem co to jest czoper i rozumie jego zasade działania, ale nie rozumie kiedy silnik oddaje energię do układu spowrotem. to znaczy w jaki sposób hamuje się silnikiem żeby oddawał enrgię do układu? czy to jest wynik indukcji na uzwojeniach silnika przy hamowaniu prądem stałym? Nie, przy hamowaniu prądem stałym energia...
Regulacja napięciowa prędkości obrotowej silnika indukcyjnego ma bardzo wiele wad. Podstawowa jest taka, że silnik straci swój znamionowy moment obrotowy. Przy napędzaniu wentylatora nie ma to większego znaczenia ponieważ obciążenie jest mniej więcej stałe i po wyregulowaniu obrotów nie będzie się znacząco zmieniać, dzięki temu silnik nie utknie. Do...
Pytanie do wesmar: Mam silnik indukcyjny z uzwojonym wirnikiem. Ma 3 pierścienie i 3 uzwojenia. Wykorzystuję go jako prądnicę podłączając 12V prądu stałego na 2 z 3 pierścieni. Próbowałem łączyć na 3 ale nie ma zadowalającego efektu. Na czym polega problem: otóż poprzez niesymetryczne rozmieszczenie pola magn. w wirniku występuje efekt wzbudzenia prądu...
Bez sprzężenia zwrotnego z prądnicy tacho czy czujnika obrotów silnik szeregowy będzie się rozbiegał bez obciążenia nawet niskim ustawieniu mocy na regulatorze. Zwykła regulacja mocy triakiem może jest dla szlifierki wystarczająca, ale nie mówmy że jest to regulator obrotów czy momentu. Przekładnia raczej wskazana, bo silniki komutatorowe uzyskują znacznie...
Silnik jest 1720rpm dla 60Hz i już jest skojarzony w Δ. Powyżej 60Hz przy zasilaniu falownika z jednej fazy zacznie spadać moment obrotowy. Jest to normalny objaw. Można bawić się w metodę 87Hz ale trzeba mieć falownik zasilany z 400V Jeśli tak to jaki, bo mam falownik 2200 W na 230 V, A jaki to falownik kolega posiada ? Producent, typ, model ?
Nie rozumiesz co to moc i moment obrotowy. Podsumowując. 0,37kW nie zastąpi 0,55kW bo jest słabszy - mniej energii w czasie... Nawet gdyby miał 100 razy większe obroty. 0,37kW przy 2800rpm to 1,26Nm na wale silnika, po reduktorze o i=30 masz na wyjściu 37Nm do dyspozycji. 0,55kW przy 1400rpm to 3,75Nm na wale silnika, po reduktorze o i=15 masz na wyjściu...
Witam. Kolego ssr kondensator w silniku to nie Prima Aprilis (napisałeś sporo bzdur). Trochę teorii. W pralkach automatycznych stosowane są w zasadzie dwa typy silników: 1. Silniki indukcyjne klatkowe z kondensatorem pracy, 2. Silniki komutatorowe szeregowe prądu przemiennego (tzw.uniwersalne) Silniki wg.1 zbudowane są z dwóch uzwojeń,fazy głównwj i...
Witam!! Według mnie to powinno wyglądać tak jak na schemacie poniżej, mostek przed transoptorem spowoduje generację przerwania w każdym półokresie zasilania. Niestety ten rodzaj regulacji nie nadaje się do sterowania silników indukcyjnych ponieważ w takich silnikach o szybkości obrotowej decyduje częstotliwość prądu zasilającego. Jakkolwiek podłączenie...
Witam! Mam praleczke beko wbf 6005c ponoc prosty sprzet jedno pokretlo i dwa guziki,mam taki problem ze jak wloze do pralki np 2 reczniki wazace ok 1kg to pralka pierze-obraca beben i wiruje-problem pojawia sie gdy wsadze np 4-5 recznikow o wadze ok 3kg -po zalaczeniu danego programu i wcisnieciu start po nabraniu wody silnik probuje obrocic beben ale...
twierdzi ze wyrabiają się tryby oraz panewki, a panewki ciężko znaleźć Panewki można dorobić. Wymaga to tokarki i tokarza, oraz odpowiedniego materiału (mosiądz, brąz). sądzicie, że udało by się do tego dospawać końcówkę? Nie spawamy nic do wałków silników! Jakikolwiek odbierający moment wałek łączysz z końcówką silnika na łagodny wcisk i blokujesz...
Tranzystory o wysokiej ruchliwości elektronów (HEMT) oparte na azotku galu (GaN) oferują doskonałą charakterystykę elektryczną i stanowią ważną alternatywę dla tranzystorów MOSFET i modułów IGBT w aplikacjach do sterowania silnikami w systemach o wysokim napięciu zasilania i wysokiej częstotliwości przełączania. Poniższy artykuł koncentruje się na zaletach...
...jest ciut za duża przy manewrowaniu Jeśli problemem jest manewrowanie kosiarką, to może tanim i dobrym rozwiązaniem jest dokupienie kosy (podkaszarki) elektrycznej? Wtedy kosiarką o średnicy koszenia 38cm będziesz utrzymywać łatwo dostępne większe fragmenty trawnika, a za pomocą mniejszej kosy te bardziej skomplikowane i trudniej dostępne obszary....
Akurat stwierdzenie że od pralki Polar i 6-cio pinowy nię określa jednoznacznie co to za silnik ale wygląda na współczesny - szeregowy (w odróżnieniu od starych indukcyjnych z kondensatorem) Mam problem z ustawieniem obrotów silnika od pralki Polar (6 Pinowy). Wszystko podłaczyłem lecz działa on na najwyzszych obrotach Jako że to silnik szeregowy to...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Czyli silniki indukcyjne ze szczotkami najczęściej są spotykane w małych urządzeniach o małej mocy np(wiertarki miksery) a silniki asynchroniczne są montowane w urządzeniach gdzie wymagana jest większa moc - czyli silnik 3f? Najprawdopodobniej silnik od kompresora 1,1KW jest silnikiem asynchronicznym klatkowym? Nie całkiem. Silniki ze szczotkami, spotykane...
Przede wszystkim do zaprojektowania prawidłowo takiego napędu potrzebne są założenia (dane do opracowania regulatora prędkości obrotowej). - zakres regulacji obrotów - ze sprzężeniem czy nie - zakres stabilizacji nastawionych obrotów w funkcji obciążenia - moment rozruchowy - moment znamionowy Nie da się zmienić obrotów w szerokim zakresie tylko potencjometrem...
Przypadek (f1n = 50 Hz, Mkn = 40 Skn = 0,06, n = 950 obr/min): w tym przypadku, moment obrotowy wyniesie 0,06 * 950/50 = 0,912 Nm Przypadek (U1n = 0,9 U1n, f1n = 1,1 f1n): w tym przypadku, moment obrotowy wyniesie 0,06 * 1045/55 = 0,972 Nm Przypadek (U1n = 0,8 U1n, f1n = 1,2 f1n) w tym przypadku, moment obrotowy wyniesie 0,06 * 1140/60 = 0,99 Nm Przypadek...
Witam. Widzę piotrekk,że teraz się rozumiemy. Oczywiście bez prądnicy tacho silnik nie będzie pracował.Zmieniając ujemne sprzężenie zwrotne możemy zmieniać prędkość obrotową silnika.Ale związane jest to z momentem obrotowym silnika.Im silniejsze sprzężenie zwrotne tym sztywniejszy silnik.To znaczy,że przy dużych zmianach obciążenia obroty nie zmieniają...
W wersji taniej, a uniwersalnej gdy chodzi o wielkości mierzonego momentu sugerowałbym nie stosowanie czujników indukcyjnych, lecz optycznych (fotodioda - fototranzystor, lub jeden transoptor szczelinowy) i zwykły potencjometr sprzęgniety z wałem obciążenia. Tutaj cały trik - do obciążenia silnika (np. prądnica) mechanicznie podłączamy coś jak wahadło...
Ta i to wszystko i tak nie pomoze. To jst do silnikow komutatorowych a nie idnukcyjnych. Niekoniecznie. Jeśli silnik jest obciążony stałym momentem (mniejszym od znamionowego) można po prostu regulować napięcie na zaciskach silnika. To najprostszy schemat (bez miękkiego startu itp). Układ zbudowany na jego podstawie wykorzystałem swojego czasu do regulacji...
Otórz w prostych układach prędkość obrotową czasem reguluje się właśnie opóźnieniem załączenia triaka. -> submariner dobre hasło wgoogle to "poślizg silnika klatkowego". Osobiście miałem do czynienia z regulatorami obrotów wentylatorów i pomp zbudowanych w oparciu o regulację fazową. Nawet przyzwoicie działąło, jednak do napędu maszyny, w której stałość...
Przy takim małym silniku (0,18 kW) to taki falownik dostaniesz za kilkaset złotych (niecały 1000zł, może taniej). Lecz jak kolega mówił - przy takim małym momencie obrotowym moc silnika może być za mała i nie sprosta Twemu przeznaczeniu. Zastanawiam się, czy nie taniej by Cię wyszło zakup przekładni? Może na sam początek średnica koła pasowego inna?
Jakoś w dokumencie podanym w lince nie widzę modelu: RS-550SF ...:cry: ... więc o czym tu dyskutować :?: obok obrazka silnika jest: Data Group: 622 Code: 1112060 Weight: 1.0000 Decsription: RS-550SF-6035 czwarty wers "mówi" że nota opisuje mój silnik Pozdrawiam Niestety. W pierwszej ramce niby jest napisany Twój model, ale w tabeli poniżej już go nie...
sp3ots - dzięx bardzo; jak widzę jest to regulator dla silników komutatorowych - obawiam się jednak, iż ich trwałośc jest za niska dla moich potrzeb. Myślałem raczej o jakimś silniku bezstykowym, indukcyjnym lub krokowym. Jak napisałem wyżej używam teraz wiertarek, z silnikami komutatorowymi właśnie - "padają jak muchy" (cytat z Seksmisji) i to nie...
Moc jakiegokolwiek silnika można podnieść na dwa sposoby: 1. Zwiększyć obroty zachowując stały moment obrotowy. 2. Zachowując te same obroty zwiększyć moment obrotowy. Z drugiej strony moc silnika trójfazowego wynosi N=√3•U•I•cos`... W każdym przypadku masz do dyspozycji 400V czyli trzeba by "sprawić", żeby przez...
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Witam, Witam. Od razu zaznaczam, że w tematyce elektroniki jestem kompletnie zielony. Potrzebuję silnika, a właściwie motoreduktora który będzie służył do napędzenia prasy śrubowej. Moment obrotowy jaki chciałbym uzyskać na wyjściu to minimum 3Nm. Prasa musi mieć stałą prędkość posuwu 10mm/min, a więc silnik musi utrzymywać stałe obroty niezależnie...
Bardziej po naszemu: Żeby silnik się obracał, musi zaistnieć siła ktora będzie ciągnąć wirnik. Taką silą w silniku indukcyjnym, asynchronicznym klatkowym, jest wirujące pole magnetyczne, wytwarzane przebiegiem trójfazowym w uzwojeniu stojana, indukujące prąd w uzwojeniu tworzonym przez klatkę wirnika. Pojedynczy przebieg daje moment oscylacyjny - nie...
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
To zgadując (bo inaczej się nie da): górny sygnał to sygnał częstotliwości podawanej na silnik, a dolny (niebieska linia) to prędkość. Do momentu "T" prędkość jest ujemna (względem zera znacznika "2"), i widać że częstotliwość spada, silnik zwalnia (od chwili "T"), prędkość przechodzi przez "0" (i wtedy jest najmniejsza częstotliwość), po czym znowu...
Pytanie o moc silnika jest z gruntu bezsensowne Mając dane: masę przedmiotu, wysokość i czas interesuje nas tylko i wyłącznie moc a nie moment obrotowy. Moment możemy uzyskać dowolny odpowiednio manipulując przekładnią. Kluczowa jest MOC i OBROTY PRACY. Silnik z przekładnią od wycieraczek mógłby się sprawdzić pod warunkiem zastosowania dodatkowej przekładni...
Witam. Zwiększając częstotliwość bez zwiększenia napięcie zmniejszamy moment obrotowy. A wtedy obciążenie może zatrzymać silnik. By do tego nie doszło stosuje się sterowanie proporcjonalne U/f=const.
Tylko zastanawiam się czy silnik komutatorowy o takiej samej mocy byłby mniejszy a przez to tańszy? A co z zasilaniem? Tych kosztów nie bierzesz pod uwagę? Poza tym jaki silnik komutatorowy? Prądu stałego czy przemiennego? Bo one się różnią. Poważnie się różnią. Oczywiście prądu przemiennego bo tak najłatwiej było by go zastosować zamiast indukcyjnego....
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
Owszem, są takowe sterowniki bram (raczej bliżej 400 zł) , np Proxima SB Display_P, Eldrim eLB11 i in. Z samej zasady sterowania będą miały mniejszą moc na wolnym biegu. Zwalnianie w sterownikach silników klatkowych indukcyjnych (a ogromna większość napędów 230V rolet i bram ma właśnie taki silniki) realizowane jest poprzez wycinanie na zmianę co drugiej...
Silnik który posiadasz to silnik indukcyjny, klatkowy ze zwojem zwartym. Aby regulować prędkość w szerokich granicach trzeba by było zastosować przetwornicę częstotliwości. Przetwornica jest bardzo kosztowna i skomplikowana dlatego nie stosuje się jej do małych silników. Regulator z Allegro jest regulatorem silników komutatorowych. Działa on na zasadzie...
Witam jeżeli chodzi o metody regulacji prędkości obrotowej silników indukcyjnych jest to temat rzeka :) Najbardziej rozpowszechnione są chyba metody z urzyciem przemienników częstotliwości (falowniki), te zkoleji dzielimy na skalarne i wektorowe, same wektorowe można znowu podzielić na DTC i FOC, czyli bezpośrednia regulacja momentu oraz z odwzorowaniem...
A gdyby tego IGBT zabezpieczyć diodą zenera wpiętą pomiędzy kolektor a bramkę? To nie jest dobre rozwiązanie. Nie wnikając we wzory teoretyczne problem jest taki: Moc od 0 do 560W (w zależności od nastawionego prądu w wirniku) musi być wyprowadzona na zewnątrz. Prawda, sama prawda, tylko prawda (czwartej prawdy już nie będzie). Najlepiej zastosuj rezystor...
witam, Pierwsze moje skojarzenie: silniki krokowe. Zdecydowane złe skojarzenie. To nie ten rodzaj silników. Jedynym silnikiem prądu przemiennego jest silnik indukcyjny - klatkowy - głębokożłobkowy . Lub uniwersalny , czyli mogący pracować przy prądzie stałym i przemiennym , to silnik komutatorowy szeregowy . Należy tylko mieć na uwadze fakt, iż silnik...
Witam. buszując po internecie znalazłem coś takiego jak twierdzi sprzedawca takie "cudo" zapewnia lepsza i wydajniejsza prace silnika indukcyjnego. Pisze bo interesuje mnie jak to działa i jak coś takiego zbudować, nie chodzi mi o "soft start" ale o przyrost moment obrotowego i wydajniejsza praca(jak to nie jest to samo). Dodam ze już nie raz spotkałem...
Witam. Poszukuje silnik do napędu przekładni. Do tej pory wykorzystywałem silnik napędu bębna ze staraj pralki BIO 663. Na silniku podana jest wartość 40 Wat - 400obr/min Niestety jest to moc na wale a z sieci ten silnik pobiera 160 Wat - stanowczo za dużo !!! W związku z tym poszukuje "jakiegoś słabszego zamiennika". Może ktoś z kolegów mi doradzi...
Miałem już nie pisać.. Rzuuf W transformatorach i silnikach indukcyjnych źródłem strumienia jest elektromagnes i dlatego szczelina powietrzna wpływa na zmniejszenie sprawności i mocy tych urządzeń. Silnik prądu stałego i prądnica synchroniczna działa trochę inaczej. 1 Źródłem strumienia magnetycznego mogą być magnesy stałe które nie pobierają energii....
Witam Mam pytanie czy zna ktoś może jakiś program dzięki któremu mógłbym wyznaczyć samemu charakterystykę mechaniczna silnika indukcyjnego? Chodzi mi tutaj o np. momentu obrotowego od poślizgu. Jest mi to potrzebne do pracy dyplomowej i nie chce za bardzo kopiować z książek. Z góry dziękuje za odpowiedz.
A co z kondensatorem w takiej sytuacji? Przecież przy zmienionej częstotliwości zmieni się jego reaktancja, a więc zmienią się kąty pomiędzy wektorami napięcia w fazach rozruchowej i pracy. Jeśli silnik miałby na stałe lub przez dłuższy czas pracować przy zmniejszonej częstotliwości i autorowi postu zależy na sprawności, należałoby rozważyć dokonanie...
3 fazy moim zdaniem są tutaj zbędne, jeżeli to jest wielkości wiaderka. Wg. mnie wystarczy jakiś mały silnik jednofazowy, np. komutatorowy 0,5kW i jakaś mała przekładnia. Możesz jeszcze sprawdzić, czy do napędzania tego (tych mieszadełek) wystarcza wiertarka. Zwykła wiertarka ręczna ma 500-700W i małe przełożenie. Do mieszadła można użyć jeszcze większego...
Tylko motoreduktor. Silnik zaprzęgnięty bezpośrednio do mieszadła, ze zredukowanymi aż tak nisko obrotami, straci prawie cały moment dysponowalny. Proszę sobie poszukać w necie wykresów zachowania momentu obrotowego silnika indukcyjnego z regulacją przemiennikiem częstotliwości. Motoreduktor można dość precyzyjnie dobrać korzystając ze zwykłego kontaktu...
Witam Forumowiczów. Otóż mam problem z rozwiązaniem zadania z maszyn elektrycznych, którego treść brzmi: Trójfazowy silnik indukcyjny pierścieniowy o danych PN=10kW, nN=1440obr/min, R2=0,02ohm, SmN=0,156, pracuje z włączoną w każdą fazę wirnika rezystancją dodatkową Rd=0,28ohm. Silnik jest obciążony momentem M=49Nm. Obliczyć prędkość obrotową silnika...
Moment obrotowy jest taki jak wyliczyles , nie ma tu nic dziwnego. Przejdz wyobraznia przez te parametry ktorych uzywasz do wyliczen i porownaj je ze stanem faktycznym (parametrami) rozruchu.
Z tego ci ja się orientuje, falownik zmienia częstotliwośc, a nie napięcie, wiec nie powinno chyba sie zmieniac razem z częstotliwościa? W przypadku silników indukcyjnych wyjściowe napięcie powinno maleć wraz ze zmniejszaniem się częstotliwości.
w takim przypadku silnik na brakującej "fazie" generuje dość duży prąd I prąd ten jest tym większy, im większe jest obciążenie(mechaniczne) silnika, i związany z tym obciążeniem, poślizg. Poślizg bowiem, jest warunkiem pracy silnika asynchronicznego. Niestety w tego typu pytaniach, często "kłania się", brak zrozumienia zasady działania tych silników....
Witam otóż mam taki problem Mam tramwaj 105N (większość w Polsce to zmodyfikowane wersje) I mam do niego dobrać napęd trakcyjny czyli silniki indukcyjne w sensie zmodernizować na papierze, mam obliczone opory całkowite ruchu pojazdu mam jego masę wymiary itp., wartości przyspieszeń i hamowań, z tym że nie mam pojęcia jak obliczyć moc jaką potrzebuję...
Witam, wywołano mnie tu "do tablicy", więc 'przyniosłem' tu to, co autor tego tematu otrzymał ode mnie - odpowiedziałem tam wyjątkowo - na PW: Zapis na tabliczce znamionowej wszystko wyjaśnia: podane tam dane dla częstotliwości napięcia sieci 100Hz implikują, iż jest to silnik zaprojektowany do tzw. "nadkręcania", czyli do pracy przy sterowaniu go z...
Od kiedy w trójfazowym silniku asynchronicznym indukcyjnym można sterować prędkością obrotową za pomocą zmiany napięcia? Z tego co mi wiadomo prędkość takowego silnika zależy tylko i wyłącznie od poślizgu, liczby par biegunów oraz częstotliwości. Napięcie ma w zasadzie wpływ na prąd i moment.
Silnik dc 98V;6,5A;3000obr/min napędza pompę zębatą. Chcę zastąpić go silnikiem 0,75kW;2850obr/min. Chodziło mi bardziej o potwierdzenie słuszności ,że moce silników ac i dc mają być 1:1 ,przez kogoś kto ma w tym temacie doświadczenie. Co do przewymiarowania silnika chcę mieć pewność ,że nie wdepnę na minę z powodu np. różnicy charakterystyki momentu...
Silnik to urządzenie indukcyjne. Podnosząc napięcie podnosisz prąd. To oznacza, że możesz nasycić rdzeń a wtedy będzie po driverze ULN2803.
A skąd wiadomo, że nie mamy do czynienia z silnikiem klatkowym? Akurat silniki klatkowe bardzo często wykorzystywane są do wentylatorów i da się w pewnym zakresie regulować ich obroty metodą fazową godząc się ze zmniejszeniem momentu obrotowego i sprawności. Dlatego właśnie fabryczne regulatory działają "odwrotnie". Pozycja 0 to wyłączony, zaś zaraz...
Spróbuj uzyskać na silniku indukcyjnym kilka prędkości wirowania. bez problemu - falownik sie kłania Do tego dochodzi ekonomia - redukowanie kosztów produkcji. Silnik komutatorowy o porównywalnej mocy to mniej żelaza i mniej miedzi. też nie, bo silnik komutatorowy to skomplikowany twór - komutator, szczotkotrzymacz etc Ok, nie zgadliście Panowie, punktów...
Witam, dorzuciwszy co nieco. Miałem kiedyś do czynienia z maszyna CNC do regeneracji sworzni kulistych, produkcji USA. Otóż we wrzecionie obracającym sie z maksymalną prędkością obrotową 25 tys. rpm. zastosowano silnik trójfazowy SYNCHRONICZNY o mocy 4kW chłodzony wodą (sic!), z łożyskami pneumatycznymi, i z rdzeniem ferrytowym.Oczywiście pracował tam...
Witam. Mam uszkodzony silnik pompy zmywarki i mogę kupić: a) pompę do zmywarki z takim samym silnikiem jak uszkodzony b) pompę do zmywarki z trochę innym silnikiem Oba silniki są indukcyjne klatkowe. W silniku z podpunktu "a" jest uzwojenie rozruchowe z kondensatorem oraz uzwojenie pomocnicze z starterem silnika w formie pozystora. W silniku z podpunktu...
A może Pan wszystkim wyjaśnić jaką moc na wałku będzie miał silnik 11KW napędzany falownikiem z f=3,5Hz? Nawet jeżeli nie 0,75KW a np 1.1 to i tak do potrzebnych 6KW trochę daleko. Kolego, nie znasz zasady działania falowników. Standardowy silnik indukcyjny posiada uzwojenie zaprojektowane do określonego napięcia i częstotliwości przy który pobiera...
Pokaż tabliczkę znamionową tego silnika, ew. oznaczenie typu. Jeśli to jest silnik komutatorowy, to można zastosować regulator z tyrystorem (lub triakiem). Jeśli to jest silnik indukcyjny, to są możliwe 2 rozwiązania: falownik lub przekładnia. Falownik jest drogi i daje stratę mocy, więc najlepszym rozwiązaniem jest przekładnia mechaniczna 1:2, do zrobienia...
Robiłem coś jakby serwo z użyciem silnika indukcyjnego 3 fazowego i falownika. Plus oczywiście enkoder i płytka z uC sterująca falownikiem. Silnik oczywiście był z motoreduktorem (przekładnia ślimakowa). Ale ja miałem inne zastosowanie. Wymagana była duża prędkość posuwu i moc (1.5kW). Ale wymagana rozdzielczość pozycjonowania była rzędu kilku stopni,...
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaki jest moment obrotowy silnika o tabliczce znamionowej zamieszczonej w załączniku. Nie posiadam hamowni, ani przekładni ślimakowej do badania momentu obrotowego.
(at)Bałdyzer Zatem oryginał. Odblokuj hamulec, ręcznie lub 24 woltami DC, połącz równolegle stojan z wirnikiem i do sieci z nim (ostrożnie, najpierw podłączyć PE !. Do krytyków tej opcji - to silnik prądu stałego, komutatorowy, skonfigurowany jako uniwersalny. Impedancja uzwojeń dla prądu przemiennego 50 Hz pozwala na to. Bo silniki indukcyjne są fajniejsze,...
Lepiej zastosować przemiennik częstotliwości ale to dość drogi interes. Chyba falownik "Falownik to urządzenie, które zmienia prąd stały na prąd zmienny z regulowaną wartością napięcia oraz częstotliwości. Przemiennik częstotliwości to urządzenie , które zmienia częstotliwość i napięcie prądu przemiennego w celu regulacji prędkości obrotowej i momentu...
Niby do 5kW można, aczkolwiek zawsze dobrze jest czasem zastosować jakieś ograniczenie prądu rozruchu, także ze względu na części mechaniczne (łagodniejszy rozruch i mniejsze oscylacje momentu obrotowego). Gwiazda/trójkąt odpada bo mamy tylko 3 wyprowadzenia, a silnik pewnie jest też fabrycznie w gwiazdę. Można oporowy albo tyrystorowy.
mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min Kompletnie nierealne, bez przekładni. Nawet przy użyciu falownika moment obrotowy takiego silnika będzie znikomy. Możesz zastosować bez przekładni dla takich obrotów wyłącznie silnik krokowy ze sterownikiem i generatorem...
Chodzi mi o to, jak ma działać silnik. Ale z tego, co sobie przypomniałem: w wirniku silnika indukuje się prąd proporcjonalny do pola magnetycznego i do prędkości poślizgu (to jest różnica prędkości wirowania pola i prędkości obrotowej wirnika). A moment siły jest proporcjonalny do iloczynu pola i prądu indukowanego w wirniku. Czyli, dla ustalonej wielkości...
Z moich obliczeń to gdy zwiększamy prędkość na wyjściu z przekładni moment będzie taki sam ale przy przekładni 3:1 moment wzrośnie 3x. A możesz pokazać te fantastyczne obliczenia? Jak przekładnią zwiększasz prędkość obrotowa to moment maleje idealnie w stosunku odpowiadającym przełożeniu przekładni a rzeczywiście jeszcze bardziej bo są straty. Jeżeli...
słneczko faktycznie grzeje, 1/5 konia to byl motor tzw " shadded pole" a 3/4 konia to "permannent split capacitor" i nie zjechal z 6.7 na 7.8 przy OBIZENIU napiecia a przy uzyciu tyrystorowego regulatora, ktory reguluje kat fazowy. Zamiast się opalac moze bys pomogl? CZEŚĆ alpher ! Jakbyś nie zauważył - to kieruję Cię do mojego postu powyżej, tam starałem...
chcial bym zrobic silnik ktory maksymalny moment obrotowy osiagal by przy predkosci ok 40 obr/min a maksymalna predkosc nie musiala by byc wieksza niz 90 obr/min.. chcialbym zeby mial uciag ok 5kg i zeby byl plaski... (ok 1-2 cm) chcialbym zeby nie zwalnial przy np chwilowym zwiekszonym obciazeniu. silnik ma byc na 12v myslalem o silniku bezszczotkowym...
witam silnik komutatorowy można sterowac np triakiem - napięciem/mocą, "indukcyjny" natomiast steruje się częstotliwością - właściwie to można, ale należy przy tym jednocześnie zmieniać napięcie, dlatego sie nie stosuje - zmniejszenie napięcia owszem pod obciążeniem może trochę zwolnic go, ale na biegu jałowym i tak będzie miał 2880obr/min, a moment...
Witam, ... A ponadto prędkość obrotowa silnika indukcyjnego klatkowego asynchronicznego wynika ze wzoru 60 * częstotliwość sieci podzielone przez liczbę par biegunów. ( minus oczywiście tzw poślizg zależny min od szczeliny magnetycznej pomiędzy wirnikiem a stojanem.) Prawda, ale prędkość obrotowa silnika asynchronicznego (w obr./min) nie jest daną rożnicą...
Witam, Witam! Piszę prace na temat napędu w pralce. Zatrzymałem się na doborze silnika napędowego. Silnik ma być na pewno indukcyjny klatkowy 3-fazowy, jednak jakiej mocy? to co ma być za pralka, czyżby dla pułkowej (wojskowej) pralni? Przecież w pralkach domowych używane powszechnie są silniki jednofazowe (z przełączaną ilością par biegunów) z fazą...
Witam, Kto mi w koncu wyjaśni jak zmienic uzwojenie? ilość zwoi i przekrój drutu? Kolego Brzyduś , to nie jest takie łatwe, by mając "prawie cały" asynchroniczny silnik indukcyjny zaprojektowany na daną wartość obrotów synchronicznych (ilość par biegunów - najmniej = 1), przeprojektować go na inne (niższe) obroty. Musi zostać spełnione kilka warunków;...
Ponieważ moc silnika (każdego) to iloczyn momentu i prędkości obrotowej.
Jeśli chodzi o zwykły silnik indukcyjny, to przy obciążeniu stałomomentowym (transporter, winda, jakaś maszyna) można zejść w okolice 5% znamionowych obrotów silnika przy zachowaniu rozsądnego momentu obrotowego. Poniżej wystąpi ryzyko utknięcia - silnik stoi (nic złego mu się nie dzieje). To tak z grubsza. Oczywiście są falowniki i układy sprzężenia...
Witam... Kolego sebart: 1. A czy wiesz po co w takich silnikach jest kondensator? Skoro chcesz go wyeliminować to chyba nie bardzo. Kondensator wprowadza przesunięcie fazowe między prądami w obu uzwojeniach. Przesunięcie to potrzebne jest do wytworzenia momentu obrotowego rozruchowego. Innymi słowy bez kondensatora silnik nie powinien ruszyć. 2. Jaki...
Witam! Dzięki za linka ("pomógł" poszło). Nie spodziewałem się, że ten nietypowy silniczek mógł być już omawiany na "elce" (i to całkiem niedawno). Dla zainteresowanych krótko napiszę o nim, bo we wskazanym linku jest tylko następny link do materiałów po rosyjsku (opis i przykładowy schemat układu elektronicznego zasilania tego silnika). Jak się okazuje...
> Co dla ciebie jest dużym podziałem krokowym ?? Taki, przy którym silnik nie będzie piszczeć. Czyli chyba znacznie więcej niż 1/32. > W ogóle dyskusja toczy się tu bezprzedmiotowo, co za silnik Odpowiednik indukcyjnego 20W. > , do czego, po co, Cichy napęd, niskie prędkości obrotowe ~500 obr/min. > jaki moment potrzebny, pewno rzędu 20mNm. > jakie...
Kit avt AVT2210 najprostrzy regulator 230V lub AVT1007. Nie takiego regulatora szukam. W temacie napisałem falownik. Szkam sterownika umożliwiającego płynną zmianę obrotów silnika indukcyjnego o mocy od 500W do 1000W, przy zachowaniu dużego momentu obrotowego.
Nie koniecznie silnik 5,5kW ma dosyć duży moment obrotowy nie umiejętnie urzytkowany może spowodować uszkodzenie klatki indukcyjnej wirnika. Może to powodować przegrzewanie sie silnika i znaczny wzrost poboru prądu. Ale tak jak wcześniej ci radzono sprawdz uzwojenia induktorem i sprawdz jakie jest obciążenie silnika w układzie trujkąta może się okazać...
Silnik podłączony w gwiazdę (konfiguracja 5kW), załączony, zwiększam obciążenie aż do zatrzymania wirnika, bezpieczniki (20A) nie wylatują, dlaczego ? Czy prąd nadal zwiększa się z poślizgiem po przekroczeniu obciążenia/poślizgu znamionowego (5kW) ? no to przy 100% poślizgu (wirnik stoi) jaki jest prąd ? Pogrzebałem i wykopałem że przy 100% pośluzgu...
Witam. Mam pytanie odnośnie opłacalności montowania soft startu w tokarce. Tokarka ma silnik 4kW 700obr/min , start i stop silnika odbywa się bardzo często ( nie ma sprzęgła odłączającego napęd wrzeciona). To włączanie i wyłączanie powoduje grzanie się silnika , częste spadki napięcia w sieci , no i na pewno przekłada się na większe rachunki za prąd....
...dlaczego tak właściwie dla niższych napięć jest niższa częstotliwość? bo opór cewki indukcyjnej zależy od częstotliwości i aby wymusić przepływ tego samego prądu przez cewkę przy większej częst. trzeba podnieść na niej napięcie. czy zaszkodziło by przykładowo raz na miesiąc dać mu np. 250Hz przez godzinę. Bo np. będę miał potrzebę użycia freza grawerskiego,...
Jak to w końcu jest? Silniki BLDC pojawiają się już od kilku dobrych lat w sprzęcie powszechnego użytku (np. AGD) a jest problem żeby zrobić to samo w przemyśle, przy zupełnie innym budżecie? W przemyśle nie ma żadnego problemu :lol: Pojedź do znajomego na wieś, jak zobaczysz coś co się nazywa krajzega to tam siedzi silnik bezszczotkowy o mocy kilku...
Daruj sobie te regulatory z allegro. Twój silnik to zwykły indukcyjny a w nim moment obrotowy spada do kwadratu z napięciem. Potrzebna Ci odrobinka teorii. Silnik działa jak transformator, przenosi energię im więcej go obciążysz tym bardziej będzie brał z sieci. Są też pewne prawidła co do silników indykcyjnych, jak unieruchomisz wał, to silnik jest...
Czy trzeba zastosować silnik indukcyjny z drogim falownikiem? Silnik indukcyjny z reduktorem (przekładnią). Falownik zbędny - nic nie piszesz o potrzebie regulacji obrotów. Jaka moc bedzie wystarczająca? Weź korbę i określ potrzebny moment obrotowy.