Silniki indukcyjne pracujące przy 50Hz mają max około 2800 rpm, a silniki szczotkowe (w omawianym przypadku z odkurzacza) są to wysokoobrotowe silniki 10000-40000 rpm (w zależności od typu). Można obroty obniżyć reduktorem (przekładnią). Przy niskim napięciu silnik ma mały moment.
Wzór Klossa określa moment w dowolnym punkcie ch-ki. A nie jak piszecie że tylko w stabilnej części. A i dane katalogowe - jak możecie pisać o pomyłce w katalogu jak wystarczy zajrzeć na podobny katalog innej firmy i co ? a no znowu coś nie tak... a potem wypisujecie na forum , jeszcze ktoś uwierzy:) Wzór Klossa: Jest on słuszny tylko dla starych silników...
OK Temat chyba do zamknięcia...
Hamowanie możesz jeszcze zmieniać poprzez połączenie (konfigurację) w gwiazdę w silniku hamującym (większa cewka = amperozwoje). Przez to ze jest to układ indukcyjny trzeba uwzględnić współczynnik cos Φ na danym obciążeniu. http://bcpw.bg.pw.edu.pl/Content/656/11m...
Standardowo podaje się prędkość obrotową w obr/min, a do tego wzoru powyżej potrzeba w radianach/s. Jeden obrót to 2*Pi a w minucie jest 60 sekund.
Silnik 5,5kW indukcyjny, standardowe obroty to 1450/min, mogą być wyższe (2800) albo niższe (950), ale 85% silników to 1450, zwłaszcza, że tu mamy do dyspozycji falownik. Istnieje pogląd, że silniki indukcyjne mają mniejszy moment rozruchowy od silnika DC, dlatego można rozważyć lekkie przewymiarowanie. Ale jeśli jest "gitara" (tak chyba tokarze mówią...
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaki jest moment obrotowy silnika o tabliczce znamionowej zamieszczonej w załączniku. Nie posiadam hamowni, ani przekładni ślimakowej do badania momentu obrotowego.
Witam! Przyjrzyj się wycieraczkom samochodowym do szyb, lub napędom elektrycznym do otwierania i zamykania okien, taka moc Ci wystarczy. Do tego może będzie trzeba dodać jeszcze 1 stopień redukcji obrotów - np. przekładnia łańcuchowa z trybikami od roweru. Materiał do budowy takiego napędu znajdziesz na szrocie, w cenie 1 czteropaka żywca. Regulacja...
Mz to moment znamionowy silnika indukcyjnego i tak użyłem go do 4 pomiarów. Dodano po 1
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Witaj. W takich napędach wentylatorów masz stosowane wentylatory z silnikami indukcyjnymi z "zacienionymi biegunami" "C". Nie posiadają one w swojej konstrukcji kondensatorów ani rezystorowej fazy pomocniczej do wytworzenia wirującego pola magnetycznego. Z reguły napędzają wentylatory i dzięki charakterystyki mechaniczej wentylatoró(moment rośnie z...
Witam Istnieje jakiś wzór którym można określić czas prawidłowej pracy silnika dla danego momentu biorący pod uwagę maksymalny prąd rozruchowy? Rzekomo odpowiedź to 1,6 ale czy ktoś wie skąd akurat taki wynik? Nie jest to wzór, tylko wymogiem normy silnikowej PN-EN 60034-1 jest przy sprawdzaniu silnika przez producenta jest to, aby silnik przeciążony...
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Otóż otwórzyłem plamitzera na 340-341 stronie i widzę charakterystykę momentu. Nie wygląda jak liniowa. I co chcesz projektować samochody elektryczne ? Patrzysz na charakterystykę i co widzisz ? Że to charakterystyka przy 50Hz/400V, czytaj rozruch silnika przy zasilaniu znamionowym co oznacza moment 2-3 razy większy niż znamionowy, prąd 6-8 razy większy...
której licznik rozłącza stycznik. A... silnik kręci się dalej. Słyszałeś o czymś takim jak moment bezwładności?
W silniku asynchronicznym nie jest to takie proste bo występują 2 przyczyny powstawania momentu jest to siła em transformacji i siła em rotacji. Obydwie sa przeciwstawne i zmienne w przebiegu funkcji. Po prostu im więcej się transformuje na wirnik napięcia tym wyższa jest jego prędkość obrotowa i częstotliwość i mniej się indukuje z rotacji bo częstotliwości...
> I tu jest problem - co ze startem? .... < Witam, Ze startem nie ma żadnych problemów. Moment rozruchowy silnika indukcyjnego jest większy od momentu znamionowego. Więcej Kolega znajdzie np. tu: http://www.neurosoft.edu.pl/akozioro/Ele...
Możesz wysłać do mnie przetwornicę, mam taką sprężarkę na próbę. Ale jak pisałem kiedyś podłączałem na moment sprawdzenia do falownika silników indukcyjnych tą sprężarkę chodziła ale się szybko grzała wtedy był uszkodzony oryginalny falownik który to uruchomiłem.
Silnik pierścieniowy ma mały moment rozruchowy przy zwartych pierścieniach.
Np matlab, ostatecznie dałoby się policzyć nawet w excelu. Wzór na moment w funkcji poslizgu znajdziesz w książkach, np "Maszyny elektryczne" A. Plamitzer strona 336.
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym polega moment elektromagnetyczny w silniku indukcyjnym i dostarczyć jakichś informacji na ten temat? Czytałem o tym w internecie, ale przyznam się, że niewiele rozumiem z tego co tam jest napisane. Mam napisać o tym referat do szkoły, a przepisywanie na kartkę bez zrozumienia jest bez sensu... Z góry dziękuję za...
Moment krytyczny silnika indukcyjnego 3-fazowego maleje o ok. 45 % przy pracy jednofazowej, w dodatku pozostawiając tylko kondensator pracy moment rozruchowy będzie mały, a pozostawiając rozruchowy (większy) naraża się silnik na nadmierne grzanie. Można dołączyć przekaźnik czasowy rewersyjny nastawiony na czas rozruchu, który rozłączy dodatkowy kondensator.
Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Witam ponownie. Po obejrzeniu zdjęć stwierdzam że - silnik jest na 500V/50Hz - czyli inaczej niż na początku przypuszczałem. Po zasilaniu go napięciem 400V uzyskasz co najwyżej 0,64 momentu znamionowego ze względu na obniżenie napięcia - moment silnika indukcyjnego maleje proporcjonalnie do kwadratu napięcia. Połączenie go w gwiazde nic nie da gdyż...
Ciężko będzie też uzyskać konkretny moment na postoju. Ale jeżeli koledzy potwierdzają że i zwykły AC daje radę to spróbuję. Pierwotnie i tak kupię silnik ACIM. Silnik indukcyjny przy sterowaniu wektorowym np. DTC może generować moment również przy zerowej prędkości obrotowej (zablokowany wał). Szybkość narastania momentu to np dla silnika 2.2 kW 1ms...
Sprawa wygląda tak. Wielkości wejściowe będzie to moment obciążenia max 17 Nm, a wyjściowe interesuje mnie prędkość kątowa silnika oraz wcześniej wspomniany moment elektromagnetyczny.
Mniejsza częstotliwość, mniejsze napięcie, mniejsza prędkość, stały moment
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
No tak, ale można sterownikiem mocy sterować prędkością silnika indukcyjnego jedno gazowego? Myślałem że w sprzęcie domowym najczęściej są stosowane silniki indukcyjne jednofazowe. Niertóre silniki indukcyjne współpracują z regulatorami fazowymi jako tako inne nie. W takim rozwiązaniu bardzo spada moment, więc wentylator daje sie regulować, ale np...
Jak na podstawie napięć i prądów mam ci wyestymować moment elektryczny? Robisz niepotrzebne tajemnice.
O jaki silnik pytasz? W założeniu dopuszczalne jest krótkotrwałe przeciążenie, dla silników indukcyjnych domyślnie ograniczone do czasu rozruchu silnika. Długotrwale przeciążenie silnika powoduje stały wzrost temperatury uzwojeń i w następstwie zniszczenie ich izolacji.
A silniki elektryczne np przy pile tarczowej? Silnik komutatorowy przy mniejszym napięciu pracuje na mniejszych obrotach i oczywiście z mniejszym momentem obrotowym. Silnik indukcyjny działa trochę inaczej, i może się uszkodzić. Ale powinien on mieć odpowiednie zabezpieczenia.
Niestety silnikami komutatorowymi można sterować jedynie regulując napięcie na szczotkach, przez co regulujesz jednocześnie prędkość i moment. Jeżeli zależy Ci na osobnym sterowaniu prędkością kątową i momentem, to musisz użyć silnika indukcyjnego. Przy użyciu falownika sterując częstotliwością regulujesz prędkość, a sterując amplitudą regulujesz moment....
To co zamontowałeś to właśnie fazowy regulator napięcia. Niby coś reguluje, a w zasadzie efekt mizerny. Te dźwięki, to właśnie moment kiedy triak nie "pali" symetrycznie. Lepszym byłby regulator z U2008, który posiada wyzwalanie dopasowane do obciążenia indukcyjnego.
Popatrz dobrze na charakterystyke mechaniczną silnika asynchronicznego. Jest coś takiego jak moment krytyczny. W pierwszej chwili czasowej, moment rozruchowy jest mniejszy od znamionowego, ale on rośnie osiągając wartość krytyczną (moment maksymalny), następnie maleje osiągając wartość znamionową przy znaminowym obciążeniu. Jest coś takiego jak przeciążalność...
Odchodzimy od tematu wątku Panowie :) Pragnę zauważyć że wraz z ilościa biegunów silnika indukcyjnego, rośnie moment obrotowy a spadają obroty. Czyli do wolnoobrotowych konstrukcji taki wielobiegunowy silnik byłby idealny, wystarczyłoby dodać małą, wysokosprawną przekładnie aby uzyskać owe 20rpm.
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Pewien znajomy podsunął mi taki schemat: http://mirley.firlej.org/regulator_obrot... Jednak to podobno do silników szczotkowych.Takie coś zadziała przy moim silniku? Sterownik fazowy, do silnika indukcyjnego nadaje się tylko przy założeniu że silnik jest o małej mocy (przyjąć można że nie większej niż 100W) i napędzającego pompę, wentylator...
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
Witam Mam problem ze zrozumieniem pewnego zagadnienia i to nie daje mi spokoju :D Opiszę mój problem na przykładzie silnika indukcyjnego: Jeśli w stanie ustalonym maszyny moment elektromagnetyczny wytwarzany przez silnik jest równy momentowi obciążenia, to dlaczego wał jednak się obraca (prędkość obrotowa jest różna od zera) ? Ogólnie rzecz biorą nie...
Hej. Przekładnia będzie przenosić zawsze większy moment niż ma silnik. Są sposoby liczenia metodą zastępczego prądu i zastępczego momentu - doboru silnika do obciążenia. Z silnikami prądu stałego szeregowymi daj sobie spokój tego raczej się nie montuje. Silnik indukcyjny jeśli nie potrzeba dużej precyzji to też będzie ok. Zawsze silnik, falownik bierzesz...
Oba silniki tego typu mają mały moment rozruchowy i można się obawiać, że nie ruszą bramy. W przypadku silnika od automatu nie zapomnij o kondensatorze - o fabrycznej wartości daje największy moment rozruchowy.
do: SAWEK101 BLDC ? - czy to nie tak teraz nazywają absolutną "nowość" czyli silnik synchroniczny napędzany z falownika ze sprzężeniem z nadajnika położenia oczywiście żeby z synchra nie wypaść ? Takich "nowości" to więcej jest: taki scroll nazywał się tak jakoś w 1935 G (Garret) i w Mercach (chyba) dawał niezłe doładowanie. z tymi scrollami na 100Hz,...
z tych rownan mozesz zamodelowac wlasny silnik, co ciekawe w pewnym sensie podobna krzywa momentu do np silnika indukcyjnego, ktory chyba o wiele wiecej, jest meczony w przez studentow zwlaszcza na wydzialach elektrycznych
Kolego Urgon masz oczywiście racje z tym całym sterowaniem PWM. Jednakże dla mojego silnika indukcyjnego 1 fazowego zmiana częstotliwości (na mniejszą) powoduje zmniejszenie prędkości obrotowej silnika, a mi własnie o to chodzi aby sterowac tym silnikiem płynnie od 50Hz do ok 10Hz. Najbardziej istotna zależność przy pracy silników indukcyjnych wykorzystywana...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Te 300W dałem z wyprzedzeniem. Fizycznie jest coś koło 100-150W, nie pamiętam dokładnie. Napędzana jest brama, czyli największy moment powinien być przy ruszeniu początkowym.
Z filtrem sinusoidalnym wiąże się spadek napięcia, więc nie do wszystkich zastosowań się to nadaje. ATX i tak prostuje napięcie więc nie ma sensu, silnik indukcyjny traci moment krytyczny z kwadratem napięcia.
Kolego "krawiec2002', na twój problem: "Chciałbym zmniejszyć obroty pompki CO Grundfos ups 25-60", otrzymasz z pewnością wiele uwag, tylko nie odpowiedzi jak to zrobić prosto, tanio i zapewnić wystarczający moment rozruchowy silnika indukcyjnego dwufazowego, zasilanego (napięciem 220V AC) jednofazowo z kondensatorem pracy (2,5uF) w drugiej fazie. Każde...
A skąd wiadomo, że nie mamy do czynienia z silnikiem klatkowym? Akurat silniki klatkowe bardzo często wykorzystywane są do wentylatorów i da się w pewnym zakresie regulować ich obroty metodą fazową godząc się ze zmniejszeniem momentu obrotowego i sprawności. Dlatego właśnie fabryczne regulatory działają "odwrotnie". Pozycja 0 to wyłączony, zaś zaraz...
Silnik ulega uszkodzeniu na skutek przegrzania uzwojeń, więc krótkotrwałe przeciążenie nie spowoduje uszkodzenia. Wszystko zależy jeszcze od konkretnej konstrukcji silnika, jednak zarówno silnik indukcyjny jak i DC są przegrzewane podczas rozruchu. Z tą różnicą że w indukcyjnym moment obrotowy jest nieliniowy, a w silniku DC maleje on wraz z obrotami...
Powiem tak: regulator napięcia można zastosować do regulacji wydajności wentylatorów i pomp odśrodkowych , ale nie uzyskamy tak dobrych efektów jak w przypadku przemiennika częstotliwości. Jest to poprostu tańsza alternatywa, która posiada wady i ograniczenia m in. znikomy moment rozruchowy. pozdrawiam
Witam, co do tego, że potrzebny ci będzie hamulec mechaniczny tzw. luzownik to nie ulega wątpliwości. Teraz następna kwestia piszesz o pozycjonowaniu zatrzymania. Napisz jakiej wielkości i typu jest silnik(moc, indukcyjny, synchroniczny), jakie urządzenie napędza(moment bezwładności) oraz jakiej dokładności zatrzymania potrzebujesz. Jeśli jest to silnik...
Tak wentylatory pokojowe o mocy do 100W . Masz te swoje silniki indukcyjne, w opisie wsio zgodne z prawdą.
Witam. Przerabiam napęd maszyny drukarskiej. Jest tam zamontowany silnik DC z prądniczką, ze sterownikiem sprzed 30 lat. Chciałbym go przerobić na silnik indukcyjny z falownikiem. Nie wiem tylko jak oszacować moc silnika indukcyjnego, tak by moment był taki jak w silniku DC? Moc silnika DC to 5 HP, czyli ok 3,7kW. Jaki jest moment na wale takiego silnika?...
Steruję silnikiem indukcyjnym klatkowym za pomocą falownika. Silnik klatkowy jest sprzężony z obcowzbudną prądnicą prądu stałego która pracuje w charakterze obciążenia. Jak zwiększać obciążenie (moment oporowy) dla silnika klatkowego. Za pomocą prądu wzbudzenia prądnicy czy prądem twornika ? Czy mogę prosić o ew. schemat ?
Jedynym rodzajem silnika jakim możesz sterować to silnik komutatorowy, szczotkowy w silniku indukcyjnym spali się uzwojenie.
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
A moment to czym rozwiniesz? Widziałeś wogóle silnik synchroniczny i dostrzegłęś czym sie różni od indukcyjnego i po co sie je stosuje?
Zamykam. Proponuję lekturę wydawnictw omawiających maszyny indukcyjne. Wszystkim wielkim znawcom silników i "impulsu" wyjaśniam, że "impuls" pochodzi tylko i wyłącznie od niesprawnego przełącznika, który nierównocześnie przełącza zasilanie. I przez jakiś krótki moment silnik pracuje na dwóch fazach. Przy właściwym przełączaniu z gwiazdy na trójkąt nie...
Dla tej mocy falownik jest tutaj jedynym rozwiązaniem, szczególnie, że jest to silnik asynchroniczny. Jakiekolwiek obniżenie napięcia zasilania zmniejszy moment proporcjonalnie do kwadratu napięcia, a więc znacznie, natomiast obroty niewiele spadną.
Witam, jak w temacie mam pytanie odnośnie pracy regeneratywnej silnika indukcyjnego. Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się, że jeżeli moment w danej chwili ma zwrot przeciwny do zwrotu prędkości, to ma miejsca praca regeneratywna, w związku z czym rośnie napięcie na szynie DC. To zgadzałoby się też z wykresem charakterystyk mechanicznych (praca...
6x większy moment przy tych samych obrotach skończy się zapewne urwaniem wału.
Bez sprzężenia zwrotnego z prądnicy tacho czy czujnika obrotów silnik szeregowy będzie się rozbiegał bez obciążenia nawet niskim ustawieniu mocy na regulatorze. Zwykła regulacja mocy triakiem może jest dla szlifierki wystarczająca, ale nie mówmy że jest to regulator obrotów czy momentu. Przekładnia raczej wskazana, bo silniki komutatorowe uzyskują znacznie...
Publikacje: M. Kaźmierkowski, A. Kasprowicz: Regulacja bezpośrednia momentu i strumienia silnika klatkowego zasilanego z falownika napięcia. Przegląd Elektrotechniczny 1994 nr 2 J. Mielczarek: Bezpośrednie sterowanie momentem (Następna generacja metod sterowania silnikiem). Przegląd Elektrotechniczny1995 nr 5 M. Kaźmierkowski: Porównanie metody sterowania...
Tsilnik = 9550 x 0,37 kW / 1400 obr/min = 2,5 Nm To jest ogólny wzór na wyliczenie momentu znamionowego z mocy silnika indukcyjnego. Ogólny oznacza, że dla różnych typów silników indukcyjnych wyliczenie momentu znamionowego z tego wzoru będzie obarczone mniejszym lub większym błędem. P = 0,37 kW T = 2,5 Nm. Jeśli na reduktorze zmniejszysz obroty 30...
Tylko motoreduktor. Silnik zaprzęgnięty bezpośrednio do mieszadła, ze zredukowanymi aż tak nisko obrotami, straci prawie cały moment dysponowalny. Proszę sobie poszukać w necie wykresów zachowania momentu obrotowego silnika indukcyjnego z regulacją przemiennikiem częstotliwości. Motoreduktor można dość precyzyjnie dobrać korzystając ze zwykłego kontaktu...
...jest ciut za duża przy manewrowaniu Jeśli problemem jest manewrowanie kosiarką, to może tanim i dobrym rozwiązaniem jest dokupienie kosy (podkaszarki) elektrycznej? Wtedy kosiarką o średnicy koszenia 38cm będziesz utrzymywać łatwo dostępne większe fragmenty trawnika, a za pomocą mniejszej kosy te bardziej skomplikowane i trudniej dostępne obszary....
Znalazłem od telewizora 100uF i kusiło mnie żeby podłączyć ale na którymś z kolei wyczytałem że to elektrolity więc odpuściłem. Nie wiem dlaczego ktoś je polecał na elce jako silnikowe. Czyżby taki narozrabiał w twoim przypadku? Znalazłem też rozruchowe 4uF. I tu już pokusa była wielka- połączyłem dwa równolegle i silnik ledwo ale ruszył. Przeczytałem...
A prawo Ohma będzie zachowane, bo wówczas Z nie jest stała. I o to własnie mam pytanie dlaczego Z nie jest stała? Rozumiem, że np.: przy połączeniu w gwiazdę mamy inną impedancją niż dla trójkąta, ale w tym przypadku raczej nie zmieniamy układu połączeń uzwojeń. Impedancja, a w szczególności reaktancja silnika zależy od częstotliwości, ale chyba również...
Adam1988 ma racje co do tych regulatorow,ale to tylko do silnikow jednofazowych a po drugie do silnikow pradu stałego,komutatorowych.Nieda sie niestety zastosowac tego typu regulatora do silnika indukcyjnego klatkowego np z kondensatorem bo stracisz moment i silnik Ci nieruszy.Bez zmiany czestoliwosci nieda sie zmienic obrotów takiego silnika.Jesli...
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
Oczywiście jeśli moment jest stały, to moc nie może być stała, bo zależna będzie od prędkości obrotowej. Przykład: śruby kół w samochodzie dokręca się momentem 10Nm. Jaką moc pobiera czy wytwarza taka śruba? Gdy już się nie obraca - to żadną, a przecież moment dokręcenia "pozostaje" w śrubie cały czas. ;) Jest pewna sytuacja, gdy silnik indukcyjny pracuje...
Licznik "tarczowy" jest rodzajem 2-fazowego silnika indukcyjnego prądu zmiennego, w którym moment napędowy jest iloczynem 2 strumieni magnetycznych (1- od cewki prądowej, 2- od cewki napięciowej) i cosinusa przesunięcia fazowego miedzy nimi. Taki licznik NIE DZIAŁA na prądzie stałym, więc musi być włączony po przetwornicy DC-> AC (50Hz).
Moim zdaniem robienie roweru na prąd to nie jest dobry pomysł strata kasy ;) na rowerze jeździ się dla przyjemności. Silnik indukcyjny jest lepszy od szeregowego gdyż ma stały moment przy każdych obrotach i ma większą sprawność tylko sterowanie jest droższe ;/
Pierwsze słyszę żeby stosować tyrystory zamiast triaków w regulatorach prądu przemiennego. Co by to dało? Możliwość niesymetrycznego napięcia, albo jedno połówkowego? Mogą być takie rozwiązania ze względów konstrukcyjnych ale nie w takim zakresie mocy i regulujący tak jak triaki. Silnik prądu przemiennego nie lubi takich rzeczy, a poza tym w takim wentylatorze...
Można to opisać inaczej, silnik indukcyjny ma swoją specyficzną charakterystykę momentu: https://obrazki.elektroda.pl/6433284500_... W czasach kiedy nie było falowników wektorowych po prostu było wiadomo że do niektórych obciążeń taki silnik się nie nadaje, zwłaszcza tych które wymagają wysokiego momentu do rozruchu albo moment się...
Dziekuje za odpowiedz, czy najprostszy falownik mozna zrobić z generatora napiecia sinusoidalnego przestrajanego od 0 do 100Hz, dalej przez przesuwniki fazowe i na wzmacniacze, dalej mozna wysterować tranzystory igbt, czy te tranzystory będa pracowały w klasie A, czy stosuje sie modulacje PWM i filtr dolnoprzepustowy Po co utrudniać sobie życie? Kup...
Witam przewaga silnika indukcyjnego pierścieniowego nad klatkowym jest taka że możemy włączyć rezystory rozruchowe w obwód wirnika i regulować moment rozruchowy. Jest to zaleta przy silnikach bardzo wielkiej mocy gdzie energoelektronika była by za droga i za słaba. Z takim rozwiązaniem spotkalem się w elektrowni wodnej "Żarnowiec" gdzie silniki indukcyjne...
Witam. Kondensator pracy w przypadku silnika 1f ma za zadanie wytworzenie wirującego pola magnetycznego w maszynie przy obciążeniu znamionowym. Przy rozruchu silnika aby moment rozruchowy był duży jest dołączony drugi kondensator rozruchowy dzięki któremu mamy w czasie rozruchu pole magnetyczne wirujące kołowe zapewniające duży moment rozruchowy. Bez...
Teraz to trudno ocenić czy dyskusja jest na temat wychwytu i jego konstrukcji czy sposobu jego napędzania. Jeśli mowa o wychwycie z postu #5 to myslę że trzeba obserwować jak działa/nie działa nagrać film i obejrzeć kalatka po klatce, spróbować zwiększyć moment napędzający itd. A jeśli mówimy o metodach napędzania to trzeba pamętać że te kasyczne znane...
Mowa o silniku indukcyjnym. Znasz charakterystykę momentu od obrotów? Przy zerowych obrotach (załączenie silnika) silnik ma jakiś moment na wale zwany rozruchowym Mr. Aby ruszył obciazenie nie może być większe od niego. Moment znamionowy jest większy i tutaj nie bardzo przydatny. Mn można obliczyć z zależności Mn=(9,55*P)/n, gdzie Mn-momnet znamionowy...
mój znajomy, który jak twierdzi "zna się trochę" na silnikach, zobaczył wykres prędkości, stwierdził, że skoro silnik ten pracuje przy "stałym momencie" to prędkość nie powinna spaść. Ale gdy obciążymy go zbyt dużym momentem to powinien "utknąć" i przestać się obracać. Witam, Twój znajomy rzeczywiście "trochę" się zna. W układach napędowych z silnikami...
Jaka moc silnika i zastosowanie?. Silnik -180W Aplikacja -Stół obrotowy Z twojego pytania wynika że chcesz ograniczyć jedynie moment na wyjściu (silnika). A moje pytanie jest czy wiesz po co to robić, czy wiesz co się dzieje w przypadku gdy urządzenie napędzane ma większy moment hamujący niż silnik mam moment napędowy? Tak, znam charakterystykę momentową...
Proponowałbym żeby zmieniła przełożenie przekładni z 20 do np. 60. Wtedy prędkośc synchroniczna silnika wyniesie 1500 obr/min, a moment wymagany na wale silnika trzykrotnie mniejszy. Przy takich parametrach bez problemu dobierzesz silnik o mocy 30 kW (SUg 225 M4).
Witam. Wiem że temat stary, ale może kogoś to jeszcze zainteresuje. O silniku asynchronicznym synchronizowanym można przeczytać, w książce Zbigniew Stein Maszyny Elektryczne. Jeśli chodzi o przykład zastosowań takiego silnika, to jedyna informacja jaką znalazłem w tej książce jest taka, że był on chętnie stosowany do napędu młynów, w których podczas...
Witam Czyli silnik na biegu jałowym niby pracuje poprawnie. A cały mechanizm nie ma jakiś dodatkowych oporów mechanicznych? Tzn. łóżyska .panewki. Warto sprawdzić pojemność tego kondensatora. Bo wnioskuję że jest to silnik indukcyjny jednofazowy. A czy silnik ma tylko problem przy starcie czy też stracił moment. Pozdrawiam.
Żeby zwiększyć moment rozruchowy korzystając ze zjawiska naskórkowości. Szczegóły w pozycji: "Maszyny elektryczne" Plamitzer.
Witam! P = Ms • ωs gdzie: Ms - moment na wale silnika (mechaniczny) ωs - prędkość kątowa silnika wyrażona wzorem: ωs = par biegunów. Założyłem, że mówimy o silnikach indukcyjnych. Przy regulacji częstotliwości mówimy raczej o momencie silnika a nie o mocy. Jeżeli Cię to zagadnienie interesuje, to napisz a postaram się odpowiedzieć....
elektromechanik Widziałeś projekt? Tam jest indukcyjny zasilany z falownika ABB. Tam jest potrzebny moment równoważny silnikowi 400W zasialnego z falownika z obnizoną częstotliwością.
Falownik wektorowy sie tu nie sprawdzi ze względu na miską predkosc obrotowa, bo rozumie ze przy tych 5-10 obr/min potrebny jest wysoki moment. Serwo taki moment zapewni, bo serrwo potrzyma moment nawet przy zerowych obrotach. Jedyne co by można zrobić na zwykłym silniku indukcyjnym to dołożyć falownik AB z serii 755, wiem ze on trzyma moment przy niskich...
Dobór i podłączenie jest proste, niestety bez tabliczki znamionowej silnika nie można Ci pomóc. A to dlatego, że nie wiemy na jakie napięcie jest silnik, nie mówiąc jaki to silnik (indukcyjny? klatkowy? z klatką podwójną? głębokozłobkowy? Ma mieć moment rozruchowy większy niż pracy?). Moc to tam jest podana w kW, ale napięcie jest ważne by dobrać odpowiedni...
Silnik to urządzenie indukcyjne. Podnosząc napięcie podnosisz prąd. To oznacza, że możesz nasycić rdzeń a wtedy będzie po driverze ULN2803.
Do zasilenia silnika jednofazowego można zastosować falownik zasilany jednofazowo tj. z 230V. Falownik musi mieć możliwość wyłączenia kontroli asymetrii (niektóre falowniki mają taką możliwość, np. LG). Silniki kondensatorowe napędzające wentylatory znakomicie pracują powyżej 10 Hz, a startują sprawnie przy kilkunastu Hz. Silniki z odśrodkowym wyłącznikiem...
Chodzi mi o to, jak ma działać silnik. Ale z tego, co sobie przypomniałem: w wirniku silnika indukuje się prąd proporcjonalny do pola magnetycznego i do prędkości poślizgu (to jest różnica prędkości wirowania pola i prędkości obrotowej wirnika). A moment siły jest proporcjonalny do iloczynu pola i prądu indukowanego w wirniku. Czyli, dla ustalonej wielkości...
Czyli mówiąc wprost, ze zwykłego zestawu silnik indukcyjny + pompa zrobiłeś niemal rakietę kosmiczną przez nieumiejętny opis sytuacji. Z dalszej dyskusji zrozumiałem też, że nie znasz charakterystyki mechanicznej maszyn indukcyjnych ani nie wiesz jak wygląda zależność poboru prądu od poślizgu. Napisz więc dlaczego stawiasz wymaganie ograniczenia prądu...
Można, oczywiście, nastawić b. wolne obroty, ale wtedy moment znacznie spada. Nie porównuj zabaweczki z może 5 przełożeniami do tokarki tej klasy. W tą Porębe złapał by w uchwut Twoją tokarkę i przerobił na wióry :D Reduktor pozwala tam zejść jak widzisz do 7.5 obrota na minutę. Moment na wrzecionie ma przy tym >25000Nm... Przy takiej rozpiętości przełożeń...
Albo można zastosować silnik indukcyjny i odpowiednie algorytmy sterowania wektorowego (można użyć do tego celu falownika - ma zaimplementowane odpowiednie algorytmy) , wówczas można uzyskać max. moment przy zerowej prędkości.
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
moment obrotowy silnika indukcyjnego zastosowanie silnika indukcyjnego sterownik silnika indukcyjnego
bezpiecznik zasilacza komputera sharan schemat wiązka lampowy przedwzmacniacz gramofon
klucz dynamometryczny kondensator dobroc
Jak uzupełnić ciśnienie wody w kotle gazowym? Lokalizacja bezpiecznika sondy lambda w VW Jetta 2011