W moim przypadku z kart katalogowych producentów silników, np. firmy EMIT, oczywiście w żadnej mierze nie neguję Twoich danych. Typów silników, mocy itp. jest na tyle, że pomieszczą różne wartości związane z poruszaną kwestią.
Antoni Plamitzer - Maszyny Elektryczne.
Prawie bez różnicy. Pobór mocy determinuje kompresor. A ponieważ to są silniki trójfazowe i jednofazowe z kondensatorami, to ich moment rozruchowy jest mniejszy niż trójfazowego. Co z tego wynika? To ze silnik silnik trójfazowy jest zdecydowanie lepszy.
To nie jest zwyczajna pompa odśrodkowa, szczelina między tym wypustem a wirnikiem spowoduje cofanie się wody i spadek wydajnosci. Powodem powstania korozji był pewnie zbyt długi przestój. Przetrzyj lekko papierem górną powierznię wirnika, tak żeby moment rozruchowy wprowadzał pompę w ruch, a podczas pracy ona już dotrze się sama. Szczelina miedzy wypustem...
Można podłączyć ale spadnie moc i moment rozruchowy po jakieś 40%. Chyba że podłączysz przez falownik.
Wzór Klossa określa moment w dowolnym punkcie ch-ki. A nie jak piszecie że tylko w stabilnej części. A i dane katalogowe - jak możecie pisać o pomyłce w katalogu jak wystarczy zajrzeć na podobny katalog innej firmy i co ? a no znowu coś nie tak... a potem wypisujecie na forum , jeszcze ktoś uwierzy:) Wzór Klossa: Jest on słuszny tylko dla starych silników...
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Do kolegi Toniego: nie rozumiem jakie znaczenie mają tu łożyska??? ewentualny minimalny moment rozruchowy jaki bedzie ustalony na początku i jaki moze wystąpić po pewnym czasie (zanieczyszczenia ) ... ewentualny minimalny moment rozruchowy jaki będzie ustalony na początku i jaki może wystąpić po pewnym czasie (zanieczyszczenia )
Wszystkie softstarty z jakimi miałem do tej pory do czynienia pozwalały na nastawianie przynajmniej napięcia początkowego i czasu narastania napięcia, można nastawić tak żeby moment rozruchowy był wystarczający.
Masz rację, przepraszam. Jest to kondensator pracy , nie rozruchowy. Utarło się nazywać go rozruchowym i popełniłem bezmyślnie błąd. Ma on zadanie nadać moment rozruchowy i podtrzymać pracę silnika przy oporach, w tym wypadku, wentylatora.
Silnik 5,5kW indukcyjny, standardowe obroty to 1450/min, mogą być wyższe (2800) albo niższe (950), ale 85% silników to 1450, zwłaszcza, że tu mamy do dyspozycji falownik. Istnieje pogląd, że silniki indukcyjne mają mniejszy moment rozruchowy od silnika DC, dlatego można rozważyć lekkie przewymiarowanie. Ale jeśli jest "gitara" (tak chyba tokarze mówią...
Tak czyli prąd rozruchowy będzie w okolicach 100A. W Twoim przypadku dobór przekroju będzie uzależniony od spadku napięcia, a duży procentowy spadek napięcia jest niedopuszczalny bo zmniejsza moment rozruchowy.
Dla ciebie jedyną istotną różnicą będzie mniejszy moment rozruchowy. Gorsza sprawność rzędu kilku, góra kilkunastu procent nie będzie istotna. Dla porównania parametry silnika 1 fazowego: http://obrazki.elektroda.pl/6927191300_1... Oraz 3 fazowego: http://obrazki.elektroda.pl/3523398200_1... Moment rozruchowy 3 fazowego...
Przykładowo wybieram sobie prądnice o mocy 5kW, która potrzebuje 200 obrotów a moment rozruchowy wynosi 3,5NM. Podłączam do niej kabel z gniazdkami. Do gniazdek podłączam 2 czajniki (po 2000W) i 10 zwykłych żarówek po 100W. Zakładam, że dając jej te 200 obrotów na minutę te urządzenia będą mogły pracować z pełną mocą. Czy to tak działa? Skrótem mówiąc...
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
To nadal nie jest problem. Czwarty przewód, jelony jest podłączony do korpusu jako uziemienie. Jak masz jedynie trzy przewody w mniej więcej tym samym kolorze to wybierz sobie, który będzie czerwony, niebieski i czarny. Reszta pozostaje bez zmian. Jeden ma być podłączony do zera, drugi do fazy a między drugi a trzeci podłączasz kondensator rozruchowy....
Witam, Nie neguje i nie podważam kolegi kompetencji. Jestem wdzięczny za jakikolwiek odzew. Jednocześnie prosze o głębsze wyjasnienie. Chciałbym rozumieć dlaczego tak jednoznacznie kolega napisał że najlepiej przełącznik Y-D. Najprościej mówiąc, żeby zmniejszyć wielkość prądu rozruchowego. Przy połączeniu w gwiazdę ten prąd jest 3 krotnie mniejszy...
zamieszczam poglądowy schemat, niestety nie mam w czym rysować więc naszkicowałem w paincie. Chyba mniej więcej widać o co chodzi. Zamiast rezystorów można by chyba zainstalować dławiki dzieki czemu nie byłoby problemu z ciepłem przy częstych rozruchach. W ten sposób ograniczysz tylko moment , oraz moment rozruchowy i to w kwadracie tzn. jeżeli spadek...
Dzięki za odpowiedzi.
Witam. Mam problem ze zrozumieniem zasady działania maszyny prądu stałego, a dokładniej chodzi o silnik. Wiem, że kiedy uzwojenie stojana (wzbudzenia), zasilę to podpłynie w nim prąd i przez ten prąd najogólniej mówiąc wytworzy się pole magnetyczne, jednakże jest to stałe pole w czasie i przestrzeni, ponieważ zasilam prądem stałym. Również uzwojenie...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Dodam, że jak komputer jest odłączany od prądu, następnie podłączane to po naciśnięciu "power" jest moment rozruchowy jakieś 2-3 sekundy po czym się wyłącza i za kolejne 2-3 sekundy się włącza. To tzw. DualBoot i jest to normalne jeżeli przy włączaniu komputera występuje jednokrotnie.
Przełącznik gwiazda-trójkąt stosuje się do rozruchu silnika klatkowego,za pomocą którego następuje zmniejszenie napięciazasilania.W pierwszym położeniu uzwojenie stojana połączone jest w gwiazdę napięcie każdej fazy uzwojenia stojana jest √3-krotnie mniejszy niż napięcie znamionowe.Prąd pobierany w tym stanie z sieci jest w przyblizeniu 3-krotnie...
A jaki czas tego podmagnesowania powinno się ustawić (może jest jakiś wzór zależnie od mocy silnika) oraz o ile zwiększa to moment rozruchowy? Czy są jakieś negatywne skutki użycia tej funkcji (poza wydłużonym czasem rozruchu oczywiście)? Podmagnesowujesz po to aby zmniejszyć prąd rozruchowy (silnik ma łatwiejszy start, coś a la silnik szeregowo-bocznikowy)....
Zasada działania rozrusznika trójkąt-gwiazda jest taka, że silnik włącza się do sieci z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę co daje trzykrotnie zwiększenie impedancji, a więc trzykrotne zmniejszenie prądu rozruchowego w porównaniu z wartościami przy połaczeniu w trójkąt. Jednak połączenie w gwiazdę trzykrotnie zmniejsza moment rozruchowy silnika. Dlatego...
Witam, Przymierzam się do wykonania napędu pojazdu elektrycznego dla dziecka/ (dorosłego). Ze względu na koszty staram się wykorzystać maksymalnie swoje zasoby, a mam silnik DC 24 V 1100W: http://obrazki.elektroda.pl/4147466800_1... silnik ten ma charakterystykę jak w załączniku: http://obrazki.elektroda.pl/8707040300_1...
W zasadzie wirówka działa jednak w porównaniu z poprzednią trochę wolno się rozkręca ok 1 minuty do maksymalnych obrotów. Prawdopodobnie masz silnik jednofazowy ze zwojem zwartym (to jest faza pomocnicza).Cechą charakterystyczną takich silników jest mały moment rozruchowy i dlatego silnik wolno wchodzi na obroty około 1min. Czy są w ogóle wirówki z...
modlinp: moze duzo trace.. ale jesczez wiecej zyskuje. Wiedze wole czerpac ze zrodla, ktore do mnie dociera ;)
Twój silnik 3-fazowy, pracując przy zasilaniu 50Hz, ma następujące dane znamionowe: Napięcie znamionowe 3x208V; prąd znamionowy 1,5A; moc znamionową 248W (moc wyjściowa mech.); obroty znamionowe 140obr/min (1400obr/min - obroty wirnika, przed, wbudowaną, przekładnią 10:1); znamionowy moment obr. 1,15kGm (11,3Nm). Silnik nie jest przeznaczony do pracy...
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
To najprawdopodobniej nadmierny pobór prądu przez sprężarkę i zadziałanie przekaźnika nadmiarowego. Można zmierzyć oporność silnika sprężarki i ewentualnie prąd pobierany. Jeśli to oryginalna radziecka sprężarka to wychodzą z niej trzy okrągłe bolce: jeden na dole (wspólny dla obydwu uzwojeń) i dwa na górze. Lewy górny to uzwojenie pracy, prawy rozruchowe....
To raczej nie jest przepalenie. To izolacja zwoju zwartego służącego do przesunięcia części strumienia magnetycznego stojana aby był moment rozruchowy w silniku.
Panowie wiedzę, ze dużo tu gadania, Zacznijmy od tego co jest zawarte na tabliczce znamionowej, jeśli jest to połączenie przy normalnej pracy w gwiazde to nie ma żadnego przełącznika a jeśli jest to trójkąt to można go zastosować ale nie trzeba jeśli maszyna nie ma ciężkiego rozruchu jak np. koła zamachowe, wentylatory, przekładnie itp. ja mam silnik...
Tyle że hmmm co to jest, gdzie to jest, i cz jak na to popatrzę to czy będę mógł stwierdzić że nie działa właściwie? Przekażnik rozruchowy nasadzony jest na styki agregatu i załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu - cewkę ma zwykle włączoną w szereg z uzwojeniem głównym, gdy prąd w tym uzwojeniu spada to uzwojenie rozruchowe jest odłącznane....
czesiu heretyku proszę idź już spać. Silnik przystosowany do pracy znamionowej przy połączeniu w trójkąt, po przełączeniu uzwojeń w gwiazdę będzie miał moc trzykrotnie mniejszą, trzykrotnie mniejszy prąd rozruchowy i trzykrotnie mniejszy moment obrotowy. Ot cała prawda.
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
Pytanko - WIESZ ile tej mocy potrzebujesz, czy to jest tylko wrażenie? Weź pod uwagę, że JAWA czy skuter, ważą naprawdę solidnie i muszą dodatkowo unieść bardzo duży ciężar - dwie osoby. Czy twój robot ma mieć masę kilkuset kilogramów? Czy raczej celujesz w kilkanaście - kilkadziesiąt kilogramów? Bierzesz pod uwagę wydajność silników względem masy własnej?...
Ikarus na 1000 obr będzie chodził z silnikiem 1.5kw do 8 bar chcieć szybciej to 2.2kw i 1:1 obroty. Silniki 1F mają 3 wady - mały moment rozruchowy duży prąd i duża cena.
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Jak płyta ma wpływać na wyciek z pompy??? Tak pytam.... Lepiej zmień tego serwisanta, albo zapytaj - jaki wpływ na wyciek z pompy ma płyta? Jeżeli słyszysz że pompa hałasuje - takim charakterystycznym "terkotaniem" i do tego masz z niej wyciek to masz pompę do wymiany. Uszczelnianie nic nie da. Poza tym tam nie ma żadnego oringu, tylko uszczelka płaska...
Jeśli chodzi o pracę dwóch sprężarek w tandemie to niema potrzeby ich uruchamiania jednocześnie. Jedynie muszą być ze sobą połączone tu gdzie masz wziernik oleju. Należy pamiętać o rotacji sprężarek jak i wyrównaniu czasu pracy sprężarek. Niestety rotacyjne z klimatyzatorów mają niski moment rozruchowy i raczej będzie problem przy dużej różnicy ciśnień...
Niech to będzie silnik 24V 25A. Czy mogę podłączyć równolegle silnik z akumulatorem i prostownikiem? Prostownik by ładował akumulator, a silnik pobierał by prąd z aku i prostownika jednocześnie. Silnik nie będzie pracował non-stop. Myślę, że średnio wykona trzy 3-4 sekundowe ruchy na minutę. Ale do rozruchu potrzebuje zazwyczaj więcej prądu i ten nadmiar...
Nie. W chwili rozruchu mamy moment rozruchowy przyłożony do wału napędowego reduktora (dane katalogowe, lub w przybliżeniu jako 2,4 × moment znamionowy). Wszystkie siły grawitacji, jakie "hamują" windę i tarcia należy przeliczyć na moment na wale potrzebny do ich pokonania (Mo), typowo będzie to 0,5 × m × g × r × i, gdzie m - udźwig, g - przyspieszenie...
Zależy jak ciężki jest rozruch. Zazwyczaj wystarczy jeden. Poszukaj tu na forum jest trochę tematów opisujących to zagadnienie. Jeśli potrzebny Ci będzie duży moment rozruchowy to trzeba będzie zastosować falownik. Kondensator/y to tania alternatywa gdzie cenę i prostotę rozwiązania płacimy zmniejszonym momentem obrotowym.
Witam. Na podstawie filmiku, odprężnik po wyłączeniu presostatu, słychać że spuszcza ciśnienie powietrza z cylindrów (czyli prawidłowo), a po załączeniu presostatu silnik rusza ale po chwili utyka, co już nie jest normalne. Ponadto wydaje mi się, że silnik dziwnie długo się rozpędza, gdy jest wykręcony zawór. Wygląda mi to na uszkodzony kondensator...
Wymień kondensator rozruchowy na taki o identycznych parametrach: https://robotserwis.com.pl/?cmd=oferta&v...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Turbiny z pionową osią obrotu mają zerowy moment startowy (rozruchowy). To znaczy, że niezależnie od siły wiatru taka turbina sama nie zacznie się obracać bez wstępnego rozkręcenia zewnętrznym mechanizmem bądź wyposażenia w mechanizm samostartu (dodatkowa powierzchnia robocza na końcu łopat wirnika). Prawda częściowa - przy wyższych prędkościach wiatru...
moment rozruchowy silnik moment rozruchowy asynchroniczny duży moment rozruchowy
programy lokalizacji samsung eject ochronniki przepięć
radio samochodowy zestaw głośnomówiący radio samochodowy zestaw głośnomówiący
Różnice między przekaźnikami 409 a 410 w pojazdach VAG Wieża Philips FW730C - Samoistne otwieranie szuflady na płyty