W moim przypadku z kart katalogowych producentów silników, np. firmy EMIT, oczywiście w żadnej mierze nie neguję Twoich danych. Typów silników, mocy itp. jest na tyle, że pomieszczą różne wartości związane z poruszaną kwestią.
Antoni Plamitzer - Maszyny Elektryczne.
Tak czyli prąd rozruchowy będzie w okolicach 100A. W Twoim przypadku dobór przekroju będzie uzależniony od spadku napięcia, a duży procentowy spadek napięcia jest niedopuszczalny bo zmniejsza moment rozruchowy.
Wzór Klossa określa moment w dowolnym punkcie ch-ki. A nie jak piszecie że tylko w stabilnej części. A i dane katalogowe - jak możecie pisać o pomyłce w katalogu jak wystarczy zajrzeć na podobny katalog innej firmy i co ? a no znowu coś nie tak... a potem wypisujecie na forum , jeszcze ktoś uwierzy:) Wzór Klossa: Jest on słuszny tylko dla starych silników...
Dzięki za odpowiedzi.
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
modlinp: moze duzo trace.. ale jesczez wiecej zyskuje. Wiedze wole czerpac ze zrodla, ktore do mnie dociera ;)
Silnik 5,5kW indukcyjny, standardowe obroty to 1450/min, mogą być wyższe (2800) albo niższe (950), ale 85% silników to 1450, zwłaszcza, że tu mamy do dyspozycji falownik. Istnieje pogląd, że silniki indukcyjne mają mniejszy moment rozruchowy od silnika DC, dlatego można rozważyć lekkie przewymiarowanie. Ale jeśli jest "gitara" (tak chyba tokarze mówią...
Witam. Mam problem ze zrozumieniem zasady działania maszyny prądu stałego, a dokładniej chodzi o silnik. Wiem, że kiedy uzwojenie stojana (wzbudzenia), zasilę to podpłynie w nim prąd i przez ten prąd najogólniej mówiąc wytworzy się pole magnetyczne, jednakże jest to stałe pole w czasie i przestrzeni, ponieważ zasilam prądem stałym. Również uzwojenie...
Zasada działania rozrusznika trójkąt-gwiazda jest taka, że silnik włącza się do sieci z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę co daje trzykrotnie zwiększenie impedancji, a więc trzykrotne zmniejszenie prądu rozruchowego w porównaniu z wartościami przy połaczeniu w trójkąt. Jednak połączenie w gwiazdę trzykrotnie zmniejsza moment rozruchowy silnika. Dlatego...
Wszystkie softstarty z jakimi miałem do tej pory do czynienia pozwalały na nastawianie przynajmniej napięcia początkowego i czasu narastania napięcia, można nastawić tak żeby moment rozruchowy był wystarczający.
Masz rację, przepraszam. Jest to kondensator pracy , nie rozruchowy. Utarło się nazywać go rozruchowym i popełniłem bezmyślnie błąd. Ma on zadanie nadać moment rozruchowy i podtrzymać pracę silnika przy oporach, w tym wypadku, wentylatora.
Silnik ma za mały moment rozruchowy. Szukam mocniejszego silnika teraz to już 3-fazowego.
Prawie bez różnicy. Pobór mocy determinuje kompresor. A ponieważ to są silniki trójfazowe i jednofazowe z kondensatorami, to ich moment rozruchowy jest mniejszy niż trójfazowego. Co z tego wynika? To ze silnik silnik trójfazowy jest zdecydowanie lepszy.
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Dla rewersu silnika fraza - Zmiana kierunku NA PEWNO nie będzie następowała nagle - nie podchodzi. Przełączać kierunek obiegu należy OBOWIAZKOWO tylko po pełnym zatrzymaniu , owak zniszczysz silnik. W moment włączenia rozruchowy prąd silnika do 5-7 razy więcej za nominalny, a przemiana kierunku podczas obiegu zwiększy ten prąd wielokrotnie więcej. Na...
Dlaczego te przewody wystają z silnika, zamiast być doprowadzone do tabliczki zaciskowej? Ktoś w tym silniku dłubał chyba, albo oryginalnie były wyprowadzone jak obecnie i doprowadzone na zewnątrz silnika do tabliczki. W każdym razie, uzwojenie U-Y to uzwojenie robocze. Uzwojenie W-Z to uzwojenie rozruchowe. Styk V to elektromagnes. Po podaniu tam napięcia...
Zapomnij - poszukaj jakiegoś jednofazowego z wyłącznikiem odśrodkowym. Ma duży moment rozruchowy.
Kolego robokop, twierdzisz że moment rozruchowy silnika bez przełącznika gwiazda/trójkąt jest √3 mniejszy; możesz uściślić od czego jest mniejszy? Bo we wszystkich przeczytanych książkach twierdzą, że moment rozruchowy silnika połączonego w gwiazdę jest trzykrotnie mniejszy od momentu rozruchowego przy połączeniu w trójkąt.
Możesz mieć problem z poprawnym działaniem podnośnika. Na jednej fazie silnik śruby Ci nie ruszy(mały moment rozruchowy). Takie mam doświadczenia w tym temacie.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Musisz znać moment obciążenia - moment rozruchowy silnika nie może być mniejszy od niego.
> .... Bo jak widać dla pewnych prędkości moment jest większy niż moment rozruchowy. < Silnik dobiera się tak aby pracował na charakterystyce w okolicach momentu znamionowego.
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
W zasadzie wirówka działa jednak w porównaniu z poprzednią trochę wolno się rozkręca ok 1 minuty do maksymalnych obrotów. Prawdopodobnie masz silnik jednofazowy ze zwojem zwartym (to jest faza pomocnicza).Cechą charakterystyczną takich silników jest mały moment rozruchowy i dlatego silnik wolno wchodzi na obroty około 1min. Czy są w ogóle wirówki z...
Jeżeli chcesz podpiąć 3F pod 1F z kondensatorem to raczej średni pomysł do sprężarki z racji zmiennego obciążenia, silnik nie wytrzyma a i moment rozruchowy takiego silnika jest mały, lepiej rozejrzeć się za silnikiem Wiefamela 1F, u mnie 11 chodzi na 1680 obr z silnikiem 0.75 i dołożonym kondensatorem i pompuje bez problemu do 6 bar bo do pompowania...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Praktycznie ludzie robią takie podłączenia i wystarczy wpisać tytuł tego wątku do wyszukiwarki. Przykładowy opis: https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/budow... Tylko trzeba pamiętać, że nie osiąga się pełnej mocy silnika i moment rozruchowy jest mniejszy więc nie każda maszyna ruszy albo będzie poprawnie...
Najlepszym rozwiązaniem jest silnik DC, ciężar, moment rozruchowy.
Witam Wspomnę jeszcze o szczególnym przypadku, kiedy są 2 kondensatory: jeden do pracy ciągłej a drugi dodatkowy - zwiększający moment rozruchowy.
Witam. Na wstępie tylko powiem, że uwielbiam Elektrodę za tą „bezcenną” pomoc. ;) Koledze pewnie chodzi o taką przekładnię: https://filmy.elektroda.pl/17_1609539357... Łączenie szeregowe lub równoległe ma swoje plusy i minusy. Przy szeregowym zyskujemy na obrotach a przy równoległym na Momencie Obrotowym, który jest tu bardzo kluczowy....
To doświadczenie miało sprawdzić czy moment rozruchowy silnika jest większy od momentu hamującego spowodowanego tarciem w przekładni. Jakby ciężarek nie przekręcił przekładnią to i silnik nie byłby w stanie wystartować.
To nadal nie jest problem. Czwarty przewód, jelony jest podłączony do korpusu jako uziemienie. Jak masz jedynie trzy przewody w mniej więcej tym samym kolorze to wybierz sobie, który będzie czerwony, niebieski i czarny. Reszta pozostaje bez zmian. Jeden ma być podłączony do zera, drugi do fazy a między drugi a trzeci podłączasz kondensator rozruchowy....
Dzień dobry, Moment rozruchowy silnika asynchronicznego przy braku jednej fazy jest zerowy jednak po ruszeniu wirnika silnik zacznie się kręcić. Pytanie - czy jeśli nadamy kierunek obrotów przeciwny do właściwego to silnik będzie kontynuował wirowanie w tym kierunku czy też zacznie pracować hamulcowo i się zatrzyma?
Jezeli producent wyraznie pisze ze w trojkacie pracuje silnik na 230V,a w gwiezdzie na 400V to niemozesz go spinac inaczej bo go spalisz.Tak jest juz zaprojektowany.Przełaczniki typu gwiazda-trójkąt stosuje sie tylko w silnikach duzej mocy gdzie jest bardzo ciezki moment rozruchowy,tylko,ze one w trojkacie sa juz przezwojone na 400V. Pozdrawiam
Witam GSMINFO ma rację 125-150 jest ok. może być nawet 180µF co zwiększy moment rozruchowy silnika. Jest wzór na dobór kondensatora: C = ( 60 ÷ 70 ) x P (znamionowa silnika) C [µF] P [kW] albo prostsza zależność, ale mniej dokładna: C≈( 60 ÷ 70 ) * 0,8 Pn; Pozdrawiam
Moja odpowiedź: Przerwa na zwojach w silniku. Przy takim zasilaniu moment rozruchowy silnika wynosi zero. Przy pokręceniu w dowolną stronę silnik nabiera obrotów i rośnie jego moment. Początkowy kierunek obrotów nadawał silnikowi słup cieczy z pionowej rury i silnik nabierał lewych obrotów. Kto tak pomyślał ten wygrał. Gratulacje.
Zmiana częstotliwości, spowoduje spadek obrotów silnika, zmieni się moment rozruchowy, silnik może sie bardziej grzać, a w samym kompresorze wydłuży się czas uzyskania pełnego ciśnienia w zbiorniku.
(at)vorlog na przyszłość, gdybyś modyfikował lub budował kolejną "maszynkę" to szukaj kompresora od czynnika R22 (bardzo stary) lub R404a (np. sklepowe lady chłodnicze). Pracują przy większych ciśnieniach i mają lepszą wydajność. Pisałem o tym wielokrotnie. Dodatkowo te starsze lub tylko większe, nawet na R134a, mają układ rozruchu z kondensatorem....
Do czego potrzebny ten silnik? Opcje z kondensatorem bym odpuścił bo stracisz moc i moment rozruchowy.
Witam!...niestety kolego rozczaruję Cię nieco. Jeżeli chodzi o kartę katalogową do silniczka FA-17 to jej nie mam. Mam karty informacyjne do sterowników ESB-1-17 i ESU-1-17-Z dedykowane dla silników FA-17. Na karcie są tylko dwa parametry: moment synchronizujący statyczny silnika FA-17-4-1-D >=(większy, równy) 44mNm i moment rozruchowy silnika ( do...
Jaka jest charakterystyka momentu obciążenia w trakcie rozruchu? Soft- Stary mają taką, wadę, że obniżają moment rozruchowy silnika. Polecam lekturę. http://www05.abb.com/global/scot/scot209...
w praktyce musi to byc silnik 3 fazowy gdyz ma wiekszy moment rozruchowy
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
To silnik 1 fazowy. Podaj jakieś dane dotyczące sprężarki, bo nie do końca jestem pewien, czy silnik ten ruszy, gdy będzie chwilowa przerwa w zasilaniu. Chodzi mi o sytuację, gdy na wyjściu sprężarki będziesz miał już jakieś ciśnienie i wtedy w wyniku braku zasilania, silnik zatrzyma się. Moment hamujący będzie wtedy dość duży, a moment rozruchowy silnika...
Sprawa nie jest prosta. Masz dwa problemy: 1. Czas potrzebny na ostygnięcie PCT. 2. Mały moment rozruchowy silnika sprężarki. Ten drugi jest wg. mnie poważniejszy i może być rozwiązany tylko poprzez zrobienie odprężnika. Jest jeszcze inny sposób. Zawór "przelewowy" jak w zębatych pompach olejowych, ustawiony trochę poniżej zaworu bezpieczeństwa lub...
Przy zasilaniu 1-fazowym silnika 3-fazowego wartość kondensatora pracy oblicza się ze wzoru: Cp=70xP gdzie: P-moc silnika w kW; Cp-pojemność w mikrofaradach Tak zasilany silnik traci ok. 30% mocy znamionowej i momentu rozruchowego! Jeśli chcesz dodatkowo zwiększyc moment rozruchowy silnika, możesz na czas rozruchu przyłączyć równolegle do kondensatora...
Szanowny konstruktorze. Silniki prądu stałego mają większy moment rozruchowy niż silniki pądu zmiennego./nie uniwersalne/Poza tym są prostsze w sterowaniu.
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Przyjdzie wiosna, zrobi się ciepło to będzie startował. Już taki urok tych tanich kompresorów. Te silniki mają mały moment rozruchowy.
Do pewnego stopnia można sprawę obciążenia silnika złagodzić montując silnik wolnoobrotowy np ok 900 obr/min .Takie silniki mają dużo większy moment rozruchowy niż silniki 2800 obr/min czy 1400 obr/min .Dobre zawory zwrotne też mają wpływ na obciążenie silnika .To czy sprężarkę zrobimy z diesla czy benzyniaka nie ma większego znaczenia w sytuacji dorabiania...
Kondensator miałby za zadanie uśrednić/wygładzić przebieg PWM - chyba, że się mylę?
Silnik klatkowy jedno czy trójfazowy, prądu stałego czy jakikolwiek inny o mocy 370W i obrotach znamionowych ~1500rpm będzie wytwarzał moment obrotowy ~2,5Nm przy tych obrotach. Trójfazowy zasilony jednofazowym falownikiem z uzwojeniami złączonymi w trójkąt przy 230V będzie się zachowywał tak samo jak zasilany z sieci trójfazowej 400Vz z uzwojeniami...
Na pierwszy rzut oka razi lichy przełącznik kierunku obrotów. On może ograniczać prąd wyjściowy regulatora. Sprawdź czy przełącznik jest dołączany wprost do silnika. Żeby silnik miał duży moment rozruchowy powinien być sterowany regulatorem, który odbiera sygnał o prędkości obrotowej silnika. Ten ze zdjęć tego nie robi.
moment rozruchowy MR silnika asynchronicznego powinien być mniejszy od momenty krytycznego Mk? W przeciwnym razie działa jako hamulec ?
Jeszcze jakieś 5-6 lat temu były w słynnych hotelach dewizowych tzw. Intercontinental sieci Orbis Hotels. Potem zmodernizowali na wciągi AC, też otisy. Miałem okazję pojeździć Leonardami w hotelu "Orbis Wrocław", "Forum (teraz chyba Novotel) Bronowice", i w słynnym 30- piętrowym "Forum Hotel" w centrum Warszawy. Teraz nazywa się chyba Novotel coś tam......
czesiu heretyku proszę idź już spać. Silnik przystosowany do pracy znamionowej przy połączeniu w trójkąt, po przełączeniu uzwojeń w gwiazdę będzie miał moc trzykrotnie mniejszą, trzykrotnie mniejszy prąd rozruchowy i trzykrotnie mniejszy moment obrotowy. Ot cała prawda.
Silnik pierścieniowy ma mały moment rozruchowy przy zwartych pierścieniach.
Jeżeli masz jak piszesz potężne koło, to musisz uwzględnić jego moment bezwładności. Może się okazać że moc wymagana na kręcenie nim jest niewielka w porównaniu z mocą potrzebną na odpowiednio szybki rozruch i silnik się będzie przegrzewał nim wejdzie na właściwe obroty (no chyba że planujesz sprzęgło rozruchowe, ale pewnie nie). Do obliczeń zwykle...
Oba silniki tego typu mają mały moment rozruchowy i można się obawiać, że nie ruszą bramy. W przypadku silnika od automatu nie zapomnij o kondensatorze - o fabrycznej wartości daje największy moment rozruchowy.
Do tego silnika potrzebował byś około 20 akumulatorów i falownik bo niestety jest on na prąd zmienny, i no i do tego mały moment rozruchowy musiał byś się odepchnąć żeby ruszyć, poszukaj lepiej silnika komutatorowego prostsze sterowanie i lepszy moment rozruchowy. najlepiej 300W.
Witam Posiadam pompę zatapialną, podobną do pompy Powen PA 1, tyle że dużo większą. Silnik jest tak uzwojony że jest teoretycznie możliwość rozruchu Y/D (napięcie 380/660V, 8,2 kW). Czy mogę zastosować taki rozruch w praktyce? Czy rozruch tego typu pomp uważa się za rozruch ciężki? Wiem że podczas tego typu rozruchu znacznie spada moment rozruchowy...
Więc tak... Przy małych kontach niezgodności obu selsynów, napięcie na wyjściu wzmacniacza jest za małe do uruchomienia silnika.... dlatego chcę do tego wszystkiego dodać jeszcze prądniczkę tachometryczną... Która, będzie wpływała na wzmocnienie mojego wzmacniacza w taki sposób, że będzie zmniejszała wzmocnienie wzmacniacza wraz ze wzrostem prędkości...
robokop silnik nie moze ruszyć, bo ma za duży opór sprężarki. Przydalo by się sprzęgło między silnikiem a spręzarką. Lub przekładnia. Lub materia pozakosmiczna, generująca dodatkowy moment rozruchowy w silniku. Ciekawi mnie, jakie założyciel tematu ma zabezpieczenie WLZ, skoro uruchamia silnik 7,5KW "na raz". Panowie - silni 2800obr/min ma praktycznie...
Ten ruski silniczek poszedł na razie w odstawkę Czytam, czytam i już całkiem się pogubiłem. Bardzo proszę napisz do czego zastosowałeś ten "lodówkowy patent"? Podziwiam samozaparcie w przerabianiu tego R15. bez problemu startuje obciążony sprężarką HS11 bez odprężnika A zawór zwrotny jest? Jeżeli nie, to Twój "patent" jest genialny. Uzyskałeś gigantyczny...
Zastosowanie topików jest tutaj bez sensu, gdy jeden zadziała, silnik jest katowany na dwóch fazach. Topiki to nie cuda i nie zadziałają tak szybko. Do zadziałania topika w czasie 0,2s potrzeba prądu około 5-10 x prąd bezpiecznika. Oprócz mocy musisz dobrać moment rozruchowy silnika aby miał możliwość wejścia swoje obroty znamionowe. Przy takiej pracy...
zamieszczam poglądowy schemat, niestety nie mam w czym rysować więc naszkicowałem w paincie. Chyba mniej więcej widać o co chodzi. Zamiast rezystorów można by chyba zainstalować dławiki dzieki czemu nie byłoby problemu z ciepłem przy częstych rozruchach. W ten sposób ograniczysz tylko moment , oraz moment rozruchowy i to w kwadracie tzn. jeżeli spadek...
Co powinienem zrobić aby poprawić masę a przy tym żeby nikogo nie poraziło ani nic się nie spaliło? Z góry dzięki i pozdrawiam. :D Przede wszystkim zmień elektryka, bo on ma zbyt małą masę wiedzy. A po drugie nie da się poprawnie odpowiedziec na twoje pytanie bez przeglądu i pomiarów tej instalacji. Bo przyczyn może być kilka, w tym za małe przekroje...
Ten silnik ma za mały moment rozruchowy. Tak bywa gdy chce się podłączyć taki silnik na 1 fazę.
Jest to silnik asynchroniczny (indukcyjny) jednofazowy. Do rozruchu takiego silnika potrzeba podłączyć zasilanie do uzwojenia rozruchowego prądem o przesuniętej fazie. Często uzwojenie rozruchowe podłączone jest do tej samej fazy lecz poprzez niewielki kondensator, który wprowadza wymagane przesunięcie fazowe. Kierunek obrotów ustalony jest przez uzwojenie...
Kondensator odpowiada w silnikach 1- fazowych za tzw.moment rozruchowy. Gdy pada to silnik buczy ale nie rusza, chyba że się go lekko popchnie w którąś stronę. To tam takie rzeczy z przesunięciem pola. Z tego też taki wniosek, że gdy odepniesz C w czasie gdy silnik się już kręci to nic się nie stanie, ale po zatrzymaniu się silnik już bez C nie ruszy....
(at)Kamil_01 Szanowny Kolego - prawdą jest, że wszelka ,,kondensaryzacja :D " silników stricte trójfazowych to niestety ,,Rzeźba w Gównie" :cry: Straty mocy, wyjątkowo marny moment rozruchowy, groźba zniszczenia silnika etc.
Czy każdy zasilacz zabezpiecza się przed spaleniem? Tylko ten, który ma zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe. Startujący silnik potrafi pobierać kilka razy więcej prądu niż podczas normalnej pracy - jeśli prąd rozruchowy przekroczy maksymalną wartość obciążenia zasilacza to zadziała zabezpieczenie przeciwprzeciążeniowe, które albo obniży wartość napięcia...
Jakby to się miało jeszcze do czegoś przydać to istnieją silniki asynchroniczne głębokożłobkowe i dwuklatkowe, pierwszy ma klatkę wykonaną nie z prętów, a czegoś w rodzaju płaskownika, drugi posiada 2 klatki tzw, rozruchową wykonaną np z mosiądzu i pracy. Silniki te mają większy moment rozruchowy niż silniki z normalnym wirnikiem klatkowym. Stosowane...
Czy chodzi o moment rozruchowy czy o moment ciągły? Silnik o parametrach 220/380 nie może pracować w trójkącie, do pracy w trójkącie wymagane są dane na tabliczce 380/660V.
Witam. Kondensator pracy w przypadku silnika 1f ma za zadanie wytworzenie wirującego pola magnetycznego w maszynie przy obciążeniu znamionowym. Przy rozruchu silnika aby moment rozruchowy był duży jest dołączony drugi kondensator rozruchowy dzięki któremu mamy w czasie rozruchu pole magnetyczne wirujące kołowe zapewniające duży moment rozruchowy. Bez...
Witam Mam pytanie odnośnie doboru mocy silnika do obciążenia mechanicznego. Z reguły mechanicy podają jaką moc silnika i prędkość obrotową potrzeba ale interesuje mnie czy jest jakaś metoda wyznaczenia momentu napędowego wał. Np. mamy jakieś urządzenie mechaniczne ze zdemontowanym silnikiem i w zasadzie o tym układzie mechanicznym nic nie wiemy oprócz...
Witam Moc na wale tego silnika po zwiekszeniu czestotliwosci Un napewno nie wzrosnie. Zasilajac go przez falownik wieksza częstotliwoscia napiecia mozesz zyskac wiekszy moment krytyczny ale mniejszy moment rozruchowy...
Na wyjętym wirniku sprawdz jednak czy nie ma śladów ocierania wirnika o stojan, ew w innych punktach, łożyska profilaktycznie wymień, koszt to kilka złotych a zużycie łożysk nie polega tylko na pojawieniu się luzów. Wystarczy jedna złuszczona kulka żeby zablokować i tak nikły moment rozruchowy silnika klatkowego. Jak masz silnik na stole to obejrzyj...
Mowa o silniku jednofazowym. Mam wyliczyć jego moment rozruchowy.
Jego moc spadnie o tyle o ile wpięte elementy ograniczą prąd. Zresztą te elementy potrzebne są tylko po to aby silnik rozwijał jakiś moment rozruchowy.
Witam. To o czym piszeszesz jest to wyłącznik elektromagnetyczny ,odlączający kondensator rozruchowy silnika sprężarki po dokonaniu rozruchu. Kondensator od TV to jest elektrolityczny czyli istotne dla niego są bieguny + i -.Natomiast do sprężarki potrzebny jest kondensator na prąd przemienny czyli niespolaryzowany. W związku z powyższym nie można stosować...
Witam Istnieje jakiś wzór którym można określić czas prawidłowej pracy silnika dla danego momentu biorący pod uwagę maksymalny prąd rozruchowy? Rzekomo odpowiedź to 1,6 ale czy ktoś wie skąd akurat taki wynik? Nie jest to wzór, tylko wymogiem normy silnikowej PN-EN 60034-1 jest przy sprawdzaniu silnika przez producenta jest to, aby silnik przeciążony...
Ja czegoś tu nie rozumiem. Najpierw była diagnoza ze padł mechanizm(słabe zdjęcie) startujący silnikiem. Była poprawna ponieważ po załączeniu na moment uzwojenia rozruchowego silnik działał. Potem okazało się ,że jest to termostat ,który nie ma nic wspólnego ze startem silnika(choć może wydłużać przerwę).
A jaki czas tego podmagnesowania powinno się ustawić (może jest jakiś wzór zależnie od mocy silnika) oraz o ile zwiększa to moment rozruchowy? Czy są jakieś negatywne skutki użycia tej funkcji (poza wydłużonym czasem rozruchu oczywiście)? Podmagnesowujesz po to aby zmniejszyć prąd rozruchowy (silnik ma łatwiejszy start, coś a la silnik szeregowo-bocznikowy)....
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
Jeżeli jest to kondensator pracy to dobiera się go do mocy silnika, a jeżeli rozruchowy to przeważnie producent ustala jego wartość aby silnik miał odpowiedni moment rozruchowy i aby nie zniszczył uzwojenia rozruchowego. Jeżeli ktoś pisał o kondensatorze 10uF do silnika 900W to wyglądałoby że jest to kondensator rozruchowy.
Witam. Aby napędzać sprężarkę silnikiem trójfazowym zasilanym jednofazowo trzeba wiedzieć: - czy jest odpowiedni zapas mocy silnika, - czy uzyskany moment rozruchowy silnika będzie wyższy od momemtu oporowego sprężarki. Dowiesz się więcej jak przeczytasz te tematy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic97... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90...
Witam, mam kilka pytań dotyczących silnika szeregowego DC: 1) Od jakich wielkości zależy moment rozruchowy tego silnika? 2) Do napędu jakich urządzeń są stosowane silniki szeregowe? 3) W jaki sposób sterować jego prędkością obrotową? Mam problem z wyjaśnieniem tych zagadnień do szkoły. Możecie podawać linki do stron na których mogę poczytać na ten temat....
a jakiej podstawie zakładasz typ silnika, ak zrealizowane jest sterowanie i mogąc domniemywać, że do rozruchu potrzeby jest duży moment obrotowy? Ja nic nie zakładam, tylko to wymusza budowa i zasada działania silnika 1-fazowego, żeby wystartował musi być moment rozruchowy którego silnik 1-fazowy nie wytwarza i do tego służy drugie uzwojenie.
Najtańszy reduktor ślimakowy( mała sprawność ) który by się nadał to ok700 zł.Zębaty przynajmniej 2x droższy.Potrzeba 2 szt. Silnik - najtrudniej zdobyć -moc ok 250W X 2 tak jest w fabrycznych wózkach.Bywają też 160Wx 2. Najtańszy jaki znalazłem w necie to ponad 300 euro. To absolutna podstawa , którą musisz mieć.Piszę o częściach nowych. Elektronika...
Jaki moment obrotowy ma Twój silnik? Mamy moc i prędkość obrotową, więc moment można policzyć. W przybliżeniu wychodzi mi moment znamionowy około 1,6 Nm. A moment rozruchowy będzie mniejszy...
jeżeli układ ma mieć rozruch pod obciążeniem to należy do obliczeń przyjąć moment rozruchowy tego silnika a nie nominalny, a do wartości przyśpieszenia ziemskiego dodać teoretyczne przyśpieszenie elementu do prędkości nominalnej silnika. Oczywiście przy tak obliczonej wartości obciążenie na 100% nie wchodzi w grę
Bardzo możliwe, że przy pierwszym podłączeniu pompa stawiała zbyt duży opór. I moment rozruchowy silnika był za mały do pokonania oporów pompy. Zaocznie nie da się tego stwierdzić na pewno. Ale doświadczony elektryk bez trudu może to ocenić. Podejrzewam jednak, że z czasem wszystko wróci do normy. I to nie silnik zawodzi, tylko pompa musi przejść "dotarcie"....
Mam dokładne dane silnika. Prąd i moment rozruchowy. Wzór który znalazłem wykorzystuje R i X oraz cos fi silnika w rozruchu? Może jest jakiś inny? Wykorzystujący właśnie moment i prąd rozruchowy.
Witam, Nie neguje i nie podważam kolegi kompetencji. Jestem wdzięczny za jakikolwiek odzew. Jednocześnie prosze o głębsze wyjasnienie. Chciałbym rozumieć dlaczego tak jednoznacznie kolega napisał że najlepiej przełącznik Y-D. Najprościej mówiąc, żeby zmniejszyć wielkość prądu rozruchowego. Przy połączeniu w gwiazdę ten prąd jest 3 krotnie mniejszy...
Coś źle przeczytałeś. Takie silniki kręciły się choćby w gramofonach bez żadnego chłodzenia. Gdyby taka moc się wytracala to y był piekarnik. Może właśnie o tą niewielką sprawność chodzi i dlatego tylko dla niewielkich mocy się takie silniki stosuje, bo wtedy do rozproszenia jest także mało ciepła. W gramofonie to pewnie jeszcze mniejsza moc jest potrzebna...
widziałem takie coś: metalowy krążek umieszczony centralnie na wale, na obrzeżu był elektromagnes z rdzeniem szczelinowym zawieszony współosiowo z wałem, w szczelinie krążek i w zależności od prądu elektromagnes wychylał się on o pewien kąt i na tej podstawie był wyznaczany moment bieżący, a moment rozruchowy - ramie o danej długości oparte na wadze
kolega "Niutat" ma racę. Jeżeli moment obciążenia nie będzie większy od momentu rozruchowego silnika w układzie rozruchowym jednofazowym z kondensatorem, to silnik ruszy. I będzie pracował na 2. fazach z zerem ( przewodem neutralnym). Pozdrawiam praktyków. I teoretyków także!
O ile się nie mylę po włączeniu tego konda w silniku 1,1kW prąd pobierany przez silnik ZMALAŁ i silnik ucichł. Być może, nie robiłem takich eksperymentów, ale projektant nie bez powodu dał taki, a nie inny kondensator-może chodziło o moment rozruchowy? Dawniej silniki 1,1kW stosowane były powszechnie miedzy innymi do napędu pomp do wody w domach gdzie...
moment rozruchowy moment rozruchowy silnik pierścieniowy silnik jednofazowy moment rozruchowy
ściemniacz wymiana triak jakie zelazko vectra głośny
schemat wkretarki schemat wkretarki
Demontaż przedniego panelu Amica 58CE3.413HTa QXx53995 – instrukcja krok po kroku Rezystor R100 - wartość i zastosowanie w elektronice