Nie wiem skąd takie dane bierzecie. Silnik który ma mniejszy moment rozruchowy niż znamionowy to chyba tylko w napędzie wentylatora w piekarniku albo jakieś ekstremalne przypadki synchroniczne w mocach mierzonych w MW. Zwyczajne silniki klatkowe 3f w zakresie mocy0.09-315kW poniżej: Gratis charakterystyka typowego silnika do napędu np. 'krajzegi'. https://obrazki.elektroda.pl/7997964000_...
Prawie bez różnicy. Pobór mocy determinuje kompresor. A ponieważ to są silniki trójfazowe i jednofazowe z kondensatorami, to ich moment rozruchowy jest mniejszy niż trójfazowego. Co z tego wynika? To ze silnik silnik trójfazowy jest zdecydowanie lepszy.
Tak czyli prąd rozruchowy będzie w okolicach 100A. W Twoim przypadku dobór przekroju będzie uzależniony od spadku napięcia, a duży procentowy spadek napięcia jest niedopuszczalny bo zmniejsza moment rozruchowy.
Silnik 5,5kW indukcyjny, standardowe obroty to 1450/min, mogą być wyższe (2800) albo niższe (950), ale 85% silników to 1450, zwłaszcza, że tu mamy do dyspozycji falownik. Istnieje pogląd, że silniki indukcyjne mają mniejszy moment rozruchowy od silnika DC, dlatego można rozważyć lekkie przewymiarowanie. Ale jeśli jest "gitara" (tak chyba tokarze mówią...
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Zasada działania rozrusznika trójkąt-gwiazda jest taka, że silnik włącza się do sieci z uzwojeniami połączonymi w gwiazdę co daje trzykrotnie zwiększenie impedancji, a więc trzykrotne zmniejszenie prądu rozruchowego w porównaniu z wartościami przy połaczeniu w trójkąt. Jednak połączenie w gwiazdę trzykrotnie zmniejsza moment rozruchowy silnika. Dlatego...
To nadal nie jest problem. Czwarty przewód, jelony jest podłączony do korpusu jako uziemienie. Jak masz jedynie trzy przewody w mniej więcej tym samym kolorze to wybierz sobie, który będzie czerwony, niebieski i czarny. Reszta pozostaje bez zmian. Jeden ma być podłączony do zera, drugi do fazy a między drugi a trzeci podłączasz kondensator rozruchowy....
W zasadzie wirówka działa jednak w porównaniu z poprzednią trochę wolno się rozkręca ok 1 minuty do maksymalnych obrotów. Prawdopodobnie masz silnik jednofazowy ze zwojem zwartym (to jest faza pomocnicza).Cechą charakterystyczną takich silników jest mały moment rozruchowy i dlatego silnik wolno wchodzi na obroty około 1min. Czy są w ogóle wirówki z...
Może problem można rozwiązać mechanicznie. Pomiędzy wał sinika i pompy wstawić podatne sprzęgło z możliwością obrotu np. o 1/4. Wtedy pełne obciążenie bedzie otrzymywał silnik już rozpędzony.
Odpowiedzią na Twoje pytanie "czy uszkodzony przekaźnik rozruchowy może powodować to, że sprężarka znacznie się grzeje", byłaby próba z eliminacją możliwości pracy uzwojemia rozruchowego po rozruchu (można podłożyć pod styki przekaźnika rozruchowego kawałek izolacji i ręcznie zewrzeć je tylko na czas rozruchu). Jeśli przy pracy samego uzwojenia roboczego...
zamieszczam poglądowy schemat, niestety nie mam w czym rysować więc naszkicowałem w paincie. Chyba mniej więcej widać o co chodzi. Zamiast rezystorów można by chyba zainstalować dławiki dzieki czemu nie byłoby problemu z ciepłem przy częstych rozruchach. W ten sposób ograniczysz tylko moment , oraz moment rozruchowy i to w kwadracie tzn. jeżeli spadek...
Dla ciebie jedyną istotną różnicą będzie mniejszy moment rozruchowy. Gorsza sprawność rzędu kilku, góra kilkunastu procent nie będzie istotna. Dla porównania parametry silnika 1 fazowego: http://obrazki.elektroda.pl/6927191300_1... Oraz 3 fazowego: http://obrazki.elektroda.pl/3523398200_1... Moment rozruchowy 3 fazowego...
czesiu heretyku proszę idź już spać. Silnik przystosowany do pracy znamionowej przy połączeniu w trójkąt, po przełączeniu uzwojeń w gwiazdę będzie miał moc trzykrotnie mniejszą, trzykrotnie mniejszy prąd rozruchowy i trzykrotnie mniejszy moment obrotowy. Ot cała prawda.
Panowie wiedzę, ze dużo tu gadania, Zacznijmy od tego co jest zawarte na tabliczce znamionowej, jeśli jest to połączenie przy normalnej pracy w gwiazde to nie ma żadnego przełącznika a jeśli jest to trójkąt to można go zastosować ale nie trzeba jeśli maszyna nie ma ciężkiego rozruchu jak np. koła zamachowe, wentylatory, przekładnie itp. ja mam silnik...
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
A jaki czas tego podmagnesowania powinno się ustawić (może jest jakiś wzór zależnie od mocy silnika) oraz o ile zwiększa to moment rozruchowy? Czy są jakieś negatywne skutki użycia tej funkcji (poza wydłużonym czasem rozruchu oczywiście)? Podmagnesowujesz po to aby zmniejszyć prąd rozruchowy (silnik ma łatwiejszy start, coś a la silnik szeregowo-bocznikowy)....
Witam, Nie neguje i nie podważam kolegi kompetencji. Jestem wdzięczny za jakikolwiek odzew. Jednocześnie prosze o głębsze wyjasnienie. Chciałbym rozumieć dlaczego tak jednoznacznie kolega napisał że najlepiej przełącznik Y-D. Najprościej mówiąc, żeby zmniejszyć wielkość prądu rozruchowego. Przy połączeniu w gwiazdę ten prąd jest 3 krotnie mniejszy...
Przykładowo wybieram sobie prądnice o mocy 5kW, która potrzebuje 200 obrotów a moment rozruchowy wynosi 3,5NM. Podłączam do niej kabel z gniazdkami. Do gniazdek podłączam 2 czajniki (po 2000W) i 10 zwykłych żarówek po 100W. Zakładam, że dając jej te 200 obrotów na minutę te urządzenia będą mogły pracować z pełną mocą. Czy to tak działa? Skrótem mówiąc...
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Twój silnik 3-fazowy, pracując przy zasilaniu 50Hz, ma następujące dane znamionowe: Napięcie znamionowe 3x208V; prąd znamionowy 1,5A; moc znamionową 248W (moc wyjściowa mech.); obroty znamionowe 140obr/min (1400obr/min - obroty wirnika, przed, wbudowaną, przekładnią 10:1); znamionowy moment obr. 1,15kGm (11,3Nm). Silnik nie jest przeznaczony do pracy...
Niech to będzie silnik 24V 25A. Czy mogę podłączyć równolegle silnik z akumulatorem i prostownikiem? Prostownik by ładował akumulator, a silnik pobierał by prąd z aku i prostownika jednocześnie. Silnik nie będzie pracował non-stop. Myślę, że średnio wykona trzy 3-4 sekundowe ruchy na minutę. Ale do rozruchu potrzebuje zazwyczaj więcej prądu i ten nadmiar...
Poczytałem na forum i dowiedziałem się że akumulator 71 Ah to jego max prąd jaki może dać to 71 A Herezje. Prad rozrusznika jest o wiele większy, akumulator rozruchowy o pojemności 71Ah może dać nawet 300A przez chwilę. mam także z tego auta silnik od wycieraczek 12 V, 25 A. mój problem polega na tym bo nie wiem czy jak podłączę ten silnik to on dostanie...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Pytanko - WIESZ ile tej mocy potrzebujesz, czy to jest tylko wrażenie? Weź pod uwagę, że JAWA czy skuter, ważą naprawdę solidnie i muszą dodatkowo unieść bardzo duży ciężar - dwie osoby. Czy twój robot ma mieć masę kilkuset kilogramów? Czy raczej celujesz w kilkanaście - kilkadziesiąt kilogramów? Bierzesz pod uwagę wydajność silników względem masy własnej?...
Witam, Przymierzam się do wykonania napędu pojazdu elektrycznego dla dziecka/ (dorosłego). Ze względu na koszty staram się wykorzystać maksymalnie swoje zasoby, a mam silnik DC 24 V 1100W: http://obrazki.elektroda.pl/4147466800_1... silnik ten ma charakterystykę jak w załączniku: http://obrazki.elektroda.pl/8707040300_1...
Praktycznie ludzie robią takie podłączenia i wystarczy wpisać tytuł tego wątku do wyszukiwarki. Przykładowy opis: https://www.ebmia.pl/wiedza/porady/budow... Tylko trzeba pamiętać, że nie osiąga się pełnej mocy silnika i moment rozruchowy jest mniejszy więc nie każda maszyna ruszy albo będzie poprawnie...
Witam. Mam do Was pytanie. Szukałem na googlach ale nie dowiedziałem się za dużo. Chodzi o rozruch silnika pierścieniowego. Powiedzcie mi dlaczego ten oto silnik, przy rozwartych zaciskach uzwojenia wirnika startuje? Nie od razu ale po przyłożenie większego napięcia. Tak myślę że związane może to być z prądami wirowymi ale nie wiem jak to się dzieje....
Jeżeli chcesz podpiąć 3F pod 1F z kondensatorem to raczej średni pomysł do sprężarki z racji zmiennego obciążenia, silnik nie wytrzyma a i moment rozruchowy takiego silnika jest mały, lepiej rozejrzeć się za silnikiem Wiefamela 1F, u mnie 11 chodzi na 1680 obr z silnikiem 0.75 i dołożonym kondensatorem i pompuje bez problemu do 6 bar bo do pompowania...
Jeszcze jakieś 5-6 lat temu były w słynnych hotelach dewizowych tzw. Intercontinental sieci Orbis Hotels. Potem zmodernizowali na wciągi AC, też otisy. Miałem okazję pojeździć Leonardami w hotelu "Orbis Wrocław", "Forum (teraz chyba Novotel) Bronowice", i w słynnym 30- piętrowym "Forum Hotel" w centrum Warszawy. Teraz nazywa się chyba Novotel coś tam......
Witam Może jakaś dobra dusza wyjaśni mi, dlaczego wartość momentu rozruchowego podawana w katalogach silników indukcyjnych jako krotność momentu znamionowego (np. Mr/Mn=1.9) nijak się ma do wartości momentu rozruchowego obliczonego ze wzoru Klossa ? Podstawiając do wzoru Klossa poślizg krytyczny Sk, moment krytyczny Mk i s=1 otrzymuje się znacznie zaniżoną...
Witam. Na podstawie filmiku, odprężnik po wyłączeniu presostatu, słychać że spuszcza ciśnienie powietrza z cylindrów (czyli prawidłowo), a po załączeniu presostatu silnik rusza ale po chwili utyka, co już nie jest normalne. Ponadto wydaje mi się, że silnik dziwnie długo się rozpędza, gdy jest wykręcony zawór. Wygląda mi to na uszkodzony kondensator...
Na pierwszy rzut oka razi lichy przełącznik kierunku obrotów. On może ograniczać prąd wyjściowy regulatora. Sprawdź czy przełącznik jest dołączany wprost do silnika. Żeby silnik miał duży moment rozruchowy powinien być sterowany regulatorem, który odbiera sygnał o prędkości obrotowej silnika. Ten ze zdjęć tego nie robi.
silnik z linka do aukcji wygląda na kompletny, układ rozruchowy z iskrownikiem znajduje się pod osłoną cięgna rozruchowego, gaźnik jest znajduje się za filtrem powietrza, a wydechu nie widać ale to nie jest problem, jeśli chcesz zrobić motorower (rower z silnikiem spalinowym) to poradzisz sobie Kolego ze zrobieniem wydechu, silnik który autor pokazał...
Patipiot - wiedza wiedza, a myslenie mysleniem. Ad1. Ten wzor, ktory podales to wzor na moment (nie koniecznie znamionowy) to T=P/ω, tylko predkosc przerobiona jest z rad/s na obr/min (ω=n•Π/30). Moment rozruchowy jesli chcialbys liczyc z tego wzoru i podstawiac ω=0 to sam sobie odpowiedz co bys dostal, bo rozumiem, ze Twoim...
W oferowanych obecnie falownikach standardem już jest funkcja forsowania momentu, nazywana także BOOST - pozwala ona na zwiększenie napięcia wyjściowego falownika, a tym samym na podbicie momentu w zakresie niskich częstotliwości - czyli zwłaszcza podczas rozruchu. Jeżeli silnik jest prawidłowo dobrany do obciążenia przy obrotach znamionowych, to nie...
Zależy jak ciężki jest rozruch. Zazwyczaj wystarczy jeden. Poszukaj tu na forum jest trochę tematów opisujących to zagadnienie. Jeśli potrzebny Ci będzie duży moment rozruchowy to trzeba będzie zastosować falownik. Kondensator/y to tania alternatywa gdzie cenę i prostotę rozwiązania płacimy zmniejszonym momentem obrotowym.
Antoni Plamitzer - Maszyny Elektryczne.
prąd rozruchowy dla silników indukcyjnych szeregowych A coś takiego istnieje, na dodatek z zasilaniem prądem stałym? Mam wrażenie, że silniki indukcyjne są na prąd przemienny i równoległe... Klasyczny silnik prądu stałego pobiera na starcie prąd równy napięciu zasilania podzielonemu przez opór (który można zmierzyć omomierzem) i w miarę rozpędzania...
Łuparka do drewna ( chińczyk ) występująca pod różnymi nazwami np. LS4T-52 . Wizualnie identyczna jak w tym temacie : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Problem z nią jest taki że rozruch uwarunkowany jest od tego jak ustawiony jest wirnik względem stojana.Przykładowo silnik nie chce ruszyć, buczy, pobiera z sieci ok.8A. Zdejmę napięcie,...
Jak chińczycy przegną z cenami to popularność silników indukcyjnych w pojazdach wzrośnie bo będzie bardziej opłacalna. I tak już są najpopularniejszymi silnikami elektrycznymi świata ze względu na prostą i niezawodną konstrukcję. Zaleta prostoty jest okupiona nie tyle bardziej złożonym, droższym układem sterowania bo to ma marginalne znaczenie w cenie...
Moje pytanie brzmi co mogę zrobić żeby zwiększyć moment rozruchowy tego silnika?jakiś kondensator dodatkowy ? Kupić silnik 0,37kW jednofazowy, jeżeli nie chcesz falownika.
Przejściówka to jest żart. By zrobić to fachowo i legalnie należało by zastosować falownik trójfazowy z zasilaniem 1 fazowym. Teoretycznie można też wymienić silnik na 1 fazowy z kondensatorem ale tu potrzebny by być test bo one mają niski moment rozruchowy i może być problem ze startem.
Przykładowy wciągnik jednofazowy z wózkiem, gdzie silnik ma dwa kondensatory, jeden z nich odłączany Tylko dlaczego oba silniki są opisane jako 3~ ??? Jednak w tym urządzeniu silniki były dobrane do ciężkiego rozruchu "podpieranego" dodatkowym kondensatorem. Podobne rozwiązanie zasilania silnika 1F stosowano czasami w klimatyzatorach większej mocy...
(...) one wpływać na obciążenie silnika. Tak paski zostały wymienione na nowe i sprawdzane w średnim i lżejszym naprężeniem.Bez pasków silnik pracuje prawidłowo AI: Czy były ostatnio przeprowadzane jakieś zmiany lub konserwacje na maszynie, które mogłyby wpłynąć na jej działanie? Przeprowadzono smarowanie Wstępna ocena dostępnych informacji Z opisu...
Czy mógłbyś wyjaśnić jak miałby działać układ mocy i czemu go zbudowałeś w taki sposób? No i czy mógłbyś zrobić przyzwoity schemat czyli taki z wartościami elementów? Jest to klasyczny układ, tzw fazowy sterownik prądu przemiennego (sterowanie fazowe, nie mylić z grupowym, choć sam układ może pracować również w tym trybie, Polecam Literaturę: Tunia...
Do pewnego stopnia można sprawę obciążenia silnika złagodzić montując silnik wolnoobrotowy np ok 900 obr/min .Takie silniki mają dużo większy moment rozruchowy niż silniki 2800 obr/min czy 1400 obr/min .Dobre zawory zwrotne też mają wpływ na obciążenie silnika .To czy sprężarkę zrobimy z diesla czy benzyniaka nie ma większego znaczenia w sytuacji dorabiania...
Przemyj płytkę z torem radiowym izopropanolem i ponownie zapisz piloty. Dzięki za sugestię. Płytkę AF43SP wyczyściłem, zaprogramowałem ponownie kanał CH1 na ZBX74. Po naciśnięciu pilota przekaźniki zaczęły cykać i czasami silnik na moment zaskakiwał otwierając bramę o 2-3cm. Również zwarcie 2 i 7 zaczęło załączać przekaźniki. Po wyłączeniu zasilania...
Kondensator miałby za zadanie uśrednić/wygładzić przebieg PWM - chyba, że się mylę?
Jest silnik indukcyjny wielofazowy, którego prąd rozruchowy nie przekracza 4,5xIn. Moje pytanie brzmi: ilokrotnie można przeciążyć moment znamionowy, żeby silnik pracował przez 15 sekund bez zatrzymania lub bez gwałtownej zmiany prędkości obrotowej? Jest to pytanie z październikowego egzaminu e07 z 2013 roku. Istnieje jakiś wzór którym można określić...
Dzień dobry, Moment rozruchowy silnika asynchronicznego przy braku jednej fazy jest zerowy jednak po ruszeniu wirnika silnik zacznie się kręcić. Pytanie - czy jeśli nadamy kierunek obrotów przeciwny do właściwego to silnik będzie kontynuował wirowanie w tym kierunku czy też zacznie pracować hamulcowo i się zatrzyma?
No ja chce kupić rozruchowy właśnie, jaki typ ma być tego kondensatora?Zdaje sobie sprawę, jak będzie kiepski moment obrotowy to zmienię na większy silnik raczej wtedy już na 230v typowo
moment rozruchowy moment rozruchowy silnik pierścieniowy silnik jednofazowy moment rozruchowy
radiator moduł palnik kotła kenwood radio naprawa
diagbox peugeot agregat prądotworczy
Unitra M 532 SD – przeróbka wskaźników VU do pracy podczas odtwarzania kaset Smarowanie koła zębatego piły spalinowej - czy GL-1 się nadaje?