Sprawdź kondensator, prawdopodobnie zmniejszyła się jego pojemność.
Moment możesz też policzyć z takiej zależności. Podniesienie 300 kg na wysokość 0,1 m w czasie 1 sekundy wymaga 300 W mocy. Moc na wale silnika to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika: P=Mxn Skoro wiesz jaką prędkość obrotową musi mieć silnik aby uzyskać wymaganą szybkość podnoszenia i znasz też wymaganą jego moc to łatwo możesz...
dla tej samej sprężarki jeśli chcesz wstawić silnik o mniejszej prędkości o połowę aby mogła współpracować współosiowo to silnik musi pozostać takiej samej mocy jak był przy poprzednim zestawieniu, gdyż silnik elektryczny trójfazowy gdy jest zbudowany na wolniejsze obroty posiada więcej par biegunów przez co jego moment obrotowy rośnie a moc to obroty...
Wytrzymać wytrzyma. Do tego zmniejszasz prąd i moc. Tylko piszesz że silnika ma 4600W prąd ciągły przy 36V to 100A więc nijak ma to się do podanej mocy. A przy 60V i 45A to będzie miał 2700W. Ale większy moment obrotowy.
W jaki sposób?
Jaki ma moment obrotowy silnik elektryczny 12V/3A, 6000 obr/min ?
Czy ktoś wiem może jak obliczyć moment elektryczny silnika synchronicznego :cry:
Antoni Plamitzer - Maszyny Elektryczne.
Jeżeli chcesz ograniczyć koszty to możesz zainteresować się silnikami z wycieraczek. Są one dość mocne i spokojnie powinny uciągnąć te 30kg. Ewentualnie możesz zastosować rozrusznik z jakiegoś małego auta, z malucha itp. tyle, że jest to silnik szeregowy i będzie się rozbiegał bez obciążenia, jednak moment będzie duży.
Witam, muszę zrobić stanowisko pomiarowe mierzące moc i moment obrotowy silnika elektrycznego. Ma ktoś pomysł jak się do tego zabrać?
A może by tak koło zamachowe z wieńcem od Fiata 126p i rozrusznik od niego? Zasilanie 12V i całkiem spora moc i moment.
marek_Łódź - ten silniczek ma tylko i wyłącznie napędzaćmi ten zmutowany alternator a skrzynia potrzebna mi do lepszel dynamiki auta więcej obrotów silnika i mniejsze obr. na wale napędowym po wyjściu z e skrzyni to lepsza moc takie mam zdanie zasada podobna jak w rowerze górskim - co Ty na to? Do tego samego w tramwajach stosowano silniki szeregowe...
Na co mam patrzeć w silniku do rowera elektrycznego na któreś z tych? -moment obrotowy(nM) -moc(W) Te pierwsze parametry są ściśle ze sobą połączone. Słaby silnik nie da dużego momentu obrotowego. Chodzi o to żeby mocno pomagał w pedałowaniu) Czyli tu patrzysz na moc silnika. Mocne silniki mają zwykle większe napięcie pracy, aby nie płynął przez ich...
A może masz silnik z przekładnią planetarną? Dostarczyłeś większą moc i przekładnia się odezwała? Mój rowerek też wyje, ale ma duży moment obrotowy. Coś za coś…
W profesjonalnych hamowniach robi się to wtaki sposob: Obciążenie jest pradnica pradu stałego z rezystorem obciążającym, Moment mierzy się momentomierzem. Amatorsko polecam: obciążenie to hamulec cierny np tarcza z dociskanym drewnianym klockiem tylko 0.036Nm. Moment mierzysz przez pomiar siły na ramieniu mocowania silnika krokowego M=F*r(ramie). Z...
Co to jest ten moment napędowy?
Jeżeli Leaf ma 110KM to powinien mieć prędkość maksymalną wynikającą z mocy i Cx ok. 195km/h. A co do przełożeń to jak najbardziej by się przydały. Nawet wkrętarka akumulatorowa z jakiegoś powodu ma dwa przełożenia. Moment obrotowy w silniku elektrycznym jest wysoki od niskich obrotów - tak to prawda, ale moc nie. Ta jest funkcją momentu obrotowego...
W historyjce z samochodem chodzi o wykazanie że chwilowy moment obrotowy może przewyższać siły tarcia opon ,tak samo w silniku elektrycznym moment może przewyższać siły tarcia pasków . Miałem tak gdy z chwilowego braku odpowiedniego silnika założyłem silnik 8 kw 2800 obr do heblarki , efekt był taki że na starcie paski piszczały ,oczywiście przy rozruchu...
Takie pomysły się stosuje powodzeniem. Większość myśli, że moc silnika jest najbardziej istotna. Tak było 100 lat temu gdy 1 koń w tą czy w drugą to była różnica w prędkości max kilkunastu kilometrów na godzinę. Samo rozpędzanie nie było aż takie istotne, ważne że się jechało i było się szybciej niż koniem. Teraz nie ma większego znaczenia czy samochód...
WItam Mimo wszysto silnik od wycieraczek samochodowych sprawdzi sie chyba tutaj najlepiej, oczywiscie jesli nie zależy Ci na dużej prędości,bo takie silniki maja duża przeladnie redukcyjna , ale plusem jest to ,że mają duży moment obrotowy wiec spokojnie poradzi sobie taki silnik z 20 Kg obciążeniem .
Skrzynia biegów w samochodzie elektrycznym nie jest bez sensu. Moment obrotowy silnika elektrycznego może i jest stały już od bardzo niskich obrotów, ale nie moc bo ta jest funkcją momentu i obrotów Kolego, skrzynia biegów to nie perpetuum mobile. Ona transformuje moment obrotowy, a mocy nie podbije. Jak silnik elektryczny dostarczy 20 KM to skrzynia...
Witam mam niecodzienne pytanie a mianowicie silnik elektryczny (zasilany z gniazdka) z prędkością obrotową max 2850 obr/min i chciałbym zamontować do niego wał o długości 60cm i średnicy 2cm o wadzę 2kg jak zmieni się prędkość obrotowa i moment obrotowy po takim zabiegu?
jednak zaskakującym jest dla mnie fakt, że urządzenie pozostaje w bezruchu, czyżby spadek napięcia byłby tak duży, by uniemożliwić cykl silnika? Po filmie wnioskuję, że w lampie znajduje się zwykła żarówka o mocy 25-40W. Nawet taka 40W pobiera prąd około 0.17A, i najwidoczniej to dużo za mało by silnik wogóle ruszył. Opór tarcia dynamicznego (tarcie...
do czego ten silnik moment zależy od prędkości obrotowej i mocy
Myślałem nad takim rozwiązaniem tylko, że taka rolka na pewno będzie miała słabszą przyczepność niż gumowa i będzie drała oponę gdyż silnik elektryczny podczas ruszania posiada większy moment obrotowy niż spalinowy.
ale moment jest stały (niezależny od obrotów). Czy istnieje taki silnik elektryczny w którym moment jest największy na starcie a potem maleje (stała moc)?
https://mechanika-obrobka.pl/silniki-ele...
Pamiętaj, że moc silnika elektrycznego zależy od obrotów - wylicz moment siły z nominalnej mocy i nominalnych obrotów i nie licz na większy.
Bez kalibracji się nie obejdzie. Po zmierzeniu mocy z mojego przykładu wyliczasz moment obrotowy ze wzoru I=P/f, gdzie I - moment obrotowy [Nm] f - prędkość obrotowa [1/s] P - moc na wale [W]
Wszystko zależy od tego jakie parametry silnika chcesz uzyskać (obroty, moment obrotowy, przełożenie elektryczne) i iloma fazami silnikiem sterować? Są gotowe tabele, szukaj na stronach modelarskich, gdzie ludzie budują silniki. Wieki temu też budowałem ale tabela została gdzieś na starym komputerze i już nie mogę odszukać.
Obecne komputery pokładowe w samochodach pozwalają zmieniać dowolnie mapę silnika tak, że niepotrzebne są żadne dodatkowe przekładnie aby obniżyć moment obrotowy. Co do silników elektrycznych w samochodach to głównym problemem jest, że silniki są zatrzymywane kiedy auto stoi a na start potrzebują dużych prądów i co odbija się na ogniwach.
...Parametry silnika pneumatycznego: Obroty: 18-93 Moc 1.9HP czyli 1.45KW Moment obrotowy: 41.6Nm ...wedle katalogu SEW wystarczyłby wtedy silnik 0.25KW z przekładnią... Wedle praw fizyki ponad 0,4kW nie doliczając strat przekładni. http://pl.wikipedia.org/wiki/Moment_si%C...
Szukajcie silników z dużym momentem obrotowym przy niskiej prędkości obrotowej. W pojeździe ważniejszy jest moment obrotowy niż moc silnika.
I nie wiem czy powinienem kupić silnik z dużą ilością KV czy z małą. Wiem że parametr ten oznacza ilośc obrotów na 1 v. Ale oznacza też moment obrotowy silnika. Coś się kol. pomieszały pojęcia.W silnikach elektrycznych ważne są parametry:(1)moc silnika wyrażona w kW lub w watach(2)napięcie zasilania wyrażone w Voltach(3)obroty na minutę(4)moment obrotowy...
Moc w silniku potrzebna jest do pokonywania stałych oporów min oporów powietrza, które przy prędkościach rzędu 25 km/h są pomijalne, to moment obrotowy zdaje się pokonuje moment bezwładności i nadaje maszynie przyspieszenie :) a moment obrotowy silnik elektryczny ma większy i to przy dużo niższych obrotach. Swoją drogą chętnie pobawię się spalinowym...
(at)gpos Ponieważ moc jest ściśle związana z momentem rozpatrujemy zawsze spadek momentu silnika elektrycznego. :) A tak przy okazji chciałbym poznać model napędu który utrzymuje moment znamionowy przy 2,5 Hz.
Jaki moment obrotowy ma Twój silnik? Mamy moc i prędkość obrotową, więc moment można policzyć. W przybliżeniu wychodzi mi moment znamionowy około 1,6 Nm. A moment rozruchowy będzie mniejszy...
Na moment obrotowy. M=9550 * P/n P = moc n = obroty Prędkość styczną koła z obrotów obliczysz. Zasada dynamiki Ew = Ed + dE nie da rady bez prędkości na moment.
Wyobraź sobie bęben o promieniu 1m na który nawija się lina. Bęben ten napędzany jest silnikiem który ma maksymalny moment obrotowy 10Nm, to na tej linie można zawiesić ciężar o maksymalnej masie 1,0197kg
Witam. Mam taki klopot. Poszukuje silnika elektryczego o obrotach 30 tys rpm, mocy 1KW i momencie obrotowym walu okolo 2,5 Nm. Moje pytania brzmia tak: - czy jest wogole mozliwe, ze slilnik 1kw 30 Tys rpm moze miec na wale 2,5 Nm ? - czy jesli na tabliczce znamionowej silnika widnieje 1KW znaczy to, ze silnik pobiera 1000VA z sieci elektrycznej czy...
Czemu silnik od wentylatora jest za słaby? Z T4 ma ponad 400W. Tylko nie wiem czy moment obrotowy będzie odpowiedni.
Silnik ten został zastąpiony silnikiem po prawej stronie, Silnik ten posiada dwa magnesy trwałe. I powiedz mi jeszcze, że to działa i silnik po prawej jest w stanie uruchomić silnik spalinowy... Generalnie nie ilość magnesów jest problemem. Normalnie masz 2 magnesy, a na wirniku prąd elektryczny tworzy 2 "wirtualne" bieguny magnetyczne. Wirtualne,...
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
no policzyłem sobie moment rozruchowy i moc potrzebną na rozruch silnika. Ale chyba na podstawie mocy na rozruch sie nie dobiera silnika bo musze miec moment nominalny ?? Możesz pomóc ? :(
Witam. Posiadam pewne urządzenie napędzanie silnikiem 4kW 1450rpm. W pewnych okolicznościach jego moc okazuje się nieco za mała. Chodzi właściwie nie o moc a moment jakiego dostarcza ten silnik. Gdyby zmienić przełożenie to urządzenie pracowało by nieco wolniej ale dostępny moment byłby większy i pewnie wystarczający. Jednak trudno zmienić przełożenie...
Nie za bardzo mam pomysl gdzie umiescic to pytanie ale mam nadzieje, ze tutaj bedzie OK. Czy ktos dysponuje moze bardziej szczegolowymi danymi technicznymi wkretakow elektrycznych? Chodzi mi o moment obrotowy na wyjsciu albo moc silnika. Do tej pory jedyne co mi sie udalo znalezc to informacje, ze jeden z modeli wkretakow B&D ma moment okolo 2,4Nm....
Jak na podstawie napięć i prądów mam ci wyestymować moment elektryczny? Robisz niepotrzebne tajemnice.
Mógłbyś zmodyfikować jakiś istniejący dodając ogranicznik prądu - moment jest ściśle związany z prądem, o ile to silnik DC. jak BLDC to modyfikacja będzie trudna, trzeba by przerobić sterownik.
Np matlab, ostatecznie dałoby się policzyć nawet w excelu. Wzór na moment w funkcji poslizgu znajdziesz w książkach, np "Maszyny elektryczne" A. Plamitzer strona 336.
Wg mojej wiedzy na ten moment nie ma gotowych rozwiązań do tuningu tych pojazdów. Kupić możesz to samo co masz do tej pory. Gorszej lub lepszej jakości.
Prędkość obrotową n omega P omega aby uzyskać jak największy moment na odbiorniku musimy jak najbardziej zredukować obroty przekładnią, czyli prędkość obrotowa na wyjściu (prędkość obrotowa odbiornika) musi być jak najmniejsza . To jest odpowiedź, ale: Problemy są ze stratami, ponieważ przy dużych redukcjach prędkości obrotowej (np. orientacyjnie o...
Czy takie przełożenie zapewni wystarczający moment? Co znaczy wystarczający moment? Mając moment silnika i znając przełożenie możesz policzyć jaki moment uzyskasz. Moment wyjściowy to M silnika razy przełożenie "i" razy sprawność przekładni.
Czy da się tak wysterować silnikiem, aby regulacja prędkości nie powodowała zmniejszania momentu? Nie, ponieważ jest to zależne od konstrukcji silnika i zmiana parametrów elektrycznych wpływa tak samo na moment obrotowy silnika jak i prędkość. Musiałbyś mieć silnik, który zmieniałby swoje uzwojenie i układ magnetyczny. Jedyna szansa to zastosowanie...
Witam Moment a gdzie jest kondensator ?? 16µF /380V
I dokładnie tak jest. Mniejszy silnik potrzebuje dłuższy czas by osiągnąć tą samą prędkość, gdy mamy do dyspozycji 100KM zamiast 50KM spalamy automatycznie mniej paliwa jadąc stałą prędkością. Na średnią spalania wpływa najbardziej ilość cykli ruszania (rozpędzania auta). Mało kto zdaje sobie sprawę, że podczas ruszania auto nie pali 5 czy 10L, a 20-30L...
Najlepiej zastosować silnik z przekładnią. Wtedy możesz uzyskać niskie obroty i duży moment obrotowy przy stosunkowo małym obciążeniu silnika.
Albo można zastosować silnik indukcyjny i odpowiednie algorytmy sterowania wektorowego (można użyć do tego celu falownika - ma zaimplementowane odpowiednie algorytmy) , wówczas można uzyskać max. moment przy zerowej prędkości.
AI: Czy mógłbyś podać szczegółowe parametry elektryczne silnika, takie jak napięcie i prąd znamionowy? Dodam po południu AI: Jakie są Twoje kryteria wyboru między nowymi a używanymi komponentami? Czy priorytetem jest budżet, niezawodność, czy może coś innego? 200-500 pln Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie Twoich dotychczasowych odpowiedzi...
Moc silnika (ta, którą on przetwarza z elektrycznej na mechaniczną) jest równa iloczynowi SEM i prądu, i jednocześnie iloczynowi obrotów i momentu siły, bo SEM = K*Ω (K to stała silnika, Ω to obroty), a moment siły = K*I (I to prąd). K jest proporcjonalne do ilości zwojów uzwojeń wirnika, do pola magnetycznego, w którym się poruszają, i do powierzchni...
w silniku elektrycznym mamy stały moment obrotowy To nie jest prawda.
Moc elektryczna będzie zawsze taka sama. W zależności od zastosowanej przekładni zmieniać się będzie moment lub obroty.
Coś źle przeczytałeś. Takie silniki kręciły się choćby w gramofonach bez żadnego chłodzenia. Gdyby taka moc się wytracala to y był piekarnik. Może właśnie o tą niewielką sprawność chodzi i dlatego tylko dla niewielkich mocy się takie silniki stosuje, bo wtedy do rozproszenia jest także mało ciepła. W gramofonie to pewnie jeszcze mniejsza moc jest potrzebna...
Precyzja regulacji prędkości obrotowej w szerokim jej zakresie plus wysoki moment rozruchowy i mały moment bezwładności właśnie decydują o tym, że tak chętnie silniki BLDC stosuje się w przemyśle robotycznym.
W mojej instalacji na ten moment nie ma żadnego bezpiecznika, a zastosowany jest włącznik typu hebel.
Widzę że nie jestem sam jeżeli chodzi o problemy z tą "pokraką". Czy ktoś wie jaki jest Caterpillarowski odpowiednik K70? Czy one mają te same skrzynie biegów? I czy ktoś miał problemy ze zmiennikiem momentu obrotowego (sprzęgła hydrokinetycznego)? Mój problem przedstawia się tak, że ładowarka pracuje ładnie, silnik po remoncie, hydraulika działa jak...
OK więc sprawa prosta. Znasz czas rozpędzania znanej masy 0-100km/h 10s E=mv2/2 . 1200kg masa auta. Co daje 470kJ. Co daje 47kW . MOment wyliczasz z obrotów silnika chwilowych i przełożenia całkowitego skrzyni. Taka jest potrzebna moc ciągła , możliwa do uzyskania w silnikach elektrycznych. ZObacz czy auto z silnikiem elektrycznym 47kW rozpędzi samochód...
Witam,mam głupie pytanie a zarazem praktyczne,chciałbym nauczyć przerabiać silniki tak żeby pasowały do urządzeń typowo do poruszania się rowery elektryczne,wózki etc.(niskie napięcie dc ,wysoki prąd,duża moc a zarazem moment)Kupno takiego silnika wiąże się ze sporym wydatkiem a na złomie można zlalesc masywne silniki za grosze.Pytanie brzmi jakich...
To wspomaganie jest od jakiegoś auta czy chcesz dołożyć silnik do kolumny bez wspomagania? Poza tym zmierz sobie moment obr. potrzebny do obrócenia kołem kierownicy(większy promień od osi kierownicy) a moment przyłożony blisko osi, zapewniam cię, że nie są zbliżone. Silniki w kolumnach wspomaganych elektrycznie zasilane są normalnie dwuprzewodowo, dodatkowo...
A korzystając z okazji chciałbym namówić kolegów na określenie częstotliwości PWM. Wiadomo, że taki silnik ma 4 szczotki, 4 magnesy a komutator jest dzielony na 16. Czy są jakieś propozycje Fpwm aby uniknąć rezonansów i zapewnić dobry moment?
Raczej to drugie :D . Zobacz i porównaj charakterystyki silnika spalinowego i elektrycznego w funkcji momentu obrotowego. Wtedy się dowiesz skąd wzieła się przekładnia stopniowana (skrzynia biegów), czy bezstopniowa (automat) w pojazdach z napędem spalinowym.
Hm... i tutaj jest problem, bo w zasadzie moment jest dla nas najwazniejszy w tym robociku.
15kW i 37Nm Silniki elektryczne mają zwykle spory moment obrotowy przy stosunkowo małej mocy. Czy aby tu na pewno jest odwrotnie? To dotyczy jedynie silników wolnoobrotowych. 15kW przy 3800rpm daje 37Nm, nic niezwykłego. Na koło musi zmniejszyć obroty n-razy i n-razy wzrasta moment... Nic nie traci. Prócz zbędnej masy na wolnoobrotowy silnik...
Moc jest ilorazem momentu i prędkości obrotowej Przy założeniu, że zastępujemy napęd silnika elektrycznego 2,2kW, 1500obr/min (moment nominalny 14,6 Nm wg katalogu Tamel-a) sprzężonego z przekładnią 1:10- potrzebujemy silnik hydrauliczny o momencie obrotowym na poziomie 146Nm Jeśli to ma być geratorowy, to pewnie nie warto przekraczać ciśnienie 80bar...
Na tabliczce znamionowej jest umieszczana moc czynna czyli przekształcana z energii elektrycznej na moment napędowy na wale. Moc czynna jak i bierna jest pobierana przez silnik,z tymże ta druga przetwarzana jest na energię magnesującą blachy stojana. Wzór na moc silnika jest następujący: P=√3*U*I*cosφ*η. Nie znamy dwóch ostatnich wartości....
Czy jest jakaś zależność jeżeli silnik BLDC przy nominalnych obrotach 3000 obr/min i mocy 2kW generuje 6Nm to chcąc kręcić go silnikiem spalinowym do 3000 obr/min chcąc aby generował 2kW mocy będzie stawiał opór 6 Nm ? Mniej więcej parametry pracy silnikowej i prądnicowej będą podobne, bo moc mechaniczna i elektryczna nie mogą się wiele różnić, różnice...
Do twoich pytań polecam książkę Maszyny i napęd elektryczny Z Steina
Silnik miałby za zadanie obracać 1-2 kilogramowym bębnem, bęben będzie umieszczony na ośce i przymocowany do obudowy, czyli sam silnik tego nie będzie utrzymywał, ma tylko obracać, najlepiej żeby był z jakimś mocowaniem żeby można go było przykręcić do obudowy. Jaki najmniejszy silnik sobie z tym poradzi. Żeby dobrać motoreduktor (silnik z przekładnią)...
Parę lat temu, kiedy planowałem wziąć udział w Kazachstan Solar Challenge, zastanawiałem się nad tym, jak własnoręcznie zrobić sterownik do trójfazowego elektrycznego silnika rowerowego. Po krótkim poszukiwaniu znalazłem interesujący artykuł, który wyjaśnia ten temat dość dokładnie. Postanowiłem przetłumaczyć najciekawsze jego części. https://obrazki.elektroda.pl/1602722800_...
przy przerabianiu samochodów na elektryczne zazwyczaj ludzie korzystają tylko z jednego biegu gdyż silnik elektryczny ma większy moment od zera i kręci się o wiele wyżej niż spalinowy, więc może lepiej rozważyć całkowitą rezygnację z silnika i skrzyni i jedynie dobrze dobrać zębatkę silnika elektrycznego połączonego łańcuchem do tylnego koła na stałe...
nie mogę w tym projekcie użyć silnika "do rożna". Obawiam się, że to trochę za mało profesjonalnie :P Stosowane w fabrycznych konstrukcjach są mało profesjonalne? https://magma.sklep.pl/product-pol-4078-... Przemysłowy. To już chyba profesjonalny?
Moment obrotowy jest funkcją ilorazu mocy przez obroty. Jeśli zmniejszysz moc zmaleje moment obrotowy, czyli zdolność wentylatora do pokonywania oporów przemieszczania powietrza. Przyjmując, że opory są stałe - zmniejszenie mocy spowoduje zmniejszenie obrotów, czyli obniży wydajność wentylatora. Może też spowodować zwiększone grzanie się silnika i skrócić...
Witam Chciał bym się dowiedzieć czy istnieje jakaś możliwość zwiększenia momentu obrotowego silnika elektrycznego? Ale nie chcę zwiększać mocy silnika np. z 1KW na 2KW nie chcę stosować żadnych przekładni ponieważ obroty chcę mieć takie same Przykład Mam silnik elektryczny 1KW o obrotach 750 obr/min jego moment to jakieś 12,74 Nm. Chciał bym uzyskać...
Mam klucz elektryczny w którym jest mały silnik jak z wkrętarki z którego wychodzą trzy przewody czerwony czarny i biały, po podłączeniu zasilania stałego 12v do do któregoś z tych przewodów oś silnika drga tylko na chwilę, zastanawiam się jakiego rodzaju jest to silnik i jak go zasilić czy jest to krokowy? a może na prąd przemienny? chciałbym go podłączyć...
Proponuję proste doświadczenie. Podczas normalnej pracy tym urządzeniem ustawić korbę w poziomie, i zawieszać ciężarki do momentu aż korba się obróci. Mając masę ciężarków i długość korby obliczasz moment obrotowy. Dla pewności mnożysz go razy 1.5 i dobierasz silnik o mocy N>=(moment (Nm) razy potrzebne obroty (rpm))/9549.
Dlatego chciałem kupić silnik słabszy jednak z dużą ilością obrotów i zastosować w nim przekładnię aby wyrównać moc. Założenie oderwane od rzeczywistości. Każda przekładnia zmniejsza moc silnika. Za pomocą przekładni można jedynie transformować moment obrotowy i prędkość obrotową w dowolny sposób.
Ale czy jeśli bym do tego wiatraka podpiął metalową rurę to chyba zwolni trochę ten silniczek bo będzie miał ciężar. Oj .... to nie tak. Nie ruszy, silniki elektryczne rzadko mają poniżej 1500 RPM a często dużo więcej, bo to jest efektywny sposób na budowanie silników. Żeby tą moc efektywnie wykorzystać nie możesz stosować żadnych sposobów spowalniania,...
to z tym sznurkiem to by było dobre ale dla krokowców które moment obrotowy mają praktycznie stały niezależnie od obrotów Do innych silników to się nie nadaje bo moment obrotowy zależy od obrotów. Chyba każdy kiedyś widział np krzywę momentu obrotowego silnika spalinowego. Podobnie jest z elektrycznymi. Ze sznurkiem to by można wyznaczyć co najwyżej...
Trochę nie za bardzo rozumiem bo moment obrotowy to jakby (Nm czyli siła * długość ramienia wirnik i siła pola magnetycznego) to czemu prędkość obrotowa jest 0 jak załączamy silnik jak moment obrotowy powiedzmy wynosi 0,5 i wał się rusza. Czyli jest moment obrotowy przy załączaniu. A moment obrotowy to siła działająca na ramieniu a skoro na silniku...
Momentomierz mierzy moment przy obracającym się silniku. Poszukaj na stronach Wydziału Elektrycznego PW, kiedyś chyba robili takie rzeczy.
Tak i zmniejszyć moc :P Alternator ma 0,6-1kW , jak mu wstawisz silnik 1kW i jeszcze zrobisz przekładnie to to stanie w miejscu. Chociaż sam akumulator tyle nie weźmie, musiał by być wyjechany na amen i jakiś wielki ponad 100Ah. Przekładnia nie zmienia mocy!! Zmianie ulega moment.
posiadają napęd spalinowo-elektryczny. Posiadają napęd czysto elektryczny, silnik spalinowy służy wyłącznie do napędu generatora, nie pojazdu. Identyczna zasada jest w lokomotywach spalinowych. Powód jest praktycznie jeden, silnik elektryczny ma max. moment obrotowy praktycznie od samego włączenia go i stąd przy napędzaniu kilkuset i więcej ton, napęd...
Odświeżę temat bo jestem również zainteresowany osiągami tego silnika. Keysej, zrobiłeś w końcu ten pojazd elektryczny?
No i co wyliczyłeś. Jaką moc/moment ? Pytam z ciekawości.
Witam! Wzór, który znalazłeś E=U - It*Rt jest dobry i dotyczy stanu ustalonego, stąd wielkie litery w zapisie. W załączniku masz schemat zastępczy silnika bocznikowego prądu stałego (którego ten wzór dotyczy) dla stanów przejściowych, stąd małe litery, które zamienisz na wielkie. W rysunku zamień indeks a na t. Ponadto możesz "wyrzucić" indukcyjność,...
Nie trzeba się męczyć ze sprzęgłem a silnik spalinowy może pracować na względnie stałych obrotach.Prądnica/alternator może robić za rozrusznik. Jeżeli dodać bufor w postaci dajmy na to superkondensatorów to przyspieszenie na takim tandemie byłoby znaczne. Do tego silnik elektryczny ma pełen moment obrotowy od razu a regulacja prędkości jest dokonywana...
Mam następujący problem. Jest konstrukcja 10000kg która jest przesuwana przy pomocy siłownika. Siłownik wykorzystuje koło zębate, pasek klinowy i jest napędzany silnikiem elektrycznym. 1. Chciałbym obliczyć czy przy pomocy silnika o poniższych parametrach można przesunąć ciężar o wadze 10000kg. 2. Jakie przyspieszenie jest zdolny nadać konstrukcji silnik...
w poziomie czy w pionie? bo jak w pionie to juz bylo http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic40... gdzies tam wyprowadzam co i jak. a jak w poziomie to zalezy 1. od rodzaju napedu (kola, gasiennice, nogi, inne), 2. od rodzaju powierzchni (plasko, pofalowane, kamienie, piasek, etc), 3. od zadanej dynamiki (ruch jednostajny, dobre przyspieszenia,...
Dobór BMS zależy od parametrów akumulatorów. 4 równolegle połączone akumulatory w pakiecie razy ich maksymalny prąd rozładowania. Przekroczenie tego prądu może doprowadzić do uszkodzenia akumulatorów. Zbyt mała wartość w przypadku napędzania silnika, zmniejszy jego moc i moment obrotowy.
Schemat od WAN-a czy Airpol-a, Na C25 7.5kW będzie startował bez problemu, elektrozawór na odprężnik min 1/2 cala. Znajomemu uruchamiałem 3120 z 11kW i na C25 sobie radzi. Co do obr silnika to bez znaczenia moment wyjściowy na wale sprężarki będzie taki sam, w naszym projekcie daliśmy 1460 obr silnik i odpowiednio duże koło pasowe co dodatkowo zapobiega...
Dla obręczy (albo rury) I=m*r^2, dla walca (albo dysku o stałej grubości) I=m*r^2/2 - może to ci wystarczy do obliczenia parametrów wirnika i przekładni do niego? Moment siły, jaki daje silnik elektryczny, jest proporcjonalny do pobieranego prądu - tylko jeśli prędkość obrotowa się zmienia, to część tego momentu siły jest użyta do pokonania bezwładności...
silnik elektryczny moment moment obrotowy silnik elektryczny moment obrotowy elektryczny
rezystor cewka zapłonowa elektryczna tylna klapa rejestrator pointa
samsung rb34k6232ss zawężenie zakresu potencjometru
Teka IR 641 Induction Cooktop F4 Error on Left Burners MASTERCOOK RL1 - Model AGD lub Przekaźnik?