Silniki indukcyjne pracujące przy 50Hz mają max około 2800 rpm, a silniki szczotkowe (w omawianym przypadku z odkurzacza) są to wysokoobrotowe silniki 10000-40000 rpm (w zależności od typu). Można obroty obniżyć reduktorem (przekładnią). Przy niskim napięciu silnik ma mały moment.
OK Temat chyba do zamknięcia...
Wzór Klossa określa moment w dowolnym punkcie ch-ki. A nie jak piszecie że tylko w stabilnej części. A i dane katalogowe - jak możecie pisać o pomyłce w katalogu jak wystarczy zajrzeć na podobny katalog innej firmy i co ? a no znowu coś nie tak... a potem wypisujecie na forum , jeszcze ktoś uwierzy:) Wzór Klossa: Jest on słuszny tylko dla starych silników...
Witam serdecznie, mam układ zbudowany z dwóch silników indukcyjnych trójfazowych oba o mocy 0,12kW. Pierwszy jest podłączony w trójkąt i zasilony jest napięciem trójfazowym, drugi natomiast służy jako hamulec dynamiczny i jest zasilany z napięciem stałym na zaciskach U1 i V1, uzwojenia silnika połaczone w trójkąt. Wały silników są połączone mechanicznie....
Witam Istnieje jakiś wzór którym można określić czas prawidłowej pracy silnika dla danego momentu biorący pod uwagę maksymalny prąd rozruchowy? Rzekomo odpowiedź to 1,6 ale czy ktoś wie skąd akurat taki wynik? Nie jest to wzór, tylko wymogiem normy silnikowej PN-EN 60034-1 jest przy sprawdzaniu silnika przez producenta jest to, aby silnik przeciążony...
Witam! Przyjrzyj się wycieraczkom samochodowym do szyb, lub napędom elektrycznym do otwierania i zamykania okien, taka moc Ci wystarczy. Do tego może będzie trzeba dodać jeszcze 1 stopień redukcji obrotów - np. przekładnia łańcuchowa z trybikami od roweru. Materiał do budowy takiego napędu znajdziesz na szrocie, w cenie 1 czteropaka żywca. Regulacja...
Silnik 5,5kW indukcyjny, standardowe obroty to 1450/min, mogą być wyższe (2800) albo niższe (950), ale 85% silników to 1450, zwłaszcza, że tu mamy do dyspozycji falownik. Istnieje pogląd, że silniki indukcyjne mają mniejszy moment rozruchowy od silnika DC, dlatego można rozważyć lekkie przewymiarowanie. Ale jeśli jest "gitara" (tak chyba tokarze mówią...
Otóż otwórzyłem plamitzera na 340-341 stronie i widzę charakterystykę momentu. Nie wygląda jak liniowa. I co chcesz projektować samochody elektryczne ? Patrzysz na charakterystykę i co widzisz ? Że to charakterystyka przy 50Hz/400V, czytaj rozruch silnika przy zasilaniu znamionowym co oznacza moment 2-3 razy większy niż znamionowy, prąd 6-8 razy większy...
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaki jest moment obrotowy silnika o tabliczce znamionowej zamieszczonej w załączniku. Nie posiadam hamowni, ani przekładni ślimakowej do badania momentu obrotowego.
Mz to moment znamionowy silnika indukcyjnego i tak użyłem go do 4 pomiarów. Dodano po 1
Witaj. W takich napędach wentylatorów masz stosowane wentylatory z silnikami indukcyjnymi z "zacienionymi biegunami" "C". Nie posiadają one w swojej konstrukcji kondensatorów ani rezystorowej fazy pomocniczej do wytworzenia wirującego pola magnetycznego. Z reguły napędzają wentylatory i dzięki charakterystyki mechaniczej wentylatoró(moment rośnie z...
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym polega moment elektromagnetyczny w silniku indukcyjnym i dostarczyć jakichś informacji na ten temat? Czytałem o tym w internecie, ale przyznam się, że niewiele rozumiem z tego co tam jest napisane. Mam napisać o tym referat do szkoły, a przepisywanie na kartkę bez zrozumienia jest bez sensu... Z góry dziękuję za...
Ten wzór M=(P*9550)/n to po prostu przekształcony wzór na moment obrotowy. Jeżeli moc wyrażoną w watach podzielisz przez prędkość obrotową wyrażoną w radianach/s to uzyskasz moment wyrażony w Nm.
O jaki silnik pytasz? W założeniu dopuszczalne jest krótkotrwałe przeciążenie, dla silników indukcyjnych domyślnie ograniczone do czasu rozruchu silnika. Długotrwale przeciążenie silnika powoduje stały wzrost temperatury uzwojeń i w następstwie zniszczenie ich izolacji.
Ciężko będzie też uzyskać konkretny moment na postoju. Ale jeżeli koledzy potwierdzają że i zwykły AC daje radę to spróbuję. Pierwotnie i tak kupię silnik ACIM. Silnik indukcyjny przy sterowaniu wektorowym np. DTC może generować moment również przy zerowej prędkości obrotowej (zablokowany wał). Szybkość narastania momentu to np dla silnika 2.2 kW 1ms...
Możesz wysłać do mnie przetwornicę, mam taką sprężarkę na próbę. Ale jak pisałem kiedyś podłączałem na moment sprawdzenia do falownika silników indukcyjnych tą sprężarkę chodziła ale się szybko grzała wtedy był uszkodzony oryginalny falownik który to uruchomiłem.
W silniku asynchronicznym nie jest to takie proste bo występują 2 przyczyny powstawania momentu jest to siła em transformacji i siła em rotacji. Obydwie sa przeciwstawne i zmienne w przebiegu funkcji. Po prostu im więcej się transformuje na wirnik napięcia tym wyższa jest jego prędkość obrotowa i częstotliwość i mniej się indukuje z rotacji bo częstotliwości...
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
> I tu jest problem - co ze startem? .... < Witam, Ze startem nie ma żadnych problemów. Moment rozruchowy silnika indukcyjnego jest większy od momentu znamionowego. Więcej Kolega znajdzie np. tu: http://www.neurosoft.edu.pl/akozioro/Ele...
której licznik rozłącza stycznik. A... silnik kręci się dalej. Słyszałeś o czymś takim jak moment bezwładności?
Jak na podstawie napięć i prądów mam ci wyestymować moment elektryczny? Robisz niepotrzebne tajemnice.
Kolejna sprawa jest taka. Czy ktoś mógłby wytłumaczyć bardzo prostym językiem na czym polega sterowanie wektorowe? Gdyby chcieć opisać wektor jakimiś parametrami - to ma on długość i kąt (liczony np. od osi). W silnikach (indukcyjnych, PMSM) dostępne (wytwarzane) są wektory prądów stojana (prądy wirnika są niekontrolowane), wektory strumieni stojana...
A silniki elektryczne np przy pile tarczowej? Silnik komutatorowy przy mniejszym napięciu pracuje na mniejszych obrotach i oczywiście z mniejszym momentem obrotowym. Silnik indukcyjny działa trochę inaczej, i może się uszkodzić. Ale powinien on mieć odpowiednie zabezpieczenia.
... nie jest to kwestia konstrukcji samego silnika ... To jest zależne właśnie od konstrukcji silnika! Zwróć uwagę na charakterystyki silników: komutatorowego szeregowego (taki, jak w wiertarce) i indukcyjnego. Silnik komutatorowy pobiera stałą moc, zatem przy najniższych obrotach ma największy moment napędowy, a silnik indukcyjny przy najniższych...
Moment krytyczny silnika indukcyjnego 3-fazowego maleje o ok. 45 % przy pracy jednofazowej, w dodatku pozostawiając tylko kondensator pracy moment rozruchowy będzie mały, a pozostawiając rozruchowy (większy) naraża się silnik na nadmierne grzanie. Można dołączyć przekaźnik czasowy rewersyjny nastawiony na czas rozruchu, który rozłączy dodatkowy kondensator.
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Witam ponownie. Po obejrzeniu zdjęć stwierdzam że - silnik jest na 500V/50Hz - czyli inaczej niż na początku przypuszczałem. Po zasilaniu go napięciem 400V uzyskasz co najwyżej 0,64 momentu znamionowego ze względu na obniżenie napięcia - moment silnika indukcyjnego maleje proporcjonalnie do kwadratu napięcia. Połączenie go w gwiazde nic nie da gdyż...
Silnik pierścieniowy ma mały moment rozruchowy przy zwartych pierścieniach.
PWM'em mozesz "posiekać" napiecie sieciowe, ale mozesz też zrobić falownik który PWM'em wygeneruje sinys o zmiennej częstotliwości. W pierwszym przypadku silnik indukcyjny zareaguje jak na zmianę napięcia, czyli bardzo spadnie moment a obroty będą zależały od obciążenia (mechanicznego), w drugim przypadku robisz zmianę częstotliwośći i napiecia zachowująć...
Hej. Przekładnia będzie przenosić zawsze większy moment niż ma silnik. Są sposoby liczenia metodą zastępczego prądu i zastępczego momentu - doboru silnika do obciążenia. Z silnikami prądu stałego szeregowymi daj sobie spokój tego raczej się nie montuje. Silnik indukcyjny jeśli nie potrzeba dużej precyzji to też będzie ok. Zawsze silnik, falownik bierzesz...
Oba silniki tego typu mają mały moment rozruchowy i można się obawiać, że nie ruszą bramy. W przypadku silnika od automatu nie zapomnij o kondensatorze - o fabrycznej wartości daje największy moment rozruchowy.
Sprawa wygląda tak. Wielkości wejściowe będzie to moment obciążenia max 17 Nm, a wyjściowe interesuje mnie prędkość kątowa silnika oraz wcześniej wspomniany moment elektromagnetyczny.
No tak, ale można sterownikiem mocy sterować prędkością silnika indukcyjnego jedno gazowego? Myślałem że w sprzęcie domowym najczęściej są stosowane silniki indukcyjne jednofazowe. Niertóre silniki indukcyjne współpracują z regulatorami fazowymi jako tako inne nie. W takim rozwiązaniu bardzo spada moment, więc wentylator daje sie regulować, ale np...
Np matlab, ostatecznie dałoby się policzyć nawet w excelu. Wzór na moment w funkcji poslizgu znajdziesz w książkach, np "Maszyny elektryczne" A. Plamitzer strona 336.
Mniejsza częstotliwość, mniejsze napięcie, mniejsza prędkość, stały moment
Pewien znajomy podsunął mi taki schemat: http://mirley.firlej.org/regulator_obrot... Jednak to podobno do silników szczotkowych.Takie coś zadziała przy moim silniku? Sterownik fazowy, do silnika indukcyjnego nadaje się tylko przy założeniu że silnik jest o małej mocy (przyjąć można że nie większej niż 100W) i napędzającego pompę, wentylator...
Witam. Kondensator pracy w przypadku silnika 1f ma za zadanie wytworzenie wirującego pola magnetycznego w maszynie przy obciążeniu znamionowym. Przy rozruchu silnika aby moment rozruchowy był duży jest dołączony drugi kondensator rozruchowy dzięki któremu mamy w czasie rozruchu pole magnetyczne wirujące kołowe zapewniające duży moment rozruchowy. Bez...
Odchodzimy od tematu wątku Panowie :) Pragnę zauważyć że wraz z ilościa biegunów silnika indukcyjnego, rośnie moment obrotowy a spadają obroty. Czyli do wolnoobrotowych konstrukcji taki wielobiegunowy silnik byłby idealny, wystarczyłoby dodać małą, wysokosprawną przekładnie aby uzyskać owe 20rpm.
Witam. Przerabiam napęd maszyny drukarskiej. Jest tam zamontowany silnik DC z prądniczką, ze sterownikiem sprzed 30 lat. Chciałbym go przerobić na silnik indukcyjny z falownikiem. Nie wiem tylko jak oszacować moc silnika indukcyjnego, tak by moment był taki jak w silniku DC? Moc silnika DC to 5 HP, czyli ok 3,7kW. Jaki jest moment na wale takiego silnika?...
Kolego Urgon masz oczywiście racje z tym całym sterowaniem PWM. Jednakże dla mojego silnika indukcyjnego 1 fazowego zmiana częstotliwości (na mniejszą) powoduje zmniejszenie prędkości obrotowej silnika, a mi własnie o to chodzi aby sterowac tym silnikiem płynnie od 50Hz do ok 10Hz. Najbardziej istotna zależność przy pracy silników indukcyjnych wykorzystywana...
Żeby zwiększyć moment rozruchowy korzystając ze zjawiska naskórkowości. Szczegóły w pozycji: "Maszyny elektryczne" Plamitzer.
do: SAWEK101 BLDC ? - czy to nie tak teraz nazywają absolutną "nowość" czyli silnik synchroniczny napędzany z falownika ze sprzężeniem z nadajnika położenia oczywiście żeby z synchra nie wypaść ? Takich "nowości" to więcej jest: taki scroll nazywał się tak jakoś w 1935 G (Garret) i w Mercach (chyba) dawał niezłe doładowanie. z tymi scrollami na 100Hz,...
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
To co zamontowałeś to właśnie fazowy regulator napięcia. Niby coś reguluje, a w zasadzie efekt mizerny. Te dźwięki, to właśnie moment kiedy triak nie "pali" symetrycznie. Lepszym byłby regulator z U2008, który posiada wyzwalanie dopasowane do obciążenia indukcyjnego.
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
Te 300W dałem z wyprzedzeniem. Fizycznie jest coś koło 100-150W, nie pamiętam dokładnie. Napędzana jest brama, czyli największy moment powinien być przy ruszeniu początkowym.
Niestety silnikami komutatorowymi można sterować jedynie regulując napięcie na szczotkach, przez co regulujesz jednocześnie prędkość i moment. Jeżeli zależy Ci na osobnym sterowaniu prędkością kątową i momentem, to musisz użyć silnika indukcyjnego. Przy użyciu falownika sterując częstotliwością regulujesz prędkość, a sterując amplitudą regulujesz moment....
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Silnik ulega uszkodzeniu na skutek przegrzania uzwojeń, więc krótkotrwałe przeciążenie nie spowoduje uszkodzenia. Wszystko zależy jeszcze od konkretnej konstrukcji silnika, jednak zarówno silnik indukcyjny jak i DC są przegrzewane podczas rozruchu. Z tą różnicą że w indukcyjnym moment obrotowy jest nieliniowy, a w silniku DC maleje on wraz z obrotami...
Skoro chcesz je synchronizować to nie rób tego obrotami tylko momentem to wszystko. Wykorzystaj wyjście analogowe z falownika.
Popatrz dobrze na charakterystyke mechaniczną silnika asynchronicznego. Jest coś takiego jak moment krytyczny. W pierwszej chwili czasowej, moment rozruchowy jest mniejszy od znamionowego, ale on rośnie osiągając wartość krytyczną (moment maksymalny), następnie maleje osiągając wartość znamionową przy znaminowym obciążeniu. Jest coś takiego jak przeciążalność...
Dziekuje za odpowiedz, czy najprostszy falownik mozna zrobić z generatora napiecia sinusoidalnego przestrajanego od 0 do 100Hz, dalej przez przesuwniki fazowe i na wzmacniacze, dalej mozna wysterować tranzystory igbt, czy te tranzystory będa pracowały w klasie A, czy stosuje sie modulacje PWM i filtr dolnoprzepustowy Po co utrudniać sobie życie? Kup...
A prawo Ohma będzie zachowane, bo wówczas Z nie jest stała. I o to własnie mam pytanie dlaczego Z nie jest stała? Rozumiem, że np.: przy połączeniu w gwiazdę mamy inną impedancją niż dla trójkąta, ale w tym przypadku raczej nie zmieniamy układu połączeń uzwojeń. Impedancja, a w szczególności reaktancja silnika zależy od częstotliwości, ale chyba również...
Z filtrem sinusoidalnym wiąże się spadek napięcia, więc nie do wszystkich zastosowań się to nadaje. ATX i tak prostuje napięcie więc nie ma sensu, silnik indukcyjny traci moment krytyczny z kwadratem napięcia.
Jedynym rodzajem silnika jakim możesz sterować to silnik komutatorowy, szczotkowy w silniku indukcyjnym spali się uzwojenie.
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
Witam, co do tego, że potrzebny ci będzie hamulec mechaniczny tzw. luzownik to nie ulega wątpliwości. Teraz następna kwestia piszesz o pozycjonowaniu zatrzymania. Napisz jakiej wielkości i typu jest silnik(moc, indukcyjny, synchroniczny), jakie urządzenie napędza(moment bezwładności) oraz jakiej dokładności zatrzymania potrzebujesz. Jeśli jest to silnik...
...jest ciut za duża przy manewrowaniu Jeśli problemem jest manewrowanie kosiarką, to może tanim i dobrym rozwiązaniem jest dokupienie kosy (podkaszarki) elektrycznej? Wtedy kosiarką o średnicy koszenia 38cm będziesz utrzymywać łatwo dostępne większe fragmenty trawnika, a za pomocą mniejszej kosy te bardziej skomplikowane i trudniej dostępne obszary....
z tych rownan mozesz zamodelowac wlasny silnik, co ciekawe w pewnym sensie podobna krzywa momentu do np silnika indukcyjnego, ktory chyba o wiele wiecej, jest meczony w przez studentow zwlaszcza na wydzialach elektrycznych
Kolego "krawiec2002', na twój problem: "Chciałbym zmniejszyć obroty pompki CO Grundfos ups 25-60", otrzymasz z pewnością wiele uwag, tylko nie odpowiedzi jak to zrobić prosto, tanio i zapewnić wystarczający moment rozruchowy silnika indukcyjnego dwufazowego, zasilanego (napięciem 220V AC) jednofazowo z kondensatorem pracy (2,5uF) w drugiej fazie. Każde...
Można to opisać inaczej, silnik indukcyjny ma swoją specyficzną charakterystykę momentu: https://obrazki.elektroda.pl/6433284500_... W czasach kiedy nie było falowników wektorowych po prostu było wiadomo że do niektórych obciążeń taki silnik się nie nadaje, zwłaszcza tych które wymagają wysokiego momentu do rozruchu albo moment się...
6x większy moment przy tych samych obrotach skończy się zapewne urwaniem wału.
Publikacje: M. Kaźmierkowski, A. Kasprowicz: Regulacja bezpośrednia momentu i strumienia silnika klatkowego zasilanego z falownika napięcia. Przegląd Elektrotechniczny 1994 nr 2 J. Mielczarek: Bezpośrednie sterowanie momentem (Następna generacja metod sterowania silnikiem). Przegląd Elektrotechniczny1995 nr 5 M. Kaźmierkowski: Porównanie metody sterowania...
Oczywiście jeśli moment jest stały, to moc nie może być stała, bo zależna będzie od prędkości obrotowej. Przykład: śruby kół w samochodzie dokręca się momentem 10Nm. Jaką moc pobiera czy wytwarza taka śruba? Gdy już się nie obraca - to żadną, a przecież moment dokręcenia "pozostaje" w śrubie cały czas. ;) Jest pewna sytuacja, gdy silnik indukcyjny pracuje...
RH-12 byłby odpowiedni (do szczotkowego oczywiście), tylko trochę drogi, można coś z demontażu lub samemu zlutować. Dlaczego tylko szczotkowe skoro w opisie jest napisane ,,Urządzenie do silników jednofazowych działa też z silnikami indukcyjnymi z jednym kondensatorem pracy.''
O ile pamiętam to jeśli w trakcie pracy "wypadnie" jedna faza, to silnik bedzie nadal pracował ( jego moc spadnie ). Silnik połaczony w gwaiazdę zasilany z 2 faz niewytwarza momentu rozruchowego więc sam nie ruszy. Ale jeśli mu pomóc to obraca się w ta strąnę w którą się go pchneło. Niepamiętam jak to jest w silniku połaczonym w trójkąt.
Mowa o silniku indukcyjnym. Znasz charakterystykę momentu od obrotów? Przy zerowych obrotach (załączenie silnika) silnik ma jakiś moment na wale zwany rozruchowym Mr. Aby ruszył obciazenie nie może być większe od niego. Moment znamionowy jest większy i tutaj nie bardzo przydatny. Mn można obliczyć z zależności Mn=(9,55*P)/n, gdzie Mn-momnet znamionowy...
Witam, jak w temacie mam pytanie odnośnie pracy regeneratywnej silnika indukcyjnego. Nie wiem czy mam rację, ale wydaje mi się, że jeżeli moment w danej chwili ma zwrot przeciwny do zwrotu prędkości, to ma miejsca praca regeneratywna, w związku z czym rośnie napięcie na szynie DC. To zgadzałoby się też z wykresem charakterystyk mechanicznych (praca...
Przybliżony wykres zależności momentu załączenia zasilania silnika w funkcji wychylenia dzwonu. http://obrazki.elektroda.pl/4446523200_1... Taka zasada dotyczy zarówno napędu z kołem i łańcuchem opartym na zwykłym silniku trójfazowym jak i dla napędu liniowego. Oczywiście w zaawansowanych sterownikach dochodzi jeszcze płynne "dozowanie"...
Tsilnik = 9550 x 0,37 kW / 1400 obr/min = 2,5 Nm To jest ogólny wzór na wyliczenie momentu znamionowego z mocy silnika indukcyjnego. Ogólny oznacza, że dla różnych typów silników indukcyjnych wyliczenie momentu znamionowego z tego wzoru będzie obarczone mniejszym lub większym błędem. P = 0,37 kW T = 2,5 Nm. Jeśli na reduktorze zmniejszysz obroty 30...
Silnik dc 98V;6,5A;3000obr/min napędza pompę zębatą. Chcę zastąpić go silnikiem 0,75kW;2850obr/min. Chodziło mi bardziej o potwierdzenie słuszności ,że moce silników ac i dc mają być 1:1 ,przez kogoś kto ma w tym temacie doświadczenie. Co do przewymiarowania silnika chcę mieć pewność ,że nie wdepnę na minę z powodu np. różnicy charakterystyki momentu...
Steruję silnikiem indukcyjnym klatkowym za pomocą falownika. Silnik klatkowy jest sprzężony z obcowzbudną prądnicą prądu stałego która pracuje w charakterze obciążenia. Jak zwiększać obciążenie (moment oporowy) dla silnika klatkowego. Za pomocą prądu wzbudzenia prądnicy czy prądem twornika ? Czy mogę prosić o ew. schemat ?
Pierwsze słyszę żeby stosować tyrystory zamiast triaków w regulatorach prądu przemiennego. Co by to dało? Możliwość niesymetrycznego napięcia, albo jedno połówkowego? Mogą być takie rozwiązania ze względów konstrukcyjnych ale nie w takim zakresie mocy i regulujący tak jak triaki. Silnik prądu przemiennego nie lubi takich rzeczy, a poza tym w takim wentylatorze...
Witam! P = Ms • ωs gdzie: Ms - moment na wale silnika (mechaniczny) ωs - prędkość kątowa silnika wyrażona wzorem: ωs = par biegunów. Założyłem, że mówimy o silnikach indukcyjnych. Przy regulacji częstotliwości mówimy raczej o momencie silnika a nie o mocy. Jeżeli Cię to zagadnienie interesuje, to napisz a postaram się odpowiedzieć....
mój znajomy, który jak twierdzi "zna się trochę" na silnikach, zobaczył wykres prędkości, stwierdził, że skoro silnik ten pracuje przy "stałym momencie" to prędkość nie powinna spaść. Ale gdy obciążymy go zbyt dużym momentem to powinien "utknąć" i przestać się obracać. Witam, Twój znajomy rzeczywiście "trochę" się zna. W układach napędowych z silnikami...
Można, oczywiście, nastawić b. wolne obroty, ale wtedy moment znacznie spada. Nie porównuj zabaweczki z może 5 przełożeniami do tokarki tej klasy. W tą Porębe złapał by w uchwut Twoją tokarkę i przerobił na wióry :D Reduktor pozwala tam zejść jak widzisz do 7.5 obrota na minutę. Moment na wrzecionie ma przy tym >25000Nm... Przy takiej rozpiętości przełożeń...
Zamykam. Proponuję lekturę wydawnictw omawiających maszyny indukcyjne. Wszystkim wielkim znawcom silników i "impulsu" wyjaśniam, że "impuls" pochodzi tylko i wyłącznie od niesprawnego przełącznika, który nierównocześnie przełącza zasilanie. I przez jakiś krótki moment silnik pracuje na dwóch fazach. Przy właściwym przełączaniu z gwiazdy na trójkąt nie...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
Bez sprzężenia zwrotnego z prądnicy tacho czy czujnika obrotów silnik szeregowy będzie się rozbiegał bez obciążenia nawet niskim ustawieniu mocy na regulatorze. Zwykła regulacja mocy triakiem może jest dla szlifierki wystarczająca, ale nie mówmy że jest to regulator obrotów czy momentu. Przekładnia raczej wskazana, bo silniki komutatorowe uzyskują znacznie...
Moim zdaniem robienie roweru na prąd to nie jest dobry pomysł strata kasy ;) na rowerze jeździ się dla przyjemności. Silnik indukcyjny jest lepszy od szeregowego gdyż ma stały moment przy każdych obrotach i ma większą sprawność tylko sterowanie jest droższe ;/
O ile pamiętam, to to ciężka sprawa jest... Silnik indukcyjny, szczególnie takiej małej mocy, ma stosunkowo duże prądy bierne. I zmiana wartości prądu przy gwałtownym obciążeniu nie jest wcale taka duża, jak by się to mogło wydawać. Możnaby się pokusić o pomiar mocy czynnej, ale ze względu na falownik mogą być dosyć duże błędy pomiaru. Jeżeli falownik...
A co z luzami przekładni?.Jaki moment na ramieniu.Jaka prędkość ?. Proponuję siłownik liniowy elektryczny/satelitarny/,170kg obciążenia. Luzy minimalne,trwałość przyzwoita,cena niska.Występowały również z potencjometrem,wtedy konstrukcja bardzo prosta.
Jeżeli chodzi o zastosowanie to tak jak inne silniki. Zalety "dużo momentu z relatywnie małej masy/rozmiarów", szybkość odpowiedzi (duża dynamika) na wartość zadaną momentu (silnik o momencie znamionowym 10Nm odpowiada na zadany skok momentu w czasie ok. 1-1.5ms (i to przy połowie napięcia pośredniczącego i opóźnieniach w torach cyfrowych)). Wiem że...
Falownik wektorowy sie tu nie sprawdzi ze względu na miską predkosc obrotowa, bo rozumie ze przy tych 5-10 obr/min potrebny jest wysoki moment. Serwo taki moment zapewni, bo serrwo potrzyma moment nawet przy zerowych obrotach. Jedyne co by można zrobić na zwykłym silniku indukcyjnym to dołożyć falownik AB z serii 755, wiem ze on trzyma moment przy niskich...
Powiem tak: regulator napięcia można zastosować do regulacji wydajności wentylatorów i pomp odśrodkowych , ale nie uzyskamy tak dobrych efektów jak w przypadku przemiennika częstotliwości. Jest to poprostu tańsza alternatywa, która posiada wady i ograniczenia m in. znikomy moment rozruchowy. pozdrawiam
Dobór i podłączenie jest proste, niestety bez tabliczki znamionowej silnika nie można Ci pomóc. A to dlatego, że nie wiemy na jakie napięcie jest silnik, nie mówiąc jaki to silnik (indukcyjny? klatkowy? z klatką podwójną? głębokozłobkowy? Ma mieć moment rozruchowy większy niż pracy?). Moc to tam jest podana w kW, ale napięcie jest ważne by dobrać odpowiedni...
A czemu nic dziwnego w tym nie widzisz? Bo źródłem wstępnego wzbudzenia jest stałe namagnesowanie wirnika. Można je usunąć powoli obniżając napięcie pradnicy asynchronicznej, np zmniejszając powoli moment napędowy obciążonej prądnicy. Po takim zabiegu układ wzbudza się dużo trudniej.
elektromechanik Widziałeś projekt? Tam jest indukcyjny zasilany z falownika ABB. Tam jest potrzebny moment równoważny silnikowi 400W zasialnego z falownika z obnizoną częstotliwością.
Albo można zastosować silnik indukcyjny i odpowiednie algorytmy sterowania wektorowego (można użyć do tego celu falownika - ma zaimplementowane odpowiednie algorytmy) , wówczas można uzyskać max. moment przy zerowej prędkości.
W sprzedaży są również urządzenia typu softstart, które za pomocą zmiany napięcia przeprowadzają płynny rozruch silników indukcyjnych (klatkowych). Regulacja prędkości silników indukcyjnych (klatkowych) za pomocą zmiany napięcia jest możliwa ale w ograniczonym zakresie i jest uzależniona od charakterystyki momentu obciążenia.
Jak pisałeś o wentylatorze, to pomyślałem - nie wiem, czy trafnie - że jest to silnik indukcyjny (prądu zmiennego), w takim silniku prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do różnicy szybkości wirowania wirnika i pola magnetycznego, a moment siły do iloczynu pola magnetycznego i prądu wirnika - więc wynika z tego zależność liniowa, tylko z dwiema...
W czym od strony praktycznej sterowanie wektorowe jest lepsze od sterowania u/f, zdaję sobie sprawę, że sposób sterowania jest zupełnie inny, ale jakie są główne zalety stosowania falownika wektorowego w stosunku do falownika ze sterowaniem u/f. Wady układu sterowania skalarnego to: - brak kontroli momentu silnika, co w rezultacie powoduje długie niekontrolowane...
A moment to czym rozwiniesz? Widziałeś wogóle silnik synchroniczny i dostrzegłęś czym sie różni od indukcyjnego i po co sie je stosuje?
Witam A czy przy pomiarach obciążyłeś silnik momentem nominalnym? Pozdrawiam
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
Witam Czyli silnik na biegu jałowym niby pracuje poprawnie. A cały mechanizm nie ma jakiś dodatkowych oporów mechanicznych? Tzn. łóżyska .panewki. Warto sprawdzić pojemność tego kondensatora. Bo wnioskuję że jest to silnik indukcyjny jednofazowy. A czy silnik ma tylko problem przy starcie czy też stracił moment. Pozdrawiam.
Witam Mam problem ze zrozumieniem pewnego zagadnienia i to nie daje mi spokoju :D Opiszę mój problem na przykładzie silnika indukcyjnego: Jeśli w stanie ustalonym maszyny moment elektromagnetyczny wytwarzany przez silnik jest równy momentowi obciążenia, to dlaczego wał jednak się obraca (prędkość obrotowa jest różna od zera) ? Ogólnie rzecz biorą nie...
moment obrotowy silnik indukcyjny silnik deutz moment moment bezwładność silnik
kabel monitor 120hz kodowanie kluczyka pestki regedit polecenia
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Wybuchowe zapalanie gazu w kuchence - przyczyny i rozwiązania Honda CR-V brak ładowania - przyczyny i diagnostyka