Zwiększając częstotliwość a nie zmieniając napięcia zmniejszasz moment obrotowy i to w sposób kwadratowy. Zwiększając częstotliwość dwa razy zmniejszasz moment krytyczny czterokrotnie. Zwiększając dalej częstotliwość spadnie ci moment niemal do zera i silnik zacznie zwalniać, gdy nie będzie mógł pokonać oporów. Silnik asynchroniczny indukcyjny klatkowy...
Bezpieczna i wygodna wiertarka do płytek drukowanych https://filmy.elektroda.pl/63_1738236538... https://filmy.elektroda.pl/20_1738236314... Jak zwykle urządzenie powstało w wyniku potrzeb praktycznych. Wiertarka pracuje już chyba 6 lat bezawaryjnie i ma szacunkowy przebieg powyżej stu tysięcy :D otworów. Również, mimo częstego używania przez osoby...
Jak chińczycy przegną z cenami to popularność silników indukcyjnych w pojazdach wzrośnie bo będzie bardziej opłacalna. I tak już są najpopularniejszymi silnikami elektrycznymi świata ze względu na prostą i niezawodną konstrukcję. Zaleta prostoty jest okupiona nie tyle bardziej złożonym, droższym układem sterowania bo to ma marginalne znaczenie w cenie...
Witam, chciałbym dowiedzieć się jaki jest moment obrotowy silnika o tabliczce znamionowej zamieszczonej w załączniku. Nie posiadam hamowni, ani przekładni ślimakowej do badania momentu obrotowego.
...jest ciut za duża przy manewrowaniu Jeśli problemem jest manewrowanie kosiarką, to może tanim i dobrym rozwiązaniem jest dokupienie kosy (podkaszarki) elektrycznej? Wtedy kosiarką o średnicy koszenia 38cm będziesz utrzymywać łatwo dostępne większe fragmenty trawnika, a za pomocą mniejszej kosy te bardziej skomplikowane i trudniej dostępne obszary....
mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min Kompletnie nierealne, bez przekładni. Nawet przy użyciu falownika moment obrotowy takiego silnika będzie znikomy. Możesz zastosować bez przekładni dla takich obrotów wyłącznie silnik krokowy ze sterownikiem i generatorem...
Co Ty z tymi stopniami? Radiany to nie stopnie. Jeden obrót to 2Pi radiana czyli 6.28 rad. Wzór na moment to M=P/n. Jeżeli moc podajemy w watach (W), a obroty w radianach na sekundę (rad/s) to moment obrotowy wychodzi w niutonach razy metr (Nm). https://obrazki.elektroda.pl/8073742300_... Po co do tego wzoru dodałeś p ? Wzór (60*f)/p...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Moment obrotowy (Nm czyli siła * długość ramienia) czyli wirnik + siła pola elektromagnetycznego. Dzięki temu mamy moment obrotowy ( z tego co czytałem). Ale rzecz jest taka że czemu w takim razie prędkość obrotowa wynosi 0 jak załączamy silnik skoro jak napisałeś (zakładałeś) że moment obrotowy wynosi 0,5 M i to wprawia wałek w ruch więc jest moment...
Czy napięcie zasilania ma wpływ na poślizg? Nie. Na wielkość poślizgu wpływ ma głównie moment obrotowy obciążenia silnika. Gdy nie ma obciążenia wirnik kręci się bez poślizgu względem pola stojana. Oczywiście teoretycznie, bo raz, że obciązenie nigdy nie jest zero - chośby opory w łozyskowaniu. Po drugie przy poślizgu zero moment napędowy silnika też...
A silniki elektryczne np przy pile tarczowej? Silnik komutatorowy przy mniejszym napięciu pracuje na mniejszych obrotach i oczywiście z mniejszym momentem obrotowym. Silnik indukcyjny działa trochę inaczej, i może się uszkodzić. Ale powinien on mieć odpowiednie zabezpieczenia.
Silnik ulega uszkodzeniu na skutek przegrzania uzwojeń, więc krótkotrwałe przeciążenie nie spowoduje uszkodzenia. Wszystko zależy jeszcze od konkretnej konstrukcji silnika, jednak zarówno silnik indukcyjny jak i DC są przegrzewane podczas rozruchu. Z tą różnicą że w indukcyjnym moment obrotowy jest nieliniowy, a w silniku DC maleje on wraz z obrotami...
Cześć. Mam serwonapęd MR-J3-A, sterownik Fatek i mnóstwo literatury do przeczytania. Ponieważ do tej pory z serwami nie miałem do czynienia (trochę z silnikami krokowymi), ilość informacji w manualach mnie przytłacza. Chciałbym poprosić o pomoc w zrobieniu pierwszych kroków. Silnik ma kręcić zespołem wałków (jak w starej pralce), które przesuwają arkusz...
Witam, zastanawiam się od jakiegoś czasu nad zmianą swojej przecinarki do metalu z tarczami korundowymi na inną , bardziej dokładniejsza. Początkowo rozważałem przeróbkę swojej lub zakup innej piły na tarcze metalowe z widiami, ale cena tych tarcz jest masakryczna, co nie jest zachęcające, natomiast sama piła to koszt około 1500 - 2000zł. Po przestudiowaniu...
To jak wytłumaczysz przejście na szczotkowe w pralkach? To TY mi wytłumacz dlaczego znów pralki otrzymały silniki indukcyjne i falowniki. A przejście na szczotkowe 20 lat temu było spowodowane tym że indukcyjny silnik miał tylko 2 prędkości obrotowe i komplikacje z przełączaniem ich 375 obr i 2900obr. Falowniki postawiły kropkę nad i . Dodano po 2...
Witam. Mam taki problem, potrzebuję dokonać pomiaru momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik indukcyjny w czasie rozruchu (bez obciążenia). Sprawa wygląda następująco: mam silnik indukcyjny sprzęgnięty poprzez momentomierz tensometryczny z prądnicą prądu stałego. No i tutaj pojawia się problem, gdyż momentomierz ten mierzy moment skręcający wał...
Manipulowanie poślizgiem silnika indukcyjnego jest jednym ze sposobów regulacji jego prędkości obrotowej. Zatem: poprzez zmianę częstotliwości, Poprzez zmianę częstotliwości regulujemy prędkość obrotową silnika, ale to nie poślizg odpowiada za tą zmianę a właśnie zmiana częstotliwości. zmianę napięcia zasilania, dodanie rezystancji dodatkowej wirnika...
Silnik z pozystorem w układzie rozruchowym, ma nieco większy moment obrotowy w momencie rozruchu. Korzystne dla np. zapchanej pompy. Minusem tego rozwiązania jest to, że pozystor jest elementem awaryjnym. O ile przy przerwanym obwodzie pozystora nieobciążony silnik silnik się uruchomi, tak przy zwarciu pozystora, spali się natychmiast. Optował bym za...
Witam, Witam. Od razu zaznaczam, że w tematyce elektroniki jestem kompletnie zielony. Potrzebuję silnika, a właściwie motoreduktora który będzie służył do napędzenia prasy śrubowej. Moment obrotowy jaki chciałbym uzyskać na wyjściu to minimum 3Nm. Prasa musi mieć stałą prędkość posuwu 10mm/min, a więc silnik musi utrzymywać stałe obroty niezależnie...
Napięcia nie zmieniam. Częstotliwość owszem zwiększam do rozsądnych granic. Tylko jak określić te granice? Jak to robią inni? 100, 150 czy 300Hz? No dobra zwiększam częstotliwość z 50 do 300Hz i p=1 i mam prawie 18000obr/min przy tym samym momencie obrotowym czyli moc wzrosła 6x. Zmieniając liczbę par biegunów na p=6 zmniejszam obroty ale zwiększam...
Wczoraj dokonałem pomiaru prądu podczas pracy silnika , na jałowo miał 1,4A a podczas pracy 2-2,3A w zależności od klocka . Najprostszą metodę , a pewnie zarazem najbardziej wątpliwą na określenie mocy silnika znalazłem na forum : Wzakresie od kilku do kilkunastu kilowatów silnik indukcyjny pobiera ok. 2x więcej amperów, niż ma kilowatów, jeśli jest...
Daruj sobie te regulatory z allegro. Twój silnik to zwykły indukcyjny a w nim moment obrotowy spada do kwadratu z napięciem. Potrzebna Ci odrobinka teorii. Silnik działa jak transformator, przenosi energię im więcej go obciążysz tym bardziej będzie brał z sieci. Są też pewne prawidła co do silników indykcyjnych, jak unieruchomisz wał, to silnik jest...
W szkole na lekcjach fizyki wprawdzie nie spałem, ale mam kilka (może i banalnych) wątpliwości, które ktoś miły mógłby rozwiać, a oto i one: 1)Czy można domowym sposobem zbudować prowizoryczne coś pozwalające na orientacyjne zmierzenie z małą dokładnością momentu obrotowego silnika? 2)Jeśli silnik ma dany moment obrotowy, powiedzmy 1Nm i zamontuje na...
Witam. Poszukuje silnik do napędu przekładni. Do tej pory wykorzystywałem silnik napędu bębna ze staraj pralki BIO 663. Na silniku podana jest wartość 40 Wat - 400obr/min Niestety jest to moc na wale a z sieci ten silnik pobiera 160 Wat - stanowczo za dużo !!! W związku z tym poszukuje "jakiegoś słabszego zamiennika". Może ktoś z kolegów mi doradzi...
Witam ja mam dwa pytanie odnośnie momentu obrotowego samochodzie. Po pierwsze z tego co wiem moment obrotowy to siła wytworzona przez silnik na wał korbowy i teraz mam pytanie czemu ona spada już przy pewnych obrotach. przecież jak coś się kręci co raz szybciej to nie traci siły a wręcz przeciwnie. Oczywiście, że traci możliwość takiego samego przyspieszenia...
Szukałem odp na moje pyt i w google i na elektrodzie ale nadal mam problem. buduje kompresor i jestem w fazie doboru silnika. 1. Potrzebuje obrotów około 1400, i tu pytanie czy lepiej zastosować silnik 2800 i redukcje do 1400 czy lepiej kupić silnik 1400 i połączyć bezpośrednio przez jakieś tam sprzęgło duża zwartość konstrukcji i to mi pasuje, ale...
Witam Mam taki problem. Potrzebuję podnosić 300kg na wysokość 10cm w czasie 1s. Myślałem nad zastosowaniem przekładni śrubowej - taka jak na przykład w podnośniku samochodowym w kształcie romba. O ile wkręcę śrubę o tyle podniosę do góry. Przyjmijmy układ idealny - bez oporów i innych strat czyli o sprawności 100%. Skok śruby - 0,2cm Aby podnieść na...
Mam problem.Musze obliczyc moment obrotowy pewnego silnika spalinowego,czy da sie to zrobic bez specjalistycznych urzadzen??
Witam. Czy silnik trójfazowy indukcyjny asynchroniczny 11 kW 1400 obr/min po przezwojeniu będzie miał tą samą moc ? Silnik spalił się i nie wiem czy lepiej szukać drugiego czy dać do przezwojenia.
Sprzedam silnik 18,5 kW , 2940 obr/min , 380 trójkąt.Silnik nieużywany, indukta. Cena 750 zł.
Nie wiedziałem w jakim to dziale umieścić, więc umieściłem tutaj bo wydaje mi się że to temat najbardziej związany z automatyką przemysłową. Wiadomo, że chyba nic tak nie marnuje energii elektrycznej jak przewymiarowany bez potrzeby asynchroniczny silnik trójfazowy. Poszukuję jakiegoś urządzenia, które można byłoby zamontować pomiędzy motoreduktor a...
Potrzebne mi są przebiegi momentu i prądu podczas rozruchu silnika pierścieniowego. Co prawda dzisiaj facet z maszyn nam rysował, ale ten "(at)#$%" tak tak nabazgrolił na tablicy że sam z tego nic nie wiedział, a jutro z tego kartkówka. Proszę o pomoc :)
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
Dzień dobry, co się stanie jeśli zasilanie silnika indukcyjnego asynchronicznego 3-fazowego będzie odłączone, a jego obroty zostaną wymuszone, np. przez inny silnik sprzężony z jego wałkiem? Dziękuje za wyjaśnienie.
Cześć. Może mi ktoś powiedzieć jak mam dobrać silnik elektryczny który bedzie napędzal wał z prędkością 400 obr/min ? Będzie to realizowane poprzez przekładnie pasową. Znam moment bezwładności wału i jego ciężar i jak dobrać silnik z katalogu ? Proszę o pomoc :|
Witam. Mam problem na który nie mogę znaleźć rozwiązania... Do rzeczy, Potrzebuję uzyskać jak największy moment obrotowy z silnika 4kW po zastosowaniu przekładni pasowej redukującej obroty do 795obr/min. Pytanie brzmi: Czy lepiej zastosować silnik z obrotami np. 2800obr, i większą przekładnią, czy 900obr i przekładnia mniejsza???
Nie wiem ile obrotów może mieć ten silnik indukcyjny podaje tabliczkę http://obrazki.elektroda.pl/6681419800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4301337300_1...
Może temat jest banalny i był już wcześniej ale ja nie rozumiem tych wszystkich objaśnień, jestem całkowicie zielony z elektroniki a chcę tylko zmienić obroty mojego silnika. Otóż kartkę z oznaczeniami zgubiłem ale kiedyś zapisałem jakieś parametry więc może nie wszystko stracone a oto i one: 3~0,18kW A 1.1/0.65 1380 rpm V 220/380 trójkąt(pewnie był...
Montuję rozdrabniarkę do gałęzi, która ma być napędzana w różny sposób. W zależności od dostępu do sieci elektrycznej, silnikiem spalinowym lub trójfazowym silnikiem elektrycznym. Mam możliwość wyboru kupna silnika o mocy 4 kW. Sprzedawca ma je w dwóch wariantach: 1400 i 2930 obr/min. przy mniejszych obrotach koła pasowe będą w stosunku 1:1, a w drugim...
NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, z tej prostej przyczyny że aby nie przekroczyć indukcji w rdzeniu, zmieniając f trzeba proporcjonalnie zmieniać i U. Regulację w górę ogranicza wytrzymałość napięciowa izolacji, regulację w dół ogranicza przekrój (a raczej wytrzymalość termiczna) drutu. Po prostu silnik o mocy P =...
Cześć Numerek 12. Twoje słowa: (zgodnie z tematem postu robimy elektrownię domowym sposobem czyli małą na wlasne potrzeby z ostatniej dyskusji wynika że robimy wielka elektrownię tak circa ~100 Kw i sprzedajemy prąd skupmy się może na wykonaniu domowym sposobem jakiejś prądnicy która bedzie dzialać ( nie mam na mysli silnika od pralki) tak samo z wiatrakiem...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Witam mam kilka pytan 1. jakie pole magnetyczne wytwarza uzwojenie jednofazowe silnika indukcyjnego ? 2. jak wyglada charakterystyka momentu obrotowego silnika indukcyjnego jednofazowego ? 3. jak zmienic kierunek wirowania silnika 4. zastosowanie takich silnikow za odp z gory dziekuje
Lepiej zastosować przemiennik częstotliwości ale to dość drogi interes. Chyba falownik "Falownik to urządzenie, które zmienia prąd stały na prąd zmienny z regulowaną wartością napięcia oraz częstotliwości. Przemiennik częstotliwości to urządzenie , które zmienia częstotliwość i napięcie prądu przemiennego w celu regulacji prędkości obrotowej i momentu...
Wentylator ma silnik indukcyjny, a wiertarka silnik komutatorowy. Podstawowym sposobem regulacji predkości obrotowej takich silników jest regulacja przez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego, twój regulator z wiertarki to zapewne sterownik fazowy na triaku. Tego rodzaju regulator może być zastosowany do niewielkich wentylatorów czy pomp (tam...
Ad 5 5 Charakterystyka mechaniczna dwufazowego silnika pradu przemiennego Rozumiem, że chodzi o silnik indukcyjny (asynchroniczny) Charakterystyka takiego silnika będzie miała taki sam kształt jak dla silnika 3-fazowego tego typu. To zależność wartości momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej lub poślizgu s (s=0 dla prędkości idealnego biegu...
Ciężko będzie też uzyskać konkretny moment na postoju. Ale jeżeli koledzy potwierdzają że i zwykły AC daje radę to spróbuję. Pierwotnie i tak kupię silnik ACIM. Silnik indukcyjny przy sterowaniu wektorowym np. DTC może generować moment również przy zerowej prędkości obrotowej (zablokowany wał). Szybkość narastania momentu to np dla silnika 2.2 kW 1ms...
Witam Istnieje jakiś wzór którym można określić czas prawidłowej pracy silnika dla danego momentu biorący pod uwagę maksymalny prąd rozruchowy? Rzekomo odpowiedź to 1,6 ale czy ktoś wie skąd akurat taki wynik? Nie jest to wzór, tylko wymogiem normy silnikowej PN-EN 60034-1 jest przy sprawdzaniu silnika przez producenta jest to, aby silnik przeciążony...
Ponieważ moc silnika (każdego) to iloczyn momentu i prędkości obrotowej.
O to bardzo pomocne informacje tej przekładni. Bałem się że przy zastosowaniu ślimakowej uwali mi pół momentu obrotowego.
Tylko motoreduktor. Silnik zaprzęgnięty bezpośrednio do mieszadła, ze zredukowanymi aż tak nisko obrotami, straci prawie cały moment dysponowalny. Proszę sobie poszukać w necie wykresów zachowania momentu obrotowego silnika indukcyjnego z regulacją przemiennikiem częstotliwości. Motoreduktor można dość precyzyjnie dobrać korzystając ze zwykłego kontaktu...
No stosowany jest od niedawna bo wymaga falownika z kontrolą prędkości wirnika. Zerwanie sprzężenia pola magnetycznego uzwojeń z wirnikiem powoduje utratę momentu obrotowego i to sporą.
Jedynym rodzajem silnika jakim możesz sterować to silnik komutatorowy, szczotkowy w silniku indukcyjnym spali się uzwojenie.
Ze wzgledu na wartość momentu obrotowego najlepszy byłby szeregowy silnik komutatorowy.
Regulatory na tyrystorach/triakach działają znakomicie przy zasilaniu silników komutatorowych. Tyrystor lub triak "obcina" część sinusoidy czyli obniża napięcie skuteczne, co w przypadku silników komutatorowych (wiertarki, szlifierki i inne elektronarzędzia) działa w zakresie obrotów niemal od zera. Ale trzeba też pamiętać, że przy zmniejszonym napięciu...
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Silniki wielobiegowe w układzie Dahlandera są stosowane od 1897r. Tyle, że są to silniki indukcyjne na prąd przemienny a nie stały. Silniki DC kilkubiegowe mają przeważnie zmienny kąt szczotek (silniki z magnesami trwałymi), przyjrzyj się budowie dawniejszych silników napędzających wycieraczki w autach. silnikiem elektrycznym szeregowym zasilanym prądem...
Dziekuje za odpowiedz, czy najprostszy falownik mozna zrobić z generatora napiecia sinusoidalnego przestrajanego od 0 do 100Hz, dalej przez przesuwniki fazowe i na wzmacniacze, dalej mozna wysterować tranzystory igbt, czy te tranzystory będa pracowały w klasie A, czy stosuje sie modulacje PWM i filtr dolnoprzepustowy Po co utrudniać sobie życie? Kup...
Silnik BLDC można potraktować jak komutatorowy DC - przełączanie uzwojeń zachodzi przy określonych położeniach kątowych tak aby moment obrotowy był zawsze w tą samą stronę (i w miarę stały). Silnik DC (komutatorowy) nawet bez zasilania daje SEM na wyjściu, proporcjonalną do prędkości obrotowej (cewki poruszają się w polu magnetycznym). Ta SEM nie jest...
A skąd wiadomo, że nie mamy do czynienia z silnikiem klatkowym? Akurat silniki klatkowe bardzo często wykorzystywane są do wentylatorów i da się w pewnym zakresie regulować ich obroty metodą fazową godząc się ze zmniejszeniem momentu obrotowego i sprawności. Dlatego właśnie fabryczne regulatory działają "odwrotnie". Pozycja 0 to wyłączony, zaś zaraz...
W silnikach indukcyjnych nie ma możliwości zmiany założonej prędkości obrotowej---> tak mówi teoria, w praktyce są jednak takie możliwości, tu przykład: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic76... Zastanawiam się w tym momencie, czy nie zdałby egzaminu gotowy układ stosowany w np odkurzaczach.Zbudowany na bazie us 501B-8P, oraz triaku...
Sterowanie fazowe to kiepski pomysł do silnika do wiertarki, nawet ze sprzężeniem zwrotnym od prędkości obrotowej. Falowniki o mocy 0.75kW można już wyrwać od 400zł, a nawet mniej. Kultura pracy nieporównywalna. Znamionowy moment prawie od zera, stabilność obrotów, zmiana kierunku obrotów, rampy itp. bonusy. Z drugiej strony nie rezygnuj z przekładni...
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
Silniki asynchroniczne 3-fazowe, mają większą sprawność od silników zasilanych jednofazowo, ponieważ w układach symetrycznych 3-fazowych nie wystąpią, charakterystyczne dla silników zasilanych jednofazowo, dodatkowe straty w wirniku. Wyjaśnienia należy szukać w związku z niemożliwością uzyskania (w silnikach zasilanych jednofazowo) pola magnetycznego...
https://obrazki.elektroda.pl/7772210400_... To był czujnik indukcyjny - element sprzężenia zwrotnego stabilizacji momentu obrotowego silnika, a nie opornik. Na osi wirnika, ponad komutatorem, jest pierścień z zatopionymi magnesami indukującymi impulsy stabilizacji obrotów, zależnie od obciążenia.
Steruj sobie silnikiem asynchronicznym jak chcesz bylebyś długotrwale nie przekroczył jego prądu znamionowego. Sterowanie napięciowe silnika asynchronicznego jest o tyle nieprzyjemne że bardzo dużo zależy od konkretnego modelu silnika (jego charakterystyki momentu w funkcji prędkości). Im wirnik silnika ma większą rezystancje tym lepiej się steruje...
silnik moment obrotowy moment obrotowy silnik moment silnik indukcyjny
oświetlenie korytarz tylny lampa sprinter niski temperatura silnik skoda
DirectX 12 nieobsługiwany na systemie - rozwiązania Błąd sporadyczny pasywny - co oznacza?