Tylko 15V jest na nich takie samo. Wielkość w mA to prąd. Iloczyn prądu i napięcia daje moc. Im większa moc tym większy moment w takim silniku. Jeżeli jest stabilizator obrotów to prąd silnika ma znaczenie.
Witam! Proszę bardzo model matematyczny silnika wykonany w Matlab. Do PSpice trzeba go trochę zmienić (nie wszystkie bloki są dostępne). Jest to model z uproszczeniem wpływu rezystancji od twornika. Nie zawiera bloku sterującego wzbudzeniem (kfi jest stałe), jeżeli potrzebny taki to poszukam, ale jutro wieczorem, myślę jednak,że nie ponieważ silnik...
Jeżeli chcesz rozpędzić silnik do prędkości większej, niż znamionowa, po osiągnięciu prędkości znamionowej zasilasz go napięciem znamionowym (zwarty Q6, rozwarty Q5) i zmniejszasz napięcie/prąd wzbudzenia, zwierając impulsowo (PWM) tranzystory Q1 i Q4 (lub Q2 i Q3 dla drugiego kierunku obrotów). Im mniejszy prąd wzbudzenia, tym większa prędkość obrotowa...
Witam Po wykonanych obliczeniach musze dobrać silnik prądu stałego o nastepujacych parametrach: Moment znamionowy >=11,45 Nm Znamionowa prędkość obrotowa >= 2272 obr/min Znamionowa moc silnika >= 2725 W Szukalem w katalogach silnikow DC i mam problem znaleść odpowiedni do powyzszych danych . Czy moglby ktos polecic odpowiedni katalog badz silnik .Koniecznie...
Twoja kolekcja pytań pod maszyną prądu stałego: Czy takie charakterystyki jak te należa do grupy charakterystyk mechanicznych? Czy mają bądź nie mają swojej jakiejś nazwy. Is=f(T) i 𝑓𝑠=𝑓(𝑇) Is- prąd stojana silnik indk. fs - częstotliwość napięcia zasilającego. T- moment elektromagnetyczny, moment obciążenia. Jakiej oczekujesz...
Wszystko prawie dobrze tylko nie myl silnika prądu stałego z silnikiem synchronicznym. To nie jest to samo :) Najpierw po kolei: DANE: U = 220V I = 71A P = 13,5kW nN = 600 obr/min n = 240obr/min RacN = 0,25Ohm Rf = 110 Ohm. prąd magnesów: If = U/Rf = 220/110 = 2A Prąd twornika: Ia = I - If = 71 - 2 = 69A Moment znamionowy: P = M*2*Π*n, (n w obr/sekundę)...
AI: Czy mógłbyś podać szczegółowe parametry elektryczne silnika, takie jak napięcie i prąd znamionowy? Dodam po południu AI: Jakie są Twoje kryteria wyboru między nowymi a używanymi komponentami? Czy priorytetem jest budżet, niezawodność, czy może coś innego? 200-500 pln Wstępna ocena dostępnych informacji Na podstawie Twoich dotychczasowych odpowiedzi...
Moment obrotowy jest funkcją ilorazu mocy przez obroty. Jeśli zmniejszysz moc zmaleje moment obrotowy, czyli zdolność wentylatora do pokonywania oporów przemieszczania powietrza. Przyjmując, że opory są stałe - zmniejszenie mocy spowoduje zmniejszenie obrotów, czyli obniży wydajność wentylatora. Może też spowodować zwiększone grzanie się silnika i...
Czyli przy stałym obciążeniu silnika prąd jest na stałym poziomie podczas obniżania częstotliwości? A przy obniżonej wartości mocy przy zmniejszonej częstotliwości jaki w takim razie uzyskamy moment? znamionowy?
A nie dotyczy to przypadkiem silnika szeregowego! Tak dotyczy tylko silnika szeregowego. Prosta tłumaczenie bez wzorów - te znajdziesz w stosownej literaturze. Wirnik silnika gdy się obraca to powstaje w nim siła elektromotoryczna zależna od strumienia magnetycznego stojana i prędkości obrotowej wirnika. Dla silnika obcowzbódnego, z magnesami trwałymi...
To jeszcze jedno pytanie (mam nadzieje, ze ostatnie :wink: ) czy zmieniajac predkosc obrotowa silnika silnika zmenie rowniez jego moment obrotowy, czy uda mi sie to tylko wlasciwie dobierajac przekladnie? Pozdrawiam Kolego o jakiej zmianie momentu obrotowego piszemy? Czy chce kolega np zmniejszyć lub zwiększyć 10 razy, czy chce kolega wykorzystać zmianę...
Silniki elektryczne pierw pracują ze stałym momentem obrotowym, aż do prędkości znamionowej, potem ze stałą mocą i coraz słabszym momentem obrotowym. Moment obrotowy wymaga wymuszenia prądu, a żeby wymusić prąd to trzeba albo podnieść napięcie albo osłabić strumień. Dajesz dwa silniki elektryczne na oba koła, łączysz cyfrowym dyferencjałem i voila,...
Ze sposobu podłączenia regulatora VENTS RS-1-300 widać, że może on jedynie ograniczać prąd/napięcie zasilania wentylatora. Regulacja prędkości obrotowej silników prądu przemiennego "]Zakres regulacji prędkości obrotowej przez zmianę napięcia zasilającego wynosi niewiele ponad 10% poniżej prędkości znamionowej. Zatem jest to bardzo mały zakres regulacji,...
Silnik o takich parametrach posiada moment trzymający w granicach 0,4-0,6 Nm więc spokojnie może za pomocą śrub przesuwać po prowadnicach poziomych kilka kilogramów (należy pamiętać o odpowiednim doborze parametrów przyśpieszania i hamowania), również ruch pionowy nie powinien stanowić problemu. Co do parametrów zasilania to faktycznie silniki krokowe...
Zwiększy się dwukrotnie, Dlaczego ? Rozumiem że nie bierzemy pod uwagę przekraczania prądu znamionowego silnika. Tak się pisze jak się jedzie w podróży 8h i nie możę się usnąć... i się myśli o takim samym silniku, tylko z innymi obrotami. Przy założeniu że sterowanie jest skalarne, strumień pozostaje stały,a prąd także powinien oscylować przy wartościach...
Silnik klatkowy jedno czy trójfazowy, prądu stałego czy jakikolwiek inny o mocy 370W i obrotach znamionowych ~1500rpm będzie wytwarzał moment obrotowy ~2,5Nm przy tych obrotach. Trójfazowy zasilony jednofazowym falownikiem z uzwojeniami złączonymi w trójkąt przy 230V będzie się zachowywał tak samo jak zasilany z sieci trójfazowej 400Vz z uzwojeniami...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
Silniki ulegają uszkodzeniu na wskutek zbyt dużej temperatury w uzwojeniach. Temperatura dopuszczalna wiąże się natomiast z prądem znamionowym silnika. Jeśli nie przekroczy się prądu znamionowego silnik nie będzie się nagrzewał i wszystko będzie w porządku. Natomiast zmniejszając napięcie znamionowe zmienia się poślizg silnika (obroty) i zmniejsza się...
Witam! Wzór, który znalazłeś E=U - It*Rt jest dobry i dotyczy stanu ustalonego, stąd wielkie litery w zapisie. W załączniku masz schemat zastępczy silnika bocznikowego prądu stałego (którego ten wzór dotyczy) dla stanów przejściowych, stąd małe litery, które zamienisz na wielkie. W rysunku zamień indeks a na t. Ponadto możesz "wyrzucić" indukcyjność,...
W zależności od tego jakim obciążeniem potraktujesz prądnicę - takim napędem musisz ją napędzać + straty mocy. Tak "na oko" 1,5xPobc. Proponuję obciążyć prądnicę grzejnikiem ≈1kW (np. żelazko lub czajnik) i do tego napęd 1,5kW (np. hydrofor, piła do drewna lub kosiarka do trawy :D ) Możesz oczywiście obciążyć prądnicę mniejszym obciążeniem np....
Na początek wyjaśnię że jestem mechanikiem i kompletnie nie znam się na elektronice- dlatego proszę o wyrozumiałość. Opiszę mój problem: Robię maszynę która posiada sterowanie silnikiem prądu stałego o następujących parametrach : -napięcie znamionowe - 12 V - liczba obrotów na minutę - 45 obr/min - moment znamionowy rozruch. - 18 Nm - prąd znamionowy...
Witam. Mam do realizacji projekt hamownii silnika 3fazowego. Silnik ma być hamowany zmiennym momentem za pomocą silnika prądu stałego. Znajomy zaproponował mi układ jak na załączonym rys. Moment hamujący ma być zależny od napięcia Uz=0-10V. Prędkośc silnika przekonwertowana będzie do napięcia w zakresie Uf=0-10V - wykorzystanie przetwornika f/U (dowolny...
mój znajomy, który jak twierdzi "zna się trochę" na silnikach, zobaczył wykres prędkości, stwierdził, że skoro silnik ten pracuje przy "stałym momencie" to prędkość nie powinna spaść. Ale gdy obciążymy go zbyt dużym momentem to powinien "utknąć" i przestać się obracać. Witam, Twój znajomy rzeczywiście "trochę" się zna. W układach napędowych z silnikami...
Jeżeli silnik jest obciążony momentem znamionowym, a Ty będziesz mu obniżał napięcie zasilania przez np. włączenie opornika w obwód wirnika to wtedy spadnie jego moc. Moment rozwijany przez silnik będzie taki sam (bo obciążenie maszyny się nie zmieniło) więc z tego wynika że jeśli mamy mniejszą moc, a moment pozostał bez zmian to spadły nam obroty....
1) Czy badaliście tylko sam silnik, bez obciążania go inną maszyną? 2) W jaki obwód włączony był ten opornik wodny? 3) No i w jaki sposób w tym silniku wytwarzany był moment rozruchowy? A najlepiej to podaj typ i dane silnika odczytane z tabliczki znamionowej. W czasach kiedy ja studiowałem, ćwiczenie rozpoczynało się od spisania danych maszyn z ich...
W silniku bocznikowym prędkośc obrotowa nie zmienia sie znacznie mimo duzych zmian obciażenia silnika.Zmiany napiecia zasilajacego wpływaja w znaczny sposób na predkosc wirowania. regulacje predkosci mozna zrobic zmianiając napięcie zasilania wirnika lub zmiana prądu wzbudzenia. W ten sposób regulujesz moment obrotowy. W silnikach szeregowych predkosc...
iż silniki mają większy prąd znamionowy Prawdopodobieństwo że to prąd znamionowy równe trafieniu w lotka. Prąd znamionowy możesz jedynie określić na hamowni obciążając silnik i mierząc moment obrotowy, prędkość obrotową na tej podstawie wyliczasz moc mechaniczną i jeżeli ustalisz ją na poziomie tej z tabliczki, wtedy masz swój prąd znamionowy i możesz...
Czy można motor BLDC zastąpić motorem PMS? Tak, silnik BLDC (Brushless DC) można zastąpić motorem PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor), ponieważ oba te typy silników są bardzo podobne pod względem konstrukcji i zasady działania. Obie konstrukcje wykorzystują magnesy stałe i nie posiadają szczotek, co oznacza, że są to silniki bezszczotkowe. Kluczową...
Mam już dobrany silnik, zmierzone napięcie, prąd w stanie zatrzymanego wirnika. Pomierzone obroty na biegu jałowym wraz z napięciem i prądem. Obliczyłem SEM, moment znamionowy, rezystancje twornika, stałą magnesowania. pozostaje mi jeszcze obliczyć moment tarcia kinetycznego i moment tarcia statycznego. I tu już zaczynają się schody. Bo poprzednie parametry...
Witam. Mam pytanie dotyczące silników elektrycznych. Tak słowem wstępu -ogólnie zajmuję się różnego rodzaju maszynami ale wyłącznie pod kątem mechanicznym. W przypadku gdy potrzebuję napęd to stosuję klasyczny silnik asynchroniczny klatkowy z przekładnią ślimakową/stożkową/walcową itp. Oczywiście w doborze interesuje mnie prędkość obrotowa i generowany...
Oczywiście jeśli moment jest stały, to moc nie może być stała, bo zależna będzie od prędkości obrotowej. Przykład: śruby kół w samochodzie dokręca się momentem 10Nm. Jaką moc pobiera czy wytwarza taka śruba? Gdy już się nie obraca - to żadną, a przecież moment dokręcenia "pozostaje" w śrubie cały czas. ;) Jest pewna sytuacja, gdy silnik indukcyjny pracuje...
Dwa silniki o tej samej mocy znamionowej będą miały ten sam moment obrotowy niezależnie od znamionowej liczby obrotów /min. W silniku powstaje coś takiego jak pole, ale to pole magnetyczne. Znamionowa liczba obrotów jest zależna od ilości jego biegunów (par biegunów). A Kompletny misz masz. Falownik to urządzenie zamieniające prąd stały w zmienny,...
Żeby silnik się spalił przez jego uzwojenie musi płynąć prąd o wartości skutecznej większej niż znamionowa. Czy obniżenie napięcia na silniku ( nawet poprzez regulator fazowy ) spowoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik ?, raczej nie zwłaszcza że obciążeniem silnika jest dmuchawa, a silnik ma moc 75W ( i możliwe że to konstrukcja ze zwartą fazą...
Myślałem nad tymi "Perpetuom mobile " . Z tymi silnikami z You Tube Jak to działa . Dlaczego ???? :) :) :) Jak każdy wie z elektrotechniki sprawność silników asynchronicznych /synchronicznych rośnie wraz z mocą silnika oraz obrotami . Cos Fi dąży do jeden. Patrząc na ten filmik z You tube oraz specyfikacje silników . Poniżej dołączam PDF z neta z danymi...
Właśnie to zarzuciłem koledze . Trzykrotnie to zmaleje prąd rozruchowy. A moc silnika podczas pracy w gwieździe zmniejszy się tylko o jakąś 1/3 No jak możesz takie rzeczy wypisywać...? Odesłałeś mnie do książek, zarzuciłeś brak przeczytania i zrozumienia materiału udostępnionego. Z przykrością stwierdzam, że to właśnie Ty się z tym nie zaznajomiłeś,...
Witam ponownie. A co do wykresów to są bez sensu - jak daję 2Nm to silnik przyśpiesza, a jak daję moment 8Nm to już nie przyśpiesza??? Co do wykresów nie ja je wymyślałem. Ale chodzi o to że jest to maksymalny moment obciążenia jaki może wystąpić na wale w danym czasie. Dlaczego więc silnik DC ?? Na silniku klatkowym będzie łatwiej i przyjemniej, ciągła...
Dziękuje. To teraz rozkmina dlaczego na zimnym się stroi. Czyli to SVC to "bajka? Nie mam tacho. SVC też reguluję częstotliwością? Też mogę zwiększać ponad f znamionowe aby kręcić silnik szybciej?? To wektorowe polega na tym, że jak silnik zwalnia bo ma duze opory to falownik daje mu większą częstotliwość, napięcie aby przyspieszył, żeby miał stały...
No czekaj jak sterujesz przy U/f=const czyli przy stałym momencie to obniżenie częstotliwości, spowoduje obniżenie napięcia tak, aby prąd był znamionowy czyli M=Mn I=In ω=ωn/2 teraz M=P/ω czyli P=M*ω, więc moc dla dla ω=½ωn wynosi ½Pn. Tak czysto teoretycznie... Oczywiście mówimy o warunkach, gdy na wale mamy...
Wydaje mi sie ze zależy to od stałej czasowej cewek silnika. Duża częstotliwość wysyłanych impulsów powoduje że prąd nie zdąży narosnąć do wartości maksymalnej z czego wynika mniejszy moment. Dlatego zasila się sterownik wyższym napieciem niż napięcie znamionowe silnika by zwiększyć jego dynamikę a zarazem prędkość maksymalna
Co do silniczków krokowych to musiałbyś sobie zbudować sterownik do niego. Napięcie jakim należy zasilić silnik zalezy od obrotów jakie chcesz uzyskać ale przy okazji maleje moment silnika zatem musiałbyś dobrać sobie odpowiedni silnik. Najlepiej zasilać silnik krokowy ze źródła prądowego. Każdy silnik posiada jakiś prąd znamionowy i należy go utrzymywać...
Prąd w przybliżeniu jest taki sam przy małych obrotach, jak i przy max. Chłodzenie przy małych obrotach jest drastycznie słabsze. Nie stosuje się tu prawa Ohma w wersji dla prądu stałego, a w normalnych warunkach rezystancja uzwojeń ma nieznaczny wpływ na natężenie. Moc jest proporcjonalna do obrotów, moment w przybliżeniu stały w całym zakresie (obciążenie...
Muszę spokojnie znaleźć uzasadnienie dla mojej teorii i napiszę jak znajdę czas uzasadnienie mijego stwierdzenia. Te wzory co podajecie oczywiście są słuszne dla wyliczenia pobieranej mocy a nie na mozliwość regulacji falownika. Moment silnika jest zachowany jesli U/f=const (dla prędkości powyżej 3Hz). Poniewąz po dojściu do 50Hz mamy napiecie sieci...
oo przepraszam nie wiedziałem. Problem w tym, że szukam właśnie 60 i 80 o tych parametrach dostępnych w polsce nie doszukałem się poza tym: (koszt 399zł) DUNKERMOTOREN (KAG) Silnik prądu stałego z przekładnią KAG M63X60 +przekładnia SN 31 prod11/ 2007r parametry silnika : średnica silnika 63mm długość całości 210mm długość silnika 130mm oś fi 10mm o...
Przy hamowaniu prądem stałym prąd zależy od rezystancji uzwojeń silnika, więc napięcie przyłożone powinno wynosić od kilku do kilkunastu procent napięcia znamionowego. Uzwojenia stojana możesz zasilać na kilka sposobów, trzeba jednak tak połączyć, aby pola wytwarzane przez poszczególne fazy sumowały się a nie odejmowały, bo wtedy moment hamujący będzie...
http://obrazki.elektroda.pl/8449347400_1... Witam wszystkich. Chciałbym zaprezentować pojazd elektryczny wykonany na bazie roweru. Jestem jego autorem. Konstrukcja oparta na stalowej ramie rowerowej odpowiednio przystosowanej do zamontowania potrzebnych podzespołów. Napęd to dwa silniki prądu stałego o napięciu znamionowym 24V połączone...
Witam! Silnik krokowy w tym zastosowaniu nie ma żadnych zalet, za to ma małą sprawność, i na dodatek potrzebuje cały prąd w stanie statycznym (przerabia go na ciepło), gdyż nie jest samohamowny . Prąd nie "przekłada się" na szybkość, tylko na moment napędowy (pamietasz F=B*I*l ?). Szybkość silnika zależy od szybkości narostu prądu w uzwojeniu, (to wynika...
Parametry elektryczne Napięcie (reference voltage, V) - napięcie znamionowe Prąd znamionowy (rated current, Ir, A) - natężenie prądu pobieranego przez silnik w czasie, gdy wytwarza on znamionowy moment obrotowy Prąd szczytowy (peak current, Ipk, A) - maksymalne dopuszczalne natężenie prądu pobieranego przez silnik Prąd jałowy (no load current, INL,...
Rozumiem to w takim razie jak dobrze to wszystko zrozumiałem moment wynosi 0 ale prędkość już nie (1 prawo dynamiki newtona). A jak chcemy uzyskać więcej mocy to dodajemy więcej siły czyli większy moment obrotowy. A moje kolejne pytanie jest takie koro nie musimy mu dawać więcej momentu obrotowego to po co jest dalej zasilany prądem skoro jak dobrze...
Zasilanie silnika z falownika/przekształtnika powoduje wzrost strat. Moc użyteczna będzie mniejsza, niż dla tego samego silnika zasilanego z sieci. Teoretycznie zyskasz na mocy (moc = moment * prędkość obr.), ale w praktyce silnik ma swoją moc znamionową, a co za tym idzie wraz ze wzrostem prędkości będziesz dysponował mniejszym dopuszczalnym obciążeniem...
A ten chyba byłby już lepszy, mocniejszy od poprzedniego ... jak myślicie ? Silniki DOGA Opis produktu http://obrazki.elektroda.pl/4222581000_1... Silniki prądu stałego DOGA zostały opracowane dla zastosowań przemysłowych i są owocem ponad 50 lat doświadczenia pracy w niezliczonych dziedzinach. Technologia stałych magnesów umożliwia...
Sprawa "nagłego" zatrzymania silnika po naciśnięciu przycisku "STOP" nie jest już taka prosta ani tania dla silnika asynchronicznego konieczny jest elektroniczny układ hamowania prądem stałym i dodatkowy stycznik, lub specjalny silnik samohamowny to jest z wbudowanym hamulcem ciernym , tak więc dodanie 4 styczników SLA16 i układu czasowego np:PCR 513...
Układ z grubsza jest dobry. W czoperowaniu w chodzi o coś takiego (w twoim przypadku): Jest na cewkę silnika podawane napięcie dużo większe niż znamionowe silnika (mówię np o krokowym). Prąd płynącu przez uzwojenie szybko wtedy narasta do ustalonej granicy po czym jest on na określony czas wyłączany a po tym czasie znowu załączany. Jest to robione z...
3: Co oznacza częstotliwość podawana w Hz? Spotkałem sie z tym oznaczeniem w radio które nadaje na fali iluśtam Hz o ile dobrze myśle, wiem że owe Hz istnieja tez w zegarku procesora mojego peceta które licze w GHz więc silnik ma cos w rodzaju "taktowania" ? To prosze jasno bo nie rozumiem tego kompletnie. To jest częstotliwość napięcia sieci zasilającej...
wnioskuję że wyłącznik silnikowy to inaczej wyłącznik nadprądowy typu C Tylko po części. Wył. silnikowy ma przeważnie podwójny styk prądowy, dla pewniejszego działania i lepszego gaszenia łuku z obciążeń indukcyjnych. w zależności od producenta mają wspóczynnik k~14. Czyli gdzieś pomiędzy charakterystyką C, a D. Jest on stały. regulowany prąd na tylko...
W chwili obecnej próbuję zrozumieć zasadę działania silnika prądu stałego. Aczkolwiek zawiesiłem się przy jednej sprawie. Z tego co mi wiadomo, zasada działania silnika prądu stałego przedstawia się następująco: Ramka połączona z komutatorem znajduje się w polu magnetycznym pochodzącym od magnesów zainstalowanych na stojanie (magneśnicy). W momencie...
Witam,mam kilka pytań zarówno teoretycznych,jak i obliczeniowych związanych z maszynami elektrycznymi: 1.Tabliczka znamionowa trójfazowego silnika indukcyjnego klatkowego zawiera następujące dane znamionowe: U=400 V I=10.4 A P=5500 W cos(fi)=0.85 obroty=2910 obr./min f=50Hz Oblicz sprawność,poślizg oraz moment na wale silnika. 2.Dane znamionowe silnika...
Aby regulować skutecznie obroty silnika trójfazowego klatkowego należy zachować warunek stałości U/f. Moment krytyczny silnika zasilanego ze źródła o stałej wartości napięcia i wzrastającej tylko częstotliwości maleje z kwadratem tej częstotliwości Mk = kk * 1/f² gdzie Mk - moment krytyczny, f - częstotliwość napięcia, k - współczynnik proporcjonalności....
Witam, dokładnie tak jest tyle tylko, że chodzi tu o moment maksymalny, zobacz Rys. 1, b). Regulacja przy zachowaniu U/f jest konieczna ze względu na maksymalne obciążenie momentem silnika, ponieważ proporcjonalnie do wartości momentu rośnie pobór prądu silnika który przepływa przez jego uzwojenie. Znamionowa wartość momentu (zawsze mniejsza od wartości...
Producent odpowiedział że silnik może pracować od 25 do 100 Hz. Moment krytyczny silnika zasilanego ze źródła o stałej wartości napięcia i wzrastającej tylko częstotliwości maleje z kwadratem tejże częstotliwości. Możliwe, że twój silnik przy częstotliwości 100Hz będzie miał za mały moment, i będzie pracował jako przeciążony, co grozi jego uszkodzeniem....
Witam !! Dziękuję za pomoc. Na pewno materiały do pytania 2 przydadzą mi się. A co powie pan na temat pytania 3 , 5 , 7 i 8? Szukałem coś o stabilizatorach impulsowych pod hasłami które podałeś. Znalazłem kilka stronek, ale ogólnie nie ma nic konkretnego jak by udało ci się znaleźć jakaś dobrą stronkę podaj link To moje : http://www.zsee.bytom.pl/energo/dane/kl3...
(at) czesiu! Przyjmij do wiadomości, że silniki indukcyjne, ich budowę, charakterystyki i zachowanie się, znam lepiej niż własną żonę, więc mnie nie ucz, tylko zastanów się co Ty piszesz. Rozważamy silnik przystosowany do rozruchu gw/tr w naszej sieci. Taki silnik ma trzy cewki i w jego warunkach znamionowych zarówno dla gwiazdy jak i trójkąta na każdej...
Zatem mam rozkręcić silnik ? :) Nie ma to jak wojenka... Nie słuchaj ich bo na razie nic nie wnoszą... Żaden nie zauważył ze w poście numer 6 umieściłeś kluczowe informacje...... Czyli silnik będzie ciężko pracował, coś w rodzaju hamulca kręcenie wału w przeciwną stronę o regulowanej sile hamowania przez podanie odpowiedniego napięcia na silnik, czy...
Chciałbym podyskutować z kolegami jak dobiera się częstotliwość PWM w zasilaniu silników prądu stałego. Dla przykładu niech będzie popularny ostatnio w napędach rowerów chiński silnik http://obrazki.elektroda.net/0_124933183... Ma on cztery szczotki, cztery magnesy i komutator jest dzielony chyba na 16 lub 20. -nie wiem Przyznam, że nie wiem jak dobrać...
Możliwe, że ma też uzwojenie pomocnicze z wyłącznikiem odśrodkowym, wtedy gorzej bo nie rozłączy przy niższych prędkościach niż 80% znamionowej i się silnik spali. Jednofazowy na falowniku bez obciążenia i bez podpinania uzwojenia pomocniczego rusza w losowym kierunku na skutek braku symetrii uzwojeń i mas. Przy ok ~20 Hz już brzęczy dłużej, ale też...
Co do softstartu w połączeniu trójkąt, to warto pamiętać, tak jak już napisałem, że ograniczenie napięcia tyrystorami znacząco ogranicza moment rozruchowy, znacznie bardziej niż przełącznik gwiazda trójkąt. Softstart jest pomysłem dobrym, ale tylko w jednym przypadku - gdy rozruch jest lekki (mały moment oporu) i zredukowany do osi wirnika moment bezwładności...
Kolego adams987 prąd 1A dla LM317 jest max teoretycznym prądem, jeśli go obciążysz takim prądem to po kilku minutach Ci odparuje, poza tym liczy się moc strat i odprowadzenie tej mocy na radiatorze a jeśli masz troszkę doświadczenia w silnikach prądu stałego to potrafią pod obciążeniem pobrać kilkakrotny prąd znamionowy , dodam jeszcze,że musisz go...
napędza maszynę roboczą za pośrednictwem "elastycznego sprzęgła". Dane to: Pn - moc znamionowa silnika, Uan - napięcie znamionowe twornika, Ian - prąd znamionowy twornika, Yn - znamionowy strumień wzbudzenia. Ra - rezystancja twornika, La - indukcyjność twornika, Js - moment bezwładności silnika, Ds - współczynnik dysypacji silnika, Jm - moment bezwładności...
Koledzy już piszę jak jest , po prostu większość falowników hamuje podsynchronicznie a energia wraca do kondensatora DC i po prostu jest w falowniku taki 1 tranzystor który wraz z szregowym rezystorem hamującym wytraca nadwyżkę napięcia. Bo jak napięcie DC przekroczy dopuszczalne to falownik się zabezpiecza i puszcza wybiegiem silnik w samopas. Generując...
Drobna uwaga. Silnik prądu stałego ma tą właściwość że w miarę zmniejszania prądu wzbudzenia rosną obroty. Zwiększenie prądu wzbudzenia powinno powodować wyhamowanie silnika do mniejszych obrotów. Do regulacji obrotów stosowało się kiedyś ręczne nastawniki, analogiczne do ręcznej regulacji wzbudzenia w prądnicach. Uwaga: gwałtowny wzrost prądu stojana...
Cieszę się, że działa. Białe przewody to bezpiecznik termiczny. Gdybyś zamierzał użyć tego silnika do czegoś to polecam go wpiąć szeregowo tak jak to było zrobione w oryginalnej wtyczce. Czyli w tym przypadku podłączasz z oryginalną wtyczką (ze zworą) i zamiast połączenia czarny-czerwony robisz połączenie biały-czerwony. Pamiętaj, że ten silnik nie...
Dokładnie tak jak Kolega pisz - może to być silnik asynchroniczny. Ale ja najbardziej martwię się tym prądem znamionowym,jaki widniej na tabliczce silnika - czyli 14.5A. Aby on osiągnął wartość (moment rozruchu) rozruchową,pobrać musi z linii zasilającej - instalacji elektrycznej w mieszkaniu - wartość 4x14,5A. To jest już chyba nie do "wyrobienia"...
Silnik prądu stałego C9050-60003, to DC motor; 18V; 8800RPM ( Paper feed z HP Deskjet F2280 ). Silnik przeznaczony jest do pracy z przekładnią obniżającą obroty. Jeśli masz sam silnik i nie wiesz jaki moment obrotowy rozwinie Twój napęd, możesz wykonać próbę, zasilić tak, aby ograniczyć prąd silnika do wartości znamionowej (sądząc po wykonaniu silnika,...
Tak, tylko że falownik do silnika takiej mocy *troche* kosztuje. Dlatego jedynym sensownym pod względem użytkowym i finansowym jest stosowanie silnika wielobiegowego. Ze względu na to, że silniki te działają poprzez zmianę liczby biegunów najczęściej spotkać sie będzie można z prędkościami ~720, ~1455, ~2900 obr/min (czyli synchroniczne 750, 1500, 3000...
Na allegro często spotykam regulatory DC, które ktoś wystawia jako "falowniki". Potrzeba trochę rozeznania w temacie, by to wyłapać. Stosując klasyczny napęd DC masz do dyspozycji chrakterystykę w której moment obrotowy jest stały w zakresie od "0" do nmax. W przypadku przemiennika wektorowego nie wygląda to już tak idealnie.... :) Wielu producentów...
Witam. Praktycznie rzecz biorąc wszystkie maszyny elektryczne są odwracalne - czyli silniki moogą pracować jako prądnice i prądnice jako silniki. Prądnica którą kolega posiada będzie pracować jako silnik. Uzwojenie wzbudzenia nie spali się jesli tylko nie będzie przekroczony prąd z tabliczki znamionowej. Na czas rozruchu(mówimy o rozruchu asynchronicznym)...
już Cię przeprosiłem za swoja nieuwagę. Rzeczywiście nie Ty wprowadziłeś 1,33kA Piszesz "Krzycholu66", że W zasadzie jest 1 "wielbłąd" - mianowicie wprowadzenie do rozważania prądu przemiennego. Dalej można się "czepiać" głównie braku precyzji. Np. niby skąd uczeń gimnazjum ma wiedzieć, że moc o której mowa, to moc pobrana przez silnik, a nie oddana....
ostatnio zastanawiałem się dlaczego sprawność silników elektrycznych zależy od obciążenia. Czytałem artykuł na ten temat odnośnie silnika indukcyjnego, jednak nie było tam żadnych wyjaśnień. Moje wyjaśnienie jest takie,że skoro sprawność to stosunek mocy wyjściowej na wale do pobieranej mocy elektrycznej, to w przypadku silników AC wynika to z obecności...
Witam, Bieg jałowy oznacza, że silnik nie jest obciążony żadnym momentem obciążenia ale jak wyliczyć obroty biegu jałowego? Równanie napięciowe silnika obcowzbudnego to: U - Ra*Ia = E zgoda, to jest równanie silnika komutatorowego prądu stałego (również z komutatorem elektronicznym i z odwróconymi rolami stojana i rototora). Tylko, że na biegu jałowym...
Zacząłbym od rozważenia, czy dany silnik w ogóle się nadaje do oczekiwanego celu. Silnik ten posiada zintegrowany hamulec , który elektrycznie nie moge oddzielić od uzwojenia silnika. Skoro tak, to nie można sterować hamulcem (być może luzownikiem) niezależnie od napięcia pracy silnika. silnik ma reduktor i chce go zastosować do rotora Niektóre reduktory,...
Witam W silnikach indukcyjnych 3 fazowych jedną z metod jest zmiana częstotliwości napięcia zasilania. Wzrost częstotliwości powoduje wzrost prędkości pola a tym samym obrotów. Jednak wzrost f powoduje wzrost impedancji uzwojeń a tym samym spadek prądu i zmniejszenie momentu. Aby zachować stały moment silnika wraz ze wzrostem f zwiększamy napięcie aby...
Mam wątpliwości co do wielu wypowiedzi, więc podaję niektóre zależności: Prąd rozruchu w trójkącie (D) jest 3 razy większy od prądu rozruchu w gwieździe (Y) Moment w D jest 3 razy większy niż w Y Czyli rozruch z zastosowaniem przełącznika gwiazda - trójkąt powoduje trzykrotne obniżenie prądu rozruchowego w porównaniu z rozruchem bezpośrednim, przy jednoczesnym...
Witam, Co prawda zajmowałem się parametryzacją innych falowników niż OMRON, ale zwykle nie było problemu żeby zasilić silnik o napięciu znamionowym niższym niż napięcie falownika. To kwestia parametryzacji falownika. Przy sterowaniu skalarnym (raczej tylko takie jest możliwe jeśli silnik był przewijany) napięcie wyjściowe jest proporcjonalne do częstotliwości,...
Z tego co się orientuję to falownik 4-połówkowy załatwia sprawę a moc można odebrać w zwykły grzejnik (oddać w ciepło)... Większość falowników umożliwia podpięcie rezystora hamującego. Czy grzanie go to odzysk energii? Problem w tym że z tego co starałem się zrozumieć falownikiem mogę zmieniać obroty zachowując jego moment... Pytanie czy moment też...
Zgadzam się, że autor postu źle postawił pytanie, ale z innego powodu. Nie wyobrażam sobie jak można praktycznie stwierdzić który kąt załączania triaka jest najlepszy. Przecież wystarczy wziąć dowolny podręcznik akademicki z elektrotechniki i przeczytać podsumowanie tematu (jeżeli ktoś nie rozumie wzorów). Podsumowanie będzie takie: Najlepszy będzie...
Widzę trzy możliwe przyczyny objawów "mniejszy moment siły, większe obroty": 1) zmniejszona ilość zwojów cewki wirnika; 2) źle ustawiony kąt fazowy między polem magnetycznym a szczotkami; 3) zmniejszone pole magnetyczne stojana. 1) Zwykle cewki w silnikach z komutatorem o dużej ilości sektorów (chyba wszystkie silniki komutatorowe większej mocy są w...
wystarczy przeczytac strone z pierwszego linku - tam jest wszystko opisane i wyjasnione lacznie z wzorami... Nic nie jest wyjaśnione. Są tylko wzory z książek i wykresy rozkładu pola magnetycznego, czy sił pochodzących od magnesów. To nie wyjaśnia zasady działania silnika (ale robi wrażenie na laikach). Nie ma nic na temat osiągów silnika: jaka moc,...
Pompka nie musi uruchamiać się wraz z startem komputera , tylko gdy w wymienniku temperatura osiągnie zadaną temperaturę i wraz ze wzrostem tej temperatury jej obroty będą się zwiększać. Nie możesz zastosować sterowania pompki napięciem od 0V do napięcia znamionowego pompki (bo przy 1V , 2V lub 3V pompka nie ruszy ze względu na moment oporowy a sama...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Jakoś w dokumencie podanym w lince nie widzę modelu: RS-550SF ...:cry: ... więc o czym tu dyskutować :?: obok obrazka silnika jest: Data Group: 622 Code: 1112060 Weight: 1.0000 Decsription: RS-550SF-6035 czwarty wers "mówi" że nota opisuje mój silnik Pozdrawiam Niestety. W pierwszej ramce niby jest napisany Twój model, ale w tabeli poniżej już go nie...
Może inaczej : 23 akumulatory po 12Ah do tego falownik 1,1kW 3x230 V i silnik zwykły 3 fazowy 1,1kW 230/400V do kupienia w każdej hurtowni elektrycznej. Regulacja płynna prędkości z jednoczesnym odzyskiem prądu na akumulator. Zmontowałem takich 4 sztuki i pracują ok. Trochę jest zabawy z zabezpieczeniem akumulatorów zgodnie z przepisami (przekroczenie...
Przy stałej wartości napięcia jeśli prąd znamionowy jest większy to i moc jest większa, więć czemu producent celowo miałby zaniżać moc urządzenia? Nigdy się nie spotkałem z sytuacją, żeby silnik o większej mocy był podłączony do falownika o mniejszej. Zgadzam się z kolegą Bonanzą - przeważnie falowniki posiadają spore rezerwy mocy. Ja spotkałem się...
Witam ! Otrzymałem do badań regulowany zasilacz napięcia stałego 0-60V. Prąd znamionowy silnik to ok 1,2 Amp = 0,55kW. Jestem bardzo mile zaskoczony skutecznością takiego hamowania. Do badań miałem paletę o wadze 1000 kg i załączałem napięcie stałe po ok 8 ms od momentu rozłączenia stycznika 3f i hamowałem przez ok 1,5 sekundy. http://obrazki.elektroda.net/90_11799411...
Oczywiśce podana tu definicja jest poprawna ale zbyt mało szczegółowa. Prędkość maksymalna przy której pracuje wspomaganie napędem elektrycznym to 25 km/h (15,5 mph), ale moc znamionowa silnika to 200W dla roweru dwukołowego, 250W dla tandemu i 250W dla trójkołowca, wszystko inne do mocy 1kW jest motorem elektrycznym i wymaga pozwoleń jak normalny motor...
Witam, Mam zdjęcie tabliczki znamionowej http://obrazki.elektroda.pl/5784564300_1... i muszę obliczyć kilka parametrów, o ile ze znamionową prędkością kątową (w=(2*pi*n)/60)i znamionowym momentem na wale (M=P/w) nie miałem problemów to zatrzymałem się na znamionowej sprawności Pwy/Pwe, gdzie Pwy=Pn, natomiast Pwe=Utn*Itn+Ufn*Ifn. Tylko...
Nie buduję i nie zamierzam budowy własnej małej elektrowni wiatrowej. Od wielu lat zajmowałem się napędami elektrycznymi na żurawiach. I stąd zastanawiam się, czy nie byłoby sensownym wykorzystać zwykły seryjny asynchroniczny silnik elektryczny pracujący jako prądnica. Silnik taki podłączony do sieci rozkręcony powyżej prędkości synchronicznej zacznie...
Do >>>retrofood <<<< Cyt "ledwie o parę procent" tzn o ile?, bo jak pisałem że nie wiele mu brakuje. Cyt" falownik" czy to koszt połowy silnika czy drugi? Cyt" nie wszystkie silniki indukcyjne nadają się nawet do takiego sposobu regulacji" dlatego zamieściłem zdjęcie tak jak mi sugerowano aby było bardziej jasne, bo nie jest w...
http://obrazki.elektroda.pl/6291906900_1... Projekcik (bo już na pewno nie "Projekt") z konieczności - z racji na RZS mam kłopot z tak prozaiczną czynnością jak wkręcanie i odkręcanie śrub i śrubek. Ponieważ walały mi się po warsztacie stare, i częściowo niesprawne (akumulatory i zgęstniały smar na przekładniach planetarnych) wkrętaki...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/postin... *Dowiedz się, co to jest reaktancja (oporność zastępcza) pojemnościowa. "Przepływ prądu w kondensatorze polega na cyklicznym ładowaniu i rozładowaniu. Dla prądu zmiennego odbywa się to z częstotliwością prądu zmiennego. I ta pozorna oporność jest właśnie wynikiem tego cyklicznego ładowani...
Jestem na etapie projektu mini obrabiarki a dokładniej na doborze napędu wrzeciona. Tu chciałbym prosić o pomoc i odpowiedz na kilka pytań w dziedzinie zastosowania silników występujących w elektronarzędziach. Od razu zaznaczę, że poszukuję samego silnika bez wykorzystywania wszelkiego rodzaju współpracujących z nimi przekładni. Przekładnia taka będzie...
NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, z tej prostej przyczyny że aby nie przekroczyć indukcji w rdzeniu, zmieniając f trzeba proporcjonalnie zmieniać i U. Regulację w górę ogranicza wytrzymałość napięciowa izolacji, regulację w dół ogranicza przekrój (a raczej wytrzymalość termiczna) drutu. Po prostu silnik o mocy P =...
moment silnik prąd stałego moment znamionowy silnik moment znamionowy
speed renault opalarka grzeje schemat blokady drzwi
tania dobra spawarka tania dobra spawarka
Jak sprawdzić sterownik hulajnogi elektrycznej miernikiem Błąd ID88 w falowniku Sofar Solar - jak naprawić?