Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Niestety brak w obu instrukcjach infa o momentach dokręcania tych śrub
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Według instrukcji to tak:
Jakim momentem dokręcasz śruby kosza? Jak blokujesz mechanizm przy dokręcaniu? Czy sprawdzałeś moment dokręcenia w instrukcji lub specyfikacji? Moim zdaniem słabo skręcony kosz satelitów.
Odkręcasz 4 śruby od grila z przodu, potem odkręcasz poprzeczkę znajdująca się pod filtrem powietrza która łączy dwie strony maski, przy chłodnicy odkręcasz ucho/ śrubę kluczem 22, potem odkręcasz 10 śrub kluczem 10 wokół kierownicy. Następnie maskę zdejmujesz i masz zbiornik przykręcony 4 śrubami. W przypadku kabiny może być wymagane uniesienie delikatne...
Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na zewnątrz. Należy stosować zasadę dokręcania śrub lub nakrętek na krzyż i na przemian. Moment dokręcenia najlepiej rozłożyć na 2 lub 3 proporcjonalne etapy. Powoduje to lepsze ułożenie się uszczelki.
Witam Nakrętki głowicy dokręcamy momentem 220-240 Nm. Śruby korbowodowe dokręcamy momentem 125-135 Nm. Nakrętki pokrywy łożysk głównych dokręcamy momentem 200-220 Nm.
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Jak masz sprawny ciągnik to Ursus 360 odpala na zimnym płynie przy ponad -10 stopniach bez żadnych podchodów. Mój może stać miesiąc.. wkładam akumulator 70Ah i odpala za drugim obrotem przy -10 stopniach na płynie i oryginalnym rozruszniku. Warunek to sprawny układ paliwowy i prawidłowe sprężanie. Ustawię jeszcze kąt wtrysku i się zobaczy. Pompa jest...
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Nie wiem jakim momentem były dokręcone nakrętki śrub mocujących głowicę. Powinno być 216 - 235 Nm.
są takie dostępne, zębate z przełożeniem 1:1 .Przystawka taka nakładana była na wom i przekierowywała na wieloklin wychodzący w kierunku przodu a następnie wałek i wszystko gra ale tych przekładni jest nie za dużo Kolego masz może fotkę takiej przekładni? Pokombinowałem trochę i wymyśliłem żeby zbudować taką przekładnię z tych elementów : http://obrazki.elektroda.net/82_12885203...
Prawdę powiedziawszy to nigdy tego na klucz dynamometryczny nie dokręcałem a zwykłym płaskim na tyle na ile pozwalała możliwość. I problemu nie było. Ale jeśli już chcesz to są tablice z momentami jakimi dokręca się śruby różnej średnicy i klasy wytrzymałości.
Witam. Skoro zając działa ci prawidłowo to stronę hydrauliczną masz w porządku. Przyczyną twoich problemów jest nie wyregulowana taśma albo uszkodzona sprężyna zaciskająca taśmę.Regulacja taśmy jest dosyć kłopotliwa.Regulację rozpoczynamy od wyregulowania szczeliny między taśmą a bębnem,służą do tego trzy wkręty m8 wkręcone w obudowę skrzyni pośredniej.Wkręty...
Może to chodziło nie o kąt dokręcenia ale o odpowiednią kolejność dociągania śrub. Zwykle przy dociąganiu głowic podaje się kolejność dokręcania i z jakim momentem dokręcać (na ile ustawić klucz dynamometryczny).
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Odnośnie tekstu zbigniew125 to Witam Koledzy pomyślcie logicznie , wzmacniacz momentu to przekładnia planetarna ,która zmniejsza obroty , dajac większą moc na skrzynie Jak najbardziej się z tym zgadzam żeby mógł się obracać , musi być zwolniona taśma z bębna Tak, przy zaciśniętych tarczkach taśma musi być zwolniona, bo się uszkodzi. jest to działanie...
witam witam. Szukałem takiego tematu od dawna.... Mam identycznie. // Witam. Mam identyczny problem (nawet miejsce początku problemów identyczne//orka) Gorąca prośba-co dokładnie odkręciłeś tomaszu (które śruby), że puźniej już wszystko grało?? Moja historia wygląda tak: 1Orka/po około 2 ha zaczął mi się delikatnie dławić.. im więcej gazu tym bardziej...
Pompy wtryskowej nie zregenerujesz sam. Potrzebny jest stół pobierczy itd. Po pierwsze sprawdź odstojnik w pompce zasilającej czy jest czysty. Na pompie masz jeszcze śrubę do odpowietrzania jej, poluzuj ją i pompuj ręczną do momentu aż będzie ciekło paliwo bez pęcherzy powietrza. :D
moment śruba śruba moment moment dokręcać śruba
wzmacniacz monacor toroid zasilacz impulsowy podgląd układ
Komunikat "Zamknij klapkę" w ekspresie Nivona - przyczyny i rozwiązania Schemat instalacji grzania fotela kierowcy BMW F11