Stopy główne 25 Nm + 60°, stopy korbowodowe 10 Nm, poluzować o 180°, 23 Nm +46°. Śruba centralna wału 70 Nm + 82°. Koło zamachowe 33 Nm + 34°. Wszystkie śruby nowe.
Sruba wału 50Nm +180stopni . Napinacz i rolke dokrecam na wyczucie . Koła wałkow 20Nm + 120 stopni. wał i wałki zawsze nowe śruby.
Polecam http://at.aixam-mega-sav.com/Data/Gamme/... Pozdrawiam
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Z tego co patrzyłem to jest sama uszczelka. Zakładasz bez dodatkowych uszczelniaczy.
Tak te numerki od 1 do 10 to kolejność dokręcania śrub.
Batigol66 , a ile razy według Ciebie, mogą być maksymalnie użyte takie śruby?
Witam!Masz tu cały artykuł na ten temat.Pozdrawiam www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf
Mostek i klawiaturę na 105 Nm.Listwy nie pamiętam zawsze przykręcałem na wyczucie.
Znajdź sobie w tabeli.
Dokręcasz daną śrubę lub nakrętkę 30 Nm a następnie dowolnie ustawionym kluczem dokręcasz jeszcze o kąt równy 90°. Tak przeważnie podają jak dokręcać głowicę 1. 20 Nm 2. 90° 3. 90° czyli najpierw kluczem dynam. 20 Nm a potem dwa razy po 90° (obowiązuje jeszcze kolejność).
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Pamietaj o nowych srubach. 10-15 Nm 60°
Np dla kodu AAM to: śruba sześciokątna 180 niuta, dwunastokątna 90 niuta +90 stopni. To tak jak by ci przyszło do głowy zmienić simering. Śrubę powinno się dawać nową według instrukcji.
Silniki są słabe. Tak spokojnie 2x. Jeśli ustrojstwo ma bardzo małe opory, to pociągnie ale prędkości będą niewielkie a osiągalne przyspieszenia jeszcze gorsze. Za to zasilanie i sterowniki są do niczego. Musisz dać sterowniki na 48V i taki zasilacz, bo w tej chwli to wszystko masz za słabe. Jakie silniki są potrzebne: zależnie od oczekiwanego przyspieszenia...
Moim zdaniem jeżeli skręcisz 120 Nm będzie dobrze. Oczywiście nowy gwint o większej średnicy i dłuższa śruba ( o ile cała długość jest w połączeniu gwintowym) aż korci aby "mocniej" dokręcić - tylko po co?
Opis dokręcania na zdjęciu z kolejnością śrub najpierw moment 29,4 nm potem dwa razy kąty po 90 stopni. http://obrazki.elektroda.pl/7204611200_1...
Tak strzelaja nienasmarowane, suche sruby, dlatego krecisz o kąt nie na NM. Trzeba dac krople na podkladke i kilka na gwint. Powinno byc to opisane na instrukcji dolaczonej do nowej uszczelki.
Jest tam 11 śrub M6-15mm. Co to za śruba M6 15mm bom taki jeszcze nie widzioł? Śrubki m6 dokręcasz przeważnie 8-10 nm albo normalnie dokręć "małą grzechotką" i tyle.
Mam taki silnik więc nazbierałem trochę "serwisówek" ale dla "mojego" mechanika- ja osobiście nic nie podpowiem bo dla mnie to czarna magia. 1229151
Według autodaty, jarzmo wtryskiwacza 8Nm+180 topni, a kolektora nie znalazłem.
Niestety brak w obu instrukcjach infa o momentach dokręcania tych śrub
Etap 1 : 18Nm Etap 2 : 60Nm Etap 3 : 180 stopni
Wg Autodata tylko 8Nm no ale pewnie bot ma rację
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? (at)ElektrodaBot
Może to okaże się pomocne: https://obrazki.elektroda.pl/9617471500_...
Jaki to MF i co masz niżej napisane YH YG albo coś w tym stylu?
Z tego co się orientuję, to 6Nm+90° i zalecana wymiana śruby na nową.
https://obrazki.elektroda.pl/9537402700_...
180 Nm Pozdrawiam WIMM
Myślę że potrzebne informacje zawierają te dwa skany z "Małego Poradnika Mechanika" Wydawnictwa Naukowo Technicznego, wydanie 9, Warszawa 1964: http://obrazki.elektroda.net/86_12626981... http://obrazki.elektroda.net/6_126269816...
Moment dokręcania śrub głowicy w tym silniku wynosi 25 Nm. Kolejność dokręcanych śrub według schematu [url=https://ww2-secure.justanswer.com/u... ]Link.
1 etap: 42Nm 2 etap: 80-90Nm
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Panewki główne - 60 Nm + 90° Korbowodowe: M8 - 30 Nm + 90°, M8,5 - 40 Nm + 90°
panewki główne - 115 Nm + 90 stopni korbowe 50 Nm + 90 stopni glowica - etapami od środka i na krzyż: 40Nm, 80, 150 Nm potem 3x po 90 stopni
Śruba ma lewy gwint i normalne odkręcanie tylko ją ukręci. Nie. Patrzysz na tarczę (zęby) i strzałkę na osłonie ale od strony tarczy, z tej perspektywy tarcza obraca się w lewo. Czyli od strony silnika są to obroty w prawo, zatem śruba jest z prawym gwintem (to jest śruba przenosząca moment obrotowy a nie kontrująca).
Dane serwisowe: * Etap 1.: 15 Nm. * Etap 2.: 70 stopni.
60 Nm + 90* nowe śruby.
Temat rozwiązany, silnik naprawiony, dane zdobyte do silników P lub L 1052, 1053, 1054, 1055, 1056
clutch pressure plate 1) 4Nm 2) 22Nm( Docisk) dual mass flywheel 45Nm + 90 stopni( koło dwumasowe) https://obrazki.elektroda.pl/3415251500_...
Z instrukcji: 11.1.5 Momenty dokręcania śrub Zaleca się następujące momenty do stosowania Wielkość gwintu Śruby mocujące urządzenia lub styki, druga wartość od M6 - Dokręcanie (do szyn bez smarowania) M3 0,5 ÷ 0,56 Nm M3* 0,8 ÷ 0,9 Nm M3,5 1,0 ÷ 1,1 Nm M4 1,4 ÷ 1,5 Nm M5 2,7 ÷ 3,0 Nm M6 5,4 ÷ 6,0 Nm ; 8 Nm ± 10% M8 14,0 ÷ 16,0 Nm ; 20 Nm ±...
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/7355123700_1...
Koło zamachowe (wymienić śruby) - 60 Nm + 90° (Nm) W zał. wszystkie dane regulacyjne dla sinika AVG w VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDi od 1999 do 2000 r.
Przy nowej uszczelce powinny być dane dot. przykrecania. Jezeli to x5 od 03-06r to kolejnosc jest taka: nowe sruby dokrecić według kolejnosci 1.40NM 2.80NM 3.Poluzować 180 stopni 4.dokręcić 50NM 5.dokrecić 90stopni 6.dokrecić 90 stopni
Śruba korbowodowa 50Nm plus 90' Śruby ramy prowadzącej wew 30Nm - 50 Nm i 90' zew. 20 Nm- 30Nm i o 90'
Ale w mojej fieście jest cała piasta z łożyskiem montowana na cztery śruby.....
Jarzmo 25-28 Nm, przelewy 23 Nm.
AutoData podaje 320Nm.
Po co? Srub glowicy juz od dawna nie dokreca sie momentem. Metoda zbyt malo dokladna w przypadku dlugich srub. W zwiazku z tym nie ma zadnego sensu technicznego ich "dociaganie".
Proszę http://pldocs.docdat.com/download/docs-1...
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/7891658800_1...
W/g autodaty 1.stop.20 Nm 2.stop.90stopni .Nakrętka powinna być nowa. Łożyska główne 1.25 Nm 2. 90 stopni. Również nowe nakrętki.
Śruba febi na olej, 90 nM+90°.
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Luzy na zaworach standardowo: Ssący: 0,18-0,22 Wydechowy: 0,23-0,27 Moment dokręcenia kółka rozrządu do wałka 37Nm Moment dokręcenia głowicy 63Nm Moment dokręcenia klawiatury 22Nm
+90° oznacza, dokręć śrubę o kąt 90 stopni, czyli jeszcze ćwierć obrotu. Jeśli zapis jest dla kilku śrub, to najpierw wszystkie dokręcasz momentem, a potem wszystkie o dany kąt. Każdy następny plus, to kolejna seria dokręcania dla wszystkich śrub (np: 25Nm + 60° +60° +15°). Dzięki temu dokręcasz je stopniowo i równomiernie. Taki sposób zmniejsza znacznie...
To silnik Poerkins serii 1000 a dokładniej 1004 chyba.Tu na forum jest serwisówka.
1. Na ogół niczym się nie smaruje. 2. Nie mam danych konkretnego modelu, ale często się spotykam z informację, że śruby można wykorzystać dwukrotnie - osobiście kupuję nowe do głowicy, co by nie poprawiać własnej pracy. 3. Moja wina, zapomniałem dać drugą fotkę. Opis zostaje. Siła zależna od średnicy śrub. https://obrazki.elektroda.pl/7053481100_...
W załączniku serwisówka do silnika G4ED.
[url=https://stalmut.pl/informacje/tabel...
1 etap - 40 Nm 2 etap - 60 Nm 3 etap - dokręcic o 180° Tak mam w książce podane.
Według workshopdata dokręcasz 90Nm.
Wrzucam jeszcze raz bo MOD usunął. Nie moge wszystkiego wstawić na forum... Kto prosi ten dostaje.
Tu nie tylko moment dokręcania, ale również kolejność dokręcania poszczególnych śrub jest ważna.
Ogólnie jeżeli nie masz wytycznych od producenta to można trzymać się uniwersalnej tabeli: 1208032 Sprawdza się i zawsze głowa spokojna. Jak gwint brudny to dodaj 10% albo można wyczyścić gwintowniczkiem. Polecam tak dokręcać bo naprawy można wykonywać kilkukrotnie bez uszkodzeń gwintu.
QRCZE. przykręciłem na 50Nm. W takim razie śruba do wymiany.
Masz wszystkie momenty: https://opel2015.wordpress.com/2016/02/0...
Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego przedni, nowe śruby Dokręcić 140 Nm Dokręcenie zacisku hamulca tarczowego tylny, nowe śruby Dokręcić 85 Nm
Silniki z serii 190000,moment dokręcenia śrub głowicy to18Nm.
Dokręć z wyczuciem z głową podawane momenty dotyczą się nowych śrub i nakrętek.
Witaj. W/g danych z TEXY, to śruby 25 Nm a korek 60 Nm.
Dokręć momentem pomiędzy 120 a 160 NM. Ważne abyś posmarował gwint śruby środkiem do gwintów aby się nie odkręciła śruba od drgań silnika.
48Nm, ale nowe śruby.
Luz zaworowy na zimnym 0,30mm. Klawiatura moment 20Nm, nakrętki zabezpieczające śruby regulacyjne 16Nm.
Panewki główne 20 Nm i 70°, panewki korbowodowe pierwszy etap 5 Nm, drugi 20 Nm, trzeci 70°, zalecane nowe śruby.
Z jaką siłą, z jakim momentem dokręcić śruby na szynie zbiorczej miedzianej. Przewody dokręcone są śrubami M8, i M10 (at)ElektrodaBot
A nie powinno być tak?: http://obrazki.elektroda.pl/7804923000_1...
Dokręcasz z głową jak nie pierwszy raz robisz, a po 2 te momenty są podawane do nowej kosiarki nowe śruby itd. więc zapewne zgodnie z takimi danymi to połowę śrub urwiesz.
(at)marszałekkom a mógłbyś jakiś prosty przykład pokazać w oparciu o te wzory? I czym są stałe 0.5 i 0.25? Np. dokręcamy momentem 100 Nm śrubę M10 o długości l = 100 mm. Przyjmijmy że śruba naciska bezpośrednio łbem o powierzchnię tarcia, wymiary powierzchni tarcia to dla standardowej śruby M10 na klucz 17: Dp = 17 mm, dp = 11,2 mm. Przyjmujemy współczynnik...
Panowie. Wie ktoś może jaki jest moment dokręcenia śrub w kolektorze ssącym? Silnik 1.6 hdi
8Nm + 180 Stopni stosować nowe śruby .
(at)ElektrodaBot Jaki powinien być moment dokręcenia śrub w silniku BMW 335i 2014 r. N55B30 ? Chodzi o głowicę, wałki rozrządu i wał korbowy.
Witam jaki śruby łeb szeciokat czy torx kadłub silnika pierwszej czy już może drugiej generacji jeśli pierwszej to po kampanni czy przed...
moment obrotowy wału korbowego i panewek. Co to takiego? Pytasz o parametry silnika, czy o siłę dokręcania śrub?
Zerknij proszę tu: https://forum.opel24.com/topic/16196-dok... https://forum.opel24.com/topic/83679-mom...
No cóż... Twoja wola i twój wybór. Co chodzi o rozbieżności w Nm, to może chodzić o różnicę pomiędzy momentem tzw, zrywającym, czyli pierwszym pieprznięciem przy odkręcaniu, a momentem z którym klucz dokręca śrubę. Moment zrywający (zwany też marketingowym) jest zawsze większy od momentu dokręcenia.
50Nm + 70stopni
https://bit.ly/3zYrnBI coś takiego tylko znalazłem pewnie inne modele same 75 koni z tych lat mają ten sam silnik. dobra stronka z info o wszystkich modelach http://www.konedata.net/Traktorit/trakto... frutteto tam nie ma może jest ale pod inną nazwą
Zewrzyj styki przekaźnika (duże śruby) ze soba na moment. Rozrusznik powinien zadziałac. Przy naciśnięciu przycisku start słychać ,,klapniecie " przekaźnika ?
Proszę o pomoc jaki moment dokręcenia śrub pokrywy zaworów
Jaki jest moment dokręcenia śrub wału korbowego, korbowodów oraz głowicy. Przydał by się też schemat dokręcania takowych śrub głowicy. Pytanie dotyczy pojazdu z silnikiem Kia carens 2014 rok 1.7 crdi (at)ElektrodaBot
Aktualne?
Akurat nie zależy to od pojemności tylko od średnicy śruby, skoku gwintu, materiału w którym będzie siedziała śruba. Ogólnie nie zależnie od pojemności, głowice w motorach dokręca się typowo między 10 a 20 Nm. Informacje o momencie przykręcenia śruby powinieneś znaleźć w notach serwisowych od danej głowicy. Podaj średnicę i skok śruby, a ja postaram...
Proszę bardzo.
Najlepiej mufa skręcana - śruby tulejek są dokręcane aż pęknie śruba = max moment dokręcania, używasz zwykły klucz. Dużo zależy jak idzie kabel, jaką trasą, w czym i jakie normy ma spełniać. Uzupełnienie izolacji / pancerza to albo termokurczki albo mufy 2-elementowe z zalewą - decyduje technologia i warunki środowiskowe. Do zaciskania tulejek potrzebujesz...
Korbowody 20 Nm+70° śruby nowe na olej, główne: 23 Nm+90°, śruby nowe.
moment śruba moment śruba ursus moment dokręcać śruba
pomiar płyty laptopa regulator napięcia przewody honda akumulator deskorolka
ekspres krups budzik mechaniczny
Pikający sygnał w radiu Peugeot 407 kombi Narzędzia do wymiany czujnika ciśnienia paliwa w Volvo S60 2.5T