Tu sobie poszukaj ;-))) http://www.kia-hotline.com/Main/Viewer/i...
Masz info na PW :arrow: A ta kontrolka jak EKG to usterka elementu obsługiwanego przez sterownik pojazdu , w Twoim przypadku chodzi o przekaźnik urządzenia czasowego wycieraczek ( zwarcie z masą lub przerwa w obwodzie) .
Witam. Mam pytanie, mianowicie jakie są momenty dociągania śrub w głowicy Renault Magnum silnik Mack ? z góry dziękuje za odpowiedzi 3.1.15. (11) Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien...
Witam, poszukuje kolejności i momentu dokręcenia śrub głowicy i panewek korbowodu do Kia Ceres 2.4 diesel jeśli to nie graniczy z cudem. Przekopałem chyba już całe Google na filipińskich stronach kończąc i nic. W Was jedyna nadzieja. Z góry dziękuję.
głowice zawsze dokręca się od środka w kierunku wskazówek zegara 7 8 2 3 1 4 6 5 tak mniej więcej to wygląda a poza tym to raczej na opakowaniu nowej uszczelki jest opisane jak dokręcać i z jakim momentem
Może to chodziło nie o kąt dokręcenia ale o odpowiednią kolejność dociągania śrub. Zwykle przy dociąganiu głowic podaje się kolejność dokręcania i z jakim momentem dokręcać (na ile ustawić klucz dynamometryczny).
Dzięki:) Chodzi mi o kolejność dociągania śrub na głowicy. Pozdrawiam
Dzięki za info. Czy po przejechaniu około 1000km mam dociągać głowice? Jesli tak to jakim momentem?
Jeśli Ci potrzebne są te dane, to podaje: 1 moment = 10NM 2 poziom = 20Nm 3 ostatni poziom, to 240 stopni. Oczywiście to stosujesz tylko w tedy, jak wymieniasz uszczelkę głowicową i tylko w ów czas. Później już nie dociągasz głowicy - nigdy! Po co tam cokolwiek ruszałeś?
Dla uproszczenia można przyjąć 10N/kg. Więc działając siłą 1kg na ramieniu 1m mamy 10Nm. Skracając ramię do 10cm mamy przy 1kg - 1Nm. No tak w rzeczywistości działa klucz dynamometryczny, z tą jeno różnicą, że ma dodatkową zapadkę, która przeskoczy jak będziesz chciał za mocno pociągnąć. Przy metodzie z wagą, sam musisz robić za zapadkę i patrzeć czy...
Kąt dociągania jest ostatnim krokiem po dokręceniu ich odpowiednim momentem. Także klucz dynamo jest niezbędny. Jestem pewien, że jeszcze się przyda więc inwestycja warta podjęcia.
Tak według stopni ale najpierw kluczem dynamometrycznym dociągasz żeby równo była dociśnięta. Nie polecałbym kluczy made in topex itd ze wskazówką przynajmniej nie w tym przypadku
Ciśnienie nad tłokiem wyciska spod krzywej lub słabo dokręconej głowicy uszczelkę. Droczysz się he he. Tradycyjne uszczelki pod głowicę są w zupełności wystarczające. Zakłada się je na sucho, bez smarowania jakimiś wynalazkami. Po kilku kilkunastu godzinach pracy dociągamy jeszcze raz. Dociągniesz jeszcze około połowę a czasem i więcej obrotu nakrętki....
A 12 kilo nie pozrywa gwintów w bloku. Szukałem też w necie ale takiej hondy nie było starszą jej siostre podobno dociąga się na 3 kilo i drugą ture na 6 kilo co ty na to ?
Luz zaworów, wlot (zimny/gorący) 0,15 zimny Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,30 zimny Momenty dokręcające :: Głowica cylindra Śruby głowicy cylindrów, stopień 1, Nm Dokręć o 20 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 2, Nm Dokręć o 60 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 3, Nm Dokręcać 180° (nie dociągać) Śruby głowicy cylindrów, stopień 4, Nm (Max...
Kolego mczapski nie unoś sie klucz podałem dlatego że z ciekawości z kolegą porównaliśmy momenty dokręcania kluczem z toyi i yato i przy tym samym ustawieniu yato dociągał śruby od 15 do 40 stopni dlatego używam tylko firmowych narzędzi.
A czy ten mechanik dociągał głowice drugi raz czy zrobił to na raz? 30-tka to taka konstrukcja, gdzie bez powtórnego do ciągania prawie zawsze przedmuchnie uszczelke. Niekoniecznie. Oczywiście kontrolne dokręcenie nie zaszkodzi. Jeżeli jednak dokręca się głowicę prawidłowym momentem i w prawidłowej kolejności, uszczelka wytrzyma bez powtórnego dokręcania.
Nie, jest ok. Wbrew pozorom to wyjdzie pokaźny moment. Niedowiarkom polecam zaznaczenie jednej śruby i próbę dokręcania ostatniego etapu dynamometrem. Zmieniając oczywiście zakres, żeby się przekonać ile wyjdzie.:D Żeby tu nikt na mnie nie krzyczał, że jakieś herezje głoszę - piszę to tylko do tych, co potrafią znaleźć 45 stopni między łbem śruby a...
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
Musisz jeszcze raz zrzucić głowicę i zobaczyć uszczelkę jeśli będzie ok. to zdemontuj zawory i przyjrzyj się dokładnie okolicom zaworów czy nie ma mikropęknięć ( najlepiej to widać jak się całą głowicę posmaruje przepracowanym olejem a potem szmatką wytrze do sucha w szparach pozostaje olej (czarny bo przepracowany) i widać cieniutkie jak włos pęknięcia.)...
Jak po naciśnięciu najlepiej drewnianym trzonkiem wyczuwasz luz szklanka do wymiany. W ten sposób to nawet nowe będą do wymiany Dodano po 8 Tu robię przerwę, pozwalam usiąść uszczelce 2 do 3 godzin i 90 stopni,90 stopni, pomijam te kolejne dokręcanie na gorąco. Powiedz mi co daje czekanie 2 -3 godziny jeśli uszczelka jest w pełni stalowa w tym silniku...
Witam 3 dni temu robiłem klientowi uszczelkę pod głowicą w samochodzie citroen xsara 1,4 . Głowica oczywiście planowana , uszczelka solidna, lecz klient uparł się na pozostawienie starego paska rozrządu który nie wyglądał dobrze. Powiedziałem że zabiera auto na własną odpowiedzialność. Odebrał auto ,zapłacił. Następnego dnia dzwoni że coś nie działa...
Tyle razy już ściągałem tę pokrywę, czyściłem, odtłuszczałem, szlifowałem że teraz mogę sobie to wpisać do CV. Mając komplet śrub z gumowymi uszczelniaczami wstawiłem tam podkładkę która spowodowała, że te śruby mógłbym wkręcić kilka ruchów więcej. Tak zrobiłem. Dociągnąłem i heja. Po powrocie silnik nie tyle że się mocno pocił ale krwawił olejem. Musiałem...
Zaglądnąłem do kolegi serwisanta, który naprawiał jeszcze magnetowidy. Wytłumaczył mi z grubsza zasadę działania bębna wizyjnego, zasugerował żeby zwrócić uwagę czy nie ma czasem brudu pomiędzy bębnem a nieruchomą jego podstawą na której jest wyżłobienie na taśmę, bo wowczas podczas regulacji może ześlizgiwać się góra- dół i nie trafiać na odpowiedni...
https://obrazki.elektroda.pl/1295799400_... Na starcie chciałbym podziękować wszystkim, którzy we mnie nie wierzyli - w was moja siła! :D Spis treści: 1. Wstęp 2. Założenia 3. Mechanika ruchu 4. Dlaczego nie CoreXY? 5. Ostateczny kształt "krzyża" 6. Toolchange - system zmiennych narzędzi 7. Parking głowic 8. Oś Z 9. Stół 10. System...
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Dzięki, mam jeszcze pytanko, bo gdy przy 4. etapie 90 stopni próbuję dokręcić, to przy 10 stopniach jest taki dziwny strzał i mocny opór. Pytanie, czy śruba nie pęknie, gdy dociągnę do 90 stopni?
Skoro tak to MF-ka wypada badzo dobrze !! w sumie jak się zastanawiam to moja Jawa 350 spalała powyżej 5 l na 100km a to mogła być godzina jazdy ! Kolego jajo 28 w MF-70 niema uszczelki pod głowicą !! trzeba tylko wyczyścić , ale tak by nie narobić rys na głowicy i przykręcać równomiernie na krzyż . Ja przykręciłem momentem 15 N/m i jak narazie jest...
Jak nie znasz momentu dokręcania to dokrecasz mniej więcej do średnicy szpilek/śrub. Jeszcze ma znaczenie czy uszczelka stalowa czy z tworzywa. W necie powinieneś coś znaleźć odnośnie momentów i średnic.
sory nie napislem ze chodzi o glowice vw 1,9 tdi . w instrukcji jest 40nm 60nm i dwa razy po 90 stopni teraz tylko chodzi na ile NM dociagnac.
Czyli tak ma być dociągnięte. Ogólnie aby w śrubie przeważnie m10 lub m12 dojść do odkształcania plastycznego trzeba sporo momentu. W 1.9 Tdi dobrze mieć metrową przedłużkę.
Bo taka sile dociagniecia srub kostruktor obliczyl.Glowice dociaga sie etapmi zeby jej nie pokrzywic i zeby nie pekla.Dlatego wazna jest rowniez kolejnosc dokrecania srub.
Witam !!! mam problem z moim silnikiem na łodzi Lister petter LPWS2A wysiadła uszczelka pod głowicą w czasie pływania ( koszmar ). wszystko rozebrałem wyjąłem nieszczęsną uszczelke z trudnością zdobyłem zastępczą i problem ? jakim momentem dociągnąć śruby głowicy tak żeby znów nie narobić bigosu w czasie rejsu .Bardzo proszę czy ktoś mi pomoże i zdradzi...
Mam jeszcze parę pytań :p 1.Śruby w tym aucie czymś się smaruje czy mogę skręcać go normalnie ? 2.Muszą być nowe czy można wykorzystać je kilkukrotnie ? 3.Z jakim momentem dociągnąć śruby na skraju głowic ?
Witam. Prosze o poradę, informacje na temat kolejności przykręcania śrub głowicy oraz momentu z jakim je musze dociągnąć. Szlak trafił jeden z zaworów i jutro odkecam głowice i daje do regenaracji. Kupię części i założe tylko tych danych mi brak. VW Polo 1,4 1999 silnik APQ
tak jak by ta łapa nie trzymała go tylko na czymś sie opierała Pewnie ktoś już kilkukrotnie frezował gniazda wtryskiwacza i to zbyt mocno, jeśli jarzmo po dokręceniu odpowiednim momentem nie dociśnie wtryskiwacza (z nową podkładką) do głowicy to będzie "dmuchał" kompresją z cylindra i cała naprawa psu w ..., w moim przypadku skończyło się wymianą głowicy....
Rozwiń temat "nie działa tuner". Wyświetlacz działa? Częstotliwość na wyświetlaczu da się zmieniać +/- Automatyczne wyszukiwanie da się załączyć, aby przemiatało (przeszukiwało) pasmo od początku do końca? Oba pasma milczą? Fale średnie i UKF? Z PLL jest trochę inaczej niż opisałeś. Na wyjściu PD przeważnie jest taka sieczka, dla różnych typów syntez...
Dokrecal kluczem specjalnym glowice Po skonczonej pracy mechanika odpalilem auto i po chwili zaczela wylewac sie strumieniem woda z olejem z pod glowicy . Jeżeli dociągnął śruby z właściwym momentem, a głowica nie była planowana i nie ma płaszczyzny to takie efekty mogą wystąpić. Jak później dokręcił na chama to przestało się lać. http://obrazki.elektroda.pl/8089298400_1...
Jest duże prawdopodobieństwo że to zbyt mały luz, na którymś zaworze, ze wskazaniem na wydechowy. Jeszcze nie na tyle, aby uniemożliwić prace silnika. Uruchomiony silnik działa, niejako z "rozpędu" jednak po jego wyłączeniu są trudności z ponownym jego odpaleniem, do momentu ostygnięcia. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy cylindra.
Witam. Wczoraj zdjąłem głowice po awarii rozrządu w Scenicu 2000r 2.0l 16V - wszystkie 16 zaworów wygięte. W związku z tym mam kilka pytań: 1 jaka grubość ma głowica oryginalnie i ile można splanować (nie wiem czy ktoś już jej wcześniej nie robił) 2 czy przy wymianie pogiętych zaworów zawsze wymienia się prowadnice - jeśli nowy zawór ładnie wchodzi...
Peugeot 308 II SW Facelifting 1.5 BlueHDI 130KM 96kW 2019 rok. Chodzi o wymianę rozrządu. A dokładniej z jakimi momentami powinny być dokręcone śruby łączące kasetę wałków, przykręcenie kasety wałków do głowicy, śrubę koła wałka rozrządu, napinacza rozrządu, pompy wody, oraz wtryskiwaczy. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji W celu...
Pytanie brzmi: Co może być przyczyną metalicznego rzegotu dochodzącego z głowicy po przekroczeniu 2.800 obrotów, dźwięk nasila się gdy puszczę gaz i silnik schodzi z obrotów az do momentu gdy obroty spadna ponizej 2.800. Silnik do tej granicy pracuje idealnie równo i cicho, przy rozruchu koło zmiennych faz nawet nie jęknie więc jego nie podejrzewam....
Witam. Jestem "Nowy " na forum więc niedociągnięcia wybaczcie :) Kupiłem VW transportera t5 2,5 TDI z objawami szarpania silnikiem w momencie dodawania gazu. Próba naprawy to już praktycznie zrobiony remont całego silnika. sprawdzony wał i panewki za tulejowany blok nowe pierścienie remont głowicy-sprawdzona szczelność , planowanie, wymiana zaworów,...
Witam, czy jest jakaś różnica pomiędzy uszczelką metalową a (papierową) pod głowice ? Wymieniałem w powyższym samochodzie zawór wydechowy więc zdemontowałem głowice zawór dotarłem wszystko oczyściłem na glanc przykręciłem z odp. momentem ogólnie wszystko chodziło tylko z pod pokrywy zawory czasem wydobywały się głośne metaliczne stuki trochę ale to...
Jestem zielony. I nie wstydzę się tego. Każdy się kiedyś uczył. I tak chyba więcej potrafię, niż zwykły posiadacz samochodu. Podkładki na pewno dobrze wsadziłem. Odwrotnie przypuszczam, że wtrysk by się nie wkręcił na tyle. Wtryski wydaje mi się dociągnąłem dobrze. Boję się trochę, kiedyś miałem golfa II 1,6D i przy wymianie wtrysków mechanik ułamał...
Tylko, że wtedy sygnał TV naziemnej muszę doprowadzić do skrzynki umiejscowionej obok wejścia, gdzie rozpoczynają swój bieg przewody od kablówki. Chyba, że od anteny satelitarnej przeprowadzę dodatkowy przewód do skrzynki, aby w razie czego podłączyć do niego antenę DVB-T. Pytanie jest takie, w jakim stanie są przewody dla kablówki i czy odpowiadają...
Jaki komputer masz? Serwisowy daje możliwość sprawdzenia układu wys.ciśn. przez otwarcie M-prop valve na max. ciśnienie paliwa, żebyś mógł sprawdzić wycieki (na zewnątrz i te do powrotu do baku), a także wtryskiwacze na przeciek do przelewu. Jeśli nie masz takowego, to jest inny sposób aby znaleźć przyczynę, a może ich być wiele. Pierwsza, to pompa...
- według instrukcji na pierwszej licząc od góry. Zaś dolna kreska oznacza 0 stopni - brak wyprzedzenia. to już w międzyczasie doczytałem i tak też już jest ustawione, niemniej silnik nie chodzi :( - przy wolnych obrotach faktycznie tak może być, jednak wtedy będzie miał duże spalanie, będzie się przegrzewał oraz nie będzie osiągał mocy. ale będzie...
Najprościej jest ... nie planować nic i poczekać na realne zapotrzebowania - a potem łączyć kabelek do kabelka ... :) :P Ale - tak na bardziej serio - to dobry moment sobie Kolega wybrał - właśnie na etapie budowy. Ja kiedy przejmowałem moją nieruchomość od poprzedniego właściciela - nie miałem tego luksusu/ Dom +2 kondygnacyjny budowany przed wiekiem...
Witam, Proszę o pomoc w temacie silnika GX160. Wymieniam pierścienie w silniku, więc za chwilę będę go składał w całość, w związku z tym że nie robię tego na co dzień, chciałbym dociągnąć głowicę kluczem dynamometrycznym - wydaje mi się że będzie bezpieczniej. Pytanie brzmi z jaką siłą? Może ktoś wie, bo w manualu tego nie znalazłem. Dodano po 28 Temat...
Oferuję 700 zł osobie która potrafi tak zmodyfikować mój magnetofon Diora MDS-454 (lub inny), aby zniekształcał muzykę przy nagrywaniu w taki sposób w jaki jest zniekształcona muzyka w załączniku. Deck mds mogę dosłać do prób. Zapłata gotówką po sprawdzeniu na miejscu czy deck rzeczywiście generuje szukane zniekształcenie. Miałem kiedyś deck MDS-454...
momenty dokrecania głowicy momenty dokręcenia głowicy renault momenty dokręcania głowicy
rozkład losowy oporność głośnik integra uzbrajanie
potencjometry behringer eurolive potencjometry behringer
Masa silnika w skuterze Piaggio X8 125 2006 - lokalizacja i poprowadzenie nowej Głośnik Bluetooth przerywa muzykę komunikatami głosowymi