Witam Nakrętki głowicy dokręcamy momentem 220-240 Nm. Śruby korbowodowe dokręcamy momentem 125-135 Nm. Nakrętki pokrywy łożysk głównych dokręcamy momentem 200-220 Nm.
wg instrukcji napraw 140-150 Nm
Jaką siłą dokręcić nakrętkę wałka ataku w ciągniku Ursus C-360? Zalecany moment to 250-280 Nm, a wałek powinien obracać się z oporem 2,5-3 Nm. Sprawdź szczegóły!
momenty dokręcania śrub w silniku perkins 3-cylindrowy: -nakrętki korbowodu(zwykłe) 95Nm -nakrętki korbowodu(kadmowane) 61Nm -śruby mocujące łożyska główne 153Nm -śruby mocujące przeciwciężary 75Nm -śruby mocujące kolo zębate pośrednie 68Nm -śruby mocujące kolo zębate walka rozrządu 28Nm -śruby mocujące kolo zamachowe 108Nm -śruby mocujące kolo pasowe...
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
Może to chodziło nie o kąt dokręcenia ale o odpowiednią kolejność dociągania śrub. Zwykle przy dociąganiu głowic podaje się kolejność dokręcania i z jakim momentem dokręcać (na ile ustawić klucz dynamometryczny).
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Wirtam tak jak w temacie chciałem zapytac z jakimk momentem obrotowym dokręcać śruby w głowicy bo była wymieniana uszczelka pod głowicą?
Witam Potrzebuje informacji z jakim momentem dokręcić 3 śruby od filtra hydraulicznego w 2812, ma ktoś instrukcje napraw z momentem lub może podpowiedzieć? https://obrazki.elektroda.pl/8343369800_... https://obrazki.elektroda.pl/2043248300_...
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Proszę wspomóc się instrukcją do polskiego ciągnika URSUS w których montowane były analogiczne silniki.
Jakim momentem dokręcasz śruby kosza? Jak blokujesz mechanizm przy dokręcaniu? Czy sprawdzałeś moment dokręcenia w instrukcji lub specyfikacji? Moim zdaniem słabo skręcony kosz satelitów.
Witam Poszukuję informacji na temat siły z jaką powinno się dokręcić -koło wałka rozrządu - koło sprężarki/pompy - koło pasowe wału Do demontażu używałem klucza pneumatycznego więc jakoś poszło Hasło ''do oporu z czuciem'' mało mi mówi
Jakim momentem dokręcać śruby stopek korbowodowych ,ponieważ mam zapisane wartości ale chciałbym się upewnić z góry dzięki pozdrawiam WP.
"Mechanicy" z pegeerów skręcają duże silniki bez klucza dynamometrycznego i jakoś ursusy i zetory chodziły. Gorzej było jak w ich łapy trafił silnik perkinsa. W angielskich instrukcjach podają do jednego silnika dwa różne momenty dokręcania głowicy zależne od materiału z jakiego są wykonane śruby. Śruby gabarytowo są identyczne inny jest tylko materiał...
Ramiona przekładni ustawiasz tak: jedno dajesz do samej góry(luźno chodzi nie kręci kierownicą) a drugie do samego dołu(lźno chodzi...). Później jednocześnie obydwoma zbliżasz się do środka. W pewnym momencie wyczujesz opór ślimaka. Gdy się zazębią podjeżdżasz nimi mniej więcej na środek. Nie wiem czy jasno wytłumaczone. Ewentualnie ustawiasz dwa ramiona...
A może to być tuleja przegnita, pęknięta. Tuleje były wymieniane pół roku temu przy remoncie, teraz były sprawdzane, nie ma śladów uszkodzenia. Masz termostat, Mam, sprawny jest jeśli o to chodzi. było coś robione z głowicą, planowanie czy cokolwiek innego? Głowica była oddawana do regeneracji podczas remontu ciągnika. Było robione planowanie, regeneracja...
Miałem przypadek, że nakrętki i szpilki głowicy były przeciągnięte i po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem uszczelka puszczała. Wymieniłem uszkodzone śruby dwustronne i nakrętki- problem ustąpił. Przy tak dużych momentach warto przed dokręcaniem nasmarować gwint chociażby olejem lub jeszcze lepiej smarem grafitowym.
Według instrukcji to tak:
8-8,5kGm korbowodowe i 9-9,5kGm główne.
Za dużo kombinowania, osobiście zaczął bym od pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach. Badanie to może dużo wyjaśnić. W przypadku słabego ciśnienia sprężania możemy podejrzewać nieszczelność uszczelki. Jednak jeżeli wymiana uszczelki została wykonana zgodnie z zasadami, to nie powinno być z nią problemu. To znaczy: po demontażu głowicy i usunięciu...
Ślizga się napewno po wyczuwalny smród spalonej tarczy. ustawiałem dziś 1 stopień 5mm od łożyska a 2stopień 10mm tylko co mnie martwi że jedna dzwigienka na pierwszym stopniu nie da sie dokładnie ustawić bo jak dokręcam śrubę to zbliża się do lożyska i w pewnym momencie się zatrzymuje i dalej się nie zbliża i jest ustawiona że pomiędzy dwoma dzwigienkami...
http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_...
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
Prawdę powiedziawszy to nigdy tego na klucz dynamometryczny nie dokręcałem a zwykłym płaskim na tyle na ile pozwalała możliwość. I problemu nie było. Ale jeśli już chcesz to są tablice z momentami jakimi dokręca się śruby różnej średnicy i klasy wytrzymałości.
Uszczelka powinna dolegać całą płaszczyzną do głowicy i do bloku jak napaćkasz tego towociku to nie powiedziane że uszczelka będzie dobrze dolegać . Uważasz Amigo , że przy dokręceniu głowicy 24 kGm+ ,uszczelka nie będzie dobrze dolegać ? Jak sądzisz , co przy takim momencie dokręcania się podda ? Blok ? . Głowica ? Uszczelka + towocik . Poza tym głowica...
Olej był już raz wymieniany, w połowie docierania, teraz jest lotos turdus, wcześniej był superol cb40. Na wolnych go nie zostawiam, jeżeli pracuje w łuparce to obroty 1200 i też co jakiś czas mu te obroty zmieniam. Obciążenie zgodnie z instrukcją od 30 mth obciążenia do 3/4 mocy. Głowica była zdejmowana i coś mi nie wyszło, reszta głowic Trzyma od...
Moje pytania: 1. W głowicy widać, że jeden wydech cały zaolejony - pytanie czego to przyczyna? 2. Olej w filtrze powietrza, jaka przyczyna? 3. Jak się reguluje te długie popychacze olejowe tzn jak na nowo je ustawić z klawiaturą i jak sprawdzić czy są dobrze czy źle ustawione? 4. Czy przy fabrycznie nowej głowicy z zaworami koniecznie trzebaby nową...
Kolega ma jakieś doświadczenie w skradaniu silników np URSUS C360/1224 lub 1614 ? Ksiazka do napraw John Deere 6300 jest droga, ale jest ...
Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Witam. Skoro zając działa ci prawidłowo to stronę hydrauliczną masz w porządku. Przyczyną twoich problemów jest nie wyregulowana taśma albo uszkodzona sprężyna zaciskająca taśmę.Regulacja taśmy jest dosyć kłopotliwa.Regulację rozpoczynamy od wyregulowania szczeliny między taśmą a bębnem,służą do tego trzy wkręty m8 wkręcone w obudowę skrzyni pośredniej.Wkręty...
Z zasady, duże powierzchnie np. głowice silników, misy olejowe dokręca się, rozpoczynając od środka i kończąc na zewnątrz. Należy stosować zasadę dokręcania śrub lub nakrętek na krzyż i na przemian. Moment dokręcenia najlepiej rozłożyć na 2 lub 3 proporcjonalne etapy. Powoduje to lepsze ułożenie się uszczelki.
W kolektorze dolotowym? To się na wyczucie dokręca kolego, według mnie. Ale niech inni wypowiedzą. Jak montowałem w swojej C-328 kilka lat temu to dokręcone na wyczucie i do dziś działa.
Stos odpowiednio dobranych podkładek jest ściskany pomiędzy pierścieniami wewnętrznymi łożysk i przejmuje siłę wywieraną przez nakrętkę, nie pozwalając na nadmierne zaciskanie się elementów ruchomych łożysk. Koło ataku musi być dokręcone takim momentem, który jest zbyt duży dla łożysk. Rozwiązaniem problemu jest, właśnie, stos precyzyjnie dobranych...
Witam, Najpierw poluzuj nakrętki przewodów hydraulicznych przy pompkach , naciśnij energicznie pedały w obu pompkach , puszczaj powoli do momentu aż płyn zacznie tryskać. Przy naciśniętych pedałach dokręć nakrętki przewodów , następnie poluzuj nakrętki przewodów przy rozpieraczach szczęk i pompuj dalej aż płyn znów będzie tryskał, dokręć nakrętki i...
Witam Dziękuję za odpowiedź. Przed sprawdzeniem dopytam tylko czyli w pierwszej kolejności odkręcić samemu głowicę i sprawdzić ewentualnie wymienić na dobrą uszczelkę pod głowicą? Czy jeżeli odkręcę głowicę i wymienię w pierwszym kroku tylko uszczelkę to muszę potem ustawić coś jeszcze ponieważ np. rozregulują się zawory ? Czy można prosić o informację...
To prosty ciągnik nie wymaga nie wiadomo jakiego przygotowania. Super do nauki, mało "haczyków" które mogą narobić problemów. Jest dostępna całkiem fajna instrukcja napraw w której krok po kroku opisany jest demontaż, rozbiórka, montaż z wszystkimi potrzebnymi informacjami typu kolejność, luzy, określenie stopnia zużycia, narzędziami pomocniczymi, momentami...
Oprócz kierunkowskazów ten bezpiecznik zabezpiecza jeszcze zasilanie zestawu wskaźników i (tu nie jestem pewien ale) chyba gniazdo wycieraczki. Sprawdź czy zestaw wskaźników jest dobrze przykręcony. Na samym brzegu z prawej strony jest kontrolka smarowania. Jeżeli przewód napięciowy założony jest na zewnętrzny pin a nie na środkowy przy złym dokręceniu...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Witam wiosną 2015 roku przeprowadziłem remont kapitalny silnika i głowicy oraz wymianę bloku na nowy ciągnika C-330, zalałem go płynem i założyłem termostat po około 2 miesiącach pojawił sie płyn w oleju usterkę zdiagnozowałem i usunąłem był to przeciek z uszczelki pod głowicą. Teraz jakiś miesiąc temu znów pojawił sie płyn w oleju. Tym razem uszczelka...
momenty dokręcania momenty dokręcania peugeot momenty dokręcania scania
schemat regulator prądu prostownika pralka uszkodzony sterownik minidisc instrukcja
hamulec taśmowy dps3010u wanptek
ESAB Rustler 350C PRO – błąd 205, 206: zanik fazy, przekroczenie napięcia, przegrzanie Jak korzystać z karty sieciowej w Spacetronik S-22?