Auto to 2.0TDDI a alternator włożyli z TDCi o nr 1S7FBC, To są całkiem inne PCM'y, równie dobrze mogłeś załozyć od benzyniaka i głowić się, że nie działa. Nie będzie współpracował z regulatorem.
AdamG123, nim się zacznie pisać to trzeba wiedzieć co. Alternator w mondeo jest obcowzbudny. Wpierw proponuję sprawdzić czy regulator jest zasilany ( na cienkim czerwonym kabelku ma byc plus zasilania), później proponuję umasowac śrubę opisaną jako "Ground here to test" i zobaczyć czy będzie ładowanie.
Ciekawe w jaki sposób? wprawdzie komputer silnika ZETEC czyli Visteon Lewanto oparty na procesorze MPC 555 ma dwa wyjścia typu CAN-BUS ale ale .. alternator/regulator CHYBA ani jednego. Pomijam pasek łączący silnik z alternatorem.
Nie nadaje się. Te alternatory mają specjalne sterowanie z systemu samochodu. Chyba że zrobisz do tego regulator PWM.
W Mondeo prądem zarządza moduł GEM. Nieprawda Alternator sterowny jest z PCM, zaś kontrolkę gasi ICM na polecenie PCM. Pewnie regulator podróba i w tym problem. Sprawdził bym jeszcze te trzy przewody idące do regulatora, ale stawiam na to, że albo ni ma pierścieni, albo zły regulator.
Czy można założyć rolkę alternatora ze sprzęgiełkiem? Może to coś zmieni na lepsze? Czy są takie rolki do mondeo do alt 6G?
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
W tych samochodach po wymianie alternatora (regulatora) czasami trzeba zrobić adaptację . Zaprogramuj od nowa PCM i powinno byc dobrze
Są dwa rodzaje regulatora, jednak najczęściej urwany jest kabel ten cienki niebieski. Daj numer z alternatora i tego nowego regulator. Warto sprawdzić koło pasowe wału i czy alternator kręci się dostatecznie szybko.
Patrz na schemat stare mondeo 1,8TD. To samo.
Pokaż numery oryginalnego . Sprawdz ciągnąc z wyczuciem przewód regulatora(gnił blisko wtyczki). Po odpieciu jego masz mieć około 13,5V stabilne.
Jeżeli to na tym akumulatorze padł alternator to mogłeś przy okazji ugotowac to aku. Uszkodzony regulator napiecia załatwił jedno i drugie.
Tak na moje wyczucie to chyba PCM trzeba by zmienić. Ale w przypadku tddi to duży problem, bo trzeba przeprogramować immo - inaczej sterownik pompy nie będzie widziany. A to wymaga wizyty na IDS-ie... Niezależnie od tego brak ładowania i słabe napięcie to w przypadku elektroniki sterującej jest masakra. Wszystko może się zdarzyć... Co robiłeś z alternatorem?...
Alternator odepnij kolego Dodano po 15 sprawdż bezpieczniki jeżeli będzie brak zasilania na alternatorze to ładowanie będzie ale będzie nie prostowane przez PCM bo w alternatorze jest inteligiętny regulator napięcia
Sprawdziłem jeszcze raz. Gdy regulator nie dotyka do masy na obu szczotkach jest napięcie, po dołączeniu do masy na szczotkach nie ma napięcia. Dodam że tek jest zarówno na nowym jak i starym regulatorze.
Masz założony chiński regulator wymień na ori i problem zniknie
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Sprawdzić napięcie na czerwonym kablu trzypinowej wtyczki regulatora.
A po co diagnozować testerem? I tak będzie błąd "smart alternator fault". To trzeba naprawić. Jak był zamontowany nieoryginalny regulator to trzeba zrobić pewną przeróbkę.
Aby sprawdzić ten "inteligentny" regulator z Focusa czy Mondeo, i nieważne, czy Magneti Marelli czy Visteon nie są potrzebne żadne przystawki czy cudawianki. Zresztą w Maździe też.
Mam alternator do Forda Mondeo, ale nie wiem jego nazwy. Jest w nim regulator Motorcraft typ-F5RU-10316-AA, są z niego trzy wyjścia A,S,I oraz jedna mała kostka na alternatorze wyprowadzona z jednej z faz i to jest prawdopodobnie wyjście W lub S na obrotomierz.
Szwankuje ci alternator,najprawdopodobniej regulator napięcia. Wymień zanim coś więcej usmaży się.
Ok. wielkie dzięki. Jak zrobię to napisze jeszcze co było dokładnie. Dodano po 4 Znalazłem usterkę. Na alternatorze w otworze od chłodzenia, bezpośrednio na uzwojeniu leżała śrubka. Przetarła uzwojenie i zrobiła spięcie. Jutro jadę po drugi alternator. Dzięki wszystkim za pomoc.
Pewnie, że przeciązysz. Alternator aż wyje, uzwojenie lata w kanałach jak wiadro w studni, z mostka pozostał wiór. Natomiast z alternatorem w fordach z inteligentnym regulatorem sterowanym z PCM w zależności od potrzeb nie każdy sobie radzi, a to takie proste. :lol:
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
No właśnie poleciały dymki z rozrusznika przy ostatniej próbie uruchomienia, tak jakby za duże opory były aby silnik się przekrecił. #jta nie rozumiem za bardzo: Dajmy na to mam wyciągniete na stole:wiertarke do napedzenia alternatora, akumulator ,alternator,baterie do wzbudzenia, kontrolke ładowa i zewnetrzny regulator napiecia: Zacisk B+ od alternatora...
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Kolega autoas dobrze radzi prawdopodobnie regulator do wymiany co nie zwalnia z dokładnego przyjrzenia się alternatorowi
Witam wszystkich. Może dla wielu moje pytanie będzie brzmieć banalnie ale potrzebuje się dowiedzieć który z elementów alternatora bezpośrednio odpowiada za jego amperaż? Otóż mam 2 alternatory od mondeo mk3, od benzyny do wymiany łożyska itp. oraz od diesla nowy z mechanicznym uszkodzeniem regulatora napięcia. Według moich informacji diesel ma 90A a...
Robiłem mondeo jakiś miesiąc temu z identyczną usterką. W alternatorze nie było dobrego połączenia (śrubka się poluzowała) przy regulatorze.
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Sprawdz przede wszystkim czy na zacisku (w alternatorze) przychodzacym z akumulatora jest napiecie (sprawdz jakims wiekszym obciazeniem lub krotkotrwale zwarcie) przy wylaczonym silniku . Pozdrawiam
Regulator tam jest sterowany z PCM, na moje oko problem z ICM ( deską) jeżeli ładowanie ok.
Po krótce: Marka-Ford mondeo mk1 1.8td 96r. Alternator Motorcraft Problem: Ładuje ale dopiero pow 2000 obr./min. Wymienione części na fabrycznie nowe: Szczotkotrzymacz, regulator napięcia, rolki ślizgowe,płytka diodowa(prostownicza) Wydane 150zł i nie wiem ile to już popołudni w garażu. Poradźcie co dalej, co i w jaki sposób sprawdzić, jak sprawdzić...
miałem podobny problem - tyle że z silnikiem tddi, wymieniłem przewody doprowadzające paliwo - bo były nieszczelne, cz. poł. wałka, jednak auto gasło nadal pomógł serwis Pana Jana Wasia (pod Warszawą), ale nie chcieli powiedzieć co zaszło Wydaje się że Ford wykoncypował ten model żeby serwisy nadal miały co robić, np. regulator napięcia ni to w alternatorze...
problem polega na tym, że przełożyłem alternator do mojego forda z explorera I, poza korpusem i kostką niczym się nie różni ale do regulatora napięcia idzie 3-pionowa kostka. W explorerze jest owalna a w mondeo kanciasta. kostke mam tylko nie wiem jak ją przerobić bo pozostają dwie kombinacje zakładając, że przewód środkowy bedzie dalej na środku. Da...
jeśli zdążę zatrzymać się po zapaleniu kontrolki ładowania akumulatora i wyjąć i włożyć wtyczkę na regulatorze alternatora wszystko wraca do normy A jestes pewien ze wtyczka dobrze siedzi? Wiadomo ze D+ nie wolno rozlaczac podczas pracy silnika.
Na biegu jałowym wszystko ok ładowanie jak należy dodaje gazu 2000 2500 wszystko ok wchodzą 3000 tys obrotomierz spada na zero i brak ładowania . Puszcze gaz i ładowanie wraca dodam gazu i znowu to samo w alternatorze wymieniłem regulator szczotki są w dobrym stanie . Co może być przyczyną ?
Tam jest 3 pinowa kostka wchodząca w regulator napięcia, sprawdź czy któryś kabel nie ugnił (pierwszy jest połączony z pojedynczym stykiem w alternatorze= diody wzbudzenia, drugi to 15, trzeci lampka kontrolna ładowania )
witam problem przerabiałem w zeszłym roku, słabe ładowanie ale ładowanie kotrolka gasłał. okazało się padnięty alternator gdzieś na uzwojeniu ( regulator napięci był sprawny) kupiłem drugi alternator ps w Gdyni w hurtowni zapłaciłem 270 zł za nowy zamiennik naprawa starego w warsztacie ponad 300zł
elektryk wymienil regulator napiecia i ładowanie jest ale wystapilo jakies zwarcie w instalacji i kontrolka od akumulatora cały czas sie świeci. Dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam
Cześć! Od niedawna mam problem w moim Mondeo MK4 2.5T Hatchbacku, przy przyspieszaniu i czasem przy hamowaniu na ułamek sekundy gasną ksenony, a na ekranie wyświetla się jakiś błąd. Jest to tak szybkie, że nie do końca jestem w stanie stwierdzić, co tam jest napisane, ale chyba coś ze światłami od rejestracji. Nie zawsze gasną, ale najczęściej przy...
Niestety wymiana alternatorów niczego nie zmieniła. Auto odpala bez problemu i na początku jest 14,4V i powoli rośnie, po 2-3 min jest 14,6V i zaczyna nierówno pracować. Po odpaleniu, nawet jeśli napięcie jest 14,5V silnik dalej pracuje prawidłowo, ale wystarczy włączyć i wyłączyć np. ogrzewanie szyb i natychmiast zaczyna falować. Wymienione były 2...
może regulator napięcia ... miałem podobna sytuację w omedze b 3,0 alternator podawał 18V w skutek czego elektronika w aucie zaczęła świrować i zniszczyłem akumulator...:(
Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.
Nie tak do końca. Czytam forum forda na bieżąco i taki problem ma kilka o ile nie kilkanaście osób, niestety nawet aso stwierdziło ,że wszystko jest ok. Każdy z elektryków bądź elektroników samochodowych stawia na uszkodzony alternator bądź sam regulator napięcia. Niestety to ni pomaga. Światła nie gasną całkowicie, tylko widac delikatne migotanie.
Witam, jestem posiadaczem Forda Mondeo Mk3 2.0 TDDi 115KM z 2001r. Posiada on "inteligentny" fordowski układ ładowania, który reguluje napięcie w zależności od włączonych odbiorników, stopnia naładowania akumulatora i innych czynników. Ostatnio zauważyłem, że ładowanie zawsze wynosi 14,5 - 14,7 V, niezależnie czy na dworze -5 czy +15, czy akumulator...
Ford Mondeo MK4 2011 1.6 Ecoboost gotuje akumulator, problemem jest zbyt wysokie napięcie ładowania - po uruchomieniu silnika wynosi około 14,2V a po 30 sekundach podnosi się do około 15,6V. Regulator w alternatorze wymieniony na oryginalny, brak jakiejkolwiek poprawy. Jedyny błąd który wskazuje na jakiś błąd to U0111 w BCM-ie, choć po skasowaniu nie...
przy obciążeniu( długie światła, wentylator na maksa, radio + podgrzewana szyba) początkowo napięcie 13,5v ale stopniowo zaczyna spadać nawet poniżej 13V Regulator napięcia w alternatorze powinien podbić z powrotem do 14V. Mierzył kolega jak domniemam na klemach. A jaki jest odczyt bezpośrednio na alternatorze?
Też myślałem z początku ze alternator ale przypomniało mi się ze kiedyś miałem uszkodzony regulator napięcia i przez 3 dni jeżdziłem bez ładowania a to zwiekszenie dawki paliwa po 2500 obrotów działało.
Witam. Czy znalazł ktoś rozwiązanie tego problemu? Miałem wyjęty alternator - sprawdzony OK. Wymieniony został regulator napięcia (bo oświetlenie wewnątrz i na zewnątrz migało). Po tych zabiegach i długim odpięciu akumulatora musiałem mu robić na kompie adaptację i kodować wtryski. Auto po odpaleniu trzyma ok 500 obrotów (świeci się ładowanie i check),...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Witam. Miałem Taki sam problem. Jestem posiadaczem Forda mondeo mk3 2.0l z 2002roku. Ostatnio rozładowywał mi się akumulator i to w ciągu jednej nocy. Zacząłem szukać na różnych forach i nie wiele znalazłem. Postanowiłem samemu znaleść przyczynę i zacząłem szukać. Po kilku dniach już miałem dość. Podpinałem amperomierz i miałem cały czas pobór prądu...
Niestety na alternatorze niema takiego opisu jest tylko F i A na regulatorze napięcia a na tabliczce znamionowej jest nazwa firmy woltaż i ile amper.Ze stołem probierczym też problem bo go nie mam,sprawdzić w drugim samochodzie też nie da rady bo niestety w tej chwili jestem za granicą a w warsztacie wołają kupę kasy za samą diagnozę to może ty rico37p...
Zacznij od wypięcia cienkiego przewodu z klemy + Wyjdzie pobór prądu przez instalację samochodu. Komputer się zresetuje, znikną dzienne przebiegi i spalanie. Nie będzie dziwne spalanie 30l / 100km. Akumulator rozładowany - tak / nie, jak tak to szukać w alternatorze, regulatorze ładowania, jak nie to poszukiwania w samochodzie. Dość często jest to lampka...
Witam. Mam następujący problem z Autem : Od czasu do czasu zapala się kontrolka ładowania podczas jazdy np. wsiadam w auto i jadę 20km to kontrolka wyskoczy od 1 do 6 razy a nawet i więcej na czas ok. 2sek. Natomiast gdy silnik jest mocno rozgrzany dajmy na to że jadę autostradą 300km to nie wyskoczy ani razu. Problem jest głównie przy poruszaniu się...
Po wyniku twojego pomiaru można stwierdzić, że ładowanie jako takie jest. Najprawdopodobniej masz uwalony regulator napięcia który znajduje się na alternatorze( miałem tak w citroenie C4, ładowanie pojawiało się dopiero po przebazowania). A co do kontrolki to nie wiem czemu tak bo ja pomimo że miałem 12,7 po odpaleniu to auto nie komunikowali błędu....
Raczej nie wyregulujesz napięcia, musisz zmienić regulator napięcia najcześciej jest on zamocowany na alternatorze nie powienien dużo kosztować i wymiana dosyć łatwa napięcie 14,5 V wolta jest jak najbardziej poprawne. sprawdził bym jeszcze kondensator (filtr porzeciwzakłóceniowy) też będzie gdzies koło alternatora, moze siac do instalacji
Witaj kolego. Czy poradziłeś sobie z tematem ? Ja walczę już 3 dni z tym autem i nie wiem czy się nie poddam. Spr. alternator, wtryski, egr, czyszczony kolektor, próba przelewowa, wym. czujnik ciśnienia paliwa, jeszcze jutro wymienię chyba na koniec regulator w pompie. Jak nie pomoże to go spalę chyba. Na zimnym jest trochę uciążliwy bo chodzi tak ze...
Witam, mam problem z ładowaniem z alternatora. Po odpaleniu silnika napięcie ładowania (mierzone multimetrem z TrueRMS na akumulatorze) bez załączonych odbiorników wynosi 14,7V. Po zapaleniu świateł mijania spada do 14,2V, po załączeniu maksymalnej liczby odbiorników (obie grzane szyby, grzane fotele, wszystkie możliwe światła) spada do 12,4V. 1. Czy...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc sprwa przedstawia się tak posiadam taki wyłącznik http://moto.allegro.pl/item187839576_aut... wszystko podłączyłem tak jak trzeba i dopiero zaczęły się schody jak chciałem podpiąć zasilanie (niebieski przewód) pod kontrolkę ładowania aby nie rozbierać,postanowiłem...
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
Witam. Niedawno spotkała mnie przykrość ze strony alternatora. Postanowił zakończyć swój żywot przepalając diodę prostowniczą w mostku i dalszą drogę powrotną do domu (100km) pracować na zwarciu smażąc uzwojenia stojana tak abym nawet nie miał co myśleć o jego regeneracji. Zajechałem do domu podłączyłem kompa - kodów błędów brak ale ... wartość napięcia...
Space Star - stosunkowo drogie części. Autko bardzo praktyczne. Mój kolega nim jeździ. Ogólnie ma o nim przeciętne zdanie. Cordoba Vario - ostatnio bardzo często jeżdżę seatem, akurat Toledo (gaz, 1994). Jeden i drugi mało problematyczny. Części w przyzwoitych cenach. Auta solidne, choć mają trzeszczące tapicerki. Niezbyt wygodne fotele. Vectra - wygodne,...
Póki co, został wymontowany alternator i wymienione: szczotki, ślizgi (podobno ich "nie było") oraz regulator. Przed wymianą napięcie ładowania było ok 14,6V a teraz jest 13,8-13,9V ale póki co chyba problem migających świateł ustąpił - ale musimy więcej pojeździć żeby się upewnić. Pozdrawiam!
problem moze byc prozaiczny odlaczyl sie jeden z przewodow z alternatora ktory znajduje sie od strony podszybia pojedynczy kabelek kolejna rzecza ktora moze byc za to odpowiedzialna sa szczotki koszt nowych to groszowa sprawa wymiana decyzna nalezy od ciebie w mondziaku szczotki kupisz wraz z regulatorem mi wymiana zajela okolo 40 min wraz z wymiana...
Zmierz napięcie pomiędzy masą alternatora a minusem akumulatora w czasie kiedy nie ładuje. To samo zrób z grubym przewodem plusowym. Jak nie będziesz miał napięcia to możliwe że akumulator na klemie przerywa i nie dochodzi napięcie do celi. Wówczas nie masz obciążenia i żarówki powinny jaśniej świecić przy większych obrotach, możesz tak spalić wszystko...
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie poboru prądu Gdzie i jak oraz za wymianę alternatora gdyż wczoraj przestał mi ładować. Wszystko sprawdziłem i wyszło że alternator przestał działać pomyślałem o regulatorze napięcia ale prawdopodobnie komputer steruje napięciem ładowania. ( wymieniłem alternator na nowy i jest OK) Podłączając miernik do akumulatora...
Drugi miesiąc MDO biega po elektrykach, wczoraj odebrałem samochód z rąk kolejnego elektryka, trzymał go przez 4 dni. Myślałem, że koniec mojej udręki z upierdliwą wadą, lecz niestety porażka. Elektryk dość optymistycznie wziął się za badanie przyczyny, został zdemontowany alternator i poddany ekspertyzie, wynik badania DOBRY, to samo z regulatorem...
Witam. Drodzy Panowie, bardzo proszę o pomoc w sprawie ładowania akumulatora w mondeo mk3 tdci 2006r. Mianowicie, jadacdzisiaj do pracy, po odpaleniu auta zobaczylem kontrolke ladowania ktora zniknela po przejechaniu kilkuset metrow. Do pracy mam ledwo 5km wiec auto niby slabo laduje ale aku mam nowe od ok. 8mcy. Na miejscu zerknalem akumulator bezobslugowy...
Witam, Niewiele ponad rok temu wymieniłem akumulator (fabryczny jeszcze pracował ale zdecydowałem się go przed zimą wymienić). Kupiłem akumulator firmy Westa (sprzedawca zachwalał). Gdy ostatnio zaczęły się mrozy zauważyłem, że im niższa temperatura tym mniej żwawo kręci rozrusznik. Przy -15 stopniach jest to już niepokojąco słabo ale i tak odpala za...
Dzieki za odpowiedz, wiem ze te wieksze spalanie to bajka, chodzilo mi bardziej o to aby np w lato zarowki dawaly mniej ciepla poniewaz w mondeo reflektor lubi ciemnieć tzn odbłyśnik, a mniejszy prad powoduje to ze swiatla beda mniej świecić a widoczny bede tak jak by świeciły pelna moca. Wiec mowisz ze rezystor odpada, a ten uklad impulsowy to duzy...
Witam wszystkich. Mam problem z ponownym uruchamianiem się radia w trakcie rozruchu auta. Kiedy próbuję kręcić rozrusznikiem, to napięcie w sieci spada do 8-9 https://obrazki.elektroda.pl/6136003600_... Pozdrawiam, Kamil
można wymienić oczko na przewodzie Dodano po 4 Witam posiadam monde mk3 2.0 tdci 2004 r 115 km.Problem mój jest taki że po uruchomieniu auta rano ,przy temp -20 czy +20 auto odpala z dotyku lecz po około 5 sekundach autem zaczyna lekko szarpać tak jakby, jedna świeca przerywała w silniku benzynowym. Po kilku sekundach lub po przejechaniu 2 -5 km jak...
Spróbuję na takim przykładzie. Trafo ma na wyjściu 12V~, jest to napięcie skuteczne, a napięcie w szczycie (maksymalne) jest 17V. Po wyprostowaniu dwupołówkowym tego przebiegu napięcie przyjmuje formę pulsującą z napięciem szczytowym 17V, ale napięcie to mierzone zwykłym miernikiem będzie na poziomie 10.6V, bo miernik pokazuje napięcie średnie. To...
pytanie teraz takie: czy jak wsadzę 150tkę z nowego focusa, lub 190 z mondeo to będzie wszystko grało? wiem, że mogą być problemy z montażem ale to już pikuś :p Tylko nie wiem po co, jakoś nie spotkałem spalonego alternatora 105A poza regulatorem.P
mondeo alternator alternator mondeo mondeo regulator
renault scenic pedał pompa kulka twingo kontrolka silnik
Migający ekran telewizora - przyczyny i rozwiązania Kanał bas-refleks z rury PCV 1,5 mm, średnica 12 cm