Pierwszy to nr z Forda drugi to numer pierburga. Jeśli pierwszy się zgadza to będzie pasować.
błąd poduszek to przedni czujnik uderzeniowy. Błąd w ładowaniu to dioda lub regulator.
AdamG123, nim się zacznie pisać to trzeba wiedzieć co. Alternator w mondeo jest obcowzbudny. Wpierw proponuję sprawdzić czy regulator jest zasilany ( na cienkim czerwonym kabelku ma byc plus zasilania), później proponuję umasowac śrubę opisaną jako "Ground here to test" i zobaczyć czy będzie ładowanie.
regulator ciśnienia na pompie....
Auto to 2.0TDDI a alternator włożyli z TDCi o nr 1S7FBC, To są całkiem inne PCM'y, równie dobrze mogłeś załozyć od benzyniaka i głowić się, że nie działa. Nie będzie współpracował z regulatorem.
pompa wtryski regulator cisnienia do sprawdzenia .
Powinieneś zastosować źródła prądowe, a nie stabilizatory napięcie, do tego liniowe. Jeśli już, to zastosuj małe przetwornice dc/dc lub zrób regulator PWM.
Witam . Regulator.
Witam , mam forda i problem , nigdzie nie mogę znaleźć jaka powinna być wysokość napięcia na złączce(2piny), która wpada do regulatora ciśnienia paliwa przy pompie common rail w mondeo mk4 1.8 tdci (kluczyk na zapłonie) i czy czujnik ciśnienia paliwa który jest wkręcony w listwę cr reguluje to napięcie na tym wspomnianym wcześniej regulatorze? Pytałem...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Sprawdz jeszcze ile ładuje bez wpietej wtyczki w regulator
Wymienił bym regulator napięcia.Prawdopodobnie jest uszkodzony.Jeśli uwalona była by dioda nie było by ładowania.
Witam Tak na 99% będzie uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam
W Mondeo prądem zarządza moduł GEM. Nieprawda Alternator sterowny jest z PCM, zaś kontrolkę gasi ICM na polecenie PCM. Pewnie regulator podróba i w tym problem. Sprawdził bym jeszcze te trzy przewody idące do regulatora, ale stawiam na to, że albo ni ma pierścieni, albo zły regulator.
Zakładam, na 90% regulator wolnych obrotów jeśli dolot masz szczelny a przepustnica się domyka. Ten regulator to popularnie przez ludzi nazywany "krokowiec" (silniki krokowe stosowane są w nowszych autach).
Na Regulator może nie być błędów Sprawdż ciśnienie paliwa kiedy szarpie Dodano po 7
W dowolnym warsztacie nie sprawdzi się tego regulatora. Tak jak pisze kolega. W Focusach (i nie tylko zresztą bo w nowszych Fiestach, Mondeo, Transitach) regulator napięcia dostaje dodatkowo sygnał ze sterownika silnika (regulator zakończony jest kostką 3 pinową). Do sprawdzenia tego alternatora lub samego regulatora potrzebny jest specjalny tester....
Witam.Napięcie trochę za niskie. Powinno wahać się 13,8-14,4V.Niekoniecznie to regulator, może być uszkodzona jedna z diod.
Nie nadaje się. Te alternatory mają specjalne sterowanie z systemu samochodu. Chyba że zrobisz do tego regulator PWM.
Z tyłu, na regulatorze masz napis "ground here to test" i strzałkę nad jedną śrubą. Daj ją do masy i zobacz czy ładowanie będzie.
Sprawdzić napięcie na czerwonym kablu trzypinowej wtyczki regulatora.
Regulator ciśnienia?
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Kolega werda pewnie ma racje ,te wtyczki przy regulatorach obrotów częcto wysiadają...
Rysunek numer 6,pozycja 15 to sam przekaźnik,elektronika (płytka i elementy) jest w skrzynce
Witam radio masz uszkodzone a nie regulator Pozdrawiam
zostal regulator lub PCM
Z tym odczytem temperatury,to może byc problem,bo nie ma gmiazda,a juz dokladnie nie szukalem i zaczalem robić wzsystko na piechotę.Cisnienie paliwa jest 2,5 bar przy odłączonym podcisnieniu regulatora.
Sprawdziłem jeszcze raz. Gdy regulator nie dotyka do masy na obu szczotkach jest napięcie, po dołączeniu do masy na szczotkach nie ma napięcia. Dodam że tek jest zarówno na nowym jak i starym regulatorze.
A cała reszta deski świeci?? może padł regulator jasności.
Już znalazłem przyczynę. Uszkodzona wiązka przewodów przy wtryskiwaczach i przewód idący do czujnika temp. silnika. Po zaizolowaniu wszystkich tych przewodów wszystko wróciło do normy.
98% fordow ma pompy lukasa pozostale boscha.... tak ale czesta przyczynom braku mozy jest zapchanie tego wlasnie regulatora..
A gdzie są te rezystory ?! mam podobnego Forda mondeo (kombi). rozebrałem deskę tą z regulatorami nawiewu ale tam ich nie ma, na wentylatorze też ich brak ? U mnie na 4 taeż wyłącza się klima. pozdrawiam
Aby sprawdzić ten "inteligentny" regulator z Focusa czy Mondeo, i nieważne, czy Magneti Marelli czy Visteon nie są potrzebne żadne przystawki czy cudawianki. Zresztą w Maździe też.
Sprawdz napiecie na czujniku cisnienie na listwie. masz miec 0,5 v na spoczynku i około 1,2 v na pracujacym. jakie cisnienia podczas krecenia? co z regulatorem cisnienia?
Ja bym zaryzykował i podmienił jeszcze raz regulator. Napięcie ładowania jest prawidłowe?
regulator się ustawia odpowiednio.
Napisałbyś chociaż czy beznzyna,czy diesel,bo róznice ogromne.
czyli mozliwe jest ze spala benzyne razem z gazem a jaki silnik i czy wtrysk wielopunkt.? mialem podobny przypadek w mondeo uszkodzony byl regulator cisnienia paliwa peknieta membrama i paliwo przedostawalo sie do kolektora poprzez przewod podcisnienia
Czujnik ciśnienia Regulator paliwa Czujnik dozowania paliw Wszystko podmieniono że sprawnego auta i nic
na wolnych? a po przegazowaniu? podejzewam ze podczas stuku masz cisnienie za duze. uwalony regulator cisnienia, czujnik lub wtryski.
P0336 czujnik wału sybnał poza zakresem. Jezeli rozrzad ok. To zmierz rezystancje czujnika. Ma byc około 500Ω. Ponadto. jakie wartosci? Cisnienie paliwa? Pompa podająca. Regulator cisnienia?
U mnie winny był regulator napięcia nie dogadywał się z resztą auta.
Masa nie ma nic do tego. Napięcie odniesienia regulatora nie odpowiada napięciu akumulatora.
taka diagnoza nie pomaga No widzisz,dymiarka nic nie wykazała,a obroty dalej nie spadają. Jest tylko kilka dróg którymi dociera powietrze,trzeba sprawdzić krok po kroku. Jeśli przeszkadzał regulator to trzeba było mu wyjąć wtyczkę.
Czy one są usytuowane w samym regulatorze?
do regulatora musi dochodzic plus po zaplonie, sprawdz wiazke
Alternator odepnij kolego Dodano po 15 sprawdż bezpieczniki jeżeli będzie brak zasilania na alternatorze to ładowanie będzie ale będzie nie prostowane przez PCM bo w alternatorze jest inteligiętny regulator napięcia
mysle ze moze to moze byc regulator ssania pod akumulatorem.
połączenia , masa , regulator , diody itp sprawy
Czy można założyć rolkę alternatora ze sprzęgiełkiem? Może to coś zmieni na lepsze? Czy są takie rolki do mondeo do alt 6G?
Witam. Co takie straszne. Na złączu żarówki masa jest plusa brak. Bezpieczniki każdy wyciągnięty i pod omomierz. Myślę że musi być gdzieś zwarcie bo dlaczego szarpią regulatory. ampol
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Sterownik jest drugi i imobilaizer przekopiowany A do do wiazki pompy to mówimy o książce regulatora cisnienia Dodano po 8 O wiazce regulatora cisnienia paliwa
Pokaż numery oryginalnego . Sprawdz ciągnąc z wyczuciem przewód regulatora(gnił blisko wtyczki). Po odpieciu jego masz mieć około 13,5V stabilne.
Patrz na schemat stare mondeo 1,8TD. To samo.
Działanie regulatora było prawidłowe, wyższe napięcie ładowania było spowodowane korektami temperaturowymi komputera.
Masz założony chiński regulator wymień na ori i problem zniknie
Po naduszeniu pedału hamulca regulatory automatycznie naciągają się i to słychać przy bębnach, zastanawia mnie tylko dlaczego nie mam i ręcznego i nożnego hamulca.Mam wrażenie że problem tkwi w ręcznym lub też w tych regulatorach,być może regulatory muszą być oryginalne?
Regulator ciśnienia na pompie się może zacinać. Jak pompa opiłkuje to masz pozamiatane ...
Ciśnienie utrzymuje pompa Nieprawda, regulator jest w listwie wtryskowej
Napięcie łądowania jest uzależnione od temperatury i przy -20'C może osiągać 14,7V. Zależność ta jest zaszyta w regulatorze.
A jeśli wymienię podciśnieniowy regulator ciżnienia paliwa , ten na powrocie to...
wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami naprawiła usterkę
Ma ktoś pomysł jak rozwiązać mój problem? Regulatory napięcia nie zdały egzaminu. Może jakieś inne ktoś poleci?
Witam Od jakiegoś czasu rozładowuje mi codziennie coś akumulator, kiedy go naładuje przez noc zostaje rozładowany. Proszę o pomoc, wyjąłem radio i ale jest to samo, regulator napięć wymieniony na nowy i dalej to samo.
Przewody sprawdzone, przy zmianie alternatora, też o tym myślałem. Na próbę dostałem również alternator Bosch 105A, ale komputer go nie widział bo inny układ na regulatorze (od Mondeo 1.8, lampka ładowania świeciła non stop) i wtedy było jednostajnie 14,3V niezależnie od obciążenia, najniższy pomiar przy bardzo dużym obciążeniu altka to 13,8V.
Witam.mam problem ze sprawdzeniem regulatora napięcia od forda mondeo mk 1 mk2 diesel.Jakby mógł mi ktoś pomóc bo ten model sprawia mi sporo trudności bo nie wiem jakie są te trzy piny z wtyczki.Mam do dyspozycji miernik i zasilanie z płynną regulacją do 20V.Z góry dzięki i pozdrawiam
przewstrętny regulator zbudowany na zasadzie elektrozaworu tyle że sterowany przebiegiem o zmiennym wypełnieniu (stąd możliwość płynnej regulacji przepływu) na fotce jak to zazwyczaj w fordzie wygląda..............
Witam w mondeo od klienta jest pobór prądu. Stwierdziłem że prąd pobiera przekaznik oszczędzania energii ( cągle jest sterowanie na nim ) . Podmieniłem moduł gem , ale dalej pobiera prąd. Zauważyłem że jeżeli nie ma błędu przekaźnika k115 w module gem w tedy nie ma poboru prądu. Czy regulator napiecia może wzbudzać ten przekaźnik ?
Więc wymień; stojan (to coś przypominające koronę), wirnik (to co się kręci w środku), szczotki wraz z regulatorem napięcia (szczotki nie wyglądają jak szczotki tylko jak dwa czarne dzyndzelki i smyrają po wirniku) i diody (takie okrągłe z kabelkiem), powinno pomóc. :wink:
Żadne to jest cyfrowy sygnał pomiędzy dwoma sterownikami. Przede wszystkim wróć do orginalnego regulatora. To co założyłeś to jakaś porażka made on Tajwan. Dwa jeśli alternator ładuje powyżej 13v ale świeci się kontrolka ładowania to jest uszkodzony kabel a nie regulator czy alternator. Daj kod silnika to sprawdzę na schemacie dokąd ten kabel idzie.
Przebieg 260000km. A jak zdiagnozować Pompa czy wtrysk a może regulator ciśnienia bo jak wysokie koszty naprawy to tylko szrot.
Szukam schematu wyprowadzen lub schematu calej wiazki do regulacji elektrycznych lusterek do sierry jest to ten nowszy w formie jojstika w rgu okna. Podejrzewam ze identyko jest w nowszych escortach i mondeo.
Na poniedziałek jestem umowiony z mechesem ma zrobic probę przelewu ale cos wlasnie tez wspominał o regulatorze na pompie zobaczymy co z tego wyjdzie
witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc sprwa przedstawia się tak posiadam taki wyłącznik http://moto.allegro.pl/item187839576_aut... wszystko podłączyłem tak jak trzeba i dopiero zaczęły się schody jak chciałem podpiąć zasilanie (niebieski przewód) pod kontrolkę ładowania aby nie rozbierać,postanowiłem...
A diagnostyka była w momencie awarii. W ten sposób możesz dużo części wymienić i nic, chyba że masz na podmiankę pewne to podmieniaj. Czujnik położenia przepustnicy, regulator biegu jałowego był nowy???
Witam. Poszukuję oznaczenia wzmacniacza operacyjnego z regulatora wysokości świateł forda mondeo rocznik 2000. Oznaczenie siłownika: Bosch: 0 307 853 301 Ford: 97BG 13K 198AA Pozdrawiam, Grzesiek
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Odpisuje dopiero teraz ponieważ zapomniało mi się o tym temacie. Uszkodzony był regulator ciśnienia paliwa na listwie wtrysków.
Witam Podobne objawy miałem w swoim uniaku. Winą był podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłony. Sprawdź czy u ciebie nie jest podobnie.
Tak na moje wyczucie to chyba PCM trzeba by zmienić. Ale w przypadku tddi to duży problem, bo trzeba przeprogramować immo - inaczej sterownik pompy nie będzie widziany. A to wymaga wizyty na IDS-ie... Niezależnie od tego brak ładowania i słabe napięcie to w przypadku elektroniki sterującej jest masakra. Wszystko może się zdarzyć... Co robiłeś z alternatorem?...
Spróbuj jeszcze na noc zostawić samochód na zaciągniętym ręcznym może przyczyna tkwi w samo regulatorach szczęk a jeżeli nie to pompa hamulcowa do wymiany.
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
w regulatorze wolnych obrotów ps. tylko proszę nie pisać że to silnik krokowy :-))
Kolega autoas dobrze radzi prawdopodobnie regulator do wymiany co nie zwalnia z dokładnego przyjrzenia się alternatorowi
Skrzyni nic się nie stanie, ale za to wspomaganie i hamulce przy tej prędkości mogą doprowadzić do katastrofy. Pierwsze to podpięcie pod komputer ponieważ nie jest to jakaś często napotykana usterka, którą można wyeliminować metodą prób i błędów. Być może regulator napięcia, ale to dziwne zachowanie, nie rozłaczałby dopływu napięcia.
może regulator ciśnienia, może pompa ,pierwsze co to sprawdzić ciśnienie jak radzi kolega wyżej ,mondeo ma gotowe złącza na listwie do sprawdzania ciśnienia
Witam, moim problemem jest niedziałający właściwie przełącznik siły nawiewu dmuchawy w fordzie mondeo 1.8 benzyna 1994. dmuchawa działa tylko i wyłącznie na ostatnim czwartym poziomie. słyszałem, że może to być przepalony regulator napięcia dmuchawy czy jak on się tam nazywa. Jeśli jest to jego wina, to gdzie mogę taki kupić lub zamówić?? z góry dziękuję...
Nie odpinaj wtyczek tylko sprawdź np regulator ciśnienia.Wykręć go i zobacz nz początek czy nie ma tam opiłków.Tak czy tak cały układ wysokiego ciśnienia do kontroli.
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
W tych Mondeach padają regulatory ciśnienia paliwa, sprawdź, po ściągnięciu cienkiego wężyka jak idzie paliwo to ma uszkodzoną membrankę, a w dodatku pomału idzie przez niego dodatkowo paliwo do kolektora ssącego.
Regulator tam jest sterowany z PCM, na moje oko problem z ICM ( deską) jeżeli ładowanie ok.
Ale gdyby była przetarta wiązka to by pisało o regulatorze np albo czujniku temp paliwa a tu wywala sterownik pompy- badane delphim
Witam, przetwornik jest przykręcony do podstawy razem z elektrozaworem i regulatorem podciśnienia a podstawa do ścianki dzielącej komore silnika od wnętrza auta. Pozdrawiam
Pewnie, że przeciązysz. Alternator aż wyje, uzwojenie lata w kanałach jak wiadro w studni, z mostka pozostał wiór. Natomiast z alternatorem w fordach z inteligentnym regulatorem sterowanym z PCM w zależności od potrzeb nie każdy sobie radzi, a to takie proste. :lol:
No właśnie problem w tym, że żadnych błędów nie pokazuje. Z początku było słabe ciśnienie paliwa ale wymiana regulatora ciśnienia na pompie pomogła i teraz zero błędów tylko ta sprężynka.
Mam alternator do Forda Mondeo, ale nie wiem jego nazwy. Jest w nim regulator Motorcraft typ-F5RU-10316-AA, są z niego trzy wyjścia A,S,I oraz jedna mała kostka na alternatorze wyprowadzona z jednej z faz i to jest prawdopodobnie wyjście W lub S na obrotomierz.
Termik jest dobry sprawdzałem miernikiem i ma przejście.opornica nawet była podmieniana na dobrą i nic nie ruszyło.Zastanawiam sie bardziej czmu te przewody w tym regulatorze szybkości na konsoli były przypalone czyżby w nim nastąpiło zwarcie i go szlak trefił?
mondeo alternator regulator regulator napiąć mondeo mondeo zapowietrza
renault laguna przycisk niski ciśnienie oleju silnika citroen bezpiecznik
Kia K2500 D4 szarpie, dymi i nie przekracza 2500 obr/min – diagnostyka Common Rail Renault Kangoo 2 – czujnik otwartych drzwi nie działa, naprawa mikrowyłącznika i przewodów