Test na CO2. Możliwe uszkodzenie uszczelki głowicy.
25Nm-->45Nm-->105° dla silnika RKB, 15Nm-->40Nm-->90° dla silnika RKF kolejność: 10 4 2 6 8 7 5 1 3 9
Zainteresuj się wypadaniem zapłonów, wymień świece bo to najtańsza opcja, jaki masz konkretnie silnik? Masz tam jedną cewkę i przewody czy 4 cewki?
Ale wymieniałem uszczelkę pod głowicą i cłą głowica była remontowana popychacze uszczelniacze itp,ale tak było i przed remontem głowicy.
Jest iskra?
Chodzi o silnik ma słabe sprężanie 18,20,25,21 bardzo zróżnicowane,i na dodatek pompa wtryskowa do regeneracji ma zły kąt wtrysku. A czemu nie było żadnej weryfikacji? Ciśnienie złe -ja bym się wpierw głowicy przyglądnął.
Chodzi o ten sterownik przykręcony na głowicy?
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy.
Nie pakuj się w radio na 6 cd - kup na 1 cd z gałką do głosu i będzie ok lub wymień prosesor w głowicy i tez będzie ok.
Ja też się z reszta zgadzam że to może być głowica...
Do papierowej uszczelki to i tłoki trzeba zmienić na drewniane :D
Dzień dobry. Znajomy kupił forda mondeo z silnikiem 2.0tdci o oznaczeniu DW10F. Na początku miał z nim kilka przygód z racji mechanika który nie miał pojęcia o tych samochodach i trochę narozrabiał pod maską. Znajomy musiał zdjąć głowicę więc oczywiście poszła nowa uszczelka. Głowica nie była planowana, została sprawdzona i wszystko było z nią ok. Złożylo...
Aha. Głowica już na wierzchu, bardzo dobrze widać powody dymienia na uszczelce.
Witam, mam takie pytanie posiadam Mondeo mk2 2.0 96r benzyna silnik Zetec,jest uszkodzona w nim głowica a posiadam po remoncie głowice z 1.8 czy jest jakaś róznica w tych głowicach chodzi mi o podmiane ?
Mondeo Mk2 1,8td wtrysk pośredni, głowica z komorą wstępną 90km. Focus Mk1 1,8 tddi wtrysk bezpośredni moc też 90km. Chociaż pokrywa zaworów wygląda tak samo, to głowice kompletnie różne i nie zamienne. Focus tdci miał 100 i 115 ale to już CR.
Na początek pasuje podłączyć tester i przejechać pod górę obserwując parametry. Zrobiłbym też test na uszczelkę pod głowicą
Jeżeli jest to diesel to mógł obrobić się wieloklin na wałku napędowym pompy wody co skutkuje zmniejszonymi obrotami pompy wody i przegrzewaniem silnika, albo świruje czujnik temperatury głowicy. W tym przypadku najlepiej oryginał, zamienniki sprawdzają się słabo.
główny ten który jest po lewej stronie silnika w obudowie obok głowicy
Uszczelka pod głowicą do roboty , sama głowica też do weryfikacji.
Witam. Ja przekładałem z mk1 do mk2 głowicę i jest ok. Wszystko pasowało...
Możesz zrobić zdjęcie? W 2.0 TDCi blisko jest chłodnica spalin, ale nie ma szans. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pękniecie głowicy do płaszcza wodnego i pompowanie płynu do góry, innej opcji zasadniczo nie widzę.
Tez tak sądze to na 100% uszczelka pod Głowicą
Witam. W Mondeo 1,8td MK2 robiłem głowicę po pękniętym pasku rozrządu, wymieniłem i podocierałem zawory, planowana głowica, wymienione uszczelniacze zaworowe, wtryski po regeneracji, sprawdzony wtrysk sterujący, rozrząd złożony na blokadach, kąt wtrysku ustawiony, ciśnienie w cylindrach 37, 40 to super według auto daty 34. Auto zapala od kopa zimne...
Rozmawiany o zaworze regulacji wysokiego ciśnienia tego na głowicy pompy
bo kolega palala mnie przestraszył że głowicę wypali
To może chociaż ktoś odpowie, czy można go zastąpić czymś z linka poniżej? Niby to jakieś produkty "pokrewne": http://elcodis.com/parts/6341399/70080SB... ...dla mnie to czarna magia:(
Odłącz mu czujnik temp. płynu przy głowicy i odpal.
Właśnie on nie jest na gazie tylko benzykna jaki może być koszt takiej naprawy i czy może to być wina uszczeli pod głowicą ?
Nie pamiętam dokładnie ale coś kojarzę że stojąc od przodu to z prawej str. głowicy lekko od tyłu.
koledzy przewody wysokiego napiecia ok są na wsoim miejscu przerwy na swiecach tez ok moze faktycznie to ten rozrząd bo w 16 zaworówce jeszcze nieustawiałem.Moze tak na głowicy punkty z kół od paska zgrywają mi sie z pokrywa zaworów i do dokładnego ustawienia włków w głowicy uzyłem płytek które wsadziłem w naciecia w wałku to jestem pewien ze z głowica...
Tak tuner to to samo co głowica UKF.
Poszła uszczelka pod głowicą,jak sprawdzić na którym cylindrze żeby nie wymieniać dwóch uszczelek. Ma może ktoś manual wyminay uszczelki pod głowica silnika 2.5V6
głowica do roboty :cry:
Nie pamiętam juz, czy tam nie jest czasem czujnik położenia wałka rozrządu. funkcja ta sama. Szukaj z przodu na głowicy.
Jak to papierową uszczelkę? Pod głowice silnika?
uszczelka pod głowicą , ubywa tobie płyn?
Potrzebuję pomocy fachowca, Ford Mondeo 1.6tdci 115KM. Brak ciśnienia na 2 i 4 cylindrze. Strzelił rozrząd, głowica naprawiona nowe zawory wałek pieski popychacze.
Nie ma nigdzie na sto procent bo w głowicę też dostał dym a po odpięciu krokowca gasnie
witam ja bym stawiał na uszczelkę pod głowicą na 99% ostatnio wymieniałem w fordzie mondeo - objawy: na wolnych obrotach było ok, brak ogrzewania zimny parownik ciągle zapowietrzający się układ chłodzenia po dodaniu gazu płyn w zbiorniczku wyrównawczym podnosił się na max a na wyższych obrotach przelewał się przez korek, jak masz takie same objawy to...
oczywiscie ze jest mozliwosc ze głowica bedzie do wymiany bo mondeo scorpio i sierra dohc na bardzo słabe głowice i przy przegzaniu poprostu pęka ale nie strasze bardziej ja swoją przegrzałem i nie pękła
Chodzi ci o tą jajowatą wtyczkę koło głowicy?
Zrobić cylindry, nowe tłoki, na wszelki wypadek panewki, regeneracja głowicy - lekko połowa obecnej wartości auta.
Raczej uszczelka pod głowicą. Termostat nie ma wpływu.
Witam w jaki sposób można wykręcić urwane świece żarowe w ford mondeo mk3 2.0tdci 2003r. bez zdejmowania głowicy 814964 814965 814966
Wygląda to na dziurę w tłoku lub zatarty tłok i uszkodzone pierścienie to i cylinder będzie zjechany . rzeczywiście naprawa będzie droga ale można najpierw zdjąć głowicę i ocenić sytuację.
Cała głowica poszła do regeneracji a zawory wydechowe do kosza.
Która to głowica?
Sprawdzic i wymienic uszczelniacze - to wymaga rozebrania rozrządu, ale bez zciągania głowicy. Kilka godzin roboty.
Witam Podjąłem się wymiany uszczelki pod głowicą w FORD Mondeo 2005 rok 1.8 benzyna z przeróbką na GAZ. 16 zaworowy Prosze o fachową pomoc w odpowiedzi na pytanie z jaką siłą w ; nm powinienem dokręcić tą głowice? Prosze o możliwie szybką odpowiedz?
jest tak ze, przy otwartym korku od zbiorniczka nie łapie temperatury ale kiedy zakrece i przejade kawałek to łapie.A czy przy walnientej uszczelce pod głowica pracowałby na wszystkie cylindry normalnie??. przed dłubaniem przy termostacie, przy otwartym korku w tych cienkich przewodach tak jakby coś kipiało(powietrze w płynie),a wiatrak chodił cały...
Sprawdź testerem odczyt temperatury czujnika głowicy / może czujnik wariuje/.
A powinenes oddać głowicę razem z ramką do spasowania. Teraz to już nie wiadomo co z tego zrobić.
Koduje moduły OK. Problem pojawia się dopiero przy próbie dopisania kluczy w Fordzie np. Mondeo. Rozebrałem głowicę i okazuje się, że brakuje aż 12 elementów (ukł. scalonych) w tym istotny przy programowaniu kluczy układ SC370759D. Czy jest ktoś w stanie podać mi symbole brakujących elementów?. Załączam widok płyt. http://obrazki.elektroda.pl/8324281000_1...
Niechcę Cię kolego martwić ale właśnie ostatnio miałem dokładną sytuację z mondeo, i okazała sie uszczelka pod głowicą.
Witam Może dokończę stary temat z problemem odpalenia mojego mondeo MK3 okazało się że przeskoczył łańcuch rozrządu (w fordach to sie zdarza) motor 2.0TDCI 136HP,115 tys.km.Oczywiście głowica do roboty etc.koszt z robocizną 3500pln pozdrawiam Piotr
Spotkałem się z dokładnie takim samym problemem w Focusie. W moim przypadku uszkodzeniu uległa uszczelka między głowicą a kolektorem wydechowym.
No to teraz remont głowicy...
Napisałeś ze turbina po regeneracji, ale chodziła wcześniej czy zbiegło się to razem ze zdjęciem głowicy. Ostatnio bardzo dużo powstało wszelakich firm co regenerują turbiny, ale nie zawsze potrafią je dobrze ustawić.
Witam. Poszukuje danych montażowych silnika 2,0 TDCi 130 KM. Ford Mondeo MK III. Tłoki, pierścienie,panewki - wymiary i luzy ,głowica ,zawory ,rozrząd i momenty dokręcania śrub.Czyli wszystko co się da.
ale akurat na tym ... ?
Oczywiście wtryski, pompa i reszta gratów będzie z oryginalnego silnika - qyba, więc zostaje Siemens. Chodzi mi o to czy sa mechaniczne różnice np. mocowanie wtrysków w głowicy, inne tłoki itd?
Witam. Posiadam Forda Mondeo MK3. Dmuchało mi z korka wlewu oleju, wymieniłem pierścienie, tłoki, szlif na głowicy i dalej to samo. Bardzo proszę o pomoc, jakieś pomysły?
Poważna sprawa wbrew pozorom. Klapki w kolektorze ssącym odmawiają współpracy. Na koniec wpadają do komory i jest głowica do roboty. Radzę nie zwlekać.
Problem w obrębie czujnika temperatury silnika, choć może tez być wina wtyczki łączącej wiązkę głowicy z wiązką komory silnikowej.
Ja przerabiam właśnie ten temat, Spalanie stukowe na trzecim cylindrze. Dopisanie wtrysków ich kontrola nic nie dała. W moim przypadku po zdjęciu głowicy diagnoza skrzywiony kornowód.
Jakiś czas temu znalazłem przyczynę. Przyczyną okazała się moja nadgorliwość. Wentylator włącza się przy 133 stopniach. Dlatego ponieważ czujnik jest w głowicy a nie w płynie. Przykładowo głowica ma 130 stopni a płyn 105. Dlatego ford to tak zaprogramował.
izolacja pęka, gnije też wiązka w plattikowej osłonie na głowicy, przyczym może być 1000
W delphi ma być 230 bar na wolnych i te 1520 to też dobrze (powyżej 1600 bar otwiera się zawór bezpieczeństwa w głowicy pompy). Ciśnienie ok, ja bym sprawdził sterowanie geometrią turbiny.
jak było, to do kosza... Co powiecie o silnikach 1,8 d ,td oraz td z intercoolerem w ford mondeo mkl mkll oraz escort, totalna porażka, te dwa paski rozrządu... , trwałość też porażka, żeliwna głowica... w focusie go unowocześnili o commonrail i troche inny rozrząd, ale ogólnie porażka...
Prawdopodobnie padła uszczelka pod głowicą czyli czeka ją wymiana + planowanie głowicy, ale trzeba z tym jechać do jakiegoś dobrego mechanika.
Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
Sprawdze ten czujnik położenia wału, ale słyszałem ze to może być czujnik temperatury ten z głowicy czy z bloku silnika. Czy to możliwe?
Witam! Ford Mondeo 2.0 TDCi 2002r 130KM FMBA Osobno słupek i głowica. Mam komplet blokad, ustawiam najpierw wał i tłoki nie są w gmp. Czy ktoś może mi potwierdzić prawidłowe zablokowanie wału w pozycji gdzie pierwszy i czwarty tłok są 20mm przed GMP ? Wiem, że ma być ok 50 stopni, ale nigdzie nie ma informacji o wysokości tłoka przed GMP. Pozdrawiam!
witam do sprawdzxenia pompa paliwa, wtryskiwacze i uszczelka pod głowica przy okazji sprawdz tez filtry powietrza i paliwa w ,ktorym moze byc brud jak sie nagrzeje silnik odkrec korek zbiorniczka wyrównawczego i sprawdz czy bedzie duze cisnienie i czy po odkreceniu bedzie czuc spaliny w plynie chłodzącym tez mialem podobna sytuacje i okazało sie ze...
Świece obowiązkowo droższe i nowe przewody. Skontroluj też wtyczkę cewki zapłonowej (3 kable) które lubią się urwać i powodować takie problemy. Zanim wymienisz cokolwiek zleć sprawdzenie uszczelki pod głowicą oraz ciśnienia sprężania poszczególnych cylindrów.
Głowica też była robiona, a konkretnie któreś z gniazd zaworowych i planowanie.
No to może pora zrobić test uszczelki pod głowicą (Co2), jeszcze raz sprawdzić silnik pod kątem nieszczelności w dolocie
witam!Dziękuje za pomoc ale z tego co się okazało to poszła mu uszczelka spod głowicy. Dziekuje za pomoc i rady!!!pozdrawiam
i planowanie głowicy oraz szlif zaworów Mondeo 2.0 citd 2006 objaw taki sam az do zapalania sprezynki przy 4500 obr i zgaszenia silnika Objaw niedomagania wtryskiwaczy :D koszt 1200 zł na początek Wystarczylo wymienic filtr za 40 zł i auto jak błyskawica, takze kolego posłuchaj innych i zrob jak ci podpowiadają.
Wymienić uszczelkę i na wszelki wypadek śmignąć tam gdzie trzeba dodrym silikonem np. Victor Reinz Dodano po 5 Szczególnie, że ma niewiele do stracenia, głowica kilkaset złotych, a uszczelka kilkadziesiąt. Robiłem takie przypadki, ale w Fordach Mondeo mk.I i mk.II. To pewnie ze względu na ich wiek.
No między innymi był remont silnika, plantowanie głowicy, nowe pierścienie, uszczelki oraz olej z filtrem powietrza.
Ford Mondeo 1.8td diesel mk2 : Robiłem planowanie głowicy, nową uszczelkę, założyłem nową pompę nowe , założyłem wałek rozrządu, rozrząd nowe paski, poskręcałem wszystko na nowe śruby, i nie kręci sie wał, co zrobiłem źle, nie mogę ruszyć wałem, jedynie o pól obrotu, Jak, to ustawić, jak to sprawdzić? Na wale korbowym pasek ustawiłem na 12, na ta kreskę,...
gdyby znowu Ci nie poszło z tym silnikiem to mam taki na zbyciu z idealną głowicą :D:D:D:D bardzo niedrogo w cenie głowicy:D
w passacie miałem walnięta uszczelkę pod głowicą i pod korkiem oleju robił się osad coś jakby masło.
Jakie wężyki? Może tak przewody wysokiego ciśnienia. I tak jest to rozbieralne, ale przy okazji musisz pół pompy rozebrać żeby wyciągnąć samą głowice. Jeśli jeszcze nie była rozbierana to głowica pompy ma osłonę przykręconą na śruby zrywane więc życzę powodzenia w ich odkręceniu.
Zamontowane prawidłowo a myśmy jeszcze montowali podgrzewacz pod ten rozdzielacz ale w tym przypadku rozdzielacz podgrzewa głowica silnika . To jak długie przewody gazowe ma kolega do każdego ,,wtryskiwacza gazu"?
Silnik miał robioną głowice, pierścienie były sprawdzane - stan niewymagający ich wymiany, wtryski 3 szt. po regeneracji, 1szt. nowa, rozrząd ustawiony dobrze, pomimo to średnie ciśnienie na tłokach ok. 20Atm, komputer nie wykrywa jakichkolwiek błędów. Głowica robiona z jakiego powodu :?: :?: :cry:
Kolego sprawdż zawór elektromagnetyczny na głowicy rozdzielacza. Jest on na górze przykręcony ma kabelek na klucz 8. Sprawdż zasilanie ew. wyjmij i sprawdź. Jezeli nie puści paliwa nawet tłocząc ręczną pompą na przelewy to powinno być to.
Po tym remoncie głowicy coś Ci źle te panewki spasowali ,że tak się stało.
Witam. Ukręcił mi się wałek rozrządu i poszukuję szczegółowego rysunku montażu głowicy do forda mondeo 1,8 TD Enduro. Pomocy
A wtryski dobre?! Czemu się wypalił tłok? Trzeba najpierw naprawić przyczynę usterki, a dopiero później zająć się skutkami. próbuj go dłużej odpowietrzać, może powietrze nie może się przebić. Jak były przechowywane wtryski po odkręceniu z głowicy? Czy ich nie odkręcałeś tylko odłożyłeś całą głowicę na bok i tak leżały?
Witam, widzę że kolega dysponuje danymi naprawczymi do tego silnika (T7CE), nie znalazłaby się tam jakaś informacja nt. doboru uszczelki pod głowicę - (przedział wystawania tłoka - grubość uszczelki)? Za wszelką pomoc z góry dziękuje.
Witam, autko to Ford mondeo mk3 2005r 2.0 146 km benzyna plus gaz przebieg 250 tys. Głowica po remoncie, wymieniane były zawory wydechowe, ssące zostały były w bardzo dobrym stanie. Po zmierzeniu kompresji na zimnym silniku pokazuje aż 18 barów z tego co wyczytałem jest to za dużo dla tego silnika. Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/3042903100_...
Kolego, jestem pełen podziwu dla twojej uporczywej walki z techniką tdci... Ponieważ podmieniłeś już cały układ wtryskowy - pozostają dwie możliwości: albo regeneracja wtrysków została zrobiona nieuczciwie, albo problem leży poza układem paliwowym. Rozumiem, że ostatnie prace przy wtryskach to było stwierdzenie, że mocno leją i zmienione zostały końcówki...
Po ściągnięciu głowicy nie muszę opisywać co zobaczyłem, auto pojechało na złom :) Już jest nowe :)
jaka masz pompę lukas czy bosch możliwe ze przez syf w paliwie zaciera się głowica pompy i po ostudzeniu czyli polaniu zimna wodą wszystko wraca do normy
Głowica do góry i się wyjaśni. Ja miałem szczęście i pogięło tylko dwa zawory. Robota prosta , nie ma czego się bać.
Witam, dzisiaj w Fordzie Mondeo MK4, gdy go odpaliłem, zaczął się wydobywać dziwny metaliczny dźwięk z silnika i nie wiem, czego to może być przyczyną. Na dole załączam film, na którym coś słychać. To nie jest metaliczny dźwięk... Brzmi jakby uszczelka pod głowicą miała 'przedmuch' pomiędzy cylindrami .... Dlatego odgłos przypomina raczej bieg traktora...
Witam robiłem dzisiaj w kilku autach w celach doświadczalnych . vectra b 1,8 16v płyn żółty po 2 minutach testu bąbelkował Auto trafiło na naprawę głowicy (uszkodzone) Rav 4 2,0 d4d płyn nie zmienił koloru też bąbelkował . Mondeo mk5 1,5 ecoboost płyn jedynie trochę się unosił koloru nie zmienił po dodaniu gazu i puszczeniu płyn to się unosił to opadał...
Na wale korbowym masz znak a wałki ustawiasz w tylnej ich części. Na końcach wałków są wycięcia i one mają być równolegle do płaszczyzny głowicy (poziomo). Po zablokowaniu wałków, zakładasz pasek (koła pasowe wałków mają być lużne, nie przykręcone na sztywno), napinasz pasek wstępnie i DOPIERO DOKRĘCASZ koła wałków rozrządu. Nie inaczej - pozdrawiam.
głowica mondeo głowica głowica stacja transit głowica głowica
symbol silnika najlepszy centrala domowy lusterko opuszczać
głowica ustawianie fendt schemat
Brak komunikacji z modułem gateway Skoda Superb 2006 Części do kosiarek spalinowych z napędem - wybór i konserwacja