http://img218.imageshack.us/img218/2898/... Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us Tu na fotce widać gdzie jest ten czujnik.
Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
I co mechanik zrobił? Bo mam podobne objawy dusi i szarpie na wolnych obrotach jak depresja na pedały gazu
Mondeo MK3 Po uszczelnieniu kolektora dolotowego i wtrysków znikł mi cut-off, czyli auto nie schodzi z obrotów w trakcie jazdy. Mondeo MK3 1.8 110 km 2001 Tak, mam nowy silnik krokowy, wszystkie podciśnienia są szczelne, odma i wąż z odmy też są szczelne
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
co to za kolektory
Spotkałem się z dokładnie takim samym problemem w Focusie. W moim przypadku uszkodzeniu uległa uszczelka między głowicą a kolektorem wydechowym.
Ja widziałem w kangoo 1.2 z lpg na plastikowym kolektorze 4 zawory upustowe w razie "W". Oczywiście przyklejone poxsipolem.
Krociec możesz zabezpieczyć taśmą. Wężyk nie nasuwaj na niego tylko wkreć do wężyka kawałek śruby że 2 cm uszczelnienie wystarczające i pewne że nic nie wlezie do środka. Dodatkowo możesz owinąć taśma.
ja mam gaz w Fordzie Mondeo ale silnik 1.8 16V, ZETEC, 1998r. plastikowy kolektor i się sprawdza nie wiem czy jest duża różnica między 2.0
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
Załóż brc just a kolektor wytrzma wszystko czasem wywali wężyki z kolektora po założeniu ich jest ok testuję to józ pięć lat spoko.
Na listwie benzynowej jest tłumik tętnień paliwa. Sprawdź czy cienkim wężykiem nie dostaje się benzyna do kolektora.
W tych Mondeach padają regulatory ciśnienia paliwa, sprawdź, po ściągnięciu cienkiego wężyka jak idzie paliwo to ma uszkodzoną membrankę, a w dodatku pomału idzie przez niego dodatkowo paliwo do kolektora ssącego.
rozłączona wiązka kostka kwadratowa (okolice kolektora ssącego)
Zobacz wężyki podciśniena z kolektora.
to właśnie potencjometr, ale nic mu to nie da bo jest hermetycznie zamknięty. Zawór wolnych jest pod kolektorem ssącym, zobaczysz go zaglądając od strony akumulatora. A krokowym nazywają go hmmmm nie będę używał wulgaryzmów :)
Może być zabrudzony i zacinać się zawór iacv, dostęp jest trudny, ale da się go wyciągnąć i wyczyścić, jest w środku kolektora ssącego
A gdzie jest ten dekiel separatora ?
hmmmm....Jakie ciśnienie? Przed pompą CR, za pompą ( na szynie), w kolektorze ssącym, wydechowym?
Sprawdź i wyczyść dużą kość łączącą instalacje umieszczona na plastikowej ściance przy kolektorze ssącym.
Pod kolektorem ssącym są gumowe wężyki od odmy. Słabo je widać. Może tamtędy ciągnie lewe powietrze. Jakie są odczyty z sondy lambda? Dodano po 4 I napisz też jakie masz podciśnienie w kolektorze.
nie o podciśnienie ślnika te z kolektora ,zaworu EGR i pozostałych
Chyba chodzi ci o map sensor jest w kolektorze ssacym.
A podciśnienia wszystkie podłaczone? (Te pod kolektorem ssącym też ;) )
sprawdz czujnik temp, płynu chłodzącego w kolektorze dolotowym
mam w mondeo instalke za 2000 , raz mi wallo tylkom z tylu kolektora wezyk wylecial
witam ponownie czy kolektor ssący z mondeo 2005 rok 1.8 125 km będzie pasował do tego samego silnika lecz z 2001 roku??? bo mam okazje taki kupić w dobrym stanie klapki bez luzów lecz czy warto ??? pozdrawiam
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
Po co inwestować w starego wióra tyle kasy?Załóż II-ej generacji i wystarczy.Jeżeli chodzi o kolektor to wszystkie Mondeo mają plastikowy,ale nie zdarzyło mi się nigdy żeby go rozj...
Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu od turbo do kolektora ssącego. Węże, intercooler itp.
odłącz rurę idącą z EGR do kolektora i zaślep np. kawałkiem blaszki - powinnien odpalić.
Sprawdz przewód podciśnieniowy z reduktora ciśnienia paliwa do kolektora ssącego.Lubi spadać.
Podmien swiece i sprawdz stopien sprezania ewentualnie lewe powietrze np na kolektorze dolotowym.
Wężyk od przodu przetwornika (bliżej wtyczki) idzie do zwężki na rurce EGR od strony zaworu, ten drugi do drugiego króćca od strony kolektora wydechowego
Aż nieprawdopodobne że masz taką instalacje w mondeo! Z mojego skromnego doswiadczenia podpowiem- Nie naprawiaj tego badziewia jakim jest TOMASETTO i kup porządny reduktor np. LOVATO. Obawiam się że strojenie takiej instalacji przez internet skończy się rozerwaniem kolektora!:cry:
Najprawdopodobniej masz uszkodzony przewód między kolektorem a odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,kolektor do zdjęcia.
sprawdz szczelnosc od turbo do kolektora ssacego i egr
witam Mam mondeo mk3 benzyna mam problem jak w tytule po wymianie pompy paliwa skaczą falują obroty na zimnym i ciepłym silniku i strzela w kolektorze ssącym
Klapy w kolektorze nie klepały a teraz przestały?
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
dzięki za wypowiedzi jak się okazuje narazie nie spalanie jest problemem w moim mondeo problem to brak zabezpieczenia przepływomierza + kolektor plastikowy, to narazie jest sprawą nr1 w dalszej kolejności ustawi się spalanie ale to temat w innym poście
Sprawdź bądź wymień czujnik tem. głowicy. Sprawdź czujnik ciśnieniowy listwy kolektora paliwa oraz wtryskiwacze. Podłącz do jakiegoś komputera żeby zobaczyć jakie błędy wyskakują.
Witam moze trzeba podlaczyc emulator sondy dla pracy na gazie ,wyregulowac i po problemie a w ogole to bym zalozyl sekwencie bo to przeciez kolektor plastikowy.Pozdrawiam
mały jest pod kolektorem ssącym na wysokoci 4-tego cylindra.
Mondeo 2,5 bardzo skomplikowany silnik, klapy w kolektorze, mnóstwo sond itd. Przy starszym aucie i gazie... Rozważałeś saab'a 9-5 2,3T, volvo T6, chrysler'a 300C?
Bierze lewe powietrze z serwa lub wężyka. Zdejmij wężyk z kolektora, zatkaj króciec i spróbuj.
Co proponujesz ? Zdemontować kolektor i wywalić klapy ? Czy zakup nowego?
najprosciej i najszybciej jak kolega wyzej napisac to zmienic kolektor ssacy.
Gdzie w Fordzie Mondeo- silnik 2.0 TDDI jest umiejscowiony czujnik położenia wałka rozrządu? Nie ma go nad kolektorem dolotowym , tak jak w wersji z silnikiem TDCI
Odma razem z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Lepiej założyć oil catch tank.
to jak zerkniesz na reduktor to wężyk do MAP-a powinien wychodzić z boku a nie z obwodu, tam gdzie masz śrubę regulacyjną i powinno łączyć się przez trójnik z podciśnieniem z kolektora dolotowego i wtedy już do MAP-a Dodano po 6 podpięcie zavolaka
Witam ponownie właśnie wróciłem z samochodu trochę tam podłubałem i okazało się że wszystko podłączone jak należy a jedyny problem, przynajmniej w moim przypadku tkwi w tym że kolektor nie podaje żadnego powietrza, stąd na nawiewy nie ma żadnego ciśnienia,nie wiem ci jest, może być kolektor zepsuty?
zawór regulacyjny biegu jałowego znajduje sie w dolnej części kolektora dolotowego,w okolicy rozrusznika.
mamy. Poszukaj na forum znajdziesz odpowiedź :) Sprawdź podciśnienia z kolektora do sterowania
https://www.google.pl/search?q=garrett+g... Minimum coś takiego na 2.5 plus: -zakucie silnika -wtryskiwacze --pompa -mapowanie -orurowanie -ic -kolektory -sprzegło
A czy nie masz czasem gdzieś uszkodzonego węża gumowego od odmy do kolektora ssącego? Ostatnio w mondeo mk3 miałem takie same objawy i była to sprawka właśnie dziurawego węża od odmy, a że obroty były wyższe niż 700 to nie było słychać "lewego" powietrza. Pozdrawiam
Czasami zamienniki cewki mogą robić takie numery. Można kupić za parę groszy używany oryginał i sprawdzić czy jest różnica. Czy "wilgotna" pogoda ma jakiś wpływ na to zachowanie? Może pojawia się jakieś zwarcie przy czujniku temperatury. Te strzały dochodzą z okolic kolektora, bloku czy osprzętu?
Tqmeh ma racje na 99% zawór powietrzny(notoryczna usterka w fordach) Wymień na nowy. P.S możesz jeszcz sprawdzić szczelność kolektora dolotowego jak i gum do przepływomierza
Witam, sprawdzałem iskre na świecy (przyłożyłem świece do wspornika przepustnicy) A kolektor jest plastikowy-ubiłeś PCM
luknij na czujnik położenia wału (koła zamachowego) poniżej kolektora wydechowego przykręcony jednym trx 30
W kolektor to on nie dmucha tylko turbina. pewnie nie zapiąłeś jakiegoś węża na dolocie lub coś innego.
Zdecydowanie skupił bym się na pomiarze podciśnienia na wejściu do serwo i na wyjściu z kolektora dolotowego (ssącego). Miałem taki przypadek, że wąż przyłączeniowy (z zaworkiem) rozwarstwił się. Dopiero po jakimś czasie podciśnienie w serwo osiągało wartość umożliwiającą satysfakcjonujące działanie wspomagania. Podłącz wakuometr przed pierwszym uruchomieniem...
puszczający reduktor oznacza nie zamykający dokładnie elektrozawór i powodujący w ten sposób zalewanie kolektora ssącego gazem.
witam, ja miałem bardzo podobny przypadek i okazało się że w mondeo są 2 termostaty Dodano po 4 oj ten to focus.. nie doczytałem... ogólnie chodzi o fordy, nie wiem czy w Twoim też tak jest ale pod kolektorem ssącym w mondeo miałem drugi termostat, nie grzał nie grzał powymieniane cuda nie widy i okazało się że są dwa, jeden na duży obieg drugi mały,...
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
To często jest tylko 0,5 bara. Biały dym to niska kompresja. Potem już turbo nabije. Możesz też odsunąć kolektor wydechowy i zobaczyć z którego cylindra, czy też ze wszystkich dymi.
Czujnik temperatury nie zaszkodzi sprawdzić. Ale wiele innych rzeczy może to powodować, np. rozszczelnienie kolektora dolotowego. Czasem niesprawny układ zapałonowy reaguje na temperaturę...
Dolot powinien ciagnac niepodgrzewane powietrze. Nie wiem jak jest w tym aucie ale ogrzane powietrze dolot ciagnie z nad kolektora wydechowego.
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Przy nadkolu masz elektrozawór który załącza się tylko wtedy gdy silnik jest zimny. Zobacz szczelnośc tych przewodów, a dodatkowe powietrze pobiera przy kolektorze , często jest tam problem z przepustowością.
Witam. Lepsza będzie sekwencja choć "na mieszalniku" też będzie jeździć. Różnica w cenie nie jest tak duża, a tak jak napisano wcześniej, kolektor ssący będzie "czuł się bezpiecznie".
Cześć,masz najprawdopodobniej pęknięty przewód doładowania ,który znajduje się przy kolektorze dolotowym, bo to najczęstsza usterka lub sprawdź cały układ od turbiny do kolektora dolotowego czy nie jest widoczny wyciek oleju z przewody przy kolektorze -znajduje się z lewej strony przy chłodnicy jak stoisz przodem do auta,wymień go ,powinno pomóc.
Dziękuję za podpowiedź. Cały dolot oprócz IC został zdemontowany i sprawdzony, łącznie z turbiną, która też została rozebrana. Przepływomierz podmieniony. Czujnik między IC i EGR podmieniony. Wydech łącznie z 'katalizatorem' i kolektorem tez sprawdzony. Niestety usterki nie znalazłem.
Witam,mam identyczny problem,tez daje mi tylko na szybę,dopiero co wróciłem z samochodu,troche tam podłubałem i wszystko jasne...wszystko podłączone prawidłowo a problem przynajmniej w moin przypadku tkwi w tym że kolektor nie podaje żadnego powietrza i stąd żadne ciśnienie nie idzie na nawiewy,zastanawiam się co jest, czy kolektor może być zepsuty?
Pod kolektorem dolotowym jest silnik krokowy. No chyba ze kolega chce to inaczej nazwac
wystarczy zmierzyć podciśnienie w kolektorze, jak na wolnych nie ma 0,4 bara to na bank rozrząd spaprany
a gdzie on się znajduje , jak to sprawdzic ? Szukaj w okolicy kolektora ssącego (pod) jest on koloru szarego i z kostką 3 pinową.
Ostateczie nie doszedłem do przyczyny tej usterki, wiele elementów sprawdzałem, poprawiałem i wymianiałem i przez jakiś czas objaw kompletnie ustąpił, ale powrócił. Radzę dobrze sprawdzić obwody podciśnienia - to mi poradził człowiek skutecznie naprawiający systemy oparte na EEC IV, najlepiej to czujnikiem podciśnienia wtedy będzie widać co się dzieje...
Jac,,k odpaliłem mondeo chodzi normalnie wszystko jest dobrze ale nie ma mocy!!Jest strasznie słabe.Co moze byc przyczną??Oberwał mi sie jeszcze tlumik przy kolektorze moze to byc przyczyna ze sonda lambda podaje złą mieszanke??Serdecznie dziekuje za odpowiedz.
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Zaślep EGR, ale ten przewód podciśnieniowy co do niego wchodzi, po prostu wkręć tam małą śrubkę - w przewód nie zawór. I sprawdź wszystko od zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej (pod kolektorem wydechowym), do - a zwłaszcza trójnik pod cewką - często się zasysają - )( - o tak :)
śliczne dzięki mam teraz trzy zabezpieczenia: kolektor i 2*pucza plastikowa nad przepustnicą:)
Jeżeli sprawdziłeś przewody , IC i poza tym nie ma żadnego dźwięku sugerującego nieszczelność to jak masz taką możliwość to podmień przepływomierz. Błędów zero,przewody sprawdzone Jakie ciśnienie w kolektorze widzi sterownik po zapłonie i na wolnych obrotach?
Podpinam się pod temat, ten sam problem w aucie, które chcę kupić... Cóż to może być? 2.0 TDDI Ghia 115 koni, 95 tys. przebiegu faktycznego... Dodatkowo kopci z okolicy kolektora, czy to może mieć wpływ na powyższe stuki?
właśnie tu jest ból bo nie pokazuje żadnego błędu :?:a z tego co mi mówili to ten sterownik jest także odpowiedzialny za sterowanie zaworkiem podciśnienia umieszczonego na kolektorze ssącym a ten z kolei za sterowanie zaworem EGR który u mnie nie działa prawidłowo.Jeśli ominę rurkami zaworek na kolektorze to wtedy zadziała EGR.
tak macie racje i u mnie tak jest tylko co z tego ,ze jest ooring jak w miejsu gdzie wychodzi rurka z miksera na zewnatrz mikser jest pare mm nad przepustnica.A dzieje sie to dlatego,ze przepustnica nie jest prostopadla do kolektora tylko pochylona.
Sprawdziłem autko, w czasie jazdy na benzynie wszystko chodzi bardzo ładnie... a jak przełącze na gaz to od razu pojawia sie kłopot z tymi obrotami, teraz nawet sie to chyba pogłebiło - w czasie jazdy wszystko jest ok ale jak tylko wciskam sprzęgło i hamulec zeby stanąć to oborty spadaja i auto gaśnie, tak samo jeżeli w czasie jazdy wrzuce "luz" to...
jeśli to immo fabryczne na pilota to wywala się je w godzinę (z czego 40 min. zajmuje odkręcenie tego diabelstwa . sterownik siedzi jak wspomniano na tunelu przed dźwignią zmiany biegów , trzeba wyjąć cacko rozkręcić i na płytce namierzyć tranzystor sterujący przekaźnikami obudowa tranzystora bodajże TO220 ,kropla cyny na kolektor i emiter załatwia...
to co widze to wygląda mi na czujnik cisnienia (podcisnienia) w kolektorze dolotowym i z tym powinnobyc podłączone a to wolne miejsce czesto jest tak zakonczone
Z przodu samochodu od strony pasażera, na takiej metalowej rurze, która łączy intercooler z kolektorem. Przykręcony od góry na dwa Torx'y. Najlepiej wyciągnąć całą rurkę. Pozdrawiam, DTRQ
kolego a chodzi o diesla czy benzyna? ja wymieniałem ostatnio silnik benzynowy 1.8 16v z mondeo 1 do mojej mk2. Same silniki są takie same, ale osprzęt sie różni ( kolektory ssący i wydechowy oraz łapa - ta duża po prawej stronie). Ja wstawiłem cały swój osprzęt. Reszta była chyba taka sama. Wymiana jest szybka, nie trzeba nawet skrzyni wyciągać.
Jeśli masz dostęp do odlewni to wiesz że kolektory są z żeliwa modyfikowanego nie miałem akurat problemów z tym w reni ale dosyć często spawaliśmy kolektory aut i przy zachowaniu odp. parametrów proces się udawał a koszt dużo mniejszy niż używki. W moim Mondeo (V6) jakies 2 miesiace temu zaczal jeden kolektor "cwierkac", myslalem, ze to ktoras z uszczelek...
Schematu nie mam, ale powiem Ci, że tam jest siłownik zamykający co drugi przelot kolektora dolotowego i elektrozawór, który nim steruje, jeśli tam jest coś nie tak, to silnik będzie się zachowywał tak jak opisujesz
Nie każdy, bo nowsze benzynowe np 2,0 z mocniejszym silnikiem maja ceramiczne gniazda zaworowe, które źle znosza lpg. Silnik V6 170 KM to bardzo dobra konstrukcja , ale wymagająca dobrej instalacji i zestrojenia- silnik jest dość skąplikowany- zmienna długość kolektora, 3 sondy itd.
Witam jak są odcięte wtryskiwacze benzynowe?? na przekaźniku czy emulatorze?? Jesli na przekaźniku to sprawdź czy nie na jednym jesli tak to odcięty musi byc plus i prawdopodobnie jest również odcięty plus do silnika krokowego (jest on wspólny z plusem wtryskiwaczy i po przelaczeniu na gaz poprostu silnik krokowy nie działa sprawdź czy przy silniku...
Jeśli się tyczy dostępu to jestem pełen podziwu dla konstruktorów 1.6 w Megane I. Zwłaszcza kolektory i rozrusznik. Na szczęście większość już się rozsypała blacharsko. Zresztą amortyzatory w Mondeo II też sobie z jakiegoś powodu życzą serwisowych kluczy (udziwnień) lub dorabianych :D. Fusion i śruby mocowania gniazd tylnych amorów (jak się zapieką...
kolektor mondeo mondeo czujnik kolektor kolektor ssący mondeo
nissan primera rozrusznik radio hitachi router uderzenie piorun
jacuzzi bestway rezystancja wirnika agregatu
Czarny ekran głównego wyświetlacza po uruchomieniu silnika Citroën C4 Picasso - Czarny główny wyświetlacz i sygnał dźwiękowy