Witam Nie wiem jakim interfejsem było badanie Być może to dobry trop z tym ciśnieniem paliwa Napisz proszę gdzie się wpiąć i jakie ono powinno być a spróbuje sam to zrobić
Witam. Mam problem z Mondeo 2.0 tddi 2001r. otóż auto na zimnym silniku odpala od strzała kontrolki wszystkie gasną i można jako tako jechać bo auto nie ma mocy dodam ze wskazówka obrotomierza przewinęła się na druga stronę i jak się dodaje gazu to kreci się w ogólę w druga stronę i zatrzymuje się w połowie nie wiem czy to wina zegarów czy jakieś jest...
Uszczelka pod głowicą do roboty , sama głowica też do weryfikacji.
Nadal występuje gaśnięcie po bytowaniu mocniejszym? Z tego co pamiętam to przez okres co mam samochód (przeszło 3 lata), to tylko były dwa zgasnięcia silnika (1. jak zamarzło paliwo w filtrze po nocy jak stało przy prawie -20. 2. na simnym silniku lekko dodałem gazu a ręczny miałem zaciągnięty). Skrzynia automat, więc trzeba się nielada naglowić aby...
Witam, Mam problem w swoim Mondeo mk3 bez climatronica. Otóż nie działa mi ogrzewanie. Po przestawieniu pokrętła na gorące powietrze słychać chrzęst trybików pod deską rozdzielczą. Lecz nie czuć żeby nagrzewnica była nagrzana. Poziom płynu chłodniczego jest prawidłowy, nie ma żadnych problemów z trzymaniem temperatury cieczy w jeździe na co dzień. Warto...
Mam Forda Mondeo 2.2 tdci, 175 koni. Z tym, że od kilku dni mam problem taki, że przy rozgrzanym silniku kręci tylko do 2 tys obrotów a po zgaszeniu i ponownym zapaleniu jest już dobrze. Dochodzi jeszcze do tego to, że na ciepłym dłużej kręci zanim zapali. Czy to oznacza że żywot silnika się kończy?
"Fachury" - organizm ludzki działa najlepiej w temperaturze 36,6°C, tak samo silnik spalinowy - ustaloną temperatura pracy dla niego są okolice 90°C - w obydwu przypadkach wszelką diagnostykę przeprowadza się przy doprowadzeniu "organizmu" do właściwej temperatury, czyli stanu ustalonego. Projektowane wtedy mechanizmy zbudowane z materiałów o różnej...
Na rozgrzanym silniku przy próbie odpalenia zaraz po zgaszeniu czasami załapie od razu, a czasami wcale nawet przy długim kręceniu. Na zimnym silniku (rano) tez zdarza się że odpali za pierwszym razem. Akumulator jest 100% sprawny, a filtr paliwa wymieniłem.
Miałem "pożyczony" z innego mondeusza w którym wszystko jest ok i u mnie bez zmian.. Czy np czujnik temp mógłby mieć na to wplyw - jego nie wymieniłem. Dzieje się tak tylko przy rozgrzanym silniku póki zimny działa bez zarzutu.
Witam ! Tak jak w temacie mam problem z Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI. Ciężko odpala na rozgrzanym silniku. Komputerowa diagnoza wykazała błąd P0087 (zawór regulacji ciśnienia paliwa), ciśnienie na rampie podczas rozruchu na ciepłym to od 1,5 do 2,5 bara , więc według mnie trochę mało. Filtr paliwa wymieniony, stary mocno zabrudzony. Sprawdzona oporność...
Witam. Mam problem szukam elektronika. Mondeo 2003 tdci podczas rozruchu okropnie dymi na niebiesko na 2 metry w górę, miga kontrolka swiec zarowych, słaba dynamika, w trasie na rozgrzanym silniku nie odczuwam utraty mocy itp miga tylko kontrolka. Auto diagnozowała osoba testerem diagnostycznym WURTH wykryto bląd P2338 - spalanie stukowe 3 go cylindra....
Witam. ostatnio dzień jak codzień musiałem zatankować gaz. po nabiciu butli do pełna i odpaleniu, samochód przełączył się na gaz lecz zaczął pikać jakby miał pustą butlę... próbowałem na zimnym i na rozgrzanym silniku ale bez rezultatu... sprawdziłem już jedną cewkę (tę przy butli) lecz ta normalnie odbija i nie umiem zlokalizować kolejnych aby je także...
u mnie takie rzeczy się działy, jak miałem parownik na wykończeniu - wymieniłem membranę i jest OKI :) (bo filtr gazu chyba wymieniałeś ??) zdarzało się, że w zależności od ilości gazu w zbiorniku tak się robiło - to na początku , a potem jeszcze gorzej aż do momentu, gdy każdy zakręt kończył się niemalże zgaśnięciem silnika. P.S. sprawdzałeś temperature...
Witam, ,mondeo z 2003 roku, silnik tdci 2.0 130 konny, przebieg orginalny 240 tysiecy. Mój problem jest nastepujący, włączając zapłon wszystko chodzi jak należy , ruszając także nie zauważam problemów jednak gdy silnik się rozgrzeje i moment obrotowy przekracza 3000-4000 obrotów auto traci moc, samochód wolno sie rozpedza, gdy zatrzymam sie i wyłącze...
Zrzut ekranu z wartości rzeczywistych po uruchomieniu silnika kilka minut. [url=https://i37.servimg.com/u/f37/12/83... Zrzut ekranu z wartości rzeczywistych na rozgrzanym silniku [url=https://i37.servimg.com/u/f37/12/83... Na zimnym silniku do mniej więcej 50°C mam dziwny odczyt kąta wyprzedzenia zapłonu. 16382...
Cześć. Mam forda mondeo mk3. Od jakiegoś czasu mam problem polegający na tym, że gdy auto chodzi z włączoną klimą i radiem zdarzają mu się spadki napięcia??? potrafi sam się wyłączyć, gdy chwilkę stoi na luzie.. wczoraj jadąc na rozgrzanym silniku na 4 podczas jazdy (z radiem i klimą) włączyły mi się na chwilkę kontrola świec żarowych i silnika, po...
dzisiaj zauwazylem ze z rury wydobywa sie bialy dym nawet na rozgrzanym silniku co wskazywaloby na uszczelke pod glowica, oleju nie przybywa, a czy ubylo plynu chlodniczego nie moge stwierdzic, czy przy takim stanie rzeczy autko wytrzyma jeszcze 700 km.
Ten artykuł dotyczący wymiany nagrzewnicy mam nawet wydrukowalem:) pytałem bo moze ma ktos zdjecia z wymiany. Jesli chodzi o korek no rzeczywiscie ciekawe, choc: po1 nie wydaje mi sie zeby to korek byl przyczyna naglego braku ogrzewania po 2 gdy zalalem uklad plynem, co jakis czas odkrecalem korek na rozgrzanym silniku i nie slyszalem zeby cos syczalo...
Witam, poraz kolejny potrzebuje pomocy.Na zimnym silinku po odpaleniu silnik raz sie dławi raz zwiększy sobie obroty.Silniczek krokowy został podmieniony(fakt że używka ale objaw taki sam).Sprawdzam oporność czujnika wody tego pod wężęm wody koło termostatu i na zimnym silniku wynosi 1760 ohm na rozgrzanym silniku spada do 92 ohm.Czy te wahanie nie...
Sprawdziłem czujnik. Przy lekko rozgrzanym silniku ma 10kΩ rezystancji, natomiast pod przewód idący do skaźnika podłączyłem potencjometr. Wkaźnik zaczął reagować przy ok 1-2kΩ. Może ktoś wie ile powinna wynosić rezystancja tego czujnika? Dla wszystkich zainteresowanych: znajduje się on pod termostatem. Najlepiej go ołączyć i przebadać od dołu,...
Witam, próba wężykowa (5 sek. kręcenia rozrusznikiem przy odłączonych elektrycznie wtryskach i pompie) wykonana u mnie (wtryskiwacze EJDR00504Z - model 2003 po liftingu): 1 - 5cm 2 - 8cm 3 - 10cm 4 - 6cm Maksymalne ciśnienie podczas tej próby po 5sek.: 112600kPa (1126bar). Podczas normalnej pracy: - luz - bieg jałowy ok. 800obr/min - 280bar - luz -...
Witam, dzisiaj troszke pobawilem sie miernikiem przy moim Mondeo. I chcialem skonsultowac kilka wynikow pomiarow. Sklonilo mnie do tego dziwne zachowanie obrotomierza, szarpanie i brak dynamiki w moim autku. 1. Czujnik temperatury nad termostatem przy rozgrzanym silniku 6k ohm, po 20 minutach wzroslo do 8,3k ohm. 2. Rezystancja na poszczegolnych przewodach...
witam!mam proglem z ogrzewaniem forda mondeo i brakiem obiegu wody w silniku.na początku myślałem ze to wina termostatu i go wymontowałem. puściłem obieg bez termostatu i nadal brak reakcji.silnik nadal się grzeje i wlatuje zimno do kabiny gdy silnik jest już mocno nagrzany. co może być powodem mojego proglemu ?czy poszła mi uszczelka spod głowicy czy...
a więc tak, w weekend wymieniłem przewody WN (wymagały już wymiany), świece są ok. Z przykrością muszę stwierdzić, że chyba Jacek79 ma rację :(. Do takiego wniosku doszedłem po kolejnych próbach. Na postoju, przy rozgrzanym silniku bardzo szybko i do oporu wciskam gaz. Silniczek powinien szybko wkręcić się do wysokich obrotów. A tu nie! Na początku...
Witam! Nie mogę dojść do ładu z silnikiem . Zimny szarpie i kręci tylko do 2000 obr/min. Po rozgrzaniu przestaje szarpać ,ale jest słaby i po dłuższej jeżdzie zdarzają się szarpnięcia .Do tej pory sprawdzane były następujące rzeczy : rozrząd kilkakrotnie , sonda , przepływomierz , silnik krokowy , zawór EGR , wtryskiwacze i czujnik temperatury . Kable...
Witam wszystkich!! Mam problem z autem ford mondeo 1.8 16V rok 1995 około 190 000km przebiegu, Mianowicie podczas jazdy silnik jakoś tak przerywa, szarpie, dzieje się tak mniej więcej do ok. 5000 obrotów jak silnik wkręci sie powyzej tych obrotów to idzie jak rakieta, objawy te dają sie we znaki gdy silnik sie nagrzeje gdy jest zimny to w bardzo małym...
Witam Mam nastepujacy prolem.Klijentowi samochod zaczał szarpac i jezdził tak pewien czas az wypaliło mu tłoka.po zrobieniu silnika i odpaleniu go silnik zalewa paliwo.pali z dotyku.obroty wariuja i samochod nie jedzie wogole do 3500 tys a pozniej budzi sie w nim wariat:) podmieniałem juz krokowy,czujnik polozenia przepustnicy,swiece litwe z wtryskami...
witam , mam problem z fordem Mondeo '96 ,1,6 16v zetec , strzelił mi pasek rozrządu , do wymiany było 8 zaworów , 2 samo regulatory no i pasek i napinacz , po wymianie auto straciło Moc i a praca silnika szczególnie na gazie jest dziwna , obroty falują , szarpie na ruszaniu i szarpie podczas jazdy (minimalnie słycac jak na ścianie grodziowej coś pstyka)....
Auto ma problem z porannym rozruchem, muszę długo żyłować na rozruszniku żeby odpalił. Od kiedy zaczęło się robić zimno problem narastał wraz ze spadającą temperaturą. Wymieniłem świece na nowe Motorcraft (kupione w sklepie firmowym dobrane do mojego silnika), przewody wysokiego napięcia też podmieniłem z auta mojego kolegi które pali mu rano na dotyk,...
Witam serdecznie. Pojawił mi się problem nastepujący: Silnik pracuje ładnie, lecz po pewnym czasie (ok 3-5 minut pracy na biegu jałowym) gaśnie. Przy tym jest lekko mułowaty podczas jazdy. Mam podejrzenie, iż to przepływomierz. Zdjąłem wtykę od niego, a silnik dalej pracuje. Prosze o pomoc , gdzie szukac przyczyny.
Jak w temacie - efekt wyczuwalny dopiero powyżej 3. biegu - auto nieznacznie szarpie przy przyspieszaniu powyżej 4000, delikatnie tracąc moc. Świece zmienione, przewody WN nie mają wyraźnych przebić - sprawdzane w nocy - nie "świecą" , przepływomierz czyszczony. Macie jakieś sugestie ? Czy może to być przytkany wydech lub katalizator ? Wiem , że były...
Witam. Auto po przebiegu 215.000km oryginalny przebieg bo w jednych rękach od początku, bez instalacji gazowej. Nigdy nie było z nim problemu, wszystko wymieniane na czas. Po wymianie rozrządu pojawił się problem silnik na wolnych obrotach pracuje dość równo chodź nie tak równo jak przed wymianą, po zmianie biegu na wyższy np z 1 / 2 i mocniejszym dodaniu...
Witam mam problem z fordem mondeo 1.6 16V Ztec ostatnio wymieniałem rozdząd chwile po tym wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą,byc może zbieg okoliczności,lecz po wymianie dojechalem do domu było ok następnie miałem problem z odpaleniem go ledwo odpalil jak go katowałem lecz na luzie gasł po chwili do mechanika dojechalem jakoś lecz silnik się strasznie...
Witam proszę o poradę Ford Mondeo Mk 4 benzyna 2.0 przebieg 197 000 km problem polega na tym iż zaraz po ruszeniu na zimnym silniku zaczyna szarpać po rozgrzaniu silnika wszystkie objawy znikają pracuje równo ma moc na benzynie oraz na gazie świece wymienione ,sprawdzone luzy zaworowe ,wymieniona pompa paliwa oraz wiązka elektryczna poprzednia się spaliła...
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Nawet jeśli nie będzie błędów, to będzie można podejrzeć parametry i na podstawie uzyskanych wyników postawić jakąś początkową diagnozę.
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Wymienili pewnie tylko rozpylacze(końcówki).A co do podkładek termicznych to są stosowane miedziane (nie wolno dokręcać mocno wtryskiwaczy bo naprężenia mogą zakleszczyć" końcówkę")siła dokręcenia jak dobrze pamiętam 40Nm A co dobąbelek powietrza sprawdz polwając wodą Wolne obroty ustawia sie mniejszą śrubą po nagrzaniu silnika.Na zimnym silniku zobacz...
Sprawdź czujnik temp. silnika
Kręcić. I tak się. Pewnie urwie. Próbuj wpierw wkręcać - obrót w prawo, obrót w lewo, z użyciem środka penetrującego. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
Instalacja klimatyzacji ma pewną bezwładność , zatrzymanie sprężarki nie powoduje natychmiastowego puszczenia ciepłego powietrza , musi się reszta czynnika rozprężyć a i sam parownik ma pewną pojemność cieplną . Przyczyn może być kilka , trzeba poszukać . Może to być zawór rozprężny , może to być uszkodzony presostat . Może to być nawet nadmiar czynnika...
Witam i jak PAnowie poradziliście sobie z tym problemem ? Mam identyczny objaw odrazu pod przejechaniu 5m wyskakuje usterka silnika
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Witam. Mam pytanie czy w silnikach 1,8 Ford Mondeo mk 3 ma pasek rozrządu czy łańcuch. I jeśłi wicie z doświadczenia ile może mnie kosztować wymiana rozrządu oraz sprzęgła. I powiedzcie mi ostatnie może ktoś będzie widział co jest przyczyną że w zimnym silniku biegi wchodzą mi ciężej a jak się rozgrzeje mogę je wrzucać paluszkiem ? ? Pozdrowienia
Mnie się też tak wydaje, że coś jeszcze jest na rzeczy bo na 3 elektrozaworach jest to samo więc nie mogą być trzy walnięte a w końcu się turbo zawsze włączy jak się rozgrzeje silnik.
Z takiego obrazu rzeczy wyraźnie widać, że reduktor nie dogrzewa gazu. Istnieje możliwość, że jest zapowietrzony? Przez regenerację trudno popsuć w nim dogrzewanie ale....... Temperatura gazu osiąga przynajmniej 30 stopni na rozgrzanym silniku, dziwne?
teraz pozostal pierwszy problem, sprawdze kompresje chodz dziwi mnie fakt ze jak auto sie rozgrzeje wszystko jest w porzadku, obroty troszke faluja na zimnym jak i rozgrzanym, krokowca czyscilem, ale skoro pokazuje blad wypadania to musi byc cos grubszego
Sonda sie wogole "nie rusza"? robiłes pomiar na rozgrzanym silniku? po zwiekszeniu obrotow wykres sondy sie zmienia?
Wypnij przepływomierz i spróbuj czy dalej jest usterka
Witam ponownie doszedłem co jest przyczyną są to wtryski wymieniłem i autko chodzi jak tralaa
Witam ponownie Panowie. Problem powrócił ale tylko gaśnie jak silnik nie złapie temperatury. Jak jest rozgrzany to nie mam żadnych problemów. Przypomnę, że mam forda mondeo mk III tddi. Może to być czujnik temperatury?
dzięki za info ,o bosterze już czytałem ale nie wiedziałem gdzie go znaleźć , a teraz prawdziwa przyczyna wysokich obrotów - rozszczelnił się zbiornik paliwa z że było go mało to łapał fałszywe powietrze i gasł pozdrawiam cosja
Kto pyta nie błądzi! Sam napisałeś ,że na zimnym nie pracuje prawidłowo , dopiero jak się rozgrzeje.
Najprawdopodobniej masz uszkodzony przewód między kolektorem a odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,kolektor do zdjęcia.
Przepływka w tym mondziaku steruje tylko ERG. Boster też lubi się zacinać.
Witam dzięki za podpowiedz, ale membranę wykluczam, bo jest w stanie idealnym.
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Tak bym uczynił, aczkolwiek przyszedł mi do głowy chytry pomysł, by zrobić to na silniku. Odłączyć wentylator, rozgrzać i na koniec podłączyć, żeby nie wyrzucił płynu.
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Jednym słowem mam przyciskać 18 razy przycisk aż dojdzie do temperatury silnika a skąd będę wiedział jaka w danym momencie jest temperatura silnika skoro np. samochód stoi od 3 godzin w garażu ? Czy muszę rozgrzać silnik do temperatury pracy i wtedy przyciskać czy jak ?
Pytam o kompresję bo mogą zacierać się prowadnice zaworów przez co zawory zostają minimalnie uchylone i jest problem. Usterka często występująca na starych typach silnika zetec. Po rozgrzaniu problem zanika.
szarpie rozgrzanym silniku rozgrzanym silniku spadek szarpanie rozgrzanym silniku
ceramiczna ariston rezystancja transformatora impulsowego regulator obrotów wentylatora lm317
tomasz łysek pompa paliwa objawy
Mercedes – ostre hamowanie przy lekkim naciśnięciu hamulca: BAS, SBC, i-Booster, przyczyny, diagnostyka Brak odsłuchu na bazowym CB-radio – Sirio, President, Midland, nowa antena, brak odbioru dalekich stacji