Jednym słowem mam przyciskać 18 razy przycisk aż dojdzie do temperatury silnika a skąd będę wiedział jaka w danym momencie jest temperatura silnika skoro np. samochód stoi od 3 godzin w garażu ? Czy muszę rozgrzać silnik do temperatury pracy i wtedy przyciskać czy jak ? Jeśli chcesz dowiedzieć się jaką temperaturę płynu w głowicy widzi komputer twojego...
Jeśli chodzi o spalanie to może być przyczyną to, że silnik nie zdąży się dostatecznie rozgrzać i dlatego spala więcej. Chociaż nie zaszkodzi sprawdzić filtr i czy nie ma gdzieś dopływu lewego powietrza no i układ zapłonowy. a jeśli chodzi o odpalanie to może przy małej ilości paliwa w baku pompka nie daje wystarczającego ciśnienia i paliwo nie dostaje...
Czy np czujnik temp mógłby mieć na to wplyw - jego nie wymieniłem Awaria czujnika może występować na kilka sposobów, ale raczej nie spowoduje poszarpywania. Sam czujnik pracuje w dwóch zakresach przełączanych przez PCM, czasami w jednym zakresie jest ok, w drugim (np. po nagrzaniu) wariuje. Może to spowodować wchodzenie PCM w tryb ochrony silnika przed...
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Nawet jeśli nie będzie błędów, to będzie można podejrzeć parametry i na podstawie uzyskanych wyników postawić jakąś początkową diagnozę.
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Wymienili pewnie tylko rozpylacze(końcówki).A co do podkładek termicznych to są stosowane miedziane (nie wolno dokręcać mocno wtryskiwaczy bo naprężenia mogą zakleszczyć" końcówkę")siła dokręcenia jak dobrze pamiętam 40Nm A co dobąbelek powietrza sprawdz polwając wodą Wolne obroty ustawia sie mniejszą śrubą po nagrzaniu silnika.Na zimnym silniku zobacz...
Sprawdź czujnik temp. silnika
Witam. Mam problem z Mondeo 2.0 tddi 2001r. otóż auto na zimnym silniku odpala od strzała kontrolki wszystkie gasną i można jako tako jechać bo auto nie ma mocy dodam ze wskazówka obrotomierza przewinęła się na druga stronę i jak się dodaje gazu to kreci się w ogólę w druga stronę i zatrzymuje się w połowie nie wiem czy to wina zegarów czy jakieś jest...
Uszczelka pod głowicą do roboty , sama głowica też do weryfikacji.
Instalacja klimatyzacji ma pewną bezwładność , zatrzymanie sprężarki nie powoduje natychmiastowego puszczenia ciepłego powietrza , musi się reszta czynnika rozprężyć a i sam parownik ma pewną pojemność cieplną . Przyczyn może być kilka , trzeba poszukać . Może to być zawór rozprężny , może to być uszkodzony presostat . Może to być nawet nadmiar czynnika...
Witam i jak PAnowie poradziliście sobie z tym problemem ? Mam identyczny objaw odrazu pod przejechaniu 5m wyskakuje usterka silnika
Kręcić. I tak się. Pewnie urwie. Próbuj wpierw wkręcać - obrót w prawo, obrót w lewo, z użyciem środka penetrującego. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Mnie się też tak wydaje, że coś jeszcze jest na rzeczy bo na 3 elektrozaworach jest to samo więc nie mogą być trzy walnięte a w końcu się turbo zawsze włączy jak się rozgrzeje silnik.
Witam Nie wiem jakim interfejsem było badanie Być może to dobry trop z tym ciśnieniem paliwa Napisz proszę gdzie się wpiąć i jakie ono powinno być a spróbuje sam to zrobić
Tak bym uczynił, aczkolwiek przyszedł mi do głowy chytry pomysł, by zrobić to na silniku. Odłączyć wentylator, rozgrzać i na koniec podłączyć, żeby nie wyrzucił płynu.
Wypnij przepływomierz i spróbuj czy dalej jest usterka
Witam ponownie doszedłem co jest przyczyną są to wtryski wymieniłem i autko chodzi jak tralaa
Witam ponownie Panowie. Problem powrócił ale tylko gaśnie jak silnik nie złapie temperatury. Jak jest rozgrzany to nie mam żadnych problemów. Przypomnę, że mam forda mondeo mk III tddi. Może to być czujnik temperatury?
dzięki za info ,o bosterze już czytałem ale nie wiedziałem gdzie go znaleźć , a teraz prawdziwa przyczyna wysokich obrotów - rozszczelnił się zbiornik paliwa z że było go mało to łapał fałszywe powietrze i gasł pozdrawiam cosja
Z takiego obrazu rzeczy wyraźnie widać, że reduktor nie dogrzewa gazu. Istnieje możliwość, że jest zapowietrzony? Przez regenerację trudno popsuć w nim dogrzewanie ale....... Temperatura gazu osiąga przynajmniej 30 stopni na rozgrzanym silniku, dziwne?
Kto pyta nie błądzi! Sam napisałeś ,że na zimnym nie pracuje prawidłowo , dopiero jak się rozgrzeje.
Lepiej nie sprawdzaj, bo nic ta informacja Tobie nie da. Sprawdza się zawsze na rozgrzanym silniku. A gdzie lepiej? A jaką końcówkę manometru masz?
Najprawdopodobniej masz uszkodzony przewód między kolektorem a odpowietrzeniem skrzyni korbowej ,kolektor do zdjęcia.
Przepływka w tym mondziaku steruje tylko ERG. Boster też lubi się zacinać.
Witam dzięki za podpowiedz, ale membranę wykluczam, bo jest w stanie idealnym.
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Sonda sie wogole "nie rusza"? robiłes pomiar na rozgrzanym silniku? po zwiekszeniu obrotow wykres sondy sie zmienia?
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
teraz pozostal pierwszy problem, sprawdze kompresje chodz dziwi mnie fakt ze jak auto sie rozgrzeje wszystko jest w porzadku, obroty troszke faluja na zimnym jak i rozgrzanym, krokowca czyscilem, ale skoro pokazuje blad wypadania to musi byc cos grubszego
u mnie takie rzeczy się działy, jak miałem parownik na wykończeniu - wymieniłem membranę i jest OKI :) (bo filtr gazu chyba wymieniałeś ??) zdarzało się, że w zależności od ilości gazu w zbiorniku tak się robiło - to na początku , a potem jeszcze gorzej aż do momentu, gdy każdy zakręt kończył się niemalże zgaśnięciem silnika. P.S. sprawdzałeś temperature...
Pytam o kompresję bo mogą zacierać się prowadnice zaworów przez co zawory zostają minimalnie uchylone i jest problem. Usterka często występująca na starych typach silnika zetec. Po rozgrzaniu problem zanika.
Witam, a świece, przewody wn, cewka sprawdzone?, coś czytałem jakiś czas temu, że nie które cewki po rozgrzaniu silnika mają problem, ale było to już jakiś czas i dobrze nie pamiętam, więc mogę się mylić.
Witam oriętujecie się panowie czy w silniku od mondeo mk 3 2.0 tdci też jest taka sama zasada działania tej klawiatury? Ponieważ też po rozgrzaniu silnika pojawia mi się taki klekot powyżej 1200 obr jakby zawory grały mówiąc potocznie czasem przy ruszaniu na jałowym pojawi się takie jakby pojedyncze pukniecie nie takie skumulowane jak powyżej 1200 obr.
Mam Forda Mondeo 2.2 tdci, 175 koni. Z tym, że od kilku dni mam problem taki, że przy rozgrzanym silniku kręci tylko do 2 tys obrotów a po zgaszeniu i ponownym zapaleniu jest już dobrze. Dochodzi jeszcze do tego to, że na ciepłym dłużej kręci zanim zapali. Czy to oznacza że żywot silnika się kończy?
Masz uszkodzony ssakoryzator, jak byś miał trudności z zakupem to podchodzi od forda mondeo 1,4.
Witam nie wiem ale ja mam taki sam silnik w mondeo - podobny ale nie identyczny problem miałem z EGR nie domykał się Pozdrawiam
Witam. czy problem został rozwiązany? Dziwne są te wartości dawki. U mnie na zimnym silniku wynoszą około 7-8 mg. Ja walczę z kątem wtrysku który u Ciebie jest taki sam. Prawdopodobnie po rozgrzaniu silnika kąt wtrysku powinien zmierzać do 1 stopnia. U mnie stoi na 3.55* wyprzedzony. Pewnie za miękko nie pracuje :)
Po wyciągnięciu wtyczki miga kontrolka świec żarowych.w pon. dostane czujnik. od czegoś trzeba zacząć,nie??Byłem jeszcze u mechanika "Bosch Service" polecił mi najpierw wymienić czujnik.Usterka występuje tylko gdy silnik jest naprawde dobrze rozgrzany. pozdrawiam
Pod kolektorem dolotowym jest silnik krokowy. No chyba ze kolega chce to inaczej nazwac
Dzięki za informacje. Chyba nie zdecyduję się na kupno tego auta, ze względu na wysokie zużycie paliwa. Przy moich 12-20 km dziennie silnik nie zdąży się nawet dobrze rozgrzać. Nie jeżdżę w żadne dłuższe trasy, a przy automacie podobno spalanie się zwiększa. Pozdrowienia.
Z tego co wiem, regeneracja wtrysków nie zawsze przynosi efekty, bo w MK3 2.0 TDCI zwykle przyczyną uszkodzenia wtrysków są opiłki z pompy wtryskowej. Może nie wchodzenie na obroty jest związane z brakiem odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej tudzież pompą wtryskową, przez co też może kopcić na biało. Na biało może kopcić też przez wysoką wilgotność...
Mam problem, moje auto dławi się gdy gwałtownie dodam gazu... a gdy silnik jest rozgrzany to obroty albo są nierówne, albo wysokie... komputer stwierzaił błąd P1000 "test systemu nie zakończony" niech mi ktoś pomoże....
Witam Mam taki sam problem jak aerodeck71 silnik zapalam na benzynie i jest ok ,świeci się czerwona dioda do czasu gdy silnik się trochę rozgrzeje diody zaczynają mrugać dioda z czerwonej zmienia się na pomarańczowa,zgaszają jakiś błąd i nie przełączy się na gaz.Po kilku kilometrach gdy już dobrze rozgrzany silnik muszę go zgasić i uruchomić go ponownie...
Witam wszystkich. Mam pewien problem z Micrą. Autko gdy jest zimne po odpaleniu ma normalne obroty czyli koło tysiąca. Gdy się już troszkę rozgrzeje to się zaczyna jej popis. Powoli zaczyna zwiększać obroty aż w ciągu 10-15 min od chwili odpalenia osiąga obroty kolo 1900. Podłączana była pod kompa błedów nie ma. Zawór przy pompie akurat miałem identyczny...
Witam jestem ''szczęśliwym'' posiadaczem mondeo mk3 2,0 tdci 131KM, problem pojawił się podczas normalnej jazdy około 120km/h silnik rozgrzany, po zdjęciu nogi z gazu i ponownym dodaniu czuć było szarpanie silnikiem i brak mocy, jakoś dojechałem do domu no i zacząłem szukać. Po wyłączeniu silnika odpala bez problemu , na desce nie świecą żadne niepotrzebne...
Też był na "paliwo".. Zużyta pompa jak się rozgrzała to nie dawała dobrego ciśnienia tyle że tam wszystko mechanicznie a tu elektryczny wtrysk..
Witam ! Tak jak w temacie mam problem z Ford Mondeo Mk4 1.8 TDCI. Ciężko odpala na rozgrzanym silniku. Komputerowa diagnoza wykazała błąd P0087 (zawór regulacji ciśnienia paliwa), ciśnienie na rampie podczas rozruchu na ciepłym to od 1,5 do 2,5 bara , więc według mnie trochę mało. Filtr paliwa wymieniony, stary mocno zabrudzony. Sprawdzona oporność...
Witam !!! ja mam taki problem w moim mondziaku jak jest zimny zapalam na benzynie i gasnie a na gazie wszystko ok i jak silnik sie rozgrzeje na benzynie tez wszystko ok moze pomooze mi ktos
No to moje uwagi o schładzaniu pompy nie mają tu zastosowania. W twoim przypadku może być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Typowe dla jego zachowań jest awaria przy gorącym silniku. Nie jest drogi... Silnik nie wchodzi w tryb awaryjny? Nie zapala się sprężynka?
na postoju i jak wrzucę sprzegło! ale jak jest zimny to chodzi dobrze tylko jak silnik się rozgrzeje to zaczyna szaleć! też tak sadze i chyba załoze to co miałem poprzednio bo przez ten stozek same problemy..
Mam cholerny problem z Mondkiem i nie wiem co robic, wiec moze ktos zna ten temat. Ford Mondeo 1994r. 1.6 16v Motor objawy: Na zimnym silniku strasznie przerywa i przy probie dodania gazu dusi sie, po rozgrzaniu przy jezdzie okolo 100km/h zaczyna tracic moz jakby mu brakowalo mocy. Filtr powietrza i filtr paliwa wymieniony. Co robić?? pomocy
Kolego a te problemy z rozruchem były przed wymianą rozrządu? Jeśli rano nie chce palić to podłącz bańkę z paliwem bezpośrednio do pompy tak żeby paliwo spływało grawitacyjnie i sprawdź rano czy odpali. W ten prosty sposób wykluczysz układ zasilania. Co do wtrysków to możesz je sprawdzić sam, jak nie masz próbnika to pompiarze biorą 10-15 zł od sztuki...
jeżeli chodzi o pompę to po awarii silnika podejżenie padło na pommpę więc pojechałem samochodem do serwisu pomp sprwdzili ją na komputerze powiedzieli że jest dobra kazali mi jeszcze zdemontować sterownik i też został sprawdzony powiedzieli że mam pompę z 2007 roku i jest to pompa wzmacniana. Po wyjęciu starego silnika włożyłem kołek w blokade koła...
Dla twoich objawów częściowo pasuje też uszkodzenie termostatu podnoszącego obroty przy zimnym silniku. Po 96r zastąpiony jest przez podciśnieniowy tłok, który pełni też funkcję zwiększenia dawki, w zakresie mniejszych obrotów dla silnika rozgrzanego. Jak upewnisz się co do rozrządu i kąta ustawienia pompy, podam dalsze wskazówki.
Witam, chciałem się podpiać pod jeden temat, ale był zablokowany i z innym silnikiem (TDDi). W czym problem: Posiadam Mondeo z 2002 2.0 TDCi BWY - 245 'tysiakow nakulane'. Na zimnym silniku dziala ok., problem jest gdy silnik sie rozgrzeje i przy przyspieszaniu traci moc, szarpie, spadaja z przerywami obroty, co doprowadza silnik do gaśnięcia. Po 5...
Dzisiaj sprawdzałem czy działa mi wentylator na chłodnicy i wentylator działa ale gdzieś nie ma styku na kabelkach. To jest jakaś większa sprawa. Na pewno czujnik mam do wymiany. Aha gdy już jest silnik rozgrzany to w momencie gdy dojeżdżam np. do świateł i się zatrzymuje to obroty są podwyższone po czym spadają i tak za każdym razem
Tak jak kolega pisze zatrzaski skorodowane, wyciek chłodziwa z boku chłodnicy. Wymieniłem na nową i na razie jest ok. Zobaczę jeszcze w późniejszym czasie czy nie będzie jeszcze uciekać ale na razie jest dobrze po rozgrzaniu silnika do 90 stopni płynu nie ubyło. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam. Temat można zamknąć.
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
Mondeo 1.6 16V 95r LPG po odpaleniu na zimnym silniku pracuje nierówno a podczas jazdy nieprzyjemnie szarpie. ale gdy pomimo zimnego silnika wbiję od razu LPG to jest idealnie,nie szarpie i trzyma elegancko wolne obroty. Auto zawsze bylo odpalane na paliwie i po rozgrzaniu wbitka LPG. Nigdy nie bylo z tym problemu. Paliło tak samo dobrze na gazie jak...
Witam Od niedawna jestem posiadaczem Forda Mondeo 2.0tddi 2001r 249tys przebiegu, auto po rozgrzaniu silnika pod czas jazdy traci moc max 3obrotów (pedal w podłodze) z tłumika wydobywa się biały dym (luna świata nie widać) gdy się zgasil auto i ponownie odpali jedzie przez parę km normalnie moje pytanie brzmi co to może być czy zawór egr? Pompa wtryskiwaczy?...
witam moj problem dotyczy szarpania silnika w fordzie mondeo 96r 18. 16v a dokladnie zawsze rano jak ruszam silnik strasznie szarpie jakby sie konczyla benzyna musze jechac na minimalnym gazie jak juz sie troche rozgrzeje szarpie coraz mniej ale na kazdym biegu jak obroty dojda do 4000 silnik slabnie nie ma sily w ogole nie cagnie jak wduszam gaz do...
Na rozgrzanym silniku przy próbie odpalenia zaraz po zgaszeniu czasami załapie od razu, a czasami wcale nawet przy długim kręceniu. Na zimnym silniku (rano) tez zdarza się że odpali za pierwszym razem. Akumulator jest 100% sprawny, a filtr paliwa wymieniłem.
Teraz auto odpala. Chodzi w miarę równo lecz przy dodawaniu gazu silnikiem zaczyna poszarpywac i słychać przerywane klepanie tak jakby wtrysk się zacinał. Tak samo przy jeździe po około 2-5 min pracy silnika między 1400 a 2500obr szarpie i kopci na niebiesko. Natomiast po rozgrzaniu nie kopci ale nadal nierówno pracuje.. Czyżby końcówki wtryskow do...
chyba ktos tu nie wie jak sa sterowane obroty w mondeo TD !!! jaki sterwonik jest tam cos w rodzaju termostatu (taka sama zasada dzialania) owy element jest wkrecony ponizej termostatu z drugiej strony wystaje linka ktrora jest zamocowana do ciegna pompy jak silnik jets zimny linka pociaga za ciegno jak sie rozgrzeje linka sie wydluza i obroty spadaja...
Witam. ostatnio dzień jak codzień musiałem zatankować gaz. po nabiciu butli do pełna i odpaleniu, samochód przełączył się na gaz lecz zaczął pikać jakby miał pustą butlę... próbowałem na zimnym i na rozgrzanym silniku ale bez rezultatu... sprawdziłem już jedną cewkę (tę przy butli) lecz ta normalnie odbija i nie umiem zlokalizować kolejnych aby je także...
Witam wszystkich W skrzyni sześciobiegowej o przebiegu 80 000 mam problem z włączeniem jedynki i dwójki. Żeby je wrzucić muszę mocno trzymać dźwignię przy sobie, trochę lepiej jest jak silnik się rozgrzeje ale i tak nie wchodzą normalnie. Nie ma żadnych zgrzytów tylko jest opór przy wrzucaniu. Olej dopiero zmieniłem bo myślałem że to problem starego...
Witam. Mam taki problem z Fordem Mondeo 1.8 DOHC r.1993: 1) początkowo po przełączeniu na gaz trzeba było czekać aż się rozgrzeje silnik, ponieważ gasł (wcześniej nie musiałem tego robić), obecnie po odpaleniu gaśnie na wolnych obrotach niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny (nastąpiło to po wyładowaniu gazu). 2) czy dla bezawaryjnego...
Koledzy podpisze się jeszcze raz pod ten temat bo problem mam podobny z też po swapie z 1,8 n a2.0 Autko kupiłem za grosze jako dojazd do pracy . Mondeo mk1 z 94,silnik z 96 DOHC 2.0 Pali nierównomiernie .sprawdzone wszystko tak samo jak w poprzednim,ale bez rezultatu.Właściciel wstawił silnik z mk2 2.0 (pokrywa srebrna). przy odpalaniu --silnik zimny...
Witam, ,mondeo z 2003 roku, silnik tdci 2.0 130 konny, przebieg orginalny 240 tysiecy. Mój problem jest nastepujący, włączając zapłon wszystko chodzi jak należy , ruszając także nie zauważam problemów jednak gdy silnik się rozgrzeje i moment obrotowy przekracza 3000-4000 obrotów auto traci moc, samochód wolno sie rozpedza, gdy zatrzymam sie i wyłącze...
Mam problem z Fordem Mondeo 2,0TDCI 130KM. Samochód trudno odpala, a przy tym kopci bardzo mocno na niebiesko (czuć niespalona ropę), nierówno pracuje. Podczas jazdy po kilku kilometrach (gdy silnik się rozgrzeje) przestaje tak kopcić, ale często przy niskich obrotach silnik się zawiesza (nie chce się wkręcić na obroty przez kilka sekund), gdy wejdzie...
Nadal występuje gaśnięcie po bytowaniu mocniejszym? Z tego co pamiętam to przez okres co mam samochód (przeszło 3 lata), to tylko były dwa zgasnięcia silnika (1. jak zamarzło paliwo w filtrze po nocy jak stało przy prawie -20. 2. na simnym silniku lekko dodałem gazu a ręczny miałem zaciągnięty). Skrzynia automat, więc trzeba się nielada naglowić aby...
mam problem z moim fordem gdy odpalę go obroty są równe i chodzi bez zarzutu , ale jak dojadę do skrzyżowania jakieś 50 metrów od domu i jak wcisnę sprzęgło to obroty chodzą na bardzo niskie czasami nawet zgaśnie, a gdy się rozgrzeje chodzi już lepiej jakieś 1000 obrotów to też mi się wydaje że za mało, może obroty silnika zwiększyć co wy na to. proszę...
Witam! Mam problem z moim samochodem. Ford MOndeo mk2 96r. 1.6 16V z instalacja gazową 2 generacji. Niedawno mialem mały wypadek i troche przejechałem podwoziem po kamieniach. Na początku mechanik tylko zespawał mi pęknięta miske olejową i niby reszta samochodu ok, tylko troche szarpał. Teraz po 2 tygodniach samochód szarpie, czasem strzeli na niskich...
Witam! Chciałbym się podpiąć pod temat bo jest podobny. Mondeo MK3 2001 2.0 TDDI 115KM 204000km Po rozruchu w temp. dodatniej ok 10 stopni silnik chodzi nierówno pomiędzy 900-1050 obroków a z rury siwy dym (zasłona dymna) po rozgrzaniu silnik wraca do normy i dymienie również. Przy rozruchu teraz ok 0 -3 stopnie przez chwile jest ok (z rozruchem nie...
To jest dziwne że ten pedał wpada i nie ma na to wpływu temperatura silnika tylko ilość hamowań w czasie jazdy. Może pomogła by wymiana całego płynu bo z nim coś nie tak i zaczyna to wszystko dobrze działać jak się rozgrzeje.
Jestem posiadaczem Forda Mondeo 2,0 TDCI z rocznik 2004. Samochód gdy ma zimny silnik , zapala bez problemu , natomiast gdy go zgaszę i próbuję zapalić ponownie obroty oscylują w granicach 500 i albo gaśnie , albo wejdzie(„krztusząc się”) na prawidłowe obroty po ok.5 sek. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i mógłby udzielić mi jakiejś...
Panowie,auto jak w tytule. Po rozgrzaniu silnika,zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto gasnie po kilkunastu sekundach- za kazdym razem jest to ten sam interwał czasowy i tak az do momentu ostygnięcia, potem znowu odpala. Srawdzany był bardzo dokładnie alternator wraz z przewodami i niby jest ok. Czy ktoś ma jakiś pomysł dlaczego auto gaśnie??
dzisiaj zauwazylem ze z rury wydobywa sie bialy dym nawet na rozgrzanym silniku co wskazywaloby na uszczelke pod glowica, oleju nie przybywa, a czy ubylo plynu chlodniczego nie moge stwierdzic, czy przy takim stanie rzeczy autko wytrzyma jeszcze 700 km.
Witam. Problem dotyczy auta Ford mondeo mk3. Po rozgrzaniu, zaczyna delikatnie mrugać oświetlenie w samochodzie (deska rozdzielcza, światła zewn...). Jeśli silnik nie jest rozgrzany, napięcie mierzone na akumulatorze jest stałe (oscyloskop pokazuje idealnie prostą linię). Po kilkunastu kilometrach i po rozgrzaniu auta - zaczyna się dyskoteka. Mruga...
Cześć. Mam forda mondeo mk3. Od jakiegoś czasu mam problem polegający na tym, że gdy auto chodzi z włączoną klimą i radiem zdarzają mu się spadki napięcia??? potrafi sam się wyłączyć, gdy chwilkę stoi na luzie.. wczoraj jadąc na rozgrzanym silniku na 4 podczas jazdy (z radiem i klimą) włączyły mi się na chwilkę kontrola świec żarowych i silnika, po...
Witam autko jak w temacie a problem polega na tym ze gdy jest silnik rozgrzany to po odpaleniu wchodzi tylko na obroty rzedu 400-500i wtedy nie reaguje na pedal gazu chodzi 20 s po tym czasie albo gasnie albo wraca wszystko do normalnosci i mozna jechac.Zaznaczam ze jak silnik jest zimny to pali od razu i wszystko jest ok.Moze mial ktos taki przypadek.Z...
Witam. Po wymianie pierścieni w fordzie mondeo 1.8 16v benzyna auto gaśnie jak sie rozgrzeje do temp.roboczej,coś klepie pod pokrywa zaworów jakby chcialo sie rozleciec,nie spala paliwa bo strzela w wydech i do tego wyskakuja ciagle bledy czujnik polozenia walka rozrzadu i czujnik spalania stukowego. Oba czujniki zostaly zmienione na nowe i do tego...
Witam , moje autko tj. Mondeo Kombi 1996 r. 1,8 16V ma problemy z paleniem na benzynie tzn. Gdy jest zimny silnik najbardziej rano zpalam na benzynie - (mam sekwencyjną instalację LPG) to niesamowicie się dławi muszę lekko naciskać gaz żeby ruszyć bo inaczej zaraz by zgasł lub zaczął szarpać Gdy silnik sie rozgrzeje te objawy znikają. nie wiem co robić...
zima musi puścić aby szukać Raczej śniegi :) Zimą auto uzewnętrznia wszystkie swoje bolączki- najlepiej wybrać się na oględziny z rana, bez uprzedzania sprzedawcy, że chce się przyjechać, by nie miał czasu/możliwości wcześniej odpalić silnika i nieco go rozgrzać- wystarczy parę minut pracy tuż przed przyjazdem kupca, a już inaczej silnik odpala......
Witam wszystkich. Posiadam Forda Mondeo mk1 z instalacją gazową i miałem takie same objawy i okazało sie że cewka miała przebicie po wymianie cewki na inna ze szrotu co mnie kosztowało 100 zł autko prowadzi się idealnie
Jestem niezbyt szczęścliwym posiadaczem Mondeo 98 Kombi. W sierpniu po awarii pompy wodnej uległ przegrzaniu silnik. Silnik został wyremontowany (kapitalka - blok + głowica) i bardzo dokładnie sprawdzony przez fachowców, według których zarówno blok jak i głowica (kanał wodny) są szczelne. Pompa wymieniona na nową - oryginalną, sprawdzona chłodnica -...
Jak w temacie - po uruchomieniu silnika (raz na kilka dni) następuje przełączenie na benzynę, sygnalizując świecącymi na przemian diodami (czerwona niebieska) jakby skończył się gaz. Czasami też dzieje się tak podczas jazdy, kiedy silnik jest rozgrzany. W obu przypadkach trzeba wyłączyć gaz i włączyć ponownie, po czym jest ok, aż do następnego razu....
Cześć najpierw wez sobie załóż testery na świec i sprawdz czy aby po rozgrzaniu podaje ci prąd na świece. Całkiem nie dawno miałem taki problem z mondeo. Padł cewka założyłem nową okazało sie ze jest uszkodzona fabrycznie na wolnych obrotach ok ale miedzy 1500-2200 auto nie paliło na 1 tłok. Wymieniłem na nową i śmiga taki sam problem może być u ciebie...
Witam. Mam problem szukam elektronika. Mondeo 2003 tdci podczas rozruchu okropnie dymi na niebiesko na 2 metry w górę, miga kontrolka swiec zarowych, słaba dynamika, w trasie na rozgrzanym silniku nie odczuwam utraty mocy itp miga tylko kontrolka. Auto diagnozowała osoba testerem diagnostycznym WURTH wykryto bląd P2338 - spalanie stukowe 3 go cylindra....
Witam. Mam taki problem z tą instalacją gazową. Mam Mondeo MK2 2.5 z automatyczną skrzynią, a problem jest taki. Na zimnym silniku jest problem z przełączaniem. Tzn. czasami jest tak, że po całej nocy wsiadam rano do samochodu odpalam go, przejadę 15 metrów i się przełączy na gaz, a i zdarzy się tak, że się nie przełączy od razu, tylko trzeba trochę...
Fakt. Dwie świece były uwalone. Chcę przedstaeić jeszcze 2 objawy jakie mam w tym aucie 1. Nierównomierna praca silnika na wolnych obrotach, tzn takie charakterystyczne przerywanie i w takt tego przerywania z rury poddymia na niebiesko. 2. Ja to nazywam to przegazowaniem,t.zn po ujęciu gazu i wysprzęgleniu obroty zamiast wrócić do wartości nominalnej...
Witam panowie i proszę o pomoc !!!!!!!!!! Mam forda mondeo mk2 z instalacja gazowa 2 generacji. Moje pytanie to dlaczego spalanie wzrosło z 9l na 15l silnik faluje na gazie pomiędzy 500 obr a 1000 obr gdy jest rozgrzany a gdy jest zimny po przełączeniu na gaz całkowicie gaśnie i jest problem z odpaleniem. Na benzynie jest wszystko ok. Wymieniłem już...
Ten artykuł dotyczący wymiany nagrzewnicy mam nawet wydrukowalem:) pytałem bo moze ma ktos zdjecia z wymiany. Jesli chodzi o korek no rzeczywiscie ciekawe, choc: po1 nie wydaje mi sie zeby to korek byl przyczyna naglego braku ogrzewania po 2 gdy zalalem uklad plynem, co jakis czas odkrecalem korek na rozgrzanym silniku i nie slyszalem zeby cos syczalo...
ja miałem pdobnie po założeniu instalacji gazowej sekwencyjnej do hondy accord, szarpanie tak do około 3000 obrotów , powodem była uszkodzona sonda lambda pomierz jej napięcie podczas pracy rozgrzanego silnika jak tak zrobiłem i na mojej sondzie napięcie dochodziło nawet do 3v a powinno maksymalnie tylko 1V. Wymiana sondy pomogła. Ale powodem tego stanu...
I po problemie. Płytki zeszlifował mi znajomy za przysłowiowe piwko. Każda- prócz 3-ej - drapnięta o 0,10. Poskładałem, ustawiłem ładnie rozrząd, zmierzyłem luz (0,10 - 0,15 na zimno), odpalił od dosłownie pierwszego strzała - co nawet mnie ciut zaniepokoiło, ponieważ nie przykręciłem jeszcze poduszki i łapy, a silnik był jeszcze podparty na podnośniku......
Bioester ma temperaturę zapłonu 120° natomiast ON 50°(tak pisze na ulotkach w Bliskiej) dlatego w zimie może słabiej odpalać jak słabszy motor. Jak sprężanie jest OK. i świece grzeją to musi zapalać od strzała. Dodano po 47 Luuudzie! A co ma wspólnego olej jadalny z biopaliwem??? A tym bardziej zapach frytek. Mylicie dwie rzeczy! Olej jadalny z rzepaku....
Witam!!! Problem pewnie juz znany choć ja odpowiedzi na niego nie znalazlem. Mianowicie silnik gasnie na biegu jalowym (zazwyczaj jak jest rozgrzany, gdy zimny to raczej nie). Slyszalem, ze to jakis silniczek krokowy pelniacy role regulatora wolnych obrotow. Ale nie wiem czy sa jakies dysze lub zawory wolnych obrotow. Co to moze byc?? Czy ma ktos opis...
dymić rozgrzać silnik silnik gasnąć rozgrzać rozgrzać element silnik
wingo schemat daewoo rozrząd ustawienie blaszek termostacie
termostat bascom transformator słuchawkowy
Wyciek przy podgrzewaczu silnika Ford Focus MK2 benzyna - przyczyny i rozwiązania Niedziałające gniazdo 12V 150W w MAN TGX - diagnostyka i naprawa