Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
Kolego śmiało możesz wstawiać motor z roczników od 1993 do 2000 czyli MK1 oraz MK2 są to tekie same silniki nie zwracaj uwagi czy na pokrywie zaworów pisze Diedel czy Endura DE ja miałam taki sam problem po nieudolnym mechaniku który źle złożył rozrząd po wymianie z "diesla" na "endura" wszystko latało jak należy
10 kW to jakiś mały silnik musisz popatrzeć na wykresy który będzie miał tak małą moc przy 3000 obr, ale to chyba raczej z tico a nie mondeo silnik nie może miec koła pasowego - nie jest skonstruowany na takie obciążenie w bok
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo... To wystarczy?
czyli rysunek pomógł ;)
Zainteresuj się wypadaniem zapłonów, wymień świece bo to najtańsza opcja, jaki masz konkretnie silnik? Masz tam jedną cewkę i przewody czy 4 cewki?
Wtyczki od mafa nie ma bo nie zawsze były :D Te przewody chyba kolego wyrwałeś spod akumulatora, tam jest taka "skrzyneczka" z podciśnieniami
Być może .Bo jest to raczej LIN. KOd silnika proszę.
Co by nie odpowiadało za kod immo, to PCM i sterownik pompy muszą się dogadać. Nowy (inny) PCM ma zapisany inny kod sterownika i nie odpali silnika. Z tego co mądrzy pisali i jak zrozumiałem, tylko nowy sterownik pompy nie potrzebuje kodowania, sam sobie zapisze kod nadany przez PCM, w pozostałych przypadkach tylko IDS pomoże.
jeżeli faktycznie zabrakło paliwa to zapewne zapowietrzony
To jest ten sam slinik - 1.8 ZETEC
Zmierz mu ciśnienie paliwa
Obstawiam pompę brak obiegu :D
Cyt. <Czy dysponujesz rysunkiem skrzynki wg tej wewnętrznej?> Naprawdę nie rozumiem, co potrzebujesz - co według wewnętrznej ? W zał. wyżej (.rar) jest resunek skrzynki zewnętrznej, a na .jpg poniżej aktualny opis do 2.0 TDDi. Skrzynka jest taka sama więc nie powielałem, pisałem, że <skrzynka jest taka sama>. Drobne różnice, dodatkowy bezpiecznik...
Strona ssąca: 0,30-0,40; a zimna: 0,45-0,55 (oczywiście na zimnym silniku!).
to jest czujnik tzw.wypadkowy odcinający dopływ paliwa lub zapłon w momencie wypadku i gaszący w ten sposób silnik.
Przy odrobinie szczęścia uszkodzony jest tylko czujnik ciśnienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
Tak na czuja to albo czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu... One - kiedy padają - reagują na temperaturę silnika.
Ja tam nie będę się spierał . Ale nie raz przyjechał do mnie tdci jaki i tddi z uszkodzonymi świecami widziałem tez wielokrotnie urwane . I w każdym z nich był problem z uruchomieniem przerywał kichał prychał . Po prostu nauczonym doświadczaniem zaczynam od rzeczy prostych . To tyle
Sprawdź elektro-zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej, powinien iść do niej przewód dwu żyłowy, w czasie pracy jest na nim napięcie, możesz sie na niego wpiąć dioda led + opornik na ≈12V, może nie masz styku gdzieś na łączkach i zawór się zamyka odcinając paliwo.
Chodzi o silnik ma słabe sprężanie 18,20,25,21 bardzo zróżnicowane,i na dodatek pompa wtryskowa do regeneracji ma zły kąt wtrysku. A czemu nie było żadnej weryfikacji? Ciśnienie złe -ja bym się wpierw głowicy przyglądnął.
W tych samochodach z grupy VW usunięcie tego elementu na pompie nie powodowało żadnych ubocznych skutków Ale to była zwykła pompka z tym cudem, tu masz klasyczny sterownik silnika który steruje EGR, kątem wtrysku. Nie klikasz na pomógł...
Trzeba przełożyć cały komplet - kluczyki, puszkę immo i sterownik silnika.
Z prawej masz duży termostat, a z niego cienki wężyk wychodzący pionowo w górę ;) pod pokrywą silnika.
ktoś mi w robocie tak gadał To nie słuchaj co ktoś w robocie gadał tylko wymień bendix jak wspomniano wyżej.P
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Wszystko gra. Pozakładać wtryski, odpowietrzyć i uruchomić silnik.
Zazwyczaj przy uszkodzeniu pompy wyskakują błędy. W sterowniku pompy jest immo więc trzeba przełożyć sterownik silnika, sterownik pompy oraz transponder z kluczyka bądź sterownik pompy i go dopisać do sterownika silnika.
A skąd wiecie ,że u markode mozna wywołać kody, bo pewnie myslicie o kodach błyskowych. Przecież nie podał rocznika, a to jest ważne.
Pompa na stół - ryzyko rozbiegania się silnika.
Witam kolego rbiesiada z całym szacunkiem ale takie rysy na tłoku to jeszcze nie tragedia . Owszem najlepiej jak by ich nie było , nie chcę tutaj nikogo przekonywać ani zachęcać do bylejakiej roboty i wyrzucenia w ten sposób pieniędzy w błoto . Najlepiej założyć nowe tłoki , prze moje ręce przeszło juz trochę silników i owszem nie wszystko było w nich...
Pokłosie usterki Immo? Ono tnie rozrusznik też
Powiem więcej, on nawet bez sprzęgła będzie jeździł. I tak i nie :) bo nawet w automatycznej skrzyni biegów jest sprzęgło :D tylko np hydrokinetyczne
NIE NIWY.
Samych łopatek niet. Dziękujemy serdecznie za zdradzenie tajemnicy o termiku, 398 razy już o tym pisano, jeśli nie więcej.
kupiłem przejściówkę pod usb ale nie mogłem się połączyć zatem kupiłem adapter do gniazda pcmia i teraz się łączę, mam inną prośbę, czy ktoś wie jakie powinny być parametry w prinsie z niebieskimi wtryskiwaczami przy mondeo silnik 2.0? dzięki Jurek
Przykładowe koło do 1,8 16V ze znanego portalu aukcyjnego widok od strony pierścienia sygnałowego http://obrazki.elektroda.pl/8524588000_1... A to 1,6 16V http://obrazki.elektroda.pl/2229026800_1... Wstępnie widać, że d..a z tego, bo czujnik nie widzi koła sygnałowego.
Proponuje test pompy jechać aż stanie potem gaśnica śniegowa zmrozić pompe i zobaczysz co z tego wyjdzie gdy pompa ostygnie czy odrazu odpali . Dodano po 7 Z gaśnicą śniegową nie inną !!!!!!!! rozsądnie można ręce odmrozić ciekły dwutlenek węgla CO 2 ma gdzieś -80 stopni ale jest skuteczny w tych sprawach .
Czy napinacz był taki sam jak przed wymianą? Są napinacze z kołnierzem i bez, których nie można stosować zamiennie w tym silniku.
No to chyba już prawie wszystko jasne jest - oprócz okablowania EGR-a.
kolego nadal potrzebne ci te schematy? wystepuja w latach 92-00 moje GG6728413 lub e-mail cfaniaczek20(at)vp.pl
jesli to prowadnica -to znaczy ze z jednej strony masz wiekszy opor. I nawet jesli nadal siedzi - moze wypasc. "Drutowanie" lubi mscic sie w najmniej sprzyjajacych momentach, radze jednak sprawdzic w czym rzecz i naprawic (ewentualnie do jakiegos fachowca podskoczyc, jesli nie wiesz jak). Inaczej mozesz sobie pogorszyc
Jak sprawdzić i ustawić luz zaworowy w mondeo MK4 2.5T HUBA silnik volvo ?
O sens spytaj inżynierów z Forda, te typy tak mają choć na schemacie nie idzie tego zauważyć, kilka razy spotkalem się z tym, ale to w niczym nie przeszkadza.
sprawdź listwę i wszystkie świece wykręć i sprawdź czy mają iskrę Włożony silnik kupiony w dobrej wierze może miedz inne kody względem komputera.
Zła dwumasa, od razu napiszę że były dwa rodzaje i jesteś winny flaszkę
odglos ten moze wskazywać na uszkodzenie uszkodzenie to moze byc związane z współpracujacymi metalowymi czesciami. jakie pytanei taka odpowiedz. podaj dokałdna lokalizacje dzwieku i dokładny opis jego powstawania (bo po rozruchu moze oznaczać wszystko np 1h)
Witam wszystkich mam problem i nie wiem jak go rozwiązać ,sprawa jest tego typu gdyż mam silnik 1.8 16v z 1995r. który mi padł i kupiłem drugi silnik ale 1.6 16v z roku 1999 i okazuje się że trochę jest inny dlaczego dlatego że mocowanie łapy jest inne , proszę powiedzcie cy da się coś z tym zrobić ,czy też szukać silnika 1.8 z tego samego rocznika.
Witam! Przyczyn może być wiele. Sprawdziłbym najpierw stacyjkę. O takich sprawach jak złącza na wiązkach kabli i bezpieczniki w skrzynkach (są 2) lub filtr powietrza nie wspominam, bo to podstawowe czynności przed każdą naprawą. Cześć!
Ze spalinami nic jak odkręcisz korek od oleju na świeżo zgaszonym silniku to zawsze lecą z niego opary. Tu się nie ma co przejmować.
A może z rurek powrotnych paliwo Ci delikatnie cieknie ? NIe martw się to na pewno nie wtryski.
Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu od turbo do kolektora ssącego. Węże, intercooler itp. Dzięki za odpowiedź. A czy możliwe jest żeby w ten sposób rozpadł się mój rozrząd, czy auto inaczej by to zasygnalizowało? Bo tego się w sumie obawiam najbardziej...
W Mondeo silniki mają regulacje luzu zaworowego mechaniczna i już to sprawia że nie są idealne pod gaz. Działają wszystkie, tylko muszą być dobre wtryskiwacze i dobrze wyregulowana instalacja. No i trzeba czasem spojrzeć na luzy zaworowe. 2.5 to kpnstrukcja volvo z hydrauliczna regulacja luzow zaworowych i też będzie fajnie działać pod warunkiem że...
Na Regulator może nie być błędów Sprawdż ciśnienie paliwa kiedy szarpie Dodano po 7
A może to problem czegoś innego, może masz instalację gazową lub problem z płynem chłodzącym, jak jest zapowietrzony układ to też gubi obroty.
Ja wybierać to warto Mondeo MK4 z silnikiem 2,0 Tdci (bliżniaczy do jednostek 2,0 HDI Citroena i Peugeot).
Założyłem gaz i teraz jak go rano odpale to na benzynie szaleje tak jak pisalem a jak przelacze na gaz to wszystko jest wpozadku.Ale znowu mam inny problem poniewaz jak zaczynam hamowac i nacisne sprzeglo poprostu gasnie mi na gazie na benzynie nic takiego nie robi,jak puszcze na wolne obroty to najpierw spadnie ponizej 500 obrotow pozniej się podniesie...
https://obrazki.elektroda.pl/4478980500_... Witam forumowiczów, Mam problem z moim Fordem, w sumie przez własną głupotę. Chciałem moim Fordem odpalić inne auto na kable. Ale w moim Fordzie akumulator jest zabudowany w plastikowej obudowie. Ściągnąłem pierwszy plastik i miałem dostęp do plusa. Natomiast cała reszta akumulatora znajduje...
wydaje mi się że cewka padła
Zabity wydech lub brak paliwa.
zawór wolnych, potencjometr przepustnicy, lewe powietrze, a najlepiej podpiąc pod tester :)
Cześć. Galaxy jak i mondeo, każdy silnik 4cyl. Pomijam V-ki bo nie wiem, ale na pewno też.
Silnik ma moc około 120W Więc powinny być zastosowane przewody 2-3 milimetrów kwadratowych,na przewodzie powinien być bezpiecznik.
Bez żadnych konsekwencji możesz tak robić.
W mondeo do pokrętła od rodzaju nawiewu dochodzi podciśnienie, albo źle jest podłączone w komorze silnika albo w ogóle nie podłączone, sprawdź przy silniku czy podciśnienia są ok a jeśli będą ok to musisz odkręcić panel sterowania nadmuchem i sprawdzić czy tam dochodzi podciśnienie, bo w mondeo zdarza się że się to pokrętło się rozszczelnia i wtedy...
A jakieś błędy w sterownikach ?. Jakie zachowania immo ?. I czy ciśnienie paliwa jest prawidłowe ?. Przekaźniki sprawdzone ? Rozrusznik w jakiej kondycji?. Czy po przekręceniu kluczyka są kontrolki normalnie ?
Nawet jeśli nie będzie błędów, to będzie można podejrzeć parametry i na podstawie uzyskanych wyników postawić jakąś początkową diagnozę.
Wymiana jest szybka, nie trzeba nawet skrzyni wyciągać. W mondeo?
Sprzęt dobry, sprawdzaj na początek zasilania i masy na sterownik, Fordy mają z tym problemy. Oczwiście żarówką, nie miernikiem.
Na początek sprawdź stan klapy mieszania (może ci dopuszcza zimnego powietrza) . Jeżeli ok sprawdź czy wymiennik oddaje ciepło ( nagrzej silnik, pokrętło na max ciepłe wentylator na max, w komorze silnikowej powinien jeden wąż od nagrzewnicy być znacznie zimniejszy od drugiego)
Zdemontuj pasek wielorowkowy (alternator, pompa wspomagania) i w ów czas uruchom silnik. Czy w tedy będzie stukać? Ten silnik ma pompę serwa napędzaną drugim paskiem od koła na wałku rozrządu (zespół usytuowany nad sprzęgłem), a nie wspólnym z alternatorem i klimą... Pod pompą serwa jest napędzana od niej pompa wodna (osiowo usytuowana). Skoro przy...
Kłopoty z obrotami na niskich to w tdci najczęściej wypracowane wtryski. Zacznij od próby przelewowej wtryskiwaczy, jest tania, szybka i prosta, a mówi wiele o wtryskiwaczach. Jeżeli okaże się, że przelewy są już za duże, a przebieg wtryskiwaczy wynosi ponad 150-200kkm, to warto wymienić nie tylko zaworki przelewowe, ale także rozpylacze. Wymiana tylko...
a tu bym się nie zgodził bo w fordzie komputer od silnika a od automatu to jedno. Musisz wymienić komputer z silnika bez automatu. Dodano po 2 w mondeo z tego rocznika sterownik silnika znajduje się pod schowkiem pasażera a dostęp do niego jest po odkręceniu śruby na klucz 10 od strony silnika po uprzednim wypięciu zbiorniczka z płynem od wspomagania...
Jeżeli kod silnika to Duratorq QXBA to pasek . Podaj kod silnika i rocznik pojazdu.
Ten sam co steruje silnikiem.
Im większe obroty silnika, tym stukanie przyspiesza, wątpię, aby to była uszczelka
tu masz wszystko czarno na białym :) http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
Rozmawiałem ze znajomym i przypomniał mi ze własnie miał podobny problem jak ty i wymieniał rozrząd , najlepiej jedz z tym do warsztatu :)
AD podaje dla tego silnika 0,15 ssący 0,30 wydech.
Możliwe, że zakręci rozrusznikiem, ale na pewno krótko. Z silnikiem benzynowym byłoby łatwiej.
Jaki typ mondeo? Rok ? Na forum temat wielokrotnie powtarzany, np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic41... tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic55...
Jaką instalację gazową należy założyć do Forda Mondeo silnik 2.0 16V, ZETEC, 1999r. plastikowy kolektor ? Czy tylko wtrysk gazu i ewentualnie jaki ? Czy ktoś ma doświadczenie jak sprawują się instalacje tradycyjne z tym silnikiem i czy warto taką założyć ?
Witam!!! Mam problem z obrotami w mondeo! Na zimnym silniku troche skaczą nieraz nawet gaśnie Na ciepłym jest troszke lepiej to znaczy nie gaśnie ale można zauważyć minimalne wachana. Przy jeżdzie na luzie np przy dojerzdzaniu doświateł obroty są na poziomie 1000-1200 Przy zatrzymaniu Spadają na 800 . Co mu jest??? Pozdrawiam!!! Jeśli chodzi o obroty...
Proponuję sprawdzić czujnik temperatury spalin w układzie wydechowym. W przypadku uszkodzenia tego czujnika różne dziwne rzeczy sie włączały . Jest to trzeci czujnik w układzie wydechowym z dwoma kablami . Warto sprawdzić .
Gdzie w Fordzie Mondeo- silnik 2.0 TDDI jest umiejscowiony czujnik położenia wałka rozrządu? Nie ma go nad kolektorem dolotowym , tak jak w wersji z silnikiem TDCI
zaworu szukaj za silnikiem w stronę podszybia jest srebrny i przykręcony dwoma śróbkami razem z nim warto wymienić zawowek odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Czy w Twoim Mondeo nie ma czasami dogrzewacza silnika i czy aby na pewno jest gorąca chłodnica silnika?
immo jest pod radiem-taka czarna puszka wielkości 3 paczek papierosów. Trzeba zrobić trzy zworki ale teraz nie pamietam gdzie. Jesli się otworzy puszkę to widać po przekażnikach gdzie to zrobić.Żeby wyjąć immo trzeba odwiercić nity mocujące blaszaną osłonę. Ja myślałem ,że juz wszystkie imma są zmostkowane.Twoje wytrzymało wyjątkowo długo
Podaj oznaczenie silnika
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
Stawiałbym na sterownik pompy,jednym z objawów jego uszkodzenia jest brak reakcji na pedał gazu,oraz gaśnięcie silnika po rozgrzaniu.Przy awarii sterownika nie zawsze wyskakują błędy na kompie!!!Sterownik możesz wyjąć sam.Oto link jak to zrobić:http://pumpe-duese.eu/pl/demontaz... Jak się zdecydujesz na wymianę sterownika mogę dać namiary na gościa...
Może nie działać urządzenie wzbogacające dawkę paliwa w momencie zimnego rozruchu. Nie wiem jak w eskorcie, ale w mondeo z tym silnikiem był specjalny termostat woskowy który poprzez linkę zaciągał "ssanie". Proponuję wykonać także pomiar ciśnień sprężania - te silniki mają opinię ciężko palących i naprawdę wszystko musi być sprawne żeby zapalał. A...
Co to jest za mondeo - jaki silnik, może V6? Pozdrawiam.
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
Zespół rezystorów szukaj koło silnika dmuchawy
Jaki silnik?!!!!!!!!!!!!
wszystko pasowało ze starego silnika tak jak napisałem wczesniej
No, to najlepsza opcja, ale nie jest głupie również danie zaślepki z kilkoma otworami. Dzięki temu mniej syfu pójdzie do silnika, a jednak obejdzie się bez wyprogramowania.
U mnie były wadliwe cewki zaplonowe. Mimo że nowe i ngk ale coś świrowało. Podmieniłem cewki na uzywane oryginały i auto działa. Wcześniej podmieniłem sterownik silnika I nie pomogło.
Sprawdź czy masz obroty pompy i silnika. Prawdopodobnie czujnik obr. pompy wtryskowej
mondeo gaśnie silnik mondeo błąd silnik mondeo silnik przerywa
schemat prostownika elektronika włącznik wstecznego regulacja obrót szlifierka
aleksander zawada aleksander zawada
Podświetlenie pokrętła temperatury w piekarniku Amica - diagnostyka i naprawa Resetowanie kotła gazowego Buderus - instrukcje i porady