Nie jest niczym zabezpieczony, da się założyć ale wymaga cierpliwości.
Silnik Perkins 1004 4t AB Robię remont silnika po kimś już więc sprawdzam wszystkie rzeczy Mam.pytanie dla tych którzy mieli styczność z tym silnikiem zdemontowalem tłoki i mam pytanie jak w tym silniku powinny być zamontowane korbowody U mnie zamki były ok po jednej stronie numery korbowodu i piętki nachodziły na siebie lecz po stronie prawej jak siedzisz...
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Wymiana tulejki korbowodowej w silniku diesla to nie jest prosta sprawa. Otwór na sworzeń w tulejce może nie być w osi tulejki. Fabrycznie rozwiercana tulejka koryguje wymiar korbowodu tak aby odległość pomiędzy osią sworznia a osią czopa korbowodowego była stała i zgodna z normą. Osie te muszą być jeszcze równoległe. Fabrycznie założona tulejka na...
Tak. https://obrazki.elektroda.pl/4215029800_...
Wału nie trzeba kupować nowego. Jeżeli ten od 50-tki jest OK, to wystarczy przerobić przeciwwagi. Tłok o wiekszej średnicy jest cięższy i w przeciwnym razie "zgubimy" wyrównoważnie. Silnik będzie bardziej drgał Pozostałe przeróbki/wymiany. Piszę z pamięci może coś umknąć. sorry. 1. Otwór w karterze, jak pisali koledzy, nalezy roztoczyć na średnicę ok....
Renault Trafic 2.0 dCi 2008 rok, 114 KM, silnik M9R. Kupiłem używany silnik i teraz przeprowadzam jego remont. Chciałbym się dowiedzieć, jak prawidłowo zamontować tłoki. Czy strzałki na tłokach powinny być skierowane w stronę rozrządu czy w drugą stronę? Dodatkowo, jak powinien być zamontowany korbowód do tłoka, ponieważ jest tam otwór do smarowania...
Więc nareszcie są postępy, w zasadzie byłaby machina złożona gdyby nie... Ale po kolei... Więc skrótowo opisując usunąłem wpierw rurki olejowe z korbowodów po to by chwilę później wlutować je z powrotem. Ustawione tak by lekko wchodziły w tulejkę główki korbowodu zalutowane, niespecjalnie estetycznie jednak zdaje się dosyć skutecznie. Po tym złożenie...
Możesz przy demontażu podgrzać główkę korbowodu. Natomiast przy montażu albo grzejesz główkę korbowodu lub mrozisz sworzeń . Można zastosować obie metody łącznie.
Rycho T. Dziękuje za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie czy dostępny jest na rynku zamiennik do korbowodu o oznaczeniu 692419 (średnica na wał ok 38 mm, na tłok ok 20 mm, odległość od środka otworów ok 121 mm) ja znajduję jedynie oryginały a ceny są powalające. Czy zmieniając odprężnik na wałku rozrządu w jakiś sposób wpłynę na jego działanie ? tj. na...
Silnik już ma większą moc poprzez modyfikacje mechaniczne zrobione przy remoncie między innymi (zmiana tej skrzyni biegów na 8 biegową) wraz z skróceniem pierwszych biegów (do 3) 1. Kapitalny remont 2. Zmiana wałka rozrządu 3. Modyfikacje układu dolotowego 4. Zmiana kolektorów wydechowych 5. Modyfikacje układu wydechowego (między innymi pełen przelot)...
Przed założeniem nowego sugeruję LEKKIE "liźnięcie" otworu korbowodu drobnym papierem ściernym. Przed montażem łożyska w korbowodzie korbowód włożyć do piekarnika i podgrzać, nawet do temp. 100 stopni (pracować w rękawiczkach), a łożysko dzień wcześniej włożyć do zamrażarki i dobrze zamrozić. Wszystko wyjąć tuż przed montażem (aby nic się nie nagrzało...
Witam mam pytanie składam silnik z nowych części, wał korbowy jest po szlifie wymieniane są tuleje, tłoki, korbowody, panewki. W stopce korbowodu i w trzonie są zamki i teraz pytanie czy jest różnica jak ustawie je na zamkach w sensie czy zamki mają być jeden pod drugim czy na skos, stopka nie ma oznaczeń tylko ma zamek. Silnik Ursus c 330 z góry dziękuje...
Pytanie w jakim stanie jest wał. Wypadało by go chociaż zmierzyć czy się wytarł i wtedy montaż nowego korbowodu nie skasuje luzu. Dwa czy powierzchnia czopu nie jest chropowata, wypadało by spolerować wszelkie nierówności.
Jeśli obruciło panewkę to sama wymiana starej na nową nic nie da.Jeśli nie dasz do przeszlifowania otworu pod panewkę to szkoda tej roboty.Drobne rysy na czopie wału pół biedy,ale wyklepany otwór to już lipa...Przeszlifowanie samego korbowodu nie jest drogie,na pewno warto sprawdzić w jakimś auto-szlifie.
Ja osobiscie zagladam czasami do panewek przy wymianie motoru. Jeszcze nie mialem incydentu po takim zbiegu. Ale zrzucalem np. z ostatniego korbowodu i na tym temat sie zamykal. Nie wybebeszalem wszystkich. Ogolnie nie lubie grzebac przy ulozyskowaniu walu korbowego.
Jeżeli silnik odpala po wlaniu paliwa do cylindra, to usterki należy szukać w gaźniku i całym układzie zasilania w paliwo. Silnik wygląda na dobrze złożony.
Stare złożenie igiełkowe jest spasowane do oryginalnego korbowodu (wału korbowego), niekoniecznie będzie pasowało do nowego wału korbowego. Montaż metodą różnicy temperatur (rozszerzalności cieplnej).
Witam wszystkich!! Jako że ostatnio wymieniałem pierścienie tłokowe w silniku B&S 3.75 Sprint, zrobiłem kilka zdjęć, opiszę krok po kroku jak to zrobić.... Największym problemem w rozebraniu silnika był adapter, na którym zamocowany jest nóż, zdjęcie poniżej: http://obrazki.elektroda.net/84_12752327... Do ściągnięcia adaptera najlepiej posłużyć...
Fabrycznie są równe, a to, że są takie jakie są to wina urwanego korbowodu. Tak czy owak, popełniono jakiś błąd przy montażu korbowodu. Widać że jedna śruba, panewki korbowodu, waliła po wałku rozrządu, więc mogła się odkręcić. Przecież to musiało się tłuc jak diabli.
Zamki zawsze po tej samej stronie- zamek do zamka.
Witam, mam pytanie dotyczące montażu stopy korbowodu w 1.8T. Czy linia styku stopy korbowodu powinna być widoczna? https://obrazki.elektroda.pl/4609080500_... Ten rzucił mi się w oko, a reszta wygląda tak. https://obrazki.elektroda.pl/5356856900_... Czy może tak zostać, czy zdecydowanie trzeba odkręcać?
Wynika z tego że korba była i jest odwrotnie bo złożyłem jak było. Tylko że ktoś w nim grzebał. I czy ma znaczenie dla awaryjności silnika montaż korbowodu.
Miejsce montażu korbowodu dowolne grunt by był on kompletny. Nie zamieniać części z innym korbowodem. Przez wszystkie klawiatury idzie spieniony olej?
Korbowód ustaw dobrze i po kłopocie.
Wymontuj miskę olejową odkręć dwie śruby łączące stopę z korbowodem i podnieś razem z tuleją do góry.
Montujesz zestaw tłok z korbowodem w rozpołowiony blok. To nie subaru.
No to powodzenia. Uważaj tylko żeby zamki pierścieni stały na kołkach przy montażu do cylindrów, bo inaczej będzie problem, ale to chyba wiesz...
W zetorku różni się głowicą - ( troszkę inaczej wykonane gniazda ) i korbowody oczywiście mocniejsze są . Pompa do przestawienia , tak jak napisał któryś z kolegów . Osobiście zetora nie przerabiałem , mam doświadczenie za to z Jelczem SW 680 zwykły został przerobiony ( nie jedna sztuka , kilka )zmienialiśmy tylko korbowody , dokładaliśmy turbo , głowice...
Numer cechowania (wybity na korbowodzie) nie ma technicznego znaczenia: jest to oznaczenie zmontowanego później zespołu tłok-korbowód w celu szybkiej identyfikacji tłoków przy szybkim demontażu/montażu tak, by każdy trafił w swój cylinder. Oś sworznia tłoka powinna być przesunięta o te 2 mm w kierunku alternatora - względem osi cylindra. http://obrazki.elektroda.pl/2503867200_1...
Zauważ, że te wystające 'prowadnice tłoka' mają skośne zatoczenia ułatwiające ściśnięcie pierścieni i wsunięcie z nimi tłoka do cylindra. Bez tego montaż tłoka jest co najmniej trudny W każdym silniku z dzielonym korbowodem, gdzie tłok się wkłada od góry jest tak samo trudno, ale wystarczy miękkiej kawałek blachy i tłok wchodzi bez problemów. Ale ja...
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Bardzo proszę opisz jak i gdzie nawiercić te korbowody.
Witam.Prosze o podanie zasad<kierunku montażu korbowodów wzgledem jakiegoś punktu odniesienia.W kupionym przeze mnie ciagniku urawało mi wał korbowy.Wcześniej słyszałem stukanie.Po rozebraniu silnika okazało sę,że jeden tłok z korbowodem był odwrotnie założony w stosunku do innych.Znaki na dwóch tłokach sasiadowały ze sobą przez scianki tulei.Natomiast...
Tego nie brałem pod uwagę... choć jest to całkiem realne, jak zakłada się cylinder nieumiejętnie. Przy zakładaniu cylindra powinno się stosować narzędzie w kształcie widełek, w które wchodzi korbowód, a tłok na nim może się oprzeć. Można to narzędzie zrobić w kilka minut z twardego drewna. Na prawdę bardzo pomaga przy montażu i "utrudnia" uszkodzenie...
Dzięki kolego , już zabieram się do montażu . Jeszcze raz wielkie Dzięki .
Jak mogła wypaść w czasie pracy igiełka z łozyska, jest tam tyle miejsca miedzy tłokiem a główka korbowodu aby mogła się igiełka z łożyska wysunąć? No chyba że pasowanie/zużycie elementów było takie jak w tym https://forum.mieloch.pl/aerox-wytarty-s... temacie. Albo normalny ludzki błąd że wypadła przy...
Witam serdecznie. Poszukuję informacji na temat silnika chevroleta 6,5 V8 TD dotyczących montażu po naprawie głównej interesują mnie momenty dokręcania śrub układu korbowo tłokowego oraz informacje na temat prawidłowego montażu tłoków z korbowodem.
Strzałki do przodu silnika, wypusty na korbowodach parami skierowane ku sobie.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Gwarancję potrafią anulować czasami za nie oryginalny filtr kabinowy Dokładnie,nie mozna ingerowac w pojazd poza aso na gwarancji W serwisie też można negocjować usługę, a jeśli jesteś "takim dużym klientem" to do dzieła... Tez fakt 700-900 tylko za prostą instalację tak pewnie musi byc,a na kilku furach wynegocjujesz po 500 i masz pewnosc ze gwarancji...
Wydaje mi się, że ten silnik to silnik centralny.. Umiejscowiony pod korbowodem, a nie jakieś przednie koło.
(at)robokop - słyszałem, że temperatura oleju ma temperaturę od 90 do 130 stopni i olej rozgrzewa sie dwukrotnie dłużej niż ciecz chłodząca. także chciałbym mieć na to wgląd, bo nie wiem w jakim stanie są panewki i łożyska korbowodu.
Po montażu i regulacji silnik pracował kilka lat również zimą bez awarii . W tym roku zimą zaczął mało ssać paliwa z gaźnika więc wymieniłem łożyska, tłok, uszczelnienia korbowodu i cylinder. Teraz silnik pracuje lepiej jak nowy bo poprawiłem niedoróbki producenta. Olej to mixol s 1 do 25. Po remoncie leję olej do pił motorowych w tej samej proporcji...
https://obrazki.elektroda.pl/6625715500_... https://obrazki.elektroda.pl/6666688100_... XC90 D5 185KM brak kontrolki ciśnienia oleju, tu wybiło a pozostałe zatarło i silnik stanął na autostradzie. Aż topiło korbowód.
No to trzeba jeszcze raz sprawdzić ustawienie zaworów. Jak nie to to ciśnienie sprężania. Jeszcze raz wtryski może coś wpadło do wtrysku przy montażu. Może krzywy korbowód? Dodano po 4 Przychodzi mi na myśl jeszcze to że może być wytarta krzywka wałka rozrządu musiał byś zmierzyć czy zawory ssące wduszają się na tom samą głębokość i to samo z zaworami...
Jakim konkretnie ale teraz najważniejsze wał załatwić używany A choćby takim. https://obrazki.elektroda.pl/5290254500_... Lub tu prostszy "domowy" sposób. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... A przy montażu sworznia dobrze jest tłok nagrzać, a sworzeń zamrozić i można palcem wepchnąć...
Wiem o tym, dlatego napisałem na tym forum, jedna z osób mi tu pisała że turbo sprężarkę należy zamontować, jeśli chodzi o doładowanie w granicach rozsądku, wiem że za duża turbo sprężarka może spowodować wywalenie uszczelki pod głowicą, i nie tylko, urwanie korbowodu, okręcenie się panewki przez co może to spowodować zatarcie silnika, no też może spowodować...
Dołożenie turbiny przekroczy wartość twojej astry, oprócz samej turbiny musisz zmodyfikować sterownik, dołożyć zawory sterujące, układ smarowania, pomijając już tłoki i korbowody które mogą nie wytrzymać.
panewki korbowodu uszkodzenie korbowodu schemat korbowodu
rules altium świateł pozycyjnych ghost sterownik
płyta indukcyjna podłączenie płyta indukcyjna podłączenie
Problemy z odpaleniem Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS Zmiana grafiki w systemie Opel Insignia DVD800