No co ty... Zamki mają być po jednej stronie korbowody ale nie tworzą jednego wgłębienia tylko dwa osobne.
Na jednej z nich na zewnętrznej powierzchni powinien być napis sputter /to chyba ta ciamniejsza/. I faktycznie jest ona twardsza i z innego materiału. Zakłada się ją na bardziej obciążoną powierzchnię- w korbowodzie na górę tj. na trzon, w łożyskach głównych na dół tj. na pokrywy. W zestawie na jedno 'kopyto stosuje się zazwyczaj dwa rodzaje półpanewek....
Wykonywanie takiej naprawy przy pomocy rad internetowych nie wróży nic dobrego i to jescze przy takich pytaniach. Martw się nie o zamki ale o właściwe zmontowanie stopy korbowodu. Teoretycznie zamiana stron niemożliwa, ale w praktyce dla chcącego..... Podejrzewam, że są tam oznaczenia cylindra i mają być zgodne.
w kingach końcówka w numerze na panewce (U) znaczy upper a końcówka (L) lower, tak dla potomnych bo sam sie naszukałem Dzięki Tobie nie musiałem za dużo szukać.
Witam wymieniam panewki przy renault master 2.5 dCi 125km rok 2005 która panewkę założyć na górę a jaka na dół według oznaczenia pomocy bo żaden mechanik nie ma na ten temat pojęcia jestem samoukiem bo wylądowałem w swojego masterka 20k więc proszę o pomoc
z tym zamkiem się zgadza, ale z panewkami może być podobna sytuacja jak z uszczelkami raz ściśnięta będzie trzymać ,2 raz ściśnięte już niekoniecznie
Przyznaję, że nigdy nie dłubałem w tym silniku więc może czegoś nie doceniam. Jednak nie pojmuję sensu wielu rad i zapytań. Ale dorzucę swoje pytanie czy znaczy, że tłok w górnym położeniu wystaje ponad powierzchnię bloku? Jeśli nie to jakim prawem spotyka się z głowicą? A mogłoby to oznaczać planowanie powierzchni czołowej bloku cylindrowego. A skoro...
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
Nie wiem co takiego zainwestowałeś w ten silnik, ale Twoja wola i pieniądze, choć moim zdaniem to wyrzucanie pieniędzy. Jeśli umiesz zdemontować i zamontować głowicę, poradzisz sobie z rozrządem, regulatorami zaworów, z montażem tłoka, panewek i z paroma jeszcze pierdołkami , to baw się. Powodzenia.
Rozumiem , że możliwa jest regeneracja Możesz sprbować - o ile same panewki można wyjąć bez uszkodzenia ich osadzenia, oraz: należałoby najpierw go bardzo dokładnie z panewek wypłukać - co może być utrudnione, bo i on po czasie mógł wsiąknąć w mikropory i skutecznie je (wraz z brudem) zakleić. Pod pojęciem "płukania" rozumiem kilka dni spędzonych w...
Może. Ale równie dobrze może to być skutek niewłaściwego pasowania wał-panewki. Tylko nie bardzo jestem w stanie sobie tego wyobrazić. Jeśli bym montował nowe panewki na nowy wał to rozumiem, że jakiś chińczyk pomyli się na wymiarach. Ludzie nawet muszą poprawiać nowe kute korbowody do swoich turbo bolidów. Tutaj zakładałem stare panewki na stary wał....
Piszesz o rzeczach niemożliwych. Chodzi mi o to, że przyczyna być musi. Nie wiem, czy to nie ty pytałeś kilka dni wstecz dlaczego zanika ciśnienie oleju w układzie. W każdym razie obstawiałbym wadliwy montaż panewek. Zakładam, że nie były montowane niewłaściwe panewki, czyli uzyskano swobodny obrót oraz, że nigdy nie zabrakło oleju silnikowego. A gzdieś...
Dzień dobry. Wypada potwierdzić opinie powyżej. Utrata geometrii układu grzałka i wałek dociskowy, spowodowana zużyciem panewki, łożyska ślizgowego wałka dociskowego, jest najczęstszym powodem opisywanych problemów. Wskazana wymiana kompletu, choć widocznie zużywa się to po stronie napędu wałka. Jeśli wymiana panewek nie rozwiąże problemu, to: fuser...
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Witam Czy dziurka w górnej panewce nie powinna być odwrócona w kierunku dziurki smarującej? Bo u mnie ta dziurka jest naprzeciw kanału smarnego. https://obrazki.elektroda.pl/2669718700_... https://obrazki.elektroda.pl/6706022400_... https://obrazki.elektroda.pl/5333475400_...
Nie pamiętam czy pytałem, czy Wy smarujecie (precyzyjniej zwilżacie) śruby przed montażem od 1. Głowicy, 2. Panewek? (Śruby oczywiście nowe) Dużo teorii sprzecznych słyszałem i zależny mi na Waszej opinii.
Serdeczne dzięki. Mam jeszcze 2 pytania nt.: 1. kolejność dociągania panewek głównych wału korbowego 2. momenty i kolejność dociągania panewek wałka rozrządu
Z tego co pamiętam w mojej Farelce był silnik ze zwartą klatką - asynchroniczny, Nie rozbieralny - znaczy jak ktoś się uprze, to rozłoży, ale ze złożeniem może mieć poważny problem - chodzi mi oczywiście o ew. wymycie z zapieczonego oleju panewek. Tak więc na pewno wymiana całego silniczka będzie lepszym pomysłem - tym bardziej, że był ob stosowany...
Mam jeszcze prośbę jak by ktoś z kolegów posiadał materiały dotyczące montażu głowicy (momenty i kolejność dokręcania) śrub głowicy oraz panewek korbowodowych to będe wdzięczny
Przy montażu smarowałeś panewki i tulejki olejem?? może stopy korbowodu za mocno skręcone, co do samego kręcenia i dmuchania - za małe obroty żeby zaworki pracowały. Co do napędu - fizyki się nie oszuka, na 1400 obr to jedną sprężarkę mógłbyś puścić z 4kW, przy 2 szt raczej silnik 7,5kW
Witam, Mam problem ze swoim esem. Wał na panewkach miał zbyt duże luzy poprzeczne, po dopasowaniu nowych panewek i przy ich montażu pojawił się problem, a mianowicie jak "głęboko" ma być wprasowana panewka od strony rozrządu? Czy ma być na równo z blokiem silnika, czy może ma wystawać, a jeśli tak, to ile?
Witam, Zdecydowałem się na zakup Scenica 1.9 dci 120KM z uszkodzonym silnikiem - Stukająca panewka, ale auto odpalało Panewkę obróciło silnik zgasł, zaholowany do domu następnego dnia zabrałem się więc do pracy... Próba odpalenia samochodu - bez efektu, po zaaplikowaniu Plaka silnik nadal nie chce odpalić. Zdecydowałem wymiana wału, montaż nowych panewek,...
Jestem po wizycie u mechanika: do wymiany poszła pompa olejowa (rysy na powierzchniach wewnętrznych i podejrzany zawór przelewowy), panewki korbowodowe (wg źródła: www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?c... moje przypominają te z opisu kawitacji, czyli erozji warstwy łożyskowej spowodowanej nagłymi zmianami ciśnienia filmu olejowego), napinacz...
SZlifują wał to mają to zrobić na wymiar jaki określa producent. Bo jak ? A tak że dzisiaj producenci nie przewidują wymiarów naprawczych. W wielu silnikach. Ba samo odkręcenie panewek głównych już wichruje dół silnika. I producent ZAKAZUJE ponownego montażu wału. Tak jest dzisiaj.
Chce kupić drugi bo pracuje za granica i potrzebuje mieć na codzień auto a nie mogę pozwolić bym go rozebrać na dłuższy czas a silnik do remontu mam za 200 zl Tyle że ten "remont" co ma obejmować ? Bo tak lekko licząc, to 4-5kPLN może być mało. Sama wymiana panewek i pierścieni tłokowych żadnym remontem nie jest.
Witam! Jestem w trakcie planowania przeróbki silnika od kosiarki, przeróbka ma polegać na ustawieniu go w pionie, tak aby wał był poziomo, smarowanie mam już rozwiązane, tylko mam pewien problem czy można na końcu wału zamocować koło pasowe na pasek klinowy? Widziałem gdzieś film jak gościu zrobił z takiego silnika agregat na alternatorze, ale chyba...
Musiałbyś posiadać przewód zasilający z jakiegoś uszkodzonego urządzenia domowego z wtyczką i konektorami i po prostu wsuwasz konektory na piny zasilania silnika i wkładasz wtyczkę do kontaktu i silnik musi rozpocząć pracę. Te silniki po kilku latach zużywają się i albo przestają pracować w ogóle albo po podaniu napięcia silnik ruszy lecz w zmywarce...
Są specjalne paski pomiarowe do określenia luzu montażowego PLASTIGAUGE. Określasz za ich pomocą luz. Cenowo lepiej to wychodzi niż mikrometry i określa luz złożenia.
Witam. Focus 1.6 16V 2002 rok. Po wymianie rozrządu przez "fachowca" tłoki spotkały się z zaworami. Majster głowice zrobił, ale panewek już nie sprawdził, efekt widoczny to zaledwie 2 tyś km po jego felernej naprawie, metaliczny stuk silnika podczas jazdy groził pęknięciem i wywaleniem dziury w bloku. http://obrazki.elektroda.pl/1077084700_1...
Sinik po remoncie ,wymiana panewek ,remont głowicy nowe płyny i oleje .Koszt 2800 zł .Zrobione 20 tyś km jestem zadowolony wałek w głowicy nowy.
Witam ponownie. Smaruje się sam elment grzewczy tak jak wspomniałem czyli tylko grzałke plastików bocznych niepowinno się smarować (raz je posmarowałem to folia prawie się nieobracała), a to że nieraz folia po założeniu się marszczy i jest efekt hrupania (zjeżdża do prawej strony) jest winą wyrobionych panewek trzymających elemęt dociskowy (wałek) wtedy...
W rocznikach 2010-2016 zdarzają się wytarte PANEWKI lub blokowanie jednego z ZAWORKÓW w POMPIE -ciśnienie może posiadać niższe wartości.. Rozmawiałem z pracownikiem futurum i zaworków w pompie nie naprawiają Polecają montaż NOWYCH ORYGINALNYCH pomp oleju. Zamienniki pomp mają problem z trzymaniem ciśnienia oleju. W autach od 2010r prawdopodobnie zrobili...
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
Ale czy to co piszesz dotyczy śrub głowicy? A jak to wygląda w przypadku śrub panewek? Może ktoś wie dlaczego w sewisówce opla w ogóle nie ma wzmianki na temat smarowania olejem, a np instrukcja elringa już o tym mówi. Wątpię alby opel zapomniał o tym napisać.
Witam wszystkich.szukam schematu i momenty dokrecenia srub .montażu silnika. Wymiana panewek.czyli dul silnika.No i głowicy też.czyli wałek.pompowtryiski. i tak dalej. Touareg 2.5 tdi R5. 2005rok. Kod.silnika BAC. Z góry dziękuję.
Wszystkie języki europejskie, ale nie po polsku Od paru lat nawet po rosyjsku. Masa tych i innych silników deutz chodzi na zakałkaziu. Musiałbym zajrzeć do dokumentacji ale z tego, co pamiętam to nić skomplikowanego dysza natryskowa przypomina kalemitkę po prostu odkręcasz i patrzysz czy działa. W dyszy jest zaworek ciśnieniowy który zamyka się przy...
Silnik już ma większą moc poprzez modyfikacje mechaniczne zrobione przy remoncie między innymi (zmiana tej skrzyni biegów na 8 biegową) wraz z skróceniem pierwszych biegów (do 3) 1. Kapitalny remont 2. Zmiana wałka rozrządu 3. Modyfikacje układu dolotowego 4. Zmiana kolektorów wydechowych 5. Modyfikacje układu wydechowego (między innymi pełen przelot)...
Cześć Mam prośbę posiadam BMW X3 F25 35i z 2012 roku, silnik n55. Przeglądałem instrukcje serwisową i tam jest dziwnie wpisany moment dokręcania śrub panewek korbowodowych 20 Nm + 70stopni i znowu 70 stopni. I zgłupiałem czy dwa razy trzeba kręcić 70 stopni czy jest jakiś błąd w tej mojej instrukcji. Z góry dzięki za pomoc. Bezpośrednia odpowiedź na...
Witam Ok. 100-120tys.kopii... Praktycznie to różnie wytrzymuje. Widziałem i takie kopiarki co zrobiły : 250 tys.kopii , ale także takie co zrobiły tylko 50 tysięcy kopii. To zależy trochę od. - częstego robienia przeglądów ( czyszczenie pyłu papierowego który wnika do developera) - ustawienia prądów (BIAS-u i ładowania elektrody - głównie górnej) jak...
W mojej V6 korbowody wyszły bokiem. Jeden z jednej strony, drugi z drugiej. Nic nie świadczyło o uszkodzeniu panewek. Zaczął stukać, wyraźnie słyszalne od góry. Myślałem, że to zawory. Skończyło się lawetą i wymianą silnika. Ciśnienie oleju było do samego końca. W twoim przypadku, jeśli były oglądane panewki, musiała być ściągana miska olejowa. Być...
Witam wszystkich potrzebuje dane montażowe silnika w Dafie CF 85.430 Silnik UPC rok 2003r. Chodzi mi dokładnie o następujące informacje. -Jak powinny być ustawione tłoki (w tłoku jest wycięcie w jakim kierunku ustawić to wycięcie tłoka) -jaka jest kolejność zapłonu -jakie luzy zaworowe - jakie są momenty dokręcania śrub panewek głównych wału i panewek...
Witam. Dla samych tłoków nie ma różnicy czy się kręci w prawo czy lewo. Różnica jest zapewne dla łożysk ślizgowych, panewek gdyż w przypadku błędnego kierunku obrotów mogą ulec uszkodzeniu, zatarciu. Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Bardzo fajna sprężarka,...
Profesjonalnie zrobiony remont silnika to spokój na kolejne 300 000 km. Z używanymi silnikami bywa różnie.... Kiedyś klient przywiózł silnik do wymiany i okazało się, że trafił mu się gorszy niż zdemontowałem. Przed wkładaniem silnika pytałem czy silnik był przy nim sprawdzany i klient zapewniał, że tak. Po czasie okazało się, że był uruchamiany po...
To dość dziwne to co piszesz... Dwa silniki i takie same objawy? Po mojemu albo miałeś pecha i oba są uszkodzone w jakiś sposób (zatarte, czy niepoprawnie złożone) albo ... albo czegoś nie sprawdziłeś dokładnie. Skoro przewijanie działa normalnie (a to są największe obciążeni8a mechaniczne dla silnika) to niby dlaczego przy odtwarzaniu miałby zwalniać?...
Hi! A co ze smarowaniem łożysk/panewek wału korbowego i korbowodów? Przecież wymieszany olej rozpuszczony w benzynie i wymieszany w gaźniku z powietrzem najpierw w Warczyburgu (syrence, trabancie) "wciągany" był pod tłoki ze specjalnymi zaworami (blachy - zawory wirujące razem z wałe korbowym i na nim zamocowane) smarując panewki/łożyska wału korbowego...
w przypadku 1.9DCI, nieco częściej niż w innych silnikach zdarzają się przypadki obróconych panewek. Rozejrzyj się za 1.8 16v. Piszesz że będziesz jeździł głównie na trasach miejskich, a w takim przypadku (moim zdaniem) kiedy robi się jednorazowo niewielkie przebiegi instalacja LPG trochę się mija z celem. Lepiej pieniądze przeznaczone na montaż instalacji...
Witam, Opel Meriva 1.6 XEP, 2006r., przebieg 193kkm PB+LPG Od momentu zakupu auta (01.2023r) dokuczają pewne problemy, mianowicie długie kręcenie rozrusznikiem. Usterka sporadyczna, bez różnicy czy ciepły, zimny, raz pali na widok kluczyka a raz trzeba dłużej kręcić (ok 5-7sekund). Dodatkowo wypadanie zapłonów, silnikiem szarpie, z rury wydechowej słychać...
Cześć, szukasz pewnie od dłuższego czasu rozwiązania swojego problemu, pierwsze pytanie po ilu sekundach gaśnie komunikat i czy jest z alarmem, czy za drugim odpaleniem już nie ma komunikatu? wg mnie pierwsza odpowiedz jest najbardziej możliwa pompa olejowa, rozszczelnienie luźne śruby na obwodzie, możliwe złe założenie - uszkodzenie przy montażu uszczelki,...
Fabrycznie są równe, a to, że są takie jakie są to wina urwanego korbowodu. Tak czy owak, popełniono jakiś błąd przy montażu korbowodu. Widać że jedna śruba, panewki korbowodu, waliła po wałku rozrządu, więc mogła się odkręcić. Przecież to musiało się tłuc jak diabli.
Witam wszystkich serdecznie.Zakupiłem nie dawno pojazd marki VW Golf 3 z 1993 roku o pojemności 1,6 L z silnikiem ABU. No silnika nie było w środku ktoś go wymontował do naprawy.Silnik wrócił z naprawy po wymianie pierścieni,panewek,pompy wody,paska rozrządu,szklanek. Na wszystko są wystawione faktury z zakupu oraz z naprawy ze specjalistycznej firmy...
Głowica trafiła do następnego gościa do ekspertyzy i ten stwierdził, że wałek (mimo, że nowy) nie był wyosiowany. Dlatego rozwalało tylko konkretne panewki. Teraz czekamy na ponowny montaż.
Witam wszystkich. Jakiś czas temu zrobiłem ruraka z malucha, ładnie wszystko działało tylko trochę brał olej i dymił spalinami z korka oleju i z gniazda bagnetu ( silnik był w nie najlepszym stanie gdy kupiłem malucha - dawcę :) za 100 zł :) Ostatnio postanowiłem wymienić domniemana przyczynę czyli pierścienie tłokowe, dziś od południa wytrwale pracując...
Witam Tak kol Władysław wymieniałem panewki główne bez wyciągania wału , musisz popuścić wszystkie czopy atak aby zluzować panewki od strony bloku i tak po kolei obracając wał z panewką która chcesz wyjąć , wyciągasz ją [ zwróć uwagę na zamki ] Montaż odwrotny do demontażu . Pozdrawiam
Stopy dobrze założone (zamek do zamka), i prawidłową stroną. Wał był przedmuchany i wyczyszczony przed montażem.
Witam Ta kulka na walku to wlasnie panewka.ktora jest zamocowana na stale w obudowie.Kreci sie walek w srodku panewki.Dobrze jest wyczyscic panewki w srodku i posmarowac olejem odpornym na wysoka temperature. Łożysko jest "samonastawne" i dlatego kulka. Oczywiście ślizgowe. Całe łożysko jest dobrze wymyć: najlepsza nafta lub olej napędowy. Smarujemy...
Wałek igła, a panewek nie ma, albo ktoś złożył nowy wałek na starych panewkach, albo tam nie ma cisnienia oleju Dokładnie tak może być. Gdy nie ma ciśnienia to może to być zbyt rzadki olej - wodnista lepkość. Co do robienia milion km przez silnik w dawnych czasach, to były takie legendy, ale całkowicie fikcyjne jak chodzenie po wodzie. Nigdy nie widziałem...
Awaria awarią. Równolegle z wałem korbowym, przy braku oleju zacierają się łożyska wałków rozrządu. Czasami nawet szybcej zablokują silnik niż panewki wału - nikt nie zagwarantuje że pasek się "nie zmęczył".
Witam Na wstępie zaznaczę że nie jestem mechanikiem ani jakimś super specem ale samoukiem. Mam golfa 3 w 1.9 TDi 1Z 90km, u mnie pompa lała z pod nastawnika ale nie miałem spadków mocy ani noflaut'u. Piszesz że cieknie od strony przewodów wysokiego ciśnienia, a te w pomnie łączą się chyba z sekcjami wysokich ciśnień. Logicznie myśląc, przy sekcjach...
Domowymi warunkami "na palca", jeśli w miarę odpalił i chodził to pomiń temat. Pierścienie nominalne, już od dawna nie praktykuje się montażu nad wymiarów. Jeśli chodzi o panewki to po ich wyjęciu na stronie zewnętrznej będziesz miał opisane który to szlif na zasadzie 0,25 lub 0,50 itp.
Witam. Citroen C3 1.4 Hdi. W samochodze padło turbo w Holandii. Jakiś Polak warsztatowiec wymienił turbo i po 15 km powtórka. Kolega ściągnął to do nas. Ciśnienie mierzone na rozgrzanym w miejscu zasilania turbo wynosi ok.2 bary, ale przy 2 tyś. obrotów spada do 1,8 bara. Po montażu pompy oleju bez zmian. Na panewkach delikatne ślady przytarcia.
marek513 napisał: a ta pompka nie może pracować z włączonym silnikiem. A to cud jakiś, jak źle wepniesz w obieg to nic nie pomoże na brak cyrkulacji. Może źle się wyraziłem, nie powinna pracować na włączonym silniku. Silnik sam pracuje z cieczą a pompka ma za zadanie pracować tylko po wyłączeniu silnika aby nie zagotować płynu w samej turbosprężarce,...
Nie jest to naturalne. że korbowód sam spada z mimośrodu w czasie pracy. Przyczyną może być: zużyte łożyskowanie sworznia tłoka, pęknięty sworzeń tłoka, zużyty (wytarty) tłok lub cylinder. Dodatkowo dochodzi jeszcze łożyskowanie mimośrodu (tulejka), i odkręcona nakrętka wałka napędzającego pompę wtryskową - co powoduje luz wzdłużny i przesuwanie się...
To o lagunach 2 przed liftem i przeważnie z silnikiem DCi 120KM. Użytkownicy wierzyli w zmianę oleju co 30tys kilometrów i obracały się panewki.
Głowica po szlifie jest ale mniejsza z tym . Nie mogę znaleść miejsca gdzie się przykręca linke . ( pierścienie i panewki zamówiłem)
Witam, w końcu znalazłem czas aby złożyć silnik więc chciałbym się podzielić informacjami co zostało zrobione: - znalazłem na japońskich serwerach dokumentację do tego modelu która bardzo się przydała podczas składania: https://obrazki.elektroda.pl/5788936300_... 1104741 1104742 1104743 1104744 1104745 1104746 - wymiana tuleji i planowanie...
Pisałem o tym, że w takim stanie silnik nadaje się do wyrzucenia z powodu właśnie mocowania trzymacza do obejmy. Oryginalnie jest to zagniatanie w kilku miejscach po okręgu na prasie podczas montażu silnika w fabryce. Jeśli z jakiegoś powodu trzymacz panewki wyskoczył to niezmiernie trudno jest umocować go ponownie ze względu na materiał z jakiego zrobiona...
(at)robokop - słyszałem, że temperatura oleju ma temperaturę od 90 do 130 stopni i olej rozgrzewa sie dwukrotnie dłużej niż ciecz chłodząca. także chciałbym mieć na to wgląd, bo nie wiem w jakim stanie są panewki i łożyska korbowodu.
takie rozbieżności przelewów są w normie, panewki lepiej zostawić oryginalne jeżeli nic się nie dzieje. Panewki dzieli się na trzy grupy jakościowe 1-montaż nowych silników 2-serwisy 3-sklepy także może Pan nabyć gorsze niż te które są, pozdrawiam
Witam, Np przykładowa aukcje z allegro na alledrogo nie kupuje się łożysk 😂 To po pierwsze. Po drugie - łożysko wahliwe nie ma wchodzić ciasno na wałek, tylko lekko pobijasz dookoła i samo ma wchodzić. Po to są te wkręty na imbus, które nie tylko ustalają położenie łożyska na wałku, ale zapobiegają jego przesuwaniu się. Po trzecie - luz wahliwy po to...
Co z tego, że miały kalamitki, skoro nie dało (i nie da) się tego "normalnie" nasmarować. Smar od kalamitki poprzez wydrążony wewnątrz sworzeń wędruje na dół i dopiero poprzez wyżłobienie w sworzniu "idzie" do góry i go smaruje. Na dole zwrotnicy jest "zapunktowany" dekielek / zaślepka i tenże dekielek wypada podczas smarowania, sworzeń nie jest nasmarowany....
wymiary wału korbowego średnica czopów głównych 53,970...53,990 średnica czopów korbowych 44,000...44,020 luzy montażowe łożyskowania: czopów głównych 0,0045...0,080 czopów korbowych 0,023...0,061 maksymalna dopuszczalna owalizacja czopów głównych 0,005
Dobry. Te uszczelki były oryginalne, czy z jakiegoś ursusa? :D Nie spotkałem się w mojej praktyce zawodowej, żeby gniazda były aż tak wyrobione. Raczej z uszkodzeniem uszczelek przy montażu. Jeżeli przed tym jak go zgasiłeś słyszałeś stuki, to najprawdopodobniej złapało panewkę korbową.
Ile lat to działało żeby wyjadło stalowego ślimaka na osi silnika we współpracy z nylonową zębatką? Niedawno zmieniałem suwak (nakrętkę) w siłowniku Nice Wingo WG4000 - 230V , nakrętka z brązu. Śruba pociągowa jak nówka, 2 łożyska i panewkę śruby wymieniłem obligatoryjnie PO 17 LATACH OD PIERWSZEGO MONTAŻU (nasz pierwszy..,.) Czyli u Włochów źle nie...
W tym zawieszeniu nie jest problemem smarowanie. Smaru w końcówkach jest dość. Jak zauważysz w nowszych Audi też jest wielowahacz, ale z większymi sworzniami. Wytrzymałości końcówek sam nie poprawisz. Załóż górę lemforder, a dół TRW jak w oryginale i sporo wytrzyma. A jak się już uparłeś na kalamitki to montuje się zazwyczaj w blaszce- pokrywce na środku....
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
Jak mierzyłem to luz jest maly gdyż listek 0,15mm nie wszedł ale jak założę obudowę to jest wyczuwalny luz poprzeczny którego bez obudowy nie ma. Martwi mnie też ten wytarty rowek w obudowie. Przez to że jest luz na tulejce wałka zębatka się krzywi i wyciera obudowę. Mam jeszcze pytanie gdyż przed demontażem pompy robiłem płukankę silnika. Teraz samochód...
Serwus, poleruję wał i nawet zaczyna wyglądać OK, więc zastanawiam się, czy nie zakupić korb i cylindrów. Mam parę pytań: 1. Czy cylindry zamontuję od strony misy olejowej tak jak je wyjąłem, bez demontażu głowic? 2. Czy korby mają panewki w sobie, czy trzeba je dokupić osobno? 3. Wałek rozrządu przy montażu musi mieć jakąś określoną pozycję, chodzi...
Witam jakie przeróbki trzeba zastosować do przeróbki takiego silnika? Czy skrzynia pasuje do bloku ? Posiadam do dyzpozycji silnik obrócony na panewce Ducato oraz silnik z Boxera.
Witam. Poszukuję gniazda USB typu C z możliwością przykręcenia do ścianki pudełka/projektu DIY. Czegoś w stylu [url=https://www.newegg.ca/p/181-017J-00... Moje poszukiwania spaliły na panewce. Może koledzy forumowicze coś zasugerują/poradzą.
Kolega chce odwalić marną fuchę. Ja nie potrafiłbym zmierzyć czopa średnicówką. Suwmiarką lepiej a może nawet i wystarczająco jak na takie zamiary, ale wyniki należy umieć odczytać. Co to za suwmiarka, która podaje wynik "prawie 60" lub "różne wymiary"? a skro sugerujesz owe różne to należy rozumieć, że i panewki będą różne a kolega prezentuje jedną....
Po cholerę w takim samochodzie tulejować blok czy bawić się w podobne historie.. Dobry silnik można dostać za 5 stów. Cały, kompletny, jeszcze włożony w samochód nawet, do odpalenia i sprawdzenia. Silnik bardzo popularny, da się dostać wszędzie. Przecież te samochody jak już są nieco pognite, to przy małej kraksie lądują na szrocie - a tam ceny nie...
A na co Tobie wymiary? I tak sam nic nie zrobisz. Wiezie się silnik do szlifierni i zleca, że wał ma się obracać. Bo możliwości są dwie - albo zbyt ciasne panewki, albo faktycznie przesunięte podpory. Trzecia i najczęstsza możliwość, to zły montaż, bo wbrew pozorom to tez trzeba robić z głową. Jak masz wyjęty silnik, poluzuj wszystkie podpory, potem...
Takie wspomagacze rozruchu stosuje się ale do sprawnych akumulatorów przy silnikach po remoncie. Pierwsze słyszę o takich metodach. Zawsze smarowałem panewki olejem, pompę olejową też napełniałem na stole i później montaż. Po odpaleniu silnika ciśnienie uzyskiwał po 2 sekundach, a do tego czasu starczyło smarowanie z oleju dodanego przy montażu. Co...
W starych podręcznikach były schematy ze szczelinomierzem, pomiar między ząbkami a obudową, tylko że dopuszczalne wartości powinny być brane z dokumentacji. Masz jeszcze zawór przelewowy przy pompie, może on nie działa poprawnie np. pęknięta sprężyna. Można sprawdzić pompę na stole probierczym, ale to dużo zachodu z dopasowaniem odpowiednich przewodów....
Wiadomo, że panewki można obciążyć bardziej To najbliższe odpowiedniki to złożenia igiełkowe.
Czy mechanik mógł coś schrzanić przy montażu biturbo lub turbo zostało źle zregenowane ( dodam ze samochód nie kopci na czarno) ewentualnie czy jest możliwe że jakieś opiłki mogły porysować panewki na wale? Czy zmiana oleju z 5w30 na 5w50 może pomóc?
Wiem o tym, dlatego napisałem na tym forum, jedna z osób mi tu pisała że turbo sprężarkę należy zamontować, jeśli chodzi o doładowanie w granicach rozsądku, wiem że za duża turbo sprężarka może spowodować wywalenie uszczelki pod głowicą, i nie tylko, urwanie korbowodu, okręcenie się panewki przez co może to spowodować zatarcie silnika, no też może spowodować...
Ja bym nadal był za turbo, bo w dieslu nie daje się tak we znaki wypalanie tłoków jak w benzyniaku. Pozatym to jak to na VW przystało wał i korbowody mają pewnie wystraczający współczynnik bezpieczeństwa. Oczywiście do niczego nie namawiam, nie wiadomo jak np. jest z panewkami, te z pewnością będą bradziej obciążone (silnik polubi "górę"). Żeby nie...
Gęstość, to masa określonej objętości. Cytat: Gęstość jest wielkością charakterystyczną dla substancji w określonych warunkach fizycznych. Dla większości substancji jest zależna od panujących warunków, w szczególności od temperatury i ciśnienia. W związku z tym w tablicach opisujących właściwości materiałów podaje się ich gęstość zmierzoną w określonych...
problemem okazało sie dzwonienie plastikowej osłony wału. Po prostu przy montażu miski olejowej nie została prawidłowo dociśnieta przez miske. Dodatkowo sprawdzałem panewki i wszystko z nimi ok. Po przejechaniu okazało się ze turbina "ciągnie" dopiero od 2 tys, wcześniej było 1,8. poza tym wszystko było ok. Z pomocą kolegi zdjeliśmy przewód z turbiny...
Witam. Z tego co przeczytałem powodem stukania i ukręcenia wału była luźna panewka , obracając się zdeformowała gniazdo podpory i dlatego trzeba było je przeszlifować i dorobić panewkę - czy tak? Wobec tego czy obecne stukanie jest podobne do poprzedniego? Czy panewka zostało dorobiona poprawnie? Czy blok ( bo zrozumiałem ,że wał korbowy nówka) sprawdzany...
Sorry że to powiem ale trzeba było wyczyścić kanały olejowe w bloku i w głowicach przed montażem silnika.Odkręcałeś rurkę smarowania głowic od bloku , olej z bloku płynie? jeśli nie to musisz wyczyścić kanał aż do panewki głównej.Dół silnika robiłeś?Jakie ciśnienie oleju na manometrze?
Wiesz, też jestem takiego zdania tylko tutaj po 1 kwestia jak te uszkodzenia wpłyną na kompresję i jak wypadnie finansowo wymiana takiego tłoka? Tak jak mówiłem auto ma już swoje i pchanie w niego większej kasy się mija z celem, dlatego się zastanawiam co z tym dalej robić. Silnik do awarii chodził bez zarzutu długi czas, myślę że po naprawie jeszcze...
Jesli mowimy o tym samym, to masz do czynienia z jednym z silnikow, ktore byly produkowane z niewlaciwa procedura dokrecania srob panewek. Skutkiem jest halas przy przyspieszaniu na biegu jalowym lub pierwszym, podobny do stuku wybitej panewki. Podobno nie ma to wplywu na trwalosc silnika (fakt, ze nie widzialem jeszcze TU z wybita panewka, a niektore...
Przed uruchomieniem ciągnika podłączyłem manometr i przy samym próbie odpalania było ponad 200 bar tak duże ciśnienie się robiło że ciągnik nie chciał odpalić A ogólnie problem jest tego typu że w Starej pompie uszkodziły się panewki z jakiegoś powodu nie wiadomo jakiego a na pewno byłoby zbyt duże ciśnienie ponieważ wysadza o olej tylnym deklem po...
Witam wszystkich.Jestem w posiadaniu jumpera z silnikiem 2.8 iveco. Auto poszło do remontu tj. blacharka plus silnik. po wyjęciu silnika zostało zmienione sprzęgło turbina panewki główne i korbowodowe, oraz wszystkie uszczelki. Po montażu silnika mistrz od blacharki uruchomił silnik. i po dwóch dniach się był koniec jego pracy. Jakie są objawy. Silnik...
Te panewki można swobodnie wycisnąć czy są jakoś wtopione? Dodano po 5 Koło atakujące widziałem, dlatego pokazałem. Jak będę wymieniał to przy montażu dociskam do odbiorczego, czy jak to się ustawia?
Panewki też wymieniłem na oryginalne. Folia kupiona na popularnym portalu aukcyjnym, nie najtańsza. Spostrzeżenia słuszne macie, biorę się za dokładniejszy montaż na nowych częściach. Złożyłem drukarkę. Drukuje ok, ale zacina się papier w duplexie. Dokładnie w module druku dwustronnego, kartka wystaje tak około 2 cm i ani drgnie- wyrzuca błąd. Co mogłem...
na co zwracac uwage + brak mozliwosci slyszenia jak wszystko chodzi Więc nic się nie dowiesz. Jest to zakup w ciemno. Pytanie co dalej. Kupić słupek zamontować uruchomić silnik i wtedy diagnozować? Koszta są. Kupić słupek rozebrać i zweryfikować przed montażem? Koszta są mniejsze. Remontować obecny? Przeanalizować koszta i porównać z dwoma powyższymi...
a to jest poważny problem czy można z tym jeździć? W poprzednim aucie miałem taki stukot podczas normalnej jazdy i się okazało że panewki były zużyte i korba w nim wyszła bokiem więc teraz jestem przewrażliwiony na tym punkcie
dokręcanie panewek monta panewek numery panewek
kondensator bypass dioda selenowa czujnik biegu wstecznego
reset ekspresu delonghi reset ekspresu delonghi
Electrolux piekarnik kod 003 i klucz płaski – błąd czujnika temperatury, nie uruchamia się Połowa ekranu biała, druga czarna w TV Samsung, LG, Sony – dźwięk działa, usterka T-CON lub matrycy