Smar raczej słabo się tu nadaje. Powinien być olej do tego przeznaczony. Np. olej do panewek capstan.
Sprawdź jakie masz panewki główne na wale, bo w 28 były inne niż do 30 i tak łatwo nie dostaniesz. Oddając wał do szlifu powinien dostać komplet odpowiednich panewek, no chyba że zakład dziadowski.
Czy istnieje jakaś metoda, aby to naprawić ten gwint bez wyciągania wału? Nie. Można spróbować przegwintowac. Robiłeś to kiedy? Jedyna sensowna metoda, to wyjąć wał, zawieźć do zakładu ślusarskiego - napawają i natną gwint na nowo. Obawiam się że ten wał jest utwardzany i narzynką go nie nagwintujesz. Utwardzane powierzchniowo są tylko czopy panewek.
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
Kolego ta Omega nie jest tania bez powodu! Sprzedający dobrze wie co sprzedaje i dlaczego za taką kwote! Myślisz że sie z nikim nie konsultował w sprawie ewentualnej naprawy tego silnika ,wymiany na inny jak i całkowitych kosztach jakie trzeba ponieść? Czasami lepiej sprzedać ,dołożyć i kupić sprawny samochód a ze "złomem" niech ktoś inny sie martwi....
możesz to nabyć w firmie "uni-tech" wpisz w wyszukiwarke ta nazwe znajdziesz tam kontakt, koszt tego wałka chyba ponizej 50 zł tez jest na stronie, pozdrawiam
Jeżeli jest to typowa pompa stosowana w większości pralek to jedynymi parametrami będzie średnica doprowadzenia i odprowadzenia wody i kąt pod jakimi są te wyprowadzenia. Pompa jest bardzo prostym urządzeniem i uszkodzenie jej(jako kompletu z silnikiem) może mieć kilka przyczyn przeciek na uszczelnieniu pompy na wale silnika(uszkodzenie nieopłacalne...
jest to silnik benzynowy 1.4, przebieg ok 150tys. Dodano po 25 a czy taka awaria jest groźna czy można z nią dalej jeździć? jaki jest koszt naprawy panewek (wymiany) oraz pompy oleju? oczywiście szacowany, przyjmijmy że wymiana panewek jako jedna cena a wymiana pompy olejowej jako inna naprawa, pytam się bo muszę się zorientować ile to kosztuje
Tylko jak puszczą miedziane uszczelniacze pod wtryskami to ten cały nierozpuszczalny niczym syf spływa wraz z olejem do miski olejowej i zakleja smok. Efekt do przewidzenia. No te 2.0 D4D to już masakra. O to nie wina producenta.... Wina oleju, sam tego doświadczyłem, jedyną zmienioną rzeczą po naprawie panewek był olej, paliwo to samo, kierowca ten...
Dla spragnionych wiedzy polecam artykuł: "Naprawa capstan motor w magnetowidach. Wymiana panewek" w SE nr 7/1996.
Głowica to pierwsza część, która po odpaleniu silnika bardzo mocno się grzeje. Nawet przy dużych mrozach lód nie ma szans w niej się utrzymać. Problem jest w smoku, aby zassał olej. Podnosząc smoka masz smarowanie przede wszystkim wału, czyli panewek...
Tak aby wymienić pierścienie musisz miskę odkręcać bo inaczej nie wyciągniesz tłoka. Musisz odkręcić miskę, ściągnąć głowicę potem odkręcić tłok z wału przy okazji zobaczysz jaki stan panewek na wale. A kopci ciągnik ?
W tych silnikach padają panewki przez dlugie interwały wymiany oleju. U mnie obróciło panewki po 220 tys. Tylko olej był zmieniany nawet co 40 tys. km. Samych panewek nie wymienisz. Wał może ocalał, ale korbowód będzie uszkodzony. U siebie miałem tak że wał trzymał wymiar, wymieniłem korbowód, wyczyściłem rowki na pierścienie które zostały stare, zrobiłem...
„robokop” dobrze radzi. Wymień słupek silnika i po sprawie. Jak byś nie liczył, to i tak inny silnik będzie tańszy. Nie wiemy jakie to pęknięcie, ale można tylko domniemywać, że głowica i tak do naprawy. Sama wymiana wału i panewek psu na budę się zda, a cała taka naprawa poza generowaniem niepotrzebnych kosztów to leczenie syfa pudrem.
kolego jeśli skrzynia ;kopie "to jest objaw spadku cisnień oleju w poszczegulnych sekcjach ,daj sobie z tym spokoj wyslij skrzynie do specjalistow ktorzy sie tym zajmuja ,naprawa polega na wymianie walkow ,panewek itd Dodano po 48 prawdziwy remont z gwarancja to ok 7 ,8 tysiecy złotych i chodzi jak lala.
Juz mi się myśleć nie chce dziekuję za podpowiedzi najlepiej będzie oddanie na złom bo kusi naprawa i pieniądze wywalane w błoto
Byłem na warsztacie i powiedzieli mi że nie opłaca się wymieniać panewek i szlifu robić bo taka naprawa wystarczy na jakiś czas. Co mi proponujesz? Silniki po tysiaku chodzą a remont ponoć koło dwójki wyjdzie.
Tylko, że jak juz sciągac miskę to trzeba być przygotowanym na wymianę. W sumie jeśli panewki to mozna wymienć ale jak tuleja to juz jest powazniejsza naprawa. Dlatego chiałbym wiedzieć skąd pochodzi w tym silniku złoty kolor z panewki korbowodowej czy tulei korbowodu?
Cześć. Od jakiegoś czasu rozglądam się za samochodem dla siebie. No i w cenie którą dysponuję, najciekawszym wyborem wydaje się Alfa 147. Problem w tym, że ciężko ją znaleźć w konfiguracji, która mnie interesuję. No i ostatnio rzuciło mi się w oczy pewne ogłoszenie, ale w opisie widnieje: ..ogólnie na zimnym jest super, lecz po rozgrzaniu zaczyna coś...
Uszczelniacze były wymieniane już dwa razy właśnie. Przed naprawą panewki już szarpanie właśnie w tym przedziale obrotów występowało. Po naprawie nic się nie zmieniło. Pompowtryski drugie siedzą już i problem ten sam. Mechanik mierzył ciśnienie paliwa na powrocie i stwierdził że jest za wysokie.
Mam dla Ciebie książkę "Naprawa samochodów Polski Fiat 126P" masz tam wszystko o maluszku, również na temat jego remontów. Kontakt na maila.
Dobrze się zastanów, bo jak już go kupisz, to możesz się wpakować w niezłe kłopoty. Naprawa może przekroczyć wartość samochodu. Ten samochód ma już 17 lat, nie jest już pierwszej młodości.
naprawa: panewki szlif wału, pewnie jeszcze kasowniki luzu zaworowego i wałek rozrządu (zbite krzywki), sprawdzić pompę olejową ew wymiana i przy okazji tego remontu pierścienie też przydałoby się wymienić no i oczywiście uszczelki paski itd Z powyższego wynika że taniej kupić silnik na szrocie
Naprawa nie jest trudna. Za ciśnienie odpowiada pompa oleju i zużycie silnika, a ściślej wału, panewek- zwłaszcza wałka rozrządu. Jak niskie ciśnienie może być przyczyną nieszczelności.. pomyśl trochę, albo zostaw te tematy tym co je rozumieją. Wycieki z chłodnicy oleju to jest praktycznie stały punkt w Scaniach, ale nie tylko.
Witam ponownie, Niestety problem powrócił po przejechaniu ponad 300 km. Stukanie jest cichsze i rzadsze, ale pojawiło się ponownie. Tak to brzmi: https://filmy.elektroda.pl/10_1585486212... Stukanie wyraźnie dochodzi w tym rejonie: https://obrazki.elektroda.pl/1166868400_... Orientujecie się, czy jest to kwestia popychaczy czy może...
Do Airpol'a też trzeba uważać, nie do wszystkiego już dostaniesz części. To co oni dzisiaj produkują to namiastka asortymentu tłokówek z dawnych lat. Dlatego bezpiecznie trzymać się tego co współcześnie jest jeszcze produkowane. Co do licznika to problemem jest określenie dla Ciebie możliwej żywotności takiej maszyny po remoncie, czy chcesz teraz mieć...
Pytałem to śpiewają sobie od 8 do 10tys, cena wzieła się z tego że cały silnik wraz z pompą oleju musi być wyczyszczony z opiłków. Śmiechu warte, jak nie myją to cena będzie niższa? Używane silniki to i tak loteria i chcąc nie chcąc i tak trzeba choć miskę zwalić i zajrzeć do wewnątrz. Co do starego motoru, to wał raczej do wymiany i korba z obróconą...
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Dzień dobry Wszystkim, Od czasu do czasu walczę z Peugeotem 306, z silnikiem 1,4 benzyna o symbolu KFX. Drażnił mnie jakiś hałas i ostatecznie z racji niemożności zlokalizowania skąd pochodzi podjechałem do mechanika. Mechanik stwierdził wstępnie (na ucho), że to panewka - pierwsza od rozrządu. Moje pytanie, czy da się to uratować? Mechanik mówił, że...
Trzeba razem z wałem do szlifu dać korbowód do naprawy, bo panewka zrobiła w nim owal
Kolego, w moim przypadku był to problem przepustnicy, ale poradziłem sobie z tym problemem, chyba nikt nie przedstawi na forum naprawy, chociaż jest możliwa tylko trzeba mieć trochę umiejętności i sprzętu. Ja zakładałem też używane, ale efekt był ten sam, więc postanowiłem że spróbuję ją naprawić i oczywiście się udało. Dodatkowo po drodze problem ze...
Po pierwsze to tam nie ma gaźnika, po drugie sprawdź poziom oleju, jak nie wiesz kiedy ostatnio był wymieniany to go wymień. Jak sprawdzić - oddać do warsztatu, niech mechanik osłucha silnik, zmierzy ciśnienie oleju i się przejedzie. Generalnie wyznacznikiem jest ciśnienie oleju, tylko za niskie może być zarówno skutkiem jak i przyczyną - uszkodzona...
Czy bedzie pasował to nie wiem, ale jak obrocilo panewki to nie opłacalna raczej naprawa. Wymiana korbowodów =zdjęcie głowicy tj około 1000 zł kompleksowa regeneracja plus uszczelki. A gdzie korbowody plus ewentualnie naprawą mocowań wału w bloku? Bo jeśli obrocilo główne to nie da się założyć nowych panewek i wału. Trzeba naprawić blok. Chyba taniej...
Witam, zakupiłem Lupo 99r 1.4 16v (75ps) i niedługo po zakupie padła uszczelka pod głowicą. Mechanik oprócz naprawy uszczelki polecił mi zrobić remont kapitalny silnika - silnik chodził jak disel. Zostało zrobione: - wymiana panewek korbowodowych - wymiana pierścieni tłokowych - naprawa głowicy kompleksowa Po naprawie silnik ma moc, płyn chłodniczy...
witam, ...skoro schodzi ... znaczy ni mniej ni wiecej o olej z pompy olejowej po zatzrymaniu silnika, panewki zostaw w spokoju to odwdzieczą Ci sie poprawna pracą, taka naprawa jak proponujesz to tak jest "bezbożność techniczna" sprawdż magistrale olejowa zasilajacą smarowanie głowicy ,jej drozność, pompe olejowa ze smokiem i zaworem przelewowym, ale...
Silnik ten nie posiada łożysk, ani nawet wymiennych panewek. Taki luz oznacza że otwór wału został wytarty. Jeżeli wał aż tak kiwa się na boki, to dolne ułożyskowanie też pewnie do naprawy. Istnieje możliwość naprawy, ale wymaga sporo zachodu. Rozwiercenie otworów, dorobienie panewek, oczywiście z zachowaniem współosiowości górnego i dolnego ułożyskowania...
Aha jak silnik o kodzie BXE to miska w dół i sprawdzić stan panewek. Lepiej unikać tych silników w ogóle, a BLS tym bardziej, bo tam poza panewkami dochodzi problem z DPF. No i jak z każdym PD w takim wieku pojawia się pytanie w jakim stanie wałek, szklanki, jak tam gniazda pompek, czy odpala na zimnym/ciepłym, turbo, dwumas. Trzeba to wszystko wziąć...
W misce olejowej było pełno opiłków , oddałem auto do mechanika , stwierdził że naprawa nieopłacalna ( panewki , szlify ) ogólnie w silniku nie było dobrej części którą można było by odzyskać . Założyłem już inny silnik . Pozdrawiam
Witam. Mam carismę 1.9 DiD115KM odkąd kupiłem (155tyś przebiegu) nie podobał mi się silnik. Wydawał mi się słaby i kopcił, często gasł przy ruszaniu i od początku wydawało mi się, że stukają zawory.W końcu rozebrałem go, miał pozapiekane pierścienie. Po drobnym remoncie nabrał mocy i jazda zaczęła się podobać ale ciągle pukał. W końcu wystawił korbowód...
"Baw" się nim dalej , a przestanie się na zawsze uruchamiać/zgłaszać . Nawet próba jego naprawy spali na panewce . Pozdrawiam .
Okazało się, że to nie jest destrukt panewki lecz blaszka włożona żeby zminimalizować luzy. Typowa polska naprawa. Kiedyś wkładali blaszki z puszek po konserwie pod panewki na wale korbowym. Szybka, tania naprawa przed sprzedażą auta. Poniżej widać, że panewka jest (mosiężna, wyrobiona) a blaszka minimalizowała luzy, ale też ją szlag trafił. https://obrazki.elektroda.pl/1615777700_...
Nie sądziłem że może być taka masakra z zaworkami Zaworki jak zaworki ale jak panewki polecą to sprężarka nieopłacalna do naprawy. Niestety to bolączka "starego" typu, bo te nowsze mają już normalne panewki ogólno dostępne. Jest jeszcze 3 wersja tych sprężarek z inną głowicą ale akurat panewki są tam takie same. Inna jest głowica, wał, koło pasowe...
Najlepiej rozebrać silnik, i zanieść do jakiejś firmy robiącej szlify cylindrów samochodowych. Wszystko pomierzą, sprawdzą czy jest tuleja żeliwną, i powiedzą czy naprawa jest możliwa. Poza tym trzeba pomierzyć wał i korbowód, nie ma tam wymiennych panewek. Możesz wyjąć pierścienie i włożyć ja do cylindra, jeżeli luz na zamku będzie przekraczał 1.2mm,...
raczej droga do spalenia rozrusznika po prostu ;) bez odkręcenia stopek korbowodów niczego się więcej nie dowiemy marcinek9002: to dobrze że tak zrobiłeś, dzięki temu zapewne ten silnik jest jeszcze w całości, a nie pourywały się korbowody wybijając dziury w bloku, wtedy był by już kompletnym złomem, a tak w najgorszym wypadku podejrzewam że będzie...
Obowiązkowo wał do szlifu oraz stopa korbowodu. Jeśli ma to być budżetowa naprawa to szlifierz powinien pomierzyć resztę czopów i zdecydować czy będzie szlifowany tylko jeden czy wszystkie. Koniecznie trzeba wyjąć tłok z korbowodem i sprawdzić owalizację otworu w stopie, na 99% stopa będzie również wymagała szlifu.
I kolejny kłopocik :( W jednym z korbowodów w główce tulejka okazała się popękana na kilka kawałków, wysypala się po wyjęciu stworzenia. Kupię dzisiaj nową tylko pytanie czy po jej wprasowaniu trzeba ją rozwiercać? Jak tak będziesz robił na raty to wyjdzie jeszcze kilka kłopotów i to pewnie po złożeniu silnika i trzeba się będzie cieszyć jak czegoś...
Witam wszystkich serdecznie.Zakupiłem nie dawno pojazd marki VW Golf 3 z 1993 roku o pojemności 1,6 L z silnikiem ABU. No silnika nie było w środku ktoś go wymontował do naprawy.Silnik wrócił z naprawy po wymianie pierścieni,panewek,pompy wody,paska rozrządu,szklanek. Na wszystko są wystawione faktury z zakupu oraz z naprawy ze specjalistycznej firmy...
Nissan Cabstar NT400 2,5 dci; 2016 rok, silnik 100 kW -140km; 35.140 przebieg 95 tys. km Proszę pomóżcie z tym nissanem. Podczas zakupu: Auto kupione ze stukającym silnikiem. Auto w pełni sprawne, jeżdżące, odpalające za każdym razem w szybkim tempie. !! Podczas pracy silnika (przed naprawą) po odpięciu wtryskiwacza wyskakiwał błąd wtrysku na komputerze!!...
Szlif wału i tuleji do tego nadwymiarowe tłoki i panewki. Głowica do naprawy. Nic lepszego nie znajdziesz jak chcesz zachować ten sam silnik.
Tak sie sklada ze w tych silnikach przy zalaniu niewlasciwego oleju po jakims czasie dzieje sie tak jak u ciebie. Jest to efektem niewlasciwej wspolpracy pomiedzy cylindrem a pierscieniem, pierscien zaczyna przywierac do cylindra w efekcie peka lub niszczy gladz cylindra. Pomiar cisnienia to czysta formalnosc bo rozebranie silnika i tak bedzie konieczne....
Jakiś czas będzie, dopóki korbowód się nie wystuka i nie urwie. Wszystko by było cacy, gdyby czopy zużywały się na okrągło, nie w owal - wtedy można by było podłożyć sreberko pod panewki, kasując luz. Niestety, jeśli chcesz korzystać z tej maszyny i żeby służyła bezawaryjnie, trzeba zrobić poprawną naprawę.
Jak panewki się wytarły, to raczej już nic im na dłuższą metę nie pomoże. Nawet ich wymiana/wałek wirnika może mieć wytarcia w miejscach powierzchni stycznej z panewką/.Kiedyś/ w erze napraw magnetowidów/, był dostępny specjalny olej do takich panewek. Strasznie śmierdział.
Od kiedy ciśnienie sprężania, zależy od stanu panewek ... Raczej od stanu tuleii i pierścieni. :|
Witam Łożyska (panewki) łatwo sprawdzić - po założeniu folii przekręć parokrotnie koło zębate, jeśli folia będzie miała tendencję do przesuwania się do lewej bądź prawej krawędzi i opierania się o ograniczenie w trakcie wykonywania obrotów, to usterka nastąpi ponownie w niedługim czasie - niestety aby profesjonalnie wykonać tą naprawę poza smarem należy...
Kolego , a pompka olejowa podaje ci ciśnienie to znaczy czy po ściągnięciu pokrywy rozrządu był olej.Może smok nie dostaje do oleju żeby zassać po wymianie panewek.
Ściągnij górną osłonę wałków i masz wszystko jak na dłoni łańcuch sprawdzisz, dalej odkręć parę panewek pojedynczo i zobaczysz jak wyglądają wałki.
Witam, Jakiś czas temu kupiłem Grand Vitare 2.0 benzynę 140km. Podczas jazdy jak i na biegu jałowym usłyszałem klekotanie, po wizycie u mechanika i rozebraniu dołu okazało się ze panewki obróciło. Podjąłem się inwestycji i zaczalem naprawę. Szlif wału panewki, głowica oleje.. kiedy wyjechałem Suzuką z warsztatu serce mi pękło. Sytuacja się powtórzyła....
Na pewno nie da rady doprowadzić go do stanu używalności? Na pewno to rano wzejdzie Słońce . Grzechy zaniedbania zawsze są kosztowne . Co do doprowadzenia do używalności to oczywiście można , tyle że koszty będą dość duże jeśli mówimy o rzetelnej naprawie , nowe tłoki pierścienie , szlif cylindrów wału , panewki , naprawa głowicy . Policz sam , mało...
gdyż nie znam się na silnikach motocyklowych Więc nie bierz się za naprawę takich silników. To nie samochód czy ciągnik. Zapytałem Pana z tej szlifierni o to a ten powiedział że otworki są do odprowadzania brudu i są niekonieczne.... Pan z szlifierni nie zna się na tym co robi. Te otwory to dysze natryskujące olej na denka tłoka i gładź cylindra. To...
Witam. Auto trafiło do mnie po naprawie mechanicznej (padła panewka na jednej korbie). Silnik po naprawie nie odpala. Podobno przed samą naprawą też już nie odpalał ale trochę wcześniej, już ze stukającą panewką chodził. Tyle wiem z wywiadu. Nie wiem ile w tym prawdy. Sterownik nie zgłasza żadnego błędu. W parametrach mam zezwolenie na uruchomienie...
Witam wszystkich u mnie naprawa wyglądała następująco. Kupiłem wał używany na Allegro za 200 zł z kołem zębatym rozrządu które nowe samo kosztuje ponad 100 zł a z wałem było tylko dlatego bo ktoś nie potrafił go odkręcić. Do tego uszczelniacze wału Erling i panewki Glyco wał był nominalny i prosty dlatego go nie osiowałem ani nie szlifowałem ponieważ...
Z tych dwóch czujników jeden jest wyłącznikiem termicznym i jego zadaniem jest awaryjne rozłączenie zasilania elementu grzewczego po przekroczeniu określonej temperatury (jest podana na jego obudowie). Zabezpiecza drukarkę przed zapaleniem. A ten drugi, taki wąski listek o rezystancji mierzonej w setkach kiloom, to termistor. On jest bardzo ważny. Ten...
W tym temacie nie oczekuję odpowiedzi, ale po przeczytaniu forum na temat tego błędu wybrałem już nową zmywarkę. Moja zmywarka Bosch SPS53E08EU/07 kupiona w 2012r. czyli ma już 10 lat. Dotychczas wymieniłem już raz pompę z powodu awarii grzałki błąd E09 w 2016 i uszczelkę/reperaturkę miski. Na początku po pojawieniu się błędu sprawdziłem co oznacza...
Oliwienie samosmarownych panewek w mikronapędach jest najgłupszym zabiegiem obliczonym na krótkotrwały efekt. Dźwięk od zjawiska magnetostrykcji rdzenia ferrytowego nie dotyczy rdzeni toroidalnych w zaznaczonym obszarze, może pochodzić wyłącznie od rdzenia składanego (prostopadłościenny z prawej strony). W układach 50 Hz może być przydźwięk wyłącznie...
witam. chcialem podziekowac oldboy'owi za pomoc. Chyba wiesz o tym sanyo wszystko. zlozylem je, jakos zsynchronizowalem przelacznik funkcji tak ze otworek na jego kole pokrywal sie z otworem na kole zebatym napedu. w sumie jest ok. kasete przyjmuje wysuwa gra przeiwja itd. jest git. czasem jednak sie zdarza ze szpulka kasety sie przycina. dzieje sie...
skoro opiłki są aluminiowe to nie elementy przekładni planetarnej . to co masz wytarte to po prostu zużycie przez przebieg przeważnie tak wygląda to jeżeli jest duże trzeba to się wymienia ale według mnie to jeszcze polata. luz z tyłu na tulei to też jest norma w tych skrzyniach , nowa i nowy pierścień do założenia , tak w sumie to wszystkie panewki...
Zostanie puszczony na 5W40. przysłuży się pozytywnie dla wysłużonych krzywek zaworowych Cały napęd zaworów nowy, oryginalny. Silnik został poddany remontowi kapitalnemu/głównemu, nie naprawie typu "wymienimy mu panewki i pierścienie".
Witam jak nie masz kompresji to a) zawory nie domykają się lub coś w tym stylu. b) zapieczone pierścienie na tłokach. c) poluzowane świece zapłonowe Co do kontrolki ciśnienia oleju to jaki masz jego poziom (czy aby nie za mało) Co do panewek po czym wnioskujesz że sprawne (no chyba że rozebrałeś silnik i zrobiłeś oględziny) a co do stukotu może masz...
wszystko Zaczeło pikać pukać pod deska Tak się zachowuje jak padnie akumulator. pękł mi pasek rozrządu wiec wziąłem się za naprawę (...) Rozrząd panewki pierścienie łożyska itp Zawory były sprawdzone? Jak pękł pasek to musiało dojść do kolizji. ojciec chciał podobijać kostki wtryskiwaczy i urwał jeden Że co?!? Paliwo dochodzi , iskra jest , rozrząd...
Remont ma się zamknąć w 800zł W tej cenie kupisz słupek ze złomu, remont to dużo wyższe progi cenowe. Same uszczelki, simmeringi , pompa wody , planowanie głowicy, ......... ale o czym tu pisać. A czy kolega na tym swoim złomie może za taką kwotę poniżej 800 i dla mnie by nie znalazł takiego fajnego kilkunastoletniego nowego silnika lub słupka chociaż,...
Jakby był nie nasmarowany wiatrak to by w ogole nie krecil? Jest jakis program to testu zasilacza i wiatraka? A czy kolega raczył sprawdzić czy wentylator w ogóle się obraca? Wentylatory w zasilaczach z reguły nie mają trzeciego zacisku do kontroli obrotów, więc jako "program do sprawdzania" pozostaje śrubokręt, oko i ucho. :arrow: TONI_2003 - masz...
Producent nie przewiduje naprawy tego silnika (korbowodów, tłoków, pierścieni, wału korbowego).
Jesienią zeszłego roku robiłem w lanosie z takim silnikiem wymianę uszczelki, uszczelniaczy zaworowych, pierścieni tłokowych i panewek. Oczywiście nowy rozrząd. Zamknąłem się kwocie poniżej tysiąca złotych za części. Robocizna we własnym zakresie. Jakieś pojęcie tam mam, ale mechanikiem samochodowym bym się nie określił. Podstawa to garaż, wolny czas...
witam ponownie . motorek miał zatarty wał przez pompe oleju .więc szlif dopasowanie panewek podeszły od TOYOTY diesla po małym dopasowaniu , wał miękki jak glina do BMW nie pasuje, ale dziś po składałem, odpaliłem i powiem że cudo jak zegarek pracuje . ten typ motoru tylko do LAND ROVERA szedł i to jest ogólnie wielka kiszka , 400 tys i po motorku ....
Bo przecież jak w fabryce składają silnik to są specjalnie korbowody znaczone. Nie zamienia się korbowodów/panewek bo są one dotarte pod dany czop wału. Czasem wystarczy podmienić pokrywę stopy korbowodu. Jak ktoś namiesza to później są niespodzianki. Cześć fachowców nawet śruby sobie wbija szablon z kartonu aby nie zmienić miejscami. Podobnie robią...
Raczej w komplecie z silniczkiem. Osobno, trudny do zdobycia. Mechanik z zasady, nie będzie się bawił w naprawę mechanizmu, czy też panewek cięgna - po prostu zazwyczaj nie ma na to czasu, więc będzie raczej chciał wymienić na nowy, ew używany. Oczywiście, naprawić można wszystko, ale najczęściej we własnym zakresie. :-) Mechanicy w "dłubaninę" już...
Moze ktos ma instrukcje napraw do władka t25A1 . Chodzi mi osilnik kiedy remontować,dopusczalne luzy ,moment dokręcenia głowicy,panewek .Jaki zestaw najlepiej kupić .Jak podłączyć nową instalację.
Witam!! Ma dylemat co zrobic z walek korbowym. Mam rozebrany silnik Perkins 6 od chinskiej ladowarki ktory jest zatarty na jednej z glownych panewek. Problem polega na tym ze nie wiem czy zdecydowac sie na szlif walu (bez problemu wyda na pierwszy szlif a wal wykrzywiony jest jedynie o jedna dziesiatke) czy moze wyslac wal do napawania czopu i przywrocenia...
Witam oddałem zmywarkę do serwisu w którym powiedzieli mi, że do wymiany jest pompa zintegrowana razem z grzałką Zatarły się panewki na osiach pompy a ze producent nie przewiduje naprawy pomp tylko wymianę taż że nie ma do niej żadnego zestawu naprawczego.
Witam, mam problem z naprawą renault premium 420, pomimo wymiany pompy olejowej, panewek i reszty części, cały czas świeci kontrolka olejowa i jest niskie ciśnienie. Co może być przyczyną ? Proszę o szybką odpowiedz. Dziękuje.
Jeśli się okaże że dostał się płyn do oleju i było słabe smarowanie przez to to mogę za to obwinic mechanika? Bo stał w zakładzie mechanicznym stwierdzili że głowa do wymiany no i powiedziałem że mają zrobić tak żeby było dobrze kupiłem zregenerowana głowę za 1400zl oryginalny rozrząd [znajomy dobry rabacik zrobił i kosztowało mnie to 600zl] więc finalnie...
Witam. Chciałbym odświeżyć temat. 5HP19 FAU> Standardowa awaria, obrócona panewka została na konwerterze. Wczoraj rozebrałem całą skrzynię wraz z płytą sterującą. Skrzynia przed awarią mocno szarpała przy redukcji z 4 na 3 bieg, Podszarpywała przy załączaniu D, i ogólnie dziwnie się zachowywała. wieczorem wrzucę fotki. Pytanie zasadnicze, gdzieś znalazłem...
Musiałbym wyciągnąć fv za naprawę.. Ale powiedzmy że stanął na panewkach głównych..to w takim przypadku nie ma konieczności oddawania bloku do obróbki tylko ewentualnie sam wał.. dobrze rozumuje.. nowe panewki i tyle?
Witam Poszukuje instrukcji naprawy do silnika Deutz f2 912 lub jakiś wartości dokręcania głowicy, panewek, luzu zaworowego itp.
Renault Master 3 2.3 TDCI 150 koni stukanie w silniku, witam wszystkich kolegów. Mam problem z Renault Masterem. Zacznę może od początku: przyjechał do nas znajomy, któremu jego pracownik zatłukł silnik. Zrobiliśmy remont silnika, wymieniony został wał, panewki, głowica. Po naprawie coś stuka w silniku w górnej części. Doszliśmy do tego, że jak odłączy...
Witam. Trafił mi się do remontu silnik z traktorka. Jest to typ 28M707 13HP. Po rozebraniu okazało się, że wytarło doszczętnie panewkę w jednej przeciwwadze i czop wału, po którym pracuje. W zakładzie szlifierskim nie bardzo chcą się podjąć naprawy wału i dorobienia panewki gdyż stwierdzili, że materiał jest przegrzany i że zbyt długo to po takiej naprawie...
Niespodziewanie radio domownicy wyrzucili na śmieci. Moje odłożenie naprawy na wolny czas spaliło na panewce. Pozdrawiam i dziękuje za poświęcony czas oraz przekazaną wiedzę.
W pierwszej kolejności to proponuje aby autor tematu poszukał osoby zajmującej sie "zawodowo" naprawami silników samochodowych i dopiero szukał wszystkich "danych" potrzebnych do naprawy tego silnika! Ponieważ tak jak zauważył kolega moderator Motronic jestes kolego "zielony" jeśli chodzi o twoją wiedze z zakresu budowy silników spalinowych a jestem...
Trafił do mnie espance 3.0 dci zo bjawami przegrzewania się silnika. W układzie chłodzenia wykryte spaliny więc chyba jasne. Wiem że problem jest nie tyle co w uszczelce a raczej w opadajacych tulejach i sama zmiana uszczelki nie wiele da a pomoże jedynie na krótko. Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje...
Z doświadczenia mogę powiedzieć że zlecenie naprawy uratowało już życie niejednemu zakładowi naprawczemu ale również klientowi. Sąd taki dokument traktuje b.poważnie. Jeżeli są wątpliwości w zeznaniach poszczególnych stron to właśnie zlecenie naprawy jest podstawowym dokumentem na podstawie którego powołany biegły może się do czegoś odnieść. Znam zakłady...
Samochód wrócił z naprawy. Wymieniono: -pierścienie na tłokach -panewki na wale -rozrząd -pasek -pompa wody -uszczelka pokrywy zaworów -zimeringi na wałkach rozrządu -świece -uszczelka pod głowicą -filtr oleju i paliwa -śruby głowicy -uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy Oprócz tego były jeszcze jakieś rzeczy robione z planowaniem głowicy (chyba,...
Za 1000zł są komplety do naprawy obróconej panewki.W skład wchodzą:wał,panewki główne i korbowodowe,jeden korbowód i uszczelniacze na wał.
Zamykam temat - uszkodzony był silnik krokowy napedu czytnika (zatarty w panewce rotora).Klient zrezygnował z naprawy.
Przyjrzyj się dobrze położeniu taśmy na capstanie, może ją ściągać i od tego te dropy. Sprawdź luzy na panewkach capstana. Poważniejszych napraw raczej nie opłaca się robić, chyba że zdobędziesz mechanizm na części - wtedy można spróbować zrobić jeden dobry z dwóch uszkodzonych :D
Pompa w maluchu ze względu na swój kształt i umiejscowienie, jest właściwie nieregenerowalna. Ale nawet nowa niewiele da jeśli masz wytarte panewki i wał. Wymiana panewek na nowe poprawi sytuację ale Jeśli wał będzie miał wymiar kryryczny, to przy gorącym silniku tez moze się kontrolka zapalać. Panewki oczywiście wymień wszystkie: korbowodowe i główne....
Weź to gó.... potnij zanim wpadniesz na pomysł rejestracji w POlsce. Na taką decyzję już niestety za późno :) Ogólnie silnik g wart, jak już przeszczep na R6. Zbyt mało warty jest ten samochód i za dużo z tym zachodu żeby chciało mi się przy swapach rzeźbić. Ano stąd wiem, że jeśli by Cię było stać to kupił byś auto ze sprawnym silnikiem Mam już taki...
Sprostuje Ciśnienie mierzone przed naprawą wynosiło delikatnie ponad 0 na wysokich obrotach. Wymienił pompę oleju, panewki i pierścien oporowy wału korbowego. Po naprawach ciśnienie wzrosło jednak powiedział że nie będzie już idealnie gdyż wał ma luzy i dużo nie da się już zrobić. Powiedziano mi że można jeździć bo ciśnienie jest więc jeżdżę.
Leylandowi to głowicę, wtryski i zawory czy pompę wody bez wyciągania w kombajnu. Jak poważniejsza naprawa typu tuleje, panewki wału, to w POM-ach, jak mieli wolny stojak, to użyczyli, jak nie to na oponach się robiło. Wyzwaniem to go było wyciągnąć i potem włożyć. Opuszczanie wiszącego na 3-ech metrach 600 kilowego silnika podnosiło adrenalinę. A Perkins...
Kolego to że stuka i stwierdzili w aso ze panewka to raczej prawda natomiast naprawa to kilka wyjść albo kupić gdzieś na szrocie cały silnik albo tylko wał korbowy a najlepiej blok silnika albo wziąć się za regeneracje podstawa to szlif wału korbowego nowe panewki ewentualnie nowe korbowody ale przy tak gruntownej naprawie warto jest też zrobi szlif...
Nie kombinuj tylko kup nowy. I usuń przyczynę, od razu mówię- nie zapieczone panewki. Inna przyczyna.
naprawa panewek koszt dokręcanie panewek monta panewek
kondensator pobór prądu iveco daily problemy klimatyzacja licznik działce
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
De’Longhi Magnifica S – zablokowany pojemnik na wodę, problem z wyjęciem zbiornika Einhell TE-SM 2131 – brak lasera, nie świeci wiązka, naprawa przełącznika i modułu