Ten grzejący się mostek między akumulatorami wymień.
EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
Otwór na środku mostka służy do zamontowania do radiatora lub do obudowy, była mowa o tym już
Skoro wyczytałeś z opisu trafo, że może być obciążony prądem 12 A to chyba może wyczytać jego moc oraz napięcie znamionowe? Powstaje bowiem pytanie jaki jest ten transformator. Bowiem jeśli zamontowano typowy dla oświetlenia halogenowego to nigdy nie uzyskasz zadawalającego napięcia pod obciążeniem. W jakich warunkach uzyskałeś ostatni pomiar (diody/mostek,...
To jest oryginalne połączenie, a pokazany moduł dba o równomierne naładowanie obu akumulatorów. Mnie dawno przestało juz w Vario cokolwiek dziwić. ;)
Planuję to połączyć następująco: Prądnica -> mostek prostowniczy -> Akumulator 6V 4.5Ah Zapomniałeś chyba o niezbędnym regulatorze ładowania (między mostkiem, a akumulatorem), ograniczającym zarówno prąd ładowania, jak i końcowe napięcie ładowania. Opisy takich układów znajdziesz z łatwością na forum (np. z użyciem LM317). Pozdrawiam.
Nie musisz nic rozkręcać: druty od prądnicy łączysz z wejściami "~" mostka, a wyjścia mostka "+" i "-" odpowiednio z "+" i "-" akumulatora. możesz dać kondensator 2200 mikrofaradów - kondensator jest zbędny, bo równolegle z nim jest akumulator, który zachowuje się jak kondensator o pojemności tysiące razy większej. Masz za to okazję, aby zmierzyć, ile...
Stabilizator MUSI być zasilany ze źródła o kilka (wiecej niż 3) volty wyższego, niż stabilizowane napięcie. Jeżeli napięcie na wyjściu ma być 7,2V, to PRZED stabilizatorem może być 12V (MUSI być więcej, niż 10V). Maksymalne napiecie, jakie jest dopuszczalne dla tych stabilizatorów to ponad 30V, wiec nie musisz się martwić, że będzie za duże. Jeżeli...
Panowie, jakby autor odwrotnie podłączył zaciski do akumulatora to mostka prostowniczego już byśmy na zdjęciach nie oglądali bo by go nie było. Przy odwrotnym podłączeniu mamy zwarcie akumulatora przez mostek, i wiecie jakie wtedy prądy popłyną. Ale zaczekajmy może aż on sam się wypowie bo coś milczy Czekamy bo napiszemy 2 prace doktorskie o niczym.
PO prostu odłącz transformator i pod mostek podepnij napięcie z akumulatora i po sprawie. Więcej zmian nie trzeba wprowadzać.
Trudno powiedzieć jaka to ładowarka, jeśli to tylko transformator i mostek to na naładowanym akumulatorze może podnieść napięcie.
Jest jak wół taka mała pomoc http://obrazki.elektroda.net/70_12708393...
Uwaga na pewną zagwozdkę: mierzysz napięcie na wyjściu mostka; mierzysz na akumulatorze; odejmujesz je; włączasz opornik między wyjście mostka a akumulator i mierzysz napięcie na oporniku - wychodzi więcej . ;)
Wychodzi więc na to, że wszystko jest zgodnie z zasadami, a grzanie się mostka to naturalna konsekwencja przepływu prądu. Pozostaje w takim razie bądź zmniejszenie prądu ładowania, bądź zwiększenie powierzchni radiatora, lub jak Koledzy sugerowali wcześniej - zamiana mostka na 4 diody Shottky'ego. A tak na marginesie, to jakim prądem ładuje się akumulator?
Czerwony + niebieski - i mostek pomiędzy.
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
Widziałem łączenia akumulatorów stacjonarnych i były połączone tak jak na schemacie pierwszym ( bez mostka ) .
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Góra i dół mostka powinny być połączone odpowiednio z plusem i minusem akumulatora. Pewnie ten czerwony to plus akumulatora, i urwał się z góry mostka, na dole jest podłączony niebieski z akumulatora. Z prawej strony mostka nic nie jest podłączone - pewnie tam powinien być zielony z wtyczki sieciowej. Uwaga, od wtyczki idą dwa przewody, jeden bezpośrednio,...
Posiadam dwa akumulatory lifepo4 100Ah, dokładnie ten model Volt Polska 6AKLI10012. Chciałbym je połączyć równoległe, bardzo prosiłbym o polecenie mostków do nich, bardzo dobrej jakości, najlepiej sprawdzonych przez Was. Docelowo chce połączyć 10 takich akumulatorów.
To trzeba by sprawdzić czy to napięcie to AC czy DC. Jeżeli DC, to pod to napięcie można podłączyć akumulator 12V. Jeżeli AC, to trzeba zamontować mostek prostowniczy, podłączyć do niego kondensator i zmierzyć jakie na nim odłoży się napięcie.Jego wartość da odpowiedź czy możliwe jest bezpośrednie podłączenie do mostka akumulatora, czy trzeba będzie...
Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
Wg mnie nic nie będzie, bo nie popłynie prąd na żadne odbiorniki. Czyli realnie zostanie tylko mostek między akumulatorami… Ale może czegoś nie widzę?
Nie wydaje mi się abym chociaż raz przeładował akumulatorek bo jak pisałem wyżej przy bardzo szybkich obrotach koła po czasie napięcie na aku doszło do maksymalnie 4,30V I to jest normalne ponieważ tego typu akumulator może się maksymalnie naładować do napięcia 4,3V a dynamo ma napięcie szczytowe ok.7-8,5V. Nie zniszczyłeś go tylko z tego powodu że...
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Zależy od tego, ile drutów dochodzi do mostka od strony prądnicy. Jeżeli 2 - to wszystko jedno, jeżeli więcej - to lepiej mostek umieścić przy prądnicy. Prądnica jest 3 fazowa więc do mostka dochodzi 3. potem idzie przewód do akumulatorów 4x2,5 po dwie żyły połączone razem. Mam możliwość przeniesienia mostka do akumulatorów. Znajomy zamieszał mi trochę...
Upalony mostek. Odwrotnie podłączony akumulator. Regulator też będzie trup. Do zrobienia wszystko. Części są tanie
W tym modelu nie da się mostka bez przeróbki cewki ładowania. Trzeba by odłączyć jeden koniec uzwojenia ładowania od stojana, wyprowadzić na zewnątrz i dopiero mostek. Ładowanie jest wystarczające po zastosowaniu jednej diody. Oczywiście dotyczy zwykłego akumulatora. Żelowy o podobnej pojemności trzeba naładować pierwszy raz poza pojazdem małym prądem....
A to aby nie jest scalony mostek prostowniczy?
Chciałoby się koledze pomóc, ale informacje słabo trafiają. Bodajże dwukrotnie proponowano tobie zastosowanie mostka bezpośrednio przy żarówce z odizolowaniem od masy pojazdu. To nie jest takie trudne. Grzebiąc w informacjach różnych sprzedawców uzyskasz poradę ady zatostować po prostu pjedynczą diodę oczywiście w szereg (którą ktoś nazwał także mostkiem)....
Siemanko.Panowie jest jeden ,ale zasadniczy problem czy po dodaniu mostka prądnica[magneto] doładuje akumulator ,czy będzie to możliwe.Może jednak dowinąć zwojów do cewki.,ale na początek trzeba dokonać podstawowych pomiarów.
Mój ojciec ładował akumulator prymitywnym prostownikiem (transformator i mostek), a jak zobaczył, że akumulator się "gotuje", to odłączał. Współczesny akumulator nie wytrzyma takiego traktowania.
Gdzie podłączałeś akumulator? Na wyjściu mostka prostowniczego, zgodnie z oznaczeniami bym podłączył i raczej powinno działać, cudów tam raczej nie ma :-)
u mnie jest AC zasilające ale chce założyć akumulator mam już mostek prostowniczy do akumulatora ale nie wiem czy nie spale licznika jak podłącze DC
Witam.Mam taki problem prawdopodobnie trzeba zrobić mostek z diód prostowniczych żeby z instalacji 24v przy dwóch akumulatorach wyciągnąć 12v ale tak żeby prąd był pobierany z 2 akumulatorów równocześnie jak to zrobić ma ktoś jakiś pomysł na to.
zasilacz domowy -mała filtracja musisz zastosować pełny uklad prostowania mostek pus stabilizacja napięcia,akumulator ma na napięcie bez tętnień . Prawdopodobnie masz zbyt mało pojemnośći i nie wygłusza ci tętnień pozdrawiam
Silnik 1,9 mjet. Uszkodzil sie stojan oraz mostek. Akumulator do tego momentu byl sprawny.
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
witam - chodzi o zastosowanie mostka w prostowniku BESTER BZA 24/25 (taki wiekowy porządny Polski prostownik) a służy on do ładowania 12V 140 Ah akumulatora do ciągnika rolniczego Ursus Dodano po 1 czyli co? mam zastosować mostek 50 A ? Już zapomniałeś o zasadach pisowni? Regulamin p.15. Dodano po 38 pkt 11.2 przepraszam
pytanie jest konkretne: prostownik składa sie z trafa i mostka, akumulator samochodowy ( nie ważna pojemność). Pominęty spadek na diodach. Jaka wartość napięcia strony wtórnej
W jakim celu chcesz usunąć ten mostek prostowniczy? Chcesz ten zestaw wbudować do prostownika do ładowania akumulatorów, który już posiada mostek prostowniczy? Zwróć uwagę na schemacie tego zestawu, że napięcie przemienne z tego mostka jest wykorzystane do sterowania przerzutnikami w tym układzie. Brak napięcia przemiennego na rezystorach R2, R9 i R10...
Rozumiem że zewnętrzny prostownik dałeś? Następnie musisz wiedzieć iż w kicie zawarto informacje iż układ zasilany jest z napięcia akumulatora i jak go nie podłączysz między innymi układ 4013 nie dostaje napięcia zasilania, tranzystor T3 nie jest wtedy otwarty itp. Czyli między + mostka a minusem akumulatora masz napięcie, a za tranzystorem już go nie...
Nie pomyliłeś przy podłączaniu plusa z minusem ? Wygląda na spalony mostek.
Wymieniać cały elektrolit ( koszty niewielkie ). Jeżeli to nie pomoże to tak jak napisał "wopor" - trzeba otworzyć aku i sprawdzić mostki.
Ja proponuję pożądne trafo 12V + mostek + capacitor (kondensator) + obudowa po drugim akumulatorze i to wszystko wepchać ________________________________________... Jeśli pomógłem kliknij pomógł
Dla kogoś, kto wcześniej nie zajmował się elektryką, elektroniką - znacie kogoś, gdzie mógłbym się nauczyć podłączać transformatory, mostki prostownicze, akumulatory do ładowania pod wprawnym okiem?
Pisałem o cieple wydzielającym się w transformatorze i w akumulatorze.
Bo oczywiście pociągnąłeś pewnie z pierwszego akumulatora. Musisz plus ciągnąć z połączenia akumulatorów czyli z mostka łączącego wtedy minus jest na karoserii a ty masz 12V.P
Zadanie mam takie żeby zamontować to w operatorce dźwigu. Operatorka obraca się razem z urządzeniem dźwigowym i nie ma jak tam wpuścić 12V z mostka pomiędzy akumulatorami. Będę musiał założyć przetwornicę która będzie obsługiwać w zasadzie tylko pompkę paliwa i świecę (sm-12 6V, przez rezystor który nawinę z drutu oporowego) bo dmuchawki i tak nie ma...
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
Odepnij + z mostka prostowniczego i podłącz tam żarówkę (najlepiej 12v żeby się nie spaliła), drugi przewód do masy. Jeżeli masz miernik to mógłbyś zmierzyć napięcie na zarówce.
Ten zasilacz mógłbym użyć jako ładowarka i zasilacz stabilizowany tak? Układ zasilacza z postu # 22 możesz używać jako ładowarkę do akumulatorów 6V i 12V z odpowiednio ustawionym napięciem (potencjometr 2,2k) i prądem ładowania (przełącznik SB3) oraz także jako zasilacz stabilizowany z płynną regulacją napięcia wyjściowego i skokową regulacją ograniczania...
hej Według mnie powinieneś odciąć zasilacz (wylutować mostek) i podać na układ napięcie z akumulatora powinno działac
NIE mogą sie upalić diody po przywarciu plusa do masy na niepracującym silniku. Bo niby skąd jak nie płynie przez układ uzwojenie-mostek-akumulator ładunek elektryczny.
Ja osobiście mogę polecić lekko zmieniony układ z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Po zmodyfikowaniu wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.net/99_12411925... UWAGI: D1: dowolna prostownicza 1A/100V, BR1: 1A/100V, Q1: NPN 200mA/40V, C2: lepiej tantalowy, od biedy zwykły elektrolit, Q2:...
Na przełączniku powinny być opisy pod wsuwkami. Jest źle podłączone powinno być tak 5 pin transformatora do mostka AC pierwszy pin 6 do przełącznika na oba górne piny przełącznika 12/24 (piny na włączniku 1 i 4) 7 do przełącznika na oba dolne piny przełącznika 12/24 (piny na włączniku 3 i 6) środkowe piny wyłącznika 12/24 do mostka AC drugi pin (piny...
Proste: anoda tyrystora do +mostka, opornik między ten +mostka, a bramkę tyrystora, dioda Zenera między tę bramkę, a -mostka, do akumulatora katoda tyrystora i -mostka. Tylko nie wiem, czy nie wypada tam jeszcze dodać zwykłej diody, żeby nie było przepływu prądu z akumulatora przez tyrystor (katoda-bramka) i diodę Zenera - jak tyrystor by to potraktował.
W sensie tak zrobiłem, że plus idzie z tego stabilizatora do mostka prostowniczego, a minus z masy. Potem te kable idą do akumulatora. Ale niby mostek robi tylko stratę napięcia. Ale wydaje mi się, że do ładowania akumulatora potrzebny jest również minus.
Z ciekawości, jaki przekrój przewodów do zasilania twoich urządzeń oraz przekrój mostka łączącego akumulatory?
12,7 wystarczy, podlacz pod akumulator i wtedy mierz.
Witam. Czy można zrobić mostek prostowniczy z różnych diod czy wszystkie muszą być takie same? Jaki mostek potrzebował bym aby ładować akumulator 7.2V 2000mAh z magneta 6v 30w ? Wystarczył by do tego taki układ magneto -> mostek prostowniczy -> akumulator czy muszę podpiąć jeszcze coś ? Sorry jak coś pokręciłem jestem zielony.
Witam A kolega jest czegoś pewny, mostki niby przykręcone :) klema + do skrzyni :( Akumulator ma napięcie? Mostki do karoserii przykręcone. Sprawdzić choćby żarówką. Przewód z + aku na rozrusznik podłączony i ten 2 z instalacji przykręcony?
Jak wynika z mojego doświadczenia, można łączyć akumulatory jak chcesz i o różnej pojemności tylko zmień sposób ładowania na bardziej przyjazny dla akumulatorów Ale bzdury.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Tu jest inne rozwiązanie https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... wg mnie lepsze, bo tak wpięta o odpowiedniej mocy żarówka, obniża napięcie zasilania transformatora, bez zniekształcania jego przebiegu - w pewnym sensie działa jak odczep na uzwojeniu. Odpowiednio dobrana pozwala na to, że można ładować akumulator, bez żadnych...
Zależy, jaki prostownik. Jak ma tylko mostek na wyjściu, to nie. Ale niektóre mają przekaźnik wykrywający obecność akumulatora. Wtedy tak, może rozładować po dłuższym czasie. Weź amperomierz i sprawdź, czy prostownik pobiera jakiś prąd.
[quote="12pawel" Taki samochodowy w pełni naładowany przy sprawnej instalacji też powinien sobie radzić ale wiadomo jak to jest z instalacją w ciągnikach. Połączenia często brudne, ładowanie słabe, przewody masy dobrze nie stykają itd[/quote] Jeśli taka jest instalacja to i oryginalne 2x6V nie dają rady i szybko kończą swój żywot. Rozwiązaniem więc...
Możesz tylko po co? Jeżeli wzmacniacz był zasilany napieciem 12-14V to podłącz przewody tuż za mostkiem. Nie bedzie niepotrzebnego spadku napiecia na mostku. Jeżeli orginalny zasilacz był 12V ac to za mostkiem bylo napiecie ok 16-17V dc. Jak podlaczysz 12V to wzmacniacz bedzie grał ale nie z pelna mocą.
Podłączenie przez mostek trójfazowy akumulator nie jest doładowany
Układ z tymi dwoma mostkami ciekawy, i może być skuteczny do regulacji prądu ładowania, ale raczej nie bardzo do regulacji napięcia ładowania do jakiego ma być naładowany akumulator. A to dlatego, że spadek napięcia na diodach mostka będzie dążył do zera, gdy prąd ładowania będzie dążył do zera w wyniku naładowania akumulatora. Można przyjąć, że ten...
Ich tam nie jest 4 sztuki tylko 4x6 szt. Faktycznie ta bateria ma 24 akumulatory, które co sprytniejsi nazywają po angielsku celami zupełnie pomijając czy to "primary cell" czy "secondary cell". Po polsku ogniwo pierwotne/ogniwo wtórne. Z akumulatorem robi się bałagan, bo ogniwo wtórne jest akumulatorem, jednak ktoś umyślił nazywać akumulatorem baterię...
Ten woltomierz nie będzie działał w tym prostowniku bez podpiętego akumulatora lub kondensatora kilkaset uF między + i - mostka.
Tam jest chyba zwykła dioda i kondensator. Ale miernik i tak mierzy głównie napiecie akumulatora. Do podładowywania akumulatora 12V z dynama w piaście wystarczy zwykły mostek. Kiedyś wykonałem pomiary prądu ładowania akumulatora 11,4V z takiego dynama z mostkiem: [syntax=text] Prędkość Prąd ładowania [km/h] [mA] 8 40 11 80 16 180 20 270 24 330 28 380...
W motocyklu WSK 125 do prostowania prądu ładowania wystarczy pojedyncza dioda, tam jest ładowanie połówkowe. Mostek zakładali bo takie mieli. Zauważ że te same mostki były zakładane w WSK 175 z instalacją 12V i tam było prostowanie pełnookresowe. W WSK 125 1 koniec cewki ładowania jest podłączony do masy, a 2 gi do jednego z wyprowadzeń mostka, a następnie...
Taka regulacja na żarówkę jest nie porównywalna do tego badziewia na triaku. Były podobne rozwiązania z rezystorami zamiast żarówki, np. M.W. Wojciechowscy "Moje hobby. 24 proste układy do samodzielnego wykonania" WKiŁ Warszawa 1987 Transformator TS 80/6 plus drabinka rezystorów (8x330Ω 2W) w obwodzie pierwotnym trafa, pozwalająca na uzyskanie...
Ten mostek służy do zasilania wspomnianego urządzenia z transformatora separującego ( i sieci 230 V ) . Jeśli używasz akumulatora to podłącz go po mostku tj plus akumulatora na + mostka , a minus akumulatora na - mostka . Jednak przed ew. użyciem transformatora pokaż go ! elektrykowi z uprawnieniami aby potwierdził Tobie czy spełnia on normy bezpieczeństwa...
Było już nie raz o tym napisane. Wady fabryczne, tzn zwarcie celi w nowym akumulatorze, oberwanie mostka, lub rozszczelnienie obudowy. Wszystko to bez oznak działania siły zewnętrznej, uderzenia, zagniecenia, lodu. Zasiarczenie, rozładowanie, przegrzanie i gen zajechanie akumulatora, nie jest przypadkiem gwarancyjnym.
Trafo+mostek Gretza, a może nawet sama dioda...
Tak naprawde, możesz podpiąć akumulatory równolegle do radia razem z zasilaczem i nie musisz robić nic więcej. W systemach, gdzie akumulatory ładowane są buforowo, podtrzymuje sie na nich napiecie wlasnie 13.8V czyli dokladnie takie jak u ciebie. Jak wlaczysz je równolegle, to gdy bedzie zasilanie sieciowe akumulatory beda sie ładować, a radio działać...
Witam. Posiadam moduł wzmacniacza mono na TDA 7293, moduł posiada już mostek prostowniczy. Z informacji które znalazłem wynika że potrzebne jest zasilanie podwójne 2x20v prądu zmiennego. A moje pytanie brzmi czy jak bym wylutował mostek prostowniczy i w miejsce plusa bym podłączył + z akumulatora, a na minusa minus z akumulatora (posiadam akumulatory...
Witaj! Mostek kupisz w każdym sklepie elektronicznym./10A/ Mostek ma cztery wyprowadzone styki. Dwa są oznaczone /+ i -/ minus idzie do ramy motoru. Plus na akumulator. W prostowniku dwa styki jakie Ci zostały to idą do cewek prądu zmiennego/to zasilało żarówkę. Uwaga! Jeśli twój motor ma prądnicę to musisz zastosować regulator napięcia. Pozdrawiam...
Widziałem kiedyś taką lampę i myślę, że ona mimo mostka jest do zasilania z akumulatora a nie bezpośrednio z sieci. Wartość rezystorów polaryzujących bazę mają dziwnie małą wartość a tranzystory są na 160V i brak kondensatora gładzącego za mostkiem. Więc to wygląda na zasilanie niższym napięciem i niewykluczone, że jest to 12V. Mostek usprawnia urządzenie...
może mieć akumulator połączony z siecią 230 V (przynajmniej nie izolowany galwanicznie od sieci) i jak oba mają odwrotnie połączone L i N to może być zwarcie przez obwody akumulatorów. Czy w takim przypadku zrobienie podłączenia akumulatora zewnętrznego przez mostek Graetza będzie wystarczające? (akumulator zewnętrzny podłączę w miejsce napięcia zmiennego...
Kupiłem nowe diody i mi już ładuje(napięcie 7-8V) le pojawił się drugi problem: Wymyślili sobie, że trzeba przez cały rok jeździć na światłach :/ Więc akumulator nie nadarza się ładować. Ładuje prądem 2,3A(1 cewka 1,5A i druga 0,8A) a światła pobierają: - Przód 25W - Tył 5W + STOP 21W - Kierunki 42W Oczywiście kierunków nie mam cały czas włączonych...
...."Mialem zrobiony ten prostownik i poprostu ta regulacja nie dzialala ladowal na maksa druga sprawa rezystor R1 bardzo mocno sie grzeje.... A jak ma się nie grzać jeżeli przez niego przepływa cały prąd z mostka do akumulatora. ....Trzecia sprawa to taka ze jak bedziesz mial rozladowane aku ponizej 10 V nie naladujesz go bo tyrysor jest zasilany...
Tam dajesz te 100nf aby wyeliminować opcję wzbudzenia stabilizatora. Jeden na wejściu drugi na wyjściu. Raczej nie spotyka się 100nF jako elektrolity. A to że dajesz dwa kondensatory jest zupełnie logiczne ponieważ działają jako filtrujące te 100nf a duże jak dziwnie to ujmę akumulatory. Z mostka nigdy nie masz 100% napięcia jednak to prąd przemienny.
Mostek powinien być umieszczony tam gdzie jest obecnie dioda D1, czyli za kondensatorem i opornikiem R2, ma których to odkłada się prawie całe napięcie sieci, wówczas napięcie na mostku (lub diodzie) jest niewiele wyższe od napięcia na akumulatorach. Z tego powodu mostek nie musi być na wysokie napięcie, wystarczy na 50V/1A lub nawet mniejszy prąd....
Najczęsciej w dieslu padał mostek.
. Zewrzesz "plus" z "minusem" tego mostka, a AC włączysz w szereg. W tedy masz spadek napięcia o 1,4V, podłączając +plus prostownika do ≈ (AC) mostka a plus mostka do akumulatora masz spadek o 0,7V.
Chodzi Ci o napięcie w cewkach ?? 3 Cewki - 2 zasilające (po 6V każda) i 1 cewka zapłonowa napięcie skok. 9V :D nie wiem co to znaczy ale tak jest napisane ;p..może napięcie skokowe ?? A z natęrzeniem to nie mamp ojęcia jak jest.. musze kupić nowy miernik ;/
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
-> msor na schemacie #8 jest poważny błąd, na czas ładowania, mostek między akumulatorami musi być rozłączony, bo będzie zwarcie!!!!!! :!: :D
No tak, ładnie odłączając minus mostka i zostawiając sam plus na akumulatorze odłaczyłeś tym samym połowę mostka graetza i zaczęło się ładowanie jednopołówkowe akumulatora. Napięcie ładowania jest wówczas silnie odkształcone i może to doprowadzić do uszkodzenia akumulatora. W twoim przypadku podłączyłbym sam mostek bez akumulatora lub inny mostek i...
Który sposób będzie lepszy? a może to bez znaczenia. Mostek przy akumulatorach, w razie zwarcia masz go pod ręką.
Witam, posiadam motorower z instalacją 6v. Ładowanie akumulatora mam zrobione w ten sposób że z cewek świetlnych idzie jeden przewód do diody a z diody do + na akumulatorze zaś minus z akumulatora jest podpięty do masy w motorowerze. Czy jedna dioda skutecznie prostuje prąd który idzie do akumulatora czy lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie mostku...
Jeśli szukasz czegoś do zwykłych prostowników których prąd maksymalny nie przekracza 10A to taki scalony mostek możesz spokojnie zastosować, gorzej jak właściciel zechce odpalać na tym prostowniku samochód, albo ładować akumulatory od wózków widłowych. Do zwykłych zastosowań są wystarczające.
Kupi kolega taki mostek https://obrazki.elektroda.pl/8296001700_... Ażeby sytuacja nie powtórzyła się, to trzeba dołożyć bezpiecznik pomiędzy transformator a mostek prostowniczy. Gdy diody w mostku dostaną zwarcia, to bezpiecznik przepali się chroniąc transformator. Diody uległy przebiciu prawdopodobnie z powodu przegrzania, albo ktoś...
tak bedzie działać jaka jest pojemność akumulatora? Mostek może być i jego będzi ci łatwiej zamontować w rame czy w coś.
Witam jakieś pół roku temu kupiłem prostownik firmy*Zespół prostownikowy bezpieczny*I dwa tygodnie temu odpalałem ciągnik na podłączonym,spalił się mostek prostowniczy składał się z 8 diod 5A.Dziś kupiłem nowe diody 10A i zrobiłem mostek z 4 diod po 2 godzinach ładowania akumulatora 120A 12V spalił się nowy mostek.Chciałbym się poradzić jaki mostek...
Kolego sawek101 warto po myśleć nad tym zabezpieczeniem tego wiatraka czym prędzej,grzałka to jakoś zawsze zniesie ale prądnica?ja tak kilka lat temu spaliłem swą pierwszą amerykankę -doiłem z niej na ful na ogon dodawałem ciężarki by się przy byle podmuchu wiatru nie podnosił aż pewnego razu tak powiało w jesieni że wysiadł regulator ładowania akumulatora...
mostek południowy mostek północny syczenie akumulatora rozłącznik akumulatora
pralka whirlpool słabo wiruje junkers cerapur podłączyć sterownik układ centralnego ogrzewania otwarty
radmor5412 przestrojenie amica pa4560a420
Motus hulajnoga - lewy kierunkowskaz nie wyłącza się Przywracanie ustawień fabrycznych EKG Edan SE-601