EWR jest układem ograniczającym napięcie na oświetleniu, zabezpieczającym przed spaleniem żarówek. Tylko dodatkowo w nim ukryto mostek Graetza do ładowania akumulatora. Uszkodzony mostek powodowałby także brak światła STOP (zasilanego z cewki ładowania po wyprostowaniu).
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
Nie chcę ingerować w płytkę, szukam rozwiązania najmniej inwazyjnego i jednocześnie niezbyt drogiego jak zakup mikroinwertera. To podłącz przetwornicę przed mostkiem. Sam zajrzałeś do układu, widziałeś mostek więc naturalną konsekwencją tego jest powyższy wniosek. Dostałeś konkretne darmowe odpowiedzi i porady, wymienione zostały dostępne dla każdego...
Zastanawia mnie co ze spadkiem napięcia na mostku? Sądzisz, że na akumulatorze będzie mimo wszystko zbyt wysokie napięcie? Oj, to nie wiesz podstawowych spraw - ładujesz napięciem szczytowym, a na transformatorze masz podaną wartość skuteczną. Co to za pojęcia, różnice między nimi, oraz ile wyniesie u Ciebie wartość szczytowa to zajrzyj do Google,...
Schemat to dioda LED podłączona bezpośrednio poprzez przełącznik do zielonego akumulatora. Ładowanie akumulatora z 230V jest za pośrednictwem tego czerwonego kondensatora, tam powinien być mostek prostowniczy; coś tam na zdjęciu widać Moduł WN to ten czarny walec, z jego lewej strony przewody WN podłączone do przedniej części latarki do tych zębów....
[url=https://www.alldatasheet.pl/datashe... zawiera 4 wzmacniacze, z których 1 i 3 dają sygnał zgodny z wejściowym, a 2 i 4 przeciwny, co ułatwia robienie układów mostkowych - wystarczy np. wejścia 1 i 2 połączyć, a głośnik włączyć pomiędzy wyjścia; można na nim zrobić podwójny mostek, mostek + 2 pojedyncze,...
PO prostu odłącz transformator i pod mostek podepnij napięcie z akumulatora i po sprawie. Więcej zmian nie trzeba wprowadzać.
To że się ładował nie świadczy o tym, że jest sprawny. Akumulator często uszkadza się w ten sposób, że pęka mostek pomiędzy celami, pomiar miernikiem pokazuje prawidłowe napięcie bez obciążenia, ale pod obciążeniem prądu brak
Zastanawiam się teraz nad wyprostowaniem prądu z agregatu (odpowiednio duży mostek gretza + kondensator) i podania tego na wejście z paneli PV. Teoretycznie zmieściłbym się w deklarowanych parametrach, ale mam pewne obawy. Panele zachowują się jak źródło prądowe, czyli można je zewrzeć "i nie wybuchną", taki zasilacz jak planujesz zrobić będzie bardziej...
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
Mam magazyn energii ładowany z paneli PV ale idzie zima i słabo produkują a prąd potrzebny:) nie mam zasilania z sieci a jedynie agregat prądotwórczy co chciałbym uzyskać jako, że przetwornica ni... Bezpośrednia odpowiedź - Nie łącz wyprostowanego napięcia z agregatu na wejście PV falownika. Wejście PV (MPPT) nie jest „zasilaczem DC”, oczekuje charakterystyki...
Trudno powiedzieć jaka to ładowarka, jeśli to tylko transformator i mostek to na naładowanym akumulatorze może podnieść napięcie.
Kontynuując rozkminianie akumulatora 18/36 V donoszę uprzejmie: styk sterujący C po przyłożeniu napięcia dodatniego - powiedzmy przez zwarcie 100 kiloomowym oporem z połączonymi wyjściami dodatnimi B1+ i B2+ powoduje podłączenie wyjścia B1- z wewnętrznym źródłem B1- i bateria działa w układzie równoległych ogniw oznaczonych jedynkami (dolna piątka ogniw)...
Prawdopodobnie jest to MELEXIS, MLX36150A (u mnie oznaczenia 36150A, T58987, 1422). Jednak pewności nie mam. Nigdzie w sieci nie mogę znaleźć karty katalogowej. Też mam upalony zasilacz od Supramatica P3. Hormann nieźle go skomplikował. Tak naprawdę to są trzy zasilacze: 1. 24VDC/1A - do zasilania płyty głównej i ładowania akumulatora 2. 24VDC wysokoprądowy...
Witam jakieś pół roku temu kupiłem prostownik firmy*Zespół prostownikowy bezpieczny*I dwa tygodnie temu odpalałem ciągnik na podłączonym,spalił się mostek prostowniczy składał się z 8 diod 5A.Dziś kupiłem nowe diody 10A i zrobiłem mostek z 4 diod po 2 godzinach ładowania akumulatora 120A 12V spalił się nowy mostek.Chciałbym się poradzić jaki mostek...
Sposób podłączenia sterownika: 1 BLACK i 2 BROWN > zasilanie sterownika 24V AC, 3 RED > do plusa akumulatora 24V DC (najlepiej przez bezpiecznik), 4 ORANGE > to awaryjne wyłączenie (prawdopodobnie nie podłączysz do niczego), 5 YELLOW i 6 GREEN > do odpowiednich cewek zaworów, 7 BLUE i 8 PURPLE > zostaw wolne, nie masz do nich przycisków...
Z dyskusji wynika, że pomiary prądów i napięć dokonujesz na zakresie prądu przemiennego. Bardziej wiarygodne byłyby pomiary na zakresie prądu stałego: -na wejściu przetwornicy prąd pobierany z akumulatora -na wyjściu przez mostek zasill amperomierz i żarówkę oraz kondensator lagodzący tętnienia. Wówczas unikniesz blędów pomiarowych zależnych od częsztotliwości...
Mostek powinien być umieszczony tam gdzie jest obecnie dioda D1, czyli za kondensatorem i opornikiem R2, ma których to odkłada się prawie całe napięcie sieci, wówczas napięcie na mostku (lub diodzie) jest niewiele wyższe od napięcia na akumulatorach. Z tego powodu mostek nie musi być na wysokie napięcie, wystarczy na 50V/1A lub nawet mniejszy prąd....
Nie wiem czy dobrze rozumiem - to samo źródło (aku) miałoby zasilać gadżet i jednocześnie miało by być obiektem pomiaru? Czyli np. styki Tego typu woltomierze często mają trzy wyprowadzenia. Czerwony + zasilania, czarny - zasilania i np. żółty pomiar (czasem biały). Ty chciałeś dać rezystor aby osłabić świecenie wyświetlacza. Robiąc to na przewodzie...
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Ten zasilacz mógłbym użyć jako ładowarka i zasilacz stabilizowany tak? Układ zasilacza z postu # 22 możesz używać jako ładowarkę do akumulatorów 6V i 12V z odpowiednio ustawionym napięciem (potencjometr 2,2k) i prądem ładowania (przełącznik SB3) oraz także jako zasilacz stabilizowany z płynną regulacją napięcia wyjściowego i skokową regulacją ograniczania...
W takim razie zalecany byłby mocniejszy mostek wraz z odpowiednim chłodzeniem. Na początku ładowania takiego akumulatora kontroluj temperaturę transformatora, nie "wzmacniaj" bezpieczników.
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
Taka regulacja na żarówkę jest nie porównywalna do tego badziewia na triaku. Były podobne rozwiązania z rezystorami zamiast żarówki, np. M.W. Wojciechowscy "Moje hobby. 24 proste układy do samodzielnego wykonania" WKiŁ Warszawa 1987 Transformator TS 80/6 plus drabinka rezystorów (8x330Ω 2W) w obwodzie pierwotnym trafa, pozwalająca na uzyskanie...
Widziałem taki projekt na czujniku magnetorezystancyjnym z serii KMZ... np. KMZ10A. Nawet nie wiem czy nie było gotowego kitu? Czujnik był mocowany na kablu podłączającym akumulatora. Nie była to jakaś kosmiczna dokładność ale poziom technicznej był utrzymany. Czujnik magnetorezystancyjny przekształca pole magnetyczne na proporcjonalny sygnał napięcia....
jezeli w głosnikach istnieje tylko mostek prostowniczy i kondenstator bez zadnych transformatorów mozna bez problemu podłączyc prąd stały do wejscia obojetnie polaryzacją i tak mostek wypolaryzuje prąd wewnątrz układu Może być duży problem, gdy okaże się, że z tego samego akumulatora ma być zasilane też źródło sygnału... Na dokładkę 12V AC oznacza...
Zadziała to też gdy pomylimy bieguny akumulatora? Zabezpieczenie zadziała. Dzięki tej diodzie, przekaźnik się nie załączy. Nie "popłynie" prąd z prostownika (30) do akumulatora (87) Ps. Gdy akumulator będzie nadmiernie rozładowany, po niżej progu zadziałania przekaźnika, prostownik nie zadziała, nie będzie "ładował".
Za 80 może być następny złom. Plus wysyłka wyjdzie 100. Wymień szczotki i sprawdz. Jak umiesz to mostek zmierz żarówką 55W pod obciążeniem.
Widziałem kiedyś taką lampę i myślę, że ona mimo mostka jest do zasilania z akumulatora a nie bezpośrednio z sieci. Wartość rezystorów polaryzujących bazę mają dziwnie małą wartość a tranzystory są na 160V i brak kondensatora gładzącego za mostkiem. Więc to wygląda na zasilanie niższym napięciem i niewykluczone, że jest to 12V. Mostek usprawnia urządzenie...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Proszę 200 wpisów o ładowarce i dynamie. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f... Czyli masz zasilacz w postaci dynama i stabilizator 5V. Teraz trzeba to wykorzystać do ładowania akumulatora litowo polimerowego, czyli szukamy słów "ładowarka lipo" - znajdujemy 685 wyników [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f...
DB1. Mostek prostowniczy. A sądząc po ilości diod, przeznaczeniem jest praca przy 230V.
Nie, sense do zacisku akumulatora to tam masz "mierzyć" napięcie a nie w regulatorze! Nie dysponuje wzorami płytek ani spisem elementów Mostek taki aby był jak najniższy spadek napięcia i odpowiednią wytrzymałość prądową, poza tym napięcie, które może sięgać nawet 80 volt, cóż tu więcej pisać? A nie lepiej i szybciej taki regulator zakupić przy tym...
Przy włączeniu pierwotnego uzwojenia 380V do sieci 220V moc transformatora obniża się. Lecz to nawet plus dla konstrukcji, przeznaczonej dla ładowania akumulatora. Można zrealizować 2 zakresy prądu ładowania - do 6A i 10А. Dla prostownika lepiej wykorzystać mostek 25-35 A, to pozwoli dla jego oziębienia w roli radiatora wykorzystać metalowy korpus,...
Taki zasilacz średnio się nadaje do ładowania tego akumulatora. Napięcie w nim jest niestabilizowane i prawdopodobnie za mostkiem będzie za wysokie. Ten zasilacz ma po prostu odczepy na transformatorze podawane na mostek i jakiś kondensator. Jego maksymalne napięcie po wyprostowaniu może być za wysokie. Taki akumulator powinien być ładowany stałym napięciem...
Ostatnio przy ładowaniu dużego akumulatora sfajczył się transformator. 0V napięcie po podłączeniu do sieci. A sprawdzał kolega, czy to nie jest przerwany bezpiecznik termiczny ? Zwykle tuż pod wierzchnią warstwą izolacji uzwojeń (taśma/papier) jest taka mała czarna kostka, będąca bezpiecznikiem termicznym. Mostek KBPC może kolega użyć, nawet byłoby...
Dzięki esso1972 faktycznie obwód rozrusznika jest nie zabezpieczony i również może on zrzerać prąd. Dodano po 4 Koledzy powiedzcie mi jak to jest z tym regulatorem napięcia że może podkradać prąd? Generalnie bardzo prosto sprawdzisz cały alternator nawet nie wyjmując go z auta. Odłącz przewód ładowania od alternatora i wepnij pomiędzy alternator i przewód...
Jeśli miernik pokazuje prawidłowo gdy mierzysz napięcie akumulatora w samochodzie czy baterii z pilota to chyba nagle nie zmieni zdania przy pomiarze napięć z mostka i nie zrobi Cię w konia , a napis na kościach typu made in coś tam może być błedny. Zdarza się nawet że na układzie pisze inne oznaczenie a jest to coś innego (podruba) Dodano po 2 Dla...
Kolega, bodzio507 !. Nie trać czas na dyskusje. Sprawdzenie twojego prostownika wymaga znacznie mniej czasu czym dyskusja - 1) sprawdź napięcie na wtórnym uzwojeniu transformatora. 2) Włącz do zacisków wyjścia prostownika samochodową żarówkę 12V 20-50W, jeśli żarówka świeci praktycznie na pełną jaskrawość - diody mostku są sprawne. Jeśli jaskrawość...
ale nie wiem czemu te diody się spaliły. Obejrzałem filmy i na lampie jest prąd zmienny. Nie wszystkie lampy LED mają wbudowany mostek prostowniczy zabezpieczający przed odwrotną polaryzacją napięcia. W twojej lampie widocznie go nie było i dlatego diody uległy uszkodzeniu. Spróbuj podłączyć zwykłą żarówkę, jeżeli będzie świecić i nie przepali się...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
....Wyczytałem że najlepiej jest ładować akumulatory prądem zmiennym .... To prawda!!!! Ale zmienny to nie to samo co przemienny!!!!!! Po podłączeniu akumulatora prostownik ładuje dużym prądem i z czasem prąd maleje aż osiągnięte zostanie górne napięcie świadczące o naładowaniu aku. czyli ok. 15-16V. Zależy od typu aku., temperatury. Kondensator zostaw....
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
Ja bym z każdego dynama zrobił mini zasilacz, czyli na wyjście dał mostek Graetza (o ile tak się to pisze) i jakiś kondensator. Potem połączyłbym to w szereg, ale raczej po 3 (dynamo daje 6V, ale po wyprostowaniu zostanie ci tego ze 4,5V) i dalej takie trójki jeszcze równolegle. Jak się bardzo nudzisz możesz też spróbować zrobić z tych dynam... prądnicę...
Czy możliwe jest zmostkowanie plusa z akumulatora z tym drugim padem pod uszkodzonym bezpiecznikiem? Czy źle kombinuję? Pod warunkiem że ten "zjarany" pad prowadził do kabla plusowego akumulatora oraz że nie rozgałęział się gdzieś pomiędzy bezpiecznikiem i kablem akumulatora. Dodano po 2 Z tego co widzę na tej fotce to nie jest takie tragiczne to wypalenie....
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Odepnij + z mostka prostowniczego i podłącz tam żarówkę (najlepiej 12v żeby się nie spaliła), drugi przewód do masy. Jeżeli masz miernik to mógłbyś zmierzyć napięcie na zarówce.
Wymień mostek na nowy, najlepiej 35A - cena zbliżona do mostka 10 A a mniej zawodne. Objawy wskazują na uszkodzenie części mostka - prostuje jednopołówkowo, stąd przy pomiarze bez obciążenia - połowa napięcia, a po podłączeniu akumulatora - jest prąd ładowania.
Możesz tylko po co? Jeżeli wzmacniacz był zasilany napieciem 12-14V to podłącz przewody tuż za mostkiem. Nie bedzie niepotrzebnego spadku napiecia na mostku. Jeżeli orginalny zasilacz był 12V ac to za mostkiem bylo napiecie ok 16-17V dc. Jak podlaczysz 12V to wzmacniacz bedzie grał ale nie z pelna mocą.
mostek południowy mostek północny stycznik mostek mostek trapezowy
vestel 17ips72 makro excel zapis pliku przyłącze bezpiecznik
schemat zabezpieczenia hydroforu schemat zabezpieczenia hydroforu
STIHL iMOW błąd 4017 – brak ładowania lub czujnik przechyłu, diagnostyka RMI 4xx/6xx, Viking MI-6xx Licznik napojów Philips LatteGo – odczyt, reset, modele 3200/4300/5000/5400/5500