Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
albo niekontaktuje korpus alternatora z silnikiem albo uszkodzony mostek prostowniczy.
Jest regulator koło kierownicy i wydaje się, że jest ok. problem jest inny tu gdzie zaznaczyłem na czerwono brak kabla który wychodzi z alternatora prawdopodobnie ma on nr 15 i potrzebuje schematu lub zdjęcia jak podłączyć go wewnątrz alternatora (tzn. do mostka alternatora) aby była możliwość podłączenia kabla od regulatora.
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
A nie dotyczy to alternatorów samowzbudnych? Podobnie jak układ dziewięciodiodowy? Jaki tam jest schemat układu? Inna rzecz- wiedzieliście, że Bosch (przynajmniej w starszych alternatorach) w mostkach prostowniczych stosował diody Zenera? Ciekawe jak teraz? Jak w załączniku z [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v...
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Alternator pracuje w ARO 244 :) A ten mostek co wymodziłem znajduje się w środku alternatora. Narysowałem schemat jak podłączyłem te 3 Diody. http://obrazki.elektroda.pl/3309611400_1...
Ja ostatnio w primerze 2.0 TD taki robiłem. Musiałem wymienić mostek z regulatorem napięcia. Podobno standardowa usterka.
Czy możesz dać jakieś foto od strony mostka?
Mostek to ja bym dał 50A- te 20A to jest zwykle w impulsie, a poza tym te chińskie ampery to są przewymiarowane. No i porządny radiator a nie blaszka od puszki po piwie. Dobre też są diody od alternatora jako mostek. Pozdrawiam, A.
witam jest szczescliwym posiadaczem owego kadecika i maly maly problem poniewaz na iegu jalowym akumulator z alternatora dostaje 15.70 V i szybciutko sie nagrzewa mam watpliwosci co do przyczyny bo jak na moje albo jest to tzw. mostek w alternatorze ale widzialem jeszcze schemat tego alternatora i jest jeszcze cos takiego co sie nazywa regulator zespolony...
Witam , poszukuje schematu podłączenia uzwojeń alternatora miedzy sobą jak i do mostka prostowniczego , mostek posiada 8 diod mocy
Po prostu niepotrzebnie narysował mostki Gretza ponieważ układ pokazuje zastosowanie podwójnych diod na fazę, więc dlatego pokazałem mostek alternatora z takim samym układem.P
Witam szukam schematu ładowania akumulatorów wodzidła benford, regulator jest, jakiś mostek selenowy i tyle. Musi być gdzieś zabudowany alternator ale nie widzę . Prosił bym podesłanie jakiegoś schematu na którym mógł bym się wzorować przy odbudowie instalacji. Z góry dziękuję za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/3123008000_... https://obrazki.elektroda.pl/1719790000_...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
Bo te lucasy są liche. -słabe mostki -z tyłu łożyskowanie na złożeniu wałeczkowym -gniją stojany
Co do podłączenia alternatora.. Według schematu od akumulatora idzie plusowy czerwony przewód bezpośrednio do bendiksu, a z niego ma iść mostek na alternator (B+). Od góry nie widać tego mostka, powinien być chyba podłączony na tą samą śrubę co ten gruby czerwony? Na zdjęciu go nie widać. Dodałem kawałek schematu. Czerwona linia to przewód który idzie...
Po pierwsze regulator napięcia i szczotkotrzymacz. Po drugie mostek prostowniczy. Żaden schemat ci nie będzie potrzebny. Trochę się nagimnastykujesz wyjmująć alternator. Aha, alternator jest włoski - Magneti Marelli.
Mierzyłem omomierzem diody w mostku prostowniczym alternatora i na dwóch diodach multimetr pokazuje 49 kΩ, na czterech 51 kΩ. Rozrysuj schemat mostka [Wiem bardzo prosty] i na tej podstawie wykonujemy 8 pomiarów, cztery w kierunku przewodzenia i cztery w kierunku zaporowym, dla każdej diody, nawet pomiar na mostek w jednej obudowie, z w tedy...
Interesuje mnie oryginalne podpięcie regulatora,szczotko trzymacza,mostka. Regulator jest raczej nietypowo podłączony.Może być zdjęcie zamontowanych elementów.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Diody 6A10 Trochę słabe te diody dawniej w podobnych prostownikach były 2 diody 30-35 A takie z alternatora samochodowego z solidnym chłodzeniem.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
To mam jeszcze jedno pytanie Tam jest normalny mostek 3 diody plusowe 3 minusowe i 3 wzbudzenia ? Masz może jakiś schemat tego dziadostwa tak dla własnej wiedzy i edukacji
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Sterowanie PWM. Saly, rozberz termianal B+, tzn odkręć ten kątowniczek i zobacz czy nie ma śladów korozji jak idzie do mostka, poza tym zobacz czy dobrze kontaktuje styk regulatora, pod tą śrubą na torxa (z grzybkiem) DziadzioMiecio, dam Ci schemat testera, zrobisz sobie, przyda ci się w robocie :) Tylko muszę go zrysować na "ładnie", bo teraz to same...
Nie wolno zrobić zwarcia D+ z B+ bo padną diody wzbudzenia - akurat tu cały mostek prostowniczy do wymiany będzie. Znawca się znalazł?! Jesteś w stanie wytłumaczyć dlatego tak się nie robi "geniuszu"?
Wszystko wskazuje że alternator do roboty, coś się psuje po pewnym czasie, może regulator, może zwarcie międzyzwojowe, może mostek. Coś wcześniej pisałeś chyba o jakiś dziwnych dźwiękach z alternatora, a to świadczyło o zwarciu uzwojeń.
skąd wiesz ze prąd jest pobierany stale?? w poprzednim aucie uszkodzony miałem mostek prostowniczy w alternatorze i tez rozładowywał akumulator
Zrób zdjęcie bo widzę że trzymasz dla siebie informacje a chcesz odpowiedzi na nie. A N może być do mostka doprowadzone a nie z niego wyprowadzone, bo to już na zaciskach alternatora.
Witam! Mam problem z ładowaniem, wymieniłem mostek w alternatorze (6 diodowy) , ale dalej nie ładuje. Ze schematu wynika że nie ma w nim regulatora, a ładowaniem steruje ECU, czy też PCM. Czy mogę jakoś pominąć ECU i wpiąć regulator zewnętrzny , żeby go wykluczyć? altek ma B+ i dwupinową kostkę, jeden pin to +12V po stacyjce, a drugi to sterowanie z...
Witam. Mam ten sam problem z tym że zauważyłem jak opuszczam szyby lub podnoszę lub włączę światła to te kontrolki czerwone się zaświecą lecz gasną po dodaniu gazu albo po czasie ok 2min. Napięcie jest dobre 14,3V na moje oko to gdzieś słabo łączą styki od głównego przewodu ,który zasila deskę rozdzielczą tylko nie wiem od którego bo nie mam schematu,...
Raczej puść na zewnątrz uzwojeń dopasowywując długość wyprowadzeń do mostka bo każdy zwój a żłobkach może Ci dodać bądź ująć napięcia z fazy.
Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
Witam, mam pytanko czy ten układzik może zrobić zwarcie w instalacji elektrycznej auta, pytam dlatego ze jak podłączyłem ten układzik to po przejechaniu kilku kilometrow uszkodzil mi się alternator a dokladnie mostek prostowniczy, może to poprostu zbieg okolicznosci ale chcialem sie upewnic, uklad dzialal tak jak powinien.tutaj podaje link do schematu...
;To jest normalny alternator. Najprościej zrobić tak:regulator ARE3017 podaje 12V druga szczotka do masy. 3 fazy idą w mostek 6 diodowy.np.ARC9058,voltomierz jako kontrola napięcia i gotowe. Schemat xs400 pasuje. rectifer to mostek
Witam, problem jak w nagłówku, świecą się kontrolki ładowania i płynu hamulcowego, nie działa obrotomierz, brak ładowania (U=12,3V po uruchomieniu). Patrzyłem na schemat i w obwodzie z alternatorem jest przekaźnik k79, czy może to być np. wina tego przekaźnika, czy na 100% alternator? Ze schematu wynika, że obwód obrotomierza jest bezpośrednio wpięty...
http://lmgtfy.com/?q=przer%C3%B3bka+alte... Dodatkowo google "alternator 9 diodowy". Klikasz na grafiki i oglądasz obrazki. Masz ładnie narysowane gdzie trzeba dołożyć trzy diody(nie trzeba kupować nowego mostka, tylko rozbudować istniejący), i jak w tej konfiguracji włączyć lampkę kontrolną i jaki regulator zastosować (regulatory do...
ludzie troszkę wyobraźni. Czy jak podłączysz mostek prostowniczy z jednej strony do przewody fazowego a z 2 do "0" i potem zamienisz końce, to co z urządzenia będzie pobierał prąd i oddawał do elektrowni? Narysuj sobie schemat alternatora i zobacz że czy w jedną czy w drugą się kręci jest to dokładnie to samo tylko ew. z chłodzeniem jego może być problem...
Na oryginalne uzwojenie pierwotne nawijasz około 45 zw drutu 3mm na każdy karkas i łączysz równolegle. Dalej wiadome, mostek z diod alternatora poloneza lub innych 30 amperówek. Zamiast drutu można dać płaskownik. Pisałem o tym wcześniej, więc po co pytasz?
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
Była jakaś instrukcja do tego alternatora? Zastosuj standardowe podłączenie. Schemat znajdziesz w sieci na bardzo wielu obrazkach. Nie potrzeba stosować przekaźników odłączających alternator od instalacji, jak to miało miejsce w prądnicy, bo załatwia to sprawny mostek prostowniczy. Osobiście nie dawałbym też bezpiecznika, bo zawsze to kolejne miejsce...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
To może wskazywać na usterkę albo mostka albo regulatora. Po odłączeniu regulatora ładowanie powinno być mniejsze, skoro nie ma zmiany to znaczy że mostek nie działa tak jak należy - jeśli jest sterowany. Może być tak że wydajność tego alternatora została tak obliczona że nigdy nie przeładuje akumulatora i nie ma regulacji jako takiej. Szkoda że nie...
1. LM317 w trybie stabilizacji napięcia czy prądu? Pomyślałem o prądzie. 2. Jak chcesz naładować do pełna akumulator jeśli na stabilizatorze LM317 spadek napięcia to przynajmniej 1,25 V? Przyjmowałem prawidłowe napięcie podczas pracy alternatora jest to wystarczające tym bardziej że nie ograniczymy napięcia a biorąc pod uwagę że ładujemy prądowo ..........
Tak trudno to wymyślić, no chyba, że napisałeś tylko po to, bo nabijasz sobie punkty tylko. Napisałem to, aby ktoś potwierdził lub zaprzeczył, bo tak jak pisałem wyżej od strony technicznej (dorobienie rozrusznika, mocowanie prądnicy, dotoczenie wałka na magneto) ma ogarnięte.Od strony elektronicznej niestety brakuje mi podstaw. Dziś sporo czytałem....
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Niestety żaden ze schematów nie pasuje do mojego. Znalazłem schemat na ruskiej stronie https://automehanix.ru/schems/abs-audi-1... i jednak winny zwarciu był sam przekaźnik. To przekaźnik bistbilny, który za pomocą włącznika na desce , a bardziej stycznika poprzez impuls podany na bezpiecznik można włączyć, lub wyłączyć ABS podczas jazdy. Nie...
Witam,06061947 interesuje mnie ten falownik o którym piszesz,czy mógłbyś podać jakiś opis,może schemat układu? kamilb9,podłącz pod amerykankę mostek trzyfazowy(może być ze starego alternatora),do prób używaj akumulatora Jeżeli dobrze wykonałeś amerykankę(wg zasad),to powinieneś uzyskać dużo mocy,być może masz za małe obroty śmigła,popróbuj zmieniać...
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Zwieranie do masy to standardowa metoda regulacji napiecia w motocyklach i skuterach posiadajacych pradnice z magnesami stalymi. Nadmiar mocy wydziela sie w radiatorze tyrystora/tyrystorow. Kolego p-p141, podlaczenie masz rozrysowane na schemacie ktory zalaczyles: trzy przewody z uzwojen alternatora ida na regulator (ktory dodatkowo jest podlaczony...
Ok, czyli w istniejącym układzie mostka 3f każdą z 6-ciu diod sprawdzam napięciem stałym 12V z obciążeniem żarówką. Pozostałe diody mostka, mimo że fizycznie połączone z badaną diodą nie będą wpływać na pomiar ? To będzie taki schemat, zmieniamy - odwracamy tylko źródło prądu ? http://obrazki.elektroda.pl/1700512800_1...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
O filmiku nic ci nie powiem, bo aż tak biegły w angielskim nie jestem. Sama zmiana z AC na DC nic ci nie da. Bo to od biedy można załatwić 4rema diodami prostowniczymi na np 10A. Lutujesz to w mostek Gretza i gotowe, masz napięcie DC. Ważniejsze czy ty przypadkiem tam nie masz trójfazowego alternatora, jednak to mało prawdopodobne, bo alternator wymaga...
http://obrazki.elektroda.net/92_12154547... Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie...
Ja podłączyć izolator to wiem... faktycznie jest to w instrukcji Pytanie jest inne, czy połączenie alternator <-> Izolator <-> regulator ładowania <-> Aux Battery jest poprawne? Wydaje mi się że aby izolator działał poprawnie musi być (zgodnie ze schematem) podłączony bezpośrednio do akumulatorów... ... heh Chyba sam sobie odpowiedziałem...
kkknc Złapałem cię! Ha,Ha. Tam nie ma żadnej cewki wzbudzenia. To alternator ze wzbudzeniem od magnesów trwałych! Instalacja w swojej koncepcji bardzo przypomina najbardziej rozwinięte układy NRDowskiego Simsona. Tzn. światła zasilane są prądem przemiennym z tyrystorowym regulatorem równoległym. Akumulator jest ładowany z osobnej cewki tzw. "bezmasowej"...
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Jeżeli kontrolka świeci się cały czas To masz uszkodzone diody wzbudzenia 3szt. 1A/ 100V . Ciekawe czy regulator jest sprawny, podłączają bezpośrednio zasilanie czerwonym kablem z niebieską izolacją zasilasz bezpośrednio regulator z akumulatora a to jest alternator samowzbudny . Żeby to sprawdzić to podczas pracy silnika zmierz ładowanie następnie nie...
Poszukuje wszelkich schematów i porad dotyczących zrobienia "ładowania". Jest to silnik zaburtowy do łodzi o mocy 15 KM i oryginalnie ma wyprowadzone tylko 2 żółte kable z alternatora. czy wystarczy podłączyć mostek prostowniczy, czy jeszcze jakiś stabilizator ?? Ja nie mam pojęcia a co najgorsze nie wiem jak wygląda alternator i ma już w sobie wbudowany...
Przecież alternator będzie się w pewnym stopniu grzał. Choćby mostek prostowniczy wydziela ciepło. Jest to zupełnie normalne. Poza tym, w komorze silnika alternator jest przez niego podgrzewany, więc pracuje w dość ciężkich warunkach. Jakby był bardzo gorący lub parzył, to byłby powód do zmartwień.
Problem jest taki, że auto na postoju pobiera prąd rzędu 5 – 6 amper. Jeżeli odłączę wysterowanie regulatora napięcia (złączka 3-pin) pobór prądu spada do 700 mA co nadal jest wartością zbyt dużą. Po odłączeniu złączki (3 pin) alternatora i wyciągnięciu bezpieczników, które są w komorze silnika: F2 – 50A pobór prądu spada o 200 mA (kwadracik...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
ufff szybka odpowiedź z góry dzieki koledzy No tak w alternatorze z fiata jest 6 diud i stojan (chyba dobrze mówie) jest podłączony do tych diud w FSO (polonez) jest podobny alternator tylko że ma mostek z 3 diodami czyli razem 9 diud no a stojan nie jest podłączony juz do diud TAZ651 ładowanie mam ok przy wolnych obrotach jest 12,5V a przy 2-3 tys...
Schemat nie jest poroniony! To Waść wytłumacz po co jest tak włączony (za tyrystorem) mostek. Gdzie jest prostownik prostujący napięcie alternatora? o shunt rregulator 12VAC... Nie nadaje się do ładowania aku! 2x tak. Tak to jest jak bierze się schematy nie wiedząc do czego służą. Tak to jest jak się nie analizuje układu tylko pisze komentarze. To...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Wszystko się zgadza tak powinno być . Z mostka tak w tej mojej jak i twojej wersji schematu wychodzą 2 przewody jeden zasila regulator i następnie uzwojenia wzbudzenia wirnika a drugi służy do ładowania , zmierz napięcie na pracującym silniku na tym zacisku d+ mostka i jeśli będzie około 14V to podłącz ten zacisk do akumulatora . Może się okazać że...
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne Zmierzyłem prad z alternatora i laduje max 0.5 V poniewaz jest...
Alien co ty za rady dajesz??? Tam jest prądnica prądu stałego 6V/60W jeśli dobrze pamiętam. Mostek stosuje się do alternatora z mz etz. A i tu, i tam regulator jest niezbędny. I trzeba tam coś jeszcze robić... W sklepie z częściami do motocykli kupisz gotowy elektroniczny regulator do danego motocykla. I będzie do niego opis podłączeń. Tak więc nie...
Witam Panowie. Posiadam motocykl Yamaha FZR600 bez regulatora napięcia. Alternator jaki tam siedzi ma maksymalną moc 250W. Szperając po fach natrafiłem na ten schemat 862757 Zbudowałem taki regulator ale zastanawiam się nad tym czy mostek nie powinien być odizolowany od radiatora, ponieważ radiator to masa na zdjęciu. W tej chwili masę puściłem bezpośrednio...
Regulator znajduję się pod deską rozdzielczą.A tak właściwie w starych wersjach są dwa regulatory jeden od ładowania drugi po części też od ładowania pełni on także rolę blokady uruchomienia rozrusznika po zgaśnięciu czerwonej lampki od ładowania i jest w nim prostownik i w alternatorze.Podsumowując jeśli masz alternator z pięcioma wyprowadzeniami musisz...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
No chyba widzisz symbole diody na rysunku i widzisz połączenia jakie są . Powiem tylko że prąd przez diodę płynie zgodnie ze "strzałką" symbolu Użyj wszystkich ośmiu diod. Na rysunku(post18)masz schemat jak mostek powinien wyglądać Ty dajesz po dwie takie same diody obok siebie ,obie w tym samym kierunku mógłbyś to rozrysować na zdjęciu, które wstawiłem?...
Witam Proszę o pomoc padł mi mostek prostowniczy w alternatorze elektryk wymienił mostek {sam wybudowałem i zabudowałem alternator} Obecnie po uruchomieniu auta nie gaśnie kontrolka ładowania a napięcie ładowania 18.5V już wydałem 200zł a elektryk twierdzi że to jeszcze regulator jak go wymienić samemu?czy to skomplikowane?Jaka może jeszcze być przyczyna...
krzychu001, bez przesady że alternator, tylko prostownik i RN w razie czego ;-) Hannesor regulator napięcia nie będzie Ci robił takiego bałaganu, bo on zasilany jest z dwóch źródeł: 1. plus wyłącznie PO KLUCZYKU poprzez kontrolkę ładowania akumulatora 2. wyjście prostownika wzbudzenia z prostownika wewnątrz samego alternatora (aby prąd z akumulatora...
Kolego marg21, mostek prostowniczy służy do prostowania prądu czyli zmiana z AC(zmienny) na DC (stały), Reulator napięcia sluży do stabilizacji napięcia wyjsciowego prądnicy niezależnie od obrotów i obciążenia, sterując jej wzbudzeniem. Także jak widzisz są to dwa różne układy. Alternator posiada i mostek prostowniczy i regulator napięcia. Mostek prostowniczy...
Kombinujecie jak koń pod górę......lata temu: trafo 200W (mniej lub więcej watów w zależności co się zdobyło), wtórne przewijane aby uzyskać minimum 16V, cztery diody (zazwyczaj stosowałem ze złomowanych alternatorów) połączone w mostek, w pierwotne dawałem SZEREGOWO rezystor 15-20 omów (moc max jaki rezystor zdobyłem, zazwyczaj 20-30W) aby,,zmiękczyć''...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Witam problem z wyżej wymienionym samochodem, alternator był regenerowany dwa razy: - za pierwszym razem mostek prostowniczy -za drugim sam regulator napięcia Problem wygląda tak, że alternator nie potrafi się wzbudzić na wolnych obrotach po odpaleniu samochodu. Warto dodać że wymieniona została rolka prowadząca i pasek klinowy ponieważ piszczał. Po...
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
jak przestudiujesz schemat to zorientujesz się że wsk niema prądnicy tylko coś wrodzaju alternatora na stałe podmagnesowanego problem zawsze tkwił w niedoładowaniu a nie w przeładowaniu .stacyjka powinna być orginał bo tam cewki ładowania są przełączane właśnie stacyjką w czasie kiedy jedziesz bez świateł to ładowanie jest z jednaj cewki a jak na światłach...
Niepotrzebny jest schemat. Z obrotomierza wychodzą 3 przewody: -masa -zasilanie -sygnał. Zasilanie i masę najlepiej podpiąć pod zegary (są zasilane po stacyjce), a przewód sygnałowy przeciągnąć do komory silnika i podpiąć w alternator przed mostek prostowniczy.
z schematu który znalazłem w pliku przesłanym przez ratajroman wynika że gdy alternator zaczyna pracować wybudzany jest poprzez włączoną szeregowo razem z włącznikiem zapłonu zaróweczke i gdy się wzbudzi różnica potencjałów między +Akuu a + z alternatora wynosi 0 więc prócz zgaśniecia kontrolki wzbudze alternator z akumulatora. Z moich przemyśleń wynika...
Witam . Kolego jeśli chcesz zbudować porządny prostownik z wspomaganiem rozruchu to musi być to mostek sterowany na diodach i tyrystorach Dlatego napisałem o użyciu tyrystorów na samym początku do regulacji prądu. Na samym mostku odpalisz stare auto stary ciągnik. Jednak do nowoczesnego auta to tak jak kolega pisze wyżej musisz kontrolować napięcie...
Witam ! Posprawdzałem i faktycznie później pakowali regulatory napiecia do komputera. Zrobilo się zatem nowe pytanie. Z tym poprzednim alternatorem ciągle się coś działo i w miedzy czasie wymieniałem też właśnie regulator. Chciałbym go zastosować do regulowania tego nowego alternatora. Nie bardzo wiem jak podpiąć jeden przewód. Na rysunku są odpowiednio...
Cześć. Co prawda chodzi o mój motocykl, ale myślę ze nie ma to różnicy. W motocyklu mam alternator, który nagle przestał ładować. Dochodzą do niego dwa przewody. Na jednym od strony mostka jest cały czas napięcie 12V, na drugim pojawia się napięcie 12V po włączeniu zapłonu stacyjką. Po odpaleniu napięcie nie zwiększa się, poza tym ze na pracującym silniku...
Koledzy ja też się podłączam, aby poinformować w jaki sposób radziłem sobie z takimi prostownikami po awarii, a mianowicie: stosowałem 4 diody prostownicze (np. w alternatorów samochodowych) lub gotowe mostki prostownicze np. 25 lub 50 A (zakupione w elektroniku, w cenie około 10 zł ). Po stronie pierwotnej stosowałem stare domowe ściemniacze światła...
Witam, Chciałbym sobie założyć nowa instalację elektryczną do jawki z bateryjnym zapłonem. Oryginalna instalacja wygląda następująco: http://arecki1113.republika.pl/jawa50-1.... Znalazłem w internecie ciekawą stronę: http://przecinak.republika.pl/bateryjka.... i na tym schemacie wzorowałem się, tworząc: http://www.kcbigfoot.glt.pl/homepage/jaw...
wszystkie świece sprawdziłem i są sprawne, a alternator faktycznie chyba padnięty bo nim obraca ale nie ładuje, co z nim będzie: mostek prostowniczy?? czy coś więcej, a z tym prądem do świec to kolega wyżej przesadził bo przecież bezpiecznik ma 60A, to nie mogą pobierać 70A bo by się spalił a jest ok
mostek alternatora mostek diodowy alternatora mostek prostowniczy alternatora
folia grzałki baofeng odblokowanie częstotliwości charakterystyki przejściowe tranzystor
czujnik ciśnienia skrzynia biegów czujnik ciśnienia skrzynia biegów
Dwumian Newtona – wzory, zastosowania w elektronice, trójkąt Pascala, modelowanie nieliniowości Mechanizm napędowy koguta 12V – silnik DC, przekładnia, BLDC, LED, Federal Signal, Whelen, Flight Light