Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
Jak w temacie, alternator nie znanego producenta i nie mogę nigdzie wyszukać takiego typu. Dodaję kilka zdjęć, i proszę o każdą podpowiedź. W starym poleciały główne diody. Zdjęcia marnej jakości ale to już coś. Za pomoc z góry dziękuję.
Jóźku da się, i to jest najczęstsza przyczyna że umierają. Albo przegrzejesz uzwojenie tak że aż wytopi podzwojniki albo poleci mostek. Alternator to źródło napięciowe a nie prądowe, zawsze będzie dążył do uzyskania napięcia circa 14V.
Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
A także najczęściej przebicia diod w mostku alternatora. Więc nawet jeżeli był dobry to już nie jest.
Szukam zamiennika tego mostka: Ale zależy mi aby był w podobnej obudowie, czyli z konektorem męskim.
Witam, dzisiaj zdemontowałem alternator z auta, chcę wymienić mu bebechy czyli szczotki, regulator i mostek, bo od pewnego czasu strasznie napięcie mi skacze od 13-15V i zarówki i podświetlenie w aucie pulsują, dopiero jak sie wkręci go na wyższe obroty >2 tys. to pulsowanie zanika i ładuje 14,0-14,2V. Po demontażu zauważyłem, że altek był już kiedyś...
Witam Czy da się na podstawie zdjęcia stwierdzić czy mostek na zdjęciu jest do tego auta? Alternator 100A, Hitachi.
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Witam. Mam takie pytanie ile amperów wytrzymują diody prostownicze z mostka od alternatora z malucha?? Chciałbym ich użyć do spawarki żeby zespawać mały kawałek aluminium ( prąd 60-90A) Posiadam 2 mostki czyli w sumie 12 diod.
Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
Wygląda na to że padł mi mostek w laternatorze - napięcie ładowania wynosi zaledwie 13.2V, więc to chyba mostek. Wiem że alternator jest w wersji 70A, nie wiem tylko czy BOSCH czy Delco, ale sprawdzę ;) Czy mogę wstawić tam jakieś zwykłe diody ? Jakie powinny być ich parametry ? Czy jestem skazany na zakup całego mostka za 100zł ?
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Witam Mam na stole alternator z Opla Omegi B z silnika V6 o max prądzie 120A. Jest to alternator marki BOSCH. Mam pytanie jakie w mostku prostowniczym zastosowano diody wysokopradowe i niskopradowe ? Na diodach wzbudzenia (niskoprądowych) pisze coś takiego: GP300-700 9740 Google nie nie pokazują na temat tych diod.
Spaliły mi się trzy diody w mostku alternatora LR170-420. Niewiem co kupić bo na nim jest napisane tylko tajemnicze 633(razem 9 diodek - trzy w normalnej obudowie i sześć przymocowanych na stałe do blachy). Szukałem IHR633 ale niema czegoś takiego. Szukałem IXR633 ale wygląda zupełnie inaczej. Ktoś napisał, że na elektrodzie jest dużo materiałów na...
Problem może być w lichym połaczeniu przewodu D+ z mostkiem (ten niebieski wychodzący z regulatora). Trzeba odciąć tą kątową złaczkę konektorową i przylutować przewód do języczka wychodzącego z mostka.
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
Jest tak-uszkodził się alternator, rozebrali sobie, kupili mostek i przyniesli do złożenia. Patrzę, i za diabła nie pasuje mi jedna dioda wzbudzenia- nie spotkałem sie, aby w 11 diodowym mostku jedna z diod szła na środek gwiazdy i dwie na fazowe, zawsze środek gwiazdy był bez diody wzbudzenia. Nie ma starego mostka aby sobie przyrównać. Widział ktoś...
Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne z poloneza podeszło + 3mm podkładka. Drugim problemem było...
W Fiat często jest tak że kabel od masy jak pisze Alfred_92 i alternatora do rozrusznika do klemy się trzyma oczko a można kręcić ręko w kółko.... :) Za nowe kable z oczkami dasz 50zł w hurtowni elektrycznej. Kabel do klem ( masa i do rozrusznika ) 50mm2 a mostek do alternatora 16mm2 i oczka jakiś 8mm Cu i prasa.... to ci zaprasują w hurtowni pewnie...
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Jest regulator koło kierownicy i wydaje się, że jest ok. problem jest inny tu gdzie zaznaczyłem na czerwono brak kabla który wychodzi z alternatora prawdopodobnie ma on nr 15 i potrzebuje schematu lub zdjęcia jak podłączyć go wewnątrz alternatora (tzn. do mostka alternatora) aby była możliwość podłączenia kabla od regulatora.
Witam, Panowie jaki powinienem zastosować mostek do ww. alternatora? Na znanym portalu aukcyjnym są 6-cio i 9-cio diodowe. Oznaczenie alternatora: QY13E6 Delco Remy
Witam Mam do sprawdzenia mostek z alternatora 12V od Forda Fiesty MK4 ( Magneti-Marelli) - jest to prosty mostek 3f złożony tylko i wyłącznie z 6-ciu głównych diod typowych, wciskanych, w mostku nie ma małych diod wzbudzenia. Mostek mam wyciągnięty, sprawdzam podając zasilanie z małego 3 fazowego transformatorka ( napięcie międzyfazowe ok. 35V ) jednak...
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Witam panowie zwracam się z zapytaniem . Od jakiegoś czasu nie mam ładowania w moim Clio 2 lecz jeśli dam około 3000 tysiące obrotów ładowanie wraca (gaśnie kontrolka jak i miernik napięcia pokazuje 14.2V) akumulator odpada bo nowy więc zabrałem się do wymontowania i sprawdzenia alternatora trapi mnie jedna rzecz odlutowałem przewody od mostka prostowniczego...
Bardzo przepraszam ale napisałem wyrażnie że "przy okazji" chcę wymienić łożyska, a problem leży prawdopodobnie w uszkodzonej jednej z diod mostka alternatora więc demontaż wydaje mi się konieczny.
Wzbudzenie ładowania ok? Sprawdz diody w mostku alternatora( te małe).
sprawdz diody prostownicze w mostku
Zapewne według informacji elektrit-a. Ale jeśli jescze trochę się pobawisz to dołożysz regulator a może i mostek prostowniczy.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
to lichy elektryk, uszkodzony mostek prostowniczy.
mczapski, przecież widzisz diodę wlutowaną we wspornik szczotkotrzymacza, ponad łącznikiem łączącym wspornik z mostkiem.
A diody w mostku sprawdzone?
Witam. Od paru lat noszę się z poniższym pomysłem. Od teraz mam środki na wykonanie tego pomysłu. Zanim zlecę wykonanie silnika chciałbym zaciągnąć opinii i poznać Wasze uwagi na ten temat. Pytanie: gdybym zainstalował w miejsce alternatora silnik elektryczny BLDC co pozwoli nie tylko napędzać układ ale i odzyskiwać energię na przykład hamowania by...
Tam prędzej uszkadzał się mostek, i to w zasadzie była jedyna awaria.
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Chyba tak zrobię, sprawdzenie całego alternatora to 70 zł wraz z wymontowaniem w firmie która się specjalizuje w takie rzeczy. Podejrzewam że to będzie najprostsze i najtańsze rozwiązanie. W razie uszkodzenia naprawiają w tej cenie plus dopłata za częsci użyte. Tylko naświetlę im żeby sprawdzili dobrze mostek.
Witam, auto jak w temacie. Przyjechało z usterką alternatora. Alternator wymieniony, po paru godzinach powtórka ponowne uszkodzenie drugiego alternatora. Podjęta decyzja o regeneracji starego alternatora wymieniony mostek (był pęknięty), wymieniony regulator. Części AS. Założone wszystko do auta. Alternator ładuje. Nie dawało mi to spokoju więc zacząłem...
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Witam. Mam problem z vectra B 1.7td a sprawa wyglada tak że ładowanie raz jest a raz nie. Cały alternator był robiony (izolator śrub mostka diodowego B+,uszczelniacz,łożysko 63032RS,łożysko specjalne 140989,przezwojenie stojana,regulator) naprawa wyniosła mnie 280zł a zadowolenia nie mam, Na alternatorze mam 14.4V dla pewności dałem jeszcze 1 kabel...
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Viper, szkoda klawatury na pisane na tym forum. To już padlina. Altki mitsubichi mają swoje słabe punkty, np uzwojenie nawijane wprost na jarzmie ( bez podzwojników) jak i mostki. W sumie nie wiemy co mu padło w tym altku, jak mostek to niech sprawdzi czy ma prąd na zacisku S alternatora, jak nie ma to altek daje wyższe napięcie i przeciąża mostek....
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
Tu nie ma cudow. Napiecie na przewodzie wzbudzenia, po wzbudzeniu alternatora, pochidzi z mosta wzbudzenia. Jesli zanika, to musi byc uszkodzony alternator (mostek wzbudzenia lub regulator. BSI podaje napiecie wzbudzenia co jakis czas, bo nie widzi napiecia ladowania. Jesli nie wierzysz, podaj napiecie wzbudzenia z zewnatrz (przez lampke, oczywiscie)...
Przyjrzałbym się jeszcze kostce stacyjki i okablowaniu silnika, w tym połączeniu masowemu silnika z nadwoziem. Do demontażu mostka nie trzeba odkręcać alternatora. W maluchu to kupa roboty i da się tego uniknąć. Bo pewnie on dostał przy jeździe z urwanym przewodem prądowym. Do sprawdzenia też regulator napięcie - to jest metalowy bloczek na korpusie...
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: W Twoim silniku, przebiegi czasowe napięć indukowanych o częstotliwości znacznie większej niż sieciowa (50Hz)...
Mam taki alternator uszkodzony. Potrzebuje zamówić do niego regulator i mostek prostowniczy. Po danych z naklejki nikt nie potrafi dobrać. Jest to jakaś podróba Valeo. Może ktoś potrafi to rozszyfrować. Będę bardzo wdzięczny.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Robiłem pewne próby w tym temacie. Przy zasileniu stałym prądem uzwojenia wzbudzenia (wirnik) i sterowaniu fazami stojana typowym sterownikiem dla silników BLDC, alternator ładnie "kręci". Zmieniając prąd wzbudzenia, można w pewnym stopniu regulować moment obrotowy bez wpływu na prędkość obrotową. Problemem jest połączenie funkcji regulatora napięcia...
Dzieki za podpowiedż, faktycznie okazało sie że był uszkodzony mostek prostowniczy. Nie było żadnego przewodzenia w jednej z faz w obu kierunkach
no wlasnie wiem :( tyle ze altek jest zrobiony (lozyska,szczotki,tulejki...nawet mostek z diodami) i nie pomoglo:(
dzięki za podpowiedz kolego i nic mi dalej nie pomożesz czy w moim przypadku regulator też może mieć takie objawy czy wymiana pomoże czy regulatory w tych alternatorach nie siadają. Może lepiej i szybciej będzie wymienić na używany. Pozdrawiam. Ijeszcze mam pytanko czy jest rużnica jeżeli bym zastąpił mostek takim .http://**** Wlepić 5 i ostatnie ostrzeżenie...
Zacznij od regulatora napięcia , sprawdź mostek prostowniczy stojan i będziesz wiedział co jest grane
Koledzy przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat wyciągnięcia alternatora z forda transita silnik 2,5D rok 1988. Problem mój polega na tym iż świeci mi lampka akumulatora cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Natomiast na wolnych obrotach jak jadę to się tylko żarzy a jak jest odpalone na postoju to nie świeci dopóki się nie włączy...
Przeczytaj mój post i poprzedni autora, ale ze zrozumieniem ! Jak powiedziałem, że na każdą cewkę trzeba dać diody , to stwierdził, że lepiej mostek za każdą cewką Jak dasz mostek to będziesz miał zwykłe jednofazowe rozwiązanie.
(SKF) takie powinno być jest "ciasne na minus wewnątrz" Fabrycznie są zgrzewane wąsy do mostka. Podstawowy błąd naprawiaczy montaż tego łożyska "na oko".
Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego. . Nie strasz kolegi, trzeba ładnie oczyścić miedź (końcówki i gniazda), złożyć zacisnąć i przylutować. W tych alternatorach uszkodzenie mostka to .....chyba raz na milion. Jak do tej pory tylko raz mi się trafiła taka usterka. 99,99 % uszkodzeń to regulatory oraz kończące się pierścienie...
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Jeżeli był obrotomierz to miał swój styk, był na samym dole tej czarnej osłony mostka, w tym miejscu co są na niej przetłoczenia zasłaniające śruby mocujące mostek. Ale zrób inaczej-zdejm tą osłonę i przylutuj kabel do bylektórego wyprowadzenia stojana.
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Daj jeszcze zdjęcia tego alternatora. Jak odepniesz wtyczkę od alternatora to jakie masz napięcia? Musi ładować ;awaryjnie;, jeśli nie to coś w alternatorze siedzi. Czasem mostek siada, a że więkoszość robi alternatory na pamięć to takie sprawy pomija. Dodano po 1 i koło pasowe, więkość też robiąc alternatory tego nie sprawdza (nie ma jak) a potrafią...
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
Witam ! Posprawdzałem i faktycznie później pakowali regulatory napiecia do komputera. Zrobilo się zatem nowe pytanie. Z tym poprzednim alternatorem ciągle się coś działo i w miedzy czasie wymieniałem też właśnie regulator. Chciałbym go zastosować do regulowania tego nowego alternatora. Nie bardzo wiem jak podpiąć jeden przewód. Na rysunku są odpowiednio...
No przez to zamienione połączenie akumulatorów przy próbie odpalenia (nie ma siły, tak właśnie musiało być) - stopiła się także izolacja na przewodzie do rozrusznika. Rozbebeszyć tunel, na kanał i posprawdzać, centymetr po centymetrze cały przewód od klemy poprzez rozrusznik do alternatora. Do tego remont alternatora bo spalił się co najmniej mostek...
Witam. Prądnice wolno obrotowe mają swoje wady i zalety, zaletą jest na pewno ze nie potrzebują prądu na wzbudzenie ale i tak dają mało prądu miałem styczność z takimi i 35 Amperowy mostek wystarczał przy napięciu 24-48V. ale mam pytanie co do przekładni i alternatora. Jak myślicie dużo alternator pobiera prądu na wzbudzenie? I ta przekładnia ile razy...
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
Zdemontować alternator i go sprawdzić. Może brak szczotek, może uszkodzony mostek.
Nawinąłem trafo 14,7 wolt 50A . wystarczyło to do rozruchu samochodów do których jest wykonany. Zastosował em uzwojenie z linki 4mm². Chodzi mi o motory 1.4 i 1.6. Wiem, że gotowy mostek typu gretza nie da rady. Chce kupić diody 100A ponieważ musi być jakiś zapas. Nie chcę po szrotach kupować alternator. Chodzi mi o 4 diody żeby je połączyć w mostek.
Jak wyżej napisałem wymieniłem kabel masowy i sprawdziłem resztę kabli. Chodzi o to ze z alternatora nie wychodzi napięcie. I nie wiem czy kupując szczotki lub mostek prostownicy problem zniknie czy nie kupić od razu alternatora. .......
Dzisiaj wyjąłem zakupiony alternator. Regulator oraz mostek rzeczywiście nowe. Zamieniłem regulator do starego alternatora. Ładowanie wróciło. Po pięciu minutach spadek napięcia przy jednoczesnej zmianie pracy silnika i kontrolka ładowania. Po czym cyklicznie ładowanie wraca i za jakiś czas ewidentnie silnik inaczej pracuje i powtórka. Rozumie ktoś???
Do spawarki zastosuj dowolną diodę o takim samym prądzie. Twoja dioda ma 200A 2500V. Ta z allegro będzie dobra, o ile pasuje gwint. Przy tym prądzie to będzie już M20x1,5. Chyba że chcesz kupić wszystkie 4 :)? Koledze kiedyś spaliła się dioda w besterze, wyglądała jak diody przy alternatorach. Wstawiłem taką diodę od alternatora i spawa do dziś!
Podałeś nr VW . Zdjęcia numery katalogowe i cena poniżej: Koło pasowe sztywne bez sprzęgiełka, więc można je wykluczyć jako przyczynę. Pozostaje mostek i wirnik, ale taka naprawa "na macanego" kosztuje pewnie więcej niż zakup kompletnego alternatora. pozdrawiam
Jest pod vacumpompą, dokręcony do jednej z nakrętek mocujących mostek. Nim zadasz kolejne dyletanckie pytanie, to -proszę-zastanów się!
To nie 70-te lata XX w. Wymieniasz kompletny mostek.
Witam! Autko przybylo ze spalona skrzynka bezpiecznikow. Zapalila sie od bezpiecznika 60A od alternatora. W samym altku spalona byla dioda, wymieniony zostal caly mostek, regulatora w altku brak wiec zlozone do kupy zamontowane, w skrzynce sa dwa miejsca na 60A alt i w jednym spalilo sie wejscie a w drugim nie bylo bezpiecznika. Wstawilem wiec w drugie...
Miesiąc czasu a jeszcze nie wyciągnąłeś tego altka ? Wyjmij sprawdz wirnik ,szczotki,mostek. Jak są ok wymień regulator. 2 godziny i po robocie bez jojczenia.
Ale nie wiem czy nie lepszym sposobem ładowania będzie jak ustawi mu się sztywno te 14,4V i poda prąd 1/10 pojemności . Też nie wiem, ale wiem, że przy tych parametrach napięciowych trafo i tylko mostku prostowniczym, prąd dobiera sobie sam akumulator i on w normalnych warunkach, na samym początku pobiera prąd rzędu Q/10 i stopniowo maleje, a napięcie...
Niestety te alternatory lubią się psuć - padają regulatory napięcia. Jeżeli jest to oczywiście Hitachi. Nie wiem czy warto próbować samodzielnych napraw z powodu ceny całego nowego modułu mostek-regulator . Sam to przerabiałem koszt nowego z gwarancją na 2 lata to 95 zł. Oczywiście cena pewnie zależy od modelu alternatora a są 3 modele.
Biedne to dynamo, bo nie zamyka się w nim pole magnetyczne, na próbę nawiń ze trzy zwoje blachy transformatorowej po zewnętrznej stronie cewek. W środku w cewkach chyba też żadnych rdzeni nie ma, więc sama blacha nie wiele da. (at)ipx4 - zobacz, jak wygląda stojan alternatora.
Sprawdź czu masz dokręcone nakrętki mocujące mostek.Musisz odkrecić te co mocują kable (oba),następnie dociągnąć (z czuciem) te spodnie,czasami przeszkadza ta czarna plastikowa osłona.
No fakt. Oczywiście chodzi o stronę wtórna transformatora. Idea wypowiedzi jednak została zrozumiana. Przepraszam. No i oczywiście szeregowo.... tak. Gdzie fakt faktem, te diody to dość niespotykany model. Nie wiem kto wpadł na pomysł, aby budować mostek z diod samochodowych, stosowanych w alternatorach. Są to diody 35A 400V, ale to jakiś chiński wynalazek....
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod), jest sprawne uzwojenie w wirniku, ponieważ po...
Alternator Bosch 70 A nie znam modelu, ale ma nietypowy i drogi mostek 8 diodowy (nowy mostek 160 zł). Napewno sprawdzał na akumulatorze, a na alternatorze nie widziałem. Diody na mostku wszystkie sprawdzone przed zalozeniem. Szkoda by bylo, jakby sie okazalo, ze pomimo wymiany mostka, alternator ma isc w kibel wraz z nowym mostkiem.
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
I pytanie moje czy regulator bosch 1197311214 dam rade podpiąć do tego alternatora aby go sprawić na nim ponieważ taki mam do dyspozycji na ta chwile a z tego co pamietam to pracował z mostekiem 6 diodowym . jeśłi tak to proszę o jakiś schemat połaczeń
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
Witam. Można odświeżyć trochę ten temat?? Chciałbym sprawdzić alternator z mojego mundka 1.8TD 96 mk1, bo nie ładuje. Alternator dokladnie taki jak na zdjęciu (tzn. bez tego oleju- jest suchy, pierścienie w dobrym stanie, szczotki też). Alternator jest wyjęty ciągłość uzwojeń sprawdzona, regulator nowy a dalej nie ładuje. Został tylko mostek, w którym...
Ogolnie jest tak z alternatorami, ze gdy pracuje i pozbawi si ego obciazenia to napieci en anim szaleje. Moze dojsc do bardzo wysokich wartosci. Nawet powyzej 30V. Najczesciej wtedy uszkodzeniu ulega mostek prostownichy i regulator. Jezeli chodzi o mostek to multimetrem mozesz sprawdzic czy nie ma zwarci a miedzy wyjsciem + a masa( obudowa) Jezeli jest...