Ale chodzi o tą płytkę z diodami oznaczona 214? To nie jest mostek prostowniczy tylko realizacja jakiejś logiki - trzeba by prześledzić co jest z czym połączone. To gdzieś kręci się koło sygnalizacji błędów, alarmu-buczka, sygnalizacji alternatora czy ciśnienia oleju ale trzeba by dokładnie przemyśleć co dają te diody.
https://as-pl.com/p/A0234PR Wprawdzie po zdjęciu jest coś innego, ale jest to samo. W twoim alternatorze zapewne padł mostek diodowy oznaczenie arc1002.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Nie jest inteligentny. Ma byc 14,2V . Mostek obowiązkówo do zmiany na 12 diodowy
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
http://obrazki.elektroda.net/11_12904516... To alternator motoroli , ale zdjęcia masz liche.P
Wymień mostek diodowy alternatora na arc6020 i bd dobrze.
A co ja napisałem wcześniej? nadmierne obciążenie alternatora najczęściej jest spowodowane wadliwym akumulatorem (który posiada zwarcia na niektórych celach) Spróbuj odpalić silnik CRDI z akumulatora ze zwartą jedną celą. Życzę powodzenia.
Kolego nic nie wydziwiam, sprawdzałem to ponad dwa miechy temu i nie pamiętałem ile diod jest w mostku - wszytko było podczas sprawdzania rozebrane na części pierwsze i rozlutowane, pomiary nie wskazywały na uszkodzenie któregokolwiek uzwojenia jak i żadnej diody. Moją uwagę na powyższych obrazkach zwrócił fakt że w tym samym alternatorze ( ma ten sam...
W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na stałe połączony z obudową Oryginalny regulator i tak wywalasz. Zostaje ci mostek diodowy i on faktycznie jest połączony z obudową najczęściej za pomocą śruby. Można to połączenie odizolować i wstawić konektory oczkowe (przedzielone podkładką izolującą). Między nie bocznik i już masz prosty...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko jak tylko umiałem w ograniczonych warunkach. Mostek diodowy...
To już w nim jest nowsze rozwiązanie. Mostek 6 diodowy i prąd na wirnik jest brany z B+. Jak regulator rozpoznaje, że ma dać prąd na wirnik ? Jak wzbudzić taki alternator gdy straci magnetyzm szczątkowy ?
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Wywalasz mostek diodowy wyciągasz 3F i do tego falownik ....... Taki od rowerów się chyba nada. Zobacz na YT są filmy jak ludzie to robią ...... A i mień dział bo nie ten
Do reanimatorek Zdjęcia w tytułowym poscie są poglądowe . Co do pytania: "Czy po regeneracji alternatora problem ostatecznie znikł czy zdarzają się sporadycznie problemy?" Po wymianie regulatora napięcia problemu przez pół roku brak - przejechane ok 15000km "Czy naprawa regulatora polega na wymianie szczotek? Lepiej naprawić czy kupić AS-PL ARE2008?...
Nie można dla tego, że rozrusznik (a właściwie jego silnik) jest silnikiem komutatorowym prądu stałego (jeżeli jest wyposażony w magnes trwały na stojanie, a tak często jest). Ponadto układ prostowniczy alternatora to mostek diodowy 6-cio pulsowy, w konsekwencji przyłączenie napięcia przemiennego doprowadzi do zniszczenia mostka w alternatorze, a rozrusznik...
Mostek prostowniczy podpasowałem z innego alternatora też 6 diodowy i dalej ładowanie jest ale kontrolka świeci a jestem 100%pewien że mostek dobry bo alternator był sprawny tyle że cały czas ta kontrolka świeci i sie rozjaśnia po zwiększeniu obrotów szkoda kasy wydawać na coś co może być dobre.
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Jak w prosty sposób zweryfikować uzwojenie stojana alternatora Denso 104210-5710. Interesuje mnie sposób połączenia uzwojeń wewnątrz stojana (prawdopodobnie "podwójna gwiazda"). Na załączonym zdjęciu widok tego stojana. Mostek diodowy zwarty a pasuje upewnić się co do sprawności stojana.
Konektor R przez który jest ubytek wychodzi z regulatora i jest rozgałęziony na mostek, układ regulatora i szczotkę. Regulator wymieniony na identyczny o tym samym numerze na obudowie, mostek diodowy tak jak pisałem również wymieniłem.
No o to mi chodziło, żeby tylko szczotki zostawił i główny mostek diodowy https://obrazki.elektroda.pl/2421570600_... poza tym ja w swoim Dużym Fiacie miałem podłączoną lampkę braku ładowania pod zacisk regulatora 67 więc ona migała w takt impulsów wzbudzenia i było to bardzo fajne bo dawało pełny podgląd na pracę regulatora, napięcie akumulatora...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Ja na twoim zdjęciu widzę że masz dziewięcio diodowy , tzn . 6 dużych , i 3 małe od wzbudzenia .
no niestety ta pompa to problem ale nie nalezy przesadzac z tymi kosztami , cemy części zamiennych do tego alternatora gwałtownie spadła.Regulator ze szczotkami kosztuje 55 zł mostek diodowy jakies 65 zł.wiec nie jest to duzo. Cały alternator to koszt ok. 400zł.
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Witam. Mam małe pytanko. Posiadam maszynową przetwornicę 50Hz na 300Hz. Prądnica synchroniczna wzbudzana jest poprzez mostek diodowy z alternatora (na wspólnym wirniku) a alternator wzbudzany z układu elektronicznego. Problem pojawia się jak maszyna się zagrzeje i wtedy spada napięcie wyjściowe. Płytka elektroniki wymieniona na nową, napięcie wzbudzenia...
Uszkodzone sprzęgło alternatora najpewniej. Często pada sam alternator tj mostek diodowy. Vaccum pompa na alternatorze stąd twardy pedał. Pamiętaj aby zawsze podać silnik tutaj 2.0crdi.
BOSCH 150 0 123 520 002 nc --> 14v 150A 021 903 025C http://images24.fotosik.pl/222/ae6bd2b81... Problemem tego alternatora okazała się jego nowoczesność. Układ uzwojenia otwarty nieskojarzony kojarzony w mostku. 12 diodowy mostek + 3 diody wzbudzenia, z uzwojenia wychodzi 6 drutów. Połączyłem uzwojenie w gwiazdę, wymontowałem całkowicie cały...
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Witam Mam alternator, w którym wymieniłem właśnie regulator napięcia, zakupiłem go na allegro, spojrzałem na inne aukcje sprzedającego i sie zaniepokoiłem, otóż, mostek prostowniczy, który jest oferowany w sprzedaży jest 9 diodowy (są te 3 do wzbudzenia) a ja w alternatorze zamiast tych że 3 dodatkowych diod mam tylko drucik/mostek pomiędzy jedna fazą...
Wiec jezeli dla pojedynczej diody spadek napiecia 0.5V jest prawidlowy to jak to wyglada z pomiarem calego mostka, caly mostek sprawdzalem przed rozbiorka alternatora podlaczajac miernik pomiedzy obudowe alternatora i kolejno zacisk B+ i D+. Przy wszystkich pomiarach wynik - spadek napiecia 0.5V. Zasadniczo mierzac mostek diodowy pomiedzy obudowa a...
Witam !!! ciesze sie że mogłem pomóc Tak pozatym większość mostków diodowych da sie sprawdzić bez rozlutowania diód (prawie wszystkie) Pozatym gdyby uszkodzony byłyby mostek diodowy to w 90 % procentach padł by stojan bo pracował by na zwarciu chociaż nie zawsze Tak dla podpowiedzi ja zaopatrzyłem sie w zapasowy regulator do alternatora i mam go zawsze...
Jeżeli to 6-cio diodowy mostek to może być też uszkodzona dioda ujemna. Lampka od ładowania normalnie gaśnie, przy małym obciążeniu alternatora w miarę poprawne napięcie, a przy obciążeniu większym gwaltownie spada. Rozbierz, pomierz i będzie wszystko jasne.
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
kolega robokop wie lepiej :) koniec OT Jeśli ciągnik jest często uruchamiany i mało jeździ i to też jestem za alternatorem, W c360 po założeniu alternatora z 125p ( 6 diodowy + koło pasowe z żuka) skończył się problem słabymi akumulatorami przy sporadycznym użytkowaniu ciągnika. W C330 jest "+ na mase" trzeba pamiętać żeby podpiąć inaczej akumulatory,...
A czy mostek diodowy nie spalił się przez odwrotne podłączenie klem akumulatora? Może coś jeszcze się spaliło. Należałoby też sprawdzić ile świec żarowych jest spalonych.
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Pytanie zasadnicze to jaki stan kolega chce uzyskać w samochodzie? Mianowicie inaczej wygląda podłączenie alternatora 6-cio diodowego a inaczej 9-cio diodowego. I to właśnie w rejonie lampki kontrolnej. Piszesz, że wymieniłeś środek. Czyli co? Mostek prostowniczy, czy regulator? A może oba elementy? Dla rozwiązania 9-cio diodowego przekaźnik jest zbędny...
Prowadząc dalej monolog :), wymontowalem oryginalny mostek, jest 12 diodowy a z uzwojenia wychodzi 6 drutow. Jak juz doczytalem to uklad nieskojarzony wiec nie wiem czy mam sie cieszyc czy plakac i co dalej. Jakos kojarzyc uklad w normalna gwiazde, stosowac ten mostek i 3 Nki do regulatora czy zrobic cos innego ale co? Jak wpiac teraz ten mostek z linku...
Zle sie wypowiedzialem.Dokladnie chodzi mi o to ze mam nowy 6 diodowy mostek do espero.W orginale do tego mostka jest regulator w ktorym jedna szczotka jest zwarta z masa.Ja mam nowy regulator do lanosa ktory ma szczotki izolowane.Moje pytanie jest takie, czy moge zalozyc regulator od lanosa do tego mostka wczesniej przerabiajac troche orginalny szczotkotrzymacz...
Witam, od dłuzszego czasu walcze z alternatorem, od jakiegoś roku pali się kontrolka tylko nie zaświeca się pełną barwą, ładowanie było. Z czasem kontrolka zaczeła mrugać, później szybciej i ładowanie padło. Wymienłem mostek diodowy ale to nic nie dało więc wymieniłem też regulator i teraz napięcie wacha się od 12,7 do 15,2V zaleznie od obrotów a kontrolka...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Witam! Mam następujące pytania: 1.Czy może zdarzyć się,że w przypadku popsutego regulatora napięcia nie będzie świeciła się kontrolka ładowania akumulatora? 2.Czy zatarte łożyska alternatora mogą być przyczyną świecenia się kontrolki ładowania akumulatora. Pytania te dotyczą Seicento 899cm3.W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u...
350-500W kolba da rade.
jack63, dzięki za zainteresowanie - więc tak: kupiłem MZ ETZ z roku 1990 i przerabiam (usprawniam) instalację elektryczną, gdyż stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - zaśniedziałe końcówki konektorów, przewody naderwane itd. Ponadto ładowanie wynosiło 12,8 V na około 4 tyś obrotów, więc: 1. Wymieniłem regulator napięcia na regulator 9 diodowy...
Częstą awarią tych alternatorów jest mostek diodowy. Więc do sprawdzenia po kolei szczotki, wirnik i cała reszta.
Mostek diodowy na alternatorze !
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
I ja tak robię. Ale często też na środku gwazdy jest jedna dioda, zresztą widziałeś mostki z siedmioma diodami.
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Wykonujesz 12 pomiarów i już wiesz conieco o mostku.
W moim przypadku pomogła wymiana mostka diodowego alternatora.
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Dzisiaj w końcu, po dłuższych poszukiwaniach, dostałem mostek 8-diodowy do mojego alternatora. Nie będę robił reklamy ani antyreklamy konkretnym producentom mostków, ale trzeba jednak uważać, bo sporo mostków opisanych jako 8-diodowe w rzeczywistości są mostkami 6-diodowymi. Na trzy mostki jakie sprawdzałem dwa były 6-diodowe. Wszystkie oczywiście konkretnie...
Tu masz jak sprawdzisz diody w alternatorze na filmiku jest mostek 6 diodowy u ciebie będzie 9 diod ale zasada sprawdzania taka sama , może ci to pomoże pozdrawiam . https://youtu.be/UlavAPK_Wgo
W isuzu były montowane 100 A alternatory Hitachi Bardzo awaryjne. Najczęściej padały mostki diodowe ale zamienniki były bardzo słabe jakości lub regulatory napięcia (elektronika).
Tak, alternator jest chłodzony wodą, mostek 8 diodowy
Wiele razy już o tym było. Nie uruchamia się silnika z alternatorem bez akumulatora. Postępując wbrew tej regule ryzykujesz uszkodzenie: mostka diodowego w alternatorze, regulatora napięcia, oraz innych urządzeń elektronicznych na pokładzie pojazdu. Z opisu wynika że możesz mieć uszkodzony mostek diodowy w alternatorze. Bez podstawowej wiedzy z elektrotechniki...
Akumulator 12V naładowany do 20V? Już w okolicach 2,5V na celę, zaczyna się silne gazowanie akumulatora i wzrost jego temperatury. Akumulatory nie są prawdopodobnie ładowane w ogóle, wzrost napięcia do 40V zagotowałby je natychmiast, paląc przy okazji sam alternator i wszystkie włączone żarówki. Więc najprawdopodobniej upalony jest albo przewód B+ do...
Witaj. Silnik do hulajnogi elektrycznej to praktycznie na pewno BLDC, czyli bezszczotkowy silnik prądu stałego. Może bez problemu służyć jako prądnica - tylko musisz odłączyć sterownik tego silnika. Bezpośrednio na wyjściu otrzymasz trójfazowy prąd przemienny (jak z alternatora samochodowego), który możesz wyprostować sześcio-diodowym mostkiem prostowniczym...
Uszkodzony mostek diodowy w alternatorze
Alternator jest 6 czy 9 diodowy? Interesuje mnie ilość diód na mostku prostowniczym.
witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Moc lutownicy oznacza ile ciepła jesteś w stanie dostarczyć do punktu lutowniczego. Większa moc przydaje się przy lutowaniu grubszych kabli, cynowaniu szerokich ścieżek, rozlutowywaniu elementów mocy zamontowanych na radiatorze. Zwykłą małą transformatorówką czy kolbą nie rozlutujesz raczej mostka diodowego alternatora samochodowego, z kolei dużą lutkolbą...
Jeden to stały prąd, drugi kontrolka, trzeci idzie z mostka diodowego. Jak chcesz to spojrzę w katalog, bo nie kojarzę dokładnie co gdzie. A - z mostka chyba S - 30 I - kontrolka, ale musiałbym to na stole podpiać i sprawdzić :)
regulator napiecia sie wysypal, a jezeli nie on to mostek diodowy w alternatorze.
po swietach do wykrece i sprawdze szczotki i sprawdze mostek diodowy.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Mostek diodowy .!
Autor pisał, że podłącza żarówkę bezpośrednio do D+ alternatora, także to nie stacyjka.
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
Zasilanie regulatora z mostka diodowego.
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
sprawdz w alternatorze mostek diodowy wzbudzenia
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Dzięki za odzew. Z brakiem kontrolki ładowania to miałem tylko problem zaraz po wymianie elementów alternatora tak samo ze wspomaganiem przy unieruchomionym silniku. Po trzecim odpaleniu auta problem sam ustąpił. Dzisiaj znów problem z brakiem ładowania po odpaleniu zimnego auta po tym samym czasie znów kontrolka dała o sobie znać i wszystko wróciło...
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
to np. jest nap 3 faz. które po przejściu przez mostek jest że tak określę połówki sin są przerzucone na górę tylko nap wyjściowe nie jest równe szczytom tylko większe wikipedia nie mówi dlaczego Dodano po 1 I_F=(c_x nΦ_δ)/(c_y n)=(c_x Φ_δ)/c_y =const. tego też nie ma a wynika z działania alternatora Dodano po 4 a np. jestem laikiem...
Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie, jak wszystkie. Są za to dwie masywne śruby i można sobie dobrać polaryzacje zależnie od typu maszyny. Sprawdź Kolego czy któryś mostek diodowy łączy się z obudową.
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Witam kolegów , chciałbym zapytać czysto teoretycznie bo jak wiadomo wszyscy budujemy prądnice 3 fazowe ale czy ma sens budowanie prądnicy 4 fazowej bo np. tak pasuje z nabytego stojana i wirnika z magnesami wiadomo że potem to wszystko musi zostać symetrycznie obciążone lub podane na mostek prostowniczy . Spotkałem sie z alternatorem samochodowym który...
Może zła rada ale cena podzespołów do wymiany to koszmar ostatnio robiłem taki : regulator ,mostek diodowy ,stojan koszt coś ok 300 zł a goście kupili nówkę za 250 zł i jak tu naprawiać?
Witam,za 120a mostek zastosowałem 150a i wszystko działa prawidłowo.
Może masz walnięty mostek diodowy. Napisz jaki to alternator czy ten stary z 6 zaciskami czy ten nowszy z diodami wzbudzenia i regulatorem w środku
Stary plonez, albo duży fiat, ważne, żeby regulator był do 6, a nie 9 diodowego mostka
W tych alternatorach/jeżeli jest japoniec/ wymienia się mostek diodowy i regulator.
Alternator masz uszkodzony. Najczęściej pada mostek diodowy 100 A lub regulator napięcia.Ale ja postawiłbym raczej na mostek bo to bardzo częsta usterka w tych silnikach. Alternator Hitachi.
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. https://as-pl.com/pl/u/0124325139 Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Moja dodatkowa sugestia. Starsze alternatory czyli 6-cio diodowe, te od nysy czy żuka mają wieksze i szersze kolo pasowe. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie aby przerobić taki alternator na 9-cio diodowy wystarczy dołożyc mostek.
Podstaw sprawdź kable masowe pomiędzy alternatorem a silnikiempotem silnik do nadwozia i akumulator nadwozie jeżeli są zaśniedziałe to odkręć i wyczyść lub wymień na nowe jeśli to nie pomoże to raczej leży mostek prostowniczy (diodowy) w alternatorze ale spradzenie i ewentualna wymiana raczej zleć elektrykowi
Każdy alternator posiada mostek diodowy. Na tym opiera się zasada przekształcania napięcia zmiennego na napięcie stałe.
mostek diodowy alternatora astra diodowy mostek mostek diodowy
pomiar małych oporności sprawdzenie grzałki zmywarki laptop gorący lenovo
active webcam obudowa 18tbx100
Zacisk hamulcowy prawy i lewy Alfa Romeo 33 1.4 1993 – gdzie kupić, ATE/Bendix, numery OE Edycja programu – podaj hasło w dekoderach Polsat Box, WIWA, Opticum, Comsat, Kaon – PIN, blokada, zarządzanie kanałami