Są to diody 10A, 1000V (700V RMS). Schemat mostka OK. Tylko czy możesz zobaczyć czy jest do czegoś podłączony zacisk "1" w mostku czy silniku?
No robocik bardzo fajny, ladnie wyglada, jak na prototyp... Nie slizgaja Ci sie te koleczka na powierzchni np. stolu? A co do mostka, to ten jest bardzo dobry, najprostrzy i jednoczesnie najbardziej funkcjonalny, jaki widzialem [swoja droga, wie moze ktos, jak do tego dorobic hamulec>]... Ewentualnie mozesz uzyc ukladu L293D, to jest taki zloty srodek...
Witam, jestem również po przekładce takiego automata, mógłby ktoś podpowiedzieć gdzie zrobić mostek żeby odpalał bez hamulca.
To lepiej mierzyć prąd cewki hamulca, informację o uszkodzeniu dostaniesz, zanim mostek się spali. Potrzebujesz informacji, że prąd jest wyższy niż powinien (cewka jest przegrzana, ma zwarcia), i takiej, że prąd spadł do zera. Poszukaj fabrycznych przekaźników prądowych.
Podłącz 3 fazy do pojedynczych wyprowadzeń (początki uzwojeń; końce masz zwarte blaszkami - klasyczny układ gwiazdy). Zasilanie hamulca przez mostek prostowniczy (dodatkowy blok) masz podłączone pod początek pierwszego uzwojenia i odczep środka gwiazdy (na hamulec idzie w ten sposób ok. 200 Vdc). Jeżeli słychać pracę hamulca (stuk przy włączaniu i kolejny...
Witam serdeczne, mam do Was prośbę aby sprawdzić ten schemat mostka H. Postanowiłem zastosować hamulec elektrodynamiczny. W związku z tym że elementy jeszcze nie zostały policzone, na schemacie są tylko ich nazwy. Oto schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6225773300_1...
Próbowałem na kilka sposobów panowie, na dwóch mostkach jeden na wzbudzenie drugi na wirnik, za kazdym razem wywala mostek, (trzyma hamulec?) kwestia hamulca który jest na 190v, czy spróbować wpiąc go w szereg ze stojanem a moze podac mu zasilanie przez kolejny mostek?
Silnik jednobiegowy, więc środkowe mostki spinają po dwa połówkowe uzwojenia w szereg (pojedynczy trójkąt, praca przy 380V). Traktujesz górne i dolne zaciski jak w klasycznym silniku (do środkowych z mostkami nic nie podpinasz). No chyba że masz hamulec na 230V, wtedy jeden koniec hamulca do mostka a drugi do zacisku nad lub pod nim w tej samej kolumnie....
Pomierz go najpierw ! Rezystancja stojana ok. 500Ω, wirnika 20Ω, mostek Greatza w elektrohamulcu, oraz cewke tego hamulca (ok 1kΩ) i stan szczotek. Silnik powinien być zahamowany. Możliwe, że posiada dźwignię ręcznego odblokowywania.
Jest to hamulec 1-fazowy, zasilany 230V przez mostek jednopołówkowy (dwie diody).
WITAM Oto fotka hamulca. http://obrazki.elektroda.net/19_12668332... 17 czerwiec 2009 na forum jest temat; Podłączenie hamulca sew w silniku asynchronicznym. Jest pokazany schemat podłączenia [ja mam sam hamulec- bez mostka]
Obejrzyj dane mostka VNH2SP20 czy 3SP30. A schematy "mocnych" mostków na piechotę są na Elektrodzie.
Podać na jego solenoid napiecie stałe 230VDC ! Gdzie jest tzw. moduł hamulca ? Jak go nie ma, to mostek Gretza i warystor. Rezystancja elektromagnesu hamulca powinna wynosic ok. 300 - 400 Ω
Na mostek możesz podać 500V, więc czemu spiąłeś to z punktem neutralnym gwiazdy? Mogłeś to spiąć międzyfazowo po stronie zasilania, będzie elegancko.
Czy jest na rynku dobry, sprawdzony praktycznie kontroler do małej turbiny? Są takie małe "szare" zawierające mostek prostowniczy i hamulec. Dostępne są również pomarańczowe opisane jako "Boost MPPT". W tych jest trochę elektroniki, ale jak kiedyś (na próbę) podłączyłem zwykły mostek 3F to produkcja energii była taka sama...
(at)madiz08 400VAC podajesz na mostek prostowniczy potem na hamulec idzie napięcie DC. Ale jak pisze że 400V to tyle musisz podać.
....mianowicie w ukladzie THOMSONA do sterownia mosami ma automatyczny hamulec przy dwoch zerach lub dwoch jedynkach na wejsciach pwm... O ile dobrze rozumiem to przy założeniu że na PWMA i PWMB podajemy stany niskie, to mostek nie przewodzi prądu. Podanie zaś dwu stanów wysokich jest "not allowed" ponieważ oznacza zwarcie - przewodzą obydwie połówki...
Masz uszkodzoną tą elektronike, ni mniej, ni wiecej. Rzeczywiście, sluszy ona do wymuszenia impulsu ,,otwarcia" na elektromagnesie, a później do podtrzymania go w tej pozycji. Spróbuj zbadać ten układ, podłączając żarówke 100W w miejsce cewki hamulca. Po podaniu na wejście 220 VAC, zobaczysz co się dzieje z tą elektroniką, i będziesz mógł ją wyregulować...
Spalił się sterownik hamulca - kostka jak na zdjęciu. Silnik ok. 1,5kW/400V, nowy, hiszpański, ale brak danych na tabliczce. Do hamulca dwa osobne przewody zasilane z tej kostki (na jej wejściu 230V~). Na kostce napis 220V 1A. Rezystancja cewki hamulca 230 omów. Czy można to uruchomić jakimś prostszym sposobem (dioda, mostek, opór)?
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
Witam. Ta kostka to mostek diodowy, dobrze by było sprawdzić czy jest sprawny, a następnie, podłączyć jak na pierwszym zdjęciu czyli: 1) Silnik spięty w gwiazdę 2) Przewody hamulca pod zaciski na kostce +,- 3) Zaciski oznaczone ~, jeden pod zwarte końce uzwojeń gwiazdy (czyli mostek), drugi pod obojętnie którą z faz zasilających silnik.
schematu nie widzialem, czytalem opis jakiegos goscia co znalazl w swoim regulatorze. Jak budujesz mostek to hamulec nie jest zadnym "bajerem". Dostajesz go "za darmo" gdy wysterujesz tranzystory z tej samej wysokosci (czyli z gory lub z dolu.. zazwyczaj sie steruje te z dolu) Ja moj mostek narazie testowalem tylko przy silnikach pobierajacych 2.5A...
Jeśli chodzi o rezystory rozruchowy to nazywany on jest w DTR hamulca "economizing resistor" - R3 na załączonym schemacie z DTR. Wg DTR rezystor ten ma być bocznikowany stycznikiem (ozn. BX) po czasie 0,7s od załączenia luzowania hamulca. Jaka jest rola tego rezystora? Dodam, że w zastosowaniach na innych maszynach w tej fabryce podobne hamulce zasilane...
Cześć czyli rozumiem tak: - widzę, że w szafie masz ochronnik przepięciowy - nie zadziałał? - zasilacz CNC zasilany z 230V przeskok iskry z filtra wejściowego na zasilaniu podczas włączania sterowania? - wymieniłeś przewody od falowników do silników - te pomarańczowe? - czemu ekrany nad falownikami nie są podłączone do zbiorczej szyny nad nimi zaciskami...
hamulec luźno świeci, a wciśnięty gaśnie. Obróć wyłącznik o 180°
Pod ramą przed tylną osią jest zawór hamulca ręcznego. W nim jest wkręcony czujnik ciśnienia. Odepnij go zrób na chwilę mostek i zobacz czy kontrolka zgaśnie. Jeśli tak to masz rozwiązanie problemu. Jeżeli nadal świeci to kabelek gdzieś po drodze uszkodzony.
Uszkodzony mostek
dzieki ale raczej kupie tego drozszego, szef daje kase to trza kupowac , ale dzieki za pomoc, a propo silników , dostałem starego gruchota 2,2Kw z przekładnią i hamulcem , po umyciu i konserwacji testowałem silnik na obciazeniu i ok, ale hamulec niechce działac, , i jest potpiety pod jedna z faz silnika, ale raczej powinien byc podlaczony przez mostek...
Może zamontować na wałku tarczę hamulcową i wykorzystać zacisk, klocki i silniczek od elektrycznego hamulca ręcznego? Można pokombinować z modułem sterowania od takiego hamulca - może uda się sterować hamulcem z przycisku ręcznego, tylko pytanie czy moduł będzie reagował na ten przycisk jeżeli nie ma komunikacji z CAN. Albo zwykły hamulec ręczny i do...
Witam spalił mi się silnik trójfazowy posiadający hamulec, o ile silnik jest już przewinięty i pracuje poprawnie problemy są z hamulcem. W pierwotnej wersji był on wpięty z jednym uzwojeniem w szereg przez układ prostowniczy, wymyśliłem sobie że zastosuje zewnętrzne źródło zasilania tego hamulca a silnik przewinę tradycyjnie stąd moje pytanie jakim...
Witam, zakupiłem niedawno po dość okazyjnej cenie silnik 3 fazowy dwu biegowy z obrotami lewe-prawe małej mocy. Na silniku nie ma żadnej tabliczki prócz przyklejonej kartki z opisanymi wyjściami czyli: 1U1, 1V1, 1W1 oraz 2U1, 2V1, 2W1 oraz dwa czarne przewody 2Y (nad nim piszę 2U1) oraz 8Y (nad nim piszę 1U1). Dwa czarne przewody podłączone są pod mostek...
Jak wspomniałem na początku, chcę awaryjny hamulec do turbiny wiatrowej. Turbina 2 kW, napięcie znamionowe 380 V~, 3 fazy. Podpiąłem to przez mostek prostowniczy trójfazowy do inwertera Deye z możliwością podłączenia turbiny wiatrowej. Hamulec ma w razie nieodbierania mocy przez falownik po osiągnięciu zadanego napięcia rozwierać stycznik, który załączy...
Tak wpinałem i zachowanie hamulca było głośne porównywalne do elektrozaczepu
Witam, W silnikach SEW, najczęściej jest napięcie 195VDC na hamulec. Po pierwsze należy sprawdzić, czy uzwojenie hamulca jest pojedyncze czy z odczepem. Następnie ustalić jakie jest napięcie pracy cewki. A po drugie dobrać mostek. Układów jest wiele tak więc może znajdziesz jakieś informacje na elektromagnesie hamulca.
Generator może być o większej mocy od turbiny, nie ma to znaczenia a nawet lepiej, gdyż umożliwia to odebranie każdej możliwej mocy dostarczanej przez turbinę. Nie prawda właśnie ma znaczenie. To jest taki często powtarzany błąd. Generator o przesadnie dużej mocy bez inteligentnego sterownika w którym da się zaprogramować P(wind rate) będzie po prostu...
piszesz ze nie dochodzi prad do zarowek, sprawdz czy we wtyczce ktora idze do tylnych swiatel nie sa popalone piny jezeli wtyczka jest ok to we wtyczce od wlacznika przy pedale hamulca zrob mostek i zobacz czy zaswieca sie swiatla stop jezeli tak to uwalony wlacznik a jezeli nie to szukaj dalej
Z tego co widzę na zdjęciu masz zwykłe czujniki które ulegają zniszczeniu razem z klockami. Miernik w łapki i sprawdzasz czy jest "przejście" pomiędzy obydwoma przewodami. Jeśli na każdym kole masz "przejście" to wtedy za pomocą spinacza lub kawałka drutu robisz mostek we wtyczce idącej do komputera. Jeśli po takim zabiegu błąd nadal będzie występował...
nadal nie rozumiesz zasady sterowania mostkiem H , przecież masz wszystko w tabeli stanów http://obrazki.elektroda.net/66_12583872... zakładamy że EN = H , IN1 = L / IN2 = H praca silnika np. w prawo , IN1 = H / IN2 = L praca silnika w lewo , identyczne stany na wejściach IN silnik zatrzymany ( hamulec dynamiczny ) w dowolnym momencie zmiana...
Wydaje mi się, ze musi być tak jak poniżej. Po prostu zmyliły mnie zaciski 3U,3V,3W oraz ich połączenie (mostki) z innymi zaciskami. To są po prostu przyłącza hamulca trójfazowego, który zasilę zza styczników kierunkowych, w ten sposób zawsze podam 3 fazy, niezależnie od wybranego biegu. Dziękuję za pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/7734036600_...
Badając obydwa wejścia małego silniczka jak najbardziej będziesz w stanie to "skopiować" tylko tu musisz sprawdzić jedną rzecz. W prawdziwym samochodzie im on szybciej jedzie tym wspomaganie powinno działać słabiej żeby nie "myszkował" po drodze. W miejscu lub małej prędkości jest najsilniejsze. Nie wiem jak rozwiązane jest w tym Logitech`u "force feedback",...
Wyjaśnienie tej katastrofy należy niestety do mnie. Otóż dawno temu zbudowałem mostek prostowniczy na znacznie niższe parametry niż te, które wystąpiły feralnej nocy u kolegi Abucha. Niestety ten mostek znalazł się na wyposażeniu jego konstrukcji. Nie pamiętam już dlaczego. Okazał się najsłabszym ogniwem. Drut 2mm (a może podwójny 2mm - nie pamiętam)...
Witam Na podobnej zasadzie działają wagi , zobacz sobie w necie mostek H i tensometry , można zmierzyć czy działają , oscyloskopem.
Kontrolka hamulca postojowego przeważnie jest połączona z czujnikiem poziomu płynu hamulcowego. Zakładam że płyn sprawdziłeś więc odepnij kostkę na zbiorniczku zrób mostek z kabelka i zobacz efekty, jeżeli nie będzie zmian to pozostanie Ci do sprawdzenia czujnik hamulca postojowego.
W opisie jest, że "sterownik gratis" Taka turbina przede wszystkim wymaga 3-fazowego mostka prostowniczego. Do tego przydaje się hamulec o ile podłączymy aku.o małej pojemności. Realnie w zależności od regionu Polski wygeneruje 20 - 250kWh/rok (i to "przy dobrych wiatrach") więc nadaje się do off_grida.
Tak ustawiłem skrzydła w połowie zgodnie z instrukcją. Po naciśnięciu i przytrzymaniu UP+MENU nic się nie dzieje, nie słychać w ogóle silników, żadnej reakcji, od razu wyskakuje "L--" na wyświetlaczu, a powinno wyskoczyć to "LOP" i skrzydła powinny zacząć się otwierać aż napotkają hamulec mechaniczny. A jakieś mostki nie są konieczne między wyjściami?
Mam jeszcze pytanie techniczne dotyczące regulatora ładowania. Czy jak napięcie jest za wysokie, to regulator je obcina czy np. zmniejsza ale kosztem zwiększenia prądu? Te proste i (jednocześnie najpopularniejsze regulatory) nie. One mają wbudowany mostek prostowniczy i ewentualnie limiter, czyli inaczej mówiąc hamulec zwarciowy powyżej pewnego napięcia...
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
Jak ktoś to miał na warsztacie to wie co jest. Generalnie wszystko praktycznie identyczne pod plastikami. Silnik szczotkowy 24V (500 -700 wat) lub 36 V przeważnie wtedy jest 800-1000w. Całość zasilana z pakiety 2x12 V 10-12Ah lub dla wersji 36V 3x12V 10-12Ah na akumulatorach AGM. Do tego sterownik DC PWM z manetką na czujniku hallotronowym (można zastąpić...
Po pierwsze, jeżeli zasilany jest tylko falownik nr1, to jego mostek i bateria kondensatorów jest policzona na 22kW a nie 30kW. Więc i kabel również na 22kW. Po drugie, DRV2 pracując jako hamulec, będzie generatorem ze wszystkimi tego konsekwencjami (pobiera moc bierną, oddaje czynną). Jeżeli nawet będzie pracował jako napęd silnika, to sam, bez DRV1,...
Hamowanie dynamiczne prądem stałym, do sprawdzenia K22 i jego styki, K1 styki 31-32 43-44, stycznik K5 i styki, mostek prostowniczy U1 i gniazdo bezpiecznika F4. U kolegi w podobnej maszynie innej firmy hamulec trzyma po wyłączeniu silnika bardzo długo, ale później odpuszcza.
Są dwie połączone szeregowo, zasilają rezystor mocy 300om 20W. jakna jest sprawna, są w ukłaczie hamulca silnika dc. W zasilaczu nie ma trafa, tylko mostek, rezystory i filtry i oczywićcie tranzystory duże na radiatorze. Przypuszczam że jest na nik ponad 200v, dlatego pytam. I nie wiem czy działają po przekroczeniu napięcia przebicia. czy mają ponad...
Mostka prostowniczego nie rób z diod prostowniczych tylko zastosuj gotowy dedykowany mostek prostowniczy do silnika. W ofercie SEW-a są takie prostowniki, które pasują do silnika. Silnik z hamulcem powinien mieć miejsce w puszce przyłączeniowej na montaż takiego prostownika.
Faktycznie trudno na 100% określić z czym to się je ,bo może być to po prostu zwykły mostek prostowniczy Może lepiej rozwiazanie znaleść w/g konstrukcji czy też oznaczeń samego hamulca .Fotka cewki i rdzenia hamulca mile widziane.:|
Podczas próby bez obciążenia strasznie się grzeje pewnie spalony. To Balcancar on ma jedną fazę posłaną na stale do silnika, a dwie fazy przełączane poprzez przyciski. Są one takie przeźroczyste więc widać czy nie są wypalone. Wystarczy że jeden styk będzie nie łączył i już silnik idzie na dwie fazy. Druga sprawa to mostki na tych przyciskach jest...
Najlepiej trafo 24V 10A + mostek prostowniczy - hamuje bardzo efektywnie i trzyma potem.
Mostek ma tu logiczny sens i zastosowanie dla hamulca. Inne układy wydają się bez sensu. Ale łatwo to sprawdzić multimetrem.. Powinno być przejście między środkami rzędów diod a którymś z pinów stycznika. Dodano po 7 Teoria o transilu wydaje mi się mało prawdopodobna, bo zasilanie zabezpieczono już widocznymi od góry MOV-ami...
w arze ze stojanem często pada regulator ,mostek prostowniczy i przekaźnik umieszczony na prawym słupku wewnątrz auta
Pamiętasz może konkretną normę/prawo, w której jest taki zapis? A pamiętasz normę/prawo, w której jest zapis zabraniający jazdy samochodem z niesprawnymi hamulcami? Czy na wszystko musi być przepis prawa? Gdzie jest u licha zdrowy rozsądek? :|
Ja rozumiem, że chcesz użyć albo silnika krokowego albo DC... Jeśli krokowy to tak jak wyżej kolega pisał... Natomiast DC to właśnie enkoder i żeby rozwiązać problem zatrzymania można samemu pokombinować albo poszukać bo trafiają się silniki ze sprzęgłem elektromagnetycznym ewentualnie sprzęgło można przerobić na hamulec...
Witam Przymierzam się do budowy sterownika silnika szczotkowego i mam kilka pytań odnośnie budowy końcówki mocy. Przeszukałem Elektrodę ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Na wstępie założenia: Sterownik będzie zasilany z akumulatorów o napięciu między 12V a 36V. Tranzystory powinny wytrzymać silnik dający obciążenie ok. 30A. Całość będzie...
Witam, posiadam taki silnik z hamulcem. Proszę o pomoc w połączeniu. Silnik jest zamontowany w maszynie i nie mam możliwości go wyjąć ani dostać się do puszki. Silnik pozwala się obracać a hamulec działa po podaniu napięcia. Z tego co zostało mi powiedziane to hamulec był połączony poprzez mostek graetza umieszczony w szafie sterowniczej ale nic poza...
jest ważne żeby to było napięcie stałe a nie zmienne, nie musi być wygładzone. mam w pracy nowsze i starsze wersje takich samych maszyn, w starych jest tylko mostek prostowniczy, w nowych jest mostek + kondensator szeregowo z rezystorem(układ gasikowy) silniki DC w naszych maszynach po ok.63kW rozpędzają się do 3000obr/min po czym hamują gwałtownie...
Witam ponownie.Chciałem podziękować za wszelkie podpowiedzi i sugestie.Usterkę usunąłem.Powodem świecących lampek ładowania i hamulca był alternator.Podczas sprawdzania całego mostka było wszystko ok.,jednak dalej lampki paliły się w sposób wcześniej opisany.Ponownie rozebrałem go i wymieniłem trzy diody wzbudzenia (1N4007),które na mierniku były ok.,jednak...
Witam, mam problem i szukam podpowiedzi. Problem to sterowanie napięciami ładowania elektrowni wiatrowej (EW). Sterownik oparty jest na komparatorach i ssr. Mam wątpliwości co do napięć pomiaru komparatorów. Trzy komparatory sterujące załączaniem trzech obwodów: 1. hamulec - 3 ssr dc-ac załączające grzałkę 3 fazową przy napięciu 29,8v. Pomiar z wyjścia...
Spadków napięcia raczej nie powinno być, bo światła i hamulec mam na innej cewce a mostek Gretza mam podłączony pod cewkę ładowania a do niej nic nie podłączam. Chodzi mi o taki najtańszy najprostszy sposób wykonania tego biorąc pod uwagę tylko to napięcie. Niepotrzebna mi dokładnych obrotów silnika tylko taką mniej więcej skalę na diodach.
Zaciski 2 i 3 łączysz do: 2 - do jednej z faz zna tabliczce silnika 3 - do środka gwiazdy na tabiczce. Silnik powinien być połączony w gwiazdę a punkt środkowy jest połączeniem wszystkich trzech uzwojeń silnika. (trzy zaciski połączone mostkami (będziesz miał wtedy zasilanie na mostku 230V) . Resztę przewodów łączysz tak jak na rysunku.
Proszę sprawdzić napięcie sterujące sprzęgłami oraz sam mostek/układ prostowniczy i krańcówki- o ile pamiętam, są w obwodzie załączania sprzęgieł i wyłączania hamulca. Silnik posuwów pracuje ciągle (po załączeniu oczywiście), natomiast posuwy załączane są elektrosprzęgłami. Sprawdzał kolega na listwie- najbliżej sprzęgieł? Schemat i zdjęcie maszyny...
Witam, Mam pytanie co do podłączenia silnika MSB712-4 B14 firmy Kacperek. Jest on w wykonaniu z hamulcem. Skrzynka zaciskowa jak niżej: http://obrazki.elektroda.pl/3708940200_1... Chciałbym się upewnić. Przy sterowaniu falownikiem jednofazowym powinienem podłączyć silnik w trójkąt? Zaciski opisane jako 'rectifier' to zaciski prostownika?...
Widać przycisk stop jest z ryglowaniem. Albo dołożyć czasówkę która odpuści K2 po wyznaczonym czasie, albo zastosować przycisk stopu bez ryglowania i wtedy hamulec będzie działał tak długo jak ktoś będzie go trzymał wciśniętego.
2. Hamulec bębnowy w piaście torpedo Zaraz...że co? :crazyeyes: Za bardzo się rozhulałem... "Hamulec bębnowy w piaście torpedo" lenar022 Mogłeś po prostu uszkodzić tego LED'a Na wyjściu jest prąd przemienny, przydałoby się go wyprostować. Proponuję najprostsze rozwiązanie - mostek graetz'a i kondensator. Trzeba pamiętać, że prostowanie prądu nieznacznie...
Od bez mała 40 lat naprawiam rowery - wszelkiej maści - no może najmniej tych najnowszych, chyba że jakiś znajomy wpadnie aby mu coś pomóc, ale nigdy nie miałem potrzeby użycia klucza dynamometrycznego ani też nigdy nie udało mi się urwać żadnego gwintu. Onegdaj najgorsze kiedyś były gwinty na rzemieślniczo dorabiane kliny w korbach. Jednak dziś to...
A silniczek był wymieniony w momencie kiedy już zacisk się zablokował czy ktoś wcześnie dostrzegł pęknięcie i wymieniono jeszcze jak wszystko funkcjonowało ? inaczej od kiedy masz ten stały błąd ? Te styki sprawdź jeszcze raz, nawet jak przedtem już 10 razy to robiłeś to sprawdź jeszcze jedenasty i wyczuj czy wtyczka dochodzi do końca, czy jest zatrzask,...
przez regulator znany w necie i dosyć popularny :p więc nie powinno ładować więcej. Problem tylko jak zrobić jakiś hamulec żeby ten regulator przy dużym wietrze ciągle nie był załączony jako hamulec i się szybko nie spalił Dlatego od razu warto kupić regulator z MPPT i wyjściem na obciążenie typu DUMP LOAD. Te regulatory z neta poza atrakcyjnie wyglądającą...
W mostkach ważne jest opóźnienie pomiędzy wyłączeniem jednego a załączeniem kolejnego tranzystora tak w jednej gałęzi(parze ) Sterowanie pół-mostkami wymaga wprowadzenia opóźnień programowych , dużo lepsze jest użycie gotowych układów sterujących całym mostkiem bo wyręczają one konstruktora z wielu zależności . Dużo zależy też od napędu jakim steruje...
Generalnie to zamierzam wykorzystać ten sam projekt serwa co tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Z tym że przebudowałem całą część wykonawczą na "nieco" większej mocy - tranzystory IGBT w obudowach SOT227 - takie akurat miałem. Silniki mocy około 120W ze zintegrowanym enkoderem i hamulcem, zasilanie mostka 30V. Zobaczymy co z tego...
Tak, pompa paliwowa jest w baku. Co do regulator napiecie, to wydaj mi sie ze, alternator przeladowuje. Prosze sprawdzic mostki diodowe!
Takie mam pytanie do autora, mianowicie: jak jest tutaj dokonywany pomiar prędkości obrotowej? Jest na to kilka sposobów i rozważam, który najlepiej by się nadawł. Aktualnie jestem w trakcie konstruowania sterownika do takiego samego silnika ale w topologii pełnego mostka H na tworniku z odzyskiem energii z hamowania. Na hamulcu (koło na silniku) przymocowałem...
https://obrazki.elektroda.pl/6441911900_... Często się słyszy o uszkodzeniach modułu IGBT w odniesieniu do falowników silnikowych, jednak czym jest taki moduł? Samo określenie IGBT (Z ang. Insulated Gate Bipolar Transistor) mówi nam iż jest to tranzystor bipolarny z izolowaną bramką, ale co to za wymysł? Przecież tranzystory bipolarne...
Witam, Mam prośbę o pomoc. Muszę zasilić elektromagnes luzowania hamulca silnika. Elektromagnes zasilę napięciem 230VAC wyprostowanym dwupołówkowo - czyli 207V DC. Elektromagnes pobiera 10,6A na rozruchu a potem 1,4A. Moje pytanie jest takie - czy powinienem zabezpieczyć mostek Greatza przed uszkodzeniem od przepięć powstałych przy wyłączaniu elektromagnesu?...
Jeśli chodzi o zasilacz na 110V to można samemu wykonać taki zasilacz jak wspomniał kolega Tumiwisizm . Link do transformatora :https://dlaelektrykow.pl/transformatory... Link do mostka prostowniczego : https://sklep.avt.pl/mostek-prostowniczy... .
Ten kit AVT z oryginalnym programem wgranym w procesor nie spełni moich wymagań bo ja potrzebuje sterować silnikiem bez hamulca tak samo w lewo jak i w prawo. Przecież to jest dwukierunkowy regulator a opcję hamulca wyłącza się odpowiednią zworką . Poszukaj sobie mostków H na tranzystorach mosfet lub lepiej scalonych mostków H z końcówką na tranzystorach...
W tym układzie nie masz zmiany kierunku obrotów tylko hamulec. Przekaźniki wytwarzają zakłócenia mogą wariować wejścia od przycisków. Wewnętrzne podciąganie do + może nie wystarczyć.
Dziękuję za zainteresowanie moim tematem koledzy. f.pawlo -> jaki masz właściwie silnik? Zwykły klatkowy? Silnik klatkowy. Mój pomysł z tyrystorami wziął się stąd ponieważ już kilka razy miałem awarię hamulca w różnych- starszych obrabiarkach. Tam były hamulce zrobione następująco: mostek na 4 diodach ale bez trafo. zasilanie było prosto napięciem 230V....
Witam. Kolego, sprawa wygląda tak, że wszystkie tabliczki są zamalowane farbą i niestety nieczytelne. Rozebrałem wczoraj to wszystko i z silnika wychodzi mi 8 przewodów - U1, U2, Z1, Z2, przynajmniej te są opisane. Udało mi się też ustalić, że kolejne 2 przewody to hamulec 95 V stałego napięcia i będę do niego potrzebował mostek prostowniczy jednopołówkowy,...
Czy punkt 6PE (masa zaworów) ma pewne połączenie z masą 3PE (wzmacniacza)? Czy dioda na zaworze została wymieniona? Zasilanie jest 24V, więc elektrozawory są prawdopodobnie sterowane z modulacją i początkowo wyższe napięcie ma "obudzić" zawór, jest to zamierzone. Fazy załączenia i poziomy napięć reguluje się zapewne w module sterującym wzmacniaczem....
1.Jeżeli silnik czasem ruszy, to prawdopodobnie masz zimne luty... sprawdź wszystkie luty, spróboj je poprawić itd. 2.Na napięcia >4.5V używa sie L293D - dużo prostszy w obsłudze, masz hamulec i zero problemów. Opsiany był chyba w 10 różnych tematach.
Padł mostek prostowniczy koszt mostka to 120 zł :(((((( Ale nic nie poradze bez tego auto nie bedzie jezdzic Temat zamykam :) POZDRAWIAM Kamil :)
Witam, To mój pierwszy post na forum. Zaprojektowałem i wykonałem układ przedstawiony na schemacie poniżej. Jeśli chodzi o część enkodera SSI, transoptorów i zasilania, wszystko działa w najlepsze. Mam problem z mostkiem H oraz skomplikowanym przez siebie układem jego sterowania w postaci multiplexera CD4051. http://obrazki.elektroda.pl/7189190300_1...
Nie nie, jest tak jak Jarek pisze- liczy się składowa, ona decyduje o prędkości i kierunku. Sam silnik (układ) na wypełnieniu 50% bierze jakiś prąd, ale nie są to jakieś szczególne wartości, zaletą (albo jak kto woli- wadą) jest to że zadziała on wtedy jak hamulec. Metoda jest znana, tyle że mało popularna. Jeden projekt na tym ogarnąłem, tyle że były...
Skoro na sprzęgłach brak zasilania, bardzo możliwe, że kolega wymienił układ-mostek Graetza i zasilanie pojawiło się, no chyba, że gdzieś na listwie była przerwa w zasilaniu lub jedno ze sprzęgieł (hamulec) nie rozłączało się, ewentualnie uszkodzony mikrowyłącznik- krańcówka. Jeśli to możliwe, proszę o podanie rozwiązania. :)
Jaśki opanowane, ale nie pomogło. Auto jest po przejściach, pompa CR po wymianie, auto po lekkiem dzwonie, ale zadziałania airbag. Potem jakiś "mistrz"pociął troche przewodów wyciął dziure w sterowniku silnika żeby coś pomierzyć i wymienił UPC. Ogólna maniana ale niby wszystko na miejscu. Co na to Clip. Clipa nie mam, ale błędów zero sterownikach. Ster...
Nie nadaje się, ze względu na mnogość funkcji. To jest do prądnic prądu zmiennego. Gdyby to był prosty sterownik to jeszcze by dało radę. Prąd stały z silnika (generatora) prądu stałego przeszedł by przez mostki prostownicze i by jakoś tam ładował akumulator. Tu jednak mamy jakieś obwody automatyki, i funkcję hamulca. Co sugeruje że mamy co najmniej...
taki mostek H z tranzystorami lub przekaźnikami, lub czy mogę kupić gotowy taki mostek? I jedno i drugie. Pierwsze to trzeba dobrać go do obciążenia. Tj. jaką moc ma Twój silnik w siłowniku. W tym w pozycji mechanicznie zblokowanej. Bo trzeba się też z tym liczyć, i mostek musi to wytrzymać. Kolejna rzecz - poczytaj o zabezpieczeniu przed jednoczesnym...
Witam Jeśli każdą z trzech par zacisków masz osobno zmostkowaną, to silnik jest aktualnie połączony w trójkąt. Napięcie trójfazowe podłączasz do tych zmostkowanych osobno par zacisków. Na tabliczce znamionowej powinny być wszystkie parametry silnika dla pracy w układzie trójkąt. Powinny być na niej także parametry dla układu połączeń w gwiazdę. Aby...
Hej! Odnośnie TOS-a SV 18RD: W sumie to w dwóch dolnych "szufladach" napędu mamy 3-tyrystory+3diody, które tworzą mostek 3-fazowy dla silnika; czwarty tyrystor steruje opornicą (hamulcem) i piąty załącza pewien obwód równoległy zasilany napięciem twornika (jakiś typ układu gaszącego?).Właśnie ten piąty dostał zwarcia, do tego dwa rezystory mocy w tym...
Witam, niedawno nabyłem mikro turbinkę wiatrową 500W (z chin) średnica śmigieł 120 cm, napięcie znamionowe 48v, do tego nabyłem (po poradach na yout..com) trójfazowy mostek prostowniczy oraz regulator ładowania 2215BN 20A MPPT PV 150V 12/24V (dedykowany do paneli fotowoltaicznych) wszystko mam podłączone do połączonych szeregowo 2 akumulatorów 12v 100ah....
Kolejny dzień walki ze sterownikiem. Okazało się że styk przekaźnika podającego 24V na mostek regulatora obrotów jest zbocznikowany rezystorem SMD 200R. Rezystor miał przerwę i po wymianie nie ma już przerywanego sygnału z buczka zaraz po przekręceniu stacyjki. Sterownik też zaczął wykrywać wypięcie-brak cewki hamulca co sygnalizuje alarmem akustycznym....
I ten nieszczęsny hamulec powinien działać wtedy gdy jest zbyt duży wiatr i gdy akumulatory są naładowane, gdy nie ma zapotrzebowania na energię. Jeżeli obejdziesz hamulec to wtedy uszkodzi się turbina przy zbyt silnym wietrze, nie załączy się hamulec elektromagnetyczny (chyba, że sama turbina ma takie automatyczne zabezpieczenie). Do obejścia wystarczy...
Styk rozwierny jest dla sterownika silnika a zwierny załącza światła "stop" i daje sygnał do ABSu oras sterownika silnika dlatego pisałem żebyś odcioł koło sterownika silnika ale jak to zrobisz to sprawdz czy wszystko działa bo jak masz CAN to może sterownik łapać błąd ja tego nie robiłem tylko raczej naprawiałem instalację dlatego to są rozważania...
Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny lekkiego świecenia sie kontrolek ładowania i stopu po odpaleniu silnika. Alternator jest 100% sprawny, pływak od poziomu płynu hamulcowego też jest OK, również włącznik od ręcznego jest OK. Po załączeniu stacyjki kontrolka ładowania świeci normalnie jak również kontrolka stop gdy jest zaciągnięty ręczny hamulec....
mostek hamulca silnika scania hamulca naciśnięciu hamulca
skutera elektryczny zmywarka dysze czyszczenie przekaźnik zakłócenia
nadajnik iskrowy zasilacz urmet
Brak sygnału na telewizorze podczas korzystania z Netflixa Zamiennik układu LN3C63 w przetwornicach flyback