Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Witam, od lat zajmuję się regeneracją alternatorów i rozruszników, przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator i od niego zaczął bym. Trzeba pamiętać że po naprawie alternatora akumulator musi być naładowany prostownikiem, gdyż alternator służy do doładowania akumulatora a nie naładowania od zera.
witaj.Możliwe przyczyny to.Zawieszona szczotka,uszkodzony wirnik(brak obwodu) a najbardziej prawdopodobne uszkodzenie mostka prostowniczego w alternatorze np.zwarcie diody stąd ten pobór pradu.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Dzięki Kolego viper555 To chyba takie, bo taki kabelek idzie do regulatora:) A jak je się sprawdza, bo normalne diody to wiem, a to jak? to działa jak mostek prostowniczy?
Czy mostek prostowniczy z alternatora załatwi sprawę stabilizowania napięcia z 18V do 12V? Dodano po 3 Zwykłe 1,9d tak na pompie rotacyjnej,MB na rzędowej nie potrzebuje nic :) A to dla tego chcą ich zakazać, do nic nie potrzebują do jazdy tylko ropę i kopniaka. A komputer?
No fakt. Oczywiście chodzi o stronę wtórna transformatora. Idea wypowiedzi jednak została zrozumiana. Przepraszam. No i oczywiście szeregowo.... tak. Gdzie fakt faktem, te diody to dość niespotykany model. Nie wiem kto wpadł na pomysł, aby budować mostek z diod samochodowych, stosowanych w alternatorach. Są to diody 35A 400V, ale to jakiś chiński wynalazek....
Musisz rozebrać alternator i sprawdzić diody w mostku prostowniczym... Jedna z nich może być uszkodzona wtedy masz do wymiany cały mostek...
Dzieki za podpowiedż, faktycznie okazało sie że był uszkodzony mostek prostowniczy. Nie było żadnego przewodzenia w jednej z faz w obu kierunkach
Mam taki alternator uszkodzony. Potrzebuje zamówić do niego regulator i mostek prostowniczy. Po danych z naklejki nikt nie potrafi dobrać. Jest to jakaś podróba Valeo. Może ktoś potrafi to rozszyfrować. Będę bardzo wdzięczny.
Witam.Mam problem z alternatorem w Espero.Padl mostek prostowniczy.Wyszlo po pomiarze diod.Nie wiem jak wyglada sprawa z regulatorem napiecia,czy jest dobry.Mam sprawny regulator od Lanosa ale nie wiem czy da sie go podlaczyc pod ten mostek.Regulatory roznia sie(poza szczegolami budowy)tym ze w orginalnym jedna koncowka szczotek jest polaczona z masa...
Kiedyś robiłem rozruchy, a że ciężko było o stosowne diody to zastosowałem czwórkę diod z alternatora (tzn po cztery równolegle). Później stosowałem rosyjskie diody o prądzie 120A
Witam. Może ktoś polecić jakiś dobry sklep z częściami do alternatorów? Potrzebuję mostka prostowniczego do alternatora Mitsubishi 95A. Nigdzie nie mogę go znaleźć.
Jeżeli chcesz się zająć samemu to po kolei: - Wymontować alternator, ew zdjąć koło pasowe. - zdemontować plastikową osłonę Uzwojenie stojana połączone jest z mostkiem prostowniczym metodą zgrzewania, trzeba więc delikatnie porozcinać odczepy. można zdjąć mostek prostowniczy. W mostku masz 9 diod, aby je sprawdzić każdą należy odseparować elektrycznie...
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w zgłębieniu wiedzy na temat diod stosowanych w alternatorowych mostkach prostowniczych. Interesuję mnie produkcja ich, jakimi metodami pomiarowymi są one testowane po produkcji, charakterystyki, karty katalogowe, ogólnie wszystko o nich? Wdzięczny byłbym jak ktoś by naprowadził mnie na lekturę w tym kierunku, może...
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Do Twojego celu mógłbyś użyć diody do alternatora. Z pewnością wybrałbyś jakiś tani mostek, nawet używany, przy okazji sprawdzając, po symbolach diod, dane odnośnie napięć i prądów znamionowych. Ilustrację w/w propozycji przedstawia np. link: W Twoim silniku, przebiegi czasowe napięć indukowanych o częstotliwości znacznie większej niż sieciowa (50Hz)...
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Alternator jest 6 czy 9 diodowy? Interesuje mnie ilość diód na mostku prostowniczym. => alternator który ma 6 diod głównych i 3 diody w tak zwanym mostku wzbudzenia
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Koledzy przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat wyciągnięcia alternatora z forda transita silnik 2,5D rok 1988. Problem mój polega na tym iż świeci mi lampka akumulatora cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Natomiast na wolnych obrotach jak jadę to się tylko żarzy a jak jest odpalone na postoju to nie świeci dopóki się nie włączy...
Zapomnieliście o uzwojeniu wzbudzenia i regulatorze napięcia. Alternator 12V pewnie będzie współpracował z regulatorem 24V. Problemem będzie uzwojenie magneśnicy, które może się przegrzać, gdyż będzie dłużej pracować z pełnym wzbudzeniem. I pracować taki alternator będzie od wyższych obrotów. Diody i uzwojenie stojana wytrzymają wyższe napięcie. Wirnik...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Nie wiem czy to pomoże, ale u mnie w Avensis D4D trzeba było wypchnąć półoś ze skrzyni biegów żeby wyjąć alternator, oczywiści trzeba było wyciągnąć dołem. Nie wiem jaki masz problem z z alternatorem, ale w mojej Ave często padały diody w mostku prostowniczym.
Witam. Jeśli nie ten dział, to proszę o przeniesienie. Buduje doświadczalnie mini agregat prądotwórczy, którym chcę zasilić kilka urządzeń działających na 24V przez przetwornicę podnoszącą napięcie i jednocześnie ładować akumulator samochodowy 12V. Od strony technicznej poradziłem sobie i uzbroiłem silnik hondy gx25 w rozrusznik, zamocowałem koło zamachowe...
Witam, regenerowałem właśnie alternator od volvo S60, nowe łożyska i nowe pierścienie ślizgowe. Pierścienie dokupiłem - jakiś zamiennik (wyglądał identycznie). Mają one z jednej strony specjalną wypustkę, chyba żeby odwrotnie nie podłączyć, niestety przed założeniem nie sprawdziłem jaka jest ich biegunowość. Po robocie okazało się, że są odwrotnie niż...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
a co tu opisywać?Stojan w układzie trójfazowym,nieskojarzonym,kojarzy go w gwiazdę odpowiedni łacznik w mostku prostowniczym. Uzwojenie wirnika zakończone węzłem szczotkowym współpracuje z regulatorem napiecia w układzie alternatora 6-diodowego.
uszkodzony mostek prostowniczy to najczestsza awaria alternatora w nexii.Napiecie w czasie pracy silnika spada tak duzo dlatego ze masz juz wyladowany akumulator a w czasie pracy silnika dosyc duzy prad pobiera uklad wtryskowy i zaplonowy.
Zacznij od regulatora napięcia , sprawdź mostek prostowniczy stojan i będziesz wiedział co jest grane
Alternator 105A firmy Motorcraft. Muszę założyć regulator zewnętrzny. Obecnie alternator wyje/piszczy w czasie ładowania. Alternator ma nieoryginalny regulator, mechanicznie sprawny (nowy) - łożyska, uzwojenia, komutator. Alternator ładuje obecnie 14,2V jak drut! ale jęczy i świszczy. Oryginalny regulator czy nawet zamiennik jest nie do zdobycia. Teraz...
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Chciałbym założyć ten alternator ponieważ mam go w komplecie razem z całą wiązką regulatorem napięcia i mostkiem prostowniczym. Chciałbym komuś oddać to do spasowania ale nie mam komu. Szukałem wszędzie informacji chociażby rysunków technicznych ale pod model ts 150 nie ma. Może ktoś się tego podejmie?
Była jakaś instrukcja do tego alternatora? Zastosuj standardowe podłączenie. Schemat znajdziesz w sieci na bardzo wielu obrazkach. Nie potrzeba stosować przekaźników odłączających alternator od instalacji, jak to miało miejsce w prądnicy, bo załatwia to sprawny mostek prostowniczy. Osobiście nie dawałbym też bezpiecznika, bo zawsze to kolejne miejsce...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
domex32 Jestem z Bydgoszczy i muszę stwierdzić że wiedza elektryków zajmujących się naprawami altenatorów jest na bardzo niskim poziomie. Mimo niedzieli mam zdiagnozowaną usterkę, padł mostek prostowniczy. Nie bawię się w naprawy, jutro z rana zamontują nowy alternator. Dziękuję wszystkim którzy próbowali mi pomóc. Pozdrawiam.
Nawinąłem trafo 14,7 wolt 50A . wystarczyło to do rozruchu samochodów do których jest wykonany. Zastosował em uzwojenie z linki 4mm². Chodzi mi o motory 1.4 i 1.6. Wiem, że gotowy mostek typu gretza nie da rady. Chce kupić diody 100A ponieważ musi być jakiś zapas. Nie chcę po szrotach kupować alternator. Chodzi mi o 4 diody żeby je połączyć w mostek.
Powinno zadziałać. Moc alternatora to głównie stojan i mostek prostowniczy. Wirnik jest często ten sam. A regulator ma tylko utrzymać napięcie. Jeżeli wszystko fizycznie spasuje to można próbować.
Niestety naklejka znamionowa alternatora jest nieczytelna. Sklepy w których dostępny jest regulator wskazują, że jest stosowany w alternatorach producenta MANDO do samochodów KIA/HYUNDAI. Przeglądając regulatory do tych marek zauważyłem że występuje też pod numerem 0K71E-24-520. Używane oryginalne alternatory do mojego Nissana praktycznie są nie do...
Napięcia na B+ i D+ powinny być zbliżone. Uszkodzony mostek prostowniczy. W tym alternatorze masz łatwy dostęp do wyprowadzeń faz stojana (śruby w tylnej obudowie), możesz sprawdzić miernikiem na teście diody jeżeli wiesz jak to zrobić. Alternator oddaj na reklamację lub gwarancję. To jest emka z 1986r, która miała starą instalację (jak w c330)?
Witam .Kupiłem Prostownik jak w temacie i chciałbym przerobić mostek prostowniczy. Oryginalnie jest transformator z dzielonym uzwojeniem i 2 diody od alternatora. Chciałbym zamiast tych 2 diód podłączyć 2 mostki Graetza (po rozłączeniu środkowego odczepu) i ich zaciski z wyprostowanym napięciem połączyć równolegle.Transformator jest uzwojony dość chaotycznie...
Szukam zamiennika tego mostka: Ale zależy mi aby był w podobnej obudowie, czyli z konektorem męskim.
Andrzeju, co to znaczy FL i WL? Pytam z ciekawości, bo te alternatory często robię, głównie spalony mostek prostowniczy.
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
Witam Popsuł mi się mostek prostowniczy. Jest tam sześć takich małych płaskich kwadratowych diód o wymiarach 5x5x2 mm. Jakie to są diody i czy można je zamienić na jakieś inne standardowe np 1N4005 Pozdrawiam
Zapewne według informacji elektrit-a. Ale jeśli jescze trochę się pobawisz to dołożysz regulator a może i mostek prostowniczy.
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
Proponuje sprawdzić mostek prostowniczy. Też lubi się psuć.
to lichy elektryk, uszkodzony mostek prostowniczy.
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc chyba masz ustawiony zakres 20 A wtedy taki wynik na wyświetlaczu wskazuje na wartość 90 mA. Jeśli rzeczywiście płynie 90 mA, to taki prąd raczej...
No przez to zamienione połączenie akumulatorów przy próbie odpalenia (nie ma siły, tak właśnie musiało być) - stopiła się także izolacja na przewodzie do rozrusznika. Rozbebeszyć tunel, na kanał i posprawdzać, centymetr po centymetrze cały przewód od klemy poprzez rozrusznik do alternatora. Do tego remont alternatora bo spalił się co najmniej mostek...
Witam. Niestety wymiana samych diod to półśrodek który może pomóc na krótko (w tym przypadku 2 tygodnie). Najlepiej jest wymienić cały kompletny mostek prostowniczy.
regulator napięcia. Porada lamera. Tam padał akurat mostek prostowniczy.
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie ESP i jak zgasze silnik przed chwile nie odpala potem...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Witam wszystkich po pierwszych testach : ) Alternator IVECO 28V 90A. Po zdemontowaniu mostka prostowniczego miła niespodzianka, uzwojenia stojana nawinięte podwójnym drutem. Połączyłem je szeregowo zwiększając tym samym napięcie robocze z 28 na 56V. W porównaniu do pierwszego alternatora (pomimo iż uważałem go za silny motor), różnica jest ogromna....
Sądząc po objawach masz uszkodzony mostek prostowniczy.Sprawę raczej załatwi wymiana alternatora , oczywiście używki.Koszt ok. 150 zł.
Wygląda na to że masz uszkodzone diody wzbudzenia w mostku prostowniczym.Ładowanie jest dobre ,co oznacza że stojan ,wirnik diody główne są sprawne.Jaki to masz alternator ,mógłbyś posłać zdjęcie ,lub podac typ.
Ale nie wiem czy nie lepszym sposobem ładowania będzie jak ustawi mu się sztywno te 14,4V i poda prąd 1/10 pojemności . Też nie wiem, ale wiem, że przy tych parametrach napięciowych trafo i tylko mostku prostowniczym, prąd dobiera sobie sam akumulator i on w normalnych warunkach, na samym początku pobiera prąd rzędu Q/10 i stopniowo maleje, a napięcie...
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
Nie regulator tylko mostek prostowniczy.P
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
Wiec jezeli dla pojedynczej diody spadek napiecia 0.5V jest prawidlowy to jak to wyglada z pomiarem calego mostka, caly mostek sprawdzalem przed rozbiorka alternatora podlaczajac miernik pomiedzy obudowe alternatora i kolejno zacisk B+ i D+. Przy wszystkich pomiarach wynik - spadek napiecia 0.5V. Zasadniczo mierzac mostek diodowy pomiedzy obudowa a...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Witam . Ostatnio robiłem sobie taki alternator , bo skończyło się ładowanie i wyły łożyska . Rozebrałem zmieniłem szczotki łożyska przetoczyłem delikatnie wirnik ale był prawie idealny . Główna usterka wydawał się źle naciąnięty pasek ponieważ uszkodzone było jarzmo napinania . I co sie teraz dzieje . Auto odpala i nie ma ładowania przegazówka i ładowanie...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
Witam Mam alternator, w którym wymieniłem właśnie regulator napięcia, zakupiłem go na allegro, spojrzałem na inne aukcje sprzedającego i sie zaniepokoiłem, otóż, mostek prostowniczy, który jest oferowany w sprzedaży jest 9 diodowy (są te 3 do wzbudzenia) a ja w alternatorze zamiast tych że 3 dodatkowych diod mam tylko drucik/mostek pomiędzy jedna fazą...
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Elementy półprzewodnikowe działają albo nie. Skoro mostek prostowniczy działa poprawnie, to go zostaw. To ładny trójfazowy mostek z chłodzeniem elementów, dostosowany do możliwości alternatora. A te chińskie prostowniki, które mają ponabijanie nie wiadomo jakie wartości, często okazują się totalnie przewartościowane i się palą. Które przewody nie mają...
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
Cześć wszystkim! Mam pytanie czy jakiś elektro mechanik wlutuje mi diody z drugiego alternatora do mojego od mitsubishi bo ulegly uszkodzeniu a zanim zamowie to kilka dni minie a pilnie samochod mi potrzebny. A mam drugi alternator sprawny tyle że nie pasuje do mojego auta.
Witam. Ostatnimi czasy alternator przestał ładować, ciągle pali się kontrolka ładowania i nie gaśnie nawet przy wysokich obrotach... Pasek chodzi ok nie śliska się, jak mierze miernikiem napięcie i włączam kolejno odbiorniki to napięcie spada ku dołowi... Czy to wina regulatora napięcia? Może szczotki? Ewentualnie mostek prostowniczy? Jutro wyjmę alternator...
Mam dzisiaj okazję, jak znajdę trochę czasu pomierze dokladnie co i jak. Przedstawie pomiary i opis finalu hipotetycznej awarii alternatora. Moje spostrzeżenia i wnioski są poparte TYLKO wiedzą praktyczną. Chyba Ci się jakieś felerne trafiły, te diody. Proponuję (tylko nie w aucie), dać wzbudzenie bez regulatora, rozpędzić alternator i zmierzyć napięcie...
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość wraz z wzrostem obrotów silnika. Miernik unit ut71d na...
Obecnie stosowane w pojazdach alternatory mają wbudowane regulatory napięcia i mostek prostowniczy. Jeśli zastosujesz jakiś zabytkowy alternator, to do niego potrzebny będzie regulator napięcia.
Bezpieczny prostownik Dioda z alternatora połączona w układzie greca najtaniej to szrot Jedyna trudność to mechaniczne mocowanie do radiatora no i zajmuje nieco miejsca. Dodano po 7 Mostek Graetza - prostownik.jpg Dodano po 1 Dioda-prostownicza-alternatora-60a-400v....
Potrzebuję pomocy w odnalezieniu jakiegoś namiaru na części do alternatora KIA 0K30C18300, jakieś numerki które pomogą znaleźć trop czy coś, mianowicie poszukuję całego zestawu mostka prostowniczego, regulatora napięcia, nie mogę znaleźć nic co pasuje, alternator jest tego typu że trzeba go całego rozpoławiać żeby dostać się do regulatora i mostka,...
Witam! Problem polega na tym, że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania. Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie, znów to samo; kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali. Następnie stwierdziłem, że alternator się grzeje, sprawdziłem to przy zimnym silniku. Prawda jest taka,...
Witam a poco łonczyć mostki jak można zbudować z 6 pojedyńczych diod.Zobacz jak to jest zrobione w mostku 3 fazowym alternatora .Pozdro
Myślę, że w takim zastosowaniu zdecydowanie najprościej i najtaniej będzie zastosować jednak diody Schottky. Sterowanie MOSFETów musi odbywać się dość ściśle synchronicznie. O ile w przypadku przetwornicy nie stanowi to problemu (dodatkowe uzwojenie w najgorszym przypadku), to w przypadku alternatora jest tylko kłopot. Na dokładkę koncentrujesz się...
No a jak myślisz do czego słuzy mostek prostowniczy?? Do głaskania napięcia zmiennego skoro nie rozumiesz dlaczego mam na wyjściu napięcie stałe to zmień forum bo widać ze nic nie umiesz albo bynajmniej nie wypowiadaj sie w temacie o którym nie masz pojęcia. A napięcie 14,4 w samochodzie to jest podczas działania alternatora i ładuje akumulator i nie...
Witam Mam na stole alternator z Opla Omegi B z silnika V6 o max prądzie 120A. Jest to alternator marki BOSCH. Mam pytanie jakie w mostku prostowniczym zastosowano diody wysokopradowe i niskopradowe ? Na diodach wzbudzenia (niskoprądowych) pisze coś takiego: GP300-700 9740 Google nie nie pokazują na temat tych diod.
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod), jest sprawne uzwojenie w wirniku, ponieważ po...
Witam,ja ze swojej strony dodam że kolega Motronic ma całkowitą rację obecne mostki prostownicze nie są odporne na udary prądowe jak stare pojedyncze w obudowie metalowej np.diody alternatora 25A .Gdybyśmy zastąpili je obecnym mostkiem 50A myślę,że nie wytrzymałby nawet jeden dzień pracy pozdrawiam
Kolego "+" to plus tak jak piszeż a po przeciwnej stronie "+" (po przekątnej ) masz "-" a 2 pozostałe to zasilanie prądem zmiennym Serwisant, nie siej zamętu jak nie jesteś pewien o co chodzi. Tutaj potrzebny jest mostek trójfazowy- w końcu to alternator - coś podobnego jak tutaj -
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
Witam. Chcę zlutować prostownik do mz-tki i mam pytania: Jakie parametry powinien mieć mostek trójfazowy i diody prostownicze aby było małe ryzyko awarii? Czy 100V 50A wystarczy? I jakie diody byście polecili do tego? Motor ma instalcję 12V i wydajność alternatora 180W.
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) Jest to alternator...
Witam wszystkich serdecznie . Może ktoś podpowie jakie siedzą diody w mostku prostowniczym w 100A alternatorze oploskim. Niestety uszkodziła sie jedna z nich a na żadnej nie ma oznaczenia Z góry pragnę podziękować za pomoc
witam alternator jak w temacie vw golf mk 4 1.9 tdi z klimatyzacja LR1120-701 NR VW 028903029G 1v 120a prosze kolegów o pomoc w doboze mostka diodowego bo zaden program mi tego nie podaje fizycznie pasuje z alternatora opel isuzu nowy typ LR 170-509F tylko te maja 100 amper a ten z vw 120 dziekuje za pomoc
Tak, to koluszko "gra" z tym wąsem jednej fazy. Te mostki uszkadzają się sporadycznie, gro usterek tam, to regulator. Jeżeli już się decydujesz na wymianę mostka, gdyż rzeczywiście jest uszkodzony, to bezwzględnie wyczyść miejsce styku w tylnej tarczy łozyskowej; tam gdzie mostek przylega "plecami". Tam ma się lśnić, gro problemów ze zbyt słabym ładowaniem...