W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
hałas może powodować zwarcie mostka prostowniczego , pracuje na zwarciu pozdrawiam
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
Miernik ustawiony na zakres testu diod i tak pokazuje. Mostków 100 do wyboru nie ma, więc złego nie kupiłem, oczekuję konkretnej odpowiedzi jakie wskazania powinien mieć miernik. Przypuszczam że przy wymianie mostka przegrzałem uzwojenia i mogą mieć zwarcie między sobą.
prawdopodobnie mógł paść regulator alternatora lub mostek prostowniczy w zależnosci jakie nastąpiło zwarcie.Lub zwarcie w desce.
w tych alternatorach padają diody ,przeważnie nic więcej ,chyba najbardziej wadliwe mostki prostownicze .
I co z tego że był wyłączony? Stały plus masz na sterowniku, pin C16, B1. Deska, zegarek, radio, to wszystko jest pod napięciem pomimo wyłączonej stacyjki. Miałeś pernamentne zwarcie poprzez mostek prostowniczy alternatora. Także spore koszty tego zabiegu.
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Dzięki za info, teraz już wiem. Wreszcie podniósł się poziom i można się czegoś dowiedzieć. Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. To jeśli będzie ladowanie powyżej pradu tego bezpiecznika to go przepali? Alternator w zasadzie nie wytworzy takiego prądu (jak bezpiecznik jest dobrze dobrany) bo ma ograniczenie maksymalnego prądu...
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Żarówka 4W świeciła się cały czas po odpaleniu, nawet po przeładowaniu ciągnika W zasadzie to może dobrze rokować. Przecież od początku powtarzam, że mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym, czyli układem właściwym dla alternatora sześciodiodowego. zrobiłem krótkie zwarcie i również altka nie zaczął ładowania. A jak miał zacząć skoro nie ma wewnętrznego...
Witam. Tak jak napisałeś: "...to poprostu zbieg okolicznosci..." Układ taki nie "potrafi" uszkodzić mostka prostowniczego w alternatorze. Pozdrawiam
Zwarcie w instalacji odpada,jedynie zostaje wyjęcie alternatora ,rozebranie go i sprawdzenie stojana i oczywiście mostka prostowniczego.
A więc tak alternator wymieniony, ładowanie jest 13,5V ale nie gaśnie kontrolka ładowania czy przyczyną może być regulator?? A tak poza tym to wszystko jest ok. :D Dodano po 26 W tych trzech punktach gdzie idą fazy w starym alternatorze przy przyłączonym mostku prostowniczym było zwarcie do masy, bez mostka nie było, a mostek był na pewno dobry. Ciekawe...
a da się to jakoś naprawić czy muszę wymienić cały mostek prostowniczy przy alternatorze :?: Dodano po 7 i jak ewentualnie to sprawdzić czy to zwarcie diody plusowej w mostku prostowniczym
Panowie mam problem z alternatorem bo pali mi cały czas bezpiecznik od razu po jego włożeniu. Zrobiłem test żarówki i się zapaliła-> zwarcie w alternatorze. po rozebraniu alternatora i wymontowaniu mostka prostowniczego pomierzyłem diody bez ich wymontowania. Pomiary jakie otrzymywałem wahały się od 0.468v do 0.474v. Żadna z nich nie przewodziła w drugą...
Nie podłanczaj spawarki,bo wiem z doświadczenia,gdyżwykonuję na zamówienie urządzenia spawalnicze i rozruchowe.Do rozruchu najlepszym jest transformator o stałej charakterystyce(jak w migomacie),o napięciu18 max20vi prądzie około 250A,do tego dobry mostek prostowniczy,dotyczy to instalacji 12Vi kręci to świetnie,natomiast transformator do spawania elektrodą...
odepnij aku tak jak kolega radzi wyeliminujesz aku dziwne ze po półtora roku aku dostałby zwarcia, pozatym jeżeli wcześniej nie było problemów z rozładowywaniem a rozumie ze auto miało to radio to napewno nie radio, często sie spoktałem z takimi problemami i zawsze była to wina alternatora konkretnie mostek prostowniczy robił zwarcie ładowanie było...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Zepsuło mi sie ładowanie, zrobiłem układ na LM317 + gotowy mostek prostowniczy. Problem w tym, że minus akumulatora musze podłączyć do masy pojazdu by działały odbiorniki, a alternator tez jest zmasowany. Robi sie wtedy zwarcie. Jak temu zapobiec? Nie chce odizolowywać alternatora od masy...
Witam Problemem może być właśnie sprzęgiełko alternatora,lub zawieszające się szczotki.Lecz jeżeli słyszysz szum ,to to pierwsze.Z jakiego powodu miałeś go naprawiany.Gdyby było słychać takie jęczenie,wycie ,to świadczy o uszkodzeniu stojana lub mostka prostowniczego .Miałem przypadek że stojan miał zwarcie,a raz nie.
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Tak na wszelki wypadek to rzeczywiście warto coś pobadać po wymontowaniu. Ponieważ mostek prostowniczy podobnie jak w czeskich ( i nie tylko ) alternatorach jest mocno zintegrowany i mogło się zdarzyć, że jakieś opiłki w połączeniu ze smarami mogą powodować zwarcie. Uszkodzenie diod wzbudzenia raczej skutkowałoby brakiem wzbudzenia roboczego, ponieważ...
Sprawe załatwiłem po przez wymiane alternatora na inny,tamten miał zwarcie na mostku prostowniczym(dioda) i pożerał prąd na postoju oprócz tego regulator nie dawał sygnału na DF że ładuje. Koszt samego regulatora plus mostek ok 400zł a za 200 kupiłem inny altek. Alternator jest marki valeo i przypuszczam że uszkodziły go świece żarowe.
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Nie pójdzie. Bo fizyka i elektryka i prawa Oma i wszystko całe SEP nie do przebicia jest. Nie ma materiałów na ten cel. przyklady? A proszę bardzo. Siła sem elektromagnesy prądy wirowe w aluminium i modiadz miedź jeden pieron. Titanum też nie pomoże. Tytan też. Hamownia elektromagnetyczne prądy wirowe w tym wszystkim metal też utrudnia wszystko. No...
multimetr cyfrowy Model 716,str .24 instrukcja ,test układu ładowania wyświetlanie przemiennie symbole: ,noC9" lub ,ALE".Prawdopodobnie zwarcie do uzwojenia stojana do masy lub uszkodzenie mostka prostowniczego, kup i od razu będziesz wiedział co szukać ,ja mam i nie szukam.
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja ale jakoś ładuje i tylko na wysokich obrotach i co dalej.
Nie ma możliwości zastosowania mostka Graetza, gdyż powoduje powstanie zwarcia nowy.zielony.pczątku napisał: Skoro powoduję zwarcie to dlaczego bezpieczniki się nie spalą A powodujesz? Nie odpowiedziałeś na pytanie z #7. Skoro powoduję zwarcie to dlaczego bezpieczniki się nie spalą (4A) ? Te przed mostkiem i za. Alternator ma ok. 65W, przy zwarciu...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Wszystko OK z silnikiem i jego sterowaniem. O resztę też byłbym raczej spokojny sterowniki pamiętają usterki i reset musi wystarczyć. Połączenie odbywa się poprzez to samo gniazdo co silnik ze wszystkimi sterownikami za pomocą np.Skaner 100 koszt jak u nas 50zł. Jeśli zwarcie było by katastrofalne według mnie najpierw strzeliłby alternator i jego mostek...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania Też tak uważam. Sprawdzanie diod omomierzem (przy małym prądzie pomiarowym) nie jest miarodajne, no chyba, że dioda ma zwarcie. Najlepiej podstaw cały sprawny mostek.
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Witam panowie zwracam się z zapytaniem . Od jakiegoś czasu nie mam ładowania w moim Clio 2 lecz jeśli dam około 3000 tysiące obrotów ładowanie wraca (gaśnie kontrolka jak i miernik napięcia pokazuje 14.2V) akumulator odpada bo nowy więc zabrałem się do wymontowania i sprawdzenia alternatora trapi mnie jedna rzecz odlutowałem przewody od mostka prostowniczego...
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Witam Rozebrałem go wyjąłem mostek prostowniczy (diody dobre) zwarcia na uzwojeniu nie ma (sprawdzane pod 230V) Jak sprawdzałeś diody że nie jesteś pewny czy są dobre.Druga sprawa jak sprawdzałeś stojan (może mieć zwarcie międzyzwojowe) .To że pobiera prąd może być że winne są diody lub regulator.
Witam, Panowie przecież wyraźnie było napisane, że: 1. W całym zakresie obrotów mam ok. 14,2 V; 2. Alternator był sprawdzony na stanowisku diagnostycznym i tam wszystko było ok!; 3. Brak składowej przemiennej - to przecież wyklucza uszkodzenie mostka prostowniczego (chyba, że jest przerwa a nie zwarcie); Ostatnio coraz częściej zapala się i gaśnie....
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Skoro mostek prostowniczy nie był wymontowany i obejrzany to trudno o uściślenie diagnozy. Także nie wiadomo do końca z jakiego powodu alternator grzał się. Nie da sie wykluczyć zwarcia między uzwojeniami, które następuje po nagrzaniu. Marne połączenia na mostku też mogły rozgrzewać. Ale skoro urządzenie było w rękach fachowców to już nieco ciekawiej....
Zwarty mostek prostowniczy i zapewne regulator alternatora do wymiany.
Niestety żaden ze schematów nie pasuje do mojego. Znalazłem schemat na ruskiej stronie https://automehanix.ru/schems/abs-audi-1... i jednak winny zwarciu był sam przekaźnik. To przekaźnik bistbilny, który za pomocą włącznika na desce , a bardziej stycznika poprzez impuls podany na bezpiecznik można włączyć, lub wyłączyć ABS podczas jazdy. Nie...
Koledzy przepraszam , że odpowiedź na moje pytanie które zaraz zadam może wydać się doświadczonym konstruktorom banalne. Cały dzień chodzę i się głowię "czy to będzie działać". Problem wygląda następująco. Buduje amerykana wg. wzoru ze strony http://www.otherpower.com/trips1pl.html . Stator buduje w sobotę ale teraz zastanawiam się nad mostkiem prostowniczym....
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod), jest sprawne uzwojenie w wirniku, ponieważ po...
Odłącz sobie alternator od instalacji, oczywiście zabezpiecz przewody tak aby jakieś zwarcie nie wystąpiło i zobaczysz po postoju czy aby na pewno jest to wina alternatora. Jeśli będzie nadal rozładowywało to nie jest to jego wina i trzeba będzie szukać dalej. Co do sprawdzenia mostka prostowniczego i samego alternatora to proponuję Ci abyś udał się...
Zakładam temat ponownie gdyż "viper555" zamknął poprzedni temat pisząc iż "Mostek do wymiany /zwarta główna dioda/.P" ZAZNACZAM kompletny mostek wymieniłem dzisiaj na nowy i uszkodzenie nie zniknęło. -->Witam, mam problem z alternatorem w CC 700- otóż w momencie zgaszenia silnika zaczyna świecić się lampka akumulatora na desce rozdzielczej, przełożyłem...
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
Nie traktuj dynama rowerowego jako idealnego źródła napięciowego. W normalnych warunkach (obciążenie żarówką 6V/0.5A) dynamo pracuje prawie na zwarcie, co powoduje że jest bardziej źródłem prądowym niż napięciowym. Dynamo (ja próbowałem na dynamie w piaście, ale zwykłe pewnie na tak samo) podłączone poprzez mostek prostowniczy spokojnie ładuje akumulator...
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Elekromechanik nie zakładał alternatora. Tylko serwis. Gdyby zwarcie do masy było to takie zwarcie raczej generuje wysyką temperature w szczególności przy poboRZe 5A. Według mnie każdy przewodnik/półprzewodnik zachowywał by się jak "grzałka". Przy przewodzeniu aż tak dużego prądu, w zależności od rezystancji wydziela się ciepło. Może to wina mostka...
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
nie widzisz innych diod bo byc może twój alternator ma tylko diody prostownicze.są dwa rodzaje tych alternatorów.z mostkiem 6 diodowym i z mostkiem 9 diodowym.prawdopodobnie masz zwartą diode prostowniczą i dlatego nie pali ci kontrolka albo dodatkowo padł regulator napięcia[standard w tych alternatorach] jesli potrzebujesz więcej wskazówek pytaj.
Zwarcie jednej z diod prostowniczych w mostku alternatora. Co rozładowuje akumulator i powoduje świecenie kontrolki bez kluczyka. Pazerność to jedna z cech które na tym forum są niezbyt mile widziane. A druga sprawa to niby dlaczego ktoś biegły w interesującej ciebie dziedzinie miałby ci pomagać, skoro ty go lekceważysz. Gdyby ktoś przyszedł do ciebie...
Ok montuje ten stuff zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia czy jak znow padnie made in china regulator jest opcja podpięcia kabli ze szczotek i mostka prostowniczego wyprowadzenia tego na zewnątrz i zamontowania regulatora zewnętrznego jak kiedyś w Fiacie 125P czy tudzież skody felicji ( maja regulatory na zewnątrz ). Uprości to ew. wymiane w przyszłości...
jack63, dzięki za zainteresowanie - więc tak: kupiłem MZ ETZ z roku 1990 i przerabiam (usprawniam) instalację elektryczną, gdyż stan techniczny pozostawia wiele do życzenia - zaśniedziałe końcówki konektorów, przewody naderwane itd. Ponadto ładowanie wynosiło 12,8 V na około 4 tyś obrotów, więc: 1. Wymieniłem regulator napięcia na regulator 9 diodowy...
Z wymianą diod to myślałem o wymianie wszystkich z tym, że cena pojedynczej to pewnie 5-8zł. Wyciśnięcie jak kolega bearq napisał pewnie nie jest łatwe (zastanawiałem się nad rozwierceniem) a dodatkowo zaintrygowały mnie ich różne oznaczenia. Znalazłem mostek poniżej 40zł - http://alternator-rozrusznik-czesci.pl/p...
Pytanie zasadnicze to jaki stan kolega chce uzyskać w samochodzie? Mianowicie inaczej wygląda podłączenie alternatora 6-cio diodowego a inaczej 9-cio diodowego. I to właśnie w rejonie lampki kontrolnej. Piszesz, że wymieniłeś środek. Czyli co? Mostek prostowniczy, czy regulator? A może oba elementy? Dla rozwiązania 9-cio diodowego przekaźnik jest zbędny...
Witam ponownie. Sprawdziłem mostek prostowniczy.. oczywiście walnięte diody albo całkowite zwarcie w obie strony albo w obie strony przepuszczaly jakiś tam mniejszy prąd. Regulator na pierwszy rzut oka wyglądał ok. Ale i tak wymieniłem bo kosztował coś 65zł wiec to nie majątek. dodam, ze mostek = 90zł. Był tam jeszcze kondensator przeciwzakłóceniowy,...
Widać po wypowiedziach, że nie wszyscy wiedzą co to jest prądnica prądu stałego, i mylą ją z alternatorem, który jest prądnicą prądu zmiennego. Prądnica prądu stałego, to maszyna elektryczna posiadająca komutator i szczotki. Na komutatorze jest realizowane "prostowanie" prądu, i nie jest potrzebny żaden mostek prostowniczy. Z tego względu uzwojenie...
Zwarta/przebita dioda + w mostku prostowniczym alternatora Na próbę odłącz od niego kabel B+ (tylko nie odpalaj !) i zobacz czy przestanie świecić
Witam. Ja bym sprawdził jakie jest ładowanie akumulatora. W tych samochodach bardzo często siadają mostki prostownicze alternatora, pojedyncze didy dostają zwarcia i zamiast doładowywać akumulator to przemiennym rozłądowują pomimo że kontrolka ładowania pokazuje że jest OK. Pozdrawiam.
A jeszcze jedno - może ma to jakieś znaczenie: Dlaczego skoro ewidentnie jest problem z ładowaniem, to kontrolka nie świeci mi się cały czas? Jak odpalę auto to świeci się przez jakieś 2-3 sekundy i gaśnie. Gdy auto było sprawne - nie świeciła się wcale. Jak wystąpił 1 raz problem z ładowaniem (wymiana szczotek i łożyska) to świeciła się ciągle. Dodano...
Sprawdż kolego dokładnie alternator. Jesteś pewien ,że nie ładuje prondem przemiennym ? (chodzi mi o mostek prostowniczy) Od tego elektronika głupieje i "pada" Dodano po 8 Miałem taki przypadek , że podczas jazdy mrugnęła kontrolka ,po chwili drugi raz. trzy dni pózniej podczas jazdy w trasie (w nocy) zgasły mi wszystkie światła ( spalone ) < zmieniłem...
( dwu elementowy radiator ) i według mnie będzie to najlepsze i najpewniejsze rozwiązanie . :| Podwojny radiator odpada ,oczywiscie mozna zastosowac diody od alternatora samochodowego ale jest zbyt duze ryzyko zwarcia do ramy radiatora plusowego , regulator jest przykrecany do stalowego stelaża , jesli trafi sie pseudo mechanik moze zrobic zwarcie...
Witam serdecznie. Prze de wszystkim widzę, że pisałeś to w bardzo dużym pośpiechu a więc gdzie się spieszysz?? :-D Do rzeczy. Z tego co mówisz wygląda na to, że jest gdzieś tak jak by drobne zwarcie lub po prostu któryś akumulator nie trzyma(nie pobiera) prądu. Do sprawdzenia prze de wszystkim masowanie(masowania) traktorka oraz poprawić je(przeczyścić)....
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
Szanowny kolego, Czy wiadome jest jakim napięciem powinna być zasilana cewka L1 /prawdop.elektromagnes/. Powinno być napisane na uzwojeniu tej cewki. Prawidłowo pracujący regulator napięcia: utrzymuje – niezależnie od obciążenia - takie same lub zbliżone napięcie. Poważnym błędem jest bezpośrednie zasilanie jego uzwojenia wzbudzanie od akumulatora....
Jak alternator się wzbudził i zaczął ładować ze zwartym do masy B+, to już możesz nie mieć diod w mostku prostowniczym
Być może uszkodziłeś stojan musisz odlutować mostek prostowniczy i sprawdzić czy nie jest na zwarciu .
Jeżeli kontrolka świeci na wyłączonym kluczyku (regulator podłączony,kontrolka podłączona pod alternator),odłącz na chwilę gruby przewód + od alternatora.Jeżeli kontrolka zgaśnie,oznacza to że zwarta dioda dodatnia z mostka prostowniczego ,o czym staram się przekonać.
Świeci się kontrolka? Jakiej długości szczotki? Jak wygląda pierścień ślizgowy? Sprawdzone uzwojenie stojana, wirnika, mostek prostowniczy? Wszystkie przewody dochodzące do alternatora mają ciągłość i występuje na nich napięcie. Po zwarciu przewodu od wzbudzenia świeci się kontrolka w desce rozdzielczej?
http://obrazki.elektroda.pl/8306704400_1... Projekt powstawał pół roku(brak czasu), ale udało się go skończyć i działa sprawnie. Prostownik budowany na wzór starej szkoły, jako urządzenie dla osób myślących i znających się w temacie, jest pozbawiony wszelkich zabezpieczeń, przed zwarciem biegunów, przekroczeniem 15v, czy przeładowaniem....
kolego zaciekawiłeś mnie poszukam schematu bo to oznacza ze alternator pobiera prąd w czasie postoju inaczej muwiąc miałeś zwarcie na mostku prostowniczym Dodano po 2 chyba ze po odpaleniu podnosiłeś maske i konektorek zwierałeś do plusa
andwod napisał-Drut o przekroju ponad 2mm^2 wytrzymuje ponad 20A nierozumiem jakim cudem drut wytrzyma takie natężenie? co do mostka prostowniczego to bym nie polecał ,przy niewielkim zwarciu spalony i szkoda tych śmiesznych 7 czy 10zł. polecałbym diody z alternatorów najlepiej polonez moc 25A wytrzymują 50A regulacje możesz zrobić na triaku ,znajdziesz...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
jarek_lnx napisał: jak bym miał okazję to bym zbadał charakterystykę obciążeniową takiego alternatora, Ja już to zrobiłem prąd alternatora w żadnym przypadku nie przekracza prądu znamionowego. A co to jest prąd znamionowy w tym przypadku? Charakterystyk obciążeniowych będzie nieskończenie wiele, bo zmieniają się również z RPM. Niemniej fajnie było...
Witam, Żarząca się kontrolka ładowania niekiedy jest efektem nadpalającej sie diody i pomimo wymiany regulatora ze sprawnego na sprawny;) dalej kontrolka żarzy się. Zazwyczaj leci dioda dodatnia w mostku prostowniczym alternatora. I choć do końca nie wyzionęła ducha to juz jej koniec jest bliski. Wystarczy je sprawdzić poprzez zwykłe zwarcie chwilowe...
Kolego, napisałem przecież, że wymieniony został! Tak czytałem to w pierwszym poście. Skoro jesteś pewien, że regulator jest sprawny w całym zakresie temperatury w jakiej pracuje (alternator się rozgrzewa podczas pracy) to pozostaje wymienić mostek prostowniczy, ponieważ zdarza się, że diody wzbudzenia pod wpływem podwyższonej temperatury zaczynają...
Z opisu wynika,że chodzi o ten plastikowy mostek diod wzbudzenia.Diody wzbudzenia często ulegają uszkodzeniu.Ja wycinam w mostku te trzy diody i wstawiam nowe o większym amperażu (typu 1N5408,BY255-diody o prądzie 3A). Przy zwartym wirniku regulator napięcia ulegał by uszkodzeniu,a nie diody wzbudzenia.
wirnik i stojan mogą mieć zwarcie do masy lub nawet uzwojenia zwierają sie do siebie co jest częste przy zbyt dużym obciążeniu alternatora (np zapalaniem na kable z uruchomionym silnikiem) lub przepalonym mostku prostowniczym to też warto sprawdzić poprzez zmierzenie uzwojeń co elektryk powinien zrobić
Wszystko można zrobić ale to jest nie opłacalne ponieważ zwarcie jednej diody jest początkiem końca całego mostka.P
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Dokładnie. Zachodzi bowiem uzasadnione podejżenie że altek jednak jest niesprawny. Pewnie długo leżał i możliwe że szczotki się "zablokowały" w szczotkotrzymaczu i słabo dociskają do wirnika albo jeszcze coś innego. Możliwe że pasek się wybitnie ślizga a być może masz kontrolkę 1,2W zamiast 4W i trzeba wtedy dać duże obroty żeby zaczął ładować. Trzeba...
Jeśli pomiar miernikiem cęgowym nie wykaże przeciążeń alternatora to sprawdziłbym dokładnie ten gruby kabel na odcinku między plusem alternatora a skrzynką bezpiecznikową pod kątem przetarć/uszkodzeń izolacji i potencjalnych zwarć gdzieś do masy. Może tam gdzieś jest słaby punkt powodujący krótkotrwałe zwarcia w wyniku na przykład drgań silnika i zanim...
Pierw napiszę jak jest teraz, więc poskładałem wszystko do kupy odpaliłem silnik i tak kontrolka świeci no może nie pełnym blaskiem ale świeci cały czas po odpaleniu silnika bez względu na ilość obrotów, ale ładowanie jest wręcz książkowe 14,4V na biegu jałowym około 850rpm spada do 13V przy obrotach około 1000rpm jest 14,4V przy włączonych odbiornikach...
Witam. Problem jest następujący. Wymieniając akumulator zupełnie przypadkiem doszło do odwrotnego założenia klem na akumulatorze ("+" na "-", "-" na "+"). Doszło niestety do zwarcia, w wyniku czego spaleniu uległo większość diod prostowniczych w alternatorze samochodu (samochód to Polonez '99 r., GSI, MPI). Na szczęście mostek prostowniczy dało się...
Witam. Niedawno spotkała mnie przykrość ze strony alternatora. Postanowił zakończyć swój żywot przepalając diodę prostowniczą w mostku i dalszą drogę powrotną do domu (100km) pracować na zwarciu smażąc uzwojenia stojana tak abym nawet nie miał co myśleć o jego regeneracji. Zajechałem do domu podłączyłem kompa - kodów błędów brak ale ... wartość napięcia...
mostek prostowniczy zwarcie mostek prostowniczy alternator mostek prostowniczy alternator bosch
zasilacz samodzielnego montażu przyciski przestają działać słaby iskra honda
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Usterka hamulca postojowego 3556 w MAN - diagnostyka i naprawa Odkamienianie ekspresu Jura Impressa Scala Vario: krok po kroku