Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Samo sie nie naprawi a z tego co piszesz to ładowanie masz za małe albo nawet wcale go nie masz , powinno byc max , 14,5 v .Wymien ten mostek i sprawdz ładowanie nie zapomnij spradzic pozostałych zeczy , szczotki , stojan i td. :D
Założyłem stary mostek prostowniczy i ładowanie jest. W takim razie co jest przyczyną żarzenia się tej kontrolki ? Sprawdź deżaryzator. Widzisz jakie to proste?
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Tak "na oko" powinno się udać bez problemu zamontować w tym alternatorze mostek z malucha
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Przeczytaj moje posty, masz zawartą odpowiedź. A "nie trybi" trzeba odczytać jako nie działa/nie pasuje/""nie da się"". Te hitachi były montowane chyba tylko w 1.9tdi pd najmocniejsze wersje te 150km jeśli dobrze kojarzę. I własnie jest z nimi problem, montuje valeo bo tego akurat mam dostęp, nawet do wirników w dobrej cenie, ponadto wytrzymują najdłużej.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Mam pytanie czy można zastosować mostek prostowniczy od alternatora do MEW,jak jest na 12V? teoretycznie nie powinno być problemu,ale wolę zapytać bardziej doświadczonych.
A skąd jesteś ? Ja kupuję w Bendix Bosch. a zdaje mi się że w zapasach mam coś do wskazanego modelu.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Szukam zamiennika tego mostka: https://autoczescizielonki.pl/mostek-pro... https://obrazki.elektroda.pl/9094214600_... Ale zależy mi aby był w podobnej obudowie, czyli z konektorem męskim.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Witam Popsuł mi się mostek prostowniczy. Jest tam sześć takich małych płaskich kwadratowych diód o wymiarach 5x5x2 mm. Jakie to są diody i czy można je zamienić na jakieś inne standardowe np 1N4005 Pozdrawiam
Jeżeli nie ma kontrolki na desce(świecącej kontrolki akumulatora po włączeniu zapłonu)nie ma również ładowania. Na 90% awarii uległ mostek prostowniczy.
to lichy elektryk, uszkodzony mostek prostowniczy.
Zasilony odwrotnie mostek prostowniczy w alternatorze przewodzi prąd i robi zwarcie akumulatora, albo uratuje go bezpiecznik o ile jest takowy, albo diody idą się kochać.
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Bo może regulator jest z komunikacją, sprawdź czy na włączonym zapłonie jak kabel od wzbudzenia podłączysz przez żarówkę 5W do masy zaświeci kontrolka ładowania na desce (jak zaświeci to układ jest klasyczny...
w tych alternatorach padają diody ,przeważnie nic więcej ,chyba najbardziej wadliwe mostki prostownicze .
Tam są diody o oznaczeniu SY170 i SY 171.Są to standardowe diody o znormalizowanej średnicy 1\2 cala (12,6mm). Do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym,od poloneza lub malucha. Jak cię przyciśnie,to możesz tam wstawiać i te z zasilaczy od PC,w obudowie TO220,lub TO3P,sprytnie je tam umocować,jeżeli przewodzi ponad 10 A w MZ-cie się nada.
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
co się uszkadza w tym alternatorze? Uzwojenie czy mostek prostowniczy?
Ten przewód idzie do śruby + elektromagnesu rozrusznika, musisz rozpruć wiązkę i wymienić go na nowy, musisz też wymienić mostek prostowniczy w alternatorze, gdyż zwarcie diod spowodowało jego uszkodzenie (o ile nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora), ale i tak diody już nie żyją
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Niestety żaden ze schematów nie pasuje do mojego. Znalazłem schemat na ruskiej stronie https://automehanix.ru/schems/abs-audi-1... i jednak winny zwarciu był sam przekaźnik. To przekaźnik bistbilny, który za pomocą włącznika na desce , a bardziej stycznika poprzez impuls podany na bezpiecznik można włączyć, lub wyłączyć ABS podczas jazdy. Nie...
Jeżeli ci klęka, to prawdopodobnie masz gdzieś ciągłe obciążenie przy wyłączonym kluczyku. Zmierz prąd przy wyłączonej stacyjce. Czasami uszkadzają się diody w mostkach prostowniczych alternatora i pada akumulator. Pozdrawiam.
I co z tego że był wyłączony? Stały plus masz na sterowniku, pin C16, B1. Deska, zegarek, radio, to wszystko jest pod napięciem pomimo wyłączonej stacyjki. Miałeś pernamentne zwarcie poprzez mostek prostowniczy alternatora. Także spore koszty tego zabiegu.
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Witam. Posiadam pompę do wody z silnikiem diesla. Silnik odpala się rozrusznikiem elektrycznym, ale urządzenie nie posiada alternatora. Moje pytanie brzmi, co trzeba dołożyć do alternatora samochodowego żeby ładował akumulator? Tylko mostek prostowniczy?
Witam. Ja bym sprawdził jakie jest ładowanie akumulatora. W tych samochodach bardzo często siadają mostki prostownicze alternatora, pojedyncze didy dostają zwarcia i zamiast doładowywać akumulator to przemiennym rozłądowują pomimo że kontrolka ładowania pokazuje że jest OK. Pozdrawiam.
Witam mam problem z przeróbką oryginalnego prostownika samochodowego, był on na płytach selenowych ale można powiedziec ze sie spaliły i nie działaja i myśle sobie że trzeba zastosowac diody prostownicze w układzie greatza tylko nie wiem jak parametry musza miec te diody aby to dobrze funkcjonowało. Prostownik ma zakres 6,12,18,24v i prąd ładowania...
Zapomniałem o temacie, pomogła wymiana mostka prostowniczego w alternatorze.
Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
Alternator Magneti Marelli A127-55.Ułamała się jedna ze szczotek.Jakie elementy ulegają uszkodzeniu w takim przypadku(regulator napięcia,mostek prostowniczy).Alternator nie pracował długo po awarii, ale mocno się nagrzała obudowa. Efektem uszkodzenia jest brak ładowania, pomimo zamontowania nowej szczotki. Objawy w samochodzie:świecąca się kontrolka...
albo niekontaktuje korpus alternatora z silnikiem albo uszkodzony mostek prostowniczy.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Dzień dobry! Podałeś napięcie jakie jest w instalacji przu działajacym silniku (alternator i regulator napięcia właczone). Czy mógbys zmierzyc jednak prąd ładowania !!!! Łatwiej wtedy będzie wykluczyc uszkodzenie mostka prostowniczego alternatora jak tez układu prostującego w wzbudzeniu. Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia.
Wywal mostek prostowniczy z alternatora, daj trafo 3 fazowe i za nim mostek. Przelożenie 1:2.
a sprawdzileś ładowanie (napięcie) może mostek prostowniczy na alternatorze
Udać się do wyzyskiwacza i wymienić mostek prostowniczy w alternatorze.
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
Witam! Powodem, też mogą być za małe obroty, ale jeżeli przemierzyłeś te diody miernikiem i stwierdziłeś uszkodzenie, to musisz się postarać o taką samą, wyjmij tą diodę i wal na śrot, bo w sklepie, najprawdopodobniej, kupisz, ale cale kopyto, nie wiem czy pojedynczo je sprzedają. Pozdrawiam
Szczotki typ SVX 7. Coś koło 5 zł komplet. Jak wodniak to 95% usterek mostek prostowniczy. Jak alternator serii SG15 to 95% usterek rozwarty wirnik.
Nie da się. Nazewnictwo może podobne, ale przeznaczenie całkiem inne. Zdaje mi się że podobne wprasowywane diody są w mostkach prostowniczych w alternatorach samochodowych. Może iść w tę stronę? Jeśli reszta oryginalnego mostku jest a uszkodziły się tylko diody..
Wszystko wskazuje na to ,że jednak głównym powodem usterki był mostek prostowniczy na alternatorze oraz regulatro. po odłączeniu całkowicie alternatora wszystko wróciło do normy . Bardzo dziękuje za pomoc
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
Z twoich opowieści wynika że masz uszkodzony mostek prostowniczy w alternatorze i pewnie regulator(części nie są drogie)
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
No Ai się mota tam nie ma kontrolki ładowania, a do alternatora idzie "15" po co dali tam diodę "kij wie" jedynie będzie spadek napięcia, bez diody też będzie działać. Nie wiadomo też jak zbudowany alternator to że ma mostek prostowniczy to wiadomo, ale czy napięcie referencyjne jest z uzwojeń alternatora czy może z instalacji i tu cały ten "gwóźdź"...
Witam. Tak jak napisałeś: "...to poprostu zbieg okolicznosci..." Układ taki nie "potrafi" uszkodzić mostka prostowniczego w alternatorze. Pozdrawiam
Jak się żarzy po odpaleniu silnika to diody. Wymień mostek prostowniczy albo sprawdź diody pod obciążeniem, kilka żarówek 21W.
Jeśli masz mostek prostowniczy z alternatora to możesz wyciąć jedną diodę z kawałkiem radiatora do którego jest ona wprasowana, jeśli to będzie za mało to możesz połączyć jeszcze z innym radiatorem.
Dzięki Kolego viper555 To chyba takie, bo taki kabelek idzie do regulatora:) A jak je się sprawdza, bo normalne diody to wiem, a to jak? to działa jak mostek prostowniczy?
Do wymiany mostek prostowniczy w alternatorze,dzieje się tak bo napięcie w czasie pracy silnika wynosi grubo poda 16V
skąd wiesz ze prąd jest pobierany stale?? w poprzednim aucie uszkodzony miałem mostek prostowniczy w alternatorze i tez rozładowywał akumulator
kolego ja miałem kiedyś taki sam problem okazało się ze miałem za duże ładowanie wymieniłem stabilizator i mostek prostowniczy w alternatorze i po kłopocie
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo. Wg. mnie KAŻDA WSK miała alternator czyli prądnicę prądu przemiennego....
Do wymiany mostek prostowniczy,typowa awaria alternatorów Delco-Remy.
Ja proponowal bym sprawdzic na sam poczatek alternator a dokladniej mostek prostowniczy w alternatorze!!! Uszkodzenie ktorejs z diod powoduje rozladowywanie akumulatora....Sprawdz najpierw napiecie ladowania i jak ktos wyzej wspomnial pomiedzy kleme a akumulator amperomierz i sprawdz pobor pradu czy nie jest za duzy........ POZDRO
Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61). no bez przesady , aczkolwiek jeśli masz skodę to zapraszam do tego klubu W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora należy wymienić diody wszystkie czy wystarczy wymienić tą uszkodzoną? :?: Bo ostatnio...
Witam.Wiadomo ze zwykłe mostki prostownicze za 5 pln nie radzą sobie z częstotliwościami powyżej 50Hz i należy zastosować diody Schottky`go.Może ktoś wie jakie diody są zastosowane w mostkach prostowniczych w alternatorach samochodowych? czy zwykle czy Schottky?
W październiku ubiegłego roku dokonałem naprawy alternatora w wykwalifikowanym warsztacie, wymienione części to szczotko trzymacz i mostek prostowniczy. Alternator oddałem do naprawy z powodu niskiego prądu ładowania(12.4V), a w chwili gdy oddawałem go do warsztatu przestał ładować. Dzisiaj znowu mam problem z ładowaniem alternatora, prąd ładowania...
Ja miałem kiedyś taką WSKę i do lampy założyłem żarówkę 24 V od ciężarówki światła miałem takie że halogeny się chowały nap. przy max. obr.do 50V ale po miesiącu się przepalały.Prostownik zrobiłem z mostka prostowniczego od alternatora i do końca życia mojego motocykla nie było z tym problemu.
Były te diody w mostkach prostowniczych w migmag montowane sa w alternatorach .
Cześć, mam transformator 24V 60VA. Po podłączeniu lampy halogenowej LED 12/24V lampa miga. Transformator nie zawiera mostka prostowniczego, zbudowałem mostek z diód alternatora, niestety nie ma na nich oznaczeń, ale zostały połączone prawidłowo, mostek bardzo się grzeje bez obciążenia. Jaki zastosować aby spełniał zadanie?
To rób tak dalej, a szybko pozbędziesz się mostka prostowniczego w alternatorze. Z drugiej strony wynika z tego, że bez obciążenia napięcie jest prawidłowe, czyli pas się ślizga.
czy takie napięcie (13v) jest bezpośrednio na alternatorze? jeśli tak to może siedzieć mostek prostowniczy.
mostka prostowniczego w alternatorze (do regulatora - takie 3 jedno amperowe) Za pisanie głupot-ostrzeżenie. I od razu-nię będę wyjasniał co i jak.
witam nie wiem jak tam wyglada u Ciebie sytuacja z altermatorem ale mam jedną radę jesli masz alternator to nie wolno odłączć klemy od akumlatora podczas pracy silnika.. grozi to uszkodzeniem mostka prostowniczego w alternatorze ...Pozdrowionka
Alternator ma wzbudzenie przez żarówke, sprawdż mostek prostowniczy i jego obwód.
Skoro nawiniesz 36 zwojów zamiast 9 otrzymasz 4-krotnie wyższe napięcie, a że zmieniasz połączenie z trójkąta w gwiazdę, to wartość napięcia mnożysz przez √3, zatem finalnie uzyskasz 6,9-krotnie wyższe napięcie przemienne niż miał oryginał (międzyfazowe, czyli to podasz na 6 diodowy mostek prostowniczy). Skoro alternator miał w nominale 100 A (dla mocy...
Pojedyncze diody są niewymienne, wymieniasz cały mostek prostowniczy.
Jeśli Delco Remy to pewnie 12 V 100 A.Zdemontuj, rozbierz go miernik w dłoń i zmierz parametry wirnika,stojana,diod.Moim zdaniem powinieneś wymienić regulator i mostek prostowniczy(diody).
jeżeli regulator ma szczotki stawiam na mostek prostowniczy a co do poduchy to gdzieś w układzie jest usterka... trudno wyczuć co...
witaj.Możliwe przyczyny to.Zawieszona szczotka,uszkodzony wirnik(brak obwodu) a najbardziej prawdopodobne uszkodzenie mostka prostowniczego w alternatorze np.zwarcie diody stąd ten pobór pradu.
Witam ponownie Ztego co piszesz to ja stawiam na alternator ale nie mostek prostowniczy a raczej na wytarty slizgacz (komutator) wirnika W boschowskich alternatorach to przypadek 1/1000 zeby polecial mostek prostowniczy Ja bym zaczal od tego slizgacza moze jest tak wytarty ze plastik widac Sprawdz to pozdrawiam
Mierzyłem omomierzem diody w mostku prostowniczym alternatora i na dwóch diodach multimetr pokazuje 49 kΩ, na czterech 51 kΩ. Rozrysuj schemat mostka [Wiem bardzo prosty] i na tej podstawie wykonujemy 8 pomiarów, cztery w kierunku przewodzenia i cztery w kierunku zaporowym, dla każdej diody, nawet pomiar na mostek w jednej obudowie, z w tedy...
Ale chodzi o tą płytkę z diodami oznaczona 214? To nie jest mostek prostowniczy tylko realizacja jakiejś logiki - trzeba by prześledzić co jest z czym połączone. To gdzieś kręci się koło sygnalizacji błędów, alarmu-buczka, sygnalizacji alternatora czy ciśnienia oleju ale trzeba by dokładnie przemyśleć co dają te diody.
a da się to jakoś naprawić czy muszę wymienić cały mostek prostowniczy przy alternatorze :?: Dodano po 7 i jak ewentualnie to sprawdzić czy to zwarcie diody plusowej w mostku prostowniczym
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
zamawiaj http://www.m-and-d.com/HON-31730-MAS-601... w opisie trójdrożna dioda prostownicza więc albo mostek alternatora albo diody wzbudzenia, z wielkości sądząc to wzbudenia. ile to ma mieć nóżek cztery ? Pasuje praktyczne od każej Hondy wg katalogu od Horneta po Goldwinga tu masz listę sprzętów gdzie występuje więc może coś z używki dobierzesz...
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Czy mostek prostowniczy z alternatora załatwi sprawę stabilizowania napięcia z 18V do 12V? Dodano po 3 Zwykłe 1,9d tak na pompie rotacyjnej,MB na rzędowej nie potrzebuje nic :) A to dla tego chcą ich zakazać, do nic nie potrzebują do jazdy tylko ropę i kopniaka. A komputer?
Andrzeju, co to znaczy FL i WL? Pytam z ciekawości, bo te alternatory często robię, głównie spalony mostek prostowniczy.
Dioda dodatnia w alternatorze dostała zwarcia i prąd zasila kontrolki poprzez zwartą diodę. Wymień mostek prostowniczy, lub można wymienic pojedynczo diody, z jakiegos starego mostka. To najtańsze rozwiązanie, ale polecam zmienić cały mostek. Padła jedna dioda, może pójść następna. Taki mostek mkosztuje 60 PLN. Można go zmienić bez wyciągania alternatora.
przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator Bzdura.
Jeżeli koniecznie trzeba jeździć ciągnikiem bez akumulatora, to należy odłączyć przy alternatorze przewód wzbudzenia ( oznaczony np. D+). Nieobciążony, na wyjściu B+, alternator wytworzy takie napięcie, że uszkodzeniu (przebiciu) ulegną diody mostka prostowniczego.
mostek prostowniczy zwarcie alternator mostek prostowniczy alternator bosch alternator mostek
błąd klimatronika odinstalować spyhunter projektor telefonu
bosch zawias inwerter tbd510nr
Kod błędu PWM9101-12 w koparce Volvo EC160 Kod błędu F47 na płycie Schott Ceran - brak grzania