Dioda wzbudzenia
Przeczytaj moje posty, masz zawartą odpowiedź. A "nie trybi" trzeba odczytać jako nie działa/nie pasuje/""nie da się"". Te hitachi były montowane chyba tylko w 1.9tdi pd najmocniejsze wersje te 150km jeśli dobrze kojarzę. I własnie jest z nimi problem, montuje valeo bo tego akurat mam dostęp, nawet do wirników w dobrej cenie, ponadto wytrzymują najdłużej.
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Nie musisz dawać pasty, ciepło i tak "przejdzie", czy to z silnika, czy z mostka w drugą stronę.
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
. Spodziwam sie napięcia ok. 13 V. Ta instalacja nie miała żadnej formy regulacji napięcia. Rozumiem, że nie zahaczamy o silnik Wiatr z alternatorem. WTF? Żadna WSK nie miała alternatora. Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą - nie zdarzyło mi się widzieć na żywo. Wg. mnie KAŻDA WSK miała alternator czyli prądnicę prądu przemiennego....
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Mam pytanie do znawców tematu, Chciałem zdjąć mostek prostowniczy z alternatora i każdą fazę osobno podłączyć pod mostek prostowniczy, a napięcie DC za mostkiem zsumować, łącząc bieguny szeregowo. Czy wtedy dostanę sumę napięć sprzed mostków? Zakładam, że na każdej fazie będę w stanie uzyskać około 60 V AC. Ewentualnie, czy będzie na takim podłączeniu...
... mostek prostowniczy od alternatora ... jest na napięcie, jakie daje alternator (12 lub 24V). Dla MEW musisz dać mostek na napięcie 3 razy wyższe, niż najwyższe, jakiego się spodziewasz z Twojej prądnicy: jeżeli to ma być np. 50V, to mostek na więcej, niż 150V.
Ok dzięki wszystkim za cenne porady. Wymieniam mostek prostowniczy i dam znać czy działa.
http://obrazki.elektroda.pl/8306704400_1... Projekt powstawał pół roku(brak czasu), ale udało się go skończyć i działa sprawnie. Prostownik budowany na wzór starej szkoły, jako urządzenie dla osób myślących i znających się w temacie, jest pozbawiony wszelkich zabezpieczeń, przed zwarciem biegunów, przekroczeniem 15v, czy przeładowaniem....
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
No Ai się mota tam nie ma kontrolki ładowania, a do alternatora idzie "15" po co dali tam diodę "kij wie" jedynie będzie spadek napięcia, bez diody też będzie działać. Nie wiadomo też jak zbudowany alternator to że ma mostek prostowniczy to wiadomo, ale czy napięcie referencyjne jest z uzwojeń alternatora czy może z instalacji i tu cały ten "gwóźdź"...
Wirnik do wymiany, albo zaizolowania, taniej.
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki. Tyle że przeważnie na panelach jest wysokie napięcie ale małe natężenie....
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
Samo sie nie naprawi a z tego co piszesz to ładowanie masz za małe albo nawet wcale go nie masz , powinno byc max , 14,5 v .Wymien ten mostek i sprawdz ładowanie nie zapomnij spradzic pozostałych zeczy , szczotki , stojan i td. :D
lamer1 czy mógłbyś powiedzieć z czego są zrobione łopaty wirnika,z kąd wziąć taki maszt jak dobrze pamiętam to przekładnia jest od fiata czy łopaty obsadziłeś bezpośrednio na piaście mostu i czy alternator zasilasz bezpośrednio z mostu też interesuję mnie budowa elektrowni co do linii zasilającej to najlepiej będzie przezwoić alternator na nap 220v...
Witam, mam problem, tj. falujące obroty samochodu, a wyłączone światła mijania. Dzieje się to tylko, gdy samochód jest rozgrzany. Wyłączenie świateł na postoju powoduje falowanie obrotów, a ponowne włączenie wyrównuje pracę silnika. Wystarczy włączyć ogrzewanie lusterek lub szyby i też silnik zaczyna równo pracować. Ponowny rozruch silnika też rozwiązuje...
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Tylko mostek prostowniczy? Mostek prostowniczy jest wbudowany w alternator. Rozumiem, że chcesz napędzać ten alternator silnikiem pompy. Jeżeli alternator jest sprawny to musisz "tylko" zadbać o to by alternator obracał się z odpowiednią prędkością (dokładniej > w odpowiednim zakresie prędkości) czyli tak jak w samochodzie zapewnić odpowiednie przełożenie...
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Witam serdecznie. Nie będę udzielał informacji na ten temat, ponieważ sam nie jestem w stanie tego zrobić i udostępnić. Nie jestem osobą, która blefuje, marzy czy jest oderwana od życia. Wszystko to jest realne, a YouTube nas oszukuje. Alternator jest prądnica trójfazowa, a poprzez diody prostownicze mostek prostowniczy uzyskuje się pełną moc jednej...
Każdy alternator w samochodzie też ma "trzy przewody" i odpowiedni do tego mostek prostowniczy 6 diodowy (wbudowany wew.). Wiatrak miałby większy sens przy współpracy z jakimś magazynem energii.
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Witam ja bym też nie tylko sprawdził ale wymienił mostek prostowniczy w alternatorze, w swoim go wyjąłem i po sprawdzeniu go miernikiem był ok sprawdziłem uzwojenia szczotki w alternatorze wszystko ok poczyściłem styki poskładałem alternator zamontowałem go nadal coś nie tak i okazało się że z mostkiem prostowniczym alternatora jest coś nie tak a wpływ...
Kolega kidu22 ma rację, w początkowym okresie nagrzewania silnika świece żarowe podgrzewają komorę w celu poprawy spalania. Przy tak krótkich odcinakach jazdy, alternator będzie miał problemy z naładowaniem akumulatora. Jednak przyczyna może też leżeć w uszkodzonym alternatorze (przepalenie jednej z diod, brak dobrego styku w obwodzie ładowania itp.)...
To jeszcze pytanie, co dokładnie jest do sprawdzenia? Ten cały mostek prostowniczy z diodami czy może te właśnie diody które są w obudowie? Da się to zweryfikować bez rozbierania alternatora?
Założyłem stary mostek prostowniczy i ładowanie jest. W takim razie co jest przyczyną żarzenia się tej kontrolki ? Sprawdź deżaryzator. Widzisz jakie to proste?
Witam Odgrzeje trochę temat żeby nie zakładać następnego a mianowicie samochód to Ford Focus ST225 2,5l 2006r W tamtym tyg. dostałem z powrotem alternator wymieniony został mostek prostowniczy i regulator napięcia, po zamatowaniu z powrotem do samochodu po odpaleniu po ok 20 s zapala się kontrolka akumulatora czyli gdzieś coś jest nie tak. Napięcie...
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
http://obrazki.elektroda.net/92_12154547... Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie...
na 100% padł mstek prostowniczy w altku, dokładniej któraś z diód. Te mostki są delikatne. Często robię te alternatory i zawsze na półce mam kilka układów prostowniczych. Zdemontuj alternator rozbierz, wymień mostek oceń stan łożysk, szczotek. Zmień co potrzeba i musi być ok.
Witam Mam nie typowy problem z alternatorem w fiat panda 1.1 Samochód jeździł i w trakcie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania. Oczywiście alternator został wyjęty rozebrany i wyczyszczony. W alternatorze zostały zmienione: mostek prostowniczy oraz regulator napięcia. Alternator został zamontowany i teraz grzeje się okrutnie a na zaciskach akumulatora...
Alternator ma wzbudzenie przez żarówke, sprawdż mostek prostowniczy i jego obwód.
Proszę o podpowiedz - mam problem z peugeotem 1007 2005 1.5 8v benzyna alternator VALEO 70A z linią COM . Alternator dostał zwarcia na stojanie i wymagał naprawy. Poszedł do regeneracji i przy testach na stole trzymał wszystkie parametry ale po włożeniu i przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał ładować - uszkodzeniu uległ regulator napięcia...
Mostek prostowniczy się wysypał. Najczęściej alternatory mają 9 diód. 6 prostowniczych i 3 odpowiedzialne za gaśnięcie kontrolki po wzbudzeniu ładowania. Altek do demontażu i sprawdzenia diod a także uzwojenia stojana. Jak wiadomo, alternator to prądnica trójfazowa, więc któreś uzwojenie stojana też może mieć przebicie. Ale raczej mostek.
Ja proponowal bym sprawdzic na sam poczatek alternator a dokladniej mostek prostowniczy w alternatorze!!! Uszkodzenie ktorejs z diod powoduje rozladowywanie akumulatora....Sprawdz najpierw napiecie ladowania i jak ktos wyzej wspomnial pomiedzy kleme a akumulator amperomierz i sprawdz pobor pradu czy nie jest za duzy........ POZDRO
Witam ponownie Ztego co piszesz to ja stawiam na alternator ale nie mostek prostowniczy a raczej na wytarty slizgacz (komutator) wirnika W boschowskich alternatorach to przypadek 1/1000 zeby polecial mostek prostowniczy Ja bym zaczal od tego slizgacza moze jest tak wytarty ze plastik widac Sprawdz to pozdrawiam
Aby sprawdzić mostek prostowniczy alternatora należy go wylutować z alternatora, gdyż każdą z diod należy sprawdzić osobo. A tak na marginesie. Wklep w SZUKAJ hasło fiat 126, bo usterki jego alternatora to popularna awaria i jest opisana na forum we wszystkich chyba wariantach. Tu kilka przykładowych tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Niestety kolego żeby sprawdzić mostek prostowniczy będziesz musiał rozebrać alternator. Lepiej jak masz możliwość weź od kumpla na chwile taki sam regulator i sprawdź napięcie. Jeżeli dalej takie objawy to niestety alternator na stół. Żeby sprawdzić diody najpewniej będzie trzeba odlutować uzwojenia z mostka prostowniczego i pomierzyć miernikiem spadek...
Witam wszystkich ..Po uruchomieniu silnika nie gasnie lampka ladowania! Mam alternator hitachi, zostal wymieniony mostek prostowniczy i regulator napiecia w calosci na nowe. Po odpaleniu silnika ladowanie wynosi 14.2 V. Co moze byc przyczyna tej usterki ?
Regulator znajduję się pod deską rozdzielczą.A tak właściwie w starych wersjach są dwa regulatory jeden od ładowania drugi po części też od ładowania pełni on także rolę blokady uruchomienia rozrusznika po zgaśnięciu czerwonej lampki od ładowania i jest w nim prostownik i w alternatorze.Podsumowując jeśli masz alternator z pięcioma wyprowadzeniami musisz...
Alternator ??? Gdzieś na innym forum wyczytałem, że może to być jakiś mostek prostowniczy przy alternatorze. Ale tam zrozumiałem, że nie gasła w ogóle lampka ładowania i nie było wspomagania u mnie tylko po uruchomieniu silnika nie ma a gdy przegazuje się do 2000 - 2500 obrotów to coś sie wzbudzi i jest już ładowanie i wspomaganie już ono nie znika...
Kolego prawdopodobnie uszkodzony mostek prostowniczy ,diody.
Witam, podepnę się pod temat o tusz mój problem wygląda tak że pod czas jazdy(Astra G 1.8 16V 116KM HB Alternator Delphi 100A nr 93186485) zapala się na chwilę kontrolka ładowania odłącza wspomaganie i po chwili wraca do normy dodam że zaświeciło się może z 5-6 razy. Sprawdzałem ładowanie przed odpaleniem 12,7 natomiast po odpaleniu bez obciążenia ok...
Witam ponownie W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do tranzystora 2N3055. Regulator, mostek oraz szczotki stanowią...
Niestety ja nie wiem jaki jest u ciebie zamontowany alternator, mostek prostowniczy na pewno jest w alternatorze, najlepiej wyjmij alternator na stół i sprawdzaj. Opisów sprawdzenia alternatora lub regulatora jest w sieci mnóstwo, ja nie widzę innej możliwości , może po prostu szczotki się skończyły ale to musisz sprawdzić i koniec kropka.
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Wyciągnij alternator i sprawdż mostek prostowniczy Przy takich obciążeniach o jakich piszesz najprawdopodobniej wygrzałeś połączenie na śróbie lub któreś z diód. Nowy mostek to koszt ok 100 zł
Dzieki za wyjasnienie. Co do kontrolki ladowania to ostatnio mialem nielada problem ale rozwiazalem go. Przyjechalo do mnie auto - citroen c1 2008r. Objawy: brak ladowania, brak kontrolki ladowania. Podlaczylem wzbudzenie poprzez zarowke - zarowka nie swieci na stojacym alternatorze. Mostek prostowniczy sprawdzony - sprawny. Okazalo sie ze w regulatorze...
Koledzy Jak tylko pogoda będzie sprzyjająca wymontuje alternator i przy okazji sprawdzę wszystkie możliwe przewody, może gdzieś po drodze aku-alternator zrobiła się miotełka lub zimny lut. Oczywiście spróbuję się dobrać do wnętrzności alternatora. Posprawdzam tez wymienione napięcia tylko pokierujcie mnie jeszcze gdzie sprawdzić napięcie wzbudzenia....
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_... czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator w AM6...
Mostek prostowniczy podpasowałem z innego alternatora też 6 diodowy i dalej ładowanie jest ale kontrolka świeci a jestem 100%pewien że mostek dobry bo alternator był sprawny tyle że cały czas ta kontrolka świeci i sie rozjaśnia po zwiększeniu obrotów szkoda kasy wydawać na coś co może być dobre.
Witam Około marca miałem problem ze wspomaganiem. Po odpaleniu silnika nie działało, dopiero po kilku sekundach się załączało. W warsztacie wymienili mi mostek prostowniczy alternatora i wszystko było ok.. przez tydzień. Później znów to samo, aż po około miesiącu kompletnie straciłem ładowanie i nawet nie udało mi się dojechać do domu na aku. Później...
Przecież alternator będzie się w pewnym stopniu grzał. Choćby mostek prostowniczy wydziela ciepło. Jest to zupełnie normalne. Poza tym, w komorze silnika alternator jest przez niego podgrzewany, więc pracuje w dość ciężkich warunkach. Jakby był bardzo gorący lub parzył, to byłby powód do zmartwień.
Idąc dalej moim tokiem rozumowania schemat udało by się uprościć jak niżej: http://obrazki.elektroda.pl/9943650400_1... Pytania nasuwają się takie: czy na połączeniu alternator <-> regulator ładowania nie powinno być jednak ogranicznika prądowego? Mam wrażenie że jak podam prąd z alternatora to spali mi ten regulator (regulator...
Ten elektromechanik to jakis tępy. Masz uwalony mostek prostowniczy i to powinien był wymienić, typ DER 2000. Koszt od 40 do 140 zł za mostek, zależy czy podróba czy oryginał.
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Między czasie, odłączyłem zupełnie alternator, to znaczy ściągnąłem pasek, oraz odłączyłem jego zasilanie, i na desce rozdzielczej nadal nie zapaliła się lampka informująca o braku ładowania. Rozumiem że mostek prostowniczy jest w alternatorze więc raczej tą sprawę można wykluczyć, przynajmniej na tym etapie. Kolega pisał o przekaźnikach w prawym słupku,...
Mam problem z alternatorem, bawię się już tym parę dni i opadam z sił. W akcie desperacji postanowiłem napisać temat. Generalnie chodzi o to, ze alternator nie działa. Ale od początku. Kiedyś miałem podobny problem, rozebrałem alternator. Oczyściłem, odmalowałem. Wymieniłem mostek prostowniczy na nowy. Wtedy przyczyną awarii okazał się skorodowany doszczętnie...
Alternator jest prądnicą prądu przemiennego więc może dawać napięcia w przypadku gdy wał się kręci w prawo lub lewo. Prąd jest prostowany przez mostek prostowniczy najczęściej 3fazowy (tak jak alternator w aucie)
Ok znalazłem rozwiązanie na moją bolączkę, najpierw podłączyłem filtr przeciwzakłóceniowy , ale nie przyniosło to rezultatu, to wpadłem na genialny pomysł że dam mostek prostowniczy przed wzmacniaczem i wuala, działa! Może wtryskiwacze, bądź alternator robi takie zakłócenia napięcia, hmm albo coś z mostkiem prostowniczym ? Ale inne urządzenia działają...
Witam, jak rozebrać ten alternator w celu wymiany pierścieni ślizgowych komutatora? Wykręciłem cztery śruby zaznaczone na zdjęciu, ale dalej coś jakby trzymało. Czy w tym modelu trzeba rozpinać mostek prostowniczy żeby go rozpołowić? Pamiętam żę kiedyś wymieniałem pierścienie w alternatorze poloneza i wystarczyło odkręcić te 4 śruby. Alternator to VALEO...
alternator od mitsubishi eclipse 1G, a wymiary sa identyczne wszytko jest takie same tylko stojan i mostek prostowniczy inny bo ma 4 wyjscia ze ze stojana na mostek a w tym 65A 3 wyjscia ze stojana
Dzięki kolego za schemacik, troszkę się różni od mojej instalacji. U mnie jest dodatkowy mostek prostowniczy i kontrolka od ładowania, a tu nie ma, chyba że nie umiem czytać. Skoro masz dostęp do takich danych nie masz czasami modelu tego mostka prostowniczego co dodałem na foto?
Byłbym ostrożny z kupowaniem "nowego" alternatora za 400zł. Sam mostek prostowniczy dobrej jakości to koszt 150zł. Poczytaj i przekalkuluj - popularny temat na forum z tym silnikiem.
Migotanie przy pracy silnika spowodowane jest przez alternator. Dostarcza on przecież prąd zmienny. To prawda, ale mostek prostowniczy alternatora (6D) połączony jest z akumulatorem i to on uśrednia napięcie. Działa jak baaaardzo duży kondensator. Oczywiście, można spodziewać się pulsacji, zwłaszcza przy starszym akumulatorze. Jednak w takiej sytuacji...
To by było najprostszym rozwiązaniem, ale niestety wtedy trzeba pozbyć się sprężarki klimy, a klimę zrobiłem i działa w 100% i się przydaje ;) W taki razie będę kombinował z przerabianiem mocowań, prawdopodobnie mostek prostowniczy wymienię na zewnętrzny na radiatorze. Czy możecie polecić jakiś alternator (duża moc, dobra cena używki)?
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
Ja radze od razu sprawdzić cały mostek prostowniczy (trzeba go rozebrać i każdą diodę mierzyć osobno bez obciążenia i z obciążeniem). A swoją drogą, to sprawny alternator 9 diodowy (późne fiaty i polonezy) można już kupić za 50 zł lub nawet mniej. A przy odłączaniu klem regulator mógł się przenieść do nieba regulatorów.
viper555 - Co sugerujesz? wymienić cały alternator ? Teraz zbieram się do pracy ale jutro chciałbym być do tego jakoś przygotowany , bo jak rozbiorę auto to nie chciałbym dyndać do sklepu rowerkiem dlatego chciałbym co nieco kupić wcześniej i temu się pytam . Wszystko zależy czy to mostek prostowniczy czy może coś bardziej poważnego. Na allegro alternator...
Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V. Z tego co mi wiadomo, to alternator jest 3F, dać mostek prostowniczy 3F i z napięcia stałego zasilać grzejniki. Przecież dla grzejnika to obojętne czy zasila się go prądem stałym czy zmiennym. Mówimy o konwektorze taki piecyk, nie termowentylator bo tam już...
To co na zdjęciu to mostek prostowniczy plus trzy diody wzbudzenia.
Witam, Od pewnego czasu chodzi mi po głowie myśl, aby wykorzystać stary rower i stary alternator, który mi zalega w piwnicy i zrobić z tego rower do generowania 220V. Całość działała by na zasadzie pedała->przełożenie->pasek klinowy->alternator->mostek prostowniczy trójfazowy->regulator napięcia->akumulator 12V->przetwornica 12/220V ewentualnie UPS....
Dostałem maila z pytaniem jak skończył się problem z lampką w moim przypadku. Odpisuję tu - może się komuś przyda. Nie skończył się. Jeżdżę już tak 2 lata! Tym, którzy twierdzą, że to dioda alternatora - nie tak hop. Było tak - po odwiedzeniu paru serwisów zostawiłem auto w jednym z nich. Elektryk po zdemontowaniu alternatora stwierdził że to na 1000%...
Witam. Mam mały problem z w/w alternatorem. Otóż auto przyjechało z brakiem ładowania, dwa miesiące wcześniej był założony nowy alternator (zamiennik). Alternator na stole ładuje, a w aucie już nie. Dziwne jest w tym wszystkim to, że kiedy alternator zaczyna się wzbudzać i kontrolka gaśnie, (ma wtedy 600 obr/min) alternator pobiera 3A na B+. Przy dalszym...
Jestem chyba coraz bliżej rozwiązania problemu , A mianowicie : Podmieniłem moduł komfortu i impuls / tyknięcie wycieraczek ustąpiło a pobór spadł do 0,8 A , jednak to także za dużo , jednak z upływem czasu pobór wzrasta 1,6 dalej nie czekałem . Skupiłem się więc na wentylatorze chłodzenia ,,, zły trop . Ponownie na tapetę alternator , i tu odkrycie...
Witam ! mam problem z ładowaniem w astrze III 1.7 mianowicie 4 miesiące temu zrobiłem z alternatorem tz wymieniłem cały mostek prostowniczy z regulatorem i oczywiście uszczelniaczem i od tego czasu mam problem z tym ze czasem ładuje czasem nie . po uruchomieniu silnika kontrolka od ładowania gaśnie ale gdy badam ładownie pokazuje mi ze alternator nie...
Być może uszkodziłeś stojan musisz odlutować mostek prostowniczy i sprawdzić czy nie jest na zwarciu .
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Coś mi tu nie pasuje. Powinieneś mieć trzy takie płytki, każda na fazę, z tym że tyrystor powinien być dużo większy i na radiatorze. Wtedy oznaczenie możesz sprawdzić z innej płytki. Honda raczej nie stosuje regulatorów z wejściem "sense". Musiałbyś mieć trzy tyrystory w okolicach diod prostowniczych. Dodano po 14 Chyba już wiadomo. Masz alternator...
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Zapominasz ze tak to się ladowalo aku jak napiecie sieci było stabilne Tak tzn jak? Dla dzisiejszych kierowców co przy samochodzie potrafią tylko zalać paliwo (i to czasami nie do końca) to trzeba prostowniki automatyczne które załatwią całą procedurę. Jak czytam miliony tematów na elektrodzie odnośnie prostowników to ręce opadają. Kiedyś nie było...
Witam Rozebrałem go wyjąłem mostek prostowniczy (diody dobre) zwarcia na uzwojeniu nie ma (sprawdzane pod 230V) Jak sprawdzałeś diody że nie jesteś pewny czy są dobre.Druga sprawa jak sprawdzałeś stojan (może mieć zwarcie międzyzwojowe) .To że pobiera prąd może być że winne są diody lub regulator.
do pomiarów alternator był rozebrany na części pierwsze, mostek prostowniczy został odlutowany od uzwojenia i od regulatora.
To co to ma wspólnego z tematem i motorem 2.4D? Podbiłem temat ponieważ po wpisaniu alternator transporter jest to jeden z głównych wątków. Rozumiem ze na przewodzie wzbudzenia po przekręceniu stacyjki powinienem mieć stale +12V ? Edit. Uszkodzony mostek prostowniczy plus zapobiegawczo nowe szczotki, wymiana i już ok.
Wiem ze było już wiele tematu na temat alternatora ale na moje pytanie nie ma nigdzie odpowiedzi. To tak odpoczatku moja astra 93r, 1,6 nz posiada alternator boscha 55 A i ostatnio po całej nocy stania na dworzu rano ledwo co zapalał wiec pomyślałem ze to wina akumulatora ale przeciesz moj akumulator ma dopiero 1,5 roku wiec stwierdziłem że to wina...
Taki masz regulator ? http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-24V-VO... Co prawda nie można wklejać linków ale wpisujesz na ebay.com isuzu regulator 24v i ci wyskoczy kilka pozycji. Mostek prostowniczy na pewno był taki sam jak oryginał ? Sprawdz to. Zupełnie...
Prawdopodobnie mostek prostowniczy jest na wykończeniu,a możliwe że uzwojenie też .
podam ci prosty sposób sprawdzenia nigdy mnie nie zawiódł. Ten alternator ma regulowane wzbudzenie minusem ,dolna szczotka ta z trzema przewodami jest podłączona do mostka lampki ładowania i regulatora ,na pracującym silniku powinno być tam napięcie. górna połączona tylko z regulatorem, to tam regulator podaje minus do sterowania wzbudzeniem. Podłącz...
Witam Jeżeli kolega o myśli o migomacie to na Allegro jest wyprzedaż przetwornic Ok 300zł (2000W 220V) a w OBi MIG 125 kosztuje 690zł .I będzie w domu i w samochodzie .A jeżeli chodzi o spawarkę to jeśli masz oddzielny alternator to go pasuj do auta - pakuj prostowniczy mostek 3fazowy(diody najlepiej USSR min150A) ,wzbudzenie z akumulatora -ustaw prędkość...
Widzę, że kolega Marek J. denerwuje się kiedy ktoś ma coś do powiedzenia w temacie w którym on sam czuje się "konikiem". Wypominki jakichś starych tematów zalatują kolego zdewociałą zawistnością tym bardziej, że są bezpodstawne. Ktoś kto handluje samochodami i wie o nich wszystko na temat ich zalet, wad oraz wartości - nie musi wiedzieć jak wymienić...
Witam. Zepsuł mi się regulator napięcia w hondzie i chcę go zastąpić osobno regulatorem i prostownikiem znalazłem temat na zagranicznym forum oto on: honda-cb750-s.456789.n3.nabble.com/Cheap... Alternator 260W jest obco wzbudny. Pytanie jaki dać mostek prostowniczy 3 fazowy? Serwisówka podaje...
Kolego marg21, mostek prostowniczy służy do prostowania prądu czyli zmiana z AC(zmienny) na DC (stały), Reulator napięcia sluży do stabilizacji napięcia wyjsciowego prądnicy niezależnie od obrotów i obciążenia, sterując jej wzbudzeniem. Także jak widzisz są to dwa różne układy. Alternator posiada i mostek prostowniczy i regulator napięcia. Mostek prostowniczy...
mostek prostowniczy zwarcie alternator mostek prostowniczy alternator bosch alternator mostek
nieobsługiwana tablica partycji dźwięku realtek zawiesić laptop aktualizacja
router bezprzewodowy router bezprzewodowy
Symulator Keil: Obsługiwane mikrokontrolery Zmywarka zatrzymuje się i piszczy - co robić?