Obudowa tych mostków nie jest z niczym połączona, więc nie ma potrzeby jej izolowania od radiatora. Natomiast tyrystory 2N650x mają anodę na radiatorze, więc one muszą być montowane z podkładką mikową i tulejką izolacyjną. http://www.vishay.com/docs/93565/vs-36mt... Za ok 80zł możesz kupić uniwersalny chiński regulator 3-fazowy (5 pin: 3x żółty,...
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet. Regulator zawsze przeżywa, ale sam mostek brał bym z 12 diodami a nie sześcioma. A dokładnie mostek do Nissana Pathfinder. ;)
Jak w każdym japońcu prawie w naprawie powinien być wymieniony mostek regulator i przekaźnik od kontrolki bo prawie każdy japoński samochód go ma. Zastanawia tylko czy jest to pewne 15V ponieważ one ładują w granicy 14.7V.P
Mostek i regulator w komplecie do wymiany.120zł
Mostek 130646 cargo dostepny, regulator 130642 także jest dostępny.
Szczotki do sprawdzenia, mostek prostowniczy, regulator i instalacja. http://republika.pl/arecki113/schematy/m... To schemat instalacji.
Tak jak malez4 napisał te elementy w plastiku to prostownik jednopołówkowy zasilający uzwojenie wzbudzenia. Mi raz właśnie padły te dwie małe diody na wzbudzeniu ale objaw był taki, że ładowanie było bardzo słabe ( żadnego migania nie było). I tak jak napisałem wcześniej jeśli była by to dioda prostownika albo jedno uzwojenie to przecież niemożliwe...
Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Zazwyczaj korozja na tej sprężystej blaszce łączącej mostek z regulatorem.
Powiem tak też miałem problem z altkiem 6diód, upaiła się dioda, więc wymiana na drugi mostek na stół i brak ładowania;wychodziło że regulator padł. Więc podkładka na taki z półki, ale okazało się że z 9diód więc nie ładował. I dupa. Dopiero komplet mostek 9diód + regulator i śmiga aż miło. Ładowanie na wolnych książkowe bo 14,4 i jeździ już ponad 3...
Jak wymieniłeś mostek i regulator to zakładaj przecież tam nie ma co sknocić, tak tam nie ma styku S , pompę zakładasz jak pasuje i powinno wszystko grać.P
Regulator ,mostek ,oryginał?
Pozdro. Pozostaje do sprawdzenia mostek diodowy oraz regulator napięcia.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Odsuń miernik od kabli zapłonowych i wtedy mierz.
Nowy regulator jest analogowy podłącz do listwy 3 4 5 tam gdzie masz mostek usuń, stary był eBus.
I tu już nie oszczędzisz- mostek 600 zł, regulator 300zł ostatnio wymieniałem. Obie rzeczy na pewno spalone ponieważ jedna faza diod jest podłączona bezpośrednio do regulatora, utnij ale od mostka drut zostaw cały.P
Witam Przerobiłem silnik z pralki zanussi na prądnice do elektrowni wiatrowej tzn. został przerobiony wirnik i wklejone magnesy neodymowe. Z silnika wychodzi 5 kabli nie wiem jak to podpiąć i jaki mostek/regulator zastosować dodam że prądnica wytwarza prąd zmienny
Zdjąłem mostek A styki sterownika robią właśnie za ten mostek, więc podłączenie dowolne.
Czyli pod 1.2 podłączam? 3.4 mostek?
Mostek diodowy.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Jeśli chodzi o tulejki to są dość poważnie wydarte ale syk jest a kuzyn chce jeszcze z pół roku pojeździć tym samochodem i go zezłomować. Naprawa będzie opłacalna jeżeli dokupię za rozsądną cenę mostek bo wydaje mi się uszkodzony i regulator którego nie umiem sprawdzić, ale gdzie takie coś dostać.
Ten scalak na zasilaniu musi mieć napięcie odpowiednio filtrowane kondensatorem. Czyli musisz dać mostek prostowniczy Gretza i kondensator elektrolityczny dużej pojemności zaraz za mostkiem.
Przecież schemat masz już wyżej już nic lepszego nie wymyślisz / nie znajdziesz. Linki do innych schematów też masz Z od masowaniem cewki to dobry pomysł. Po prostu w regulatorze masz mostek prostowniczy gdzie prąd będzie prostowany dwu połówkowo dla cewki umasownionej stosuje się regulator z jedną zazwyczaj diodą prostowniczą, prostowanie jednopołówkowe...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Ingerencja w mostek nie wchodzi w grę chce to zrębic bez przeróbek mostka regulator po stronie pierwotnej lub myślałem o zastosowaniu transduktora po stronie wtórnej tak jak to było w bester spb 315. Tylko nie wiem jaka przekładnia ile zwojów i jaki przekrój drutu uzwojeń sterowania . Prąd który będzie regulowany płynie drutem 4mm .
Trzeba podłączyć zamiast mostka LR, Ls. W regulatorze No, Com.
Może uszczelniacz leje , tarcza jak się napije oleju to kiedy jest zimna może jakoś chodzić przy ciepłej będzie się bardziej ślizgać. Bo na bani to można łańcuch w rowerze naprawiać a nie rovera. Teraz masz do sprawdzenia sprzęgło, wysprzęglik, uszczelnienie wału i skrzyni, do wymiany mostek i regulator jeśli nie cały alternator.
Zawsze gdy alternator przeładowuje winny jest tylko regulator. Gdy nie doładowuje lub nie ładuje w ogóle wina może leżeć po stronie mostka, stojana, wirnika, regulatora, napędu (ślizgający się pasek). Wymień regulator i wszystko wróci do normy.
lepiej się będzie działać A "po naszemu" jak to będzie?
A jak zewrzesz te kable od termostatu to piec się włącza? Nie Czyli to nie ta zwora w piecu, tak jak wcześniej pisałem patrzyłem na schemat złącze koło zasilania 230V styki 1-3 powinien być mostek do regulatora. Albo uszkodzony przewód, załóż jeszcze raz zworę i zobacz czy piec staruje.
W sterowniku przewody podpinasz pod NO i COM. jimbo00 pytał o podłączenioe po stronie kotła. Czy obojętne w który otwór podepnę przewody od sterownika (N, COM)? Ponieważ miejsce podpięcia na piecu nie jest oznaczone w który otwór który przewód. tak, po stronie kotła jest to obojętne jak podłaczysz kabelki od Salusa, czy Auratona. Generalnie na kotle...
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Zdejmujesz mostek Lr i Ls i dajesz termostat.
Tego typu regulator podłączysz jedynie pod mostek Ls-LR... COM-NO polaryzacja obojętna.
Witam. W Delco Remy najczęsciej pada mostek. Ja zawsze wymieniam komplet (mostek i regulator), kupuję po 75 zł za komplet. Gwarancję daję na 6 m-cy i jeszcze nigdy nie mialem reklamacji. Co do palenia się kontrolki to jest to wynik zwartych diod głównych i "przedostawanie" się zmiennego napięcia. Po zwiększeniu obrotów najczęściej przepala się żaróweczka.
W miejsce mostka Ls-LR uwaga napięcie 230V.
Ja nie mam reklamacji na mostek z regulatorem.
Na pewno wirnik alternatora, stojan alternatora z płytką zapłonową, regulator napięcia, mostek prostowniczy, czyli tzw. diody, cewki zapłonowe z przewodami wysokiego napięcia i fajkami, jeśli chciałbyś zrezygnować z ładowania akumulatora, to możesz sobie odpuścić regulator z mostkiem prostowniczym.
A po co schemat, B+ łączysz kawałkiem przewodu z wyjściem diod wzbudzenia ( ten zalutowany łącznik łączący mostek z regulatorem) i dodatkowo B+ łaczysz poprzez żarówkę z śrubą kontrolki. Ustawiasz na zasilaczu 12V, patrzysz czy świeci się żarówka i czy koło pasowe stawia opór. Nastepnie zwiększasz napięcie, patrzysz czy żarówka zgaśnie i kolo pasowe...
A dlaczego nie sprawdziłeś mostka diodowego i regulatora jak miałeś wszystko rozebrane.Czy sprawdziłeś oporność wirnika?Jak wpadła nakrętka to mogła coś zewrzeć ,a nie tylko urwać.
Układ LT4320 jest pierwszym regulatorem mostka prostowniczego, mającym za zadanie zastąpienie każdej z czterech diod czteropołówkowego prostownika, n-kanałowym tranzystorem MOSFET https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
witam czynnikow braku ladowania jest bardzo wiele wadliwy akumulator brak polaczenia plusa, minusa (masy) alternat. uszkodzenie mostka prostowniczego, regulator ktory pan juz wymienil bez efektu poprawy dla elektryk. nie powinno to sprawic problemu można zrobic ogledziny okablowania i podmienic akumulator jesli dalej nic to niestety trzeba rwac alternator...
Jesteś pewien diagnozy? Bardzo rzadko zdarza się uszkodzenie regulatora. Zawsze pada mostek.
AVE... Jedno trafo, jeden mostek i pięć regulatorów 7809 równolegle, albo jeden regulator i dodatkowe tranzystory z nim współpracujące. Nie będzie problemów, jeśli wszystkie Twoje efekty i reszta sprzętu będą pracować na wspólnym potencjale masy. I nie kombinuj, bo nie przewiniesz tego transformatora dobrze...
Poprzez np. autotransformator 230/115 V~. Odpowiedniej mocy transformator zasili i silnik i lampę. Dla silnika dajesz mostek prostowniczy (oraz ewentualny regulator z modulacją szerokości impulsów do regulacji obrotów elektrowrzeciona), a lampę podłączasz bezpośrednio do wyjścia 115 V~.
Najpierw piszesz: regulatora który w tej spawarce będzie a za chwilę: Bo mostka prostownicze na razie nie będę instalował To czym wg ciebie ma sterować ten regulator skoro nie będzie mostka? Bo chyba nie masz zamiaru regulować triakiem po stronie pierwotnej...
Wylutuj ten mostek z regulatora, i zobacz na jakich obrotach działa.
Może zła rada ale cena podzespołów do wymiany to koszmar ostatnio robiłem taki : regulator ,mostek diodowy ,stojan koszt coś ok 300 zł a goście kupili nówkę za 250 zł i jak tu naprawiać?
nieznam tego aparatu ale mam pytanie czy na bazie na stykach ładowania masz napiecie?? jakie???? ten mostek element to regulator napiecia ładowania-,dioda zenara bedzie miala ok 3,6 V ciężko bedzie ze schematem cięzko
Ma być to wpięte w kolejności: transformator, mostek prostowniczy, regulator pwn. Bez mostka uszkodzisz regulator pwn. Zresztą jak źle wepniesz wyjścia z mostka do regulatora to też go uszkodzisz. Regulacje "temperatury" uzyskasz z grubsza, poprzez średnią wartosc prądu przepływającego przez drut w funkcji I^2*R to wzór na moc rozpraszaną w drucie....
Tak tylko z małą różnicą. Uzwojenie musi być podłączone bezpośrednio do regulatora, a nie poprzez mostek, bo regulator napięcia nie zadziała poprawnie. Po drugie wspomniałem że w tym rozwiązaniu wydajność alternatora może być za mała i zabraknie prądu przy pracy zapłonu bateryjnego i oświetlenia (R2/H4).
Zadziałał zewnętrzny styk przełączający. Czy przypadkiem sam nie podłączyłeś regulator? Załóż mostek tutaj. https://obrazki.elektroda.pl/9843427600_... Regulator on/off wpinasz w magistrale EMS pod klapką w sterowniku, pomarańczowa kostka. ?
ja we fordzie tranzicie dalem zasilanie regulatora z mostka poprzez diode prostownicza , wzroslo o okolo 0,4V. wczesniej podnienialem 3 regulatory zaden nie dawal wiecej jak 13.5V-13,6V,
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Robiłem ze dwa te alternatory, zawsze części z AS i zawsze KPL regulator i mostek. Nigdy żaden do mnie nie wrócił.
jakie 300,co za mit. 300 to nie biorę nawet z częściami. Przy wymianie mostka i regulatora zalutowałeś połaczenie mostek->regulator? Taką blaszke-wąs.
dokładnie tal wystarczy oblukac mostek Pozdrawiam Tomek
Styki 3,4,5 sa zajete przez wtyczkę zasobnika Nie wiem do czego służy styk 5 ale w moim 2-funkcyjnym Vaillancie VUW240/2-5 jest on bezużyteczny. Styki 7,8,9 służą do podłączenia oryginalnego regulatora Vaillant, więc jeśli oryginał padł i nie masz innego oryginała to styki 7,8,9 muszą pozostać wolne, nie podłączone. U mnie standardowo faza230V jest...
Sprawdzałeś mostek?
Na F1 i A2/D2 potrzebne jest napięcie DC a w/g schematu z tego regulatora wychodzi przemienne bo idzie na transfor następnie mostek prostowniczy i dopiero cewki wzbudzenia. Niema innej dokumentacji tego zakupionego regulatora?
LS i LR powinien być tam założony mostek. Wypinasz mostek i podłączasz przewody od regulatora. UWAGA! Napięcie 230V!
Witam wszystkich. Otoz chcialbym zastosowac do ladowania akumlatora 12v 5.5Ah (pradnica magnetowa) 3 cewki 30W, bezmasowe. Jakich mostkow powinienem uzyc? Jak je podlaczyc? Jaki regulator? Mile widziane konkretne wypowiedzi, jakis schemat itp. Pozdrawiam.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
witam, czy ktoś wie jak naprawić alternator np denso w 1.9 cdti 150KM tak aby nie paliły się diody lub regulator? osobiście naprawiłem oryginalny mostek w denso (nie pamiętam jakiej mocy) (jedna z diód się rozpadła) - zamontowałem diody diotec 60A i alternator wytrzymał tylko 50kkm - tym razem padł i mostek i regulator. czemu ten syf się tak psuje,...
Na 99% rezystor wstaw to miejsce potencjometr i z dużego oporu kręć aż zacznie działać warto też w szeregu wpiąć amperomierz aby nie przekroczyć prądu mostka.
Typowa rzecz w Oplu płyta z reglerem do zmiany ,od razu najlepiej zmień kpl. co by za chwilę nie robić 2x. Cżesto przy awarii płyty, pali żarówkę w liczniku lub upalony obwód kontrolki w reglerze.Podłącz próbówkę do masy i do odłączonego cieńkiego kabla altka i zobacz wtedy czy jest kontrolka.Jak będzie to tylko alternator do naprawy ,jak "na krótko"...
Jaka wydajność prądnicy? Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora? Jakiej pojemności akumulator? Podaj dokładnie typ silnika. Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu...
Witaj, Do ładowania aku ? Mostek Graetza i np. coś takiego.
Mam na myśli trafo+mostek.
Musi być coś banalnego. Odłącz regulator z płyty i zrób mostek.
Nie mam teraz ale załatwię sobie. Ok czyli przez mostek do regulatora :) Cewka ma 10 zw ale w żłobku jest 20 zw. Dodano po 43 Po cichu liczę że same magnesy już trochę podniosą mi napięcie
Na samym wejściu, przy założeniu, że żaden biegun prądnicy nie ma połączenia z masą układu. A jeśli musi być połączenie jednego bieguna prądnicy z masą, to jedna dioda, a nie mostek.
1. z tego co wiem to w tych astrach stacyjka jest makabryczna ... wypala się; 2. drugi możliwy powód to zły komplet mostek-regulator, w tych alternatorach występują mostki z diodami wzbudzenia i bez oraz odpowiednie do danego typu mostka regulatory 3. uszkodzony obwód lampki
Masz dwie możliwości - wadliwy regulator albo nie trafiłeś ze złączem dochodzącym z mostka diodowego... Pozdrawiam.
jak to wymienić regulator wraz ze szczątkami już kupiłem Najlepiej oddać do fachowca. Po drugie tam nie pada regulator tylko mostki. Po trzecie trzeba go wyjać rozlutować i rozebrać i co najbardziej się wydaje proste złożyć. Powodzenia
Niestety zdarza się że jest to mando lub Valeo Korea i części nie są dostępne. Trzeba kupić inny alternator. Nie żartuj sobie, wszystkie części są dostępne. czy jeżeli padła ta jedna dioda to jest duża szansa na to że regulator też będzie do wymiany? Najpierw podstaw nowy mostek, regulator sprawdzisz na testerze, prawdopodobnie jest dobry.
(at)zukmen1981 Niekoniecznie mostek, regulator ? Uszkodzona izolacja.
Przed naprawą alternator (vectra b 1.7TD isuzu) dawał napięcie około 13-13,5V, ostatnio padł obrotomierz, i zaczeła się stale świecić kontrolka od ładowania akmulatora. Kontrolka czasem gasła, obrotomierz wskakiwał na swoją pozycję. Wymieniłem mostek diodowy i regulator napięcia. Szczotki były ok. Po złożeniu wszystkiego obrotomierz działa, jednak jest...
Raczej nie, ale to łatwo sprawdzisz. Musisz miec zasilacz o wydajności prądowej 5A i napieciu regulowanym przynajmniej 17V. Masę zasilacza na korpus alternatora. Srubę wyjściową prądu łączysz z tym zlutowanym zaciskiem łaczącym mostek z regulatorem ( połaczyć kawałkiem przewodu) i podpinasz plus zasilacza. Ustawiasz na zasilaczu powiedzmy 12V i ,łapiesz...
Podłącz do wyjścia mostka dowolny kondensator elektrolityczny na napięcie minimum 25V i zmierz na nim napięcie. Możesz się zdziwić. Potraktuj akumulator jak kondensator o ogromnej pojemności. Napięcie na wyjściu układu prostowniczego wyliczamy mnożąc napięcie AC x √2. Rozumiem że kondensator wpiąc tak jak akumulator? + kondensatora do + mostka a -...
Przecież każdy zasilacz na 240V będzie pracował z panelami 300V, czasem tylko trzeba zmienić biegunowość zasilania gdy startowe jest z połowy mostka.
Przeczytaj w instrukcji punkt 7.16 Opis ustawień obniżeń nocnych. Może to wystarczy. Jeżeli nie, to wg. instrukcji Salusa podłączasz pod zaciski 41 - 42. Pod 46 - 47 nic nie podłączasz. Mostek 45 - 46 ma zostać.
A przulutowałeś styk z regulatora do mostka?
Witam Regulator ten można łatwo przeregulować do pracy z napięciem sterującym 0-10V. Po zdjęcie przedniej pokrywy mamy dostęp do 3 potencjometrów umieszczonych na płytce za pomocą których możemy ustawić: 1 - przy napięciu sterującym 0V ustawiamy napięcie wyjściowe regulatora na 0V 2 - przy napięciu sterującym 50% tj. 5V ustawiamy napięcie wyjściowe...
Witam Problem polega na tym, jak zmieniłem regulator napięcia i mostek nie ma na nim pinu D+ tzw. wzbudzenia. Gdy dam kabel D+ w miejsce zaznaczone na zdjęciu strzałką http://obrazki.elektroda.pl/5928831300_1... alternator uruchamia się a kontrola świeci. Proszę o pomoc czy jest jakaś opcja innego podpięcie żeby to działało jak ma działać
Bezproblemowo gotowy mostek w kotle TA1 regulator dowolny zależnie od potrzeb i dla kogo.
Wyedy powinieneś sprawdzić co masz na odczepie mostek-regulator-szczotka. Powinna być masa z regulatora idąca poprzez uzwojenie wirnika.
Zaledwie w kilku najnowszych samochodach ładowaniem steruje komputer, a już napewno nie w auce z 1992 r. Sprawdź regulator i mostek prostowniczy (też mogą być podobne objawy). Szaleństwa na desce są od wahań napięcia :idea:
co do tego akumulatora to moze byc regulator napiecia albo mostek diodowy u mnie tak bylo w vectrze i to byl mostek diodowy w alternatorze po prostu nie doladowuje akumulatora
Założyłeś regler LW zamiast LF :) Wyglądają tak samo ale inaczej sa wzbudzane.Załóż 238691 Cargo i będzie ok
Z tego co polecają to mostek 100A i regulator sterowany plusem.
A co może być złego w tym alternatorze mostek, regulator, uzwojenie..??
Źle to Kolega podłączył. Przewód grzewczy podłączyć do 1 y 4. Zrobić mostek między 2 i 3. Pozdrawiam
To zaraza te alternatory,ma 100% uszkodzony mostek,regulator,i duża szansa że wirnik
http://allegro.pl/dwie-diody-dwa-tyrysto... przesyłam link aukcji z której to kupiłem. 2 diody typu 1N3901R oraz na 2 tyrystory 2N5204. Tyrystory są 22A, a diody 20A.
Regulator ON-OFF. Wyjmnij mostek i podłącz na LS-LR na kostce 230VAC, na kostce 24VDC załóż mostek 8-9.
Tak ma 4 stopniowa regulacje prądu spawania na pierwotnym. Lecz w wolnym czasie do kupy podkładam mostek , regulator już czeka, transformator do elektroniki już jest, jak nie będę odwijać trafa to dam pilota do którego też już mam prawie wszystkie graty.
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Upalony mostek. Odwrotnie podłączony akumulator. Regulator też będzie trup. Do zrobienia wszystko. Części są tanie
regulator mostek regulator prostownik mostek regulator obrotów mostek
unitra g8010 podgląd rejestrator poziomować światła
wykrywacz przerwy przewodu iveco stralis błędy
Uszczelki do dyszy pary AEG EA150 i Zelmer Maestro - jakie wybrać? Zamiana trymera 3-12 pF na 4-15 pF w układach elektronicznych