będą przepięcia i zwracanie części energii do zasilania mostka (przez diody), jeśli tej energii będzie dużo napięcie zasilana mostka może wzrosnąć nadmiernie, wtedy trzeba by ją gdzieś rozpraszać . Stosuje się rezystor dużej mocy dołączany do szyny DC gdy napięcie na niej przekroczy określony próg.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
ejsli chcesz zmieniac obroty silnika to wnioskuje, ze to ma byc silnik pradu stalego a w zwiazku z tym poszukaj i poczytaj cos takiego jak mostek H. Z ukladem troj fazowym mozesz poprostu rozbudowac ten mostek.
No to musisz jeszcze poczytać o mostku H. Wszystko ko czym napisałeś możliwe jest za pomocą tego mostka (zmiana kierunku, hamowanie, regulacja prędkości za pomocą pwm). Są także specjalne drivery u układy do mostków H. Napisz co masz za silnik a na pewno padnie kilka propozycji i przykładów takich układów.
misiek1994 a zastanawiałeś się jak sterowane będą górne tranzystory mostka ? , temat poruszany wielokrotnie proponuje przeglądnąć forum są dokładnie wyjaśnione zasady jakie obowiązują dla tego typu rozwiązań . Jeżeli ma to być tylko zmiana kierunku z niezbyt dużą częstotliwością to najprościej masz zastosować mostek H na przekaźnikach .
Witam.Tak służy do zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę kolejności faz na stycznikach. Pozdrawiam
Tylko do mostka H potrzebujesz albo dwie pary N i P albo zmiana kierunku na przekaźnikach i wtedy jeden tranzystor z diodą.
Schemat lekko do poprawy, jeden z przełączników zamień miejscami, w tej chwili silnik dostaje na obydwóch wejściach plus zasilania po przełączeniu minus zasilania. Co do zmiany kierunku, zastanawia mnie czy nie mógłbyś dać coś na zasadzie opóźnionego załączania. Masz rację. Oczywiście jest wyjście w postaci przekaźnika z opóźnieniem. Wprowadzenie kilku...
Możesz zbudować mostek typu H i sterować go falą PWM np z mikrokontrolera (PIC18 czy inne). Uzyskasz wtedy regulacje obrotów plus zmiana kierunku wirowania. Zależy tylko jaki masz duży silnik, czy wystarczy układ z wcześniejszego postu czy potrzebny będzie duży mostek H
Częstotliwość jest stała i ma być na poziomie do 4kHz (amplituda 24v) Napięcie zasilające całego układu 24v Przewiduje hamowanie awaryjne w przypadku wykrycia przeszkody (wzrost prądu), ale również też łagodne zatrzymanie po zliczonej ilości impulsów. Moc silnika 300W. PLC ma oprogramowane wyjścia do sterowania przekaźnikami do zmiany kierunku, hamowania...
Mostek prostowniczy pomiędzy siec a silnik zamieni prąd przemienny na stały a zmianę kierunku można zrobić poprzez zmianę biegunów silnika przy podłączeniu do mostka. Pozostaje kwestia miękkiego startu i praca z pełną mocą. Silnik podobny trochę do stosowanych w bieżniach elektrycznych.
mostek h mnie zbytnio nie interesuje :P zmiana kierunku obrotu wirnika mnie nie interesuje :P Dodano po 1 mostek h mnie zbytnio nie interesuje :P zmiana kierunku obrotu wirnika mnie nie interesuje :P
Najlepiej było by gdyby stop był (umownie) po srodku potencjometru. Jeszcze raz napisze - to da ci mostek Wheastone'a - zobacz co to takiego. :roll:
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
Witam. 1. Prąd wzbudzenia pozostaje stały w całym zakresie regulacji prędkości. Wzbudzenie zasilane jest prądem stałym (brak modulacji PWM). Takie napędy zabezpieczone są w ten sposób że zanik napięcia lub prądu wzbudzenia powoduje niemożliwość zasterowania silnikiem (duży prąd wirnika uszkodziłby go). Wzbudzenie może być zasilane non stop. 2. Przy...
Witam. Mam silnik DC sterowany z Attiny poprzez PWM, w mostku H. Chcę, aby w pewnym momencie nie można było obrócić wału silnika palcami. Chcę, żeby on "trzymał". Rozsądek podsuwa mi na myśl szybkie przełączanie mostka (szybka zmiana kierunku), przez co silnik powinien stać w miejscu. Czy kierunek mojego rozumowania jest poprawny? Jeśli nie, to jak...
To jeśli tylko sygnał PWM to nie będzie problemu. Zastanawiam się tylko po co stosować mostek H. Jeśli nie jest potrzebna zmiana kierunku prądu to wystarczyłby 1 MOSFET z zabezpieczeniem za mniej niż 25% kosztu mostka. Tym bardziej że od tej cewki mogą być dość spore przepięcia, więc mam nadzieje że o wszystkim pomyślałeś. Chciałem napisać gotowy program...
Można zastosować mostek H, tylko ta masa :cry: .
Czemu sądzisz, że z transformatora bez mostka prostowniczego masz DC?
Teraz mi trzeba tylko i wyłącznie by się włączył i zadziałał (i bym nie wydał na niego fortuny). Jeżeli masz takie podejście do sprawy to daleko nie zajdziesz i nie raz się jeszcze zdziwisz . Nawet nie zbyt uważnie czytasz , Mosfety ma sens stosować przy dużych prądach o budowie mostka na nich zapomnij przy Twojej wiedzy napisałem na samym początku...
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Schemat softstart DC - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... przedostatni post (dla zmniejszenia opóźnienia startu pokombinuj ze zmniejszeniem wartości kondensatorów po lewej - zwłaszcza elektrolitu). PS - tu nie ma żadnego mostka H czyli zmiana kierunku obrotów silnika tylko przez przekaźnik zmieniający biegunowość podpięcia samego silnika.
Tak, jak koledzy piszą rozwiązanie to jest pozbawione sensu. Do tego celu wystarczyłby jeden mostek H. Da się wtedy zrobić zmianę prędkości poprzez PWM i zmianę kierunku. Oczywiście można wykorzystać gotowy układ jak np. L293, L298.
A jak często chcesz załączać i rozłączać układ? Skoro piszesz ze nie potrzebujesz PWM to pewnie układ będzie wykonywał drogę w jedną stronę stop i w drugą. Może nie koniecznie mostek "H" na tranzystorach. Może lepiej zrobić na przekaźnikach a reszta logiki na niskim napiciu? Wszystko zależy od tego do czego ma być ten układ jeśli załączany i wyłączany...
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
Myślę że dobra będzie regulacja PWM. Zmiana kierunku obrotów poprzez mostek H lub styczniki.
Mostek może być nawet na 50V (100V jest bezpieczniejsze), też zadziała, ale im wyższe dopuszczalne napięcie dla mostka, tym najczęściej droższy (niepotrzebnie). Sklepy elektroniczne w Kołobrzegu: "Elster" P.H.U.P. Bogdan Szyper Kołobrzeg, ul. Narutowicza 9, tel. 094 3545932 "Elektronika" Sklep Stanisław Hejmowski Kołobrzeg, ul. Słowińców 11, tel. 094...
Szukasz czegoś takiego co się nazywa mostek H, wpisz sobie w Google i będziesz wszystko wiedział.
Jeśli zależy Ci dodatkowo na regulacji prędkości to wyjściem jest mostek H. Jak tylko zmiana kierunku to i zwykłe dwa przekaźniki z tranzystorami sterującymi załatwią sprawę. Schemat najlepiej wstaw w formie obrazka, żeby szybko można było wyświetlić.
Ewentualnie zastosować zasilacz symetryczny i tylko dwa tranzystory. Pytanie tylko co jest sterownikiem i jaki jest czas martwy pomiędzy zmianą kierunku. Żeby z mostka dymu nie było
skoro zmiana kierunku obrotu to może mostek H + pwm lub odrazu wykorzystaj : układ L293D
Do tego nie stosuje się mostka H na przekaźnikach, co to za dziwny pomysł? Używamy zwykłej parki przekaźników przełącznych: Masz rację. Bezpieczniej jest zastosować przekaźniki przełączne. Nie wiem czemu tak "udziwniłem" ten układ. Dołączam poprawkę. http://obrazki.elektroda.pl/7836353400_1... Wstawić w miejsce mostka H.
Skoro jak twierdzisz możesz sobie dowolnie zmieniać potencjały to co za problem rozłączyć silniki i zastosować standardowe rozwiązanie z mostkiem H jeżeli ma to być tylko zmiana kierunku to wystarczy prosty mostek na 2 przekaźnikach w przypadku kiedy układ pozostaje bez zmian nie ma innego rozwiązania jak zasilacz symetryczny i pół-mostek
przełączanie musi nastąpić na tyle szybko żeby zmiana kierunku jazdy nie była uciążliw To albo mostek H na dyskretnych półprzewodnikach albo specjalizowany driver. O przekaźnikach zapomnij.
Ten rysunek powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. PRawie jak przeniesienie schematu w rzeczywistość:) Baterie - to tylko źródła napięcia - dobierz zgodnie z napięciem zasilania silnika i napięciem pracy cewek przekaźników (jeżeli są takie same - wystarczy jedno źródło)
Druga płytka to mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika , sterowany z pierwszej. Pomierz te cztery tranzystory.
Czy silnik zwalnia do zera przed zmianą kierunku czy zmiana jest na pełnej prędkości ? czy między wyłączeniem jednego kierunku a załączeniem drugiego jest wstawione jakieś opóźnienie (około 1ms) ?
Chodzi Ci o układ umożliwiający sterowanie zmianą kierunku silnika lub siłownika hydraulicznego?
Teraz już kapuje : Musze kupić ten scalony mostek H L298 Potem zrobić lub kupić Układ PWM aby wysłać z niego "impuls" go na mostek H. Czy ten układ 555 jest dobry. Bo z niego wyśle "impuls" na mostek a tam będzie tylko zmiana kierunków czy tak [dobrze to rozumiem ]??? I czy do każdego następnego silniczka potrzebuje kolejny Mostek H??? Bo chce aby każdy...
Te tranzystory są 50 A, dadzą radę wytrzymać to obciążenie przy pełnym wysterowaniu? Czy szybkiej zmianie kierunku?
nadal nie rozumiesz zasady sterowania mostkiem H , przecież masz wszystko w tabeli stanów http://obrazki.elektroda.net/66_12583872... zakładamy że EN = H , IN1 = L / IN2 = H praca silnika np. w prawo , IN1 = H / IN2 = L praca silnika w lewo , identyczne stany na wejściach IN silnik zatrzymany ( hamulec dynamiczny ) w dowolnym momencie zmiana...
Witam. Zmianę obrotów (kierunku wirowania) wału silnika można dokonać tylko przez skrzyżowanie (zamianę miejscami) dwóch faz WYCHODZĄCYCH z falownika. Zmieniając fazy zasilające nic się nie zmieni. UZASADNIENIE. Każdy falownik napięcia ma mostek prostowniczy, a jemu wszystko jedno w jakiej kolejności są fazy, czyli na fazy wyjściowe fazy wejściowe nie...
Witam proszę o wyrozumiałość i wytłumaczenie łopatoligicznie ponieważ jestem amatorem w tych sprawach :) Chciał bym wykorzystać mostek H do zmiany kierunku obrotów silnika DC (lusterka elektyczne ) Zakupiłem gotowy moduł http://allegro.pl/modul-sterownik-silnik... jak dobrze rozumiem to sterowanie odbywa się za pomocą...
Zmiana polaryzacji elektrod czyli zmiana kierunku przepływu prądu, coś jak nawrotne sterowanie silnika. Ja to tak odebrałem.
Zasilanie wchodzi przez kondesator filtrujący do cewek stojana na krzyż, z cewek stojana do komutatora (wzajemne przełożenie koncówek stojana , zmiana kierunku wirowania). Nie powinno bać tam żadnego mostka prostowniczego. Silnik powinien pobierać na luzie około 0,5 do 1A prądu.
W przypadku silnika DC zmiana kierunku wymaga zmiany polaryzacji (zamiany + z -). Można to realizować elektroniczne tzw. mostkiem lub przy pomocy przekaźnika. Mostek to są zwykle 4 tranzystory połączone w odpowiedni sposób. Produkuje się takie mostki w formie układu scalonego. Jak duży jest to silnik i czy oczekujesz rozwiązania na przekaźnikach czy...
A o najważniejszym zapomniałeś: Jaki silnik??? Napięcie, moc, szybkość przełączania kierunków, czy silnikowi nie zaszkodzi takie chwilowe przeciążenie (nagłą zmiana kierunku)? Najprostszy(?) składa się z przycisku, kondensatora, (połowy ;) ) układu 7474 (TTL) i mostka H na tranzystorach.
podałem Ci przykład bardzo prostego rozwiązania do testów , może warto go zmontować i sprawdzić jak będą zachowywał się silnik i jak pojazd będzie się poruszał kolejna sprawa to czy chcesz to zbudować na uC , czy z innych elementów i ile masz miejsca w samochodzie aby to zmieścić można na bazie Pwm z 555 dołożyć generator i rejestr przesuwny który automatycznie...
Mostek będzie się bardziej grzał niż drut. Jeżeli masz drut to łatwiej dowinąć kilka zwoi w przeciwnym kierunku, nie musisz wtedy sciągać izolacji z tranformatora. Dowinięcie drutu minimalnie tylko zwiększy impedancję uzwojenia wtórnego(dla Ciebie pomijalne) ale za to zawsze możesz wrócić do poprzedniego stanu. Czy zmiana ilości zwojów czy dodanie doatkowych...
Potrzebujesz układu na dwóch przekaźnikach lub mostek H, do tego 2 krańcówki zbocznikowane diodą. Mostek H odpowiada za zmianę kierunku działania siłownika a krańcówki z diodą odpowiadają za wyłączenie siłownika po dojechaniu do krańcowej pozycji. A czym i jak będziesz sterował mostkiem H to inna kwestia. Czasowo, czy temperaturowy, czy może jedno i...
Silnik z zasilania 6V na wyjściu ma 5.75V. Rusza się, ale jak mu się pomoże przy rozruchu, zmiana też zmiana kierunku obrotów. Przy PWM'ie mniejszym niż 100% silnik piszczy..
Z harware'u na wyjściu LPT powinna być optoizolacja żeby nie uwalić portu albo płyty... Od strony silnika potrzebujesz jakieś dodatkowe zasilanie (np. bateria 4.5-9V)... Do sterowania silnikiem (zmiana kierunku obrotów) mostek H... Od strony software'u potrzebny jest program który będzie sterował pinami wyjściowymi LPT (D0-D7)... Dodatkowo jeżeli chcesz...
Więc co z jego rady było nieprawdą? Silnik krokowy obraca się poprzez odpowiednio, kolejne załączanie cewek w jego korpusie (pomijając mikro kroki), a zmiana kierunku obracania wiąże się przecież ze zmianą kolejności ich załączania.
Ten element idzie bezpośrednio z mostka plus kondensator filtrujący w zasilaniu, więc nie odpowiada za kierunek obrotów silnika. Ja bym obstawiam, że ten komponent jest czymś w rodzaju bezpiecznika lub termistora. Możesz tam wstawić zworę i szukać dalej co jest nie tak ze sterowaniem silnika. Ten obwód to zasilanie stałe, wiec nic nie ma wspólnego ze...
To najlepiej sterowac go przez tzw. mostek czyli 4 tranzystory lub przez 2 przekaźniki - 1 włącz/wyłącz a 2- zmiana kierunku.
No tak przecie moge podać PWM odrazu na odpowiednie dwa Mosy :P Musze to wszystko zawrzeć w jednym mikrokontrolerze, który generuje PWM i ustala ierunek
Oj teraz nie moge napisać w pracy jestem. A jakie to ma znaczenie ? esa wybija natychmiast jak tylko wcisne wtyczke do gniazdka a i jeszcze zanim wybije esa silnik wykonuje nie wielki ruch i to zawsze w tym samym kierunku bez względu na to jak położone są blaszki (mostki) na REV w lewo i na Veer też w lewo
Witam przy pomocy układu L298 steruję dwoma silnikami DC z przekładniami. Odnośnik do silników: http://www.pololu.com/catalog/product/11... Pisze, że w zwarciu potrafią pociągnąć 5A. I mam teraz pytanie czy ten mostek może ograniczać te silniki. Chodzi o konstrukcję robota balansującego, gdzie następuje gwałtowna zmiana kierunku obracania się silników....
Może ma mostek prostowniczy w środku i dlatego nie zmienia kierunku przy zmianie biegunowości?Bo nie słyszałem o silnikach prądu stałego które by nie zmieniały kierunku przy odwrotnym podłączeniu zasilania.
Witam Szanownych Forumowiczów. Mam do podłączenia silnik prądu stałego zasilanego z wózka akumulatorowego napięcie 80V obojętnie jak zmieniam biegunowość nie zmienia się kierunek obrotów. pewnie muszę zmienić kierunek prądu w uzwojeniu wzbudzenia? nie wiem czy to silnik szeregowy czy bocznikowy...? narysowałem jak wygląda w puszce przyłączeniowej......
Ja jeszcze dodam, że w sterowniku bramy przesuwnej jakaś płytka bez oznaczeń, samoprogramująca się z pamięcią położenia skrzydła, też pomogła wymiana końcowego elektrolitu w zasilaczu. Objawy takie same. Utrata pamięci położenia i częste przechodzenie w tryb poszukiwania skrajnych położeń, samoczynne zatrzymywanie się lub zmiana kierunku bez powodu....
jak najprościej zabezpieczyć mostek H przed takim uszkodzeniem ? Są np. dwa sposoby. Użycie komparatora który wykryje zero woltów na silniku, i wtedy zezwoli na zmiane kierunku obrotów, albo układ czasowy.
Mam wrażenie, że układ działający tak samo, jak ten w #13, można zrobić używając jednego takiego przekaźnika, i wykorzystując wszystkie styki. W tym celu 11 i 21 należy podłączyć do silnika, i np. 12 i 24 do +12V, 14 i 22 do GND. Ale niezależnie od tego wypada dodać jakiś układ do gaszenia iskry przy rozłączaniu. Np. mostek podłączony końcówkami ~ do...
Witam próbuję wykonać sterownik silnika DC według poniższego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/6623001600_1... Mam problem podczas zmiany kierunku obrotów, która jest realizowana tak: 1. Wyłączany jest tranzystor Q1 (w rzeczywistosci są to 2 równolegle podłączone tranzystory) 2. Przełączany jest przekaźnik 3. Po 100ms (czas na przełączanie...
No właśnie GPIO jest ten sam i właśnie zdałem sobie sprawę, że jest lipa. Muszę na jedno wyprowadzenie dać bramkę NOT albo przerzutnik Schmitta. Dioda D2 miała być w kierunku zaporowym, widocznie źle ją ustawiłem. Zmiana stanu będzie najszybciej co ćwierć sekundy, więc 4 Hz to da radę, po drugie nie będzie sterowania PWM.
witam mam problem musze tak wysterowac te tranzystory zeby byla mozliwosc zmiany kierunku obrotow silnika . musze to tego uzyc przełacznika dwubiegunowego lub czegos innego lecz musze miec schemat .
Jeśli zmiana kierunku obrotów nie jest konieczna to mostek H nie jest potrzebny. Jako element wykonawczy wystarczy pojedynczy tranzystor mosfet. Do sterownia układ oparty na generatorze pwm sterowanym napięciem (np na wzmacniaczach operacyjnych) . Jeśli nie jest wymagana duża dokładność można użyć NE555 wykorzystując nogę 5 do zmiany współczynnika wypełnienia.
Układ L298 ma za zadańie (tak samo jak mostek H (co to jest mostek H jest napisane w przepiśe na milibota)) zmiane kierunku obrotów silnika i ewentyualnie regualcje obrotów .
To muszę w takim razie zmienić całkowicie układ ograniczenia prądu. Problemem jest oprócz bardzo małego prądu ograniczenia (1.5 - 2 mA), konieczność pomiaru tego prądu i napięcia na obciążeniu przez AVR. Do tego dochodzi jeszcze zmiana polaryzacji na obciążeniu (dlatego ten mostek H). W jakim kierunku mam szukać właściwego rozwiązania?
Jak ktoś to miał na warsztacie to wie co jest. Generalnie wszystko praktycznie identyczne pod plastikami. Silnik szczotkowy 24V (500 -700 wat) lub 36 V przeważnie wtedy jest 800-1000w. Całość zasilana z pakiety 2x12 V 10-12Ah lub dla wersji 36V 3x12V 10-12Ah na akumulatorach AGM. Do tego sterownik DC PWM z manetką na czujniku hallotronowym (można zastąpić...
Jak rozumiem, urządzenie steruje zmianą kierunku obrotów silnika. Jeśli tak, to aby zwiększyć prąd nie trzeba nic więcej oprócz dwóch dodatkowych przekaźników ze stykami odpowiadającymi wymaganiom większego obciążenia oraz odpowiednimi napięciami cewek. Cewkę każdego przekaźnika łączysz z jednej strony do masy układu a z drugiej do jednego z wyjść,...
Ogólnie zapomniałeś o wejściu PWM 1-255 daj tam na dwóch pniach plusa 5V to silnik będzie w maksymalnych obrotach kręcił i podłącz bez "STEROWANIE Z SILNICZKA SERWA" na RPWM daj masę a na LPWM 5V. Zmiana kierunku przez RPWM 5V na LPWM masa. Tak sprawdzisz czy nie uszkodziłeś mostka H...
Mam takie pytanie do mądrzejszych od siebie, czy jest możliwe żeby wysterować tym mikrokontrolerem 5 do 6 silników prądu stałego? Oczywiście, że możesz obsłużyć 5, a nawet 6 silników. Tylko jest jeden problem. Będziesz musiał je sterować programowym PWM'em, a nie sprzętowym. Do tego celu wystarczy np. przerwanie, z któregoś licznika. Oczywiście możesz...
Przyjrzyj się schematowi (na rys. jeden z ośmiu driwerów zawartych w ULN). Zmiana wysterowania driwerów w Twoim programie powoduje tylko zmianę driwerów przez które jest zasilany silnik. Do zmiany kierunków musisz zastosować mostek H (jest tego dużo na forum) i obejdzie się bez ULN , który byłby dobry do zasilania silnika krokowego i to unipolarnego...
Jeśli chodzi o samą regulacje prędkości silnika DC. Mały silnik przeważnie ma strumień wzbudzenia generowany za pomocą magnesu stałego więc nie masz na to wpływu. Jedynym sposobem sterowania prędkością jest zmiana prądu twornika (czyli zmiana prądu na zaciskach silnika). Jeśli chcesz regulować prędkością i kierunkiem potrzebny jest mostek H (jak czytałeś...
Sądziłem, że jak podłączę przewód z mikroprzełącznikiem COM do jednego z pinów, a przewody z NO i NC razem do drugiego, to uzyskam ten efekt. Jednak nie działa, więc proszę Was o pomoc. Jak chciałeś uzyskać przełączanie na dwóch kablach? Przecież przełącznik ma trzy wyprowadzenia. Kupiłeś zły moduł do twojego zastosowania. Kluczem jest słowo "bistabilny"...
mozna to zrobic za pomoca mostka typu H i inwertera, sygnal z wejscia ukladu podajemy na jedno wejscie mostka a sygnal odwrocony przez inwerter na drugie
L298N, zjadło cyferkę. Silnik zwalnia przed osiagnieciem pozycji, ale podczas nawet minimalnego przeregulowania nastepuje zmiana kierunku obrotów. Sterowanie już jest napisane w drabince na PLC.
....potrzebował bym sterownik silnika krokowego bipolarnego, taki żeby miał zmiane prędkości i kierunku obrotu dobrze jak by nie był zbyt skomplikowany i nie sterowany przez LPT.... Rozwiązaniem najlepszym jest zastosowanie specjalizowanych sterowników . Są to dwa układy <> L297 i L298 . Te dwa układy zapewniają optymalne warunki sterowania silnikiem...
Jak kupię mostek H , to podłączę go do mojej Attiny 2313 z prostokątem na wyjściu i sprawdzę czy będzie Sinus. Jakieś sny o potędze - może przeczytaj co to mostek H, na pewno nie przerabia prostokąta na sinus. Generalnie pozwala na przepływ prądu w obie strony przez przyłączone obciążenie przy pojedynczym zasilaniu. Często stosowany do silników które...
Witam - jeżeli zmiana kierunku jest nie potrzebna to można to zrealizować na jednym tranzystorze . Natomiast w przypadku mostka to powinien być cały ponieważ pracuje naprzemiennie CB lub DA . Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.pl/7445302900_1...
Te sterowniki można obciążyć jak tylko się chce - jedynym ograniczeniem jest wyjściowy mostek H który dla większych mocy można przebudować. Silniki nadają się wszystkie, pod warunkiem, że zmiana biegunowości powoduje zmianę kierunku obrotów. A co sądzę o wykorzystaniu silników z wkrętarek? To zależy do czego one zostaną wykorzystane :)
Są takie gotowe mostki typu H w jednej obudowie. Tylko zasadnicze pytanie ile chcesz na to wydać ??
Witam, Potrzebuje układu, który na wejściu przyjmuje sygnał sinusoidalnie zmienny (sygnał pochodzi z DAC mikrokontrolera 3.3V lub 5V), a na wyjściu ma podłączoną cewkę, na którą podaje stosowne napięcie. To znaczy, układ powinien zmieniać podłączenie cewki z (+) na (-) i odwrotnie w zależności od ujemnego lub dodatniego półokresu sygnału na wejściu...
tu masz prosty [url=http://ne555.bitmar.net/projekty/re... na 555 najprościej zmianę kierunku zrobisz na przełączniku lub 2 przekaźnikach , możesz również wykorzystać scalony mostek H dla 1A to równoległe połączenie L293D lub L298
Moim zdaniem 3 i 4, mostki służą do zmiany kierunku obrotów.
Jest to możliwe, ale nie w prosty sposób. Musiałbyś zbudować najpierw mostek prostowniczy 3F z tych IGBT, gdzie rolę prostowników będą spełniały diody zwrotne w IGBT. Następnie filtrujesz to napięcie dużym kondensatorem (w zależności od mocy), i następnie robisz PWM pojedynczym IGBT, lub w układzie mostkowym - 4szt jeżeli ma być zmiana kierunku. Przy...
Z Twojego postu wynika że niewiele wiesz o elektronice i programowaniu mikrokontrolerów a to podstawa aby zbudować takie urządzenie . Na temat sterowania silnika krokowego lub DC są setki artykułów to samo dotyczy programowania . Wszelkie prace zaczyna się od planu budowanego urządzenia ( wymiary , potrzebne elementy , sposób przekazania napedu ) następnie...
Witam Nie bardzo rozumiem co chcesz zrobić. Najprostszą metodą na zmianę kierunku obrotów silnika prądu stałego jest użycie dwu pozycyjnego przełącznika dwu biegunowego. Schemat poniżej: http://obrazki.elektroda.net/22_11750828... Można też użyć mostka typu H (poszukaj na elektrodzie, bo już o tym było). Pozdrawiam
Tu nie chodzi o sterowanie prędkością silnika wentylatora tylko zmianą kierunku obrotów silnika Wprowadzenie Rozumiem, że Twoim celem jest zmiana kierunku obrotów silnika, a nie regulacja jego prędkości. Zmiana kierunku obrotów silnika jest kluczowa w przypadku sterowania żaluzjami, gdzie konieczne jest zarówno otwieranie, jak i zamykanie. Poniżej...
Dziękuję bardzo za pomoc:) Jeżeli jest taka możliwość to prosiłbym o mały wgląd do projektu. Jest to mój pierwszy schemat i chcę się jeszcze upewnić czy w projekcie nie ma jakiś rażących błędów przed trawieniem. Moim celem jest sterowanie silnika dc (do 5v) prawo /lewo i zmiana prędkości. Wyświetlacz ma informować w którym kierunku działa silnik
Silnik był bez kondensatora. Silnik kręci się za każdym razem w inną stronę jak podłącza się go do sieci więc zamiana końcówek A1 z E1 nie ma sensu! W tej chwili mostek na zdjęciu jest rozłączony. http://obrazki.elektroda.pl/4502354100_1...
Falownik - jeśli nie jest Ci potrzebna płynna regulacja prędkości - odpuść sobie. Przełącznik - szukał bym łącznika krzywkowego 1-2 dwusekcyjny jeśli masz oddzielny wyłącznik zasilania lub L-0-P (będzie potrzebna zmiana mostków na wyłączniku) jeśli nie masz. Silnik wygląda na jednofazowy - w trójfazowym inaczej wyglądało by przełączanie kierunków i...
Mostek H i wszystko na jego temat. Jeśli masz dwa kanały, to możesz ustawić sobie załączanie poszczególnymi kanałami obrotów L - P lub jednym załączać silnik, a drugim zmieniać kierunek obrotów. Pozostaje kwestia, jaki to silnik i czy taka nagła zmiana zasilania i kierunku pracy wyjdzie temu silnikowi na zdrowie.
A to co za bzdury ?? Nie gorączkować się :P Do sterowania prędkością wystarczy regulator fazowy a za nim mostek diodowy, zmianę kierunku obrotów realizujesz poprzez zmianę biegunów na stojanie. Frezarka którą naprawiałem pracuje już ponad rok.
Zresztą nie rozumiem tutaj sensu stosowania innych tranzystorów niż BUZ11 z małymi stratami mocy(energii), która jest tak cenna na środku jeziora. Jeśli chcesz oszczędzać energię to nie stosuj mostka H a prosty PWM na jednym tranzystorze, sterowany 555 lub TL494, sterowanie potencjometrem, zmiana kierunku na prostym przełączniku.
Skoro chcesz mieć zmianę kierunków to musisz mieć mostek H, poszukaj gotowych rozwiązań wtedy i sterowanie będzie mieć logikę np 5V https://elty.pl/pl/p/Sterownik-silnikow-...
(at)emarcus: z dokumentacji L298 wynika, że podanie stanu wysokiego na "Enable A" odblokowuje cały jeden mostek, czyli zarówno wyjście 1 jak i 2. W jaki sposób zatem poprzez ten pin sterować zmianą kierunku? Z tego co wyczytałem kierunek zmienia się podając stan wysoki lub niski na pin input 1 i input2 właśnie.
Zważając na dział, proponuję: [url=http://www.300energia.com/pl/poradn... lub kupno dodatkowego przełącznika L/P. W przypadku złych obrotów, wystarczy wyłączyć urządzenie, wyjąć wtyczkę i wkrętakiem (bez żadnego rozbierania) zmienić kierunek. :) Nie wydaje mi się, żeby kolega był w stanie zmienić krzywki (zmiana programu łączeń) wyłącznika,...
Witam, czy ktoś z was naprawiał już sterowniki Zapi Sem Zero. Kilka już mi się udało naprawić, ale dwa nie dają mi spokoju, bo nie mogę naprawić. Problem jest taki: dioda diagnostyczna miga 2 razy - oznacza to incorect start lub forward/back, lecz wszystko wyeliminowałem co mogłoby powodować ten błąd. Układ, który wykonałem na stole działa ze sprawnymi...
zmiana kierunku obrotów mostek wentylator zmiana kierunku zmiana kierunku bramy
fiata punto kontrolka poduszki alarm ds400 czujnik polozenia przepustnicy astra
Lokalizacja króćca zasilającego w pompie VW LT 2.5 Komunikat "brak wody" w pralce Ariston na minutę przed końcem cyklu