Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Do tego dedykowana zaślepka np. czerwona uwiązana do motocykla dla zabepieczenia przed zabrudzeniem.
ale stary układ odłącz
Podłączałeś multimetr/woltomierz do akumulatora na odpalonym motocyklu, czy po prostu aku się rozładowuje i stąd wiesz, że nie ma ładowania? Ile masz przewodów w złączu do regulatora po stronie instalacji motocykla? Układ ładowania to nie jest jakaś magia, sprawdź kontrolką czy w kostce do regulatora jest +6V z akumulatora (po włączeniu zapłonu) - pewnie...
W takich wypadkach zacząć od zadbania o silnik, rozrusznik, układ ładowania i nową baterię akumulatorów. W końcu nowy motocykl zapalał bez problemu. Te pojawiły się na skutek zużycia baterii akumulatorów i być może mniej sprawnego działania silnika, rozrusznika i prądnicy. Jeżeli to nie pomaga, bo pojazd ma wady konstrukcyjne wynikające z oszczędności,...
a to brak włącznika, a to brak bezpiecznika Obie rzeczy banalne do dodania (i uszczelnienia) :) Najtrudniejsze jest moim zdaniem uszczelnienie samego gniazda USB i układu przetwornicy.
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
Bardzo ciekawe. A jaki masz układ ładowania w motocyklu? Trójfazową maszynę asynchroniczną zwaną potocznie alternatorem?
Fajnie że Beta podaje schematy do wszystkich modeli: https://betausa.com/content/SUPPORT_PDF'... Zapłon jest oczywiście typu TCI. Na niebieskim przewodzie masz zasilanie do elementów wykonawczych wtrysku paliwa, załączane przez główny przekaźnik układu wtryskowego. Motocykl ma trochę nakombinowany układ ładowania, bo regulator...
Tu na tym portalu elektody, jak już tutaj trafiłeś, znajdziesz proste schematy prostowników ze stabilizacją. Bo z tego uzwojenia, które ma słuzyć do ładowania akumulatora, wychodzi prąd zmienny 12 V ??? Taki układ z mostkiem i stabilizatorem podepniesz i po zawodach, będziesz miał ładowanko.
Czytam to co piszecie i nadal niewiem co mam tam zastosować.Dajcie jakieś przykładowa układy :!:
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Układy ładowania w motocyklach są jedno połówkowe i dwu połówkowe.Jedno połówkowe to takie gdzie cewka ładowania ma jeden przewód zgrzany do metalowego rdzenia iskrownika a drugi koniec poprzez diodę lub prostownik selenowy ładuje akumulator np WSK125 Układ dwu połówkowy występuje wtedy gdy obydwa przewody z cewki ładowania wychodzą z cewki i są wpięte...
tu jest inny problem, o którym nikt nie wspomina: - prądnica daje napięcie zmienne czy stałe? - jeśli zmienne to trzeba prostować, filtrować, - jeśli stałe to filtrować, czyli gdy napięcie akumulatora wzrośnie do np. 13,4 V (albo innego zadanego) oraz odcięcie przekaźnika gdy napięcie spadnie poniżej Jasne. Widział motocykl z układem ładowania jak...
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Te motocykle światła główne miały z prądnicy 12V natomiast układ ładowania i akumulator to instalacja 6V i tylko taki akumulator kwalifikuje się do zamontowania.
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Czy układ ładowania w motocyklu nie zapewni naładowania akumulatora ? 3. Precyzyjnie wyregulowałeś tą łądowarkę. Założę się, że napięcie generowane przez...
Ok zrobię ten test żarówkowy i dam znać o wynikach. Jakby ktoś dał konkretną odpowiedź na pytanie które zadałem w 1 poście konkretnie czy ten alternator będzie działał z regulatorem motocyklowym z układem prostowniczym zintegrowanym stosowanym we współczesnych motocyklach bo mam taki już kupiony. Tak/Nie wystarczy .
W tych motocyklach występował, jak pamiętam prostownik selenowy, który w normalnej eksploatacji wystarczał. Wydaje się, że z cewki ładowania w WSK nie można otrzymać zbyt wysokiego napięcia zagrażającego akumulatorowi, więc nie ma co wymyślać układu stabilizującego napięcie.
W kilku swoich motocyklach miałem aku rożnych producentów, jednak polecana wcześniej Yuasa jest najlepszym wyborem. Większy prąd rozruchu, mniejszy spadek napięcia podczas dłuższego nieużywania moto, większa trwałość. Miałem yuasę YB10L - B2 w twinie R2 o wykorbieniu 180stp. który do rozruchu wymaga naprawdę sprawnego aku. Akumulator nieznanej marki...
Prądnica daje napięcie takie jakie daje, ale akumulator powinien być ładowany napięciem 14.4VDC. Dlatego napięcie 14VAC trzeba wyprostować. Napięciem tym można by na upartego ładować akumulator, ale mogą się zdarzać sytuacje, że na ładowanym akumulatorze napięcie może wzrastać powyżej 14.4V. Wzrost powyżej 14.8V jest już niezdrowy dla akumulatora, szczególnie...
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Jeden przewód z układu ładowania idzie na masę motocykla natomiast drugi przewód idzie w lampę i tam jest zamontowany jednopołówkowy selenowy ptostownik który stanowi dokładnie jedna płytka selenowa. Dodano po 2 Ponadto w układzie ładowania w okolicy tej płytki selenowej znajduje się zabezpieczenie układu ładowania za pomocą bezpiecznika. Dodano po...
Paradoksalnie to zabrzmi, ale właśnie podpięty podczas spawania akumulator powinien wytłumić wszelkie "szpilki" w instalacji. Inna sprawa gdy przewód masy spawarki akurat ułoży się równolegle z wiązką kabli, co się tam wyindukuje, tego nie wiemy. Co do "siania" układu zapłonowego, to absolutny rekord bije cdi, miałem na warsztacie kilkanaście motocykli/...
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
Dzień dobry, Pozwolę sobie w tym wątku zadać pytanie poboczne. Czy założenie regulatora od motocykla o większej mocy generatora np. 500W do motocykla o mniejszej mocy generatora np 350W - będzie skutkowało prawidłową pracą układu ładowania? Jak taka zmiana może wpłynąć na trwałość samego regulatora? Pozdrawiam JS
Przenoszę z "Układy elektroniczne DIY,...".
Za duże, smaży ogniwa jeśli występuje regularnie, choć w niskiej temperaturze jako ładowanie startowe czy ładowanie końcowe przy ładowaniu prostownikiem jest ok. Niestety nie znam konstrukcji tego układu żeby coś podpowiedzieć.
mam zasilacz atx 235w z układami scalonymi KIA339P i KIA494AP. Czy ten zasilacz tak samo się da przerobić jak te z układem TLxxx?,Czy da się z szyny 5V zrobić 6V do ładowania akumulatorów w starszych motocyklach na 6V?
żarówka w szeregu w układzie ładowania w motocyklu to kiepski pomysł bo jak włączysz np światła to żarówka będzie mocno świecić a większość prądu będzie pobierane z akumulatora który szybko ulegnie rozładowaniu... poza tym nie potrzebujesz regulacji prądu ładowania tylko regulatora napięcia żeby utrzymywał stałe napięcie wyjściowe z prądnicy/alternatora...
Witam. Jestem tu nowy i mam nadzieje ze dobrałem odpowiedni dział do mojego problemu. Mam problem z elektrycznym biegiem wstecznym w trajce. Producent kitu trajki rozwiązał to montując rozrusznik o mocy 1,4 kW co przy odpaleniu biegu wstecznego powoduje taki spadek napięcia na motocyklu ze komputer szaleje. Była podjęta próba dostawienia drugiego akumulatora,...
Dla obu kondensatorów (C1 i C2) wystarczy 25V. Zresztą C1 ma być foliowy albo ceramiczny a one i tak mają chyba najniższe dopuszczalne napięcie właśnie 25V. Elektrolit C2 zapewnia nasycenie tranzystora T2 (odcięcie zasilania cewki po 1 s), więc maksymalne napięcie, które na nim się pojawi to napięcie zasilające. W przypadku układu ładowania akumulatora...
Ilość cewek nie ma znaczenia dla jakości iskry :D . Tylko późniejszy układ ładowania może być mniej lub więcej wydajny.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Oprócz zmiany układu zapłonowego trzeba też zapewnić energię dla tego układu i do ładowania akumulatora. Jeśli włożysz w silnik prądnicę/alternator, to możesz tak zrobić. W przeciwnym wypadku bateria akumulatorów (akumulator) będzie notorycznie niedoładowany lub zapłon będzie się odbywał tylko z baterii i w końcu silnik zgaśnie, bo zabraknie energii...
Czy wspomniany w temacie prostownik posiada automatyczną regulację prądu ładowania? Bo jeśli podłączę akumulator 55 Ah to chcę żeby dawał 5.5 A, a jeśli 130 Ah to niech daje 13 A, a i jeszcze aku. od motocykla 14 Ah i niech ładuje z 1.4 A. Bo z tego co zrozumiałem( a rozumiem niewiele :D ) to układ będzie ładował tylko prądem o takim natężeniu jak dobrany...
Wg mnie, nic się nie powinno stać. Bateria w radiotelefonie raczej nie powinna się w tym wypadku krócej ładować, bo prąd pobierany z zasilacza jest ustalany przez układy w samym radiotelefonie. Mogłoby ewentualnie wystąpić wydłużenie ładowania, gdyby ładowarka mogła dać mniejszy prąd niż potrzebuje bateria, ale wtedy może nastąpić uszkodzenie samej...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Wydaje mi się że jest to równoległy warystor zabezpieczający układ przed zwbyt wysokim napięciem na zasilaniu. http://en.tdk.eu/inf/75/db/CTVS_09/Stand... może on się uszkodzić w przypadku "przeładowania" akumulatora podczas jego ładowania w motocyklu, bez odłączania aku od instalacji. Warystor ten należałoby wymienić. Możliwe, że nie tylko...
BMS powinien rozłączyć powyżej 15 V. Bo do takiego napięcia dopuszczają producenci w samochodach. A nawet więcej. A rozłączenie powinno nastąpić przy 15,6-15,8 V. Większość akumulatorów stosowanych w samochodach, a jest parę marek, co je stosuje, jak również w motocyklach, nie ma w ogóle wyłącznika który, je odłączy z układu, gdyby coś się stało z układem...
Jeśli nie masz kontrolki to podłącz to do wzbudzenia regulatora napięcia ,nie rozumiem w czym masz problem? A jeśli nie masz regulatora to podłącz to przez 3 diodowy wskaźnik ładowania dostępny w sklepach motoryzacyjnych za 10zł. W tedy będzie działało nawet gdy twoje ładowanie będzie pochodziło z baterii słonecznych. Przynajmniej napisz jaki to motor...
Racja- było by politycznie poprawnie i była by kontrolka ładowania , ale musiałbym rozkopać alternator bo wyprowadzenia uzwojeń są w nim wewnątrz. Ładowanie w tym układzie działało dobrze- nie narzekałem na brak prądu. Czy miałbym jakieś korzyści z dołożenia tych trzech diod? (oprócz kontrolki ładowania)
czy chodzi im o to że aku z moto takie konwencjonalne z płynnym elektrolitem czy też żel ? A co to ma do rzeczy? W tym trybie prąd ładowania jest mniejszy i tyle. Kupuj, ładuj, be happy nie przejmując się urban legends na temat jedynie słusznych prądów ładowania. Co prawda potrzeba ładowania aku w sezonie świadczy tylko o uszkodzonym układzie ładowania...
A nie da się tego prościej. zrobić, co by kontrolka paliła się po przekręceniu stacyjki a gasła jak pojawi sie ładowanie. Ten motocykl miał taka kontrolkę w oryginale i fajnie by było jakby działała. Z tego układu z linku można by wykorzystać tylko żółtą diodę, która by gasła powyżej 13V.
Aby ładować baterię/akumulator, wystarczy tylko wymontować "pionową" diodę i zamiast niej włączyć zworę (zewrzeć diodę na krótko). Będzie wtedy typowy układ ładowania i zasilania żarówek jak w samochodzie, lub motocyklu.
Więc faktycznnie to dziwny układ. :) Naprawiałem też kiedyś układ zapłonowy w motocyklu Honda MTX ale tam był układ tyrystorowy, jedna cewka wytwarzała napięcie do ładowania kondensatora a druga była do generowania impulsów, które sterowały bramkę tyrystora a ten rozładowywał kondensator przez uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia. Tego typu...
Jak masz motocykl dwu cylindrowy to musisz zastosować 2 takie układy zapłonowe.Mogą to być radzieckie układy zapłonowe Elektronika 6..Sterowanie jest przez przerywacze mechaniczne.Jest to urządzenie tyrystorowe,przetwornica o napięciu wyjściowym około 400V ładuje kondesator i napięcie jest podawane na tyrystor który podaje napięcie na cewkę.Iskra jest...
Nie wiem po co ci potrzebna jest noc, ale to twoja sprawa. I tak trzeba jeździć na światłach całą dobę! Utrata masy mogła spowodować uszkodzenie regulatora i nawet diod prostownika. Układ lampki kontrolnej w Jawie jest lepszy do sprawdzania poprawności ładowania niż w innych motocyklach i samochodach, choć nie daje 100% pewności. Lepiej sprawdzać miernikiem.
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
Chcesz nadrobić lata nauki i doświadczenia zawodowego czytając kilka chwil wpisy "doradców"? Tak nie da się. PS. Stabilizator napięcia nie ogranicza prądu tylko "zamienia" napięcie wejściowe na niższe wyjściowe. Jeżeli prąd przy danym napięciu wyjściowym będzie wyższy od przewidzianego dla danego stabilizatora to tenże stabilizator będzie grzał się...
Witam. Bardzo przepraszam za odkop. Po ostatnich problemach z ładowaniem w motocyklu, postanowiłem wykonać wskaźnik ładowania. Skorzystałem ze schematu z 1 postu. Ale niestety układ nie działa tak jak powinien a mianowicie, przy napięciu ok 12,5V świecą się wszystkie diody. Gdy zmniejszę napięcie do ok 11V świeci tylko 1 i ostatnia dioda ;/ Zbudowałem...
Twój błąd polega na pominięciu lampki ładowania. Ona bezwzględnie musi być w układzie z żarówką o mocy przewidzianej przez fabrykę motocykla. Jaj brak powoduje problemy z wzbudzeniem alternatora i stąd brak ładowania. Żarówka powinna być podłączona do zacisku 61 i + ze stacyjki-przewód czerwono-czarny. W momencie włączenia zapłonu i odpaleniu silnika,...
Gdzie podłączałeś sondy miernika przy pomiarze napięcia ładowania? Coś dziwne te pomiary! Akumulatory żelowe są ok. Wielu ludzi jest bardzo zadowolonych z ich działania. Są jednak pewne ale... (nie mylić z Aleksandrą) Są różne typy i producenci. Niektóre typy, szczególnie te starsze, się sprawdzają. Na temat producentów się nie wypowiem bo nie mam doświadczeń....
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
ponawiam informację, że część ledowych źródeł światła dla napięcia 12 V posiada wewnętrzną przetwornicę i zwyczajnie nic nie należy kombinować Możliwe, ale nie chce tego sprawdzać ryzykując. Link do żarówek: "http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-... "http://www.ultraleds.pl/151,zarowka-led...
Układ jest prosty ale na pewno nie nazwałbym go banalnym... Doprowadzenie do tej prostoty kosztowało trochę pracy. Ze zrozumiałych powodów ;) nie opublikuję schematu.
Posiadam prostownik kupiony od "ruskich". Po rozkręceniu : prostownik 1-połówkowy , tranzystor mocy KT808 regulujący prąd i obiążeniem wyjścia rezystorami (w sumie moc ok 25W. Prostownik w 1 połówce ładuje, a w drugiej rozładowuje. Ładuje akumulator do mojego motocykla BMW R1100R i po zimie akumulator jest jak nowy. Wada tego układu- brak możliwości...
Witam Naładuj akumulator, odpal motocykl i zobacz jakie jest napięcie na akumulatorze (powinno być w granicach 13v-15v przy 4000-5000 tyś. obr./min). Jeżeli będzie się utrzymywać w granicach 12v , czyli tyle ile ma akumulator na wyłączonym motocyklu padnięty jest układ ładowania. Zmierz jaka jest rezystancja na trzech prawdopodobnie żółtych przewodach...
Prosty układ kontroli ładowania, podpięty pod akumulator na stałe. Przy napięciu od 13 do 14 V , czyli w czasie ładowania dioda led świeci , (musi być zwykła czerwona , nie super jasna ). Przy braku ładowania i w czasie postoju Led nie świeci. i nie pobiera żadnego prądu z akumulatora . A dioda druga podpięta w szereg to Zenera 12 V 0,5 W. Od wielu...
Nie trzeba miernika. Wystarczy "iść za kablami". Trzeba sprawdzić czy na kablu żółtym (Y - na schemacie) jest gdzieś odczep o kolorze niebieskim (najprawdopodobniej, bo Bu ja tłumaczę sobie jako Blue w odróżnieniu od Bl - Black) idącym do żarówki przedniego reflektora. Osobnym problemem jest to czy regulator zamontowany w motorze jest sprawny??? Natomiast...
Zadanie takie jak napisałem. Będzie przełączał wejście do cewki z oryginalnego modułu zapłnowego do mojego (sterowanego przeze mnie) modułu zapłonowego. Po której stronie? Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pytanie. IMHO do cewki idą dwa przewody: 1) stałe +12 bezpośrednio z AKU 2) masa włączana na czas ładowania cewki Przekaźdnik ma być na linii...
w czasie jazdy cos szczeliło motoek zgsł kntrolki nie świecą Cześć! Brzmi to jak potencjalny problem z układem elektrycznym motocykla. Jeśli coś "szczeliło" i kontrolki przestały świecić, to prawdopodobnie doszło do zwarcia lub przerwy w obwodzie. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: 1. Bezpieczeństwo...
Ładowanie w WSK 175- to była bolączka tych motocykli, proponuję wykonać i zainstalować układ mierzący napięcie w instalacji. Na zaciskach ładowanego akumulatora pojawia się napięcie 6,9÷7,2 V (instalacja 6 V), akumulator w pełni naładowany, nie obciążony i nie ładowany daje na zaciskach ok. 6,5V. Proponuję jako napięcie progowe przyjąć 6,7V (wyższe-...
Nieprawda, wsk 125 ma układ zapłonowy oparty na magnecie i cewce zespolonej, jeden kabel, który szedł do lampy (stacyjki), zwierał przerywacz i służył wyłącznie do gaszenia motocykla. Także cewki zasilające światła główne są osobno, akumulator oraz układ jego ładowania zasila wyłącznie postojówki i sygnał dźwiękowy https://obrazki.elektroda.pl/1284629700_...
Super, dopiero teraz stronka się ładuje:) Zanim to kupię -wytrzymuje ten układ wibracje i warunki panujące w typowym motocyklu? Spróbuje to zmontować i władować do zabytkowego moto, potem do R6 Póki co proszę o nie zamykanie wątku
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia jednofazowy do niewielkiego motocykla (Pulsar - Bajaj). Są w sieci dostępne schematy stratnych regulatorów, np: http://mastercircuits.blogspot.in/2010/1... . Ale są to stratne regulatory. Chciałbym zrobić bezstratny na tranzystorach mosfet. Znalazłem schemat bezstratnego na...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
1. Wykonują to nielegalnie. Układ oświetlenia to układ odpowiadający za bezpieczeństwo zarówno Twoje, jak i innych użytkowników ruchu drogowego. Jak Ty widzisz bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników ruchu drogowego? W motocyklach od 2013 roku zabronione jest stosowanie oświetlenia asymetrycznego. W praktyce: halogen który jest przekręcony w lampie...
W chińskich quadach/skuterach/motocyklach 125 układ zapłonowy nie ma związku z układem ładowania. U Ciebie stacyjka służy wyłącznie do gaszenia silnika, tj. do zwierania pinu gaszenia z masą. Możesz jej wcale nie podłączać. Istotne jest natomiast połączenie odpowiednich cewek koła masowego do modułu CDI i modułu CDI do cewki zapłonowej. Z cewek magneta...
Witam. Poszukuję schematu elektrycznego motocykla Suzuki GN 250.Rocznik '89. Mam problem z ładowaniem więc najbardziej potrzebuję schematu układu ładowania.
Z tym, że chyba wtedy dioda Szotkiego jest bardziej obciążona prądem - dochodzi obciążenie od odbiorników. A moze ja nic nie rozumiem? Tutaj jest pewien drobny szczegół. Otóż w dobie projektowania takich motocykli konstruktorzy nie przewidzieli jazd miejskich, z włączonym ciągle światłem mijania oraz niemal ciągle używanym światłem stopu (21W !), przez...
Dopatrzyłem się po kablach,że do regulatora idą kable bezpośrednio z prądnicy,a cały układ motocykla zasilany jest napięciem stałym.Cewka mocy w prądnicy nie jest umasiona.Czy może w innych chińskich wynalazkach jest taki układ.Całkowita moc układy jest w granicach 90 W
Przede wszystkim projektant nie przewidział w tym modelu motocykla regulatora napięcia.Ilość zwojów i przekrój drutu nawojowego w wykonaniu cewki ładowania nie pozwalał na przeładowanie akumulatora.Samo prostowanie opierało się na jednej lub dwóch płytkach selenowych a układ ładowania był zabezpieczony w lampie bezpiecznikiem teletechnicznym.Można było...
Przestańcie pisać pierdoły, bo słabo mi się robi... W motocyklach dwa uzwojenia, jedno do ładowania a drugie do czego? Napisał wyraźnie że do regulatora "idą" 3 żółte kable, sugeruje to klasyczny układ ładowania (alternator 3f). Do autora tematu, na żółtych kablach jest (powinno być) napięcie przemienne, zrób odpowiednie pomiary i już, tematów było...
Nie istnieje taki schemat instalacji!!! Na krótko tworzymy go sami, proszę tu masz materiały na temat cz 350 wytnij ze schematu co chcesz, czyli żarówki układ ładowania czy co tam jeszcze i zostaw to co chcesz. Moim skromny zdaniem układ na "krótko" to tylko i wyłącznie w celu odpalania silnika przed ukończeniem remontu całego motocykla ma sens. www.jawacz.pl
Czy chodzi o motorower czy też czołg? A jeśli chodzi o kontrolkę hamulca to jaką i którego? Generalnie to wygląda na marnę p;ołączenia. Ale szczegóły to już zależą od rozwiązania układu. Albo zasilanie czyli + albo masa czyli minus znajduje drogę zastępczą. A panowie Kirchoff i Ohm zadbali iz powstają kłopoty. Trochę lepiej jeli znamy obiekt. Także...
Posiadałem to cudo przez 13 lat i nie miałem problemów z ładowaniem aku a instalacja w pierwszej wypuszczonej wersji miała zasilanie 12V Z początkiem był problem gdy w obwodzie ładowania siedział blok selenowy i wskutek starzenia się płyt selenowych w trakcie postoju motocykla na płytach selenowych występował prąd zwrotny który przez noc powodował głębokie...
jak uzyskać napięcie stałe z przebiegu prostokątnego z wyjścia przerywacza. Jednym z rozwiązań jest dowolny przerzutnik monostabilny z przedłużaniem wyzwalania ("retriggerable") - z układów CMOS CD4528, CD4538, z TTL np. 74123. Inna możliwość, to układ podwajacza napięcia - od wejścia kondensator między dwie szeregowo połączone diody, które ładują...
A jak zmierzyć napięcie w kostce ktora wychodzi od statora lucky star 250 (3 żółte przewody)? Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza podanych przez użytkownika danych : Użytkownik pyta, jak zmierzyć napięcie w kostce wychodzącej od statora motocykla Lucky Star 250, która posiada trzy żółte przewody. - Identyfikacja brakujących informacji : Brakuje...
Osobiście przebudował bym to na indywidualne wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i ciśnienia oleju, dodawszy obrotomierz. Jest miejsce na konsoli na dodatkowe instrumenty ? Z doswiadczeń wiem, ze im mniej ,,zaawansowanej elektroniki" na lodzi, tym lepiej" . Kolega wybaczy.....stan instalacji....Poza tym, takie ,,warning unit'y" z wyswietlaczem i...
Witam szanownych kolegów. Od jakiegoś czasu posiadam motocykl i dwie skrzynki części. Z mechaniką sobie poradziłem Ala mam problem z elektryką. Z części, które dostałem wraz z motorem złożyłem następujący układ. Alternator i prostownik są z Jawy 350, stabilizator RNA -2 chyba nie, pewnie jakiś uniwersalny… http://obrazki.elektroda.pl/3729140500_1...
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Witam, chciałbym założyć baterie li-ion w motocyklu gdyż mam mało miejsca na tradycyjny akumulator. Z natężeniem nie było by problemu tylko z napięciem bo 3 aku dadzą 11.1v a 4 aku 14.8v więc nie wiem czy bym musiał użyć 4 i zastosować jakiś opornik albo wstawić jakiś układ sterujący? Zdało by to to egzamin? I co z ładowaniem? Czekam na pomoc ;)
w sytuacji gdy BMS uzna ,że LIFEPO4 są naładowane i nie obciąży instalacji motocykla , imo mogą pojawić się niebezpieczne szpilki w instalacji lub za duża moc odłożona na tyrystorach równoległych (stratynych).. Coś w tym jest kolego, robiłem eksperymenty poza motocyklem ładowarką o regulowanym napięciu, ten BMS odcina ładowanie przy napięciu ~14,8...
Po przewinięciu uzwojenia 1 końcówka cewki wędruje na masę 2 na diodę i z diody bezpośrednio na + aku. jest to ładowanie jednopołówkowe którego sprawność wynosi ok 30% Takie ładowanie występowało w motocyklu WSK125 2 Ładowanie 2 połówkowe.Wykonaj mostek diodowy składający się z 4 diod,podepnij te 2 kable bezpośrednio pod mostek diodowy,jeden plusowy...
Witam. Posiadam akumulator do motocykla marki Ultrabatt UB400 lite 13.2V 4.6Ah 60.72Wh CCA 240A Li-ion. Gdy kupiłem motocykl kilka dni później zwróciłem uwagę na aku wydawał mi się na początku na jakąś chińszczyznę, ale po wyjęciu go z motocykla waga mnie zdziwiła i wymiary niecałe 0,5kg później doczytałem się że to litowy wynalazek. Sezon ubiegły na...
wg mnie to bedzie droższe roziwązanie i bardziej zawodne nowa cewka zapłonowa do wsk 125 to koszt około 30 zł przynajmniej u mnie . do zasilania układu który chcesz wykonaćć mozna wykorzystać połączone cewki równolegle ładowania i oświetlenia jakie w tym motocyklu są . potem tylko mostek prostowniczy z którego zostanie zasilona cewka zapłonowa 6V i...
To jest stator "tuningowy" oraz "uniwersalny" do dwóch motocykli. Posiada trzy uzwojenia: ładowania (bezmasowe), oświetlenia (masowe) oraz dodatkowe oświetlenia (masowe). No i czwarte uzwojenie - zasilanie CDI. Kolory pewnie nie będą się zgadzały, aczkolwiek na zdjęciu http://www.electrosport.com/media/catalo...
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
Kolega, robokop! Nie znam jak moje skromne wiedze polskiego pozwolą zrozumiale wyjaśnić ci zasadę funkcjonowania prostownika, lecz postaram, się żeby zrozumiałeś. Przy włączeniu prostownika do sieci symetryczne napięcie AC 2x18,5V postępuje na prostowniczy mostek VD2 - VD5 i jednocześnie na katody tyrystorow, które wykonują rolę prostownika napięcia...
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Dzięki za wyjaśnienie zasady działania tego regulatora. Oczywiście, że nie bardzo rozumiałem jak to działa i stąd nie wiedziałem co i jak mierzyć. Myślałem nad podłączeniem tyrystorów pod jakiś zasilacz. Właśnie jakiś... Nie mam takiego, choć coraz częściej okazuje się, że jest mi on potrzebny. Tyrystory nie grzeją się aż tak mocno. Poprzednie, które...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
Teraz czy da się to podłączyć pod akumulator 12V w moim układzie Jakim układzie? Nadto masz schemat na obrazku. akumulator zasila odbiorniki aż spadnie mu napięcie do jakiegoś poziomu i odbiornik będzie ładował akumulator. Odbiornik będzie ładował? Jak niby? Jak podłączyć amperomierz? Szeregowo. Przewód oryginalnie od odczepu przełączasz na dodatnią...
Mimo iż byłem przekonany że serwisówka nie posiada żadnych info o mocy alternatora to udało mi się znaleźć iż produkuje 35A/14v przy 5000 obrotów ... Co do napędzania alternatora to aktualne rozwiązanie napędu pozwala mi na napędzanie wałka zdawczego podczas postoju (6 biegów skrzyni motocyklowej) więc jest to jakaś alternatywa dla ładowania na postoju...
To jest alternator od skuterów Piaggio 50 4T. Jest w nich stosowane specyficzne rozwiązanie zapłonu Ducati Energia. Moduł zapłonowy jest zasilany z tego jednego uzwojenia, ale posiada układ powodujący zwiększenie napięcia zasilania dla CDI wykorzystujący indukcyjność uzwojenia. Z tego powodu stosowany jest w zestawie specjalny regulator napięcia, który...
Co do ładowania w takich motocyklach gdzie jest iskrownik (cewka wysokiego napiecia+przerywacz w magneto). Ja obecnie w swojej wsk125 nie stosuje elektronicznego układu zapłonowego - mam tylko zewnętrzną cewkę zapłonową na 6V zamiast iskrownika. Aby mieć silne ładowanie (musi dostarczyć co najmniej 3A ) usunąłem cewkę wysokiego napięcia z magneto -...
Ale czego ile? Jeśli chodzi o napięcie to zależnie od obciążenia. Ale przy podłączonym, sprawnym akumulatorze to w okolicy 7 V (na zaciskach akumulatora). W przypadku tego motocykla masz cewkę i prostownik więc nie ma potrzeby badania w innych miejscach instalacji. Na cewce występuje prąd przemienny, więc nieci inne traktowanie odczytów. Prostownik...
napięcie ładowania motocykla regulator ładowania motocykla prostownik ładowania motocykla
bascom input bajty wybierać głosowy wsady flash blaupunkt
tłumienie krytyczne zmiana hasła
Superkondensator C1001 w Harman Kardon AVR 660: parametry i zamienniki Seat Ibiza błąd 00566 - wspomaganie kierownicy