Regulator na stół i sprawdzić
żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym daj go przez żarówkę do masy i zobacz wpływ na napięcie wyjściowe jeśli nastąpi spadek napięcia popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Zapłon i ładowanie to dwie różne sprawy. Ten niebieski przewód nie ma wpływu na to, czy motocykl zapala, czy też nie. Sprawdź czy ten niebieski przewód idzie do regulatora i dalej do kontrolki ładowania. Jeśli tak, to podłącz go do szczotki, tylko nie tej, która podłączona jest do masy.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Na pewno niektóre MZtki miały moduł zapłonowy, nie wiem czy wszystkie, Simsony małe (motorowery) jeśli miały moduł to był napis na deklach „Electronic”, Schwalbe czy Awo miały klasyczny zapłon. Zresztą każdy musisz sprawdzić, bo jest dostępnych mnóstwo dedykowanych zestawów zapłonu CDI , jak i elektronicznych regulatorów ładowania do wielu...
Nie wiem jak fizycznie to wygląda w motocyklu, ale sprawdź masę regulatora i masę instalacji/akumulatora, czy masa regulatora jest spięta przewodem z akumulatorem?
Regulator od motocykla załatwi sprawę. Ile żył ma kabel od ładowania?
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
Załóż na przewodzie z prądnicy do akumulatora diodę szotkiego lub zmień ładowanie na regulatorze. Czy napięcie jest takie samo z oświetleniem i bez? Regulator nie ma możliwości zmiany ładowania. Nie jest takie samo, po włączeniu oświetlenia i wprowadzeniu motocykla w obroty wzrasta do prawie 8V z regulatora na akumulator. Tą diode dać za prądnicą,...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
Witam, Kupiłem ostatnio regulator napięcia ładowania (prądnica 80W) do mojego motocykla Heinkel 103 A2. Miał być specjalnie do tego modelu, ale okazuje się, że ładuje 15,3V . Sprzedawca twierdzi, że to norma, ale dla mnie to za dużo. Postanowiłem więc go otworzyć i sprawdzić, czy nie ma regulacji. Niestety nie ma, ale że jest on bardzo prosty to zrobiłem...
Podłączałeś multimetr/woltomierz do akumulatora na odpalonym motocyklu, czy po prostu aku się rozładowuje i stąd wiesz, że nie ma ładowania? Ile masz przewodów w złączu do regulatora po stronie instalacji motocykla? Układ ładowania to nie jest jakaś magia, sprawdź kontrolką czy w kostce do regulatora jest +6V z akumulatora (po włączeniu zapłonu) - pewnie...
gasiorwojtek80 nie brnij w to dalej, widać że nie masz żadnego pojęcia o motocyklach, daj zarobić komuś kto się tym zajmuje
A więc tak poprawiłem uzwojenie wzbudzenia chodziło jak samo chciało od wibracji śruby sie rozkręciły i raz było 160 ohm a raz 10 ohm teraz mam 2.1 ohm. Mógłbyś napisać dokładniej o co ci chodzi??? Jakie śruby? Gdzie chodziło? Co, jak i czym mierzyłeś? Schemat faktycznie jest. Taki malutki ale jednak. Pasuje go jednak poddać edycji i wkleic jeszcze...
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
są owszem regulatory od skutera ale wszystkie są stratne ja szukam regulatora który byłby w pewnym stopniu bezstratny bo zawsze są jakieś straty w postaci ciepła Wszystkie regulatory napięcia w prądnicach z magnesami stałymi muszą być stratne bo to wynika z samej zasady ich działania,ale za to są prostsze w konstrukcji i to jest ich zaleta . Właśnie...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Dzień dobry, Pozwolę sobie w tym wątku zadać pytanie poboczne. Czy założenie regulatora od motocykla o większej mocy generatora np. 500W do motocykla o mniejszej mocy generatora np 350W - będzie skutkowało prawidłową pracą układu ładowania? Jak taka zmiana może wpłynąć na trwałość samego regulatora? Pozdrawiam JS
Nie wiem skąd to rozróżnienie: regulator i regulator DC. Na schemacie ani żadnym znanym mi układzie nie ma dwóch takich urządzeń. Jest tylko jedno: regulator napięcia. Konstrukcje mogą się różnić ale taki podział nigdzie nie występuje. Regulator można sprawdzić " na stole" ale trzeba się do tego przygotować. Transformator trójfazowy z wyjściem 3xok...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Nie lepiej dołożyć trzy diody wzbudzenia i zastosować regulator od innego pojazdu? Odpadnie wtedy też przekaźnik lampki ładowania. Zresztą w sieci znajdziesz wiele o usprawnieniach tego popularnego onegdaj motocykla - zapłony elektroniczne, poprawa instalacji, udoskonalenia silnika...
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
Układ ładowania jest słabą stroną tych motocykli poza tym jeździ się całkiem przyjemnie. Często pali się cewka regulatora napięcia, lub styki regulatora, nie wytrzymują szczotki prądnicy, lub pali się rezystor wzbudzania umocowany na prądnicy. Związane jest to z instalacją 6V, dość duże prądy jak na taką prądnice. Napięcie ładowania powinno wynosić...
Regulator nawalony,i tyle.
Witam, problem z podłączeniem kontrolki ładowania w MZ TROPHY. Zamontowana jest oryginalna prądnica i oryginalny regulator. Po włączeniu zapłonu na pinie 61 na regulatorze jest (-) nie swieci kontrolka ładowania natomiast po odpaleniu motocykla kontrolka zaczyna świecić i na pinie 61 pojawia się napięcie. Pin 61 regulatora połączony jest bezpośrednio...
ALe nie czaję co złego jest w tyrystorach, przecież to normalny stan rzeczy że jak napięcie na uzwojeniu przekracza 14,4 v to uzwojenie jest zwierane. Bo prąd prądnicy jest w miarę stały i bardziej opłaciło by się przejść na 24V bo by było więcej mocy ale za to na wolnych obrotach nie było by pełnego ładowania.
Akumulator zasiarcza sie i degraduje bardzo szybko poniżej 11V i tyle. Cała filozofia. Widać to doskonale w autach które nie odpaliły np. na weekend na mrozie i pozostawione na pare dni ulegaja uszkodzeniu , w skrajnych przypadkach zamarzają. I w motocyklach pozostawionych na miesiace zimowe w garażach bez podtrzymania.
Witam. Mam problem z ładowaniem w MZ TS 125. Kupiłem ją z tradycyjnym regulatorem, ale już wtedy nie miała ładowania, a styki były wyłamane. Wymieniłem regulator na elektroniczny. Usunąłem rezystor wzbudzenia, jak sugerowało większość postów na ten temat. Regulator spalił się szybko. Potem spalił się też drugi, więc za namową znajomego przelutowałem...
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam
Więc - nie tracąc czasu na identyfikację :) - za diodę prostowniczą wstawiłem jakąś prostowniczą o podobnym spadku napięcia (1N5062), taką miałem pod ręką. Zamiast tego warystora wjechał S14K14-AUTO 14 - 18V, wymontowany z jakiegoś uszkodzonego samochodowego sensora airbag. Myślę, że będzie pasował. Generalnie chodzi pewnie o zabezpieczenie modułu zapłonowego...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Oczy cię nie mylą ładowanie jednopołówkowe (mniej strat) nawet jakiś regulator na tyrystorze i zenerce jest
Zle sie zrozumielismy. Akumulator jest w motocyklu i beda z niego zasilane swiatla, obrotomierz, zaplon itd. Chodzi o ladowanie z motocykla, jak podlaczyc te 3 cewki na mostkach i jakiego regulatora uzyc.
Ok zrobię ten test żarówkowy i dam znać o wynikach. Jakby ktoś dał konkretną odpowiedź na pytanie które zadałem w 1 poście konkretnie czy ten alternator będzie działał z regulatorem motocyklowym z układem prostowniczym zintegrowanym stosowanym we współczesnych motocyklach bo mam taki już kupiony. Tak/Nie wystarczy .
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Witam, sprawa dotyczy motocykla. Gotuje się akumulator, prąd ładowania prawie 17V, czy walnięty regulator to jedyna możliwa przyczyna ? Wolę się upewnić przed zakupem nowego.
Kolego, bardzo mało wiesz o motocyklach, a jeszcze mniej o ładowaniu w nich... Każdy motocykl ma regulator równoległy (poza nielicznymi wyjątkami gdzie są obcowzbudne alternatory) Cewki świetlne w jawce są tak nawinięte że nie generują więcej mocy niż potrzebuje żarówka i regulator równoległy będzie "odcinał" max 20% wierzchołka sinusoidy, więc straty...
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Pamiętaj że baterie żelowe ładuje się prostownikiem elektronicznym gdzie jest specjalna do żelówek charakterystyka ładowania. A jak założę je do swojego motocykla lub auta to co ? Alternator z regulatorem napięcia zacznie ładować aku. specjalną charakterystyką czy tak jak dotychczas .
A schemat podłączenia masz takiego zapłonu wraz z modułem i regulatorem ładowania i czy potrzebny jest akumulator? Dzięki
Silnik ma ładowanie oraz regulator lecz pytanie czy wystarczy że podepne ładowanie pod akumulator czy muszę też bezpośrednio pod moduł się podpinać?
na tej stronie co podałeś jest bład, wsk od początku była produkowana z instalacją pradu stałego 12v, i chyba po '76 ( głowy nie dam ) robiono 6v z drugim obwodem ładowania, niech kolega sprawdzi rocznik motocykla
Masz wszystkie śruby zdrutowane w tym LC4? Wałek wyrównoważający występował w silnikach co miały wyjście na łańcuch po lewej stronie, czyli mniejsze pojemności i następca LC4 — 690. Napięcia nie mierzysz tanim miernikiem z rozładowaną baterią 9 V? W normalnych motocyklach nie powinno występować tak wysokie napięcie ładowania, natomiast w chińczykach...
Witam; w motocyklu WFM {nowym} czyli w Mińsku przestało ładować akumulator, napięcie zmienne wychodzi z prądnicy i gdzieś ginie nie dochodząc do regulatora. schemat motocykla nie istnieje, aplikacji regulatora XF-CLT nie mogę nigdzie znaleźć a na dodatek ktoś tam grzebał przede mną. Jest to wersja z silnikiem czterosuwowym i akumulatorem {rozrusznik}...
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Dzień dobry. Opiszę stan rzeczy, a na koniec pytanie. Prądnica 126p. Odpięty regulator APE. Prądnica jest napędzana, pod zacisk 51 podłączam żarówkę i na zacisk 67 daję napięcie z akumulatora. 67 to wzbudzenie prądnicy? Żarówka zaczyna świecić. Odłączam zacisk 67 od prądnicy, mimo zwiększonych obrotów żarówka przestaje świecić. Robię takie wygibasy,...
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Wprawdzie ładowałem akumulator od motocykla jakie 8-9Ah Ale zdziwiło mnie jedno Mój prostownik ładował regulator ma nax a amperomierz oryginalny od 0 - 30A nawet nie drgnął Postanowiłem przez multimetr zmierzyć pobór A przez aku i wynosił on 0,25A To mam rozumieć że ten regulator sam będzie dobierał prąd ładowania ? Dziś jak to poskładam w pudełko to...
Ural K-750 brak ładowania. Szanowny przyjacielu! Jestem ciekawy jak poradziłeś z ładowaniem w motocyklu. Nic nie napisałeś o wynikach, czy moja rada przydała się. Po tym sprawdzeniu prądnicy byśmy wiedzieli co dalej sprawdzić i zrobić. Napisz jak wygląda sytuacja. Pozdrawiam i czekam na wiadomość. Miro.Nasz
w motocyklu masz 6v czy 12v bo jkos nie nadazam za twoimi postami chodzi ci moze o regulator pradu ladowania? co to za motor?
Z danych prądnicy. Powinny być informacje o jej mocy. Ew. robiąc pomiary prądu pod różnymi obciążeniami, ale ty nawet żarówek nie masz... Trzeba kupić regulator jw. od Quada z pradnicą o jak największej mocy. Przeszukaj forum był temat regulatora do motocykla. Kolega (chyba???) 1robert naprawiał regulator, ale z braku czasu zakupił nowy od Quada.
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Jest to regulator napięcia 7,2V-5A,a nie ładowarka akumulatora.
Kolego tak tylko w tym problem ze ładowanie jest w porządku i regulator napięcia też.
Masz padnięty akumulator i w takim stanie nie da się zmierzyć prawidłowo napięcia ładowania w motocyklach, za duża rezystancja wewnętrzna akumulatora. Dopiero przy sprawnym i w pełni naładowanym akumulatorze można zmierzyć maksymalne napięcie ładowania.
Zmierz tez ładowanie u kolegi. Podejrzewam ,ze też będzie około 15V. mierzyłem napięcie ładowania w 3 motocyklach i w każdym było 15V. Może dlatego akumulatory w motocyklach nie są tak trwałe jak np. w samochodach.
W takim razie trzeba przeanalizować miernikiem cęgowym pobór prądu przez motocykl oraz prąd ładowania z regulatora. Najlepiej wykonać próbę zwarciową alternatora (w tym przypadku połączenie w trójkąt). Jeżeli wynik będzie za niski, najprawdopodobniej pozostanie wymienić koło magnesowe (z magnesami neodymowymi), możliwe że zostało przegrzane i rozmagnesowane.
Inny motocykl to WSK 125 z zapłonem CDI z innego Rometa, który ma 6 cewek do ładowania i jedną do zasilania zaplonu. Z niego wychodzi od cewek ladowania dwa kable: na początku pierwszej cewki czarny i na końcu szóstej cewki zielony. Regulator jest z Rometa CRS 50, tam też jest układ bezmasowy, tylko nie mam nigdzie schematu gdzie podpina się kable od...
Jesli to motocykl rosyjski to może być podobnie jak w mińsku 125. Tam o ile pamiętam jest regulator napięcia na tyrystorze który jest jednocześnie prostownikiem jednopołókowym. Zapłon jest na triaku dlatego ta cewka o dość dużej rezystancji, z niej ładowane są kondesatory w module zapłonowym. Coś masz pokopane w tej instalacji bo światła powinieneś...
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
Szanowni Koledzy proszę o rade związaną z regulatorem i prostownikiem w jednym do ładowania akumulatora w motocyklu Suzuki GN 125 kupiłem z uszkodzonym nie ładował wszystko sprawdziłem 3 fazy na prądnicy są a z regulatora na wyjściu 0 volt kupiłem drugi nowy i okazuje się że też zepsuty mimo że nowy podpiąłem i na wyjściu daje 2,5 volta próbuję go reklamować...
To nie wina regulatora tylko obwodu świateł. Zrobiłem próbę podłączając dwie żarówki (mam podwójną lampę) bezpośrednio do aku. Ładowanie było idealne bez świateł w okolicach 14,5V , ze światłami spadało do 13,8V. Muszę poszukać albo gdzieś w obwodzie świateł jest izolacja słaba, albo masa jest słaba, albo wyłącznik. Będę szukał. Czy nie uszkodzę regulatora...
W takim razie mozesz miec przebicie miedzy zwojami alternatora pod obciazeniem, druga mozliwosc to uszkodzony regulator. Podmien po kolei te czesci na pewne, najlepiej ze sprawnego motocykla
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
Przede wszystkim projektant nie przewidział w tym modelu motocykla regulatora napięcia.Ilość zwojów i przekrój drutu nawojowego w wykonaniu cewki ładowania nie pozwalał na przeładowanie akumulatora.Samo prostowanie opierało się na jednej lub dwóch płytkach selenowych a układ ładowania był zabezpieczony w lampie bezpiecznikiem teletechnicznym.Można było...
Problemy rozwiązanie, zamontowałem nowy regulator (kupiłem typowo do mojego modelu motocykla), ładowanie wróciło do normy. Wychodzi na to że problemy ze światłami też były przez złe ładowanie. Teraz działają normalnie. Dzięki wszystkim za pomoc.
W związku z problemami z rosyjskimi regulatorami do motocykla Ural założyłem nasz typowy regulator (fiat,żuk itd) i prąd ładowania jest O.K. Problem z jakim nie mogę sobie poradzić to wpięcie kontrolki ładowania w obwód tak aby gasła po rozpoczęciu ładowania. W oryginalnym sowieckim regulatorze są 3 wyjścia : "+" ; "E" (szczotka); "LB" (kontrolka) i...
Stawiam na zbyt duży spadek napięcia na instalacji po stacyjce. Koniecznie sprawdź jaki jest spadek napięcia na instalacji oraz jakie jest napięcie ładowania w tym punkcie. Proszę o schemat instalacji elektrycznej motocykla, według katalogu jest kilka typów regulatorów i nie mogę rozszyfrować przewodów oznaczonych "spia" oraz "chiave".
Odpaliłem motocykl, ładowania brak - czyli wszystko wróciło do normy :D Teraz pytanie - czy regulator 6 diodowy od starego fiata będzie ok ?
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
kostkę łączącą alternator z regulatorem sprawdź a najlepiej zlikwiduj (polutuj na stałę) Jaka wartość napięcia ładowania?
Co do pojemności akumulatora, to trudno mi się wypowiadać, bo nie mam rozeznania jakiej pojemności są stosowane w motocyklach. Zależy też od tego, jaką ma rolę spełniać, bo jeżeli ma tylko zapewnić stabilne oświetlenie w czasie jazdy i krótkich postojach (np światła na skrzyżowaniu), to wydaje mi się, że 10Ah wystarczy. Co do tego regulatora z linku...
Witam, mam problem ze światłami w swoim motorowerze, mianowicie od samego kupna motocykla borykam się z problemem braku ładowania, prądu oraz świateł. Po wymianie całej instalacji elektrycznej oraz regulatora napięcia światła, podświetlenie licznika i kierunki działają, lecz prąd idzie z samej prądnicy, przy czym dając motocykl do, dajmy na to, 6 tysięcy...
zapłon CDI w MZ TS 251 Witam, chciałbym zamontować zapłon CDI w motocyklu MZ TS251 zakupiłem "zestaw" od chińskiego wynalazku o oznaczeniu GY6. Podstawą jest stator zbudowany z 11 cewek (1 do zapłonu cdi, pozostałe do zasilania 3-fazowego jak mniemam). Zbudowałem prosty układ testowy pokazany w załączniku. O ile z iskrą na świecy nie było problemu,...
Kupiłem gotowy pakiet do RC https://www.conrad.pl/pl/p/pakiet-akumul... . Reely 1.2V Sub-C Powód jest prosty, nie potrzebuję prądu rozruchowego. Dodatkowo nie mam miejsca na taki akumulator. Akumulator jest potrzebny tylko w sytuacji, jak mi zgaśnie na skrzyżowaniu, czy podczas rozkładania...
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Nie wiem po co ci potrzebna jest noc, ale to twoja sprawa. I tak trzeba jeździć na światłach całą dobę! Utrata masy mogła spowodować uszkodzenie regulatora i nawet diod prostownika. Układ lampki kontrolnej w Jawie jest lepszy do sprawdzania poprawności ładowania niż w innych motocyklach i samochodach, choć nie daje 100% pewności. Lepiej sprawdzać miernikiem.
Wytrzyma jeśli masz w tym motocyklu działający regulator napięcia i ogranicza on napięcie ładowania do 7V (max.7.5). Natomiast nie wiem jak z poborem prądu przez pozostałe odbiorniki. Bo ten akumulator nie wygląda na duży, pewnie góra z 5Ah. Mnie się wydaje za mały, ale nie wiem co to za motocykl (moc oświetlenia itp.)
Tak, mam do tego oryginalny regulator Boscha, z tym że był on rozbierany i składany na nowo. Po odpaleniu motocykla lampka od ładowania niestety nie gaśnie. Dziś zdemontowałem prądnicę i sprawdziłem, czy wszystko jest podłączone prawidłowo według schematu, jaki znalazłem. Sprawdziłem miernikiem tzw. "brzęczkiem" ciągłość przez cewki od zacisku szczotki...
Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego Nie wolno w motocyklach odłączać akumulatora podczas pracy silnika! W zasadzie to regulator napięcia nie może pracować bez akumulatora. Bez niego masz takie krzaki w pomiarach. Jak podłączysz sprawny akumulator to okaże się że ładowanie jest w porządku. Alternatory trójfazowe w motocyklach...
Nie ma co tu szukać problemów z wysokim napięciem w alternatorze. Gdybyś miał spalony to w ogóle nie byłoby ładowania. Raczej wina uszkodzonego regulatora napięcia. Jeśli sprawdzałeś na innych sprawnych, to pytanie czy były to regulatory z wejściem „sense” i czy w Twoim motocyklu jest instalacja elektryczna z tym rozwiązaniem? Chodzi o dodatkowy trzeci...
Panowie w Mińsku 125 400A jest standardowe magneto. Moduł zapłonowy jest zintegrowany z reg. napięcia. Chcąc poprawić oświetlenie i ładowanie należy zmodyfikować instalację oraz dodać zewnętrzny prostownik (mostka Gretza) na wejściu do regulatora. Ze schematu modułu zapłonowego wynika, że pomiędzy wyjściem O2 a O1 mamy prostownik jednopołówkowy (dwie...
Witam W temacie "Podłączenie zamiennika modułu zapłonowego w motocyklu" woytas01 znlazł link do ciekawej strony: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Są tam schematy prostych i wg. mnie wystarczających (jeżeli działają) regulatorów. Warto spróbować. Pozdrawiam
Cały schemat przerobienia instalacji 6V na 12V w motocyklu WSK-125. http://obrazki.elektroda.pl/5113897000_1...
Witam, kupiłem nowy regulator od poloneza (6d) z 3 pinami i teraz jak go podłączyć pod MZ ETZ 150 i jak podłączyć lampkę ładowania? Taki regulator kupiłem. http://obrazki.elektroda.pl/3715634100_1...
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Z tego co piszesz wnoszę, że użyłeś balansera z tranzystorem szeregowym, który poza balansowaniem ogniw, ma na celu odcinać ogniwa w przypadku wzrostu napięcia na nich (podczas ładowania) albo zapadu napięcia (podczas rozładowywania). A ja wyszedłem z założenia, że przed wzrostem napięcia chroni regulator w motocyklu natomiast przed rozładowaniem......
Na dobrą sprawę to nie trzeba nic lutować. Regulator od motocykla i kilka zlaczek zaciskanych. I masz gotowe ładowanie aku 12V.
regulator motocykla motocykla układ ładowania napięcie ładowania motocykla
grzałka parownik napięcie świetlówki laptopa toyota radio zasilać
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
MTD traktorek – regulacja równoległości i pochylenia platformy tnącej, ustawienia decku Opel Insignia – lokalizacja przekaźnika rozrusznika, modele A i B, skrzynka bezpieczników