roberto11335 Nie ma takiego pojęcia jak napisałeś: ..jakie napięcie powinna mieć.. Cewka z resztą układu zapłonowego ma podawać impulsowo na świecę conajmniej kilka kV. Nie masz szans tego zmierzyć! Sprawdzamy niestety efekt końcowy. Czyli odstęp końcówki kabla WN od masy (np. głowica), przy której iskra jeszcze skacze i jest "ciągła" czyli przebija...
Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
Możesz sprawdzić jakie daje napięcie, wbijasz zmienny zakres 200 i mierzysz.
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
To cewka WN....
Cewka. Miałem tak w Ogarze z silnikiem jawki 50 ale jak zmieniłem cewkę to palił od kopa.
Sprawdź cewkę zapłonową w iskrowniku.
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
No to jak jest prawie 0 to znaczy że są dobre. Ale spróbuj jeszcze przełożyć od innej motorynki cewki i sprawdź czy jest ok. Bo jeśli nie ma napięcia na ktorymś wyjściu to z reguły jest to padnięta któraś cewka. Sprawdź jeszcze czy koło magneta jest wszystko ok i czy jest tam wszystko podłączone jak należy.
Panowie temat zamykam. Motorynka dostała nową cewkę, później jeszcze dwie inne i dopiero zaczęła jeździć. NIe wiem jeszcze na jak długo ale jest lato grzeje się szybciej i nie gaśnie nawet po długiej jeżdzie na pierwszym biegu. Dziękuję zatem za podpowiedzi i sugestie wszystkim, za wszystkie dobre rady tym bardziej mała rzecz a cieszy:) Moje dzieci...
Może paliwo za wolno dopływa do komory pływakowej ( zatkany kranik). Po drugie może świeca ma przebicie lub coś w ten deseń jak się zagrzeje (zdarzało mi się to niegdyś w motorynce). Trzecie mało prawdopodobne, kiedyś w motorynce miałem uszkodzoną cewkę WN w ten sposób, że na wolnych obrotach była iskra a na wysokich nie, może tu jest podobny problem.
Mam Ogara na silniku 223 i mam podobne problemy - też gaśnie po jakimś czasie, ale iskra jest bo przesiadłem się na zapłon bateryjny. Jak nie masz iskry i masz nowy kondensator to jedyne sensowne co mi przychodzi do głowy to cewka WN.
Jeżeli koło magnesowe będzie pasowało to nie widzę problemu żeby pokombinować:) Ale zapłon od minibika będzie wystarczający, może nawet lepszy. Chodzi mi o cewki od instalacji elektrycznej . Silnik w pocket bike czy w pile to ma tylko jedna cewkę która daje tylko iskrę a chciałbym zastosować taki silnik do motorynki i potrzebuję większej liczby cewek...
Wystarczy tego cwaniakowania. Skoro bez cewek świetlnych pali dobrze, to nimi się zajmij. Zamykam.
Motorynka odpala na kopa. Trochę na niej pojeżdżę, ale gdy się nagrzeje gubi iskrę i gaśnie. Cewka, przerywacz, kondensator wymieniony. Na 3 różnych świecach sprawdzałem i jest to samo. Myślę nad wymianą iskrownika, ale jeśli go kupie a problem nie tkwi w iskrowniku to wydam pieniądze w błoto. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie sprawności iskrownika?...
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
Witam mam w swojej motorynce problem-nie pali.Iskra na świecy jest gdy ją załoze nie odpala a gdy odkręce świece sprawdzę jeszcze raz iskry niema albo jest mała ale przy szybkim kopnięciu w kopniaka.Jest tak ze wszystkimi świecami wymieniałem niedawno kondensator i nic wcześniej cewkę zapłonową bo nie było wogule iskry.Czy wie ktoś jaka jest przyczyna?
Jeśli pali to cewka i kondensator raczej są Ok. Sprawdź tylko czy iskra jest wystarczająco mocna i regularna.
Jeżeli motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jaką pobiera do cylindra może być nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprzętach doraźnie stosowałem kawałek cienkiej szmaty składanej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyskać większy opór) i zakładanej za pomocą zacisku bezpośrednio na gaźnik. Ustawienie zapłonu to kwestia wyczucia....
Witam, posiadam motorykę, która po odpaleniu pochodzi chwilę i gaśnie. Po ponownym odpaleniu znów pochodzi chwilę i zgaśnie. Jest założona nowa cewka, świeca, kondensator oraz fajka razem z kablem. Proszę o pomoc.
Uszkodzona cewka zapłonowa ta pod kołem magnesowym lub kondensator. Rozgrzewa się i po iskrze. Sprawdź czy zaraz po takim zgaszeniu na pewno jest iskra. Bywa że czas spędzony na czyszczeniu gaźnika wykręcaniu świecy jest wystarczający do ochłodzenia cewki i motorynka zapali. A naprawiającemu się wydaje że to na pewno gaźnik albo świeca.
Wiem, ze to jest niemozliwe lecz cos musi byc nie tak... Zrobie iskiernik na samych nowych czesciach z wykreconymi cewkami swietlnymi. Nowa cewka zaplonowa, kondensator, przerywacz, kabel WN, fajka i swieca. Jak to nie bedzie dzialalo, to chyba sie poddam ;/ Jak narazie, to dziekuje za pomoc :) Gdy cos zdzialam - odezwe sie :) Pozdrawiam
Między masą a przerywaczem 0,8 Ω, masa-wn bez fajki 7,1Ω, przerywacz-wn 7,1Ω bez zmian wszystkie pomiary przeprowadzone bez połączeń z układem. Co myślicie nad założeniem cewki od motorynki,komarka. http://obrazki.elektroda.pl/8852718800_1...
Masz cewkę bezmasową w prądnicy więc najprościej będzie zastosować regulator napięcia. W linku który podałem wyżej jest wszystko wyjaśnione razem ze schematami.Pozdrawiam.
Hmmm, to już trzeba pokombinować. Musi być cewka i przerywacz. Z doświadczenia wiem, że bardzo ładnie zakłócają odbiór przejeżdżające motorynki itp. wynalazki "motoropodobne". Można poćwiczyć z cewką zapłonową od samochodu (oczywiście eliminując kondensator). Z kablówką powinno być łatwiej, z własnego gniazda można wysłać zakłócenia wszystkim sąsiadom....
Witam mam problem z motorynką, gdy nią pojeździłem to po czasie dostawała muła i gasła i miała problem odpalić. Ostatnio wymieniałem cewkę i kondersator na świecy jest bardzo dobra iskra, ustawiałem zapłon i gaźnik chociaż to nic nie pomagało. jak jest zimna to odpali pochodzi i jak chce dodać gazu to dostaje muła i gaśnie. , Co to może być ??? Proszę...
Witam, chcę zrobić światła w swoim NOWYM crossie. Jakie potrzebuję żarówki? Jak to podpiąć?? Od silnika jest podpięty moduł zapłonowy (3 kable w tym masa). Zostały jeszcze 2 kable wolne. Słyszałem że potrzebny jest regulator napięcia. Jeśli od cewki świetlnej tak jak w motorynce nie można pociągnąć prądu bezpośrednio to jak? Podkreślam, że nie mam ani...
Do motorynki da sie to założyć ale trzeba będzie przerobić kilka elementów między innymi dodać cewkę WN i akumulator. Co do zalewania tego to ja bym sie wstrzymał bo jak kiedyś trzeba będzie coś przerobić to żywicy epoksydowej tak łatwo sie nie rozłupie żeby sie dostać do elektroniki. Lepiej zrób mała obudowę metalową (żeby zaekranować układ) i będzie...
Ale jak byś narysował jak wyglądają cewki prądowe w twojej motorynce to by troche przyspieszyło temat.
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
jaki aparat w motorynce?!! o co chodzi? o moduł czy cewki?
Tam nie musiało być cewki. To pewnie zapłon z jakiegoś motoroweru, a tam była cewka prądowa do zasilania świateł. Tutaj zbędna. Jak tam wygląda krzywka? Jak współpracuje z przerywaczem? Masz klasyczny zapłon iskrownikowy, jak w motorynkach, wsk... Nie jest to zapłon bateryjny. Możesz naprawiać ten, założyć bateryjny, tylko to będzie wymagało przerobienia...
Dobra chłopaki nie bawie się w to gówno ;) Znudziło mi się..podłączyłem bespiecznik i diodę a cewka się i tak spaliła :S nie wiem co tu jest grane..ale nie ważne.. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam Mati
Po kablu WN (od fajki świecy) szukaj "iskrownika" silnika, powinien być on pod kołem magnesowym (zamachowym). Jest to silnik starszego typu, więc cewka WN i przerywacz (możliwość regulacji przerwy) będą pod kołem zamachowym. Przygotuj sobie odpowiedni klucz i ściągacz, aby zdemontować koło zamachowe, mocowane na tzw. stożku plus klin. Możliwe jest,...
Załóżmy ze jesli dochodzi paliwo oraz jest iskra to co to może być innego? Ogólnie to są 4 podstawowe drogi do sprawdzenia: 1) Czy dostaje paliwo (zbiornik, kranik, gaźnik) 2) Czy jest iskra (świeca, przewód WN, cewka, magneto) 3) Czy zapłon jest ustawiony prawidłowo (iskra ma być w odpowiednim momencie) 4) Kompresja silnika ( tłok, cylinder, pierścienie,...
Mozna tylko żeby łapki nie zniszczyły magneta i cewek pod nim
... po co tyle kombinacji ? w WSK125 ? Zamiast tak utrudniać sobie sprawę wystarczy zorganizować cewkę HV na 6 lub 12V od jawki czy trabanta, wymienić cewkę HV z pod magneta na cewkę od świateł tez na 6 lub 12V, spiąć to wszystko pod przerywacz i i nie trzeba się tak motać. Kiedyś tak miałem zmontowaną motorynkę z kwadratowym silnikiem jak i WSK125....
https://obrazki.elektroda.pl/5667160300_... Przekaźnikiem steruje przewód łączący regulator 19 i cewkę alternatora 3 fazowego wyzwalanego kołem magnesowym. Taki schemat znalazłem podobnym sprzęcie i to działa . Instalacja na 12V, pod obciążeniem napięcia nie przekraczają25V użyte przekaźniki są na 12V a w instalacji nie ma kondensatora......
Dobra zacznijmy od początku musisz sprawdzić rozmiary koła magnesowego przy Romet Chart i Romet 205 jak będą takie same to uno problemo a jak inne to trochę większy będzie problem problem :) A zapłon zobacz czy są tak palatynki?? W Chart'ie Dodano po 5 A silnik 023 to model do motorynki więc masz motorynkę???? Dodano po 2 A żeby naładować akumulator...
Przerabiam w swojej motorynce przednie światło i od dłuższego czasu napotykam na kolejne przeszkody. Jest to jawka 50, której prąd tworzony jest przez magneto i cewkę. Oryginalnie jest założona pod tą cewką żarówka 6V 15W/15W. Chcę założyć 19 diod LED (ponieważ mam pasujący odbłyśnik) Kiedy odpiąłem żarówke, wskazania voltomierza i amperomierza zaczęły...
Witam , otóż w Sobotę wymieniłem w mojej motorynce pierscienie i wszystkie uszczeli gdy już wszystko poskładałem przejechałem się na niej z 500 m wyłączyłem ją i za jakieś 30 minut już nie chce wchodzić na obroty już wymieniłem kondensator i cewkę zapłonową iskra jest świetna jak i kompresja , zapłon jest bardzo dobrze ustawiony tak samo przerywacz...
Jeśli iskra jest, cewka nawinięta na nowo, kondensator nowy - to ma palić! Polecam próby z różnym ustawieniem iglicy (wyżej, niżej - w mojej motorynce na ten przyklad najlepiej chodził gdy pod podkładkę iglicy dałem jeszcze zwykłą, naciętą podkładke, co dało ustawienie jakby 1,5 rowka), przyjrzenie się przewodowi gaszenia silnika (może robić zwarcie,...
Mechanik co składa za piwo :P Słuchaj, moje zdanie jest takie: jak sobie sam czegoś nie zrobisz to to później może być z tym różnie. Ja kiedyś dałem motorynkę do mechanika co składa te Dezamety od lat. Po prostu się nie ciągnęła i miała problemy z paleniem. Po zwrocie pojeździłem nią 10km bo silnik zdechł. Mechanik oczywiście wziął kase 50 zeta. Wyniemnił...
Witam, Posiadam Stellę z silnikiem Dezamet oznaczenie 023. Silnik po remoncie. Po złożenie motorower nie ma mocy i silnik się grzeje co może świadczyć o spóźnionym zapłonie. Jako ze jest to Stella w oryginale ma moduł i cewkę. Czy wie ktoś jak ustawić ten zapłon ? Przestawianie podstawy iskrownika w jedna i druga stronę nic nie dało. Czy jest jakaś...
Witam wszystkich serdecznie!! W moje ręce wpadł ostatnio silnik radziecki zaburtowy , 2T, z 1979r. Silnik ma dość słabą kompresję bo 5,9bar ( według książki norma 7,9bar ) Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Pierwszy problem jaki napotkałem to nie ma żadnych tłoków...
W końcu coś bez akumulatora. Nie mam nic przeciwko aku ale nie chciał bym tak tego rozwiązać z kilku powodów. Po pierwsze Koszty, po drugie skrzynka na narzedzia jest na klucze, itp rzeczy potrzebne do drobnych napraw, po trzecie obsługa akumulatora trzeba dolewać kwasu, zimą ładować, po czwarte kwas. Jeżeli ktoś miał, ma Jawe bądz CZ wie o co chodzi....
Witam, Chciałbym zrobić moduł zapłonowy do motorynki Pony301. Zamierzam bazować na układzie: http://obrazki.elektroda.pl/8120657000_1... Zamiast układu opóźnienia zamierzam wstawić mikroprocesor, który mierzyłby prędkość obrotową wału. Wraz ze wzrostem prędkości wału szybciej wyzwalałby cewkę zapłonową za pomocą układu wykonawczego....
To jest chiński zamiennik zapłonu od skuterów z silnikiem produkcji Franco Morini. Zapłon idiotycznie prosty, gdyż to jest CDI bez impulsatora. Może pracować w kierunkach CW i CCW, ale będzie generował dwie iskry na obrót wału korbowego (w DMP będzie iskra tracona). Z tego co tu widzę, dorobiony jest nowy stożek koła magnesowego skręcony na śruby (Morini...
a będzie to szybko chodziło bo na kondensatorach to musiało by się ładować (porównuje to do lampy błyskowej z aparatu) Dodano po 2 ale dzięki już wiem o co chodzi Dodano po 2 próbowałem tak zrobić ale coś nie działa ja robiłem to na cewce wn z motorynki nie wiem czy ona pasuje
I co robią kondensatory wpięte w szereg z uzwojeniami? Zapewne "robią" w podwajaczu napięcia ale też pytam co to ma być? Alternator motorynki?
Witam , kupiłem dla syna troszkę nietypowy motorower marki „Pagsta Dadyw dd50e” kupiłem za grosze gdyż poprzedni właściciel po wizycie u mechanika już niestety nie mógł odpalic motoru. Przyczyna to brak iskry na świecy. Rzekomy mechanik zmieniał magneto na nowe i szperał w instalacji elektrycznej (ale to ciężko określić gdyż na moje oko...
Ja natomiast miałem przypadek kiedy odkręciło mi się mocowanie kondensatora i dotykało masy, to silnik zachowywał się dokładnie tak samo. Sprawdził bym też o ile wszystkie inne metody wypróbowałeś - czy dobra jest cewa zapłonowa. W Rometach/Komarach to standard. Przy udzkodzonej cewce silnik może odpalić (w sporadycznych przypadkach), ale nie może wejść...
Uff, zdążyłem :) Dzieciaki będą miały frajdę. Wymieniłem kondensator i przeczyściłem styki przerywacza. Pali od pierwszego kopnięcia :) Mam jednak pytanko: Jak ściągnąłem lewą pokrywę to było tam pełno oleju. Jak ściągnąłem magneto to kondensator, cewki i cała reszta były zapaćkane olejem. Taki gumowy pierścień simmera osadzony na wale za cewkami był...
mds tez jest rosyjski :) pokaze jak to wyglada: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vie... z tym ze mds to musialbym okazje trafic, planuje na silnik wydac kolo 50 zeta, za tyle kupie raduge 7, na allegro, lub z jakichs ogloszen modelarskich, pierdopeda mam simson sie zwie;) ale w nim wole nie robic...
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Witam serdecznie wszystkich userów. To mój pierwszy post na tym forum. No wiec dołączam sie do pytania mojego przedmówcy, tylko że ja już kondek wymieniłem ale nie wiem czy na dobry :| Ja chcę zastosować obrotomierz w motorynce Romet. Wiem, że trzeba właśnie ten kondek wymienić, ale nie mam cewki butelkowej, wiec muszę owinąć kabel od impulsu wokół...
Witam.Chciałbym kupić te dwie rzeczy: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/484102/wska... http://sklep.avt.com.pl/p/pl/48164/obrot... Kity będę składał w szkole, miałem kupić obojętnie jaki kit, ale chciałem coś takie co mi się przyda. Po przeszukaniu strony...
Sorki jeszcze raz ale sądziłem że wystarczy wam to co pisałem wcześniej już uzupełniam. Otóż jest to simson sr 51 (electronic). Jest on produkcji niemieckiej, rok 83. częsci sa dostępne. tylko poprostu wymieniłem ta cewke bo stara już szwankowała. Aha i prad pochodzi z Magneta czyli jest tam kilka cewek dokładnie 3 jedna do zapłonu 2 do świateł a 3...
Dawno się z tym bawiłem ale spróbuję pomóc. Z bloku silnika wychodzą dwa przewody; 1- przewód do gaszenia silnika, jeżeli jest zwarty do masy ( w stacyjce poprzez kluczyk) silnik gaśnie. 2- przewów z cewki oświetlenia prowadzi do kluczyka i załącza oświetlenie na przednią i tylną lampę. I to chyba wszystko.
Poszukaj części do babetty z silnikiem M-225 , miałem motorynkę stella z tym silnikiem, była tam prądnica podobna i pasujący do jawki, niestety wirnik też musi być z babetty... Cała pądnica ma cztery cewki i impulsator... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do tematu gdzie jeden z kolegów zrobił mi moduł zapłonowy...
Wróciłem do starego zapłonu (bez żadnych udziwnień), wyregulowałem przerwe na przerywaczu. Iskra jet teraz dużo mocniejsza i wyraźniejsza. Igła w gaźniku jest na najniższej pozycji (bing 17). Z tego co zauważyłem to iskra jest nawet na mokrej świecy a mimo to simson nie daje znaku życia, przestawiałem zapłon około 15stu razy za każdym razem przesuwając...
Najwyraźniej. Niedawno ściąłem wielorowek na wale i kupiłem silnik od Ogara, tydzień monster garage na balkonie i silnik zamontowany. Ten silnik ma wieksza moc, wszystko fajnie, ale nie mogę podłączyc elektryki. Nie ma dwóch cewek elektrycznych, jest tylko zapłonowa. Jakbym się zaopatrzył w cewki to jak to wszystko dalej podłączyć, bo teraz nawet świateł...
forum nie pomaga w łamaniu prawa nawet jeśli to tylko małe moce to i tak nie można tego robić. Żeby łamać prawo najpierw trzeba mieć czym, więc mozesz spać spokojnie, do tego niezbędny jest zestaw kilku współpracujacych ze sobą urządzeń, narazie rozmawiamy o trudnościach technicznych w budowie generatora przy uzyciu środków ktore się do tego słabo...
Tu jest schemat: http://www.arecki113.republika.pl/schema... 1 wyczyść styki przerywacza, ustaw szczelinę 0,4 mm. 2 wyczyść świecę, ustaw szczelinę między elektrodami 0,4÷0,6 mm. Gdy nadal brak iskry: 3 ustaw wyłącznik zapłonu na włączony, 4 odizoluj styki przerywacza poprzez wsunięcie między nie paska tekturki, 5 odłącz prądnicę od instalacji...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
cewka motorynka motorynka cewka zapłonowa motorynka cewka zapłonowy
scalak sterowniku regulacja zegarka fabia stopu
barracuda 2000i wisniowski satel
Z której strony wychodzi zasilanie pieca kuchennego? Ford Fiesta Mk6 1.3 benzyna łańcuch - kolizyjność