No to jak jest prawie 0 to znaczy że są dobre. Ale spróbuj jeszcze przełożyć od innej motorynki cewki i sprawdź czy jest ok. Bo jeśli nie ma napięcia na ktorymś wyjściu to z reguły jest to padnięta któraś cewka. Sprawdź jeszcze czy koło magneta jest wszystko ok i czy jest tam wszystko podłączone jak należy.
Albo masz strasznego pecha albo coś kręcisz. Na jakiej podstawie określiłeś , że cewka spalona? A może przyczyna tkwi gdzie indziej? Czy koło magnesowe nie ociera o cewki?
jaki aparat w motorynce?!! o co chodzi? o moduł czy cewki?
Ale jak byś narysował jak wyglądają cewki prądowe w twojej motorynce to by troche przyspieszyło temat.
Witam Jeżeli jest na to samo napięcie to powinno działać. Teraz w motorynce masz cewkę tam gdzie magneto i cewki oświetleniowe czy tak. Może to działać, lecz nie wiadomo czy cewki mają odpowiednią moc by zasilić zapłon i światła.
U mnie był to ok. 1mm. To bardzo mała odległość, jakiekolwiek niedokładności powodują obcieranie. Warto starannie obejrzeć miejsca, gdzie koło magnesowe może obcierać - w poszukiwaniu obtartych punktów. Ja na przykład musiałem szlifować nabiegunniki cewki zapłonowej, gdy kupiłem tzw. "prywatną" - Rometowskiej nie dostałem. Dodano po 1 A światła są -...
ja stawiam ze jest spalona cewka wysokiego napięcia a może ci się odlutował kabel od cewki albo masa
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
Kondensator wymień.
Dobra zacznijmy od początku musisz sprawdzić rozmiary koła magnesowego przy Romet Chart i Romet 205 jak będą takie same to uno problemo a jak inne to trochę większy będzie problem problem :) A zapłon zobacz czy są tak palatynki?? W Chart'ie Dodano po 5 A silnik 023 to model do motorynki więc masz motorynkę???? Dodano po 2 A żeby naładować akumulator...
MoniTOX z tym sprawdzaniem napięcia dla cewki zapłonowej Motorynki to przesadziłeś. Jak sobie to wyobrażasz i po co to robić? Kolega A.M.D chce sprawdzić cewkę z pomocą miernika który posiada. Wg. mnie sprawdzanie jej takim miernikiem jest nie możliwe! A przy jego umiejętnościach wykluczone. Można sprawdzić tylko rezystancje uzwojeń (mało dokładnie!)...
Uszkodzona cewka zapłonowa ta pod kołem magnesowym lub kondensator. Rozgrzewa się i po iskrze. Sprawdź czy zaraz po takim zgaszeniu na pewno jest iskra. Bywa że czas spędzony na czyszczeniu gaźnika wykręcaniu świecy jest wystarczający do ochłodzenia cewki i motorynka zapali. A naprawiającemu się wydaje że to na pewno gaźnik albo świeca.
Wiem, że sugerujecie się tymi ostatnimi objawami na dławienie po dodaniu gazu, ale to nie jedyne objawy tak się zaczęło w momencie gdy zacząłem przyspieszać i opóźniać zapłon w nadziei na poprawę. Wykluczyłem już to połączenie jest szczelne gaźnik-cylinder. Przytykałem też gaźnik nie zmieniało to nierównej pracy silnika. Wygląda to na zanik iskry bo...
Jeżeli koło magnesowe będzie pasowało to nie widzę problemu żeby pokombinować:) Ale zapłon od minibika będzie wystarczający, może nawet lepszy. Chodzi mi o cewki od instalacji elektrycznej . Silnik w pocket bike czy w pile to ma tylko jedna cewkę która daje tylko iskrę a chciałbym zastosować taki silnik do motorynki i potrzebuję większej liczby cewek...
Wyeliminowałem już platyny, kondensator, kabel wn, cewke zapłonową, oske na platyny. Zostało magneto lub cewki swietlne. magneta drugiego nie mam i w ogóle skad wziąc magneto, aby byc pewnym że jest sprawne, tzn. odpowiednio namagnesowane, przeciez można kupic tylko używkę?Cewki wg omomierza są dobre. Pokzauje tę sama wartość dla obu tj. 1,8 Ohma....
Bo masz koło magnesowe i cewki założone od Komara. Stella ma moduł zapłonowy i nie ma opcji żeby wychodziły tylko dwa kable. Poszukaj schematu od Motorynki lub Komara. Jeżeli ten pojazd ma zewnętrzną cewkę i moduł a silnik ma magneto i cewki od komara to trzeba go przerobić albo w "stronę" Komara albo kupić stator i magneto od Stelli. Najlepiej jakbyś...
Między masą a przerywaczem 0,8 Ω, masa-wn bez fajki 7,1Ω, przerywacz-wn 7,1Ω bez zmian wszystkie pomiary przeprowadzone bez połączeń z układem. Co myślicie nad założeniem cewki od motorynki,komarka. http://obrazki.elektroda.pl/8852718800_1...
W końcu coś bez akumulatora. Nie mam nic przeciwko aku ale nie chciał bym tak tego rozwiązać z kilku powodów. Po pierwsze Koszty, po drugie skrzynka na narzedzia jest na klucze, itp rzeczy potrzebne do drobnych napraw, po trzecie obsługa akumulatora trzeba dolewać kwasu, zimą ładować, po czwarte kwas. Jeżeli ktoś miał, ma Jawe bądz CZ wie o co chodzi....
Ja natomiast miałem przypadek kiedy odkręciło mi się mocowanie kondensatora i dotykało masy, to silnik zachowywał się dokładnie tak samo. Sprawdził bym też o ile wszystkie inne metody wypróbowałeś - czy dobra jest cewa zapłonowa. W Rometach/Komarach to standard. Przy udzkodzonej cewce silnik może odpalić (w sporadycznych przypadkach), ale nie może wejść...
I co robią kondensatory wpięte w szereg z uzwojeniami? Zapewne "robią" w podwajaczu napięcia ale też pytam co to ma być? Alternator motorynki?
Nie ma sprawdzania kondensatora tylko wymiana na nowy, a do fajki trzeba włożyć drut i sprawdzić czy jest iskra co wykluczy zwarcie na świecy, jeżeli nadal nie będzie to zostaje przewód lub cewka.
platynki otwierają się na 3mm przed gmp. Dym leci niebieski. Jutro kupię paliwo nowe i namieszam od nowa. Filtra nie mam. Cewki i kondensatora nie sprawdzałem. Świeca czasami mokra i taka jakby trochę czarna jest.
W WSK125 masz cewki z których bezpośrednio napięcie jest podawane na światła przednie, problemem może być umieszczenie tych cewek i ilość magnesów na twoim kole zamachowym. wrzuć zdjęcie kola zamachowego i podaj odstęp pomiędzy tymi cewkami (ile mm?) oraz podaj średnice wewnętrzną koła zamachowego, ilość magnesów, itd. opisz wszystko co masz w tej chwili...
Witam, chcę zrobić światła w swoim NOWYM crossie. Jakie potrzebuję żarówki? Jak to podpiąć?? Od silnika jest podpięty moduł zapłonowy (3 kable w tym masa). Zostały jeszcze 2 kable wolne. Słyszałem że potrzebny jest regulator napięcia. Jeśli od cewki świetlnej tak jak w motorynce nie można pociągnąć prądu bezpośrednio to jak? Podkreślam, że nie mam ani...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
Ściągnij świecę z kabla i sprawdź czy jest iskra z kabla. Jak jest iskra to świeca do bani - wymiń. UWAGA: Musisz do kabelka od świecy włożyć kawałek drucika. Przewód w kablu WN może być dość głeboko i z testu wyjdą nici Jak nie ma iskry na kablu to: żle zamontowałeś kondesator albo nowy kondensator jest popsuty - to się zdarza. zamontuj poprawnie lub...
Czy koło magnesowe nie ociera o cewki? A może po nagrzaniu? Jakie bicie wału? Jeżeli masz oryginalny układ z cewką zapłonową w silniku, to sprawdź przepust kabla WN i dwóch kabli (gaszenie i światła) wchodzących z silnika. Przepust jest dociskany pokrywą i zdarzało się że było tam zwarcie. Tak w ogóle jaka ta iskra? Jaką długą iskrę można uzyskać na...
Dawno się z tym bawiłem ale spróbuję pomóc. Z bloku silnika wychodzą dwa przewody; 1- przewód do gaszenia silnika, jeżeli jest zwarty do masy ( w stacyjce poprzez kluczyk) silnik gaśnie. 2- przewów z cewki oświetlenia prowadzi do kluczyka i załącza oświetlenie na przednią i tylną lampę. I to chyba wszystko.
Sorry..pomyliłem się.. (Stałego) Ale nie chodzi głównie o to.. tylko, że jak podłączam akumulator do cewek..i odpalam silnik to jest OK (sewki ładują akumulator..), ale jak wyłączam silnik to prąd wraca na cewki..juz w ten sposób spaliłem 2 cewki..a one kosztują 25-30 zł za sztuke. Co zrobić, żeby prąd się nie wracał ??
Poszukaj części do babetty z silnikiem M-225 , miałem motorynkę stella z tym silnikiem, była tam prądnica podobna i pasujący do jawki, niestety wirnik też musi być z babetty... Cała pądnica ma cztery cewki i impulsator... [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do tematu gdzie jeden z kolegów zrobił mi moduł zapłonowy...
Witam.Chciałbym kupić te dwie rzeczy: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/484102/wska... http://sklep.avt.com.pl/p/pl/48164/obrot... Kity będę składał w szkole, miałem kupić obojętnie jaki kit, ale chciałem coś takie co mi się przyda. Po przeszukaniu strony...
Sprawdź cewkę zapłonową w iskrowniku.
Tam nie musiało być cewki. To pewnie zapłon z jakiegoś motoroweru, a tam była cewka prądowa do zasilania świateł. Tutaj zbędna. Jak tam wygląda krzywka? Jak współpracuje z przerywaczem? Masz klasyczny zapłon iskrownikowy, jak w motorynkach, wsk... Nie jest to zapłon bateryjny. Możesz naprawiać ten, założyć bateryjny, tylko to będzie wymagało przerobienia...
Sorki jeszcze raz ale sądziłem że wystarczy wam to co pisałem wcześniej już uzupełniam. Otóż jest to simson sr 51 (electronic). Jest on produkcji niemieckiej, rok 83. częsci sa dostępne. tylko poprostu wymieniłem ta cewke bo stara już szwankowała. Aha i prad pochodzi z Magneta czyli jest tam kilka cewek dokładnie 3 jedna do zapłonu 2 do świateł a 3...
Mozna tylko żeby łapki nie zniszczyły magneta i cewek pod nim
Najwyraźniej. Niedawno ściąłem wielorowek na wale i kupiłem silnik od Ogara, tydzień monster garage na balkonie i silnik zamontowany. Ten silnik ma wieksza moc, wszystko fajnie, ale nie mogę podłączyc elektryki. Nie ma dwóch cewek elektrycznych, jest tylko zapłonowa. Jakbym się zaopatrzył w cewki to jak to wszystko dalej podłączyć, bo teraz nawet świateł...
Panowie temat zamykam. Motorynka dostała nową cewkę, później jeszcze dwie inne i dopiero zaczęła jeździć. NIe wiem jeszcze na jak długo ale jest lato grzeje się szybciej i nie gaśnie nawet po długiej jeżdzie na pierwszym biegu. Dziękuję zatem za podpowiedzi i sugestie wszystkim, za wszystkie dobre rady tym bardziej mała rzecz a cieszy:) Moje dzieci...
Wróciłem do starego zapłonu (bez żadnych udziwnień), wyregulowałem przerwe na przerywaczu. Iskra jet teraz dużo mocniejsza i wyraźniejsza. Igła w gaźniku jest na najniższej pozycji (bing 17). Z tego co zauważyłem to iskra jest nawet na mokrej świecy a mimo to simson nie daje znaku życia, przestawiałem zapłon około 15stu razy za każdym razem przesuwając...
Witam serdecznie wszystkich userów. To mój pierwszy post na tym forum. No wiec dołączam sie do pytania mojego przedmówcy, tylko że ja już kondek wymieniłem ale nie wiem czy na dobry :| Ja chcę zastosować obrotomierz w motorynce Romet. Wiem, że trzeba właśnie ten kondek wymienić, ale nie mam cewki butelkowej, wiec muszę owinąć kabel od impulsu wokół...
Mam Ogara na silniku 223 i mam podobne problemy - też gaśnie po jakimś czasie, ale iskra jest bo przesiadłem się na zapłon bateryjny. Jak nie masz iskry i masz nowy kondensator to jedyne sensowne co mi przychodzi do głowy to cewka WN.
Może paliwo za wolno dopływa do komory pływakowej ( zatkany kranik). Po drugie może świeca ma przebicie lub coś w ten deseń jak się zagrzeje (zdarzało mi się to niegdyś w motorynce). Trzecie mało prawdopodobne, kiedyś w motorynce miałem uszkodzoną cewkę WN w ten sposób, że na wolnych obrotach była iskra a na wysokich nie, może tu jest podobny problem.
Witaj, Ja przyznam że nie pamiętam jak to było przy motorynkach,wsk i innych panoniach, a w hondach się już tak elektronika nie psuła :-) Aż mnie podkusiło żeby spróbować austriacki wynalazek i mam za kare :-) Czyli sugerujesz testy impulsatora podłączonego do CDI, tylko jak to się ma do informacji z RA? chyba że coś źle interpretuję? ed.20181107 zrobiłem...
Wiesz takie motorowerki i motorki nie mają jakiś bóg wie modułów bo to nie jest potrzebne. Motorower komar (motorynka i podobne) Mają iskrownik i tam jest cewka paltynki i kondesator. A inne np ogar 200 ma zapłon butelkowy. Wiec nie rozumię Twojego pytania! Dodano po 1 Moduły takie z prawdziwego zdarzenia mają silniki 4T a nie 2T :P
forum nie pomaga w łamaniu prawa nawet jeśli to tylko małe moce to i tak nie można tego robić. Żeby łamać prawo najpierw trzeba mieć czym, więc mozesz spać spokojnie, do tego niezbędny jest zestaw kilku współpracujacych ze sobą urządzeń, narazie rozmawiamy o trudnościach technicznych w budowie generatora przy uzyciu środków ktore się do tego słabo...
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
Witam wszystkich serdecznie!! W moje ręce wpadł ostatnio silnik radziecki zaburtowy , 2T, z 1979r. Silnik ma dość słabą kompresję bo 5,9bar ( według książki norma 7,9bar ) Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Pierwszy problem jaki napotkałem to nie ma żadnych tłoków...
Jeżeli motorek nie ma filtra powietrza, mieszanka jaką pobiera do cylindra może być nieodpowiednia, przez co dochodzi do zalewania. W moich sprzętach doraźnie stosowałem kawałek cienkiej szmaty składanej w razie potrzeby kilkakrotnie(aby uzyskać większy opór) i zakładanej za pomocą zacisku bezpośrednio na gaźnik. Ustawienie zapłonu to kwestia wyczucia....
Ogólnie z ciekawości chodzi mi o to czy można zrobić bezstykowy zapłon cdi na oryginalnym kole magnesowym, i wywaleniu wszystkiego oprócz cewki zapłonowej i świetlnej. świetlną przewinąć na 12v, dodać impulsator i transformator i moduł zapłonowy. Jedna osoba zrobiła cdi używając tych rzeczy. I teraz nasuwa się pytanie, skoro oryginalne koło nie ma czujnika...
(at)jankolo z dostępnych materiałów ewidentnie widać że silniki spalinowe pracują na tego rodzaju mieszance. Odnośnie samochodu nie ma materiałów choć w wideo poniżej można zobaczyć w minucie 2:14 sporo nagród przyznanych za te odkrycie (at)jankolo wskazuję Tobie materiał z którym możesz się dokładnie przyjrzeć temu i ocenić (co powyżej) wyraźnie zastosowania...
Czy można to zastosować w Motorynce?? Zalać można to żywica epoksydową bez utwardzacza - trochę dłużej wiąże i zastyga ale daje to dobry efekt. Nie do końca orientuje się jaki zapłon jest w motorynce. Układ który ja zaproponowałem można zastosować wszędzie tam gdzie jest zapłon składający się z cewki wysokiego napięcia i przerywacza. Po drobnych zmianach...
Hmmm, to już trzeba pokombinować. Musi być cewka i przerywacz. Z doświadczenia wiem, że bardzo ładnie zakłócają odbiór przejeżdżające motorynki itp. wynalazki "motoropodobne". Można poćwiczyć z cewką zapłonową od samochodu (oczywiście eliminując kondensator). Z kablówką powinno być łatwiej, z własnego gniazda można wysłać zakłócenia wszystkim sąsiadom....
a będzie to szybko chodziło bo na kondensatorach to musiało by się ładować (porównuje to do lampy błyskowej z aparatu) Dodano po 2 ale dzięki już wiem o co chodzi Dodano po 2 próbowałem tak zrobić ale coś nie działa ja robiłem to na cewce wn z motorynki nie wiem czy ona pasuje
juz pare zarowek mi sie udalo tym moim zepsuc, ostatnio kupilem 60W i przezyla chyba jakies 3 minuty :) iskra przebila (doslownie!) banke no i po zarowce... nawet 200W mi sie tak zepsuc jakos udalo mam tam taki zolty kabelek chyba z motorynki, zastanawiam sie czy to nie przez niego iskra jest taka krotka (do 3cm), nie jest to metal tylko jakies weglowe...
Dodam od siebie, że z prądnicy Charta można z powodzeniem wyciągnąć 60W i więcej. U siebie w Charcie miałem prądnicę przewiniętą na 12V, światło przednie 35W (oryginalnie było 25), reszta bez zmian. WSZYSTKO zasilane z akumulatora na stałe. Prądnica służyła tylko do ładowania akumulatora + 2 cewki sterujące CDI pozostawione w oryginale. Chartem jeździłem...
mds tez jest rosyjski :) pokaze jak to wyglada: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vie... z tym ze mds to musialbym okazje trafic, planuje na silnik wydac kolo 50 zeta, za tyle kupie raduge 7, na allegro, lub z jakichs ogloszen modelarskich, pierdopeda mam simson sie zwie;) ale w nim wole nie robic...
Tu jest schemat: http://www.arecki113.republika.pl/schema... 1 wyczyść styki przerywacza, ustaw szczelinę 0,4 mm. 2 wyczyść świecę, ustaw szczelinę między elektrodami 0,4÷0,6 mm. Gdy nadal brak iskry: 3 ustaw wyłącznik zapłonu na włączony, 4 odizoluj styki przerywacza poprzez wsunięcie między nie paska tekturki, 5 odłącz prądnicę od instalacji...
Witam, posiadam motorykę, która po odpaleniu pochodzi chwilę i gaśnie. Po ponownym odpaleniu znów pochodzi chwilę i zgaśnie. Jest założona nowa cewka, świeca, kondensator oraz fajka razem z kablem. Proszę o pomoc.
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Witajcie! Mam taki problem, użytkuję auto A3 1,8T, pewnego dnia przy wkręcaniu na obroty nagłe auto zaczęło słabnąć i na postoju zauważyłem że silnik pracuje bardzo nierówno, tak trochę trzęsie, coś jakby wypadał zapłon. Myślę sobie, może cewki, świece? Ale..podjechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i pierwsza diagnoza - uboga mieszanka, problem z paliwem...
Witam mam problem z motorynką, gdy nią pojeździłem to po czasie dostawała muła i gasła i miała problem odpalić. Ostatnio wymieniałem cewkę i kondersator na świecy jest bardzo dobra iskra, ustawiałem zapłon i gaźnik chociaż to nic nie pomagało. jak jest zimna to odpali pochodzi i jak chce dodać gazu to dostaje muła i gaśnie. , Co to może być ??? Proszę...
Po kablu WN (od fajki świecy) szukaj "iskrownika" silnika, powinien być on pod kołem magnesowym (zamachowym). Jest to silnik starszego typu, więc cewka WN i przerywacz (możliwość regulacji przerwy) będą pod kołem zamachowym. Przygotuj sobie odpowiedni klucz i ściągacz, aby zdemontować koło zamachowe, mocowane na tzw. stożku plus klin. Możliwe jest,...
Ja miałem motorynke z pięc lat temu z kwadratowym silnikiem i siedzeniem od rometa jak masz wszystko co Powinno czyli cewki przerywacz itp to wystarczy posprawdzać ze schematami na spokojnie bo może być ze kabel jakis jest spalony albo urwany itp powodzenia dasz radę
... po co tyle kombinacji ? w WSK125 ? Zamiast tak utrudniać sobie sprawę wystarczy zorganizować cewkę HV na 6 lub 12V od jawki czy trabanta, wymienić cewkę HV z pod magneta na cewkę od świateł tez na 6 lub 12V, spiąć to wszystko pod przerywacz i i nie trzeba się tak motać. Kiedyś tak miałem zmontowaną motorynkę z kwadratowym silnikiem jak i WSK125....
Przerabiam w swojej motorynce przednie światło i od dłuższego czasu napotykam na kolejne przeszkody. Jest to jawka 50, której prąd tworzony jest przez magneto i cewkę. Oryginalnie jest założona pod tą cewką żarówka 6V 15W/15W. Chcę założyć 19 diod LED (ponieważ mam pasujący odbłyśnik) Kiedy odpiąłem żarówke, wskazania voltomierza i amperomierza zaczęły...
Jeśli iskra jest, cewka nawinięta na nowo, kondensator nowy - to ma palić! Polecam próby z różnym ustawieniem iglicy (wyżej, niżej - w mojej motorynce na ten przyklad najlepiej chodził gdy pod podkładkę iglicy dałem jeszcze zwykłą, naciętą podkładke, co dało ustawienie jakby 1,5 rowka), przyjrzenie się przewodowi gaszenia silnika (może robić zwarcie,...
motorynka gaznik motorynka kondensator motorynka elektryczna
odkurzacz uszkodzony rotel kanał chrysler instrukcje
pioneer a602r zablokowanie bębna suszarki
Potencjometr montażowy 4,7k - mostkowanie pinów Błąd 18 w falowniku Easun - przyczyny i rozwiązania