Sterownik silnika za schowkiem pasażera ,dojście do złącza przez zaślepkę w prawym narożu podszybia. Jak się nie mylę sterownik wystawia impuls masy na przekaźnik pompy tylko kiedy silnik się kręci.
Ja jeszcze odkręcam przewody paliwowe, a uszczelkę przy zakładaniu przyklejam delikatnie do EGRa.
Nie piszesz jaki typ opla. Ale schematy chyba są takie same http://obrazki.elektroda.pl/6882558700_1... http://obrazki.elektroda.pl/8384293400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6662401500_1...
W/g mojej "papugi" B1 sterownika Multec , to stały plus zasilania / po 30/.
Sterownik Multec , 30 pomylona z 15/po kluczyku/ , ale wszystko gra. Sprawdz co pisałem wyżej.
Sterownik Multec ? Zespół cewek ma 6 pinów; sterowania od A do D , F zasilanie 12V i E MASA , a nie ekran! Mało prawdopodobne , aby uszkodziły się draivery w ECU!
Usterka dalej wskazuje na czujnik temperatury ... Najlepiej zmierzyć oporność czujnika na jego stykach (sprawdzić czy jest prawidłowa dla danej temperatury silnika) i następnie opornośc tego czujnika na stykach wtyczki sterownika multec .. Może instalacja gdzieś padnięta ??? ...
Zbudowałem taki układ: http://obrazki.elektroda.net/23_12752986... W moim EGR uszkodził się potencjometr i podczas przyspieszania szarpał silnik. Kod błędu 1405. Po zamontowaniu tego układu nie świeci się kontrolka silnika i silnik przestał szarpać. Zaworu EGR nie zaślepiałem i założyłem że jast w pozycji "zamknięty". Zawór EGR nie podłączyłem...
Lepiej się postaraj o tą wiązkę sterownika bo nie kilka przewodów. Wyjąć ją nie jest tak trudno.
Nazwa kodowana, co za sterownik, siemens czy multec, czym to steruje?
Nic podobnego! Całkiem normalnie. Jaki sterownik? System Multec S?
Domową lutownicą nie dasz rady, w/g mnie drugi sprawny sterownik.
Tak jeśli chodzi o ścisłość to sterownik co jest opisany 1.4 8v to tak naprawde Corsa - 1.2 litre (C12NZ) 92 Delco Multec BBHY Ale to nie ma znaczenia i powinno chodzić. Sprawdziłeś czy sterownik wystawia impulsy masy na styku D15 ?
Jest to sterownik Delphi Multec F - sprawdź ciągłość przewodu ze sterownika pin.A12 do pin.85 przekaźnika i masę na samym sterowniku - oczywiście podczas kręcenia. Immo gaśnie?
przez głupotę zjarałem sterownik wtrysku bo przy rozbieraniu z obudowy nie odłączyłem klemy bo tak naprawdę to mi od jakiegoś czasu szwankował wtrysk (brak iskry).Sprawdzałem czujnik hala i wzmacniacz zapłonu pod cewką oraz cewkę niby ok,więc chciałem sprawdzić sterownik a mianowicie wtyczkę.zaiskrzyło sie tylko i po tym już nawet kontrolka od silnika...
Posze wyraźnie, 1,6 i czyli zakichany multec i sterownik jest koło akumulatora, hybrydka była w tym roczniku tylko w modelu 1,8 czyli simtec MS70.
Nie nie jest to normalne. Przepływomierz tam jest , sterownik Multec czy inny?
dwie fioletowe wtyczki w sterowniku?
Jeżeli to silnik NZ i sterownik multec , to sygnał na obrotomierz bierze z modułu zapłonu.
czyli zdrowiutko. Dostań się do sterownika silnika ( za nakładką słupka drzwi prawych),zapal silnik,i stukaj trzonkiem śrubokręta w sterownik.Nasłuchuj zman rytmu pracy silnika. Panie Elektrit.Mój znajomy mechanik miał taką metodę naprawy sterowników Multec.Niezależnie od usterki podkładał drewniane kliny pod płytę Multeca.Sprawdzał w ten sposób czy...
Szwagier nie zawsze mówi prawdę, albo strzelił "bobola". Jak masz sterownik Multec S , a taki winień tam być , to na pewno jest przełącznik sprzęgła.
Witam Tam nic nie trzeba ustawiać zapłon jest bezstykowy i sterowany ze sterownika wtrysku paliwa. Jest to silnik o mocy 44kW na monowtrysku, sterownik MULTEC. Pozdrawiam.
Na nóżce przekaznika 86 jest zapinane +12V z pinu A1 sterownika / sterownik Multec/ , masa stała na nóżkę 85 przekażnika. Resztę to już znasz.
Być może w tym Kadecie też był zmieniany już komputer. Tutaj masz spis sterowników MULTEC http://www.opelmoscow.ru/opelecu-cod.htm
sterownik to delphi multec f-v2 a co do wyboru sterownika to ten tester sam sobie wybiera .Manualnie wybiera się tylko model, rok,i kod silnika
Trenowałem to kiedyś.Był uwalony sterownik.
W oplu był jeden silnik który miał potencjometr CO Był to silnik ze sterownikiem MULTEC E16NZ Ale potencjometrem ustawiało się tylko CO na biegu jałowym. Nie wnikałem jak było w czasie jazdy ale silnik spalał tyle samo co C16NZ który miał już lambde.
A ma ktos moze schemat sterownika wtrysku Multec jaki jest zainstalowany w tym aucie ??? Jesli tak to prosze na krzysiek400(at)op.pl .
Wyjmij sterownik rozbierz, zobacz czy koło warystorów ( takie czerwone lizaczki-płyta złaczami od ciebie, lewy górny róg) nie ma odpalonych ścieżek. Vectra B i ten sterownik Multec są takie kochane i fajne w naprawach!
A mógłbyś dodać te schematy Schematy dodałem w edycji postu. Przekaźniki są dobre bezpieczniki też pompka działa była sprawdzana a prąd do niej nie dochodzi Napisz jaki masz sterownik silnika lub podaj dokładne oznaczenie silnika. Ja mam Z14XE i sterownik Multec produkcji DELCO. U mnie, jak pisałem, pompę włącza sterownik przez przekaźnik i to dopiero...
Jest to sterownik kontroli wtrysku MULTEC - mam taki sam w swoim oplu
Jak nie powinien się zepsuć? Na liniach zasilających, równolegle do zasilania,w ECU są zenerki ( wcześniej były stosowane warystory-vide sterowniki multec), mające za zadanie spowodowanie przepalenia sie zabezpieczenia gdy napięcie na instalacji podskoczy. Drobna awaria alternatora, i juz efekt. Najprawdopodobniej zwarta któraś.
2002 rok produkcji wersja przejściowa samochodu bliźniacza z Corso D Sterownik Delco Multec H II W tych rocznikach montowany był silnik Z16SE.
Jak dobra firma, to nic nie trzeba programować po regeneracji, dopytaj. Astra F, G, H, J czy K? Diesel, benzyna, Multec, Simtec, Bosch, Denso?
witam-moga byc dwie interpretacje bledu (47) pierwsza jest juz podana a druga to liniowy AGR-pozycja.wzaleznosci od nr.silnika moze to byc sterownik MULTEC (blad z jego tabeli) lub SIMTEC,MOTRONIC -blad opisany w poprzednim poscie. pozdrawiam
Witam Mam dosc dziwny problem z Astra h 1,6 sterownik multec auto da sie odpalic, ale po zdjeciu i założeniu klemy z akumulatora, jak juz odpali to nie gasnie pracuje normalnie. Nawet po rozłaczeniu akumulatora kreci rozrusznikiem maksymalnie 2s i rozłącza. Immo jest czytane prawidłowo. Jak nie uda mu sie odpalic to terkocze przepustnica i traci komunikacje...
Witam, poszukuje schematu instalacji ecu ( opis wyjścia pinów ) do astry g z silnikiem 1.6 16v Z16XE rok 2004. Mam problem z niedziałającym wentylatorem głównym, błędy nr : P1482- Przekaźnik wentylatora 2 P1483- Przekaźnik wentylatora 3 P1530-Przekaźnik sprzęgła A/C Wykluczyłem błędy przekaźników znajdujące się w podłużnej skrzynce przekaźników, tuż...
Wygląda tak samo. Jest to prawdopodobnie sterownik Multec produkcji DELCO. Tylko na podstawie schematu można stwierdzić który pin steruje wentylatorami. Mój sterownik jest do silnika Z16SE. Jeszcze jedno. Naprawy można się podjąć tylko posiadając odpowiednie doświadczenie. To bardzo filigranowa praca. W necie można znaleść filmik w jaki sposób się do...
Witam. Silnik ma sterownik Multec-H. Dodam jeszcze że, o ile chodzi o odczyt parametrów silnika konczy się jak napisałem wyżej,to bez problemu mogę odczytać kody błędów i je wykasować. Jesli wejdę w zakładkę info ,program poprawnie pokazuje numer vin , typ silnika (z16se) , i numer ecu. Pozdrawiam i myslę że jeszcze ktoś odpisze na moje zapytanie.
Właśnie przerwany obwód czujnika to dla sterownika za wysokie napięcie.
Niestety mało się udało ustalić... Wyjęliśmy ECM czyli cały ten komputerek od gazu, doktorek przepatrzył go ale nie widać tam na nim żadnych przerw w obwodzie itd... Ma ktoś może schemat elektryczny sterownika gazu ? Sterownik ten ma takie same wejscie jak jakiś tam sterownik Multec z corsy czy innego ustrojstwa.. gdybym wiedzial co ma być na jakich...
A macie kody do boscha??? bo nigdzie nie znalazłem napisu multec...jest napis bosch.
Nic nie zmienisz i nic nie przerobisz - wymagało by to przeróbki na sterownik np. simos, bądź multec z Opla - poczytaj o obydwu. Kwestia pokazania sterownikowi na którym cylindrze aktualnie powinien wystąpić zapłon, w praktyce realizowana kołem zębatym (fonicznym) z czujnikiem indukcyjnym generującym sygnał pierwszego i kolejnych cylindrów dla potrzeb...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zmiany map wtrysku w tym sterowniku (multec F) ? Z tego co słyszałem nie da się tego zrobić Techem ani niczym takim tylko trzeba przeprogramować jakąś kość która zawiera mapy. Wie ktoś może coś więcej na ten temat ? Chodzi o to że mam w tej chwili silnik 1.6 8V na monowtrysku a chciałbym wsadzić głowice...
Witam Sterownik Tigra 95 1.4, Multec DELCO D95019 BNAN Mam pytanie, jest tam Motorola z maską C94R to chyba MC68HC11 F1 obudowa PLCC68, czy wyprowadzenia tak samo jak dla maski E87J, 2F37E.
Witajcie. Mam pewne zapytanie odnośnie wyświetlacza-komputera pokładowego MID z Astry II. Otóż zastanawiam się czy jest możliwość zainstalowania tego typu wyświetlacza w Corsie C. Wiem, że sprawa jest dość prosta jeśli chodzi o zamianę TIDa na MIDa w Astrze II bo tam wszystko jest po staremu. MID potrzebuje (oprócz tego co "dochodzi" do TIDa) 3 sygnały...
Z tych danych to tylko istnienie IMMO ma wpływ na sterownik. No, jeszcze kodowanie czy automatyczna skrzynia, ma zdajesię inna mapę zapłonu dla automatu. Ale to można ew. z TECHa przestawić. Faktycznie, nie ma na alledrogo tych kompów. Ale ktoś silnik taki sprzedaje, napisz, może ma kompa też..
poszukuję w celach dydaktycznych uszkodzonego sterownika silnika MULTEC najlepiej z C16NZ (chętnie podjadę w rejonie śląska) tel:601-40-60-86
Witam. Problem dotyczy Astry G X16XEL (sterownik multec) Przy temperaturze poniżej 10 st auto szarpie po 2-3 minutach jazdy jak złapie temperaturę jest ok. Sprawdzałem iskrę na starej cewce pojawia się na wszystich fajkach ale sprawdzałem w temperaturze 15 st Wymieniłem cewkę na firmową Delphi i jest jeszcze gorzej ,przerywa delikatnie nawet po nagrzaniu....
Nastawnik biegu jałowego w Twoim przypadku to taki maly czarny okrągły pierdolnik wkręcony w korpus monowtrysku na dwie śruby torxy. Wykręć go i dokladnie wyczysc , szczególnie stożek na końcu trzonka i gniazdo wewnatrz monowtrysku. Po tych operacjach zdejmij na chwile kleme akumy i po zalozeniu zapal bez gazu. Ma to na celu wykasowanie adaptacji. Sprawdz...
Zarówno OP-COM (ten prawdziwy) jak i Opelscanner w pełni obsługują każdy z możliwych w tym aucie sterowników, zresztą jak widać ELM połączył się po KWP2000 i zidentyfikował silnik jako X16SZR, czyli ma sterownik Delco (MULTEC F): http://obrazki.elektroda.pl/8274639400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1325735400_1...
Mój Helmut podpowiada ,że to są dwa inne sterowniki , inna pinologia oraz inna wiązka. X18XE , ma sterownik Simtec 71, a 16XE Multec -s. Tak wygląda w skrócie.
Witam, po odpalnie swojej Astry F, z silnikiem 1.6 16V 100 km (X16XEL) opartej na sterowniku Multec, ze złączem diagnostycznym 16-pionowym (ODBII) Zapala mi się check engine. Po odczytaniu błedów urządząniem diagnostycznym Multidiag PRO +, korzystając z oprogramowania DELPHI, kasując wszystkie blędy, ciągle zostaje 1, po odpaleniu silnika. Jest to błąd...
Dziękuje Panowie! Będę chyba się musiał kiedyś przemóc i podjechać do serwisu "hopla". Tylko się tego wciąż boję z powodu wielu "opowieści różnej dziwnej treści", a w okolicy są warsztaty typu młotek-przecinak. Nie mam właśnie nikogo znajomego żeby cokolwiek porównać. Tego typu silniki są już stosunkowo rzadko spotykane i większość danych i doświadczeń...
Gość który się tym zajmuje sam mnie do tego namawia więc nie kapuję, a może chodzi mu po prostu o wgranie nowego softu....? Nie da się wyprogramować w żadnym sterowniku czy tylko w tym?
Co to za poldek,bo sie zamotałem-gdzie jest sterownik-we wnętrzu kabiny ,za schowkiem(to bedzie multec)czy w komorze silnikowej,po lewej (to bedzie Motronic)
Wierzę . Pisząc masy mam na myśli nie główną , ale inne , też od sterownika. Posprawdzaj. Przecież to Multec , proste jak drut. Masy na ECU: A12, B3 , D1 , D6 . Plus 12 bez kluczyka tz. 30 , C16 , B1. Po kluczyku tz. 15 , A6.
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. Czy w blokach pomiarowych widać prędkość silnika podczas próby odpalenia? Jaki jest wtedy czas wtrysku. Jakie błędy są w sterowniku immobilisera? By wykluczyć immo to odepnij wtyczkę od pętli immo przy stacyjce i zobacz wtedy czy parametr immobiliser będzie miał opis active tak...
poszukuje używany nie uszkodzony sterownik silnika do Opla Kadeta rok 1992 1,4l C14NZ Podaje to co na sterowniku pisze: Delco Multec XL 16139679 asha Made in U.K pod kodem kreskowym ciąg cyfr:*869679L020015952* :| :| :| :|
Czesc. Mam astre z motorem C18NZ ktora od pewnego czasu zaczela kopcic. Znajomy mechamik wskazal na sonde lambda. Drugi kolega mowil o przepalonym tloku (tym najblizej akumulatora) - o wspomaganiu hamulcow zwiazanym z tym cylindrem wspominal. Nie wiem czego sie doczepic. Komputer nie pokazal zadnego kodu usterki (miga nonstop kod 12 czyli brak usterki)....
0,45v napięcie odniesienia ze sterownika,a żeby był błąd musisz kawałek przejechać,sprawdz sąde po rozgrzaniu oscyloskopem.
Kod 63 to problemy w obwodzie sterownia cewki cylindrów 2-3 Kod znaczy ESTA B czyli electronic spark timing advance B Ten samochód to nazwyklejszy Polonez GSI, multec MPI
Ciekawa metoda na problem z z silnikiem - wymiana go na inny. Idąc Twoim tokiem myślenia teraz swap np. na x25xe. Pojęcie masz o samochodach - sam robiłeś swapa? czy może ktoś zrobił go za Ciebie? Wymiana stacyjki i zegarów > po co ? C18NZ a C20NE to dwie różne konstrukcje silnika - Przepływomierz kontra czujnik podciśnienia w kolektorze - inne sondy...
Problem rozwiązany, jest to dokładnie ten sam scalaczek, co ten za zdjęciu, w tym przypadku ze sterownika Forda, i pod kodowaną nazwą "fordowską", jednak występuje w przyrodzie pod oznaczeniami typowymi.
Zastanawiam się czy czasami nie potrzeba było do tego kabla zwierać pinów od samodiagnozy. Jak ktoś cos takiego używał to niech napisze czy czasami dane na ekranie nie zmieniaja sie z odświerzaniem około 1.6 sekundy na ekran. Jeżeli tak to napewno trzeba zewrzec piny AB w złaczu - inaczej sterownik nie wysyła komunikatów aldl-160.
Szukam schematu sterownika (ECM - Engeen Control Module) firmy Delco Electronics, używanego w silniku spalinowym C14NZ z jednopunktowym wtryskiem paliwa, wyprodukowanym przed 1992 rokiem. Sterowniki te oznaczane są literowo: PB, XL i QM (AUX, ASHA i AYCR).
Witam samochód jak wyżej problem polega na tym że dostaje za dużo paliwa i nie przepala kopci i sie dławi , Ciśnienie systemowe ok 1.5 bara czyli za wysokie , reduktor wydaje się sprawny(mambrama cała)czujnik temperatury nowy brak błędów w sterowniku. Czy ma ktoś jakiś pomysł? dzięki
w takim razie sprawdź lampą czy faktycznie problem jest w kącie zapłonu jeżdżenie na benie tutaj nie ma wielkiego sensu bo sterownik się nie uczy niczego i nie potrafi sobie zmienić mapy w tak dużym stopniu zeby było całkiem źle wypada jeszcze sprawdzić ciśnienie w ukł paliwa i wtryskiwacz
Witam wszystkich.Zeby nie bylo na przyszlosc zadnych niejasnosci,podsumowuje wszystkie te posty: W Polonezach Caro i Atu do roku 1997 w Polonezach jest wtrysk jednopunktowy holenderskiej firmy Abimex,a urzadzenie wtryskowe nazywa sie Multec TBI 700.Komputer(a raczej mikroprocesor) umieszczony jest za schowkiem od strony pasazera i jest przykrecony do...
Witam, Mam prośbę. Jak skasować błąd ze sterownika ECU w OPEL VECTRA A 1.8i (C18NZ - monowtryk). Komputer to DELCO MULTEC 16204839 BLBH. Odłączanie akumulatora nie pomaga co jest najczęstszą poradą. Błąd 45 - zbyt bogata mieszanka. Na zimnym silnku da się jeździć niestety na ciepłym szarpanie cały czas i maksymalny smród z rury wydechowej. Jest jakiś...
Na benzynie jest to samo. Sądzisz, że na gazie jest problem z mieszanką? Dmucha w dolot? Nie dmucha - sprawdzone. Jeździłem z laptopem i bingo m koryguje dawkę. Nawet aktuator gazu nie odbiega od PWA. A może mój sterownik nie realizuje takiej funkcji?
Najczęstszymi usterkami,kóre trafiają się to: -pęknięte lutowania elementów (GM Multec). -uszkodzone stopnie mocy i zasilacz (Bosch,Marelli IAW) -brak sterowania cewką zapłonową w IAW 59 (Punto II,Seicento) -wiadoma sprawa w MEMS Rover (wiadomo co :) ) -uwalone sterowanie IACV w Sagem SL96 (notoryczne) -przeżarte ścieżki w ECI Multi (Mitsubishi) To...
dzięki za odpowiedzi. Ale we fiatach linia K była jednokierunkowa. jest jeszcze linia L. Linie K podłączyłem do bramki tranzystora którego emiter jest podłączony do masy przez opornik 2kOhm i działa wszystko. Rezystancja wejściowa dla lini K wynosi okolo 2kOhm * hfe tranzystora czyli okolo 400kOhm. Tester działa bardzo dobrze. brakuje mi jeszcze jednkak...
Szukam schematu do Astry II. Chodzi mi o schemat elektroniczny i pBytki drukowanej sterownika ECU i sterownika wentylatora. Astra - 98 r., 1,6i cat., kima, typ silnika X16SZR, producent elektroniki Delphi, sterowanie prawdopodobnie Multec Singlepoint.
Nadeszła wiekopomna chwila. Przyszedł mixer przeznaczony do przeróbki. Mixer pochodzi z Poloneza z monowtryskiem Multec TBI, wyposażony w sterownik Voila, parownik Tomasetto Achille 100HP. Polonez posiadał sondę lambda oraz silnik krokowy do regulacji. Jak zapewniał właściciel, Polonez na LPG osiągał 150km/h bez szarpania, dławienia itp. Książkowe osiągi...
Ten wtyk oznaczony jest na schematach jako "X18" Dodano po 9 Z14XEP to Motronic , a Z16XEP to Multec i nie występuje w merivie A . Inna komunikacja jest w Astrze H , gdzie ten sterownik występuje , a inna w Merivie.. Meriva to taka Corsa C (BCM,IMMO,IPC-zegary) a ASTRA H to taka mniejsza Vectra C (CIM,UEC,IPC, itp) . Moduł silnika nie będzie współpracował...
Witam. Posiadam w/w Astrę. Jeżdżę tylko na gazie. Na początku spalanie było rewelacyjne - 6,5 l/100Km.Obecnie spala ok. 10l/100Km. podejrzewam, że przyczyną jest oderwany kabelek od sterownika gazowego( symulatora lambdy).Poszukuję informacji na temat tej instalacji gazowej. Może ktoś z Kolegów posiada podobną instalacę i może podać mi podłączenie przewodów...
Witam , zachęcony ogólnie pozytywnymi opiniami z elektrody kupiłem stację KSGER T12. W sumie tak dla testów , bo moja stara ZD929C (no nie taka jeszcze stara ok 12 lat dopiero) działa całkiem ok i mam do niej kilka kolb i grotów .. Ksgera kupiłem w zestawie z ali z pięcioma grotami + dokupiłem jeszcze dodatkową kolbę i klika grotów .. Ogólnie T12 szybko...
Dzięki za odzew. Nie napisałem wam że ja mam ten sterownik z białą i czerwoną wtyczką i tam są scalaki na końcówce . Poszukuje schematu do tego multec XM, a nigdzie nie mogę go znaleźc. Najbardziej interesuje mnie pinologia tego komputera wtrysków żeby sprawdzic instalację od zwarc. Naprawiony. Wymiana całego kopletu + cewka zapłonowa po osiągnięciu...
jaki silnik? Jaki sterownik? "elektronika lutowana" czy hybrydka ? Jak hybrydka to wiadomo, uwalony drucik. Trudno naprawialne, ale są tacy co potrafią. Jak "elektronika lutowana" to mogą być różne powody -> może daj do innego elektronika ;) Ale taki sterownik nie jest bardzo drogi jakby co, tylko problem immo.. Ale też do rozwiązania. z14xe - 2004rok,...
Najpierw przeczytaj, pomyśl, potem pisz... Jeśli ECU wyjęty z kabiny to jest to Multec. Silnik 1,6 z katalizatorem. Wniosek: szukać ECU Multec do silnika 1,6 z katalizatorem. Chyba już jaśniej napisać nie można... Jakbyś był z Krakowa to bym Ci na próbę pożyczył z mojego zardzewiałego poldka. Bo mechanikowi który każe klientowi szukać części to za bardzo...
Witam Dziękuje za zainteresowanie jednak nie mam doświadczenia w programowaniu "imo"dlatego prosiłbym rozwinąć temat posiadam car pass w euroscanie mam funkcje immobilizer key ---- i mogę tam wprowadzić 4 numerki myślę ze chodzi o security code jesli nie prosze mnie poprawić kolejna sprawa cytuje "to po prostu synchronizacja sterownika do istniejącego...
sterowniki pomiędzy jakimś oplem nie są zamienne, choć nosi pewne cechy podobieństwa z C16NZ Są różnice też pomiędzy modelami poloneza, bo był z potencjometrem regulacji CO, i z sondą lambda
Najpierw to zamiast wymieniać bezmyślnie części to czyści się dokładnie przepustnicę, szmatka benzyna i otwierasz tależyk i czyścisz z oleju, potem jakaś adaptacja i jak nie pomoże to wtedy trzeba szukać dalej. Pozatym jeśli sonda nie chodzi to też wolnych obrotów auto nie utrzyma, także jak na rozgrzanym aucie sonda nie chodzi to do wymiany bo bez...
No ja nie wiem co ty tam wymieniasz,jeżeli wexmiemy pod uwagę fakt, że w tym samochodzie jest sonda 2-przewodowa. Sterownik nie jest w stanie wykryć awarii sondy przy "pierwszym przygazowaniu" Wiekszośc skanerów sobie nie radzi z tym systemem,bo to nie fiat,a opel (multec s) tak że nalezy z dużą dozą ostrożności podchodzić do tego co akurat skaner pokazuje....
Wyswietlacz TID w ASTRZE A,COSIE B jak najbardziej pokazuje prędkość pojazdu (zazwyczaj niższą o 5-8 km/h od prędkościomierza) oraz wyswietla kody błedów sterownika silnika przy czym zaczyna od F12 co oznacza poczatek wysiwtlania a następnie wywala zapamietane usterki np. F 24 czujnik drogi -brak impulsów dla silników z układem MULTEC. Kody błedów są...
Witam, Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja. Kody bledow 15 czyli wysokie...
Chwilowo nie mam gdzie usunąć błędów, znajomy mechanik wyjechał, a w innych miejscach kasują dużo za dużo:( Dziś podmieniłem na stare świece i cewkę, która miała problemy działaniem przy wilgoci. Check się zapalił już po 3km i to kilka razy gdzie w sumie zrobiłem 10km. Znów uzyłem spinacza i do poprzedników dołączył "29 Przekaźnik pompy paliwa lub obwodu,...
Witam. Auto jak w temacie. Objawy takie: problemy z uruchomieniem silnika, falowanie obrotów, podwyższone obroty na biegu jałowym. Podczas diagnostyki wywala błąd usterki sterownika ale tylko gdy silnik nie pracuje. W podglądzie parametrów (przy pracującym silniku) raz parametry są ok. a raz wszystko się sypie, same zera abo wartości z kosmosu. Transmisji...
Wiesz jaki masz komputer? Multec, z MAF-em, bez czujnika MAP, jaki ma mieć? Zapalenie kontrolki "Check" powinno oznaczać, że jakiś błąd komputer wychwycił i powinien to zalogować. To akurat prawda. Kolega założyciel grzebie na ślepo, w dodatku nie tam gdzie trzeba i jeszcze wypisuje nieprawdę. Ciśnienie paliwa sprawdzone? Ile wynosi ? Parametry czujników...
http://www.cruzers.com/~ludis/p4xref.htm... Tam są schematy do róznych multeców, a tak wogóle to od d*py strony się za to zabierasz
Prawdopodobnie kwestia czasu, zanim znowu umieścisz post, z powtórką problemu. Pytałeś na forum - więc i rozwiązanie problemu powinieneś napisać na forum, nie przez PW. A co do meritum - Daewoo, to z reguły wariacja na temat GM Multec, zmodyfikowane przez koreańczyków rozwiązania z Opla - wycie silnika na biegu jałowym, z reguły powodował sygnał TPS-u,...
Opel jest na wtrysku jednopunktowym Multec silnik 1.6 rok 1992. jest zainstalowany gaz. Silnik przy kręceniu rozrusznikiem nie chce zapalić, w chwili kręcenia wtryskiwacz nie podaje paliwa, pompa jest sprawna, napięcie na wtrysku wynosi 12v, na gazie też nie odpali,gdy go się pociągnie to odpali na gazie lecz świeci się EPC i nie chodzi obrotościomierz....
momik nie bardzo rozumiem tego co napisałeś .......... chyba żeby zczytać kody trzeba zewrzeć A i B w złącze ALDL pod maską , przekręcic kluczyk na zapołon a wtedy rozpocznie sie wywoływanie kodów usterek jakie zapamiętał komputer ? jak sobie wyobrażasz wywoływanie kodów na pracującym silniku Ten multec nie wywala błędu braku sygnału RPM,na wyłączonym...
To moze byc błąd wtórny, czasem sterownik ustawia błąd nastawnika, jezeli nie udaje mu sie (z jakiegos powodu) przy jego pomocy uzyskac zamierzonych obrotów. Po za tym tam nie ma silnika krokowego, to system bosch'a - nastawnik na bazie servomechanizmu, (w Multecach wystepowaly krokowe)
kody z opla na multecu, np jakaś astra 1,6 85 to chyba przekaźnik klimatyzacji i w tym pudle zawsze występował.
Masz uszkodzony sterownik silnika.Typowe w starych multecach,ale naprawialne
Rocznik '95 a więc wtrysk Multec TBI 700.Podejżewam ze instalacja gazowa I albo II generacji.Pojawianie sie kodów 44 i 45 (sonda lambda) jest niczym szczególnym podczas jazdy na gazie bo po prostu jest inny skład spalin od tego co oczekuje sterownik silnika.Jest po prostu inna zawartość tlenu w spalinach.Tak że nie należy na nie (te kody)zwracać zbytniej...
8850 nie wiem kto Tobie te herezje wciska. Chyba że sam je wymyślasz. Otóż instalacja 2 generacji, składa się min. z kontrolera sondy z blokiem attuatora - który na podstawie wskazań sondy dąży z ustaleniem mieszanki do wartości okołostechiometrycznej, bądź możliwie bliskiej tej wartości. Na czas pracy inst. LPG sonda odłączana jest od ECM pojazdu...
W niektórych multecach jest tak że jako remp.powietrza sterownik podstawia warość domyślną odliczoną z czujnika temp.silnika.Zresztą w większości układów wtryskowych temperatura powietrza ma mały wpływ korekcyjny.
sterownik multec schemat multec delco multec cewka
wymiana tablicy elektrycznej epson ecotank papier prądnica pierścieniowa
stable diffusion nissan quasquai
Mocowanie brzeszczotu w wyrzynarce adapterowej Celma Brak wspomagania kierownicy w Toyocie Auris 1.4 D-4D